HotView de Vlad Mixich

Tudor Gheorghe: Nu am fugit in SUA pentru ca pe mama o durea un picior

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Miercuri, 12 decembrie 2007, 22:44 Actualitate | Cultură


Tudor Gheorghe
Foto: Rompres
Tudor Gheorghe nu mai are nevoie de nici o prezentare. De sub mustata lui de haiduc batran au aparut fara retineri atat cuvinte dure tintite catre Mircea Cartarescu sau catre conducerea Ministerului Culturii, dar si vorbe blande despre mama si despre satul sau natal. Vlad Mixich l-a surprins pe acest artist deosebit chiar in momentul vulnerabil dinaintea intrarii pe scena: momentul daruirii maxime. Astazi, Tudor Gheorghe ofera cititorilor HotNews nu doar muzica, ci, mai ales, sinceritatea sa.

Tudor Gheorghe: “Nu am fugit in SUA pentru ca pe mama o durea un picior”

Vlad Mixich: Cautand numele lui Tudor Gheorghe pe site-urile de descarcat muzica, veti constata ca o multime de persoane au pe computerul personal muzica dumneavoastra. Stiati?

Tudor Gheorghe: Da stiu, mi s-a mai spus, dar eu nu am nici un fel de relatie cu computerul. L-am izgonit pur si simplu din existenta mea.

V.M.: De ce?

Tudor Gheorghe: N-am timp sa ma ocup de asa ceva, eu trebuie sa ma ocup de problemele mele care se trag din scriitura pe hartie. Pentru ca am iesit de mai multa vreme din spatiul showbiz-ului, proiectele mele in general sunt indreptate catre cultura si catre educatie. Informatia se face prin computer dar educatia si cultura nu se face pe site-uri. Drept pentru care nu am avut vreme…si mai si traiesc in casa cu un profesionist al genului ca sa zic asa – baiatul meu care stie orice despre asta.

V.M.: Nu va deranjeaza ca oamenii descarca muzica dumneavoastra gratuit de pe Internet?

Tudor Gheorghe: Am primit cadou discuri descarcate cu muzica mea de pe Internet(rade). Oricum nu am ce face. Daca ma gandesc ce muzica extraordinara se descarca gratuit, albumele mele sunt nesemnificative. Asta e un sistem impotriva caruia nu avem cum sa luptam.

Cineva lucreaza la indobitocirea generatiei actuale

V.M.: Dumneavoastra cantati poezie cu ajutorul chitarei si a orchestratiei clasice. Nici poezia nici chitara clasica nu mai sunt azi la moda. Atunci cum va explicati ca pe computerele multor tineri exista muzica lui Tudor Gheorghe?

Tudor Gheorghe: Nu asta e cel mai important. Daca vii la spectacolele mele vei fi surprins sa vezi ca in sala peste jumatate din spectatori sunt tineri.     

V.M.: Si asta nu vi se pare surprinzator?

Tudor Gheorghe:  Nu deloc, pentru ca eu promovez in tot ceea ce fac lucruri esentiale: poezia de cea mai buna calitate. Ea nu are varsta. Din pacate se lucreaza la indobitocirea generatiei actuale, dorindu-se ca tinerii sa nu se ocupe de lucrurile esentiale pentru ca astfel pot fi mai usor transformati intr-o masa de manevra buna sa sape santuri in Germania, Franta sau Anglia. Pentru ca ei nu au nevoie de minti deschise si luminate. De asta cred eu ca se desfac si inlatura principiile care au stat la baza unui invatamant modern in Romania. Cred ca Spiru Haret se intoarce in groapa pentru ca pe vremea lui aveam cel mai modern invatamant din Europa.

Astazi se promoveaza tipul de invatamant american in care nu se invata decat ceea ce e de stricta specialitate. Cui ii foloseste latina? Iaca-asa va ajunge specialistul cu bani, sa mearga la un concert la Scala, sa plateasca 500 de dolari ca sa stea in primele randuri si dupa primele 10 minute sa adoarma. Eu am fost martor la asa ceva. Ei se duc acolo ca sa-si etaleze cucoanele lor tinutele…Nu se doreste o lume deschisa la minte care sa aprecieze arta, frumusetea si cultura.

V.M.: Cine anume nu doreste asta?

Tudor Gheorghe: Exista probabil niste minti care doresc asta. Cu timpul ajungi la concluzia ca cineva “iubeste” aceasta omenire si vrea sa o manipuleze doar in folosul unora mai putini la numar.

Stupida conducere de la Ministerul Culturii

V.M.: Ce parere aveti despre muzica la moda astazi in Romania?.

Tudor Gheorghe: Nu am nici o parere. Dar iti atrag atentia asupra a ceva. Deja exista in lume un curent de reinviere a tangoului. Si eu propun in ultimul meu spectacol reintoarcerea la tango. Dar la tangoul romanesc care la vremea lui a fost fascinant. Se canta sambata un slagar la Bucuresti si in doua saptamani se canta la Berlin, pentru ca erau pline de fantezie si erau foarte personale. Aveau o sursa de inspiratie solida: folclorul. Dar nu in sensul preluarii tonale asa cum se intampla acum cu acest curent imbecil numit etno, care e o struto-camila ce taie din valoarea estetica si emotia cantecului popular.

