Solomon Marcus, academician: Ne aflam intr-o perioada de bajbaiala in sistemul educational

de Cosmin Navadaru     HotNews.ro
Vineri, 13 aprilie 2012, 20:57 Actualitate | Cultură


Solomon Marcus
Foto: ICR
"Acum s-au lansat programele pentru copiii de sase ani. Este una dintre cele mai delicate varste ale omului. Citind aceste programe, mi-am dat seama ca cei care le-au elaborat, specialistii in pedagogie, formati in perioada mult anterioara internetului, vin cu niste apucaturi care nu se potrivesc deloc. De pilda, obsesia de a confectiona lucruri din plastilina. Pentru era internetului, acestea devin complet anacronice. Aici se vede esecul: nu reusim sa inseram noua viziune pe care o aduce internetul in sistemul educational. Si asta se vede la toate nivelurile invatamantului, de la cel elementar la cel universitar", a explicat matematicianul Solomon Marcus, in cadrul unei serate culturale desfasurate luna aceasta la Institutul Cultural Roman.

Evenimentul, intitulat "Frumusetea timpului care trece", a fost organizat luna aceasta de Asociatia Romana pentru Cultura, Educatie si Normalitate - ARCEN.

Profesor la Facultatea de Matematica si Informatica a Universitatii din Bucuresti, membru titular al Academiei incepand cu 2001, Solomon Marcus a publicat zeci de carti in peste 10 limbi, sute de articole de cercetare in matematica, lingvistica, informatica, poetica, semiotica, antropologie, istoria si filozofia stiintei, precum si articole pe teme de cultura generala si de educatie. O parte importanta a lucrarii sale "Paradigme universale" este consacrata problemei timpului.


Ce puteti citi mai jos:
  • Duce educatia de azi la cultura?
  • Tinerii - "sclavii" zilelor noastre
  • Educatia nu e inca in stare sa incorporeze inca internetul
  • Problema "umanioarelor"


Duce educatia de azi la cultura?

"Duce educatia de azi la cultura? Adica la o stare de spirit care nu suporta captivitatea totala a rutinei, care simte o foame si o sete de spectacol cultural? Raspunsul este negativ! Nu este loc azi, in educatie, pentru ludic. Ludicul e confiscat de divertisment! Nu este loc pentru spirit critic, nu este loc pentru libertatea de a gresi fara a fi pedepsit, nu e loc pentru gratuitate ca in artele liberale. Nu e loc pentru contemplare, nu e loc pentru nimic ce nu intra in baremul de evaluare dominat de o logica binara. Nu e loc pentru cooperare, pentru omenesc.

 
Testele grila sunt la fel de mincinoase ca si sondajele de opinie, cum s-a observat recent intr-un studiu american.
 
 
Solomon Marcus, academician
Testele grila sunt la fel de mincinoase ca si sondajele de opinie, cum s-a observat recent intr-un studiu american. Asistam la urmatoarea situatie: un numar imens de tineri sunt programati sa nu ajunga niciodata la marile comori spirituale ale omenirii. Acestia sunt sclavii de azi! Chiar daca multi dintre ei prospera pe scara sociala.

In asta consta frumusetea trecerii, inteleasa cu ochii culturii: ea iti da posibilitatea sa intelegi frumuseti foarte ascunse, la care nu poti ajunge decat printr-un efort intelectual, dar care este pe deplin rasplatit. Sa intelegi bucuria de a intelege astfel de lucruri! Toata trecerea in care suntem implicati este un joc de tipul urmator: lumea ne spune "am secretele mele, dar ele sunt ascunse: cauta-le!" si intram in jocul acesta de a le cauta si uneori jocul e interminabil, pentru ca ramanem doar la ipoteze.

Cultura nu se face asa cum invatam la scoala, in termeni de adevarat-fals, da-nu, ci se face cu afirmatii cu statut de ipoteza, de intrebare, de ambiguitate, de plauzibilitate. Asta e adevarata cultura, pe care educatia noastra a ascuns-o si o ascunde in continuare.

