Cel mai important eveniment al scenelor lirice româneşti, Gala Premiilor Operelor Naţionale, este pentru al doilea an consecutiv, găzduit de Opera Naţională Bucureşti.

Gala Premiilor Operelor NationaleFoto: Afis

Evenimentul ajuns la cea de-a V-a ediţie este considerat cel mai grandios eveniment care celebrează şi premiază performanțele lirice ale Operelor din ţară. Ca şi la premiile UNITER, nominalizările pentru spectacolele de operă sunt făcute pentru stagiunea anului trecut, iar nominalizările au fost trimise de teatrele de operă cărora producţiile le aparţin.

Din juriu de selecţie, fac parte: Grigore Constantinescu, Costin Popa, Horia Andreescu, Vivia Săndulescu, Luminiţa Arvunescu.

Invitatul special în acest an la Galei Premiilor Operelor Naţionale este celebrul tenor Juan Diego Flórez, unul dintre cei mai buni tenori lirici, care va cânta pentru prima dată pe o scenă din România. Marele Premiu al Galei îl va primi celebra soprană de origine română, doamna Marina Krilovici.

Categoriile ediţiei din acest al la Gala Premiilor Operelor Naţionale sunt: Cel mai bun spectacol de operă, Cel mai bun regizor, Cel mai bun dirijor, Cel mai bun solist liric, Cea mai bună solistă lirică, Cele mai bune decoruri, Cele mai bune costume, Cel mai bun spectacol de balet, Cel mai bun debut liric masculin, Cel mai bun debut liric feminin, Cel mai bun coregraf, Cel mai bun solist de balet, Cea mai bună solistă de balet, Cel mai bun spectacol românesc.

NOMINALIZĂRI GALA PREMIILOR OPERELOR NAȚIONALE

EDIȚIA A V-A

1. Cel mai bun spectacol de operă:

“Bal mascat” de Giuseppe Verdi

Opera Națională București

“Forța destinului” de Giuseppe Verdi

Teatrul Național de Opera și Balet “Oleg Danovski”, Constanța

“Macbeth” de Giuseppe Verdi

Teatrul Național de Operă și Balet “Maria Bieșu”, Chișinău

2. Cel mai bun regizor:

Alice Barb

pentru regia spectacolului “Forța destinului” de Giuseppe Verdi

Teatrul Național de Opera și Balet “Oleg Danovski”, Constanța

András Kürthy

pentru regia spectacolului “I puritani” de Vincenzo Bellini

Opera Națională Română Cluj-Napoca

Matteo Mazzoni

pentru regia spectacolului “Bărbierul din Sevilla” de Gioachino Rossini

Opera Națională București

3. Cel mai bun dirijor:

Ciprian Teodorașcu

Opera Națională Română Iași

Opera Națională București

Marcello Mottadelli

Opera Națională București

Giuseppe Sabbatini

Opera Națională Română Cluj-Napoca

4. Cel mai bun solist liric:

Iurie Gîscă

pentru rolul “Macbeth” din spectacolul “Macbeth” de Giuseppe Verdi

Teatrul Național de Operă și Balet “Maria Bieșu”, Chișinău

Adorján Pataki

pentru rolul “Cavaradossi” din spectacolul “Tosca” de Giacomo Puccini

Opera Maghiară din Cluj-Napoca

Lucian Petrean

pentru rolul “Renato” din spectacolul “Bal mascat” de Giuseppe Verdi

Opera Națională București

5. Cea mai bună solistă lirică:

Brigitta Kele

pentru rolul “Mimi” din spectacolul “La Bohème” de Giacomo Puccini

Opera Maghiară din Cluj-Napoca

Bianca Mărgean

pentru rolul “Amelia” din spectacolul “Bal mascat” de Giuseppe Verdi

Opera Națională București

Irina Săndulescu Bălan

pentru rolul “Tatiana” din spectacolul “Evgheni Oneghin” de Piotr Ilici Ceaikovski

