Șefa DSP București: Cei vaccinați nu sunt considerați contacți ai unei persoane cu Covid-19, deci nu intră în carantină / Precizări pentru cei testați pozitiv

de G.S.     HotNews.ro
Vineri, 24 septembrie 2021, 7:17 Actualitate | Coronavirus


Test Covid
Foto: Freepik
Cei vaccinaţi cu schema completă şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei de vaccinare nu sunt consideraţi contacţi direcţi cu o persoană confirmată pozitiv pentru Covid 19, deci nu sunt nevoiţi să stea în carantină, a explicat dr. Oana Nicolescu, şefa DSP Bucureşti, pentru News.ro.

Aceasta a spus că, odată ce au aflat diagnosticul, persoanele infectate nu trebuie să sune la DSP, ci că acestea vor fi sunate de un reprezentant al DSP pentru a face ancheta epidemiologică după ce laboratorul unde s-a făcut testarea introduce rezultatul în aplicaţia Corona forms.

Tot cu ajutorul acestei aplicaţii, cei care au boala Covid 19 pot obţine concediu medical pe baza unui raport medical trimis spre DSP şi către medicul de familie.

Persoanele vaccinate cu schema completă nu sunt considerate contacţi direcţi ai unui caz pozitiv.

”Persoanele vaccinate cu schemă completă şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei de vaccinare nu sunt considerate contacţi direcţi ai unui caz pozitiv şi pentru acestea nu va fi instituită măsura carantinării. Contacţii direcţi pentru care se instituie măsura carantinării sunt stabiliţi de către DSP în urma anchetei epidemiologice”, a declarat pentru aceasta DSP Bucureşti.

Ce ce DSP răspunde greu la telefon


DSP Bucureşti are 225 de angajaţi, iar în prezent lucrează cu persoane detaşate sau delegate din alte instituţii. De joi s-au alăturat DSP Bucureşti 32 de medici rezidenţi.

“DSP Bucureşti are un număr de 225 de angajaţi şi lucrează în prezent cu 185 de persoane detaşate sau delegate din alte instituţii la care s-au alăturat 32 medici rezidenţi din 23 septembrie, pentru operaţionalizarea Centrului de comunicare, analiză şi coordonare epidemiologică COVID-19”, precizează lefa DSP.

Ce transmite şeful DSP Bucureşti celor care se plâng că le răspund greu cei din instituţie. Dr. Nicolescu: Persoanele care preiau apelurile sunt circa 10/tură.

“Îi rugăm să acceseze exclusiv numărul de Call Center 021-9462 şi nu pe cele aparţinând altor departamente ale instituţiei şi să vizualizeze informaţiile aflate pe site-ul instituţiei.

Call-center-ul DSP constituit la jumătatea lunii noiembrie a anului trecut la Arena Naţională şi care avea 272 de linii telefonice la care răspundeau echipe de voluntari de la Universitatea de Medicină şi Farmacie Carol Davila şi de la Institutul Medico-Militar din cadrul MAPN nu mai există acum.

Nouă aplicație, pentru testele care nu pot fi raportate în Corona Forms


Corona Forms este o aplicaţie care a eliminat birocraţia legată de anchetele epidemiologice făcute pe hârtie, spune şeful DSP Bucureşti. Dr. Nicolescu: “Am ajuns să avem tot istoricul persoanei în această aplicaţie”.

A fost creată şi aplicaţia rapter.g4d.ro care permite centralizarea şi raportarea testelor rapide făcute în cabinete, şcoli şi farmacii, care nu pot raporta în Corona forms, mai spune Dr. Oana Nicolescu.

“Încă de anul trecut, din luna august, DSP Bucureşti s-a implicat activ alături de STS şi de Ministerul Sănătăţii pentru dezvoltarea aplicaţiei informatice Corona Forms.

Dacă la începutul pandemiei, direcţiile de sănătate publică gestionau un caz pozitiv de SARS-CoV-2 prin efectuarea anchetei epidemiologice pe hârtie, am ajuns ca astăzi să avem tot istoricul persoanei în această aplicaţie, respectiv câte teste a efectuat, anchetele epidemiologice, perioade de carantină/izolare, contacţi direcţi, decizii emise pentru acesta, dacă persoana este vaccinată, etc.

Pe scurt, a fost digitalizată activitatea Centrului de comunicare, analiză şi coordonare epidemiologică COVID-19 şi astăzi avem nevoie de mai puţini oameni pentru a gestiona situaţia epidemiologică.

Totodată, alături de societatea civilă, DSP Bucureşti a creat aplicaţia rapter.g4d.ro care permite centralizarea şi raportarea testelor rapide efectuate în cabinete/şcoli/farmacii, care nu au posibilitatea de a raporta direct în Corona Forms.

