Coronavirus în România - Date complete: 95% din cei morți de COVID în ultima zi erau nevaccinați / Aproape 450 de bolnavi sunt în stare gravă la spital. Câți dintre ei sunt vaccinați

de C.V.     HotNews.ro
Joi, 13 ianuarie 2022, 13:03 Actualitate | Coronavirus


Coronavirus in Romania
Foto: Daniel MIHAILESCU / AFP / Profimedia
Nu mai puțin de 9.785 de cazuri noi de coronavirus au fost raportate în ultimele 24 de ore. În ultima zi au fost raportate 63.714 de teste efectuate - 20.583 teste RT-PCR și 43.131 teste rapide antigen - ceea ce înseamnă o rată de pozitivare de 15,36%, potrivit datelor furnizate de Grupul de Comunicare Strategică. În ultima zi au fost 36 decese, dintre care 2 anterioare. Dintre cei morți de COVID, 34 erau nevaccinați.

În ultimele 24 de ore au fost înregistrate 9.785 cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), cu 1.185 mai mult decât în ziua anterioară. 1.153 dintre cazurile noi din 24 de ore sunt ale unor pacienți reinfectați, testați pozitiv la o perioadă mai mare de 180 de zile după prima infectare.

În total, până astăzi, 13 ianuarie, pe teritoriul României au fost înregistrate 1.875.887 cazuri de infectare cu noul coronavirus (COVID – 19), dintre care 17.118 sunt ale unor pacienți reinfectați, testați pozitiv la o perioadă mai mare de 180 de zile după prima infectare.

1.771.333 de pacienți au fost declarați vindecați.

Până astăzi, 59.150 de persoane diagnosticate cu infecție cu SARS – CoV – 2 au decedat.

În intervalul 12.01.2022 (10:00) – 13.01.2022 (10:00) au fost raportate de către INSP 36 de decese (19 bărbați și 17 femei), dintre care 2 anterioare intervalului de referință, ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Bihor, Brăila, Brașov, Buzău, Caraș-Severin, Constanța, Cluj, Covasna, Dâmbovița, Dolj, Galați, Giurgiu, Harghita, Iași, Mureș, Prahova, Satu Mare, Sălaj, Sibiu, Timiș, Vâlcea.

Dintre cele 36 de decese, 1 a fost înregistrat la categoria de vârstă 20-29 ani, 2 la categoria de vârstă 40-49 ani, 4 la categoria de vârstă 50-59 ani, 7 la categoria de vârstă 60-69 ani, 9 la categoria de vârstă 70-79 ani și 13 la categoria de vârstă peste 80 ani.

34 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, iar pentru 2 pacienți nu au fost raportate comorbidități până în prezent.

Din totalul de 36 de pacienți decedați, 34 au fost nevaccinați și 2 vaccinați. Cei 2 pacienți vaccinați aveau vârste peste 80 ani. Pacienții vaccinați care au decedat prezentau comorbidități.

Au fost raportate 2 decese anterioare intervalului de referință, survenite în județele Bihor și Covasna, unul în luna octombrie 2021 și unul în luna decembrie 2021.

În unitățile sanitare de profil, numărul de persoane internate în secții cu COVID-19 este de 3.272, cu 209 mai mult decât în ziua anterioară. De asemenea, la ATI sunt internate 441 de persoane, cu 24 mai mult decât în ziua anterioară. Dintre cei 441 pacienți internați la ATI, 49 au certificat care atestă vaccinarea.

Din totalul pacienților internați, 203 sunt minori, 194 fiind internați în secții, cu 34 mai mult decât în ziua anterioară și 9 la ATI, cu 3 mai mult decât în ziua anterioară.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 11.268.189 teste RT-PCR și 6.481.284 de teste rapide antigenice. În ultimele 24 de ore au fost efectuate 20.583 de teste RT-PCR (10.770 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 9.813 la cerere) și 43.131 de teste rapide antigenice.