Opera Națională Română Cluj-Napoca

6. Cele mai bune decoruri:

MATTEO MAZZONI

pentru concepția decorului din spectacolul “Bărbierul din Sevilla” de Giachino Rossini

Opera Națională București

MARIA MIU

pentru concepția decorului din spectacolul “Forța destinului” de Giuseppe Verdi

Teatrul Național de Opera și Balet “Oleg Danovski”, Constanța

VIORICA PETROVICI

pentru concepția decorului din spectacolului “Carmina Burana” de Carl Orff

Opera Națională Română Iași

7. Cele mai bune costume:

MARIA MIU

pentru concepția costumelor din spectacolul “Forța destinului” de Giuseppe Verdi

Teatrul Național de Opera și Balet “Oleg Danovski”, Constanța

VIORICA PETROVICI

pentru concepția costumelor din spectacolului “Carmina Burana” de Carl Orff

Opera Națională Română Iași

CARLA RICOTTI

pentru concepția costumelor din spectacolului “Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev

Opera Națională București

8. Cel mai bun spectacol de balet:

“Revelația trupului”

coregrafia Melinda Jakab

Opera Maghiară din Cluj-Napoca

“Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev

coregrafia Renato Zanella

Opera Națională București

“Zorba” de Mikis Theodorakis

coregrafia Lorca Massine

Opera Națională Română Cluj-Napoca

9. Cel mai bun debut liric masculin:

Jean Kristof Bouton

pentru rolul “Escamillo” din spectacolul “Carmen” de Georges Bizet

Opera Națională Română Iași

Csaba Sándor

pentru rolul “Don Giovanni” din spectacolul “Don Giovanni” de Wolfgang Amadeus Mozart

Opera Maghiară din Cluj-Napoca

Cătălin Țoropoc

pentru rolul “Renato” din spectacolul “Bal mascat” de Giuseppe Verdi

Opera Națională București

10. Cel mai bun debut liric feminin:

Anastasia Cușnir

pentru rolul “Tatiana” din spectacolul “Evgheni Oneghin” de Piotr Ilici Ceaikovski

Teatrul Național de Operă și Balet “Maria Bieșu”, Chișinău

Irina Iordăchescu

pentru rolul “Butterfly” din spectacolul “Madama Butterfly” de Giacomo Puccini

Opera Națională București

Bianca Mărgean

pentru rolul “Amelia” din spectacolul “Bal mascat” de Giuseppe Verdi

Opera Națională București

11. Cel mai bun coregraf:

Melinda Jakab

pentru coregrafia spectacolului “Revelația trupului”

Opera Maghiară din Cluj-Napoca

Ioan Tugearu

pentru coregrafia spectacolului “Carmina Burana” de Carl Orff

Opera Națională Română Iași

Carlos Vilán

pentru coregrafia spectacolului “Amorul Vrăjitor. Tricornul” de Manuel de Falla

Opera Națională București

12. Cel mai bun solist de balet:

ROBERT ENACHE

pentru rolul “Romeo” din spectacolul “Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev

Opera Națională București

DAN HAJA

pentru rolul “Zorba” din spectacolul “Zorba” de Mikis Theodorakis

Opera Națională Română Cluj-Napoca

OVIDIU MATEI IANCU

pentru rolul “Romeo” din spectacolul “Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev

Opera Națională București

13. Cea mai bună solistă de balet:

CRISTINA DIJMARU

pentru rolul “Julieta” din spectacolul “Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev

Opera Națională București

Ada González

pentru rolul “Julieta” din spectacolul “Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev

Opera Națională București

LIANA TALOȘ

pentru rolul “Madame Hortance” din spectacolul “Zorba” de Mikis Theodorakis

Opera Națională Română Cluj-Napoca

14. Cel mai bun spectacol românesc:

“Motanul Încălțat” de Cornel Trăilescu

Opera Națională Română Cluj-Napoca

Evenimentul va fi transmis în direct la TVR 3, Radio România Cultural și pe site-ul instituției www.operanb.ro , începând cu ora 19:00.