V.M.: Ce credeti au sanse muzicienii romani talentati sa se realizeze aici in Romania?

Tudor Gheorghe: Chestia asta ca nu sunt sanse aici in Romania e deja prea exagerata. Nu asta e problema. Nenorocirea e ca exista o generatie tampon de mediocritati artistice care nu lasa valorile reale sa se ridice. Nu e vorba ca nu au ce face in Romania. Au ce face in tara asta. Pericolul e la cei care stau deasupra lor, la Ministerul Culturii cu toata conducerea lor stupida si la alti pseudointelectuali care stopeaza aceasta talente.

V.M.: Aici avem insa o problema. Vocatia unui muzician e sa creeze nu sa se lupte cu autoritatile vremii.

Tudor Gheorghe: Ai dreptate, dar asa se aleg spiritele tari. Peste tot in lume valorile reale in orice domeniu sunt singulare si ele se incranceneaza sa evolueze. Dar nu in discoteci ci in studii, in munca, in cultura. Pe de alta parte mediocritatea e intotdeauna unita dintr-un instinct firesc zic eu. Intotdeauna acela plin de har va avea 15 mediocri care vor lupta impotriva lui. Din fericire de cele mai multe ori spiritele acestea tari inving.

Am asistat la moartea satului meu

V.M.:  Ati copilarit la sat. Cand va intoarceti acolo mai gasiti ceva?

Tudor Gheorghe: Nu. In primul rand satul meu nici nu mai e de cand au inceput cu asfaltatul. Au asfaltat pana si cimitirul. Sigur ca-mi displacea noroiul dar nu cred ca formula asfaltului aduce brusc si calitate. Asa s-a dus izul si culoarea aia specifica. Acum iti dai seama ce bucurie e cand ploua si se baliga vacile pe asfalt?

V.M.: Asa e. Vara asta si satul meu a fost asfaltat.

Tudor Gheorghe: Mda azi e o moda sa ne asfaltam satele. Dar la mine in sat se mai intampla un fenomen. Eu am asistat practic la moartea satului meu. Dar nu sunt un traditionalist in sensul ala ca taranul roman nu trebuie miscat din locul lui. Asta e o prostie e normal ca el sa evolueze. Dar eu imi doresc un taran roman care sa stie inca sa joace hora, sarba iar atunci cand il vizitez sa ma intrebe: “Domnule Tudor Gheorghe doriti un pahar de apa? Cu gheata sau fara gheata? Si sa-mi spuneti daca va deranjeaza aerul conditionat.” Ei asta mi-as dori eu. Pe cand la noi…deja au inceput sa-i numeasca pe taranii nostri necajiti fermieri. Auzi tu, cum ar suna muzica pentru fermieri in loc de muzica populara?

Despre vremurile dinaintea lui ‘89

V.M.: De ce vi s-a interzis sa apareti pe scena in ultimii ani ai comunismului? Nu erati suficient de comunist sau erati prea nationalist.

Tudor Gheorghe: Nu am fost deloc comunist nu aveam cum. Tatal meu fusese condamnat politic 22 de ani. S-a tras de mine sa ma faca membru de partid, dar nu am vrut. Si nu m-am laudat catusi de putin cu asta dupa revolutie, cand au aparut tot felul de dizidenti care tipau care mai de care cum fusesera batuti dar ei de fapt au fost oameni politic angajati serios in comunism. Dar asta este. Ei cu ale lor eu cu ale mele.

V.M.: Stiu ca imediat dupa revolutia din 89 vi s-a propus sa fiti ceva mare pe la prefectura.

Tudor Gheorghe: Pai am si fost, presedinte de consiliu. Dar nu era de mine. Fiecare trebuie sa faca ce stie mai bine. Uite si politicienii au ajuns niste mediocri si asta se vede. Oamenii de valoare s-au retras. Vreau sa spun ca desi perioada comunista ne-a facut un mare rau, totusi ne-a tinut foarte treji in spirit. Trebuia sa fim mai destepti decat ei. Scriitorii scriau toti cu cheie, la teatru se prindeau tot felul de subtilitati. Uite de exemplu mie mi-au interzis un spectacol de Caragiale care nici nu avea mare succes. Dar pentru altceva era interesant spectacolul. Si acum ma infior cand spun strofa asta cumplita din Caragiale:
“Trec astazi nestiut prin lume
Dar trainic las in viitor
Un san, o glorie, un nume
Acestui imbecil popor”.

V.M.: De ce astazi nu mai apar oameni de o valoare culturala care sa o egaleze pe a celor dinainte?

