A primit premiul Nobel pentru descoperirea structurii ADN, își pierde titlurile academice din cauza unor comentarii rasiste

de A.Z.     HotNews.ro
Luni, 14 ianuarie 2019, 8:55 Actualitate | Cultură


James Watson
Foto: Wikipedia
Omul de știință american James Watson, laureat al premiului Nobel, și-a pierdut toate titlurile academice onorifice după ce a făcut comentarii privitoare la corelația dintre rasa indivizilor și inteligență, informează BBC.

În timpul unei emisiuni televizate, pionierul studiilor ADN a susținut că genele sunt o cauză a diferențelor înregistrate prin testele de IQ între albi și persoane de culoare.

Laboratorul Cold Spring Harbour susține că declarațiile făcute de omul de știință în vârstă de 90 de ani sunt ,,nesusținute și nesăbuite”.

Dr Watson a mai susținut lucruri similare în 2007, însă și-a cerut scuze în mod public pentru discursul său rasist.

Acesta a împărțit premiul Nobel în 1953 cu Maurice Wilkins și Francis Crick pentru descoperirea structurii de dublă spirală a ADN-ului.

James Watson și-a vândut medalia de aur în 2014 spunând că a fost ostracizat de comunitatea științifică după ce a făcut comentariile privitoare la rasa indivizilor.

Acesta se află momentan într-o casă de bătrâni unde se recuperează în urma unui accident de mașină.


















18843 vizualizari

  • -9 (77 voturi)    
    Diferentele rasiale sunt incontestabile. (Luni, 14 ianuarie 2019, 9:06)

    Lok [utilizator]

    Adica toti stim ca negrii domina sporturile de fuga si sunt foarte dotati. De ce ar fi asa de greu de crezut ca sunt si diferente de inteligenta?
    • +29 (53 voturi)    
      Greu nu e (Luni, 14 ianuarie 2019, 10:10)

      enache22 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Dar unde sunt dovezile?
      • -6 (52 voturi)    
        Nu sunt dovezi (Luni, 14 ianuarie 2019, 10:25)

        Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui enache22

        Și nici nu vor fi prea curând, pentru că nimeni nu vrea să finanțeze o eventuală cercetare de genul ăsta, și cel mai probabil nici un om de știință nu ar dori să participe într-o astfel de cercetare, știind, iată, care sunt consecințele pentru cariera profesională.

        N-aș vrea să se înțeleagă că părerea mea este că există astfel de diferențe. Pur și simplu habar n-am, pentru că n-am avut de unde să aflu. Mă gândesc însă că, în spiritul curiozității științifice care împinge lumea înainte de câteva sute de ani, ar trebui măcar să vedem care-i treaba. De ce nu ne-am gândi, de exemplu, că dr. Watson se înșeală atât de tare încât e fix pe dos, și negrii sunt mai inteligenți decât albii ?...

        Când pui știința sub obroc din rațiuni politice, suntem deja pe drumul către obscurantism. Nu, nu ăla din Evul Mediu despre care ni se tot împuie capul. Unul nou, al zilelor noastre.
        • +18 (24 voturi)    
          Studii exista de decenii (Luni, 14 ianuarie 2019, 12:32)

          enache22 [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

          S-au scris si numeroase carti despre inteligenta si genetica. Nivelul actual de cunoastere sugereaza ca inteligenta este dependenta de numerosi factori: genetica, alimentatie, clima, statut social, nivelul economic, sanatate etc.
          • -3 (11 voturi)    
            Deci , (Luni, 14 ianuarie 2019, 22:01)

            adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui enache22

            si genele au importanta lor.Watson are dreptate ?
            • +2 (4 voturi)    
              Nu are (Marţi, 15 ianuarie 2019, 13:05)

              enache22 [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

              Watson zice ca genele sunt cel mai important factor, realitatea este ca sunt doar unul dintre factori.
      • -8 (34 voturi)    
        Nu sunt dovezi (Luni, 14 ianuarie 2019, 10:25)

        Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui enache22

        Și nici nu vor fi prea curând, pentru că nimeni nu vrea să finanțeze o eventuală cercetare de genul ăsta, și cel mai probabil nici un om de știință nu ar dori să participe într-o astfel de cercetare, știind, iată, care sunt consecințele pentru cariera profesională.

        N-aș vrea să se înțeleagă că părerea mea este că există astfel de diferențe. Pur și simplu habar n-am, pentru că n-am avut de unde să aflu. Mă gândesc însă că, în spiritul curiozității științifice care împinge lumea înainte de câteva sute de ani, ar trebui măcar să vedem care-i treaba. De ce nu ne-am gândi, de exemplu, că dr. Watson se înșeală atât de tare încât e fix pe dos, și negrii sunt mai inteligenți decât albii ?...