În prezent, aplicaţia rapter.g4d.ro este folosită de majoritatea direcţiilor de sănătate publică din ţară, motiv pentru care a fost eficientizată considerabil activitatea acestora. ”, a declarat Dr. Oana Nicolescu.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















18763 vizualizari

  • +24 (42 voturi)    
    Treaba asta este esentza.. (Vineri, 24 septembrie 2021, 7:24)

    FortApache [utilizator]

    De prostie
    • +5 (23 voturi)    
      Nu e prostie, e încurajarea răspândirii (Vineri, 24 septembrie 2021, 11:51)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui FortApache

      S-a văzut asta de mai multe ori, în ultimele 18 luni, inclusiv la OMS.

      În diverse momente, măsurile sau recomandările aveau drept scop răspândirea cât mai largă a virusului. Au fost momente când susțineau că virusul nu se transmite de la om la om, au fost momente când susțineau că virusul nu se propagă prin aer etc.
      • -2 (14 voturi)    
        hai cu ARN modificat la (Vineri, 24 septembrie 2021, 12:48)

        fghr [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        100% din populatie . Medicina adevarata e pusa pe pauza.

        Imunitatea de turma tine de conspiratie.
  • +30 (52 voturi)    
    ... (Vineri, 24 septembrie 2021, 7:42)

    cartograful [utilizator]

    " Cei vaccinați nu sunt considerați contacți ai unei persoane cu Covid-19, deci nu intră în carantină " - deci daca unui vaccinat ii ies pozitive probele din nas important nu e cum este ci cum e considerat. Daca vrem, putem sa consideram ca fierul este aur. 2+2 face 4 dar daca ideologia o cere poate face 5 sau 3. Believe in science. Si ne mai miram ca apar conspiratii.
  • +25 (51 voturi)    
    cea mai mare prostie (Vineri, 24 septembrie 2021, 7:44)

    gradrian [utilizator]

    Parca se doreste acest numar de cazuri mari si abrupt..
    - cunoscut vaccinat a facut o forma destul de grava de COVID, i s-a spus sa se duca la munca, nu s-a dus deoarece se simtea foarte rau
    - alt cunoscut vaccinat a fost testat positiv, i s-a spus sa se duca la munca, dar domne sunt pozitiv, daca sunteti vaccinat nu dati mai departe e ok. S-a dus la munca, a imbolnavit alti 3.
    De unde statistica asta ca vaccinarea blocheaza transmiterea ? Poate in anumite cazuri favorabile ...
    • +25 (43 voturi)    
      da (Vineri, 24 septembrie 2021, 8:39)

      Hexadanus [utilizator] i-a raspuns lui gradrian

      daca sunt vaccinat pot lua si pot da mai departe.
      se neaga evidenta pentru a nu descuraja populatia a se vaccina cu orice pret.
    • +20 (38 voturi)    
      ... (Vineri, 24 septembrie 2021, 8:43)

      cartograful [utilizator] i-a raspuns lui gradrian

      @gadrian - aici nu e vorba de eficacitatea vaccinului in a proteja persoane, sunt convins ca vaccinul protejeaza contra formelor grave pe majoritatea celor care l-au facut. Este vorba de faptul ca vaccinatii pot fi in continuare purtatori si transmitatori ai agentului patogen. Chiar si daca ar fi de 3 ori sau de 5 ori sau chiar de 10 ori mai putin transmitatori tot ar trebui considerati contacti in cazul unei boli care a ajuns atat de contagioasa. Dealtfel simplu fapt ca se recomanda masca si persoanelor vaccinate este relevant. Doar ca DSP traieste in lumea lui...
      • -8 (26 voturi)    
        Statistic (Vineri, 24 septembrie 2021, 9:31)

        Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

        Vorbind.. nu ai cum sa controlezi covidul. El se va transmite indiferent ce facem noi. Singura solutie ar fi sa te inchizi in casa. Ce cred eu ca se doreste este ca majoritatea populatiei sa fie vaccinata astfel incat sa nu mai conteze daca esti pozitiv sau nu. Asta nu inteleg cei care contesta aceste masuri luate diferentiat pt vaccinati/nevaccinati.. aparent fara sens. Se doreste scaderea formelor grave de covid. Ulterior, datorita vaccinarii in masa, poate si boala va fi eradicata pt ca persoanele vaccinate nu au acelasi coeficient de transmitere, cred :)
        • +1 (17 voturi)    
          mda (Vineri, 24 septembrie 2021, 11:12)

          martel55 [utilizator] i-a raspuns lui Costi888

          oficial ni s-a spus ca ne vaccinam si gata pandemia.....nu am auzit la nici un oficial presupunerile de mai sus
    • +18 (32 voturi)    
      E ok (Vineri, 24 septembrie 2021, 8:55)

      Un_cetatean_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui gradrian

      Avem mai multe cazuri in justitie pentru a demonstra ca s-a facut promovarea vaccinului din interese comerciale si nu medicale.

