Coronavirus în România: O nouă zi cu peste 7.000 de cazuri de COVID-19 / 113 decese, 1.067 de pacienți la ATI

de Redactia     HotNews.ro
Joi, 23 septembrie 2021, 13:26 Actualitate | Coronavirus


Pandemia de COVID-19
Foto: Wavebreak / Profimedia Images
Alte 7.095 de cazuri noi de COVID-19 au fost raportate în ultimele 24 de ore, potrivit datelor furnizate joi de Grupul de Comunicare Strategică. Este a doua zi la rând cu peste 7.000 de noi îmbolnăviri. În total, de la debutul pandemiei în România au fost raportate 1.172.981 de îmbolnăviri. În ultima zi au fost înregistrate 113 decese ale unor persoane infectate cu noul coronavirus, în timp ce 1.067 de pacienți sunt internați la terapie intensivă.

Până astăzi, 23 septembrie, pe teritoriul României au fost înregistrate 1.172.981 de cazuri de infectare cu noul coronavirus (COVID – 19), dintre care 378 sunt ale unor pacienți reinfectați, testați pozitiv la o perioadă mai mare de 180 de zile după prima infectare. 1.090.380 de pacienți au fost declarați vindecați.

În ultimele 24 de ore au fost înregistrate 7.095 de cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), dintre care 126 sunt ale unor pacienți reinfectați, testați pozitiv la o perioadă mai mare de 180 de zile după prima infectare. Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienților care erau deja pozitivi, 652 de persoane au fost reconfirmate pozitiv.

Până astăzi, au decedat 35.964 de persoane diagnosticate cu infecție cu SARS – CoV – 2.

În intervalul 22.09.2021 (10:00) – 23.09.2021 (10:00) au fost raportate de către INSP 113 decese (58 bărbați și 55 femei), ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Alba, Arad, Bacău, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brașov, Buzău, Caraș-Severin, Călărași, Cluj, Constanța, Dâmbovița, Dolj, Galați, Giurgiu, Gorj, Ilfov, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Neamț, Olt, Prahova, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Timiș, Tulcea, Vaslui, Vrancea și Municipiul București.
Unul dintre decese este al unui pacient infectat în străinătate și raportat de DSP Călărași.

Dintre cele 113 decese, 1 a fost înregistrat la categoria de vârstă 20-29 ani, 4 la categoria de vârstă 30-39 ani, 6 la categoria de vârstă 40-49 ani, 14 la categoria de vârstă 50-59 ani, 20 la categoria de vârstă 60-69 ani, 35 la categoria de vârstă 70-79 ani și 33 la categoria de vârstă peste 80 ani.

106 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, 6 pacienți decedați nu au prezentat comorbidități, iar pentru 1 pacient decedat nu au fost raportate comorbidități până în prezent. Nu au fost raportate decese anterioare intervalului de referință.

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 9.078. Dintre acestea, 1.067 sunt internate la ATI.

Din totalul pacienților internați, 244 sunt minori, 228 fiind internați în secții și 16 la ATI.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 9.463.782 de teste RT-PCR și 2.983.812 teste rapide antigenice. În ultimele 24 de ore au fost efectuate 21.764 de teste RT-PCR (10.872 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 10.982 la cerere) și 31.953 de teste rapide antigenice.

Pe teritoriul României, 39.795 de persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 8.106 persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 58.945 de persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 231 de persoane.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















15399 vizualizari

  • -4 (8 voturi)    
    e un dezastru! (Joi, 23 septembrie 2021, 14:04)

    tahomir [utilizator]

    Adica de ce a crescut asa putin nr de cazuri noi si nr de decese chiar a avut nesimtirea sa scada? Nu trebuiau sa fie deja 10000 de cazuri pe zi? Jos Catzu!
  • +6 (8 voturi)    
    ce % vaccinatzi la ATI? (Joi, 23 septembrie 2021, 14:04)

    icarag [utilizator]

    birocratzii cu salarii mari , au ramas blocatzi pe formatul de acum 6 luni cind nu erau vaccinuri disponibile . cum e posibil sa nu zica citzi sunt vaccinatzi de la ATI? daca vrei sa convingi romanii sa se vacineze asa o faci . dar asa e la stat , nu te da nimeni afara pt incompetenzta sau lene.
  • +4 (16 voturi)    
    Situatia nu e deloc rea (Joi, 23 septembrie 2021, 14:19)

    Sosocel_mic [utilizator]

    Avand in vedere ca in weekend se va organiza congresul pnl, cu peste 5000 de oameni la interior, e un semn cat se poate de clar ca situatia nu e atat de grava, ca putem fi relaxati, daca era atat de periculoas virusul si delta, e evident ca 5000 de politiceni nu si’ar fi riscat viata participand, caci e clar ca mare parte din ei sunt nevaccinati. Cer populatiei sa respecte niste reguli pe care ei le incalca flagrant, fatis, declarat, la vedere. Evident ca carantina nu va mai fi respectata, ba chiar va fi luata in deradere, la fel ca si qr’u.
    • 0 (10 voturi)    
      Polonia are 2 morți/mil, Romania 33, SUA 35 !! (Joi, 23 septembrie 2021, 15:10)

      Rower [utilizator] i-a raspuns lui Sosocel_mic

      Încep sa am serioase dubii asupra modului în care sunt raportați decedații de Covid-19 în diverse tari și a eficientei vaccinurilor.