        Când pui știința sub obroc din rațiuni politice, suntem deja pe drumul către obscurantism. Nu, nu ăla din Evul Mediu despre care ni se tot împuie capul. Unul nou, al zilelor noastre.
      • -9 (43 voturi)    
        dovezile ar fi in faptul ca (Luni, 14 ianuarie 2019, 10:38)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui enache22

        dupa mai mult de 20 de ani de discriminare pozitiva, negrii inca au nevoie de locuri separate la universitati. Asta fiindca daca ar concura pe testele standard cu caucazienii sau asiaticii s-ar vedea clar nivelul lor.
        Sa ne intelegem, nimeni nu zice ca sunt 99% mai inceti la matematica asa cum nu sunt 99% mai priceputi la baschet sau la rap. Dar in mod clar exista o diferenta de aptitudini.
        • +13 (29 voturi)    
          Segregarea nu mai exista (Luni, 14 ianuarie 2019, 12:34)

          enache22 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Studentii negri, asiatici, albi, sud-americani invata impreuna. Diferente exista insa au cauze multiple, variabilitatea genetica nu este suficienta sa explice diferentele.
          • -3 (27 voturi)    
            invata impreuna dar sunt admisi separat (Luni, 14 ianuarie 2019, 15:03)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui enache22

            Ai auzit la noi de locuri speciale pt romi? asa au ei pentru "afro-americani" si nu sunt putine.
            • +3 (3 voturi)    
              Majoritatea nu sunt admisi separat (Marţi, 15 ianuarie 2019, 13:08)

              enache22 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

              Candideaza impreuna cu ceilalti, insa au si locuri rezervate pentru candidatii defavorizati, cei proveniti din familii sarace, fara posibilitati materiale. Ideea este sa le dea o sansa la educatie pentru ca istoric au fost defavorizati.
      • -11 (47 voturi)    
        Testele de inteligenta sunt disponibile din 70' (Luni, 14 ianuarie 2019, 10:42)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui enache22

        Trebuie doar sa fie luate in primire de mass-media. Dar adevarul stiintific este greu de suportat si ar dauna grav politiciilor din anul curent.
        • +14 (36 voturi)    
          Acele teste (Luni, 14 ianuarie 2019, 12:28)

          ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          sunt croite pentru un curriculum al unui copil alb din clasa de mijloc, care avea deja la nastere o camera a lui, plin cu jucarii, creioane colorate, carti ,computer si ce mai. Scoti un copil negru din ghetou si il pui sa faca testul. Se numeste "bias"
          Pe de alta parte, stiinta descopera in ultimii ani ca asa-zisele teste IQ sunt rudimentare(putin zis) pentru ca din cele patru functii ale lobului frontal(auto-control,planificare,ratiune,gandire abstracta) nu testeaza numai ultima. Centrul vizual, al limbajului, motorii, empatia, relationarea sociala..si inca vreo zece formeaza un complex de adaptare si raspuns care necesita procedee de testare mult mai rafinate.
          Pune un om alb si un bushman in mijlocul Kalhari. Care supravietuieste mai mult? Asta este adevarata definitie al IQ.
          • -12 (26 voturi)    
            Sa inteleg ca nu stii de e un test de IQ. (Luni, 14 ianuarie 2019, 13:17)

            Lok [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

            Eu nu am spus nicaieri ca negrii ar fi inferiori, dar vad ca te arunci in apararea lor, oare de ce?
            Vad ca ai o viziune distorsionata asupra IQ, si incerci sa il imparti in diferite categorii deoarece cea testata iti este lipsa. Dar sa spui ca empatia tine de inteligenta :))))))))))))))))).
          • -8 (30 voturi)    
            si zici ca empatia te ajuta sa supravietuiesti (Luni, 14 ianuarie 2019, 15:06)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

            in Kalahari?
            Eu zic ca daca arunci 100 de albi statistici in Kalahari, 50% vor supravietui.
            Intrebarea mea este cati boshimani ar trece de semestrul I intr-o facultate?
        • +15 (21 voturi)    
          Teste IQ se fac de la inceputul sec 20 (Luni, 14 ianuarie 2019, 12:35)

          enache22 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Adevarul stiintific este ca inteligenta depinde de numerosi factori.
          • -5 (11 voturi)    
            Iar rasa e unul dintre factori :) (Marţi, 15 ianuarie 2019, 0:37)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui enache22

            Indiferent că îți place sau nu.
            • +2 (2 voturi)    
              Unul (Marţi, 15 ianuarie 2019, 13:08)

              enache22 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

              Nu cel mai important.
      • +12 (26 voturi)    
        Pai (Luni, 14 ianuarie 2019, 13:10)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui enache22

        Dovezile chiar daca ar fi prin absurd, ele n-ar putea fi publicate nicaieri. Studiile sociologice rasiale sunt oricum interzise de facto...incercati sa faceti macar un studiu rasial cu penitenciarele, de exemplu...
      • -5 (11 voturi)    
        Dovezile le are (Luni, 14 ianuarie 2019, 21:59)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui enache22

        cercetatorul James Watson. S-a ocupat toata viata de studiul genelor, a luat premiul Nobel. Stie ce vorbeste ! Mult mai bine decat mine sau dacat tine.
        • +2 (2 voturi)    
          De ce le tine pentru el? (Marţi, 15 ianuarie 2019, 13:10)

          enache22 [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

          De ce nu publica aceste dovezi? El nu s-a ocupat de studiul inteligentei. Majoritatea cercetarilor il contrazic, sunt multi factori care influenteaza inteligenta, el ii ignora.
          • +1 (1 vot)    
            Hmmm (Sâmbătă, 19 ianuarie 2019, 19:02)