      Si eu am in jur cel putin 20 in situatia aceasta. Chiar recent sot - sotie, vaccinati Pfizer el ia, se duce face testul anunta DSP...ea suna la DSP care ii zice du-te si plimba-te pe strasse ...ea isi face testul, pozitiva, sta cumintica acasa....a doua zi simpome.

      Ideea este ca atat timp cat se transmite printre vaccinati ori restrictiile stupide sunt pentru toti ori pentru nimeni...cine vrea sa se vaccineze sa o faca.

      Si dusa mai mult munca de convingere pentru vaccinarea celor vulnerabili...cel putin o parte din ei sunt protejati din cate se vede la tarile mai vaccinate.
    • +21 (33 voturi)    
      Pai de unde statistica (Vineri, 24 septembrie 2021, 9:10)

      Un_cetatean_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui gradrian

      E simpla ...de la testele pozitive.

      Dar toti "cercetatorii"care au facut aceste studii UITA sa ia in considerare ca testele si le fac acum preponderent cei care nu sunt vaccinati in scop de calatorie sau acces concert sau acces spital , etc.

      Cei vaccinati nu se mai deranjeaza.

      Si concluzia lor mirifica este ca vaccinul protejeza la infectare pentru ca apar mai putine teste pozitive la vaccinati. Dar evident ca nu spun cati vaccinati au facut testul. (Si pentru desteptul lumii care imi indica sa citesc astfel de studii..le-am citit. Si tu citesti vad...dar le inghiti pe nerasuflate fara sa iti mai obosesti neuroneii).

      Cel mai relevant este cazul laboratorului Pfizer numit Israel. Unde au testat otova si vaccinati si nevaccinati.

      Si au tras concluzia ca eficienta contra infectarii este de vreo 50%. Si ca transmisibilitatea este similara si la unii si la altii.

      Si acu de eficienta aia. Se gasesc o gramada de studii facute si pe populatie generala si pe unitati medicale intregi. Unele persoane prezinta anticorpi fara sa fi avut vreodata vreun test PCR pozitiv sau simptome... 25-30% din grupul respectiv.

      Extrapoland asta la grupul vaccinat din populatia generala rezulta ca cel putin jumatate dintre vaccinatii care nu se infecteaza nu s-ar fi infectat oricum, chiar si fara vaccin.

      Cred ca majoritatea cunoasteti cazuri de persoane neinfectate din familii care nu au luat vreo masura deosebita atunci cand unii dintre ei au facut boala.
      • -8 (12 voturi)    
        iar ai aparut cu aberatii (Vineri, 24 septembrie 2021, 15:21)

        rmos [utilizator] i-a raspuns lui Un_cetatean_oarecare

        ti-ai permis aici (https://www.hotnews.ro/stiri-coronavirus-25051661-coronavirus-romania-situatie-cazuri-decese-covid-21-septembrie.htm) sa faci o multime de afirmatii false despre mine. ai pus intrebari de o "inteligenta rara". ti-am raspuns la majoritatea, cat am avut rabdare. din postarea ta de acum, e clar ca ai citit raspunsul meu pentru ca ti-ai mai nuantat putin "discursul".
        dar vad ca tot aberatii debitezi. de exemplu:
        - "Dar toti "cercetatorii"care au facut aceste studii UITA sa ia in considerare ca testele si le fac acum preponderent cei care nu sunt vaccinati in scop de calatorie sau acces concert sau acces spital , etc." uite unde era inteligenta suprema, stie el shaormarul cum se fac studiile, ii pune el la punct pe "cercetatori", ii invata cum sa faca studiile.
        pfffff mai omule, chiar nu mai ai nicio limita? chiar nu intelegi ca rade lumea de tine?
        • +5 (5 voturi)    
          Pai, ce sa zic (Vineri, 24 septembrie 2021, 22:23)

          Un_cetatean_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui rmos

          Daca rade careva, ma bucur ca am creat cevasilea energie pozitiva.

          Oare mai fac ceva bun?

          Butonelul cela cu un degetel in sus mai e apasat de cate unul altul, da pe la saormaria noastra de cartier...ce bine ca mai sunt cativa

          Inteligenta mea....no, atata mi-a dat Sefu' cel mare...fac si io ce pot cu ce-am primit.

          Tu oare ce faci cu a ta ....aia mare de tot pe care te lauzi la fiecare doua trei ocazii ca o ai?

          O persoana inteligenta ca tine ar fi trebuit sa explice cu rabdare unui tont ca mine cum anume poti extrapola procentul corect de vaccinati infectati pornind de la teste pcr facute preponderent de nevaccinati.