      In ultima săptămâna, Polonia a înregistrat în total doar 2 morți/mil, locuitori, Romania 33, iar SUA 35, deși Polonia sta mai slab la vaccinare completa decât Statele Unite.

      Loc---Tara europeana---morți/mil. locuitori ultimele 7 zile
      ==========================
      1---Montenegro---89
      2---North Macedonia---83
      3---Bosnia and Herzegovina---68
      4---Bulgaria---64
      5---Lithuania---40
      6---Russia---38
      *----USA---35 (vaccinare 55.6%)
      7---Romania---33 (vaccinare 27.2%)
      8---Serbia---29 (vaccinare 41.3%)
      9---Greece---25
      10---Latvia---20
      11---Croatia---19
      12---Moldova---18
      13---Slovenia---18
      14---Albania---15
      15---Estonia---15
      16---UK---14
      17---Ukraine---14
      18---Malta---14
      19---Spain---10
      20---Belarus---9
      21---Austria---8
      22---France---7
      23---Italy---6
      24---Ireland---6
      25---Channel Islands---6
      26---Portugal---5
      27---Germany---4 (vaccinare 63.7%)
      28---Belgium---4
      29---Switzerland---4
      30---Slovakia---4
      31---Hungary---3
      32---Denmark---3
      33---Netherlands---2
      34---Norway---2
      35---Poland---2 (vaccinare 50.9%)
      36---Finland---2
      37---Luxembourg---2
      38---Sweden---1
      39---Czechia---1
      40---Iceland---0
      ==========================
      * Statele Unite au fost înseriate în tabel pentru comparație.

      Sursa: https://www.worldometers.info/coronavirus/weekly-trends/#weekly_table
      • -1 (5 voturi)    
        Da (Joi, 23 septembrie 2021, 16:27)

        war4peace [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Așa e când nu înțelegi cu ce se mănâncă analiza datelor... ai dubii.
      • -1 (3 voturi)    
        Mortality Rate (Joi, 23 septembrie 2021, 16:30)

        Berglund [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Cred ca mai relevant e mortalitatea (nr cazuriu raportat la nr morti). Daca ai o populatie 0% vaccinata, dar care teoretic stau departe unul de altul, nimeni nu ia virusul si muri; ma rog asta in caz teoretic, ca in realitate nu o sa gasesti o sociatate de genul asta. Nu stiu daca se vede copy-paste-ul meu din excel, dar la mortalitate Romania e 3.07% (locul 32 in lume), USA 1.61% (locul 93 in lume). Mortalitatea in US e mult mai mica.

        Ranking Country, Cases Deaths Death/ 1M pop Mortality % of cases
        1 Yemen 8,789 1,658 54 18.86%
        2 Peru 2,169,427 199,108 5,938 9.18%
        3 Mexico 3,597,168 273,391 2,094 7.60%
        4 Sudan 38,077 2,881 64 7.57%
        5 Syria 31,426 2,158 120 6.87%
        6 Ecuador 507,020 32,666 1,818 6.44%
        7 Egypt 298,988 17,043 163 5.70%
        8 Somalia 19,235 1,079 66 5.61%
        9 Taiwan 16,168 841 35 5.20%
        10 China 95,894 4,636 3 4.83%
        11 Liberia 5,915 283 54 4.78%
        12 Afghanistan 154,960 7,198 180 4.65%
        13 Bosnia and Herzegovina 230,212 10,379 3,188 4.51%
        14 Bulgaria 487,588 20,251 2,942 4.15%
        15 Myanmar 451,663 17,266 315 3.82%
        16 Bolivia 497,984 18,681 1,574 3.75%
        17 Malawi 61,433 2,268 115 3.69%
        18 Hungary 819,547 30,145 3,130 3.68%
        19 Tanzania 1,367 50 0.8 3.66%
        20 Mali 15,103 547 26 3.62%
        21 Comoros 4,110 147 165 3.58%
        22 Zimbabwe 128,804 4,592 304 3.57%
        23 Paraguay 459,720 16,138 2,229 3.51%
        24 Tunisia 702,503 24,654 2,060 3.51%
        25 North Macedonia 188,113 6,511 3,125 3.46%
        26 Chad 5,030 174 10 3.46%
        27 Gambia 9,900 334 134 3.37%
        28 Niger 5,971 201 8 3.37%
        29 Indonesia 4,201,559 141,114 509 3.36%
        30 Slovakia 405,931 12,592 2,305 3.10%
        31 El Salvador 102,024 3,152 483 3.09%
        32 Romania 1,172,981 35,964 1,885 3.07%
        93 USA 43,404,877 699,748 2,099 1.61%
        • +3 (7 voturi)    
          Pandemie, nepandemie (Joi, 23 septembrie 2021, 17:56)