            Sah [utilizator] i-a raspuns lui enache22

            Sa le publice? Cine publica, cine are curajul sa publice asa ceva? :) Daca exista dovezi, evident. ;)
  • -12 (58 voturi)    
    Situatia aiurea din mediul academic/campusurile (Luni, 14 ianuarie 2019, 9:08)

    Mondialul [utilizator]

    din Occident, dominate de stanga progresista:

    Heather Mac Donald - The Root Cause of the Free Speech Crisis on College Campuses

    https://www.youtube.com/watch?v=wFWOPr6PxgI
    • -13 (39 voturi)    
      .... extrem de adevarat ..... (Luni, 14 ianuarie 2019, 10:03)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui Mondialul

      A se vedea si Jordan Peterson pe eceeasi tema.
    • +9 (39 voturi)    
      Aici nu e vorba de dispute ideologice (Luni, 14 ianuarie 2019, 10:49)

      tavu [utilizator] i-a raspuns lui Mondialul

      stiinta nu are treaba cu ideologia, incerci sa politizezi discutia cu idei imprumutate de la dreapta conservatoare. Avem deja CPF nu mai avem nevoie de alti conservatori certati cu modernitatea.
      • -10 (26 voturi)    
        modernitate? (Luni, 14 ianuarie 2019, 16:59)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui tavu

        mai nou perversitatea si atacarea unor stari de fapt functionale secole de-a randul se cheama modernitate? limitarea stiintei ca sa n u conrazica teoriile politice? tine pentru tine si cei ca tine modernitatea asta, eu o refuz si lupt impotriva celor ce-o sustin
        • +8 (10 voturi)    
          Absurd (Luni, 14 ianuarie 2019, 20:55)

          tavu [utilizator] i-a raspuns lui srpc

          ce numesti tu perversitate stiinta a demonstrat ca e normalitate, tu insa ignori stiinta cand nu e in acord cu parerile tale, ba mai mult acuzi ca stiinta e politizata. E exact invers, incerci sa sugerezi ca teoriile tale depasite de vreme ar trebui sa fie imbratisate de stiinta, ceea ce nu o sa se intample niciodata.
  • -11 (51 voturi)    
    Negarea realitatii (Luni, 14 ianuarie 2019, 9:12)

    rareshb [utilizator]

    Nu aduce niciodata lucruri bune.
    Credem ca evolutia paralela in medii diferite a populatilor de oameni a dus la diferente rasiale de: culoare, inaltime, densitate a oaselor, forma a craniului, a ochilor, metabolism, abilitate de a tolera lactosa sau alcool, predispozitie sau rezistenta la diverse boli si agenti patogeni, etc. Toate aceste diferente fiind codate in ADN.
    Dar cu siguranta creierul a ramas identic...
  • -13 (39 voturi)    
    Din acelasi ciclu progresist stangist (Luni, 14 ianuarie 2019, 9:13)

    Mondialul [utilizator]

    The LEFT's beef with white people EXPLAINED

    https://www.youtube.com/watch?v=oVruEq-Gupk
    • +12 (48 voturi)    
      Aceleasi clisee (Luni, 14 ianuarie 2019, 10:59)

      tavu [utilizator] i-a raspuns lui Mondialul

      stanga=comunism/marxism. Stanga democratica americana sau europeana nu inseamna comunism. Suedia si alte tari nordice sunt modele demne de urmat pentru orice societate care isi respecta cetatenii. Stanga a devenit un bau-bau pentru dreapta conservatoare dupa caderea URSS, care a lasat-o fara un dusman ideologic, asa ca a inventat unul care sa-i justifice propriile esecuri.

      Dreapta conservatoare americana este de fapt frana care tine in loc America acum, este regresiva social, se opune asigurarilor de santate publice, drepturilor minoritatilor, drepturilor salariatilor, protectiei mediului etc.

      Este cea care l-a propulsat pe Trump si care-i scuza toate gesturile nedemocratice, de la demonizarea presei, negarea incalzirii globale si pana la isteria impotriva mexicanilor.
      • -13 (25 voturi)    
        Trump este zeul Rege. (Luni, 14 ianuarie 2019, 11:29)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui tavu

        Ai grija cum i te adresezi pe Internet!!!
      • -12 (28 voturi)    
        Povesti (Luni, 14 ianuarie 2019, 13:18)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui tavu

        Suedia nu e nici un exemplu. O lehamite generalizata. Singura tara capitalista de pana acum in care un angajat a bagat banii in buzunar si nu mi-a eliberat bon sub pretextul ca nu merge aparatul-mergea la card foarte bine aparatul dar mai aveam coroane de care trebuia sa scap-pe modelul romanesc pe care il stiam foarte bine :))
        • +8 (10 voturi)    
          Suedia e un model (Luni, 14 ianuarie 2019, 20:57)

          tavu [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

          ce n-as da sa fie si Romanai asa.
      • -12 (28 voturi)    
        tot la modelul suedez am ramas? (Luni, 14 ianuarie 2019, 15:14)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui tavu

        Cat despre drepturile omului, acestea sunt universale si individuale. Nu unele grupuri au mai multe drepturi decat altele cum sustin "democratii"
        Aia cu drepturile salariatilor e deja de Catavencu! deci nu mai e vorba de proletariat e vorba de 'salariati" acum?
        • +9 (11 voturi)    
          Democratii nu sustin asa ceva (Luni, 14 ianuarie 2019, 21:00)

          tavu [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          dar e interesant ca atunci cand vine vorba de drepturile unora care sunt diferiti de majoritate, conservatorii invoca drepturile majoritatii.

