Oamenii de știință polonezi au descoperit o genă despre care spun că dublează riscul de a face o formă gravă de COVID-19, o descoperire care, speră ei, ar putea ajuta medicii să identifice persoanele care sunt cele mai expuse riscului de a face boala, relatează Reuters.

Coronavirus in RomaniaFoto: Daniel MIHAILESCU / AFP / Profimedia

Având în vedere că ratele mari de deces cauzate de coronavirus în Europa Centrală și de Est sunt susținute și de ezitarea în fața vaccinării, cercetătorii speră că identificarea celor cu cel mai mare risc în fața coronavirusului îi va încuraja să se vaccineze și le va oferi acces la opțiuni intensive de tratament în cazul unei infecții.

”După mai bine de un an și jumătate de muncă, a fost posibil să identificăm o genă responsabilă pentru o predispoziție de a dezvolta o formă gravă”, a declarat ministrul Sănătății Adam Niedzielski.

„Acest lucru înseamnă că în viitor vom putea... identifica persoanele cu predispoziție de a suferi forme grave de COVID.”

Cercetătorii de la Universitatea de Medicină din Bialystok au descoperit că gena a fost al patrulea cel mai important factor care determină cât de grav suferă o persoană de COVID-19, după vârstă, greutate și sex.

Gena este prezentă la aproximativ 14% din populația poloneză, față de 8-9% din populația generală a Europei și 27% în India, a spus Marcin Moniuszko, profesorul responsabil de proiect.

Alte studii au arătat, de asemenea, importanţa factorilor genetici în modul în care se dezvoltă boala la o persoană cu COVID-19.

În noiembrie, oamenii de ştiinţă britanici au anunţat că au identificat o versiune a unei gene care ar putea fi asociată cu dublarea riscului de insuficienţă pulmonară din cauza COVID-19.