Ca unul care isi petrece mult timp in contact direct cu noile generatii, in taberele de tineri, va pot spune ca s-ar putea ca dificultatea de a impaca educatia de azi si cultura sa vina din faptul ca noi lucram cu scenarii care au fost valabile pe vremea cand noi eram tineri, dar fara a observa ca ele nu mai functioneaza azi. Lucrurile in creierul copiilor de 6-9 ani de azi se aranjeaza altfel decat se aranja in creierul nostru cand eram de varsta lor. Internetul nu e doar o unealta, cum crede toata lumea, ci se incorporeaza si schimba modul nostru de a percepe lumea si de a intelege viata".


Educatia nu e inca in stare sa incorporeze inca internetul

 
Cultura nu se face asa cum invatam la scoala, in termeni de adevarat-fals, da-nu, ci se face cu afirmatii cu statut de ipoteza, de intrebare, de ambiguitate, de plauzibilitate.
 
 
Solomon Marcus, academician
"Noi am asociat tot timpul cultura si cartea. Si cand vedem un tanar de 14 ani care n-a citit aproape nici o carte, spunem ca este o nenorocire, caci il raportam la reperele noastre. Vara trecuta, intr-o tabara, am constatat ca multi dintre acesti tineri care nu citisera nici o carte straluceau prin inteligenta, organizau dezbateri pe teme de ei initiate si dovedeau o capacitate de interactiune, de argumentare si de contraargumentare spontana. Niste deprinderi despre care noi credeam ca nu se pot forma decat prin lectura indelungata.

Va trebui sa facem un efort sa-i intelegem pe tinerii de azi inainte de a crea o ruptura cu cei care vin dupa noi. Ideea de cultura se schimba! Eu m-am raportat la cultura ca la comorile spirituale pe care omenirea le-a acumulat de-a lungul istoriei. Se pare ca si aceasta definitie va trebui sa o reconsideram!

Avem de-a face cu un moment foarte dificil pentru educatie. Acum s-au lansat programele pentru copiii de sase ani. Este una dintre cele mai delicate varste ale omului. Citind aceste programe, mi-am dat seama ca cei care le-au elaborat, specialistii in pedagogie, formati in perioada mult anterioara internetului, vin cu niste apucaturi care mi se pare ca nu se potrivesc deloc. De pilda, obsesia de a confectiona lucruri din plastilina. Pentru era internetului, acestea devin complet anacronice. Dar oamenii asta stiu sa faca: programele pentru copiii de sase ani nu le fac copiii de sase ani, ci persoanele de 36, de 46, de 56 de ani.

 
Ironia istoriei e ca sclavilor de altadata, care erau ca rezultat al unei anumite organizari sociale, le iau locul acesti sclavi de azi, care nu vor afla niciodata cat de bogata poate fi "trecerea" si ce-ti poate oferi ea, dincolo de jocul de table si de toate lucrurile anodine printre care se misca cei mai multi dintre noi.
 
 
Solomon Marcus, academician
Ne aflam intr-o perioada de bajbaiala. Aici se vede esecul: nu reusim sa inseram noua viziune pe care o aduce internetul in sistemul educational. Si asta se vede la toate nivelurile invatamantului, de la cel elementar la cel universitar. Ceea ce se numeste "formarea de competente digitale" se rezuma in esenta la activitatea de butonare, dar nu se refera la intrebarea esentiala: cum articulam cultura traditionala cu cea digitala?

Educatorul ar trebui sa fie in stare sa faca naveta intre aceste doua mijloace de sursa de cultura. Sunt programe care ignora orizontul de viata al copilului de azi, in care un loc central il ocupa internetul, televizorul si telefonul mobil. Toate aceste lucruri nu exista in programe. Cum se formeaza fiintele umane pe care le programam sa ramana in afara marilor comori de cultura ale omenirii? - asa se formeaza! Asa le programam, de la varsta prescolara.

In familii in care nu exista nici o biblioteca traditionala, in care parintii cu atat mai mult nu sunt capabili sa faca educatia internetului si care continua cu educatori la fel de deficitari. Aceasta sclavie este programata, chiar daca este programata inconstient. Ironia istoriei e ca sclavilor de altadata, care erau ca rezultat al unei anumite organizari sociale, le iau locul acesti sclavi de azi, care nu vor afla niciodata cat de bogata poate fi "trecerea" si ce-ti poate oferi ea, dincolo de jocul de table si de toate lucrurile anodine printre care se misca cei mai multi dintre noi".