          Sympa [utilizator] i-a raspuns lui Berglund

          Pandemie-nepandemie, vaccinati-nevaccinati, o constanta ramane:
          Procentul cel putin dublu, daca nu triplu de morti fata de numarul celor intrati la ATI (in comparatie cu tarile la care ne raportam).
          O constanta a sistemului medical romanesc in pandemie, SI inainte SI dupa vaccinare ramane chiar asta: odata intrat la ATI, sansele de supravietuire ale unui roman sunt considerabil mai mici decat ale unui alt european in situatie similara.

          PS: Atentie, la ATI nu se folosesc aparate minune, scannere galactice, medicamente despre care nu a auzit lumea, etc...ca sa dai vina pe inapoierea tehnologica.
      • +4 (16 voturi)    
        Lasa-ne! (Joi, 23 septembrie 2021, 16:34)

        Jorginho [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Zilnic aceeasi placa.. ca statisticile demonstreaza ca ceva ni se ascunde, ca nu e bun vaccinul, etc. Mai lasa-ne, conspirationistule! Chiar nu te mai saturi? Ce interese ai? Asta-i contributia ta? Te simti mai implinit dupa ce postezi "statistici" si tragi propriile concluzii, ca un expert in epidemiologie, cand de fapt te situezi, in cele din urma, la nivelul unui sosocar, in aparenta mai cizelat? De oameni ca tine se poate lipsi tara asta! Ia si citeste aici realitatea din teren http://www.cnscbt.ro/index.php/analiza-cazuri-confirmate-covid19/2702-raport-saptamanal-episaptamana37-2021/file si te las pe tine sa tragi concluziile, ca tu oricum esti "specialist" in statistici.
      • +2 (12 voturi)    
        OK, ai indoieli fata de eficacitatea vaccinului (Joi, 23 septembrie 2021, 18:06)

        TheBorg [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Atunci cum iti explici ca Suceava nevaccinata a avut in ultima saptamana mai multe decese decat Bucurestiul? In conditiile in care Suceava are cam o treime din populatia Bucurestiului?

        Probabil dupa mintea ta se ascund decesele din Bucuresti, si sunt mutate la Suceava.

        Si ca tot bateai campii cu Polonia si SUA, Polonia are 51% din populatie complet vaccinata, SUA 54%. Nu e atat de mare diferenta.

        In schimb Polonia a avut un exces de mortalitate in pandemie de 3240 la un milion. SUA doar 2410 la un milion.

        Deci de aici e diferenta. In SUA au trecut mai putini prin boala, vaccinarea e cam la fel ca in Polonia, asadar e normal sa fie mai multi infectati si mai multe decese.

        Mai contribuie si faptul ca ultimul val masiv din Polonia e mai recent, deci inca nu si-au pierdut multi imunitatea dupa trecerea prin boala.

        Dar, ca sa pice argumentul tau complet, uita-te la ce se intampla Bulgaria. Care e pe locul 4 inclusiv in clasamentul tau, din cauza nevaccinarii. Desi sunt pe locul doi in lume la excesul de decese in pandemie, ceea ce ar fi trebuit sa-i ajute. Dar n-a fost suficient, fara vaccinare.

        Da, decesele sunt subraportate in multe tari care nu au capacitatea de testare pentru a detecta toate cazurile COVID. De exemplu la noi sunt oficial azi sub 36.000 de decese, dar excesul de mortalitate a depasit 65.000 doar pana la sfarsitul lui iulie.

        In tari civilizate, ca SUA sau Regatul Unit, excesul de decese e mult mai apropiat de numarul oficial de decese COVID.

        In tari ca Rusia, Belarus, Romania, Bulgaria in schimb poti inmulti cu doi, trei sau chiar mai mult numarul oficial de decese pentru a obtine cifrele reale.

        In India e cel mai rau, se estimeaza ca numarul real de decese e de peste 10 ori mai mare, spre 5 milioane in total.

        Dar nu exista nicio indoiala privind eficacitatea vaccinurilor. Cand compari decesele la vaccinati si nevaccinati corect, pe grupuri de populatie similare, devine evident ca vaccinurile functioneaza extraordinar de bine.
      • +3 (7 voturi)    
        pai bineinteles (Joi, 23 septembrie 2021, 18:09)

        alt.cineva [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Ma bucur ca ai dat sursa dar nu prezinti toate datele. Pare ca iei doar ce vrei din datele astea.
        Daca te uiti la numarul de cazuri in Polonia sunt doar 4.600 / saptamana, iar Romania sta la 35.000 / sapt. E normal ca e o diferenta pentru ca noi suntem in fata lor la numarul de infectii / zi.
        USA: 910,846 / saptamana.