Pe teritoriul României, 39.067 de persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 3.284 de persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 54.361 de persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 372 de persoane.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11030 vizualizari

  • -6 (52 voturi)    
    hopa... (Joi, 13 ianuarie 2022, 13:07)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    .. curand ajungem la 99.9%. ramanem fara daci liberi, de unde importam?
    • -5 (17 voturi)    
      ... (Joi, 13 ianuarie 2022, 13:17)

      T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Din Serbia...
    • -4 (24 voturi)    
      Oare cand se vor convinge analfabetii functional? (Joi, 13 ianuarie 2022, 13:26)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Cand vor deceda doar nevaccinati ?
      Nu se intelege nici acum ca un vaccinat se poate infecta, dar are sanse de 10 ori mai mici sa moara ?

      Pana si cei 2 vaccinati decedati aveau peste 80 de ani, varsta la care poti muri si de la un abces...

      Nu e pacat de cei decedati inainte de vreme, mai ales ca aveau comorbiditati ? Ce i-a impiedicat sa se vaccineze ? Prostia ?
    • -6 (20 voturi)    
      asteptam urmatoarea mutatie (Joi, 13 ianuarie 2022, 14:16)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      In afara de grupa +80, virusul clar are o afinitate pentru "dacii liberi". Ritmul este cam greoi la Omicron, dar sigur mai apar niste mutatii..
    • +2 (22 voturi)    
      Iti dai seama ca o sa urcam in topul Pisa? (Joi, 13 ianuarie 2022, 14:36)

      numaiamnume [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      O sa scada procentul de analfabeti functionali. Aparent, prin selectie naturala, nu prin imbunatatirea educatiei.
  • -3 (57 voturi)    
    doar 450 internati in plin val 5. (Joi, 13 ianuarie 2022, 13:13)

    Gryphus [utilizator]

    Concluzia e ca restrictiile NU se mai justifica avand in vedere numarul foarte mic de internari si decese
    • -2 (14 voturi)    
      In plin val 5 zici tu? (Joi, 13 ianuarie 2022, 13:23)

      Task Damager [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Parerea mea ca e abia inceputul valului 5 la noi
    • -1 (13 voturi)    
      gizas (Joi, 13 ianuarie 2022, 13:24)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Tocmai ai demonstrat ca restrictiile reduc numarul de pacienti internati si morti.
    • -2 (14 voturi)    
      care plin? (Joi, 13 ianuarie 2022, 13:27)

      squatch [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      E abia inceputul valului 5. Asa sustin toti specialistii.
      Plus, evolutia numarului de persoane internate la ATI este usor decalata fata de evolutia numarului de cazuri pozitive.
      Chiar ignorand toate acestea, de ce 450 la ATI pare putin? Nu sunt persoane internate pentru rosu in gat, ci persoane in stare foarte grava.
    • -2 (10 voturi)    
      concluzia e doar a ta (Joi, 13 ianuarie 2022, 13:27)

      ovidon [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      nu suntem deloc in plin valul 5
    • 0 (12 voturi)    
      Abia... (Joi, 13 ianuarie 2022, 13:29)

      Thexy [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      ...a inceput sa creasca numarul celor despre care afla ISP-urile. Odata cu numarul de imbolnaviri va creste si numarul celor de la ATI, chiar daca vor fi un procent mai mic decat al celor din valul patru. Nu stiu de unde ai scos-o ca e plin val. Probabil ca platoul va fi la sfarsitul lui februarie, deocamdata trendul e ascendent. Rapid!
    • -2 (12 voturi)    
      Plin val 5?!? (Joi, 13 ianuarie 2022, 14:11)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Valul 5 abia demareaza. Iar la ATI se ajunge dupa 10 zile de la infectare. Deci efectul celor 10.000 e cazuri de azi il vei vedea in 2 saptamani
    • +4 (8 voturi)    
      Eu am avut o teorie în privința tulpinii Omicron (Joi, 13 ianuarie 2022, 14:24)

      ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      și anume că nu aduce un număr mare de decese, și că e ca un fel de vaccin natural. Mă uit însă acum pe numărul de morți din SA și UK și văd că de câteva zile crește, crește, crește. Asta la 5 săptămâni de maxim infectări în Africa de sud. Totuși să mai avem puțină răbdare, să vedem dacă scade numărul de decese (adevărat, foarte mic în comparație cu infectările) și pe urmă să ne pronunțăm.
    • +3 (15 voturi)    
      "in plin val"? (Joi, 13 ianuarie 2022, 14:28)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      In cazul asta, peste 2-3 saptamani va fi alerta de tsunami?.. ;)
      • -3 (3 voturi)    
        Pest 3 săptămâni pot crește decesele (Vineri, 14 ianuarie 2022, 8:20)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        exponențial.
  • +2 (10 voturi)    
    delta (Joi, 13 ianuarie 2022, 13:57)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    bre da delta a disparut? Ca n-as crede...ca omicronu se raspandeste mai repede e una da delta e tot p-acolo misuna si ea. O tulpina o exclude pe cealalta sau cum?
  • +3 (13 voturi)    
    intrebare (Joi, 13 ianuarie 2022, 13:57)

    RaduRF [utilizator]

    In Germania, un bolnav cu stare avansata de cancer si care moare de covid este trecut la morti covid ? Dar in Romania este trecut ?

    Personal cunosc cazuri de oameni care au murit de alte boli dar la spital ii trec ca morti de covid.


    De Pasti se termina cu covidul, dar in maxim 5 ani o sa apara alt virus, la fel certificate etc.
    • -6 (12 voturi)    
      2020 a avut 297k decese, 2019 260k (Joi, 13 ianuarie 2022, 17:00)

      Denulu [utilizator] i-a raspuns lui RaduRF

      Crezi ca ala pe care-l stii tu cu cancer a fost declarat mort de 37 de mii de ori, de au ajuns sa fie cu 37k mai multe decese in 2020 fata de 2019?
  • +8 (14 voturi)    
    internati la ATI (Joi, 13 ianuarie 2022, 14:06)

    Lukkian [utilizator]

    Ieri erau 417 internati la ATI, azi sunt 441, deci cu 24 mai multi.

    Din cei 417 de ieri, 33 erau vaccinati.
    Astazi, din 441, 49 sunt vaccinati.

    Deci din 24 de persoane care au ajuns la ATI de ieri pana azi, 16 sunt vaccinate si 8 nevaccinate.

    Sa sara apostolii covid sa-mi explice ca ma insel.
    • -3 (9 voturi)    
      Nu sunt apostol, dar te inseli (Joi, 13 ianuarie 2022, 17:24)

      Denulu [utilizator] i-a raspuns lui Lukkian

      Un pacient poate iesi de la ATI pentru ca a murit sau pentru ca starea i s-a imbunatatit.

      Daca notam diferenta dintre ieri si azi cu A, avem
      A = B - C - D, unde
      B = numarul de persoane mutate (sau internate direct) la ATI
      C = numarul de persoane mutate de la ATI pe sectii
      D = numarul de persoane care au murit la ATI (nu acasa sau la primiri urgente)

      Nu stim exact B sau C, dar pentru simplificare putem presupune C = 0 si D = numarul total de decese.

      Pentru vaccinati, daca A = 16, C = 0 si D = 2, rezulta B = 18
      Pentru ne-vaccinati, daca A = 8, C = 0 si D = 34, rezulta B = 42

      Deci, presupunand ca starea nici unei persoane de la ATI nu s-a imbunatatit, raportul dintre vaccinatii si ne-vaccinatii intrati azi la ATI este de 18 la 42.

      Inseamna un raport dintr-o zi oarecare ceva, cand sunt numere asa de mici? Dupa parerea mea, nu inseamna nimic, e doar un semn ca ar trebui sa te lasi de calcule.
      • +4 (8 voturi)    
        Calculul tau nu tine (Joi, 13 ianuarie 2022, 17:55)

        Lukkian [utilizator] i-a raspuns lui Denulu

        Sunt atatea aiureli in calcului tau, incat nici nu are rost sa ma apuc sa-ti demonstrez punct cu punct unde te inseli. Marea problema e insa inpartirea intre cei vaccinati si nevaccinati de la final.

        Dar hai sa urmarim cifrele zilele urmatoare, sa vedem ce se intampla cu ele, ok? Eu zic ca o sa creasca numarul de vaccinati de la ATI, constant.
        • -2 (6 voturi)    
          Ai reusit sa nu spui nimic, asa mai merge (Joi, 13 ianuarie 2022, 18:38)

          Denulu [utilizator] i-a raspuns lui Lukkian

          Ok, am impartit numarul de vaccinati la numarul de vaccinati, de ce e asa mare problema?