          Ce sa mai spun altceva....cred ca am aratat destul de clar in acest comentariu parerea mea despre tine


          PS: Te chinui de pomana. Eu ma bucur cand reusesc sa determin o persoana ca tine sa se enerveze. Tu poti sa incerci, dar te anunt cinstit ca nu ma pot enerva pe unul ca tine oricat ai incerca. Nu suntem nici pe departe la acelasi nivel. Si pun pariu pe oricat ca nu ai inteles esenta acestui comentariu :))
          • 0 (0 voturi)    
            bine ca esti si tu util (Luni, 27 septembrie 2021, 14:31)

            rmos [utilizator] i-a raspuns lui Un_cetatean_oarecare

            uite, pe langa shaorma, mai faci si oamenii sa rada. jos palaria! :)))))
            in plus, nu pot sa nu fiu de acord cu tine, "ma chinui degeaba", stiu ca ai o minte instinctuala. partea frontala e de forma. rationamentele, logica, nu sunt procesate in bulbul olfactiv :))). asa ca stai tu linistit, nu ma enervezi, mai corectez din cand in cand, atunci cand am timp, aberatiile pe care le debitezi, mai exista oameni decenti in tara asta si au dreptul sa fie informati corect. deci, in niciun caz nu incerc sa te enervez, de ce as face asta? eu vreau doar ca oamenii sa fie informati corect. ce fac ei cu informatia, apoi, e treaba lor.
            cat despre explicat unora ca tine, e o gluma buna. intial te plangeai ca "nu ai venit CU NICI MACAR O JUSTIFICARE DIN VREUN STUDIU VREODATA", cand ti-am dat cateva articole, ai disparut subit! :)))) uite, iti mai dau un motiv sa dispari :))) https://codeblue.galencentre.org/2021/09/23/covid-19-vaccines-cut-icu-risk-by-83-deaths-by-88-in-malaysia/
            in final, sunt total de acord, "Nu suntem nici pe departe la acelasi nivel", ar fi chiar culmea! :))))
            iar ultimul tau comment arata exact cat intelegi tu din domeniul asta - absolut nimic! de exemplu, geniule, iga, nu ca ai intelege tu ce sunt si ce rol au, sunt generati si de vaccin, nu doar de infectie.
            deci, poti sa incetezi cu dezinformarea, ar fi bine sa ramai la ce te pricepi: shaorma si sa faci oamenii sa rada. esti deja popular :))))
  • +13 (19 voturi)    
    cred ca ideea e sa testeze cat mai putin (Vineri, 24 septembrie 2021, 8:49)

    Remarque [utilizator]

    Daca nu testezi, nu ai cazuri. Atunci nu ai incidenta crescuta, nu institui masuri restrictive si tu ca autoritate esti fericit.
    Asa pnl isi va putea tine congresul vietii.
  • +19 (33 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 24 septembrie 2021, 9:20)

    [anonim]

  • +20 (26 voturi)    
    De ce nu sunt considerati contacti? (Vineri, 24 septembrie 2021, 9:35)

    myrella [utilizator]

    De ce cei vaccinati nu sunt considerati contacti? Si ei transmit virusul, si ei se pot imbolnavi, ca si toti ceilalti
    • -9 (17 voturi)    
      formulare nefericita (Vineri, 24 septembrie 2021, 11:27)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui myrella

      Ar putea fi contact direct vaccinat.
      Vaccinații pot avea virusul (dovedita transmiterea redusa), dar riscul de îmbolnăvire e foarte mic și de spitalizare aproape nul.
      Vad destui pe aici care acum se feresc de cei vaccinați, ca transmit virusul. Deduc din ce scriu ca cei care se feresc nu sunt vaccinați (foarte bine, e deja alegerea lor și nu se mai zbate nimeni sa ii convingă,) dar nu e clar de ce se tem de cei care au virus... Cine să-i mai înțeleagă?
      • +2 (4 voturi)    
        Hmmm (Sâmbătă, 25 septembrie 2021, 1:08)