Tudor Gheorghe: Perioada de dupa razboi a fost foarte productiva. De la Nichita, Marin Preda, D.R. Popescu pana la Ioan Alexandru si Sorescu. Astazi nu mai apar insa. Si eu ma intreb de ce. Mai e astazi asa la mijloc, cat jumatate din cei amintiti mai devreme, Cartarescu. Ca tot veni vorba, m-a cam indignat in ultima vreme, ca s-a apucat sa faca o caracterizare a lui Eminescu si s-a legat de el ca era mic si cu paduchi si avea matreata. Pai nu de asta il iubim noi pe Eminescu.

Nu am fugit in America pentru ca pe mama o durea un picior

V.M.: Multi se intreaba de ce continuati sa locuiti in Craiova si nu la Berlin, Paris sau Bucuresti.

Tudor Gheorghe: Nu m-am simtit niciodata izolat. Acum nu mai conteaza unde stai. Suntem o tara europeana si asta e important. In 70 m-au rugat sa raman in America: “nea Tudore suntem aici peste un milion de romani, hai ramai ca ne alini durerile, ne faci sa fim mai buni”. Le-am zis ca stiu eu o tara in estul Europei unde sunt 23 de milioane care sufera. Ei, cum era sa las eu 23 de milioane pentru un milion. Plus ca pe mama o durea un picior. Si pentru mine osia pamantului trece prin piciorul ala al mamei. Si daca pe mama o doare piciorul ala, simt ca Pamantul nu se invarteste cum trebuie si trebuie sa ma duc acasa.

V.M.: Ce ati fi fost daca v-ati fi nascut in anii 80. Ati fi avut acum 25-30 de ani.

Tudor Gheorghe: Nu cred ca puteam sa ajung ceea ce sunt. Pentru ca cei nascuti in perioada de care vorbesti, au pierdut un lucru esential. Au pierdut lautarii, au pierdut muzica de la tara. In perioada copilariei mele nu se inventasera inca microfoanele si era forta in cantecul popular. Plus ca astazi nu mai sunt profesorii de pe vremuri. Probabil ca nici nu as fi avut suficient timp de studiu caci neavand televizor citeam. Cand citesti iti dai drumul la fantezie. De asta cred ca noi am avut intr-un fel un avantaj. Cei de azi au avantajul ca sunt mult mai informati decat noi. Dar cultura nu inseamna informatie.

V.M.: Dar ce inseamna cultura?
    
 Tudor Gheorghe: Cultura inseamna asezarea pe cuvant si pe traditie. Din pacate tinerii de astazi au devenit niste cititori de prefete.


















38145 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Bravo! (Miercuri, 12 decembrie 2007, 23:25)

    Oana [anonim]

    Bun interviu, domnule Mixici. La cat mai multe de felul asta.
  • 0 (2 voturi)    
    bravo (Miercuri, 12 decembrie 2007, 23:44)

    Tod [anonim]

    Nu ma omor dupa muzica lui Tudor Gheorghe. Insa interviul asta m-a lasat fara cuvinte. Ce sa zic, nu o sa imi placa niciodata muzica asta, in mod deosebit, dar pentru lucrurile spuse aici imi declar tot respectul. Ma bucur ca mai sunt oameni sanatosi in tara asta. <br/>Numai bine Domnule Tudor Gheorghe, sunteti o surpriza placuta!<br/><br/>P.S. Calculatorul nu a omorat pe nimeni, ba chiar cred ca oamenii inteligenti, de orice varsta, ar trebui sa se inteleaga cu calculatorul, chiar daca inceputul e mai greu.
    • 0 (2 voturi)    
      Ba uite ca a omorat: (Joi, 13 decembrie 2007, 2:23)

      carcotasul [anonim] i-a raspuns lui Tod

      Stii ca mereu tre sa iasa cate un carcotas. Tu ai fost spunand ca uite, calculatorul nu a omorat pe nimeni. Ia uite aici: Un chinez din Guangzhou a murit dupa ce s-a jucat 3 zile in continu pe calculator. Barbatul avea in jur de 30 de ani si a stat nu mai putin de 3 zile intr-un Internet Cafe chinezesc pentru sa se juca. Nu se stie inca ce se juca, poate ca World of Warcraft, poate Counter-Strike, poate orice alt MMO sau poate orice alt joc care l-a fascinat, ideea este ca daca a stat nemancat, nebaut si nedormit timp de 3 zile doar pentru a sta cu ochii atintiti in monitor.<br/>Si pe mine ma omoara...
  • +1 (3 voturi)    
    Felicitari (Joi, 13 decembrie 2007, 0:16)

    Sorin [anonim]

    Domnului Tudor Gheorghe,<br/>Felicitari pentru ceea ce faceti, sunt tanar si va apreciez. Este nevoie de cineva care sa transmita mai departe valorile trecutului nostru, iar dvs. o faceti minunat.
  • +1 (3 voturi)    
    Bravos Tudore si sa ne traiesti multi ani de acum (Joi, 13 decembrie 2007, 0:21)

    Catalin Ciontu [anonim]

    Tare mi-a placut cum vede Dl Tudor Gheorghe lucrurile. Si din pacate, multe, multe adevaruri.
  • +3 (5 voturi)    
    OAMENI (Joi, 13 decembrie 2007, 0:30)

    ninel [anonim]

