VIDEO Razvan Popovici, directorul Festivalului SoNoRo, a discutat online cu cititorii despre handicapul salilor de concerte din Bucuresti

de Andrei Gaitanaru     HotNews.ro
Luni, 7 noiembrie 2011, 14:27 Actualitate | Cultură


Răzvan Popovici
Foto: Arhiva personala
Din 2007, România a revenit pe harta europeană a muzicii de cameră. Meritul îi revine violistului Răzvan Popovici, iniţiatorul şi directorul Festivalului SoNoRo. Alflat la a şasea ediţie, evenimentul este în sine o pledoarie pentru atenţia dedicată fiecărui detaliu, pentru abilitatea de a urmări viziuni îmbibate în bună inspiraţie, pentru bucuria de a degusta împreună momente care stau sub semnul indeditului.

SoNoRo nu are nimic din acea retorică a grandilocvenţei cu care peisajul cultural autohton încearcă să îşi ascundă handicapuri, precum absența unor săli de muzică adecvate. Și din acest motiv, an de an, concertele festivalului au loc în spaţii inedite: Palatul Cotroceni, Palatul Bragadiru, Catedrala Sf. Iosif, The Ark, sunt doar câteva dintre locurile asediate până la refuz de cei iremediabil seduşi de arta de a face lucruri mari din aproape nimic.

Răzvan Popovici, directorul Festivalului SoNoRo, a discutat online cu cititorii despre felul în care s-a nascut şi a evoluat acest eveniment cultural, despre handicapul sălilor muzicale din România, despre modul în care ar putea fi remediată această lacună şi despre felul în care arată publicul celui mai fresh festival de muzică de cameră din România.
















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Victor

    Cam cu cata vreme inainte trebuie sa-ti rezervi un bilet la concerte?

    • Razvan Popovici

      Buna dimineata! Depinde de concert. Abonamentele nu mai pot fi achzitionate, dat fiind faptul ca festivalul a pornit deja. Evident, abonamentele ar fi fost cele mai recomandate...

  • Întrebarea nr. 2 dragos

    Buna ziua
    Care sint salile de concert care indeplinesc acum standarde minime?
    Credeti ca ar fi nevoie/ar avea sens economic o noua sala de concert?

    multumesc

    • Razvan Popovici

      Salile in care tinem concertele SoNoRo sunt alese in totalitate conceptual, adica am dorit intotdeauna sa obtin un rezultat artistic cat mai aproape de idea, combinand sala, artistii si repertoriul. Dat fiind faptul ca este un festival de muzica de camera, Ateneul este ca marime maxima ideal. Altfel Sala de Marmura din BNR sau Aula Bibliotecii Carol I au o capacitate de 250 locuri, ca marime cele mai intime, In ceea ce priveste o noua sala de concert este imperios necesara, Sala Palatului fiind un loc impropriu si inadecvat oricarei initiative muzicale fara amplificare. Din punct de vedere economic sunt sigur ca ar fi un succes instantaneu.

  • Întrebarea nr. 3 Ileana Timofte

    Care sint principalele probleme pe care le intimpinati acum cu salie de concert existente? Ce anume va nemultumeste si-i nemultumeste pe artisti?

    • Razvan Popovici

      Din fericire nu exista probleme. O veste buna, nu?
      :-)

  • Întrebarea nr. 4 Mihai

    de importanta este sustinerea statului in organizarea acestui festival? Ce parere aveti despre suma pe care o primesc alte festivaluri de gen?

    • Razvan Popovici

      Participarea institutionala este de 10% din bugetul festivalului. Pentru o astfel de initiativa de impact national si international, este insa insuficient. As fi fericit daca am reusi sa atragem o finantare mai consistenta in anii viitori, SoNoRo fiind unul dintre proiectele prioritare ale Ministerului Culturii. In ceea ce priveste alte festivaluri, sunt convins ca finantarile pot fi mai eficient si fair distribuite, in primul rand dupa calitate.

  • Întrebarea nr. 5 ionut

    se afla cuprinsi muzicieni foarte mari. Cum de ati reusit sa faceti acest lucru? Acum doi, trei ani, a fost invitat Gilles Apap? Nu cred ca ati beneficiat de un buget precum cel al festivalului Enescu...