Problema "umanioarelor"

"Artele liberale nu au acceptat aceasta sciziune intre "uman" si "real". Intreaga istorie a culturii s-a facut pe doua linii de dezvoltare: una care a indepartat socio-umanul de disciplinele naturii si alta care le-a apropiat. Aceasta a doua linie ne-a fost ascunsa in scoala si la universitate. Si unii dintre noi am descoperit-o prin eforturi proprii. Suntem victime ale acestei situatii! Ni s-a ascuns a doua linie. In mod corect, educatia trebuia sa prezinte ambele linii de dezvoltare. Tot ce a urmat in istorie, de la artele liberale pana in zilele noastre, in aceasta a doua linie de dezvoltare nu a acceptat nici un moment sciziunea "umanioare" vs "stiintele tehnice". Aceasta sciziune a fost inculcata programatic de unilateralitatea educatiei urmate de noi.

 
Intreaga istorie a culturii s-a facut pe doua linii de dezvoltare: una care a indepartat socio-umanul de disciplinele naturii si alta care le-a apropiat. Aceasta a doua linie ne-a fost ascunsa in scoala si la universitate.
 
 
Solomon Marcus, academician
In secolele XIX-XX ni s-a ascuns ca intre istoria stiintei si istoria artei a existat o legatura organica incepand inca din Renastere; ca nu poti intelege ca lumea modul in care s-a trecut de la arta clasica la arta moderna, de la Balzac la Marcel Proust, de la figurativa la cea non-figurativa, de la muzica clasica la cea moderna; ca nu le poti intelege ca lumea daca nu urmaresti concomitent istoria stiintei din aceeasi perioada; ca sa intelegi cat de profunda este asemanarea dintre aceasta trecere de la clasic la modern in stiinta si aceeasi de la clasic la modern in arta si literatura; ca nu ar fi fost posibila existenta cubismului fara aparitia prealabila a geometriilor neeuclidiene; ca nu poti sa ii intelegi pe Picasso si pe Salvador Dali fara geometriile neeuclidiene si de teoria relativitatii; ca Salvador Dali este o expresie a revoltei fiintei umane impotriva conditiei sale euclidiene...

Toate aceste lucruri ne-au ramas straine, pentru ca am fost victime ale unei educatii unilaterale! Pentru ca asta a fost adevarata istorie a culturie. Evolutia culturii stiintifice si aceea a culturii literar-artistice s-au lamurit si s-au completat una pe alta. Numai ansamblul lor ne da o intelegere profunda a lor.

De ce au proliferat o serie intreaga de asociatii internationale care se nu se mai ghideaza dupa impartirea pe discipline, ci pe paradigme. De pilda, exista o Asociatie Internationala pentru Studiul Timpului, indiferent din ce directie vine interesul; o Asociatie Internationala pentru Studiul Simetriei (sunt membru al acestei asociatii). Vin arhitecti, lingvisti, fizicieni, chimisti, din toate directii. Si descopera cat de multe ii unesc, cate fenomene comune apar. Exista si Asociatia Internationala pentru Studiul Culorilor".


Citeste mai multe despre   


















7489 vizualizari

  • +3 (11 voturi)    
    Vivat Academia! (Vineri, 13 aprilie 2012, 21:14)

    domu [anonim]

    De multă vreme nu am mai citit comentarii atât de pertinente în limba română.
  • +9 (11 voturi)    
    plastilina (Vineri, 13 aprilie 2012, 21:16)

    trei [anonim]

    este excelenta la varsta asta...dezvolta manualitatea
    copilului si capacitatea de a vedea in spatiu. Asta nu inseamna ca apropierea de pc nu este un fenomen
    firesc in epoca actuala. Sunt doua lucruri diferite.
    Cu tot respectul pentru dl.academician, exemplul nu este elocvent. Mai grav cred ca este faptul ca discipline ca istoria si geografia sunt marginalizate si elevii habar nu au cine sunt si unde se afla.
    • +5 (5 voturi)    
      Mai iute de mana (Vineri, 13 aprilie 2012, 22:49)