    Aest om ar trebui declarat &quot;valoare nationala&quot; sau &quot;bun indispensabil societatii&quot; sau nu mai stiu cum, dar pricepeti dvs. El mi l-a daruit mie pe Marin Sorescu, de exemplu, eu ii daruiesc toata admiratia mea!!!
  • +1 (3 voturi)    
    tudor gheorghe (Joi, 13 decembrie 2007, 3:09)

    mitica2000 [utilizator]

    ... pot spune.....atat doar....Tudor al NOSTRU.....
    • +1 (1 vot)    
      Cultura romaneasca (Joi, 13 decembrie 2007, 17:44)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui mitica2000

      Bravo Tudor Gheorghe! Este un om de cultura adevarat si a atins puncte sensibile in interviul domniei sale . Oameni de valoare ca si el ar trebui promovati in posturile de conducere ale institutiilor culturale.
  • +1 (3 voturi)    
    cultura si globalizare (Joi, 13 decembrie 2007, 6:41)

    dan galeriu [anonim]

    Are dreptate!<br/>cineva acolo sus nu iubeste cultura si vrea numai sclavi ai globalizarii<br/>Invatamintul e la pamint, cultura nu e apreciata, televiziunile , asa multe canale in romana , nu au decit gunoi,<br/>Bucurestiul nu e un oras ci o groapa cu trafic blocat<br/>si<br/>&#8220;Trec astazi nestiut prin lume<br/>Dar trainic las in viitor<br/>Un san, o glorie, un nume<br/>Acestui imbecil popor&#8221;.<br/><br/>Si Este un optimist inrait:<br/> &quot;Pe de alta parte mediocritatea e intotdeauna unita dintr-un instinct firesc zic eu. Intotdeauna acela plin de har va avea 15 mediocri care vor lupta impotriva lui. Din fericire de cele mai multe ori spiritele acestea tari inving.&quot;
  • 0 (2 voturi)    
    Tudor Gheorhe cea mai mare valoare nationala in vi (Joi, 13 decembrie 2007, 7:15)

    Florea Florian [anonim]

    Felicitari autorului interviului.<br/>Daca exista o varianta audio sau video va rog foarte mult sa-mi trimiteti si mie aceasta varianta.<br/><br/>Cu multa stima
  • +2 (2 voturi)    
    absolut fabulos ! (Joi, 13 decembrie 2007, 9:36)

    eu [anonim]

    &quot;Plus ca pe mama o durea un picior. Si pentru mine osia pamantului trece prin piciorul ala al mamei. Si daca pe mama o doare piciorul ala, simt ca Pamantul nu se invarteste cum trebuie si trebuie sa ma duc acasa.&quot;
  • -3 (5 voturi)    
    Mustatza Stalinista (Joi, 13 decembrie 2007, 9:37)

    d&#39;coios [anonim]

    Nicidecum haiduc... Si ce ai tu cu America pesedistule ? Muzica e chiar excelenta dar in rest esti cam pierdut in spatiul mioritic!
    • +1 (1 vot)    
      Adevarul doare, nu? (Joi, 13 decembrie 2007, 13:13)

      Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui d'coios

      Ati citit cu atentie interviul (exceptional, d-le Mixich, felicitari!), ati reflectat dupa aceea o vreme si in cele din urma ati descoperit esenta, pe care din pacate v-ati simtit obligat sa o impartasiti si cu noi -- mustata e stalinista, iar omul este sau a fost pesedist...<br/>Cum zicea si pesedisto-stalinistul undeva in interviu -- &quot;de cele mai multe ori spiritul invinge&quot;. De cele mai multe ori... dar nu intotdeauna.
      • 0 (0 voturi)    
        Fals (Joi, 25 decembrie 2008, 22:43)

        Rusu Mihai [anonim] i-a raspuns lui Catalin Dimofte

        Cum sa fie, saracul, PSD-ist, cand tatal sau, Ilie Tudor, a facut inchisoare, si nu din asta cum se face in ziua de azi. Credeti ca i-a fost usor?
        Si se mai trezeste cate unul sa vorbeasca aiurea...
  • 0 (2 voturi)    
    Tudor (Joi, 13 decembrie 2007, 9:46)

    Dorin [anonim]

    Tot respectul pentru acest OM
  • 0 (2 voturi)    
    Felicitari autorului ,complimente artistului ! (Joi, 13 decembrie 2007, 10:00)

    Cristina V. [anonim]

    Fara TUDOR GHEORGHE am fi mai altfel ............................si mai saraci !
  • 0 (0 voturi)    
    Cel mai de seama artist roman actual ! (Joi, 13 decembrie 2007, 12:11)