    • Razvan Popovici

      Acesta este avantajul cand un artist care concerteaza se ocupa de o satfel de initiativa. Cu majoritatea artistilor am cantat personal de multe ori, deci avem deja o relatie apropiata. Iar cei pe care nu i-am cunoscut pe scena, am aflat de la altii ce atmosfera extraordinara este la Festivalul SoNoRo in Bucuresti. De aceea am reusit si fara un bugetul Festivalului Enescu. In lumea artistica contactele directe sunt cele mai valoroase. Contactul personal este cu totul altceva decat daca sunati agentul orcarui artist!

  • Întrebarea nr. 6 bach

    din Romania sunt execrabile. Ce sens are sa mai organizezi, atunci, un alt festival de muzica calsica?

    • Razvan Popovici

      Imi permit sa va contrazic. Cateva exemple: Sala Unirii din Palatul Cotroceni, Sala de Marmura din Palatul Cercului Militar, Palatul Bragadiru, Ateneul Roman, Aula UBB din Cluj, Aula Bibliotecii Nationale din Iasi. As mai putea enumera cateva... Deci nu e chiar atat de rau... Ceea ce lipseste este o sala MARE de concerte, fara de care nici macar Festivalul Enescu nu are cum sa ajunga in liga ce mai buna a festivalurilor de muzica. Numarul concertelor, al orchestrelor sau artistilor senzationali nu are cum sa compenseze o lipsa atat de uriasa. Personal am cantat un an in Orchestra Filarmonicii din Berlin, apoi am concertat in Concergebow din Amsterdam, Konzerthaus si Musikveren din Viena, Carnegie Hall etc si va asigur ca acustica este cel mai important lucru in demersul unui astfel de festival.

  • Întrebarea nr. 7 mircea dumitrescu

    problema locurilor din sala acordate celor care au cumparat abonament?

    • Razvan Popovici

      Desigur. Abonatii sunt cel mai valoros segmet al publicului, beneficiind de locuri foarte bune. Dat fiind faptul ca sistemul eventim nu poate solutiona complexitatea salilor in care tinem concertele, abonatii nu au un loc scris pe abonament, ci gasesc in sala un bloc rezervat. Deci cred ca nimeni nu trebuie sa-si faca griji ca nu va fi tratat ireprosabil.

  • Întrebarea nr. 8 sorinc

    de ce ati ales sa aveti in cadrul fiecarui festivalo proiectie de film?

    • Razvan Popovici

      Parteneriatul cu TIFF-ul este deja o traditie, iar SoNoRo a fost dintotdeauna o platforma deschisa si pentru alte arte: fotografie, literatura, video-art...

  • Întrebarea nr. 9 melomania

    Buna ziua,
    am doua intrebari pentru dumneavoastr: Cum credeti ca poate fi remediata problema salilor de muzica din Romania? Care este solutia cea mai buna: renovarea unei sali mai vechi si construirea unei sali noi?
    Nu in ultimul rand, de ce credeti ca sunt alocati bani pentru biserici sau stadioane in timp ce, un festival precum "George Enescu" sau "SoNoRo", care aduc bani la bugetul de stat, sunt lasate in mainile indiferentei?
    Ne mandrim ca suntem tara lui Enescu, dar, din pacate, aceasta mandrie nu este decat o efigie goala.

    Multumesc!

    • Razvan Popovici

      Oricat s-ar incerca remedierea acusticii Salii Palatului, rezultatul va fi un compromis. Deci singura solutie este construire unei sali noi de concert. Degeaba aducem zeci de orchestre extraordinare la Festivalul Enescu, pentru ca acestea au nevoie de o sala adevarata. Deci mandria cu festivalul si artistul Enescu poate fi sincera doar atunci cand conditiile celebrarii ar fi intrunite. Cred ca Enescu s-ar fi invartit in mormant daca ar fi auzit una dintre piesele sale interpretate in Sala Palatului. Un exemplu recent in aceasta directie l-a aratat deosebit de elegant Budapesta, prin construirea unei sali de concert de nivelul celei din Lucerna, KKL. Arhitectonic, acustic, contextual o bijuterie!

