EMA a adăugat o boală neurologică extrem de rară ca posibil efect secundar al vaccinului antiCovid-19 AstraZeneca

de Redactia     HotNews.ro
Joi, 9 septembrie 2021, 7:15 Actualitate | Coronavirus


Vaccinuri AstraZeneca
Foto: Soumyabrata Roy/NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia
Agenţia Europeană a Medicamentului (EMA) a adăugat o boală neurologică extrem de rară, sindromul Guillain-Barré (GBS), ca posibil efect secundar al vaccinului antiCovid-19 al AstraZeneca, arată o actualizare regulată a siguranţei publicată miercuri de instituţie, transmite Reuters citată de news.ro.

Potrivit EMA, există ”o posibilitate cel puţin rezonabilă” a unei legături cauzale între GBS şi vaccinul AstraZeneca, cunoscut sub numele de Vaxzevria, după ce au fost raportate 833 de cazuri de GBS după administrarea a 592 de milioane de doze din acest vaccin, până pe 31 iulie.

EMA a inclus acest efect secundar în categoria ”foarte rar”, la care frecvenţa efectelor secundare este cea mai scăzută, şi a subliniat că beneficiile vaccinului depăşesc riscurile.

În același timp, Administraţia pentru Medicamente şi Alimente din Statele Unite a adăugat un avertisment legat de sindromul Guillain-Barré, ca posibil efect secundar al vaccinului antiCovid-19 al companiei Johnson & Johnson.

Ambele vaccinuri folosesc tehnologia vectorului viral şi nu au fost asociate cazurilor rare de formare a unor cheaguri de sânge. EMA a mai asociat unele efecte secundare mai puţin grave vaccinurilor dezvoltate de Johnson & Johnson, Moderna şi AstraZeneca. ​






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4345 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by