Joi, 10 iulie, de la ora 18.00, la Ceainaria Carturesti Verona (Str. Arthur-Verona nr. 13-15, Bucuresti) va avea loc lansarea volumelor Caragiale dupa Caragiale. Arcanele interpretarii: exagerari, deformari, excese de Angelo Mitchievici si Camera obscura. Vis, imaginatie si banda desenata de Ioan Stanomir, aparute recent la Editura Cartea Romaneasca, disponibile si in editie digitala.

Eveniment editorialFoto: Cartea Romaneasca

La eveniment vor participa autorii celor doua volume alaturi de care vor lua cuvintul: Dan C. Mihailescu, Ion Manolescu si Daniel Cristea-Enache, informeaza editura Cartea Romaneasca.

Caragiale si caragialismul au intrat in metabolismul culturii si civilizatiei romanesti, iar felul in care reactionam la cele doua instante constituie in sine un test estetic, etic si, nu in cele din urma, noetic. Confruntarea cu Caragiale si caragialismul nu poate fi evitata, nici chiar de cei care nu-i citesc opera, pentru ca Lumea lui Caragiale a devenit parte din lumea in care traim, s-a mulat pe reflexele noastre mentalitare, ne-a modelat gesticulatia cotidiana, atit in spatiul public, cit si in cel privat, si a configurat o stilistica particulara, un indelebil profil identitar. Ce e de facut? Sa ne privim cit mai adinc in aceasta oglinda, sa ne cunoastem mai bine, sa ne lasam posedati de geniul lui Caragiale, sa devenim caragialieni, adica intelepti, buni si ironici.

Angelo Mitchievici este conferentiar universitar la Facultatea de Litere a Universitatii „Ovidius” din Constanta si doctor in filologie cu distinctia Summa cum laude la Universitatea din Bucuresti. Este membru al USR, RAAS (Romanian Association for American Studies), UCIN si FIPRESCI, cronicar de film si redactor la Romania literara si Ex Ponto. Text, imagine, metatext. Printre volumele publicate se numara Mateiu I. Caragiale. Fizionomii decadente (2007, premiul pentru debut al revistei Observator Cultural), Cinema (povestiri, Polirom, 2009, premiul „Cartea anului 2009” al USR), Decadenta si decadentism in contextul modernitatii romanesti si europene (2011), Umbrele paradisului. Scriitori romani si francezi in Uniunea Sovietica (2011), Simbolism si decadentism in Arta 1900 (2011), Filmele care ne-au schimbat viata (2013). In colaborare: O lume disparuta. Patru istorii personale urmate de un dialog cu H.-R. Patapievici (Polirom, 2004), Explorari in comunismul romanesc (Polirom, vol. I, 2004; vol. II, 2005, premiul revistei Cuvintul pe anul 2005; vol. III, 2008) si Teodoreanu reloaded (2011).

Camera obscura este o invitatie la calatorie. Dincolo de copertele sale, se intrevede un continent de semne, lumini si culori. Prin puterea ei de a da trup inchipuirilor noastre si de a uni cuvintul si imaginea in cadrele ei narative, banda desenata este expresia rafinata si unica a sensibilitatii moderne. Departe de a fi un gen minor, ea este incarcata de traditie si deschisa catre temeritatea experimentului. Descoperirea ei este redescoperirea propriului nostru curaj de a visa.

Ioan Stanomir este profesor universitar la Facultatea de Stiinte Politice a Universitatii din Bucuresti. A mai publicat: O lume disparuta. Patru istorii personale urmate de un dialog cu H.-R. Patapievici (impreuna cu Paul Cernat, Angelo Mitchievici si Ion Manolescu, Polirom, 2004), Explorari in comunismul romanesc (impreuna cu Paul Cernat, Angelo Mitchievici si Ion Manolescu, Polirom, vol. I, 2004; vol. II, 2005; vol. III, 2008), Spiritul conservator. De la Barbu Catargiu la Nicolae Iorga (Curtea Veche, 2008), Teodoreanu reloaded (impreuna cu Angelo Mitchievici, Art, 2011), Junimismul si pasiunea moderatiei (Humanitas, 2013), Confruntind revolutia. Burke si inventarea conservatorismului (Curtea Veche, 2013).