Decesele COVID-19 înregistrate începând din această săptămână se consideră a fi cauzate de varianta Delta - INSP

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 14 septembrie 2021, 12:16 Actualitate | Coronavirus


Varianta Delta a coronavirusului
Foto: freepik.com
Decesele COVID-19 înregistrate începând din această săptămână se consideră a fi cauzate de varianta Delta, a anunțat marți Institutul Național de Sănătate Publică (INSP). Conform INSP, până în 12 septembrie în România au fost confirmate 2.913 cazuri de COVID-19 cu variante ale SARS-CoV-2 care determină îngrijorare, dintre care 1.157 cu tulpina Delta.

Conform analizei publicate marți de către INSP, până la data de 12 septembrie au fost raportate 3.516 secvențieri, dintre care au fost confirmate 2.913 cazuri COVID-19 cu variante ale SARS-CoV-2 care determină îngrijorare.

Dintre acestea:
  • Cu varianta Alpha - 1.722
  • Cu varianta Beta - 11
  • Cu varianta Gamma - 23
  • Cu varianta Delta - 1.157
Astfel, rata de confirmare cu variante care determină îngrijorare a fost de 83%.

Potrivit INSP, evoluția săptămânală a cazurilor COVID-19 cu varianta Delta are un trend crescător, de la o valoare de 1,5% în săptămâna 21, la 39,7% în săptămâna 36 (6 - 12 septembrie).

Decese COVID cu variante care determină îngrijorare

Conform INSP, au fost confirmate 75 decese confirmate cu variante ale SARS-CoV-2 care determină îngrijorare (VOC), din care:
  • Alpha - 27
  • Beta - 0
  • Gamma - 3
  • Delta - 45
INSP spune că, având în vedere faptul că săptămâna trecută a fost declarată transmitere comunitară susținută la nivel național a variantei Delta, decesele cauzate de COVID-19 înregistrate începând cu această săptămână se consideră a fi cauzate de această variantă, cu excepția situațiilor în care se detectează alte VOC (Beta, Gamma sau altele, emergente).

Reamintim că în urmă cu o săptămână Institutul Naţional de Sănătate Publică (INSP) a anunţat că au fost întrunite criteriile de transmitere comunitară susţinută, la nivel naţional, a variantei Delta a noului coronavirus.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10505 vizualizari

  • +4 (32 voturi)    
    "se considera" - stiintific riguros. (Marţi, 14 septembrie 2021, 12:38)

    jackalphonse [utilizator]

    Tot asa cum copiii au fost tinuti la ATI fara sa aiba simptome grave, chipurile sa fie monitorizati pentru ca aveau posibile comorbiditati, si au fostinclusi in statistici ca fiind copii cu covid la terapie intensiva.
    Orice pentru o panica "eficienta".
    • +3 (23 voturi)    
      care mai de care (Marţi, 14 septembrie 2021, 13:45)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      mai sunteti multi?!
      tot felul de dude aruncate aiurea.
    • +4 (12 voturi)    
      Da de unde? (Marţi, 14 septembrie 2021, 14:10)

      BEDE [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      La ATI este introdus numai cine este chiar bolnav rău, aproape să dea în primire. Dacă introduce la ATI pe unii care nu sunt rău bolnavi înseamnă că pe alții care chiar ar fi de ATI îi lasă afară să moară fără tratementele care poate i-ar ajuta să supraviețuiască.
      Chiar de unde scoți asemenea trăznăi?
      Ai putea la fel de bine să zici că medicii vor cu toții să ne omoare.
      • +5 (7 voturi)    
        uite de unde: (Marţi, 14 septembrie 2021, 14:50)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

        https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/sase-din-cei-noua-copii-romani-aflati-in-ati-covid-sunt-internati-la-iasi--299772.html
      • +1 (1 vot)    
        Documenteazate - "carantina institutionalizata" (Miercuri, 15 septembrie 2021, 10:08)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

        ..."carantina institutionalizata" este termenul folosit si nu este complet explicat. Adica copiii aveau oarece riscuri/comorbiditati si erau internati la ati in cazul in care pica drobul de sare. practic, era vorba de pacienti care suportau bine boala, dar erau internati la ati.
  • +3 (17 voturi)    
    ..se considera a fi cauzate ... (Marţi, 14 septembrie 2021, 12:45)

    GNG [utilizator]

    ... adica, la aproape 2 ani de la aparitia acestui virus, nu stim exact cu ce varianta ne procopsim???
    • +3 (11 voturi)    
      ba da (Marţi, 14 septembrie 2021, 14:17)

      autan [utilizator] i-a raspuns lui GNG

      Staphylococcus aureus si Klebsiella in spitale.
    • +1 (1 vot)    
      trebuie sa stii ce vaccin s afaci (Miercuri, 15 septembrie 2021, 10:09)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui GNG