          Sa consideri drepturile salariatilor ceva de Catavencu arata ca nu te-ai desprins de era capitalismului salbatic, cand angajatul era un simplu rob.
      • -7 (11 voturi)    
        Oau (Luni, 14 ianuarie 2019, 21:54)

        wintershadow [utilizator] i-a raspuns lui tavu

        Tu vorbesti serios sau la misto? Oricum ar fi, felicitari, ai atins perfectiunea in naivitate si prostie!
      • -7 (13 voturi)    
        "Impotriva mexicanilor ". (Luni, 14 ianuarie 2019, 22:14)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui tavu

        De ce exagerezi ?! Doar a semnat de curand un nou tratat comercila cu Mexicul. El este impotriva imigrantilor ilegali veniti prin si din Mexic. Nu impotriva TUTUROR mexicanilor ! Aceste exagerari nu fac deloc bine la argumentare. Te arunca in derizoriu.
  • -12 (48 voturi)    
    de fapt nu toate (Luni, 14 ianuarie 2019, 9:20)

    xan [utilizator]

    Dr Watson are 90 de ani si il doare in posterior de PC.
    Cold Spring Harbour i-a retras titlurile acordate anterior pentru ca se c_c_ pe ei de teama ca altfel nu mai primesc fonduri vreodata.

    Dar pana la urma toata lumea a auzit de descoperirea ADN-ului, dar cine a auzit de Cold Spring Harbour?
    • +11 (31 voturi)    
      vorbesti aiurea (Luni, 14 ianuarie 2019, 14:52)

      T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui xan

      Cred ca vorbesti fara sa ai habar de subiect.
      Cold Spring Harbor Laboratory (CSHL) este un institut de cercetare renumit, de altfel Watson era presedintele onorific, fost director si presedinte pana in 2003! Cine a auzit de Watson, a auzit si de locul in care si-a desfasurat activitatea.
      Inca din 2007, urmare a declaratiilor sale, Watson a fost trimis la plimbare de institutii prestigioase. Tipul facea un turneu in Anglia si i s-au anulat aproape toate interventiile. Sa nu-mi spui ca Muzeul de stiinte din Londra, Universitatea din Edinbourgh ( doar doua exemple) sunt institutii oarecare....pentru ca tu nu ai auzit de ele.
  • -12 (58 voturi)    
    Nu adevarul este important ci ideologia ! (Luni, 14 ianuarie 2019, 9:23)

    Idealistu [utilizator]

    Daca incalci preceptele ideologiei de stanga si ale "politicii corecte" esti un paria !
    Universitatile occidentale au devenit centre de indoctrinare ideologica de stanga si pierd incet contactul cu stiinta si adevarul.
  • -13 (55 voturi)    
    ... (Luni, 14 ianuarie 2019, 9:38)

    gelu antigelu [utilizator]

    mosul nu mai are nimic de pierdut si spune adevarul.
    • +10 (22 voturi)    
      esti (Luni, 14 ianuarie 2019, 18:00)

      deville2010 [utilizator] i-a raspuns lui gelu antigelu

      un bivolete carpatin sadea.Cu IQ de râmă.
  • -11 (49 voturi)    
    Grele vremuri (Luni, 14 ianuarie 2019, 10:00)

    Marinius [utilizator]

    Nu mai poti spune nimic, nici macar adevaruri, fara sa fii persecutat de militia gandirii.
  • +20 (54 voturi)    
    Prostie (Luni, 14 ianuarie 2019, 10:09)

    enache22 [utilizator]

    De prostie nu e scutit nimeni, nici laureatii Nobel, Linus Pauling ajunsese sa creada spre sfarsitul vietii ca vit. C vindeca cancerul, bolile de inima si o gramada de alte boli. Era obsedat si credea ca ideile sale sunt suprimate de colegii sai din cauza invidiei.
    • -11 (43 voturi)    
      poti sa explici de ce persoanele de culoare (Luni, 14 ianuarie 2019, 10:41)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui enache22

      au nevoie in continuare de locuri separate la Universitatile din US? si de ce nu pot concura direct cu mult hilitii albi sau asiatici?
      • +10 (22 voturi)    
        La teste si inteligenta egale,majoritarii ocupa to (Luni, 14 ianuarie 2019, 15:50)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Sa spunem ca pe 100 locuri candideaza rasa A cu 1000 candidati, rasa B cu 100 candidati, rasa C cu 10 candidati.