        Olanda are 13,000 cazuri => 35 de morti / saptamana.
        La un procent de 63% vaccinati, in conditiile in care nu se poarta masti niciunde in interior, doar in public de transport in comun, eu spun ca vaccinul isi face treaba.

        Daca ai rabdare, o sa vezi cum creste numarul de morti si in Polonia.
      • +1 (3 voturi)    
        Au raspuns la asta (Joi, 23 septembrie 2021, 21:04)

        Sosocel_mic [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        O sa iti spuna ca valul 4 e in diferite stadii. La unii spre varf, la polonezi acum incepe. Totul are o explicatie. Aproape totul.
  • +8 (8 voturi)    
    nedumerire (Joi, 23 septembrie 2021, 14:22)

    last_moromete [utilizator]

    Nu înțeleg de ce nu se prezintă cea mai importantă valoare: procentul celor vaccinați din cei internați la ATI. Au ceva de ascuns sau sunt doar idioți?
    • 0 (6 voturi)    
      nu ei sunt idioti (Joi, 23 septembrie 2021, 15:53)

      ion.daniel [utilizator] i-a raspuns lui last_moromete

      Daca cautai un pic vedeai ca exista rapoartele astea:

      https://bit.ly/Raport-INSP-19septembrie

      Uite copy si paste aici:

      In săptămâna 13 - 19 septembrie
      2021:
      • 35.5% din totalul cazurilor s-au
      înregistrat in București, Timiș,
      Cluj, Ilfov si Iași.
      • 75.8% din cazurile confirmate au
      fost înregistrate la persoane
      nevaccinate
      • 28% din totalul deceselor au fost
      înregistrate in Suceava, BistrițaBucurești, Maramureș si
      Botoșani.
      • 91.5% din decesele înregistrate
      au fost la persoane nevaccinate
      De la începutul pandemiei pana in
      prezent:
      • 1 din 77 din totalul cazurilor a
      fost înregistrat la personal
      medical.
      • 85.9% din totalul deceselor au
      fost la persoane peste 60 ani, iar
      57.4% din decese au fost la
      bărbați. 94.5% din persoanele
      decedate aveau cel puțin o
      comorbiditate asociata.
      • +1 (17 voturi)    
        75.8% infectați nevaccinați = eficienta 10.7% !! (Joi, 23 septembrie 2021, 16:22)

        Rower [utilizator] i-a raspuns lui ion.daniel

        Citate:
        "75.8% din cazurile confirmate au fost înregistrate la persoane nevaccinate" ... " 91.5% din decesele înregistrate au fost la persoane nevaccinate" (19 Sep. 2021).

        Pai este dezastru. Acel 75.8% infectați nevaccinați din total infectați înseamnă de fapt ca eficienta vaccinurilor este de 10.7% ! Da, da, nu este nici o eroare.

        In Romania, 72.9% erau nevaccinați pe 19 Sep. 2021. Daca eficienta vaccinurilor ar fi zero ar trebui ca din totalul infectaților 72.9% sa nu fie vaccinați și 27.1% sa fie.

        Randamentul zero este la 72.9% nevaccinați infectați!! Pai tu ai 75.8% nevaccinați infectați, procent care sta foarte aproape de 72.9% (de eficienta zero).

        Adevăratul randament al vaccinului la infectare este (75.8-72.9)/(100-72.9) = 10.7% (adică nimic!) iar la deces (91.5-72.9)/(100-72.9)=68.6% (foarte slab).

        Tu, cel care faci reclama la vaccinare, spui asta, fără sa-ți dai seama. Nu știi sa interpretezi datele.
        • +5 (11 voturi)    
          corect (Joi, 23 septembrie 2021, 17:16)

          last_moromete [utilizator] i-a raspuns lui Rower

          Eficiența vaccinului contra infectării este foarte redusă, așa cum spuneți, numai că asta era lămurită deja, nu mai pretinde nimeni că vaccinarea te scapă de îmbolnăvire. În privința deceselor mi se pare însă un randament bun, mai ales dacă luăm în calcul că unii decedați aveau comorbidități serioase și nici măcar vaccinul nu îi putea proteja. De-asta zic că valoarea relevantă este procentul vaccinaților din cei internați la ATI.
        • -1 (11 voturi)    
          Domnule de câte ori să-ți repet (Joi, 23 septembrie 2021, 17:39)

          ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui Rower

          că nu stai bine cu socotelile. Aplici scolastic o formulă confundând procentele cu cazurile de infectări. Ți-am mai explicat de câteva ori cum se face. Nu vrei să te apuci de altceva? De literatură, de arte și să lași matematica pentru cei care se pricep? Nu alta dar mai faci și ciraci pe aici, la fel de neștiutori în ale "aretmeticii".
        • +1 (5 voturi)    
          vai de capul meu (Joi, 23 septembrie 2021, 20:19)

          ion.daniel [utilizator] i-a raspuns lui Rower

          De unde ai scos frate cifrele alea? Nici nu ma obosesc sa te contrazic ca oricum nu ai capacitatea sa intelegi. Tu asa calculezi eficienta, facand diferenta dintre procentul de vaccinati infectati si procentul de nevaccintati infectati? Vai de capul meu...
        • +1 (3 voturi)    
          Cred că o parte dintre pacienţii ATI (Vineri, 24 septembrie 2021, 5:37)

          Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui Rower

          (care apoi au decedat) au spus că sunt vaccinaţi deşi NU erau, din ruşine să recunoască că şi-au făcut-o cu mâna lor.
      • +4 (8 voturi)    
        am căutat (Joi, 23 septembrie 2021, 16:28)

        last_moromete [utilizator] i-a raspuns lui ion.daniel

        Exact, o mulțime de cifre, lipsește exact informația relevantă: procent vaccinați ATI. Procentul celor vaccinați din numărul total îmbolnăviri este irelevant, pentru că vaccinul nu te apără de îmbolnăvire, ci (teoretic) de forme grave. De-asta și procentul vaccinaților din total îmbolnăviri este aproximativ egal cu procentul celor vaccinați în populația generală.
        • 0 (4 voturi)    
          Sper că nu intrați și Dvs în gașca celor care (Joi, 23 septembrie 2021, 17:41)

          ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui last_moromete

          matematica le-a provocat mari necazuri în viață. Raționamentul pe care-l folosiți este complet greșit.
          • +3 (3 voturi)    
            poate detaliați, vă rog (Joi, 23 septembrie 2021, 19:49)

            last_moromete [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

            Până acum matematica nu mi-a creat probleme deosebite, dar nu mă dau expert. N-am validat calculele domnului Rower, nici nu mi-aș bate capul să le contrazic, am făcut doar o constatare care mi se pare logică și de bun-simț.
        • 0 (2 voturi)    
          nu prea mai conteaza (Joi, 23 septembrie 2021, 20:21)

          ion.daniel [utilizator] i-a raspuns lui last_moromete

          Nu prea mai conteaza procentul celor de la ATI ci procentul celor morti.
          Trebuie sa ai in vedere 2 aspecte:
          - Odata ajunsi la ati, foarte putin scapa.
          - Si chiar daca cei vaccinati ajung la ati si nu mor, tot e de bine
          • 0 (0 voturi)    
            tocmai mi-ați confirmat (Vineri, 24 septembrie 2021, 16:46)

            last_moromete [utilizator] i-a raspuns lui ion.daniel

            cât de important e să nu ajungi la ATI și cât de important e să știm cât de mult ne protejează vaccinarea de acest lucru.
    • 0 (4 voturi)    
      Lamurire (Joi, 23 septembrie 2021, 15:56)

      Jorginho [utilizator] i-a raspuns lui last_moromete

      Chiar daca mai greu de gasit, anumite informatii pot fi gasite.Cred ca urmatoarea statistica iti va raspunde la intrebare: http://www.cnscbt.ro/index.php/analiza-cazuri-confirmate-covid19/2702-raport-saptamanal-episaptamana37-2021/file.

      Ca sa rezumam ceea ce scrie in fisier si informatiile care te intereseaza:
      • 75.8% din cazurile confirmate au
      fost înregistrate la persoane
      nevaccinate
      • 28% din totalul deceselor au fost
      înregistrate in Suceava, Bistrița-
      București, Maramureș si
      Botoșani.
      • 91.5% din decesele înregistrate
      au fost la persoane nevaccinate
      • +2 (4 voturi)    
        tocmai că asta văzusem (Joi, 23 septembrie 2021, 16:29)

        last_moromete [utilizator] i-a raspuns lui Jorginho

        Exact, o mulțime de cifre, lipsește exact informația relevantă: procent vaccinați ATI. Procentul celor vaccinați din numărul total îmbolnăviri este irelevant, pentru că vaccinul nu te apără de îmbolnăvire, ci (teoretic) de forme grave. De-asta și procentul vaccinaților din total îmbolnăviri este aproximativ egal cu procentul celor vaccinați în populația generală.
    • +1 (5 voturi)    
      Importanta (Joi, 23 septembrie 2021, 15:57)

      Gametry [utilizator] i-a raspuns lui last_moromete

      Oare mai are vreo importanta? Crezi ca i-ar convinge pe romani sa se vaccineze? Sau sa nu se vaccineze, pentru ca o parte din cei ajunsi in spital ar putea fi cei cu certificate false? Un comentariu mai jos spune exact atitudinea majoritatii din Romania: "vreti sa credem cifrele astea?"

      Daca se dau... e minciuna, nu credem etc, daca nu se dau ... de ce nu se dau, au ceva de ascuns, etc.