      Emil [anonim] i-a raspuns lui trei

      ai fost :-) Se vede ca te-ai jucat mai mult cu plastelina. Ai PERFECTA DREPTATE.
    • -1 (11 voturi)    
      batrinetea bat-o vina... (Vineri, 13 aprilie 2012, 23:08)

      val111 [utilizator] i-a raspuns lui trei

      Idea ca plastilina nu mai isi are locul in formarea unui copil de 6 ani pentru ca exista internetul spune mult despre felul in care batrinetea isi bate jos de oameni. Si daca ar fi numai aceasta aberatie... In acelas paragraf domnul academician condamna faptul ce educatia unui copil de 6 ani este facuta de un adult de 36 sau 46 de ani ! Nu imi este clar daca domnul acedemician ar dori ca educatia copilului de 6 ani sa fie facute de copii de 7 ani sau de academicieni de 86 de ani.
      Eu nu mai fac alte comentarii, recititi cu atenti textul si veti constata ca ...ajungem cu totii genii sau oameni simpli la o virsta la care trebuie sa incercam sa ne ferim de a fi ridicoli si a ne da in spectacol....
      • 0 (10 voturi)    
        Serios? (Vineri, 13 aprilie 2012, 23:46)

        Kamelot [anonim] i-a raspuns lui val111

        Te-ai gandit vreodata ca omul asta vreau sa spuna altceva? Ce vrea sa spuna e ca un om de 36, 46 de ani nu poate sa gandeasc ca unul de 6 ani. Avand in vedere ca apare si conflctul de generatii, omul acesta implanteaza in copilul de 6 ani al unei noi generatii, caracteristicile generatiei din care el a facut parte, neluand in seama faptul ca timpurile se schimba si educatia la fel. Domnul academician nu a vrut sa spuna ceea ce ai interpretat tu. Ceea ce noi credem ca e negativ si nu corespunde cu parerile si conceptiile noastre duce deseori la interpretarea unor cuvinte care sa dea intelesuri pe placul nostru. Omul nu a incercat sa se dea in spectacol sau sa fie ridicol, ci pur si simplu si-a exprimat opinia intr-o maniera intelectuala. Ceea ce zice el e perfect adevarat, oamenii de 36+ care fac programele pentru educatie celor mici ar trebuii sa se gandeasca si la faptul ca timpul nu sta pe loc iar lumea evolueaza, educatia nu poate sa ramana pe loc doar pentru ca pe vremea lor se facea carte altfel.
        • 0 (4 voturi)    
          cind scoate domnul academician o pasarica... (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 23:27)

          norocg [utilizator] i-a raspuns lui Kamelot

          Las-o balta kamelot....
          O scos si domn acedemician o perla...
          Val111 sare pe el si il acuza de senilitate iar tu incerci sa o dregi fara nici o sansa.
          Normal ca adulti trabuie sa educe copii si sa o faca intr-un mod inteligent. Dupa cum este normal ca la fiecare virsta ai alte lucruri de invatat.
          Hai sa fim seriosi, oricine poate spune o prostie. A facut-o si domn academician ca deh trebuia sa zica si el ceva...
          Nu il puneti la zid dar nici nu o incercati sa o dregeti ca si intr-un caz si in celalalt sunteti penibili !
      • -1 (1 vot)    
        zvsk (Duminică, 15 aprilie 2012, 20:19)

        nin [anonim] i-a raspuns lui val111

        Corect man! ai zis-o mai bine ca mine...
      • -1 (1 vot)    
        pe subiectul plastilina ... (Vineri, 20 aprilie 2012, 10:31)

        Inamu P. [anonim] i-a raspuns lui val111

        ... cu tristete, de acord.
        Sa gasesti in acelasi text atit afirmatia
        "... apucaturi care nu se potrivesc deloc. De pilda, obsesia de a confectiona lucruri din plastilina. Pentru era internetului, acestea devin complet anacronice"
        cit si afirmatia
        "Nu este loc azi, in educatie, pentru ludic ... nu e loc pentru gratuitate ..."
        este deja o dovada de slabiciune de rationament. Dar dinsul este cunoscut ca fiind matematicianul nostru cel mai mediatizat (si mediatizabil), cred ca-i si place (si nu-si mai simte limitele) si parca este si putin prea exploatat de institute, edituri etc.
    • +5 (7 voturi)    
      Plastilina. (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 16:41)