        Sah [utilizator] i-a raspuns lui muvis

        Vad ca mergi pe premize gresite.
        -vaccinatii pot avea virusul si il transmit, dovedit stiintific si practic. Vaccinatii in principiu cica ar fi asimptomatici si aici este problema: ei duc virusul cu ei, ei nu vor restrictii, ei intra in tara din zone rosii fara sa fie carantinati sau testati, ei vad ca si daca au virusul nu vor fi considerati infectati, ei intra prin restaurante si magazine fara test, etc. Deci ei transmit virusul si vor mentine pandemia.
        Nevaccinatii, in principiu se spune ca reactioneaza rau la virus, vor sta in case ca se simt rau si nu pot iesi, cand intra in tara fac test si carantina, cand ies pozitivi la test sunt considerati bolnavi si tinuti in carantina, deci ei sunt mai putin periculosi.
        -referitor la speranta ca vaccinatii nu intra in spitale, te inseli amarnic. Vezi cate persoane publice vaccinate sunt acum in spital si sunt acolo ca se simt rau nu sunt in vizita!
        Citat: ''iINSP a publciat astazi datele pentru saptamana trecuta: 75% din cazuri au fost nevaccinati si 25% au fost vaccinati. noi suntem la un procent de 30% populatie eligibila vaccinata deci cam 27-28% vaccinati din populatie totala. daca mai spunem ca cei vaccinati se testeaza decat daca au simptome serioase, altfel nu au motive, asta inseamna ca procentele astea sunt cam similare DE UNDE REZULTA CA VACCINUL ARE O PROTECTIE MINIMA LA INFECTARE. VREI SPITALE SIGURE? TESTEZI PE TOATA LUMEA - pe bani sau gratuit asta e decizia ta dar masura fireasca este sa testezi pe toata lumea fie vaccinat fie nevaccinat.''
  • +11 (11 voturi)    
    Vaccin versus anticorpi (Vineri, 24 septembrie 2021, 10:05)

    Magazino [utilizator]

    Personal nu inteleg de ce nu se iau in calcul anticorpii prin reactia cantitativa,mai ales in populatia de risc. Vaccinul in sine,schema completa ofera mai multa predictibilitate asupra imunizarii, dar.....nu ofera informatii despre cat de mult s-a imunizat persoana respectiva. Cazuri concrete sunt garla pentru persoane vaccinate complet si cu imunitate scazuta sau chiar nula(chiar decese) fiindca nu s-a evaluat raspunul imunogen. In acelasi timp avem cazuri de vaccinati incomplet (o singura doza)cu trecere prin boala si anticorpi de ordinul zecilor de mii (50mii unitati/ml).Eh,in aceste cazuri,persoanele neffind vaccinate vor sta total absurd in carantina. Solutie: introducerea testului de anticorpi cantitativi pentru certificatul verde in cazul vaccinarii incomplete (si calitativ ar fi ok dar hai sa fim mai catolici decat Papa)
    • +6 (10 voturi)    
      Dar cu cei trecuti prin boala ce ai bre??? (Vineri, 24 septembrie 2021, 14:32)

      Un_cetatean_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Magazino

      35+ studii publicate pe OMS care arata ca reinfectarea este rarisima, si 5+ care spun ca imunitatea naturala este cel mai probabil pe viata. PHE spune ca max 1,2 % din cei trecuti prin boala sau reinfectat.

      Uite aici ultimul studiu publicat pe OMS, dintr-o provincie din Italia: 0,33% rata de reinfectare, adica 24 de persoane dintre care 4 internate in spital, una decedata. Cel mai lung interval intre momentul infectarii si momentul realizarii studiului este de 414 zile!

      https://search.bvsalud.org/global-literature-on-novel-coronavirus-2019-ncov/resource/en/covidwho-1398132

      Trecerea prin boala confera cea mai buna protectie. Dar se uita de ea...VOIT!. Doar mai conving niste fraieri care efectiv nu au nevoie sa bage serul minune...ca deh, 120 mil de doze....
  • -7 (19 voturi)    
    Eficacitatea nu e 100% (Vineri, 24 septembrie 2021, 10:07)

    Pepi [utilizator]

    Dar orice vaccin reduce riscul de a te contamina, iar daca te-ai contaminat reduce durata in care esti contagios, riscul de a o transmite mai departe si severitatea bolii. Sa zici ca daca ai doua situatii a transmite si a nu transmite mai departe echivaleaza cu 50% sanse fiecare e bataie de joc la inteligenta. Din punct de vedere matematic, daca ai un grup de persoane vaccinate si unul de nevaccinate, fara masuri de protectie (e.g. carantina, masti, etc) la primul incidenta se va duce exponential spre 0, iar la nevaccinati exponential in sus. Cineva care s-a vaccinat si-a facut datoria fata de comunitate de a reduce riscul de transmisie, dar unii sunt ofuscati ca nu ar face si mai mult, in situatia cand ei nu vor sa faca nimic.
    Am fost personal in situatia de a fi vaccinat si contact direct cu o persoana infectata (fiul meu de 11 ani), in strainatate (Elvetia). Din punct de vedere a reglementarilor eu nu ar fi trebuit sa stau in carantina (riscul era extrem de redus de a transmite), pentru a proteja cat mai mult pe cei nevaccinati am stat voluntar in carantina pana aproape desfarsitul perioadei, cand a trebuit sa ma duc la o intrunire importanta, si atunci mi-am facut un test. In acelasi timp alti contacti nevaccinati ai fiului meu s-au facut ca ploua...
    • +9 (21 voturi)    
      Ai citit statistica INSP? (Vineri, 24 septembrie 2021, 11:16)

