​Muzeul Naţional de Istorie Naturală „Grigore Antipa” marchează joi, 25 aprilie 2019 Ziua Internațională a ADN printr-o serie de vizite ghidate destinate publicului larg. Astfel, începând cu orele 10.00, 12.00 și 14.00 pasionații de știință vor avea prilejul să observe aspecte din activitatea de cercetare desfășurată în Laboratorul de Biologie Moleculară al Muzeului.

Ziua ADNFoto: Muzeul Antipa

Specialişti ai Muzeului le vor vorbi vizitatorilor despre cum sunt utilizate tehnicile de biologie moleculară în conservarea unor specii periclitate, studiul unor specii invazive precum și despre tehnica DNA-barcoding (coduri de bare ADN) și modul în care este folosită în ecologie.

Studiul geneticii este important atât pentru cunoașterea detaliată a lumii vii cât și pentru aplicarea rezultatelor acestor studii în multe aspecte ale vieții, de la medicină la ecologie și protecția mediului. Cercetările desfăşurate la Muzeu în cadrul Laboratorului de Biologie Moleculară aduc un plus de cunoaştere în probleme de interes global, cum ar fi conservarea biodiversităţii la nivel genetic. Majoritatea oamenilor ştie că este nevoie să conservăm speciile aflate în pericol, dar ştiaţi că pentru a face acest lucru trebuie să protejăm în special acele populaţii ale speciei care posedă cea mai mare diversitate genetică? Identificarea acestor populații cu valoare deosebită pentru conservare se realizează prin studii de genetică a populaţiilor care se pot desfășura în astfel de laboratoare.

Participarea la cele 3 vizite ghidate se poate face prin înscriere pe adresa de e-mail info@antipa.ro sau completând formularul: https://antipa.ro/rezervari/, în limita a 20 locuri/grupă.

Detalii: www.antipa.ro și pe pagina de Facebook a Muzeului Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa”: www.facebook.com/muzeulantipa.