Vara s-a încheiat, cel puţin în calendare, aşa că actorii revin pe scena la intalnirea cu publicul. Teatrul Nottara anunta deschiderea noii stagiuni cu un spectacol în avanpremieră: Călătoria, după operele lui Constantin Abăluţă, regia Gavriil Pinte. Un spectacol inedit, care începe în Sala George Constantin, continuă într-un autobuz cu etaj şi are finalul la Journey Pub.

Calatoria, regia Gavriil PinteFoto: Teatrul Nottara

Călătoria, după Constantin Abăluţă

Ce să fie o elice căzută în curtea unui ceasornicar? Semnul eliberarii de frică. Dar când elicea e furată, odiseea căutării ei își duce personajele prin infern. Un bun prilej plin de umor si muzică, de a recupera timpul pierdut.

O altfel de odisee...

Într-o noapte, unui Ceasornicar îi cade în curte o elice. Omul e derutat. Dar e sfătuit să-şi îndure... elicea şi din acel moment nu se mai teme de nimic din ce ar fi să i se mai întâmple. Însă, la scurt timp, elicea îi e furată. De-atunci, Ceasornicarul începe să rătăcească prin oraş. Rătăceşte, rătăceşte şi nu mai nimereşte acasă. După mult timp se regăseşte cu Fiul său, şi el rătăcitor. Împreună caută drumul spre locuinţa lor de demult, spre locul/paradisul lor pierdut. Începe astfel o călătorie dificilă; cei doi trec din nou (înainte? înapoi?) prin punctele nodale ale rătăcirilor; sunt însoţiţi în această călătorie-terapie de un grup histrionic. Trec astfel, împreună, pe la cabinete speciale, ateliere modeste şi chiar pe la „baluri electorale”.

E o altfel de odisee... sau o trecere prin infern (unul deloc terifiant, dimpotrivă, umil)... sau o anamneză... o încercare de recuperare a timpului pierdut... o luare de bun-rămas? Cine ştie? Montarea pune spectatorul la încercare... cu convingerea că, el, publicul, e un musafir care are dreptul la propriile sale analogii, la deschideri reale spre propriul său imaginar. Spectacolul fiind unul... muzical, pe versurile nostime ale lui Constantin Abăluţă şi pe muzica originală a lui Ioan Dobrinescu, nu ar trebui să mire pe (mai) nimeni că ne trimite spre călătoria lui Orfeu. Şi toate acestea trebuie să se întâmple... ca Ceasornicarul să fie, într-un fel sau altul, salvat. Şi nu se ştie dacă asta e mult sau puţin. Scenariul alcătuit (de regizorul Gavriil Pinte), după proze şi câteva poeme (cele mai multe şi ele în proză) ale lui Constantin Abăluţă, le va aminti unora de umorul unui Daniil Harms sau al lui Urmuz-Demetru-Demetrescu-Buzău.

Distributia spectacolului:

Ceasornicarul - Ion Haiduc

Fiul Ceasornicarului - Ion Grosu

Bibliotecara - Anda Caropol

Pantofarul şi Şepcarul - Cristian Nicolaie

Prezicătoarea - Ioana Calotă

Audiometrista - Felicia Gozman Pinte

Reporteriţa 1 şi Albăstriţa - Raluca Jugănaru Grosu

Poştăriţa şi Reporteriţa 2 - Alexandra Aga

Kalid, bărbatul mut - Dani Popescu

Pentru data de 4 septembrie biletele s-au epuizat, dar mai sunt locuri la reprezentaţiile din 10 şi din 16 septembrie.