      ...virusul are mai pyutina importanta:))
  • +4 (16 voturi)    
    Se consideră... (Marţi, 14 septembrie 2021, 12:51)

    BEDE [utilizator]

    Adică, dacă a murit se ia din oficiu că este delta, deși, practic poate fi alpha. Așa, statistic... Ceea ce arată că, de fapt, nu avem capacitatea de a stabili ce variantă de virus este la fiecare bolnav.
    Ca să nu vorbim că practic nu știm câți au avut boala pentru că mulți au avut forme ușoare și nu s-au testat. Ori, dacă nu știm câți au avut boala, atunci este mult mai greu să facem estimări câți s-ar mai putea îmbolnăvi (fiind de presupus că cine s-a îmbolnăvit o dată nu s-ar mai îmbolnăvi o a doua uară la mai puțin de 2 ani distanță). Sau, cumva este oare posibil ca unul care a avut Covid alpha să se mai îmbolnăvească cu Covid delta?
    • -2 (10 voturi)    
      mute pareri (Marţi, 14 septembrie 2021, 13:47)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      multe intrebari, cand de fapt lucurile is simple. Fiecare sa isi vada de specializarea lui. Unii ar mai trebui sa puna si mana pe cartea de gramatica "a dua uara"
      • +2 (4 voturi)    
        De typos nu ai auzit? (Marţi, 14 septembrie 2021, 14:49)

        BEDE [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        Când scrii mult și repede mai și greșești. Sau, cumva formularea frazei de la mine pare tocmai bună pentru un agramat și analfabet funcțional?
        • +1 (5 voturi)    
          cand scrii (Marţi, 14 septembrie 2021, 15:49)

          licasamadau [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

          mult si prost adica
      • 0 (4 voturi)    
        Ia zi tu, barbate, "lucrurile simple" (Marţi, 14 septembrie 2021, 15:40)

        JoBaiDen [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        Ia zi tu, barbate, "lucrurile simple" din Biblia COVID. Sa ne luminezi.
    • +3 (9 voturi)    
      Practic nu poate fi Alpha (Marţi, 14 septembrie 2021, 13:53)

      Denulu [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Alpha a fost scoasa de pe lista VOC pentru ca au gasit doar 3 cazuri saptamana trecuta si 0 cazuri saptamana aceasta.

      Si nu stiu de unde ai presupus cu atata siguranta ca imunitatea naturala tine cel putin 2 ani la 100% dintre bolnavi, cata vreme nu au trecut inca 2 ani de la prima imbolnavire si deja unele studii arata o protectie sub 90%:

      https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33718968/

      Altfel ai dreptate, nu avem capacitatea de a stabili ce varianta este la fiecare bolnav. Nici macar la fiecare deces: doar la 75 de decese **de la inceputul pandemiei** stim varianta care a cauzat boala.
  • +1 (17 voturi)    
    Desi se secventiaza la 180 de zile, SE CONSIDERA (Marţi, 14 septembrie 2021, 13:21)

    xolv [utilizator]

    a fi Delta. Foarte "stiintific".
    • -1 (7 voturi)    
      Aveti incredere in stiinta (Marţi, 14 septembrie 2021, 14:09)

      palatin [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      in stiinta NOASTRA.
  • +6 (10 voturi)    
    Cu alte cuvinte, 100% Delta in ultima saptamana (Marţi, 14 septembrie 2021, 13:37)

    Denulu [utilizator]

    In saptamana 36 s-au facut 350 de secventieri (3516 - 3166).

    Toate 350 (1157 - 807) au gasit varianta Delta.

    E trist ca nu avem capacitatea sa facem mai multe secventieri, dar trebuie sa recunoastem ca in momentul de fata mai multe secventieri nu ne-ar aduce nici o informatie in plus.

    In schimb nu inteleg de ce INSP continua sa prezinte numai cifrele de la inceputul pandemiei in rapoartele lor, de parca vor cu tot dinadinsul ca lumea sa nu inteleaga ce se intampla si sa creada ca deciziile lor sunt arbitrare.

    http://www.cnscbt.ro/index.php/analiza-cazuri-confirmate-covid19/2687-s-36-informare-cazuri-cu-variante-care-determina-ingrijorare-voc/file
    http://www.cnscbt.ro/index.php/analiza-cazuri-confirmate-covid19/2673-s-35-informare-cazuri-cu-variante-care-determina-ingrijorare-voc/file


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by