    Lau [anonim]

    din pacate pentru generatia noastra nu am putut sa fim contemporani cu marile valori ale culturii romanesti, ne luptam sa alegem din gramada de carbune un diamant; unii dintre noi se pierd pe drum si se opresc la o pietricica, altii persevereaza in cautarea lor.. bravo, va rog sa continuati !<br/><br/>ma bucur nespus ca exista Tudor, de fiecare data cand merg la un concert de-al lui ma simt viu, simt cum pulseaza romanismul si adevarata cultura romaneasca in toata lumea; o sala intreaga ii soarbe cuvintele de pe buze si este recunoscatoare pentru ca exista si au sansa sa asculte direct de la sursa aceasta poezie pusa pe muzica.<br/><br/>multumim pentru doza de optimism pe care ne-o insufli Tudore si asteptam sa mai razbata din marea gloata si alti demni urmasi de olteni, romani, europeni, oameni.
  • 0 (0 voturi)    
    Mai bagati din astea (Joi, 13 decembrie 2007, 16:06)

    Ioan [anonim]

    Bravo mai remarc ca ati inceput o serie calumea de interviuri. Si asta a fost tare si ala cu calculatoristul ala...Bravo mai bagati din astea. Nea Tudore esti un om de toata isprava
  • 0 (2 voturi)    
    Felicitari ,sunteti un mare roman (Joi, 13 decembrie 2007, 16:37)

    Sadix [anonim]

    Va multumim pentru ceea ce faceti.
  • +1 (3 voturi)    
    fesenist pro iliescu (Joi, 13 decembrie 2007, 17:12)

    goranescu [anonim]

    gimme a break!<br/>pe mama o durea..<br/><br/>lasati-ne cu telenovela asta fesenista, stim bine ca in anii 90 Tudor Gh a fost omul FSN in Oltenia, este si acum, dar nu mai este FSN ce-a fost<br/><br/>acum facem interviuri pt uituci si melomani fesenisti
  • +1 (3 voturi)    
    Talentul (Joi, 13 decembrie 2007, 17:15)

    nutzy spaima revolutiei [utilizator]

    Este mare talent si un om de bun simt
  • 0 (2 voturi)    
    Nu...nu....Nu poate exista atat bun simtz (Joi, 13 decembrie 2007, 17:47)

    Laur X [anonim]

    Draga Maestre....

    Putine lucruri de a lungul unei zile reusesc sa ma faca sa am ochii scaldati de lacrimi....lacrimile amintirilor unor timpuri care au fost....

    Sunt un el de 45 de ani...care a simtit cum...

    E vremea rozelor ce mor,
    Mor în grădini şi mor şi-n mine -
    Ş-au fost atât de viaţă pline,
    Şi azi se sting aşa uşor.

    Maestre sunt de acord cu toate cele spuse aici de domnia voastra .
    Felicitari !!!

    PS Iertati-l pe Mircea Cartarescu si nu uitati ca si iubitul Macedonski se lua in gura cu eminescu...:)
    • 0 (0 voturi)    
      Parere (Joi, 25 decembrie 2008, 22:45)

      Rusu Mihai [anonim] i-a raspuns lui Laur X

      Nu am absolut nimic cu nimeni. Dar daca si ceea ce se scrie astazi mai este poezie... Si Mircea Cartarescu poet...
  • +4 (4 voturi)    
    lui catalin dimofte (Joi, 13 decembrie 2007, 17:53)

    iancu batza [anonim]

    maestrul tudor gheorghe nu a fost pesedist.in ziua de 22 dec.1989 a vorbit multimii adunate in piatza prefecturii din craiova,infierind comunismul,si pt ca tudor gheorghe a fost un brand si in acea vreme,la cererea celor din piatza a acceptat o functie publica. dupa pitzin timp insa,probabil realizind murdaria politicii iar domnia sa fiind un om de onoare,si-a declinat orice apetentza pt. acest domeniu si s-a reintors la ceea ce stia sa faca mai bine.din pacate,pierderea este a noastra,a tuturor pt ca oamenii adevaratzi,ca domnia sa,nu se amesteca in ciorba asta politica din romanica.
  • 0 (2 voturi)    
    Domnului Tudor Gheorghe (Joi, 13 decembrie 2007, 19:58)

    Razvan_M [utilizator]

    Multumesc ca am privilegiul sa va fiu contemporan.
  • +1 (1 vot)    
    realism (Vineri, 14 decembrie 2007, 0:24)

    NN [anonim]

    ca muzician, extra, o valoare pentru noi.

    politic...D-zeu cu mila!

    NN
  • +1 (1 vot)    
    petrecerea cu taraf (Vineri, 14 decembrie 2007, 3:47)

    john [anonim]

    la noi, femeia pupa mana barbatului pina mai adineaori
    zicea marin a lu patru
    si din dumneata nu l scotea
    ii facea vreo 3-4copii da
    nu, nu ndraznea sa i zica tu
    ale mai mindre cari se ambitionau
    nu ziceau nicicum
    ...
  • 0 (0 voturi)    
    D-lui Tudor Gheorghe (Vineri, 14 decembrie 2007, 15:53)

    Radu [anonim]

    "Din pacate se lucreaza la indobitocirea generatiei actuale, dorindu-se ca tinerii sa nu se ocupe de lucrurile esentiale pentru ca astfel pot fi mai usor transformati intr-o masa de manevra buna sa sape santuri in Germania, Franta sau Anglia. Pentru ca ei nu au nevoie de minti deschise si luminate."