  • Întrebarea nr. 10 de ce?

    De ce nu avem o sala performanta de muzica?
    Ce se intampla atunci cand asculti muzica intr-o sala nepotrivita?

    • Razvan Popovici

      Nu avem pentru ca nimeni nu a pornit un demers serios pe aceasta tema. Este totusi bizar, dat fiind faptul ca Bucurestiul este totusi o capitala europeana cun un potential cultural / muzical enorm. Iar compromisul cu Sala Palatului este dupa parerea mea inacceptabil. Deci dezinteresul joaca un rol important aici. Cand asculti Orchestra Filarmonica din Viena in Sala Palatului, eventual chiar amplificata, cred ca ar trebui sa ne fie rusine. Pentru ca cea mai buna orchestra din lume suna atunci slab, ceea ce este mare pacat. Muzica are nevoie de un spatiu adecvat in care sa se dezvolte, iar o sala de conferinte fara acustica nu poate decat sa diminueze in mod trist calitatea. Iar aici vorbim despre calitate!

  • Întrebarea nr. 11 isfan

    Ziua buna,

    Optiunea organizatorilor Sonoro de a desfasura concertele in spatii inedite se datoreaza si penuriei de sali de muzica adecvate?
    Se poate asculta muzica mai bine in catedrala Sf. Iosif decat in Ateneu sau in Sala Palatului?

    • Razvan Popovici

      SoNoRo arata bogatia salilor din Bucuresti. la fel, nu are rost sa comparam Sf.Iosif au alte spatii. Cum am raspuns si mai sus, sunt spatii nebanuite in oras si sunt fericit ca pe unele dintre ele am reusit sa le readucem in circuitul concertistic. Nu vorbim aici despre o sala de concert in jur de 1500-2000 locuri.

  • Întrebarea nr. 12 essex

    Buna ziua,
    cat de mult conteaza Sonoro pe harta internationala/europeana a muzicii de camera?

    Multumesc.

    • Razvan Popovici

      Sunt mai mult decat bucuros sa vad ca ultimele doua editii au dus renumele festivalului foarte departe. pe de o parte concertele de la Carnegie Hall, Konzerthaus din Viena, Wigmore Hall, pe de alta parte pateneriatele cu mai multe festivaluri din strainatate au arata lumii ce atmosfera senzationala se poate gasi la Bucuresti. Iar efervescenta SoNoRo chiar ca a fascinat multa lume si in alte tari. Anul acesta am facut primul SoNoRo la Arezzo, anul viitor urmeaza SoNoRo Kiev si probil SoNoRo Riga. Altfel, daca studiati calitatea si renumele artistilor invitati, cred ca acestea vorbesc de la sine pentru locul SoNoRo pe harta muzicala.

  • Întrebarea nr. 13 speranta

    Buna ziua,

    felicitari pentru modul in care ati stiut sa cresteti acest festival. Daca vi s-ar oferi directoratul festivalului Enescu ati accepta?

    • Razvan Popovici

      Va multumesc mult. In cazul unei propuneri as putea fi interesat numai in partea artistica a acestuia. Dar un astfel de scenariu este probabil timpuriu.

  • Întrebarea nr. 14 Adrian

    De ce ati ales sa imbinati muzica de camera cu jazz-ul?

    Multumesc frumos!

    • Razvan Popovici

      Jazz-ul este muzica de camera :-)
      Iar titlul ecestei editii fiind NEW WORLDS, a fost o alegere usoara...

  • Întrebarea nr. 15 Bianca

    Domnule Popovici, care sunt diferentele dintre SoNoRo si Festivalul George Enescu?

    • Razvan Popovici

      Festivalul Enescu este un festival foarte mare, cu un buget enorm si o structura guvernamentala in spate. Festivalul SoNoRo este un festival nou, dedicat muzicii de camera, insa deosebit de agil, inventiv si curajos. Fiind independenti de orice structura, avem sansa sa avem o independenta artistica si nu numai completa. Adevarul este ca SoNoRo si Enescu sunt initiatiove infratite, pentru ca au reusit sa puna Bucurestiul pe harta europeana. Fiecare are maniera sa de desfasurare, insa cei care cred ca este o competitie intre noi, se inseala. Cu cat mai multe initiative asemanatoare, cu atat mai bine pentru tara!