      copci [utilizator] i-a raspuns lui Pepi

      Se vede ca nu prea. 76% din testele pozitive din ultima saptamana au fost la nevaccinati(In Romania avem 73% nevaccinati). Asa ca nu inteleg de unde ai scos balivernele alea cu exponential si risc de transmisie. Riscul de transmisie este identic (vaccinatii se testeaza mai putin, pentru ca nu au atata nevoie).
      • +5 (11 voturi)    
        Geaba le explici (Vineri, 24 septembrie 2021, 14:36)

        Un_cetatean_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui copci

        Daca se testeaza 5 vaccinati si 95 de nevaccinati ( de deh, ultimii au nevoie pentru spital, calatorii, evenimente), oare cum ar putea sa iasa numar semnificativ de vaccinati infectati.

        Daca s-ar spune ca s-au facut 40 de teste de catre persoane vaccinate si 60 de catre persoane nevaccinate si a fost 1 vaccinat infectat si 12 nevaccinati infectati atunci ar fi fost clar.

        Dar evident ca nu vor spune niciodata asa ceva..nu mai iese cu eficienta vaccinului.

        Toti se fac acum ca ploua fata de situatia din Israel...am scris intr-un comentariu anterior.
  • +2 (8 voturi)    
    Daca e pe consideratelea, am putea considera orice (Vineri, 24 septembrie 2021, 10:09)

    D-or [utilizator]

    .
  • +5 (7 voturi)    
    limba română (Vineri, 24 septembrie 2021, 10:14)

    oldman_boy [utilizator]

    normal că atunci când interacționez cu cineva bolnav sunt contact direct.
    Ar fi trebuit să formuleze altfel: persoanele considerate contacți direcți ale unui bolnav nu intră în carantină dacă sunt vaccinate.
  • 0 (8 voturi)    
    Șefa la dsp (Vineri, 24 septembrie 2021, 10:25)

    muvis [utilizator]

    Când vorbim de copii la școală nu exista nicio diferența între carantinare și on-line. Aia oricum nu mai ies din case odată ce i-ai pus în fata ecranului.

    Terminați cu trimiterea claselor în on-line acolo unde ați găsit câte un caz. Tocmai ce am trecut prin experienta asta, ne-am întors de o zi la. Scoala, ne-am testat toți, sănătoși, niciun caz pozitiv, basca și cel descoperit pozitiv la covid era vaccinat, dar asimptomatic și bine sănătos la finalul celor 8 zile.

    Nu mai e nevoie de astfel de protecții acum, exista vaccin și dovada ca nu mai moare nimeni vaccinat. Lăsați copiii sa meargă la școală.
    • +8 (14 voturi)    
      Dovada ca nu mai moare nimeni vaccinat (Vineri, 24 septembrie 2021, 11:19)

      copci [utilizator] i-a raspuns lui muvis

      8% din cei decedati sunt vaccinati, conform ultimei statistici INSP. Departe de nimeni. Doar 27% din romani sunt vaccinati.
      • 0 (6 voturi)    
        Da, am văzut (Vineri, 24 septembrie 2021, 16:59)

        muvis [utilizator] i-a raspuns lui copci

        Tocmai ce ați reluat dovada că vaccinul e soluția.
  • +12 (22 voturi)    
    cate aberatii in tara asta! (Vineri, 24 septembrie 2021, 10:28)

    Lukkian [utilizator]

    Serios, sunt atatea aberatii in tara asta, multe dintre ele din partea statului, ca te intrebi cum de mai functioneaza ceva la noi!

    Cand sunt atatea dovezi ca si vaccinatii transmit, ajung in spital si chiar mor, tu, DSP, institutie a statului roman, zici ca vaccinatii nu sunt considerati contacti directi? Unde am ajuns?!? In Occident s-a acceptat de mult ca se transmite de ORICINE.
    • -11 (17 voturi)    
      Chiar așa! (Vineri, 24 septembrie 2021, 11:17)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui Lukkian

      Vorbiți prostii, riscul de a se îmbolnăvi sau a muri al unuia vaccinat este aproape nul.
      • +6 (14 voturi)    
        garantezi (Vineri, 24 septembrie 2021, 11:29)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui muvis

        tu asta?cum?ce pui la bataie?
        ai mai citit si altceva decat scanteia?
        • -5 (7 voturi)    
          Ca să nu mai vorbiți prostii (Vineri, 24 septembrie 2021, 13:16)

          muvis [utilizator] i-a raspuns lui Point

          Ignorând lipsa de bun simt, pentru cei care iis mai pot pune încă intrebari:
          https://www.ox.ac.uk/news/2021-07-23-daily-contact-covid-19-testing-students-effective-controlling-transmission-schools
      • +2 (8 voturi)    
        Dar despre (Vineri, 24 septembrie 2021, 14:38)