    "... asa se aleg spiritele tari. Peste tot in lume valorile reale in orice domeniu sunt singulare si ele se incranceneaza sa evolueze.(...) Pe de alta parte mediocritatea e intotdeauna unita dintr-un instinct firesc zic eu. Intotdeauna acela plin de har va avea 15 mediocri care vor lupta impotriva lui. Din fericire de cele mai multe ori spiritele acestea tari inving."

    "...cultura nu inseamna informatie. Cultura inseamna asezarea pe cuvant si pe traditie."

    JOS PALARIA!
  • 0 (2 voturi)    
    lui Goranescu (Vineri, 14 decembrie 2007, 16:15)

    taff [anonim]

    Esti un mare, mare idiot (tu esti poporul de care vorbea Caragiale)
  • +1 (1 vot)    
    tudor gh. (Vineri, 14 decembrie 2007, 23:03)

    oanu [anonim]

    tudor gh. este un erudit !
  • 0 (0 voturi)    
    citesc si-mi place (Luni, 17 decembrie 2007, 10:38)

    ionescula [anonim]

    cunosteam TG doar din auzite. oltean lautar si toate alea. acum, dupa ce-am citit ce, si mai ales cum a zis, si-am dat si-un Utube-doua, l-am pus temeinic la suflet.
    hotnews, good job, thx.
    domnule tudor gheorghe, sa-mi, si sa ne traiesti!
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari maiestre (Sâmbătă, 22 martie 2008, 17:18)

    Pruna Ionut Adrian [anonim]

    Felicitari maiestre!
    Sunt un tanar de 21 de ani, atunci cand asculta muzica dumneavoastra ma simt foasrte emotionat de multe ori ajung sa plang, fara sa-mi dau seama.Sunt foarte fericit ca sunt contemporan cu cel mai adevarat roman care incearca sa mentina spiritul cu adevarat romanesc care astazi a disparut in special intre tineri de varsta mea care nu mai inteleg...nu simt...habar nu au ceea ce inseamna sa fi roman... Felicitari maiestre si multa sanatate...
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo ! (Vineri, 18 aprilie 2008, 16:09)

    Mihai B [anonim]

    Felicitari Tudor Gheorghe ! Sunt sproape de 30 de ani si apreciez foarte mult muzica lui Tudor Gheorghe. Ultimul concert, la care am fost de curand "La Margine de imperii" a fost extraordinar de frumos si inedit.

    Si interviul de mai sus mi se pare deosebit si apreziez mult calitatea lui Tudor Gheorghe.
    • 0 (0 voturi)    
      TUDOR GHEORGHE (Sâmbătă, 31 mai 2008, 22:37)

      ZDRANCOTA IULIA [anonim] i-a raspuns lui Mihai B

      ESTE CEL MAI MARE OM DE CULTURA DIN TARA ACEASTA,ESTE UN GENIU.NU A,M CUVINTE CARE AR PUTEA SA EXPRIME TALENTUL SAU SAU DRAGOSTEA SA PENTRU FRUMOS,PENTRU ARTA,PENTRU ACEASTA TARA SI VALORILE EI CULTURALE,FOLCLORUL LUI.SUNT O FANA A MUZICII LUI,IL ASCULT CU PLACERE SI CU DRAGOSTE,ADOR CONCERTELE LUI,ARE CEA MAI BUNA VOCE DIN ROMANIA SI IMI PARE RAU CA NU TOTI AU RABDARE SA II ASCULTE MUZICA.MA EMOTIONEAZA MUZICA LUI,VOCEA LUI SI CEL CARE L-A FACUT IDIOT SA MA SCUZE DA NICI NU ISI DA SEAMA CE VALOARE ARE TUDOR GHEORGHE,O VALOARE PE CARE POATE NU O VA MAI EGALA NIMENI,RUSINE PENTRU ACELE CUVINTE,DUMNEZEU SA VA BINECUVANTEZE DOMNULE TUDOR GHEORGHE,CA SA NE BUCURAM SI NOI MULTI ANI DE MUZICA DUMNEAVOASTRA
  • 0 (0 voturi)    
    da si nu (Vineri, 22 august 2008, 15:27)

    je [anonim]

    In principiu sunt de acord cu aproape tot ce zice maestrul, numai ca nu prea are dreptate in ceea ce priveste copiii anilor '80 : eu sunt nascut in 1980, da' ascult o gramada de muzica folk, populara, lautareasca (nu manele!!!) si nu de putine ori o fac atunci cand sunt singur, pentru a ma debarasa de toate "problemele" si a fi numai eu cu Tudor Gheorghe!!!
    Plus ca pe langa asta am "ros" toate cartile din biblioteca de nu stiu cate ori, si nu citesc deloc literatura de buzunar!!!
  • 0 (0 voturi)    
    IUBIRE (Vineri, 29 august 2008, 14:59)

