Artista Rodica Lomnasan expune "Povesti mediteraneene" la ICR
„Am inceput aceasta serie de lucrari ca o poezie inchinata naturii, intr-un loc in care timpul pare sa se fi oprit. Timpul petrecut in acest spatiu, incarcatura legendara a locului mi-au inspirat o noua viziune asupra naturii din jur si asupra unor elemente simbolice cheie. Aici s-au amestecat in timp civilizatii, religii, traditii – toate lasand in aer o atmosfera cu totul specifica, greu de definit dar care iti incarca sufletul pozitiv.“ – astfel descrie Rodica Lomnasan spatiul mediteraneean in care a realizat, in perioada 2009-2015, lucrarile expuse.
Rodica Lomnasan (n. 1965, Alamor, jud. Sibiu) a absolvit in anul 1994 Universitatea de Arte din Bucuresti – sectia Grafica. Din anul 1988 face parte din Uniunea Artistilor Plastici din Romania, iar din 2010 este membra a EKATEK – Cyprus Chamber of Arts.
A beneficiat de o rezidenta de doi ani in Belgia, la „Frans Masereel Graphic Center", Kasterlee (1998-2000) si a urmat cursurile unui atelier al „Prograph Foundation” la Orvelte, Olanda (unde a realizat un proiect carte-obiect – poezii de Eminescu, in colaborare cu poetul olandez Toon Peters si cu graficianul Toon Wegner, in 2002). Printre premiile obtinute se numara: Premiu oferit de Hellenic Bank, Cipru (pentru predare tehnici de gravura in cadrul workshop-ului de vara la Muzeul de Gravura Hambis) – 2009; „Tanarul Dominus“ Galeria Dominus, Bucuresti – premiu pentru litografie, 1995; Bursa „Fundatia Klara Tamas” New York, 2001-2002.
Expozitii personale in Cipru (Muzeul de Gravura Hambis – Plataniskia, 2009, 2014; Limassol, 2009; Nicosia, 2007; Kallepeia, 2006), in Belgia (Bruxelles – Centrul Cultural Romano-Belgian: Arthis, 2011; Antwerpen, 2002, Olanda (Lageland Gallery – Gronnigen, 2004), si in Romania, la Sibiu (Art Gallery, 1997), Mogosoaia (Centrul Cultural „Palatele Brancovenesti“– 2002, 2000) si Bucuresti (Galeria Simeza, 2001; Galeria Caminul Artei, 1998; Palatul Parlamentului, 1998).
Expozitii colective (selectie): in Cipru („Polychrome”, Chiaki Kamikawa Contemporary Art, Paphos, 2015; „Petra tou Romiou”, Hellenic Bank headquarter, Nicosia, 2011; „Dialogue“, Kasteliotissa, Nicosia, organizata de Ambasada Romaniei in Cipru si Ministerul Culturii din Cipru, 2008), Romania (Salonul National de Arta „Temeiuri“, Palatul Parlamentului, Bucuresti, 2014, 2015; Saloanele Astrei, Sibiu, 2015; Salonul de Sculptura, 2012; Galeria Simeza, 2011; Salonul de Toamna, Bucuresti, 2001,2003; Bienala „Iosif Iser“, Ploiesti, 1995, 1997, 1999), Belgia („International Women Day”, Bruxelles, 2011; „Frans Masereel“ Center, Kasterlee, 2003), Suedia (Simpozionulde Litografie, Tidaholm, 2002), Brazilia (Romanian Contemporary Graphic Art, Sao Paolo, 2001), ), Italia („22 masks“, Venetia, 2000), Franta („Art dans la ville", Saint Etienne, 2000; Chamalières, 2003), Polonia (Trienala Internationala de Grafica, Cracovia, 1997), Marea Britanie („Romanian Artists in the U.K.“, Durham, 1997), Japonia (Kanagawa, 1998), Ungaria („Kisgrafika“, Budapesta, 1998), Spania (Cadaqués, 1997, 1998), Macedonia (Trienala de Grafica, Bitola, 1997), Serbia (Bienala Internationala de Grafica, Belgrad, 1995) etc.

Cine e responsabil pentru noaptea de coșmar de la Spitalul Foișor? Cinci întrebări și răspunsuri esențiale despre scandalul evacuării unității medicale
Raed Arafat vine cu noi explicații după evacuarea cu scandal a Spitalului Foișor: Decizia a fost corectă, chiar dacă a creat disconfort pentru pacienți
Sarea și oamenii - O istorie care a început acum 8.000 de ani, în România
Un bucureștean a făcut cerere pentru un nou buletin acum două luni, dar nu l-a primit nici acum / Cum explică oficialii „dificultatea temporară” de eliberare a actelor de identitate
Ce înseamnă și ce impact ar putea avea decizia CEDO privind vaccinarea