        Un_cetatean_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui muvis

        Laboratorul Pfizer numit Israel ai auzit...ia vezi ce se intampla acolo!
  • +5 (11 voturi)    
    Exprimarea lui peste (Vineri, 24 septembrie 2021, 10:45)

    Pepi [utilizator]

    Ma crucesc cand vad cum tot felul de oficialitati se apuca sa vorbeasca fara sa se gandeasca mai departe de varful nasului. Sa spui "o persoana contact nu e considerata contact" va duce in sigur la tot felul de imterpretari si ofuscari, e un fel de a zice ca modficam ceva daca nu ne convine. O definitie mai corecta ar fi "contact cu risc scazut de transmisie", ca nu necesita carantina. La fel cum orice persoana testata pozitiv, indiferent daca evaccinata sau nu, ar trebui sa intre in izolare.
  • +14 (16 voturi)    
    ok (Vineri, 24 septembrie 2021, 11:20)

    vodatepes [utilizator]

    In primavara teoria conspiratiei era ca in toamna ne vom feri de cei vaccinati. E uite ca asa va fi. De cei vaccinati se vor feri si cei vaccinati care nu vor dori sa riste sa se imbolnaveasca cat si cei nevaccinati. Dati apa la moara baieti conspiratiei si va duceti in bot cu toata vaccinarea.
  • -5 (21 voturi)    
    Citesc și mă crucesc (Vineri, 24 septembrie 2021, 11:42)

    muvis [utilizator]

    E de neînțeles atitudinea antivaccinistilor. Ba poarta grija vaccinărilor care cică se îmbolnăvesc și mor, ba acum țipă că ii îmbolnăvesc vaccinații. Parcă nu exista virusul și nici morții covid.
    Cine să-i mai înțeleagă? Doamne ferește!
    • 0 (12 voturi)    
      Vaccinarea crește șansele contaminării (Vineri, 24 septembrie 2021, 12:32)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui muvis

      cu varianta următoare. Ăsta e micul ”secret” care începe să fie evident.
      • +2 (12 voturi)    
        Este evident (Vineri, 24 septembrie 2021, 14:43)

        Un_cetatean_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Numai trecerea prin boala creaza un raspuns imun COMPLET, adica anticorpi contra tuturor componentelor virusului. Adica organismul va lupta cu succes impotriva mai multor variante.

        Alta era situatia daca se utilizau vaccinuri cu virus inactivat sau atenuat.

        Si avand in vedere ca la cei vaccinati (care se infecteaza la fel de bine) virusul trebuie sa isi schimbe doar proteina S ca sa se distreze in continuare....oare de la ce grupa vor apare urmatoarele mutatii...de la vaccinati sau de la cei nevaccinati? Zic si eu parerea mea, nu dau cu parul....
        • -6 (6 voturi)    
          manipulezi neintentionat (Vineri, 24 septembrie 2021, 18:15)

          rmos [utilizator] i-a raspuns lui Un_cetatean_oarecare

          pentru ca nu intelegi mecanismul. ar trebui sa ramai la ce te pricepi, la shaorma.
          geniule, nu toate fragmentele proteice virale sunt la fel de imogenice! asa ca formulari de genul "raspuns imun COMPLET" sunt aberatii, arata cat intelegi tu din domeniul asta. iar mutatiile in proteina spike apar si in populatia naiva, nu doar in cea imunizata (btw, si in cei imunizati natural sunt selectate mutatii in spike care scapa imunitatii existente, exact la fel ca in cei imunizati prin vaccinare. sunt selectati virioni care scapa imunitatii existente impotriva spike, indiferent daca aceasta imunitate a fost generata natural sau prin vaccinare). iar proteina spike are suficienti epitopi, din ce-mi aduc aminte ~23 pentru limfocitele cd4+ si ~50 pentru cele cd8+ deci e foarte putin probabil sa vedem mutatii in spike care sa modifice majoritatea acestor epitopi.
          vad ca propagi in continuare aceleasi dezinformari:
          - "cei vaccinati (care se infecteaza la fel de bine)" - ti-am dat articole, ca tot cereai, nu le-ai citit? chiar nu reusesti sa intelegi nimic sau esti doar rau intentionat? tu chiar nu realizezi ca rade lumea de tine?
          • -1 (5 voturi)    
            Io (Vineri, 24 septembrie 2021, 23:37)