      sase sase [anonim] i-a raspuns lui trei

      In general matematicienii sunt oameni calculati si cu picioarele pa pamant.Cred insa ca domnul academician este prea entuziasmat de tehnicile si tehnologiile moderne,carora nu trebuie sa le contestam meritele,dar care au si ela niste limite.La varsta de sase ani cred ca este normal ca un copil sa modeleze in plastilina ,dezvoltandu-si astfel capacitatile fizice si intelectuale,prin reprezentarea unor obiecte si fiinte din mediul inconjurator asa cum le vede si cum le intelege el.Asta nu inseamna ca modelarea in plastilina nu se poate imbina armonios cu invatarea accesarii internetului.Dar pana la internet copilul trebuie sa stie in primul rand ce este in jurul sau si in plus sa stie sa ci citeasca un pic.Chiar si in limba engleza lucru care mi se pare un pic dificil la varsta de 6 ani.Apoi si in perioada urmatoare,dupa ce intra in invatamantul primar si gimnazial copilul trebuie sa invete in sistemul calasic,sa scrie sa citeasca si sa faca calcule cu creionul in mana.Ulterior sau concomitent poate invata asta si la PC sau accesand internetul.Altfel s-ar putea sa devina un handicapat intelectual daca ii luam accesul la internet,nestiind sa se descurce in mod clasic.Era o gluma in care un american era intrebat ce face daca i se defecteaza calculatorul la serviciu.La care americanul a raspuns :Il scot pe celalalt de sub birou si continui lucrul.Dar daca se defecteaza si acesta?Americanul a dat din umeri.La aceeasi intrebare un roman a spus :iau un pix sau un creion si continui sa lucrez.Si daca se rupe creionu?Il ascut ca am scula langa mine!
      • 0 (0 voturi)    
        Oameni buni! (Miercuri, 18 aprilie 2012, 9:20)

        banbina [anonim] i-a raspuns lui sase sase

        Un matematician de 86 de ani vrea sa spuna un lucru care nu e tocmai simplu.Iata ce am inteles eu: ca educatia doreste sa induca o noua acceptiune a culturii ,dar cu metodele traditionale, pentru ca inca nu s-au gasit altele mai eficiente.ca exemplu S Marcus zice despre cubism ca nu putea sa apara inaintea geometriilor neeuclidiene sau a relativitatii.Intrebarea e (sau daca vreti nemultumirea lui S Marcus) daca dupa aparitia Internetului au aparut si forme de exprimare pe care noi le numim artistice (cum ar fi acele asociatii de studiu al culorilor)?
  • -2 (8 voturi)    
    educatie (Vineri, 13 aprilie 2012, 21:47)

    marius th b [anonim]

    superb, adevarat, crogratulations!
  • -1 (5 voturi)    
    wtf (Vineri, 13 aprilie 2012, 21:53)

    Mazeta [utilizator]

    cum asa? nu a fost deja reformat sistemul educational? tot in bajbaiala suntem?
  • -4 (8 voturi)    
    Noi suntem in urma! (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 2:21)

    Ailin [anonim]

    Dupa cum stiti mai mult de jumatate din Romani sunt analfabeti sau semiamaflabeti. Si oare vina cui este? Mai mare rusine. Am calatorit mult si am trait in US , momentan in Bruxelles si am ramas uimita sa vad copii de 2-3 ani sa comande singuri in restaurant, sa stie sa vorbeasca ,sa nu planga si sa faca scandal timp de 2 ore intr- un local. De curand am cunoscut o fetita de 5 Ani, care vorbeste 4 limbi straine, stie sa scrie si sa citeasca!! De ce? pentru ca nu umbla la gradinita sa se joace numai cu plastilina si sa doarma la pranz, apropo aici copii nu dorm la pranz! Aici copii invata de mici!! Noi suntem ramasi in urma, drept dovada si cei de la putere care nu sunt oameni destepti! Ar trebui sa invatam de la straini cum sa crestem si sa educam un copil,noi v-om avea de castigat!
    • +1 (3 voturi)    
      Imi place pledoaria ta pentru educatie (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 10:09)

      Justin Puscasu [anonim] i-a raspuns lui Ailin

      E clar ca daca vom merge la scoala "v-om avea de castigat!"
    • 0 (0 voturi)    
      :)))) (Duminică, 15 aprilie 2012, 17:31)

      DanHorea1307693823041 [anonim] i-a raspuns lui Ailin

      ce mai conteaza gramatica, atata timp cat poti face pe "dashteptul" informatizat! asa-i, praleo?
  • 0 (2 voturi)    
    Educatia cetateanului (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 10:46)

    Viktor Nistor [anonim]