        Sa consideram ca toate rasele au aceeasi repartitie a inteligentei, de aprox 1-2% mensa.

        Este evident ca rasa A are sanse sa aiba 200 mensa si 100 de genii, deci poate sa ocupe ea singura toate locurile doar datorita repartitiei probabilistice.

        De ce credeti ca se creaza diversiunea cu manualele alternative, invatamintul privat, etc?

        La teste egale si inteligenta si pregatire egale, romanii, fiind majoritari, ar ocupa cvasi-majoritatea locurilor in facultati.
        • +6 (20 voturi)    
          Omenirea e o singura rasa. (Luni, 14 ianuarie 2019, 20:13)

          kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui D-or

          pacat ca nu invatam nimic din Istorie.
          • +5 (7 voturi)    
            De rase era vorba. Logica e aceeasi (Marţi, 15 ianuarie 2019, 9:27)

            D-or [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

            daca inlocuiesti in exemplu rasele cu craioveni, galateni, gorjeni.

            E doar statistica.
        • -3 (13 voturi)    
          nu stiu ce sunt alea mensa si am auzit de genii (Luni, 14 ianuarie 2019, 21:35)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui D-or

          Dar nu cunosc niciunul. Aici vorbim doar de nivelul de cunoastere minim acceptat pentru admiterea intr-o universitate si aici calculul tau e gresti pana in plasele. Mai exact in cazul tau de 1000-100-10 per 100 de locuri si conditii egale de intelect repartitia statistica va fi de 90-9-1.
          Dar sa te intreb altceva
          avem 1000 de candidati din care 56 asiatici, 120 afro-americani si restul caucazieni. Poti s aimi explici de ce grupul cel mai mic si defavorizat conform calculului tau si anume asiaticii nu au tratament preferential dar grupul al doilea are nevoie de locuri rezervate?
          A doua intrebare este de ce un afro-american cu rezultate sub normal trebuie sa ocupe locul unui asiatic sau caucazian care ar merita intelectual sa aiba acel loc? Doar fiindca stra-strabunicul lui a fost sclav?
          Sa ne lamurim, eu nu zic ca afro-americanii sau africanii au IQ-ul altfel, zic ca e normal sa joace dupa acelasi reguli. Altfel ma prezint la o echipa de baschet si le explic ca sunt discriminat.
          • +4 (6 voturi)    
            In ipotezele date: min.99 A + max.1 B +0C (Marţi, 15 ianuarie 2019, 9:46)

            D-or [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            Asta ar fi repartitia statistica la aceeasi curba a IQ in fiecare grup.
            • -1 (3 voturi)    
              Mda statistica e pentru genii. (Marţi, 15 ianuarie 2019, 11:14)

              Lok [utilizator] i-a raspuns lui D-or

              Avem 100*1000/1110=~90A
              100*100/1110B=~9B
              100*10/1110C=~1C
              • +1 (3 voturi)    
                Te inseli, n-ai inteles nimic. (Marţi, 15 ianuarie 2019, 14:09)

                D-or [utilizator] i-a raspuns lui Lok

                Probabilitatile tale ar fi valabile in cazul in care toti cei 1110 candidati ar avea acelasi nivel de inteligenta.

                Dar ei nu pot avea toti aceeasi inteligenta, ci doar aceeasi repartitie a inteligentei pe fiecare esantion separat. Asta a fost ipoteza initiala.
                • -1 (1 vot)    
                  Se vede care este repartitia ta. (Miercuri, 16 ianuarie 2019, 9:52)

                  Lok [utilizator] i-a raspuns lui D-or

                  Dar sincer problema asta este de clasa a 7-a. Din cate imi amintesc poate fi rezolvata si mai devreme dar sa nu fiu rau.
                  • +2 (2 voturi)    
                    Nu cred ca chiar nu ai inteles (Miercuri, 16 ianuarie 2019, 16:42)

                    D-or [utilizator] i-a raspuns lui Lok

                    Rizi de mine.

                    Spun ca marimea bazei de selectie pentru fiecare rasa, etnie, colectivitate e importanta.

                    1% mensa din fiecare esantion, inseamna ca rasa A (cu 1000 de candidati) are 100 de candidati cu IQ mai mare de 130 (intre 130 si 170, sa zicem), rasa B are maxim 1 candidat cu IQ peste 130, iar rasa C, cu doar 10 candidati, are sanse sa nu aiba niciun candidat cu IQ mai mare de 130.

                    Spunem ca chinezii sunt destepti, sau ca indienii au programe spatiale. Da, dar ei au o baza de selectie de miliarde.
                    • +1 (1 vot)    
                      :)))))))) (Joi, 17 ianuarie 2019, 8:13)

                      Lok [utilizator] i-a raspuns lui D-or

                      Dzeule mare iti este gradina!!! Incep sa cred!!!!
                      1% din 1000 = 100? Esti sigur ca asta e premisa pe care doresti sa iti construiesti egalitatea inteligentei rasiale?
                      • +1 (1 vot)    
                        Erata. (Joi, 17 ianuarie 2019, 8:32)

                        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Lok

                        "Esti sigur" inlocuit cu "Esti sigura".
                        (offtopic) Petronella ar stii de ce.
                        • -1 (1 vot)    
                          Aici dezbatem doar idei (Joi, 17 ianuarie 2019, 10:41)

                          D-or [utilizator] i-a raspuns lui Lok

                          Ce vreau eu sa construiesc?! Ai scris anapoda si agramat.