    Veronica [anonim]

    iubesc tot ceea ce este legat de dvs. maestre. iubesc aerul pe care-l respiraŢi, cobza pe care o mângâiaŢi Şi, mai presus de toate, iubesc pĂmântul pe care-l cĂlcaŢi pentru cĂ acesta "tresare când vĂ recunoaŞte". iubesc faptul cĂ sunt român doar pentru cĂ existaŢi domnia-voastrĂ. doar moartea mĂ va despĂrŢi de cântul dvs. Şi de poporul meu încercat Şi umilit la acest moment de non-valori. trezeŞte-te biet popor român, domnul tudor îŢi cheamĂ inima sĂ lupte alĂturi de a sa. sĂ ne trĂieŞti domnul meu întru mulŢi ani, sĂnĂtos Şi fericit alĂturi de toŢi cei ce râd sau plâng de fericire când îŢi aud cântul! sĂ ne trĂieŞti mĂria ta, domnule tudor!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Va multumim pentru ca existati (Joi, 25 decembrie 2008, 22:50)

    Rusu Mihai [anonim]

    Tin minte ca, acum cativa ani, la Festivalul de la Mangalia, a fost invitat si Tudor Gheorghe, pe langa multi altii, sa cante cateva melodii. Atunci am auzit prima data de el, sincer sa fiu, dar m-a impresionat. De ce? Pentru ca multimea il aclama incontinuu si nu il lasa sa cante. Nu s-au linistit nici dupa ce i-a rugat de cateva ori sa inceteze (tinerii de azi...) si atunci a spus un lucru memorabil, dupa mine: "Oameni buni, tineti minte ce va spune Nenea Tudor: neam prost nu se scrie cu liniuta." Curios, au tacut toti...:)
  • 0 (0 voturi)    
    geta (Duminică, 1 noiembrie 2009, 18:35)

    Geta [anonim]

    Va admir foarte mult si-mi place sa ascult cantecele lui Tudor Gheorghe
  • 0 (0 voturi)    
    parere de rau (Duminică, 29 noiembrie 2009, 5:18)

    nemultumire [anonim]

    Da Tudor Gheorghe este maestru si canta foarte bine poezia cu orchestratie clasica, dar la folclor nu are nici o treaba, asta s-a dovedit la editia a 20 a festivalului Maria Tanase , care a ajuns de rasul lumii dupa ce "Marele Maestru" a acordat premii dupa bunul plac si a trimis acasa fara vreo apreciere foarte multi tineri talentati care chiar studiaza muzica populara si care au trecut prin scoli de specialitate si care au venit la festival pregatiti, nu adusi de pe marginea santului.
    sa-i fie rusine cand isi va aduce aminte de editia a 20-a
    • 0 (0 voturi)    
      domnule "părere de rău" (Miercuri, 30 septembrie 2015, 21:44)

      CONSTANTIN [anonim] i-a raspuns lui nemultumire

      aici este problema.
      cei aduşi de pe marginea şanţului, de la ţară, sunt cu adevărat păstrători şi interpreţi autentici. este fals să crezi că folclorul adevărat se învaţă la şcolile de muzică de la oraş. ascultă pe domnica trop, maria lătăreţu, rela ciulei şi taraful din brădiceni, jud. gorj, lăutarii din băbiciu - olt, lăutarii din clejani, cărbuneşti, runcu, soporul de câmpie, iza, etc. nu au trecut prin şcoli de muzică academice, ca să rămănă tezaure umane vii ale patrimoniului imaterial ale spiritualităţii româneşti. nu sunt adeptul folclorului învăţat prin aşa zisele şcoli de muzică populară. am senzaţia unei muzici şi a unui stil popular artificial.
      să înţelegem că aţi fost concurent?
  • 0 (0 voturi)    
    Admir curajul marelui maestru Tudor Gheorghe (Vineri, 19 februarie 2010, 0:11)

    laura [anonim]

    Sunt o persoana care mi-am dorit din tot sufletul sa
    va vad in carne si oase dar bunul Dumnezeu mi-a dat mai mult decat credeam .Maestre ma inclin in fata dumneavoastra si nu pot face altceva decat sa ma rog la Dumnezeu sa va de-a sanatate si multi ani.
  • 0 (0 voturi)    
    Un T.G. se naste odata si moare nicicand. (Vineri, 10 septembrie 2010, 1:25)

    Claudiu [anonim]

    Am avut onoarea de a asista la unul dintre concertele maestrului Tudor Gheorghe la Timisoara; dupa cum spunea si domnia sa, in procent de 80% au fost tineri, iubitori ai valorii si expresivitatii, ai muzicii de calitate si a poeziei autentice romanesti.
    Posibilitatile financiare de care dispun nu imi ofera privilegiul de a-mi procura (toate)albumele domniei sale in original, si apelez desigur si la internet,dar asta o consider eu o oportunitate de a ne intoarce gratuit spre esenta romanismului si a caracterului nostru national.
    Multumim Tudor Gheorghe.
  • 0 (0 voturi)    
    felicitari (Duminică, 6 martie 2011, 19:53)

    cristina [anonim]

    sunt tanara si am fost la2 concerte ale maestrului.pot spune ca spectacolelele lui sunt ceva magic.te incarca cu demnitate te transpune intr-o lume frumoasa.felicitari DOMNULE TUDOR GHEORGHEsa va tinaDUMNEZEU 100 de ani langa noi.
  • 0 (0 voturi)    
    apreciere si respect (Vineri, 19 august 2011, 12:25)