    Trebue te introdus din clasele mici paralel lectii practice de-a zidi ceva mic si frumos,a construi ceva tehnic,a face ceva serios cu ajutorul stanoacelor instrumentelor diferite.Lev Tolstoi pe mici deodata cum au trecut pragul scolii ii impunea sa lamureasca ce este Omul,ce vrea.Coreenii au luat metodele lui si dovedesc ca-s de neintrecut in inteles drept.
    • -1 (1 vot)    
      ruskii? (Duminică, 15 aprilie 2012, 17:32)

      DanHorea1307693823041 [anonim] i-a raspuns lui Viktor Nistor

      te intreb fiindca postarea ta e scrisa intr-o romana cel putin dubioasa :)))
  • +1 (7 voturi)    
    Formele fără fond (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 15:05)

    MIhai [anonim]

    Aici NU e vorba despre metodă, ci despre conținut.
    NU e adevărat că generațiile 36+ sunt depașite !
    De bine, de rău, ele si-au făcut datoria; și-o fac în continuare deoarece îi interesează viitorul nostru !!!!!!!!
    Noile generații NU VOR să construiască, NU VOR să pună umărul, NU-I MAI INTERESEAZĂ VIITORUL NEAMULUI !!!
    Aici e buba ! Copiii ăștia nu mai știu: cine sunt, din ce neam fac parte, ce înseamnă patriotismul, capacitatea de jertfă de care trebuie sa dea dovadă fiecare generație, etc !!!
    Se vrea distrugerea neamului !!! Nimic din ce e românesc NU mai e bun, cercetare științifică nu prea mai avem (ne-au pus s-o distrugem și asta s-a și întâmplat !), nu mai știm care ne este specificul, nu ne mai cunoaștem tradițiile, etc
    Cine să pună la loc ? Generațiile tinere și foarte tinere REFUZĂ să ia parte la (re)construcția Neamului și țării ! Cu ale cui eforturi să se redreseze și Neamul Românesc ?
    • +2 (2 voturi)    
      nu-i bai! (Duminică, 15 aprilie 2012, 17:33)

      DanHorea1307693823041 [anonim] i-a raspuns lui MIhai

      spalatori de creiere (si spalati pe creiere) sunt deja multi, dovada ca unii s-au grabit sa-ti dea minusuri :(
  • 0 (0 voturi)    
    Intrebari (Marţi, 17 aprilie 2012, 18:03)

    Gicu [anonim]

    Comentarii pertinente despre si cum sa se faca educatia ceea ce arata ca nu chiar totul pierdut cum afirma cu nonsalanta intr-o demonstratie perfecta lipsita de o logica elementara a domnului academician.
    Din pacate minti mult mai stralucite de matematicieni romani de pretutindeni nu se implica in aceasta reconstructie a unui neam! Domnul academician isi da cu parerea cum a facut toata viata de fapt. Realitatea e cumplita si e cu totul altceva decat ceea ce se petrece acum, Acelasi lucru il discuta si in Franta si in USA. Au aceleasi probleme, si nu au deloc solutii! Cat priveste sclavia la care se face referire din pacate domnia sa uita sa precizeze un singur lucru: dansii din generatia dumnealor au creat sclavii de azi de "36+". Nu noi ne-am autocreat domnule academician. Domniile voastre nu ne-ati invatat sa gandim!!! Si ne-ati "educat" sa ne invatam sa facem la fel si cu copiii nostrii! Noroc ca unii au fost mai lucizi si si-au trimis copiii in alte sisteme!
  • 0 (0 voturi)    
    viziunea internetului.. hm (Marţi, 17 aprilie 2012, 21:00)

    Luke [anonim]

    mi-a placut ce a spus d-l academician, dar nu reusesc sa-mi dau seama ce inseamna aceasta notiune "viziunea internetului"... nu inteleg cam ce idei cuprinde aceasta notiune, desi am pareri bune despre internet si tehnica de calcul in general, despre televiziune sau alte medii moderne de propagare a informatiei, chiar daca eu le consideram mai mult niste unelte precum automobilul sau avioanele.. poate aici imi scapa ceva...
  • 0 (0 voturi)    
    xx (Miercuri, 18 aprilie 2012, 11:43)

    BUR [anonim]

    domnul academician condamna sistemul in care a fost educat! poate cu toata tehnologia asta a ajuns la ganduri mai bune. :)


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version