  • Întrebarea nr. 16 norocel

    Care sunt artistii de prezenta carora in cadrul festivalului v-ati bucurat cel mai mult?

    • Razvan Popovici

      Evident de toti! Daca insistati sa aleg cativa: violonistul Benjamin Schmid si trioul sau, pianista Polina Leshenko, saxofonistul Daniel Schnyder.

  • Întrebarea nr. 17 Adriana

    Cum ati ales compozitorii de anul acesta? Am observat ca nu se regasesc foarte multi preclasici? De ce?

    • Razvan Popovici

      Cum se spune in limba germana, am avut "die Qual der Wahl", adica a fost foarte greu de ales din piesele care s-ar fi putut potrivi cu tema NEW WORLDS. Insa cred ca am reusit sa alegem cel mai complex program SoNoRo de pana acum.







1131 vizualizari

  • Bilete (Luni, 7 noiembrie 2011, 15:01)

    Victor [anonim]

    Cam cu cata vreme inainte trebuie sa-ti rezervi un bilet la concerte?
    • r (Marţi, 8 noiembrie 2011, 12:00)

      Razvan Popovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui Victor

      Buna dimineata! Depinde de concert. Abonamentele nu mai pot fi achzitionate, dat fiind faptul ca festivalul a pornit deja. Evident, abonamentele ar fi fost cele mai recomandate...
  • Acustica (Marţi, 8 noiembrie 2011, 9:14)

    dragos [anonim]

    Buna ziua
    Care sint salile de concert care indeplinesc acum standarde minime?
    Credeti ca ar fi nevoie/ar avea sens economic o noua sala de concert?

    multumesc
    • R (Marţi, 8 noiembrie 2011, 12:05)

      Razvan Popovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui dragos

      Salile in care tinem concertele SoNoRo sunt alese in totalitate conceptual, adica am dorit intotdeauna sa obtin un rezultat artistic cat mai aproape de idea, combinand sala, artistii si repertoriul. Dat fiind faptul ca este un festival de muzica de camera, Ateneul este ca marime maxima ideal. Altfel Sala de Marmura din BNR sau Aula Bibliotecii Carol I au o capacitate de 250 locuri, ca marime cele mai intime, In ceea ce priveste o noua sala de concert este imperios necesara, Sala Palatului fiind un loc impropriu si inadecvat oricarei initiative muzicale fara amplificare. Din punct de vedere economic sunt sigur ca ar fi un succes instantaneu.
  • defecte (Marţi, 8 noiembrie 2011, 9:15)

    Ileana Timofte [anonim]

    Care sint principalele probleme pe care le intimpinati acum cu salie de concert existente? Ce anume va nemultumeste si-i nemultumeste pe artisti?
    • R (Marţi, 8 noiembrie 2011, 12:14)

      Razvan Popovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ileana Timofte

      Din fericire nu exista probleme. O veste buna, nu?
      :-)
  • Cat (Marţi, 8 noiembrie 2011, 9:24)

    Mihai [anonim]

    de importanta este sustinerea statului in organizarea acestui festival? Ce parere aveti despre suma pe care o primesc alte festivaluri de gen?
    • R (Marţi, 8 noiembrie 2011, 12:09)

      Razvan Popovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai

      Participarea institutionala este de 10% din bugetul festivalului. Pentru o astfel de initiativa de impact national si international, este insa insuficient. As fi fericit daca am reusi sa atragem o finantare mai consistenta in anii viitori, SoNoRo fiind unul dintre proiectele prioritare ale Ministerului Culturii. In ceea ce priveste alte festivaluri, sunt convins ca finantarile pot fi mai eficient si fair distribuite, in primul rand dupa calitate.
  • In programul concertelor fiecarui festival (Marţi, 8 noiembrie 2011, 9:32)

    ionut [anonim]

    se afla cuprinsi muzicieni foarte mari. Cum de ati reusit sa faceti acest lucru? Acum doi, trei ani, a fost invitat Gilles Apap? Nu cred ca ati beneficiat de un buget precum cel al festivalului Enescu...
    • R (Marţi, 8 noiembrie 2011, 12:17)

