Săptămîna viitoare, are loc la București prima conferință națională dedicată profesioniștilor în comunicare din editurile românești. Programată pe data de joi, 17 ianuarie 2019, începînd cu ora 10.00, la Salonul de Carte „Luceafărul” (Bulevardul Unirii nr. 10), conferința își propune să îi reunescă pe specialiștii în comunicare din editurile autohtone, în speranța creării unui cadru în care angajații departamentelor de comunicare să poată relaționa, să dezbată, să asculte și să se facă auziți, să caute soluții la problemele comune și să vină cu idei noi în domeniu. În plus, evenimentul le oferă oamenilor de comunicare din edituri ocazia de a participa la o serie de prezentări susținute de profesioniști din sfere care se intersectează cu domeniul publishingului de carte, explorînd tematici precum relația consultantului în comunicare cu media, relația cu distribuitorii, noile provocări aduse de digital și de noile tendințe în graphic design, informeaza Headsome Communication.

Conferinta comunicatori edituriFoto: Headsome Communication

Inițiatorul proiectului este Headsome Communication, agenție de comunicare specializată în dezvoltarea de proiecte dedicate sferei culturii scrise, evenimentul fiind realizat în parteneriat cu Asociația Editorilor din România și Compania de Librării București, cu sprijinul Ministerului Culturii și Identității Naționale.

«Pe piata de carte autohtonă, comunitatea oamenilor de comunicare din edituri este una care însumează puţini membri, despre care se vorbeşte foarte rar și care se împarte identitar între cele două lumi la care se raportează – cea a oamenilor de cultură şi cea a consultanţilor în comunicare –, de multe ori, fără să aibă senzația că aparţin cu „acte în regulă” vreuneia dintre ele. Sînt oameni veniți în departamentele de comunicare din edituri dinspre cele mai variate specializări universitare (Litere, Limbi Străine, Istorie, Jurnalism și Științele Comunicării) și care, odată ajunşi aici, ajung să lucreze după fişe de post care, în 2018, păstrează destul de puţine elemente comune de la o instituţie la alta.

Avem convingerea că, în portofoliul de evenimente ale Anului Cărții în România, proiectul gîndit de noi poate fi un semn de încurajare pentru toți cei implicați în promovarea produselor editoriale, o ocazie de a se cunoaște și de a pune bazele unor proiecte viitoare. Succesul cărților pe piața de carte din România este legat și de succesul acțiunilor de promovare.» (Headsome Communication)

Organizatorii își propun ca, după acest proiect-pilot, să dezvolte și alte proiecte dedicate profesioniștilor în comunicare din edituri, la care să poată fi aduși specialiști din străinătate și specialiști de comunicare din alte domenii.