                          Aici dezbatem doar idei. Pe mine ma poti combate in real-life. Daca poti.

                          Deci nu esti de acord cu ipoteza ca rasele sunt la fel de inteligente si conteaza baza de selectie.

                          Ai dreptate, mai importanta e sustinerea....
                          • 0 (0 voturi)    
                            Nu e cinstit sa ma bat cu copii. (Joi, 17 ianuarie 2019, 11:40)

                            Lok [utilizator] i-a raspuns lui D-or

                            As avea un avantaj de varsta si greutate. In mod normal cand auzi copii ca se plang ii lasi in pace.
      • +8 (10 voturi)    
        eu pot , din cauza ca provin din medii (Marţi, 15 ianuarie 2019, 10:36)

        Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        defavorizate , la fel ca si romii din Romania ( pe langa locuri pentru romi exista si locuri pentru cei din rural ,daca nu stiai ,din aceleasi considerente!)
    • -11 (33 voturi)    
      Linus Pauling (Luni, 14 ianuarie 2019, 11:37)

      Sabeli [utilizator] i-a raspuns lui enache22

      Linus Pauling Era convins ca-si datoreaza longevitatea supradozelor de vitamina C pe care le lua. Tinand cont ca a trait 94 de ani si ca a fost lucid si activ pana in ultima clipa, cred ca e posibil sa fi avut dreptate..
      • +16 (22 voturi)    
        Irelevant (Luni, 14 ianuarie 2019, 12:37)

        enache22 [utilizator] i-a raspuns lui Sabeli

        Multi traiesc si peste 100 de ani fara sa ia megadoze de vit. C. Experimentele au demonstrat ca ipotezele sale sunt eronate.
    • +13 (17 voturi)    
      asa este ,anul trecut era un francez (Luni, 14 ianuarie 2019, 19:28)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui enache22

      venit pe la Bucuresti , tot fost laureat Nobel , care-si ocupa timpul cu " memoria apei" , o tampenie totala!
  • +11 (39 voturi)    
    Watson nu e la prima gafa (Luni, 14 ianuarie 2019, 10:21)

    larex [utilizator]

    e cunoscut pentru atitudinile sale rasiste.
    • -9 (33 voturi)    
      Fapte, nu atitudini (Luni, 14 ianuarie 2019, 12:49)

      Vade Retro [utilizator] i-a raspuns lui larex

      Statisticile care arata nivelul mediu al IQ in functie de originea geografica sunt realitati, nu atitudini.
  • -11 (39 voturi)    
    Curiozitate (Luni, 14 ianuarie 2019, 10:30)

    Tescovin [utilizator]

    Dacă ar veni un o, de știință și ar zice că el are indicii genetice serioase că negrii sunt mai inteligenți decât albii, doar că are nevoie de mulți bani ca să poată finaliza cercetările, oare ar trece un minut întreg până primește primul telefon de la un finanțator ?...
  • +15 (33 voturi)    
    Lipsa de etica (Luni, 14 ianuarie 2019, 10:37)

    seby19 [utilizator]

    Nu numai ca cercetarile actuale nu sustin nici una dintre controversatele sale afirmatii, dar distinsul domn si-a inceput cariera cu un mic furt intelectual. Si-a bazat descoperirile pe notele de laborator si cercetarile unei colege, Rosalind Franklin, fara a obtine acordul acesteia. Fara acele cercetari nu ar fi aflat structura DNA, tentativele anterioare fiind esecuri in identificarea formei spatiale corecte. Rosalind Franklin este cea care a identificat structura corecta.
    • +11 (19 voturi)    
      exact! (Luni, 14 ianuarie 2019, 14:36)

      T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui seby19

      Exact! La ceremonia Nobel-ului, dintre cei 3 laureati, numai
      Wilkins o citeaza pe Rosalind Franklin, cu precizarea ca aceasta a avut o contributie pretioasa. Crock si Watson se fac ca uita cui datoreaza rezultatul stiintific care le-a adus Nobel-ul.

      "Dans les discours de remerciement, seul Maurice Wilkins la cite en indiquant qu’elle a apporté une contribution précieuse. Francis Crick et James Dewey Watson l’oublient sciemment. Pire, ce dernier, 10 ans après la mort de la chercheuse, en dresse le portrait, dans son best-seller “La Double Hélice”, d’une personne acariâtre… avant de reconnaître enfin, lors d’une interview en 2003, que Rosalind Franklin aurait également mérité le prix Nobel. "

      franceculture.fr/sciences/leffet-matilda-rosalind-franklin-pionniere-de-ladn
  • +18 (42 voturi)    
    ce urmeaza, eugenia? (Luni, 14 ianuarie 2019, 11:27)

    nistor.p [utilizator]

    evreii au fost considerati rasa inferioara de catre nazisti tot pe baza unor afirmatii pseodo-stiintifice, Lombroso in sec 19 avea o teorie ca anumite trasaturi fizionomice pot indica natura criminala a cuiva, negrii au fost discriminati pentru ca se credea ca sunt limitati intelectual si erau asimilati unei rase subumane. E bizar ca se fac cu usurinta afirmatii foarte periculoase in lipsa unui fundament stiintific solid.
    • -9 (33 voturi)    
      Fundament solid (Luni, 14 ianuarie 2019, 12:22)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui nistor.p

      „E bizar ca se fac cu usurinta afirmatii foarte periculoase in lipsa unui fundament stiintific solid.”