      Razvan Popovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui ionut

      Acesta este avantajul cand un artist care concerteaza se ocupa de o satfel de initiativa. Cu majoritatea artistilor am cantat personal de multe ori, deci avem deja o relatie apropiata. Iar cei pe care nu i-am cunoscut pe scena, am aflat de la altii ce atmosfera extraordinara este la Festivalul SoNoRo in Bucuresti. De aceea am reusit si fara un bugetul Festivalului Enescu. In lumea artistica contactele directe sunt cele mai valoroase. Contactul personal este cu totul altceva decat daca sunati agentul orcarui artist!
  • Salile (Marţi, 8 noiembrie 2011, 9:34)

    bach [anonim]

    din Romania sunt execrabile. Ce sens are sa mai organizezi, atunci, un alt festival de muzica calsica?
    • R (Marţi, 8 noiembrie 2011, 12:23)

      Razvan Popovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui bach

      Imi permit sa va contrazic. Cateva exemple: Sala Unirii din Palatul Cotroceni, Sala de Marmura din Palatul Cercului Militar, Palatul Bragadiru, Ateneul Roman, Aula UBB din Cluj, Aula Bibliotecii Nationale din Iasi. As mai putea enumera cateva... Deci nu e chiar atat de rau... Ceea ce lipseste este o sala MARE de concerte, fara de care nici macar Festivalul Enescu nu are cum sa ajunga in liga ce mai buna a festivalurilor de muzica. Numarul concertelor, al orchestrelor sau artistilor senzationali nu are cum sa compenseze o lipsa atat de uriasa. Personal am cantat un an in Orchestra Filarmonicii din Berlin, apoi am concertat in Concergebow din Amsterdam, Konzerthaus si Musikveren din Viena, Carnegie Hall etc si va asigur ca acustica este cel mai important lucru in demersul unui astfel de festival.
  • A fost rezolvata (Marţi, 8 noiembrie 2011, 9:52)

    mircea dumitrescu [anonim]

    problema locurilor din sala acordate celor care au cumparat abonament?
    • R (Marţi, 8 noiembrie 2011, 12:12)

      Razvan Popovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui mircea dumitrescu

      Desigur. Abonatii sunt cel mai valoros segmet al publicului, beneficiind de locuri foarte bune. Dat fiind faptul ca sistemul eventim nu poate solutiona complexitatea salilor in care tinem concertele, abonatii nu au un loc scris pe abonament, ci gasesc in sala un bloc rezervat. Deci cred ca nimeni nu trebuie sa-si faca griji ca nu va fi tratat ireprosabil.
  • Sonoro (Marţi, 8 noiembrie 2011, 10:08)

    sorinc [anonim]

    de ce ati ales sa aveti in cadrul fiecarui festivalo proiectie de film?
    • R (Marţi, 8 noiembrie 2011, 12:24)

      Razvan Popovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui sorinc

      Parteneriatul cu TIFF-ul este deja o traditie, iar SoNoRo a fost dintotdeauna o platforma deschisa si pentru alte arte: fotografie, literatura, video-art...
  • Cum (Marţi, 8 noiembrie 2011, 10:12)

    melomania [anonim]

    Buna ziua,
    am doua intrebari pentru dumneavoastr: Cum credeti ca poate fi remediata problema salilor de muzica din Romania? Care este solutia cea mai buna: renovarea unei sali mai vechi si construirea unei sali noi?
    Nu in ultimul rand, de ce credeti ca sunt alocati bani pentru biserici sau stadioane in timp ce, un festival precum "George Enescu" sau "SoNoRo", care aduc bani la bugetul de stat, sunt lasate in mainile indiferentei?
    Ne mandrim ca suntem tara lui Enescu, dar, din pacate, aceasta mandrie nu este decat o efigie goala.