          Imi place cum ai gasit atatea "aiureli" in calculul meu, incat nu ai reusit sa scrii nimic concret.

          Raman la concluzia de dinainte, urmareste in continuare cifrele dar nu te mai obosi cu calculele.
    • -1 (1 vot)    
      stii tu sigur (Joi, 13 ianuarie 2022, 22:19)

      Bazil [utilizator] i-a raspuns lui Lukkian

      ca cei 34 decedati nevaccinati nu era internati la ATI, nu-i asa?
  • +4 (12 voturi)    
    Romania, in raport cu alte state (Joi, 13 ianuarie 2022, 14:35)

    animatron [utilizator]

    Cu 3.037 decese Covid19 raportate, la 1 milion locuitori, Romania se afla pe locul 11 in lume, in Europa fiind depasita in ordine de Bulgaria, Bosnia, Ungaria, Muntenegru, Macedonia, Georgia, Cehia, Croatia, Slovacia, tari cu o situatie mai grava.

    La "rata mortalitatii" (procente decese din cei infectati), Romania se situeaza pe locul 21 in lume, cu 3.15%.
    Dupa cum stiti, in jur de 90%, in medie, cei decedati sufereau de "comorbiditati" (varsta inaintata, boli cronice, supraponderali, etc).

    Valul "Omicron" va insemna o scadere rapida a "ratei de mortalitate", pt ca sunt foarte multe contaminari si foarte putine decese.

    Unii experti occidentali considera ca acest val 5 va aduce "imunizare colectiva" si sfarsitul pandemiei, urmand ca coronavirusul Sars-Cov2, originar din China, Wuhan, sa fie considerat "endemic" in Europa si USA (adica prezent permanent si tratat ca atare in regimul altor infectii virale precum gripa).

    La numarul de "decese noi" raportate zilnic, Romania se situeaza pe locul 12 in lume, dupa Rusia (740), Polonia (481), Ucraina, Mexic, Filipine, Ungaria, Australia, Georgia, Bolivia, Slovacia, Coreea de Sud.

    Romania e afectata de 3 factori care agraveaza cifrele de mortalitate:
    -rata a vaccinarii mai scazuta (50% din populatia adulta)
    -infrastructura medicala invechita
    -populatie cu stare generala de sanatate mai proasta (sedentarism, boli cronice, alimentatie nesanatoasa, consum excesiv de tabac/alcool, etc).

    Vaccinul nu te apara de boala Covid19, nu blocheaza infectarea, nu opreste raspandirea, acum sunt chestiuni dovedite stiintific.

    Tot ce face vaccinul e sa iti ofere o sansa mai mare de supravietuire, vei face o forma mai usoara a bolii.

    Igiena simpla, purtarea mastii atunci cand sunteti in contact apropiat minute in sir cu alte persoane, distantiere sociala cand e posibil, sunt gesturi foarte usor de realizat indiferent ca sunteti vaccinat sau nu.
    • -2 (12 voturi)    
      Reality check (Joi, 13 ianuarie 2022, 15:15)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Dar la excesul de mortalitate per milion de locuitori, pe ce loc se afla Romania?..
      E usor sa numeri mai putini morti de Covid, mai ales cand unii refuza sa se testeze.
  • +6 (20 voturi)    
    Sintem rusinea EU la infectari..... (Joi, 13 ianuarie 2022, 14:35)

    mike123 [utilizator]

    E clar! Nu sintem in stare sa ne ridicam la nivelul vestului - super-vaccinat ! - la numarul de infectari!
    Vestul are dreptate sa ne numeqasca "idiotii" Europei!
    • -6 (10 voturi)    
      Ai nitica rabdare (Joi, 13 ianuarie 2022, 21:24)

      Task Damager [utilizator] i-a raspuns lui mike123

      O sa-ti inghiti vorbele
  • +12 (12 voturi)    
    2018 (Joi, 13 ianuarie 2022, 17:23)

    Mihail. [utilizator]

    Mortalitatea infantilă în România, aproape dublă față de media UE. Nimanui nu-i pasa...
    • -2 (6 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Joi, 13 ianuarie 2022, 23:26)

      [anonim] i-a raspuns lui Mihail.



Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by