    Corina [anonim]

    Am citit acest impresionant interviu dupa 4 ani de la publicare... in timp ce ascultam muzica maestrului Tudor Gheorghe...Eu am descoperit muzica aceasta la scoala,o doamna profesoara mi-a dat sa ascult o caseta,cum era pe vremea aceea, cu aceasta muzica-aveam 15 ani. Ma incarca cu energie si bucurie si astazi dupa 11 ani,timp in care ascult aceleasi melodii si inca mai descopar orizonturi nebanuite. Dumnezeu sa va dea sanatate,maestre.
  • 0 (0 voturi)    
    unicati (Sâmbătă, 3 decembrie 2011, 16:34)

    ioan [anonim]

    Doar unul poate fi TUDOR GHEORGHE, este si va ramane un ex.viu al nationalitati romanesti nu doar prin cantec ci si prin trairea alaturi de romani.
  • 0 (0 voturi)    
    :) (Sâmbătă, 31 decembrie 2011, 14:55)

    Protoss [utilizator]

    Ce ma bucur ca mai gasim asa dupa ani de zile interviuri superbe
  • 0 (0 voturi)    
    Tudor Gheorghe (Duminică, 29 aprilie 2012, 7:23)

    Adriana [anonim]

    Din cand in cand cu s-au voia mea citesc unele bloguri s-au comentarii ca si acestea de fata. Unele exagerate in a lauda altele profanatoare
    Traiesc departe de Romania dar n-am sa uit niciodata ce efect a avut asupra mea VALSUL ROZELOR pe care am avut ocazia sa-l aud prin 80/81 inainte de a pleca definitiv din Romania
    Datorita internetului am reusit de-a lungul anilor sa-mi incant sufletul dornic de poezie si muzica bunasi printre altele si cu muzica promovata de maestrul Tudor Gheorghe care este mai tanar cu 2 ani decat mine.
    Toate piesele care le canta sunt alese cu mare grije si ofera surprize unice de fiecare data. Admir franchetea cu care raspunde interviului curajul poezia versurilor sale ,vocea care se preteaza perfect la genul de muzica pe care o interpreteaza.
    Da ma emotioneaza profund arta domniei sale.
    Pentru faptul ca la deranjat comentariul lui M. Cartarescu trebuie sa recunosc ca si pe mine ma deranjat. Ma suparat si chiar ca ma infuriat. Nu ma asteptam de la o personalitate ca si Dl. Cartarescu sa evalueze un EMINESCU dupa criteriile paduchilor matretei etc. etc. El a exprimat exact ceia ce simteam eu si pentru asta ii multumesc din suflet.Ii sunt recunoscatoare Dlui Tudor pentru aceasta.
    Ce mai pot sa spun decat ca urmaresc cu placere orice noutate ce apare in legatura cu muzica lui
    Doamne ajuta!
  • 0 (0 voturi)    
    pt. părere de rău (Luni, 13 mai 2013, 0:06)

    Constantin Istici [anonim]

    Folclorul autentic, chiar, se învaţă pe marginea şantului, acolo în sat, de la bâtrânii lăutari ai satului. Aceea este adevărata şcoală şi nu şcolile de muzică de care ai pomenit, unde tinerii învaţă cu totul altceva.
    Vezi laureata marelui premiu a diţiei a XX-a, Casandra Maria Haoşi, ce repertoriu a avut şi de la cine l-a învăţat, de la unul dintre cei mai mari rapsozi ai Maramureşului: Nicolae Piţiş, căruia îi este recunăscător, inclusiv Grigore Leşe. Privind jurizarea, a fost totuşi o comisie, formată din specialişti în folclor, chiar dacă Tudor Gheorghe a fost preşedintele acesteia. Deci, adevărata Academie de Folclor, este vatra satului. Succes dragilor, aveţi tot viitorul în faţă, dar aveţi datoria de a transmite urmaşilor voştri, un folclor nealterat!
  • 0 (0 voturi)    
    Domnul TUDOR GHEORGHE (Vineri, 26 iulie 2013, 18:07)

    Constantin Dusescu [anonim]

    Un roman de mare valoare, uneori inchis intr-o colivie precum o privighetoare, de catre lege si politicieni.. Pentru a intelege seva lui, cititi cu atentie interviul dat de Tatal artistului. Sa ne traiesti si sa ne canti Domnule Tudor Gheorghe. Nu plecati urechia la niste nemernici. "Iarba buna creste-n maracini"
    Doamne ajuta.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version