    Multumesc!
    • R (Marţi, 8 noiembrie 2011, 12:49)

      Razvan Popovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui melomania

      Oricat s-ar incerca remedierea acusticii Salii Palatului, rezultatul va fi un compromis. Deci singura solutie este construire unei sali noi de concert. Degeaba aducem zeci de orchestre extraordinare la Festivalul Enescu, pentru ca acestea au nevoie de o sala adevarata. Deci mandria cu festivalul si artistul Enescu poate fi sincera doar atunci cand conditiile celebrarii ar fi intrunite. Cred ca Enescu s-ar fi invartit in mormant daca ar fi auzit una dintre piesele sale interpretate in Sala Palatului. Un exemplu recent in aceasta directie l-a aratat deosebit de elegant Budapesta, prin construirea unei sali de concert de nivelul celei din Lucerna, KKL. Arhitectonic, acustic, contextual o bijuterie!
  • Sali (Marţi, 8 noiembrie 2011, 10:17)

    de ce? [anonim]

    De ce nu avem o sala performanta de muzica?
    Ce se intampla atunci cand asculti muzica intr-o sala nepotrivita?
    • R (Marţi, 8 noiembrie 2011, 12:30)

      Razvan Popovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui de ce?

      Nu avem pentru ca nimeni nu a pornit un demers serios pe aceasta tema. Este totusi bizar, dat fiind faptul ca Bucurestiul este totusi o capitala europeana cun un potential cultural / muzical enorm. Iar compromisul cu Sala Palatului este dupa parerea mea inacceptabil. Deci dezinteresul joaca un rol important aici. Cand asculti Orchestra Filarmonica din Viena in Sala Palatului, eventual chiar amplificata, cred ca ar trebui sa ne fie rusine. Pentru ca cea mai buna orchestra din lume suna atunci slab, ceea ce este mare pacat. Muzica are nevoie de un spatiu adecvat in care sa se dezvolte, iar o sala de conferinte fara acustica nu poate decat sa diminueze in mod trist calitatea. Iar aici vorbim despre calitate!
  • Sonoro (Marţi, 8 noiembrie 2011, 10:19)

    isfan [anonim]

    Ziua buna,

    Optiunea organizatorilor Sonoro de a desfasura concertele in spatii inedite se datoreaza si penuriei de sali de muzica adecvate?
    Se poate asculta muzica mai bine in catedrala Sf. Iosif decat in Ateneu sau in Sala Palatului?
    • R (Marţi, 8 noiembrie 2011, 12:33)

      Razvan Popovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui isfan

      SoNoRo arata bogatia salilor din Bucuresti. la fel, nu are rost sa comparam Sf.Iosif au alte spatii. Cum am raspuns si mai sus, sunt spatii nebanuite in oras si sunt fericit ca pe unele dintre ele am reusit sa le readucem in circuitul concertistic. Nu vorbim aici despre o sala de concert in jur de 1500-2000 locuri.
  • Harta (Marţi, 8 noiembrie 2011, 10:30)

    essex [anonim]

    Buna ziua,
    cat de mult conteaza Sonoro pe harta internationala/europeana a muzicii de camera?

    Multumesc.
    • R (Marţi, 8 noiembrie 2011, 12:42)

      Razvan Popovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui essex

      Sunt mai mult decat bucuros sa vad ca ultimele doua editii au dus renumele festivalului foarte departe. pe de o parte concertele de la Carnegie Hall, Konzerthaus din Viena, Wigmore Hall, pe de alta parte pateneriatele cu mai multe festivaluri din strainatate au arata lumii ce atmosfera senzationala se poate gasi la Bucuresti. Iar efervescenta SoNoRo chiar ca a fascinat multa lume si in alte tari. Anul acesta am facut primul SoNoRo la Arezzo, anul viitor urmeaza SoNoRo Kiev si probil SoNoRo Riga. Altfel, daca studiati calitatea si renumele artistilor invitati, cred ca acestea vorbesc de la sine pentru locul SoNoRo pe harta muzicala.
  • Daca (Marţi, 8 noiembrie 2011, 11:17)

    speranta [anonim]

    Buna ziua,

    felicitari pentru modul in care ati stiut sa cresteti acest festival. Daca vi s-ar oferi directoratul festivalului Enescu ati accepta?
    • R (Marţi, 8 noiembrie 2011, 12:37)

      Razvan Popovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui speranta

      Va multumesc mult. In cazul unei propuneri as putea fi interesat numai in partea artistica a acestuia. Dar un astfel de scenariu este probabil timpuriu.
  • De ce Jazz? (Marţi, 8 noiembrie 2011, 12:06)

    Adrian [anonim]

    De ce ati ales sa imbinati muzica de camera cu jazz-ul?