      Vă rog să vă răspundeți sincer la următoarea întrebare (subliniez - să VĂ răspundeți dvs., nu-i nevoie să împărtășiți răspunsul cu mine):
      Presupunând că ar exista, acum sau în viitor, cercetări științifice care să ofere un fundament solid unor astfel de teorii, credeți că militanții de stânga, care acum zic că „nu există fundament solid”, ar fi pregătiți să accepte o astfel de realitate ? Dar sincer.
      Nu zic că asta ar fi realitatea (ar putea la fel de bine să fie exact pe dos), doar testez buna credință a unora.
      • +9 (27 voturi)    
        E invers (Luni, 14 ianuarie 2019, 15:05)

        ptzw [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

        Studiile sunt folosite de neonazisti ca sa-si promoveze ura fata de cei diferiti de ei.
    • +8 (32 voturi)    
      Acest pericol bantuie (Luni, 14 ianuarie 2019, 12:44)

      enache22 [utilizator] i-a raspuns lui nistor.p

      Exista ideologii extremiste care cocheteaza cu ideea segregarii pe considerente de superioritate rasiala. Din nefericire acestea isi gasesc justificari in comentarii precum cele ale lui Watson.
      • -11 (23 voturi)    
        Jared Taylor (Luni, 14 ianuarie 2019, 14:54)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui enache22

        introducerea ideii de rasism in discutie e o indicatie ca oponentul a castigat argumentul.

        https://www.youtube.com/watch?v=Ol6GA4dMZw4

        https://www.youtube.com/watch?v=93ePE6RpqgA

        https://www.youtube.com/watch?v=KpI9Nb5Tqe4

        https://www.youtube.com/watch?v=NhqfiVAlo2E

        https://www.youtube.com/watch?v=i-iYBt9P6uo
        • +11 (17 voturi)    
          Jared Taylor (Luni, 14 ianuarie 2019, 15:03)

          ptzw [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

          Samuel Jared Taylor is an American white supremacist and editor of American Renaissance, a white supremacist online magazine Taylor founded in 1990.
          • -11 (21 voturi)    
            Sursa (Luni, 14 ianuarie 2019, 15:59)

            Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui ptzw

            Ai citat comunistii de la SPLC?
            • +9 (15 voturi)    
              Nu sunt comunisti (Luni, 14 ianuarie 2019, 19:57)

              ptzw [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

              E o organizatie cu traditie in inventarierea personajelor si organizatiilor rasiste, xenofobe, extremiste. Acuzatii de gestul asta le arunca chiar cei vizati. Va dati singuri de gol cu acesti rasisti scosi la inaintare. De fapt va dezvaluiti adevarata credinta in suprematia rasiala.
              • -5 (9 voturi)    
                A fost odata (Luni, 14 ianuarie 2019, 21:57)

                Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui ptzw

                Sub nici o forma sa nu urmareasca cineva interviurile luate de CNN, ABC si postul australian; verdictul SPLC este tot ce trebuie sa stie un om cuminte. Altfel riscam sa descoperim ca George Yancy avea dreptate: toti albii sunt rasisti. Doar ca unii o recunosc, altii se amagesc ca nu sunt si altii isi pun cenusa in cap pentru asta sa arate cat sunt de superiori altora moralmente.
        • -11 (13 voturi)    
          Hopa ai iesit cu artirelia grea (Luni, 14 ianuarie 2019, 15:10)

          Mondialul [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

          Unul mai sofisticat am auzit ca e nenea Jared.
  • +16 (26 voturi)    
    Precizari (Luni, 14 ianuarie 2019, 11:57)

    ipolitic [utilizator]

    Francis Crick si James Watson au primit premiul Nobel lucrand la Cavendish Lab, Cambridge din Anglia, dupa ce Maurice Wilkins si Rosalind Franklin a descoperit structura dublu-elicoidala a ADN-ului. Watson, Crick si Wilkins au primit premiul Nobel, Rosalind Franklin a primit o strangere de mana.
    Am facut un IQ test ad-hoc in scara mea de bloc. Rezultatul uimitor, pe care m-am gandit sa public in Nature, e ca IQ-ul variaza in functie de etajul pe care locuiesti. Nu-i ciudat? Si pana acuma stiam ca cei care stau in apartamentele superioare din zgaraie-nori sunt mai bogati ca cei care stau in subsol, dar sa fie valabil si pentru IQ, e o noutate pentru mine.
    M-am gandit sa continui sa vad daca exista corelatie intre suprafata locuintei si IQ. Ceva imi spune ca sunt pe calea cea buna.
    • +15 (21 voturi)    
      Rosalind Franklin (Luni, 14 ianuarie 2019, 15:09)

      toni_uk [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      Rosalind Franklin-nici macar strangerea de mana nu a primito deoarece murise de cancer de cativa ani inainte de acest premiu Nobel, cancer se pare provocat tocmai de miilor de fotografii cu raze X pe care le facuse elicei duble a ADNului-fotografii care baietii aia cu Nobelul le sterpelisera din biroul ei !
  • -9 (35 voturi)    
    Africa (Luni, 14 ianuarie 2019, 12:44)