      Cel mai important numar in final reprezinta ajunsi in sectiile ATI, vaccinati/nevaccinati nu mai conteaza, cand ai umplut ATI, se iese cu piciorele inainte pe banda rulanta, din pacate.
      • +3 (5 voturi)    
        are importanță (Joi, 23 septembrie 2021, 16:32)

        last_moromete [utilizator] i-a raspuns lui Gametry

        Și pentru puținii nevaccinați raționali, dar mai rezervați, și pentru mine, care m-am vaccinat - ar fi o confirmare.
        • -2 (4 voturi)    
          Se conferă și o medalie cumva (Joi, 23 septembrie 2021, 17:47)

          ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui last_moromete

          pe lângă titlul de "nevaccinați raționali"? Atunci cum se justifică atributul de "rațional"? Cei raționali nu se iau după conspirații prostești și cunosc și puțină matematică, iertat să-mi fie.
          • +1 (1 vot)    
            discuția era despre rostul argumentelor (Joi, 23 septembrie 2021, 19:42)

            last_moromete [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

            Prin sintagma "navaccinați raționali" am încercat să-i exclud pe cei convinși că vaccinul are cip, că le vor crește solzi sau că nu au nevoie de vaccin pentru că îi protejează Sf. Duh sau virusul nu există. Pentru ceilalți mi se pare că procentul celor vaccinați aflați la ATI este o informație relevantă.
          • +1 (1 vot)    
            completare (Joi, 23 septembrie 2021, 20:10)

            last_moromete [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

            La categoria "nevaccinat rațional" aș include pe cineva care are ezitări doar din cauza eventualelor efecte pe termen mai lung ale vaccinului. Pentru aceștia cred că niște statistici care să demonstreze eficacitatea vaccinării în prevenirea formelor grave ar fi un argument cu greutate. De-asta nu înțeleg de ce statisticile nu includ cel mai relevant aspect, procentul (bănuiesc că foarte mic) celor vaccinați aflați la ATI.
            • 0 (0 voturi)    
              Exact (Joi, 23 septembrie 2021, 22:12)

              Jorginho [utilizator] i-a raspuns lui last_moromete

              In cele din urma v-ati dat seama singur: "banuiesc ca foarte mic". Cu 75.8% din cazurile confirmate la persoane nevaccinate si 91.5% din decesele la persoane nevaccinate, va imaginati cam cum stau lucrurile si la ATI.
              • 0 (0 voturi)    
                cred că mă confundați (Vineri, 24 septembrie 2021, 16:31)

                last_moromete [utilizator] i-a raspuns lui Jorginho

                ... cu un anti-vaccinist. Problema nu e ce bănuiesc eu, ci conținutul informărilor oficiale. Nu e posibil să arunci cu cifre irelevante și să ignori cel mai important indicator al eficacității vaccinurilor (alături de procentul celor vaccinați dintre cei decedați).
  • -4 (14 voturi)    
    Persoanele afectate de măsurile anticovid (Joi, 23 septembrie 2021, 14:32)

    ploiesteanu [utilizator]

    în loc să se supere pe hotărârile guvernului în privința restricțiilor, mult mai puțin drastice decât în celelalte țări, mai bine s-ar alătura campaniei de conștientizare a pericolului acestui flagel și de vaccinare a populației, procentul mare de vaccinați asigurând infectarea restrânsă și apropierea de momentul în care vom intra în normal iar ei își vor relua afacerile.
    • +5 (7 voturi)    
      ce sa le mai facem... sincer (Joi, 23 septembrie 2021, 15:16)

      blackbird [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      Nu am avut succes deloc sa conving pe nimeni de langa mine ca e mai bine sa te vaccinezi... si la final cine sunt eu sa le spun sa se vaccineze ca doar nu am cunostintele medicale necesare.
      Dar pe de alta parte ce atatea restrictii ale libertatilor fundamentale pentru care parintii si bunicii nostru au murit. Ce virusul se uita la ceas si doar dupa ora 20 devine activ ?!
      Cine a vrut sa se vaccineze s-a vaccinat... cine nu vrea, nu poate sa se protezeze, eu unul nu mai sunt dispus sa fac efort pentru cel de langa mine cand eu doar vreau sa merg la munca, sa duc copilul la medic, dentist, scoala sau pur si simplu sa ma relaxez dupa o saptaman de munca...
  • +1 (21 voturi)    
    Si noi ar trebui sa credem cifrele astea? (Joi, 23 septembrie 2021, 14:37)

    adrian dg [utilizator]

    Am fost acum cateva zile intre zeci de oameni in spatiu inchis...banuiesc ca sunt inca in viata daca stiu sa scriu.
    Nu mi-am facut niciodata un test covid-19 si nici nu o sa imi fac, pentru ca nu am incredere in ele.
    • +1 (13 voturi)    
      Asa e, sunt fake-uri (Joi, 23 septembrie 2021, 15:18)

      bcsb [utilizator] i-a raspuns lui adrian dg

      La fiecare testare iti baga si cate un chip in muschi, si la unii in creier daca il gaseste... in cazul in care e testare de la distanta, ti-l baga prin bluetooth.
      • +2 (8 voturi)    
        Testele sint din plasma reactiva de capra. De unde (Joi, 23 septembrie 2021, 16:58)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui bcsb

        Testele, cel putin cele pe care le-am cumparat eu, chiar doua tipuri diferite, conform prospectului, ar fi fabricate pe baza de antigeni obtinuti din plasma reactiva de capra.

