Ministerul Culturii anunta ca, in urma unui concurs de idei la care au participat pro bono trei agentii de publicitate, a fost selectata "identitatea vizuala ce va reprezenta Centenarul Marii Uniri de la 1918 si al Razboiului pentru Intregirea Neamului".

Hora - Logo CentenarFoto: Ministerul Culturii

"In urma concursului de idei lansat de Ministerul Culturii si Identitatii Nationale, impreuna cu Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania si cu sprijinul International Advertising Association, al Centrului de Excelenta in Studiul Imaginii si al UNArte, la care au participat pro bono trei agentii, respectiv Pastel, FCB BUCHAREST si Brand New, a fost aleasa identitatea vizuala ce va reprezenta Centenarul Marii Uniri de la 1918 si al Razboiului pentru Intregirea Neamului.

Astfel, cu un total de 234,64 puncte, propunerea castigatoare este cea a FCB BUCHAREST, denumita "Hora". Aceasta s-a aflat pe primul loc atat in preferintele juriului, cat si ale publicului, din partea caruia a primit 27% din voturile exprimate", anunta Ministerul Culturii intr-un comunicat remis luni.

Conform sursei citate, "logo-ul a fost construit pornind de la doua cercuri reunite de simbolul infinitului. Cercurile sunt compuse din puncte individuale care cresc si se dezvolta. Hora infinita obtinuta este un simbol viu, sugerand continuitate impreuna, rezistenta si crestere".

Logo-ul ales va fi folosit pentru toate materialele dedicate Centenarului Marii Uniri de la 1918.

Din juriu au facut parte: Raluca Bibiri (Centrul de Excelenta in Studiul Imaginii), Carmen Apetrei (Universitatea Nationala de Arte Bucuresti), Maria Predoiu (International Advertising Association), Anne-Marie Obretin (Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania) si Cezar Batog (reprezentant Ministerul Culturii si Identitatii Nationale).

Toate cele 13 propuneri din concurs sunt in continuare disponibile la adresa: http://centenar.cultura.ro/logo