    Multumesc frumos!
    • R (Marţi, 8 noiembrie 2011, 12:51)

      Razvan Popovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adrian

      Jazz-ul este muzica de camera :-)
      Iar titlul ecestei editii fiind NEW WORLDS, a fost o alegere usoara...
  • SoNoRo vs Enescu (Marţi, 8 noiembrie 2011, 12:13)

    Bianca [anonim]

    Domnule Popovici, care sunt diferentele dintre SoNoRo si Festivalul George Enescu?
    • R (Marţi, 8 noiembrie 2011, 12:55)

      Razvan Popovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bianca

      Festivalul Enescu este un festival foarte mare, cu un buget enorm si o structura guvernamentala in spate. Festivalul SoNoRo este un festival nou, dedicat muzicii de camera, insa deosebit de agil, inventiv si curajos. Fiind independenti de orice structura, avem sansa sa avem o independenta artistica si nu numai completa. Adevarul este ca SoNoRo si Enescu sunt initiatiove infratite, pentru ca au reusit sa puna Bucurestiul pe harta europeana. Fiecare are maniera sa de desfasurare, insa cei care cred ca este o competitie intre noi, se inseala. Cu cat mai multe initiative asemanatoare, cu atat mai bine pentru tara!
  • artisti (Marţi, 8 noiembrie 2011, 12:45)

    norocel [utilizator]

    Care sunt artistii de prezenta carora in cadrul festivalului v-ati bucurat cel mai mult?
    • R (Marţi, 8 noiembrie 2011, 12:57)

      Razvan Popovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui norocel

      Evident de toti! Daca insistati sa aleg cativa: violonistul Benjamin Schmid si trioul sau, pianista Polina Leshenko, saxofonistul Daniel Schnyder.
  • compozitori (Marţi, 8 noiembrie 2011, 12:54)

    Adriana [anonim]

    Cum ati ales compozitorii de anul acesta? Am observat ca nu se regasesc foarte multi preclasici? De ce?
    • R (Marţi, 8 noiembrie 2011, 12:59)

      Razvan Popovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adriana

      Cum se spune in limba germana, am avut "die Qual der Wahl", adica a fost foarte greu de ales din piesele care s-ar fi putut potrivi cu tema NEW WORLDS. Insa cred ca am reusit sa alegem cel mai complex program SoNoRo de pana acum.
  • LISZTOMANIA (Marţi, 8 noiembrie 2011, 13:04)

    andra [anonim]

    Cum v-ati gandit la Maria Dinulescu?
    • R (Marţi, 8 noiembrie 2011, 13:26)

      Razvan Popovici [hotnews.ro] i-a raspuns lui andra

      Suntem prieteni si mi s-a parut ca ar fi persoana ideala sa-l intruchipeze pe eternul Franz Liszt
  • Concert 7 nov.2011 (Luni, 14 noiembrie 2011, 23:01)

    ioana alexandra [anonim]

    Am fost f fericita ca am facut rost de bilete;ma bucur de aceasta initiativa a festival SoNoRo.Am ajuns din timp,deoarece nu exista locuri numerotate;
    Dar ,din pacate am si doua observatii:concertul a inceput cu 20 minute intarziere,fara sa stim motivul,iar scaunele sunt asezate in perimetrul salii,asa incat toata lumea ce a sosit tarziu,s-a plimbat prin spatiul ramas liber intre scena si scaune.,iar cei ce s-au asezat,nu au mai vazut nimic.
    Propun ca scunele sa fie asezate aproape de scena,ca apoi cei ce stau in picioare ,sa se plimbe nestingherit (mai ales dupa cate un pahar)in spatele celor care doresc sa vada ceva.
    Multumesc.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version