        Si acum intrebarea: De unde atitea capre pt. miliarde de teste? Si nu orice fel de capre, ci capre-cobai crescute in mediu steril?
        • 0 (4 voturi)    
          Arată-ne și nouă testul printr-un link (Joi, 23 septembrie 2021, 18:49)

          ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui D-or

          Dacă nu știi să citești nu mai difuza informații false. Probabil ai citit greșit confundând "reactiv de captare" cu reactiv de caprine! :)) Și, urmând cursul gândirii adânci, de unde atâtea capre! :))
          • 0 (0 voturi)    
            Si totusi, de unde atitea CAPRE? (Vineri, 24 septembrie 2021, 9:24)

            D-or [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

            "Testul utilizeaza anticorpi anti IgM umane (banda de testare IgM), anticorpi anti IgG umane (banda de testare IgG) si IgG anti-murinici proveniti de la CAPRE (banda de control C) imobilizati pe o banda din nitroceluloza"

            https://www.emag.ro/test-rapid-covid-sars-cov-2-igg-igm-kit-25-teste-pentru-uz-profesional-rdtcova100/pd/DYB37KMBM/
    • +1 (5 voturi)    
      Dacă nu v-ați îmbolnăvit (Joi, 23 septembrie 2021, 18:00)

      ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui adrian dg

      nu trebuie să le credeți. Dacă Doamne ferește o să vă îmbolnăviți, de abia atunci începeți să credeți, din păcate de multe ori e prea târziu. Ce vă costă să fiți în siguranță? Credeți în teorii conspirative?
  • -3 (11 voturi)    
    Cu ce l-au tratat pe tinarul de 20 de ani? (Joi, 23 septembrie 2021, 14:48)

    D-or [utilizator]

    Asta ar fi necesar de stiut si obligatoriu de spus. Cum si cu ce au fost tratati cei care au decedat fata de cei care au supravietuit.
    • +5 (9 voturi)    
      tratament? (Joi, 23 septembrie 2021, 15:15)

      panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      nu exista tratament specific pt covid, nu e nimeni interesat sa scoata pe piata asa ceva. se da oxigen si paracetamol pt febra.

      ce exista momentan sunt doar "tratamente" foarte scumpe (gen cateva mii de euro de persoana) care se pot face doar in spital si doar pt cazuri foarte grave, nicidecum ceva ce se poate lua ca sa nu ajungi grav.

      ah si aceste "tratamente" nici nu prea sunt eficiente, adica au si ele acolo o eficienta ca sa nu zici ca nu dai chiar nimic, nu sunt un antidot.

      deci suntem inca dupa cum ti-e norocul, dar poate daca se vaccina nu ajungea asa.
      • +2 (2 voturi)    
        Solutii at fi dar... (Joi, 23 septembrie 2021, 18:15)

        Vasile [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

        Preşedintele Asociaţiei Medicilor de Familie Bucureşti-Ilfov, dr. Sanda Alexiu, a explicat pentru că Favipiravirul, un medicament care poate fi prescris de medicii de familie pacienţilor cu forme uşoare şi medii de Covid 19, la domiciliu, în faza de debut a bolii, conform protocolului de tratament pentru pacienţi cu SARS-CoV- 2 este revizuit încă de la sfârşitul lunii aprilie a acestui an de Ministerul Sănătăţii, nu poate fi nici acum prescris, pentru că nu se găseşte în farmacii. Un alt medicament care s-a dovedit eficient în tratarea infecției cu coronavirus este Arbidol, însă nu e înregistrat în România. Cat timp autoritatile isi dau cu stangul in dreptul e greu sa convingi pe cineva ca au si dreptate ei incalcand primii functie de interesul avut . 5000 in spatiu inchis, 100 la miting in spatiu deschis, vaccinatii zburda liber sa infecteze cat se poate (nu din vina lor) desi se stie ca transmit ,de la data si ora x virusul e in vacanta ..
        • 0 (0 voturi)    
          pentru a combate "furtuna de citokine" (Joi, 23 septembrie 2021, 21:34)

          ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui Vasile

          trebuie controlate nivelurile crescute ale proteinei numită feritină, concentrații sanguine ale proteinei C-reactivă (CRP) produsă de ficat (un indicator al inflamației), niveluri mai ridicate de citokine IL-2R și IL-6. Există, medicamente care diminuează citokinele. Anakinra (Kineret) este o versiune modificată a unei proteine ​​umane naturale care blochează receptorii pentru citokina IL-1. Medicamentul este aprobat de FDA pentru artrita reumatoidă și o boală inflamatorie multisistemică la sugari. Și Emapalumab (Gamifant), un anticorp care înăbușă citokina interferon-gamma, este aprobat pentru persoanele care sunt predispuse genetic la o furtună de citokine. De asemeni anticorpul Tocilizumab (Actemra), în curs de studiu suplimentar în Italia, Danemarca și China, poate fi benefic în Covid-19. Acest anticorp înfundă receptorul IL-6, împiedicând celulele să primească mesajul IL-6. Este utilizat în mod normal pentru a trata artrita și pentru a atenua furtunile de citokine la pacienții cu cancer care primesc imunoterapie. Medicii au încercat tratamentul la 21 de pacienți cu Covid-19 sever sau critic. Febra și alte simptome au fost reduse substanțial în câteva zile, astfel încât nivelurile de proteină ​​C reactivă au scăzut la majoritatea pacienților. Nouăsprezece pacienți au fost externați în decurs de aproximativ două săptămâni.
        • +1 (1 vot)    
          Mai există (Joi, 23 septembrie 2021, 21:40)

          ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui Vasile

          Sarilumab (Kevzara), un alt anticorp împotriva receptorului IL-6 utilizat pentru artrita reumatoidă, testat în Danemarca și în Philadelphia la spitalul Caricchioiar. Emapalumab și Anakinra sunt testate și în Italia. EXO-CD 24, aflat în faza a treia de testare, se administrează în Israel în centrul medical Hadassah din Ierusalim.
      • +1 (1 vot)    
        Există tratamente, (Joi, 23 septembrie 2021, 20:39)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

        Se experimentează multe medicamente, cu reușite multe. La noi nu se face așa ceva.
    • -1 (3 voturi)    
      Nu are relevanta "cu ce l-au tratat" (Joi, 23 septembrie 2021, 17:59)

      Sympa [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Nu are relevanta "cu ce l-au tratat" pe cel care a murit. NU este o exceptie.

      Pandemie-nepandemie, vaccinati-nevaccinati, o constanta ramane:
      Procentul cel putin dublu, daca nu triplu de morti fata de numarul celor intrati la ATI (in comparatie cu tarile la care ne raportam).
      O constanta a sistemului medical romanesc in pandemie, SI inainte SI dupa vaccinare ramane chiar asta: odata intrat la ATI, sansele de supravietuire ale unui roman sunt considerabil mai mici decat ale unui alt european in situatie similara.

      PS: Atentie, la ATI nu se folosesc aparate minune, scannere galactice, medicamente despre care nu a auzit lumea, etc...ca sa dai vina pe inapoierea tehnologica.
  • +4 (8 voturi)    
    Deja am egalat maximul valului 3 (Joi, 23 septembrie 2021, 15:38)

    Bandolino [utilizator]

    iar creşterea cazurilor continuă să fie exponenţială: https://bit.ly/39wb0j2
    Asta înseamnă că GARANTAT vom depăşi maximul valului 3 şi la ocuparea paturilor ATI, precum şi la decese, vor fi recorduri din toată pandemia.

    În valul 3, maximul cazurilor a fost pe 25 martie, când am atins 6.650 cazuri.
    În valul 3, internările în ATI au atins apogeul cu 2 - 3 săptămâni mai târziu decât cazurile (pe 11 aprilie), când au fost 1.530 pacienţi în ATI, şi nu se mai găsea nici un pat liber în toată ţara.
    Iar decesele au atins maximul cu aproape 4 săptămâni mai târziu decât cazurile (pe 20 aprilie), când au fost 237 morţi.
    Surse:
    https://www.graphs.ro/covid_pe_zi.php?range=year_2021
    https://www.graphs.ro/covid_ati.php?range=full
    https://www.graphs.ro/covid_deaths.php?range=year_2021
    • +1 (3 voturi)    
      Deci... (Joi, 23 septembrie 2021, 18:00)

      Mihai_RD [utilizator] i-a raspuns lui Bandolino

      Romania este cel mai afectata de pandemie in momentul in care exista mai multe vaccinuri de cel putin 6 luni si oricine dorea putea sa se vaccineze gratis deja.
      Mda...
    • -1 (1 vot)    
      Graficul prezentat nu ne spune nimic (Joi, 23 septembrie 2021, 19:13)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Bandolino

      Despre durata valului 4. Si valul a 3 a ajuns la apogeu si a inceput sa coboare in numai 7 zile. Fara se existe nici-un semn ca s-ar intampla asta.
      Singurul lucru spectaculos la grafic e ca valul 4 a pornit de foarte jos, adica de la 40,71 in 9 iunie pecand valu 3 a pornit de la frumosul minim de 2329.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by