            Un_cetatean_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui rmos

            nu malnipulez nimicutza, doara ce ti-am explicatara mai presus acilea ca io nu stie dastea.

            nu pricepusi decat ca pana acum or identificatara cercetatorii numa fo 150 de anticorpi care targheteste spaicu ala, dintre care numa o particica e contra lu epitopii ceia de la ragiunea rebede. mai pricepusi asa ca printr-o ceata ca in amestacu ala convalascent for 90% din batalie sa da pe regiunea asta rebede.

            si mai vazui io ca mare bai cand virusachele asta perfid schimba cevasilea pa la rebedeu asta...ca saruri dastea ca fizar nu prea mai e eficoace...

            adicatelea nu trebe schimbati toti epitopii lu matale...ci doara cativa si iata ca perfidu cela o sa se puiasca prin zamuitii cu fizar ca la muma-sa acasica.

            si dacilea rationamentul da la capu meu prost ..ca la unul da trece prin boale pa langa ai 150 de antiS dinaia mititei mai sa produce si alti cateva zeci-sute da antiN. Mai spune unii ca se detectatara si niste IgA...putintei si nu se stie ce-or facutara ei de aparura la cei bolnaviori. Adicatelea mai greu pentru virusche sa isi faca de cap schimband numa pe rebede...dara acu atat pricepusi cu creierii mei putini....
    • +3 (7 voturi)    
      in america au inceput sa poarte masca (Vineri, 24 septembrie 2021, 12:39)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui muvis

      ca le e frica de vaccinati ,era o stire prin primavara !
  • +4 (8 voturi)    
    vai moama (Vineri, 24 septembrie 2021, 12:33)

    fghr [utilizator]

    pai in primvara le purtati de grija celora care nu dezvolta anticorpi, sau celor care nu se pot vaccina , sanatatea publica si alte alea, iar acum dam drumul la bombe cu buna stiinta pe strazi ?
  • +6 (10 voturi)    
    cum sa numim asta? (Vineri, 24 septembrie 2021, 16:05)

    cameldeon [utilizator]

    zadarnicirea combaterii bolilor?
    sau
    crima cu premeditare?
    • 0 (4 voturi)    
      cum sa numim refuzul vaccinarii: sinucidere! (Sâmbătă, 25 septembrie 2021, 17:18)

      Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui cameldeon

      .
  • -1 (9 voturi)    
    ma doare la basca... (Vineri, 24 septembrie 2021, 16:28)

    gurka [utilizator]

    sunt vaccinat,am afaceri ,am fff. multe probleme de rezolvat in fiecare minut din fiecare zi si n-am chef sa fiu izolat,pierd clienti,bani,prestigiu etc,nu mai vreau sa port masca si vreau sa ma ocup de problemele mele! nu-mi pasa de cei care nu vor sa inteleaga.sa moara si gata!
  • +5 (11 voturi)    
    ce o fi in capul vostru? (Vineri, 24 septembrie 2021, 18:14)

    minus [utilizator]

    Am in familie un exemplu: copil de 4 ani si 3 luni, dupa trei zile de gradinita are niste simptome digestive usoare. Ii trece intr-o zi, apoi intra in contact si cu bunicii materni. Rezultatul: mama si doi bunici, toti vaccinati fac Covid, la diferenta de trei zile de episodul digestiv.. Si pana sa le fie mai rau (se simteau doar mai obositi) si fiindca habar nu aveau ca au fost in contact cu copilul bolnav de Covid, au bantuit prin Bucuresti. Acum cei trei adulti vaccinati bolesc cu simptome deloc usoare.

    Ce o fi in capul vostru, DSP? Ca nu cred ca este doar prostie, poate doar interesul sa se tina Congresul PNL (care tot prostie s-ar chema!).
  • +2 (6 voturi)    
    Noaptea mintii (Vineri, 24 septembrie 2021, 21:42)

    wintershadow [utilizator]

    Pe astia nu-i acuza de zadarnicirea combaterii bolilor?
    Cum sa permiti unui contact direct sa revina in comunitate?
    Cum?
  • +1 (3 voturi)    
    dublu standard ? (Sâmbătă, 25 septembrie 2021, 16:21)

    nick1587873340950 [utilizator]

    parca s-a hotarit oficial ca si cei vaccinati raspindesc, deci intra la "zadarnicirea combaterii bolilor" nu ? si asta este cu cuvintele voastre, sa nu mai orbim de Dublul standard afisat, sau favorizarea "infractorilor". DNA, Avocatul poporului sau alti avocati din oficiu de ce nu va sesizati /?
  • -2 (2 voturi)    
    scopul e legitim: imunizarea nevaccinatilor! (Sâmbătă, 25 septembrie 2021, 17:16)

    Antenistontel [utilizator]

    .


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by