    Vade Retro [utilizator]

    La aproape un secol de la sfarsitul imperiilor coloniale, in ce situatie se afla o mare parte din Africa? Saracie, inapoiere, coruptie, razboaie, masacre, emigratie masiva.
  • +14 (18 voturi)    
    Gena (Luni, 14 ianuarie 2019, 13:08)

    toni_uk [utilizator]

    Recomandare carte interesanta: "Gena. O istorie fascinantă"-autor Siddhartha Mukherjee

    Mentioneaza ca la testele de inteligenta albi au avut performante mai bune pe subiecte abstracte-si s-a incercat sa se tina seama de mediu, istoric familii,venituri,etc -oricum autorul nu crede ca se poate generaliza la nivel de rasa si ca poate fi si o influenta culturala cea care denatureaza rezultatul testelor IQ.
    • +12 (22 voturi)    
      Corect (Luni, 14 ianuarie 2019, 13:52)

      sprite [utilizator] i-a raspuns lui toni_uk

      Testele de inteligenta releva ca populatia caucaziana are un scor mai ridicat decat cea afro-americana, insa interpretarea testelor este dificila. Unii identifica preponderent cauze genetice, dar nu-i asa de simplu, pentru ca scorul afro-americanilor la aceste teste a crescut in ultimii 50 de ani. Nu pot fi cauze genetice pentru ca genele nu se schimba atat de rapid, evolutia lucreaza pe perioade lungi.

      S-au schimbat multe coordonate: mediul in care au crescut, educatia primita, integrarea sociala, nivelul de trai, componenta culturala, toate astea influentand dezvoltarea intelctuala. De fapt la toate populatiile s-a observat un progres la coeficientul de inteligenta. Daca un copil in primele etape de viata traieste in saracie, are un grad redus de interactiuni sociale, este neglijat emotional, are un deficit de substante nutritive in dieta, atunci creierul lui nu se va dezvolta la fel ca al unui copil nascut in conditii mai prielnice.

      Si in Romania daca se fac teste se va observa probabil ca unele regiuni au un scor mai ridicat, in functie de gradul de dezvoltare. Cred ca esentiale pentru dezvoltarea unei natiuni atat fizic cat si intelectual sunt educatia, cultura, sanatatea si nivelul de trai.
      • +10 (16 voturi)    
        S-a facut un megatest national in per. interbelica (Luni, 14 ianuarie 2019, 16:00)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui sprite

        Cei mai destepti s-au dovedit a fi, asa cum ati ghicit, moldovenii, urmati de munteni. Banatenii si oltenii au avut punctaje mai mici, desi perceptia generala e total diferita: oltenii ar fi iuti si isteti.
      • -10 (18 voturi)    
        Ba chiar din contra. (Luni, 14 ianuarie 2019, 16:27)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui sprite

        Genele lucreaza foarte rapid daca la o casatorie european africana iese un copli pe care il considera toti african. Asadar apar gene europene in statistica noua.
  • +13 (29 voturi)    
    nu e suficient sa fii destept (Luni, 14 ianuarie 2019, 14:39)

    cugetatorul [utilizator]

    e clar ca nu e suficient sa fii destept ca sa fii om ...
  • +18 (32 voturi)    
    Teorii tembele (Luni, 14 ianuarie 2019, 15:12)

    ptzw [utilizator]

    Darwinismul social inca face victime printre ingnorati. Omenirea pare ca nu si-a invata lectia cruda si inumana a rasismului asa zis stiintific. Cine uita istoria e condamnat s-o repete.
  • -5 (15 voturi)    
    incredibil... (Luni, 14 ianuarie 2019, 22:11)

    hanu [utilizator]

    ...cati marxisti exista in ziua de azi dupa toate mizeriile, mortii si dezastrele pe care le-a provocat. De asemenea, nu imi vine sa cred nici cati idioti utili sunt pe lume, e mereu o surpriza.

    "The mother of stupid is always pregnant"
  • -7 (13 voturi)    
    HN se simte bine vazand ce cititori are? (Marţi, 15 ianuarie 2019, 0:53)

    cenzuratul [utilizator]

    Ce spectacol hazliu sa vezi SJW incapabili sa accepte realitatea. Pai baieti, nu sunteti voi aia open-minded, sofisticati, progresisti, educati, pro-science, bla-bla, bla-bla?!
    Ascultati-l pe Sam Harris in dialog cu Charles Murray si vedeti cat de mult il contrazice pe tema iq si rasa (indiciu: deloc). Si sa ne intelegem bine, Sam Harris este totusi un snowflake.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version