Editia 2015 a Festivalului de teatru independent UNDERCLOUD este dedicata Republicii Moldova, reprezentata de laboratorul teatral Foosbook de la Chisinau, care prezinta un teatru non-conformist, fiind interesat de performanta actoriceasca, de textele contemporane, de teatrul document, de jocul psihologic intim si precis. Festivalul va avea loc in perioada 22 – 31 august, la Muzeul Taranului Roman de la Bucuresti.

Foosbook va prezenta la Bucuresti spectacolele Nekrotitanium“, o piesa marca „Planeta Moldova“, „Sex & Perestroika“, spectacol dupa romanul cu acelasi nume de Constantin Cheianu si „BASH / Piesele zilelor din urma“ de Neil LaBute.

Monodrama Nekrotitanium“, o piesa marca „Planeta Moldova“ Scenariu de Luminita Ticu dupa romanul cu acelasi nume de Mitos Micleusanu si Florin Braghis Interpretare: Alexandru Plesca; Regie: Luminita Ticu; Scenografie: Adrian Suruceanu; Design grafic: Dragos Popa

Actorul Alexandru Plesca a fost nominalizat, in 2013, de catre juriul UNITEM din Chisinau, pentru acest rol, pentru cel mai bun actor al anului.

(Spectacolul va fi programat pe scena Salii Horia Bernea pe data de 24 august 2015)

Ana Gherciu in Timpul, cotidian national, Chisinau: „o combinatie perfecta intre violenta, sarcasm, prostie, moldovenism, rautate si alte caracteristici ale mioriticilor. Dupa cum a zis Mihai Fusu, Nekrotitanium este un spectacol despre violenta gratuita, macabra, ironizata intr-un mod foarte acid. […] Cat de cinic ar suna, doar in asa fel cruzimea si setea de putere si bani nu mai par atat de periculoase. Mai mult, talentul lui Alexandru Plesca de a povesti despre niste crime exagerat de insangerate, despre alegerile ridicol de gresite ale unor personaje, dar si interactiunea lui cu publicul transforma acest spectacol intr-o istorie care ajunge sa fie povestita doar noaptea. Nekrotitanium […] scoate din spectator cele mai ascunse temeri, sapa in subconstient […]“

„Sex & Perestroika“

Scenariu: Mihai Fusu si Luminita Ticu dupa romanul cu acelasi nume de Constantin Cheianu

Interpretare: Mihai Fusu

Regie: Luminita Ticu

Video si sunet: Ian Onica

Design grafic: Dragos Popa

Spectacol nerecomandat tinerilor sub 16 ani.

(Spectacolul va fi programat pe scena Salii Horia Bernea pe data de 25 august 2015)

Constantin Cheianu: „Si atunci am vazut pe geam privelistea pe care nu o puteam avea din biroul meu de la etajul 3. Se vedea in toata deschiderea ei piata Marii Adunari Nationale cu punctul ei central, locul unde se aflase candva monumentul lui Lenin. Acolo, unde la 12 martie 1989 ne batuseram cu militia pentru a sta cateva minute langa Vladimir Ilici. Si tot ce a urmat dupa acel 12 martie s-a perindat fulgerator prin mintea mea…“

Valentina Tazlauanu in Revista Sud Est: „Spectacolul Luminitei Ticu si al lui Mihai Fusu pe post de protagonist vine, la propriu ºi la figurat, din acea zona a unui teatru provocator, in raspar cu cel cuminte, canonizat, general acceptat si este adresat unui public specific, in plina constituire, tanar si suficient de ireverentios fata de canoane. […] Laturii sexuale a acestei puteri i se opune in Sex &Perestroka un soi de exhibitionism erotic la limita absurdului. si, ca si in teatrul absurdului, un simbol recurent in roman sunt teritoriile (noi) de cucerit, diversele locuri si incaperi in care personajul prefera sa-si duca partenerele. Balansand intre document si fictional, intre vuietul surd al unui afara nediferentiat, pe care il cerceteaza cu ochiul rece al observatorului, si starea de surescitare a individului dependent de meandrele vietii sale intime, intre perestroika si sex, personajul romanului pare sa esueze glorios pe ambele planuri. […] Accentul pus pe elementul erotic nu eludeaza evenimentele sau personajele istorice, ci doar le impinge pe un plan doi sau le face sa plonjeze in ambiguitate.

Imaginile video, cu zgomotul aspru al masinii de scris, inregistreaza in ritm de metronom o istorie in miscare care se suprapune contrapunctic peste vocea impetuoasa a interpretului, imprimand reprezentaþiei o cadenþa specifica. […] Singur in scena, constient de corporalitatea expresa a personajului sau, care mai e si ilustrata prin imagini video cu subiect erotic explicit, Mihai Fusu intuieste si exprima (aici intervine probabil si scoala de teatru al carui bun discipol este) o dimensiune mai curand hedonista, dionisiaca a romanului lui Cheianu. Peste care se suprapun toate celelalte.“

„BASH / Piesele zilelor din urma“ de Neil LaBute

Traducere: Vlad Massaci si Mihaela Sirbu

O colectie de trei piese – „Ifigenia in Orem“, „O haita de sfinti“ si „Medeea redux“ – fiecare dintre ele explorand complexitatea raului din viata de zi cu zi. Prima si ultima piesa sunt inspirate din mitologia antica greaca, in special din Euripide.

Personaje:

„Ifigenia in Orem“: Tanarul – Ghenadie Gilca;

„O haita de sfinti“: Sue – Diana Decuseara-Onica; John – Alexandru Plesca;

„Medeea redux“: Femeia – Olesea Svecla

Regie: Mihai Fusu

Video: Silvia Marzenco

Design graphic: Dragos Popa

(Spectacolul va fi programat pe scena Clubului Taranului pe data de 26 august 2015)

Ana Gherciu in Timpul, cotidian national, Chisinau: „ […] am fost martora la trei confesiuni care fac sa te solidarizezi si, in acelasi timp, sa urasti personajele. Alaturi de scena fusbuchiana, am ajuns sa joc rolul unui barbat care s-a oprit in barul hotelului Las Vegas ca sa bea un pahar cu vin, am revenit la rolul de spectator si apoi m-am transformat in unul dintre juratii participanti la un proces.“