Valul 4: Europa ridică baricade în fața variantei Delta - măsuri restrictive pentru nevaccinați, imunizare obligatorie și restricții de călătorie

de S.J.     HotNews.ro
Vineri, 23 iulie 2021, 17:05 Actualitate | Coronavirus


Coronavirus Paris
Foto: Profimedia Images/Thomas Samson/AFP
Tot mai multe țări europene iau noi măsuri restrictive pentru a împiedica răspândirea variantei Delta a coronavirusului și încearcă să pună presiune pe cetățenii lor să se vaccineze împotriva COVID-19 pentru a preveni o nouă explozie a numărului de infecții, relatează Reuters.

Italia a urmat joi exemplul Franței, anunțând că din 6 august prezentarea dovezii vaccinării sau a imunității în fața COVID-19 va deveni obligatorie pentru intrarea în restaurante, baruri, cafenele, săli de fitness, piscine publice, muzee, cinematografe și alte activități ce au loc în spații interioare.

„Varianta Delta este o amenințare mult mai mare decât celelalte variante”, și-a apărat premierul Mario Draghi decizia de a face așa-numitul certificat verde obligatoriu pentru a participa la majoritatea vieții publice.

„Certificatul verde nu este arbitrar ci o condiție necesară pentru a nu închide economia. Totul va fi nevoit să se închidă din nou fără vaccinări”, a adăugat acesta.

Numărul de noi infecții cu coronavirusul s-a dublat în Italia în ultima săptămână, ajungând joi la 5.057 de contagieri în timp ce în Franța învecinată numărul lor a crescut vertiginos din nou, ajungând la aproape 22.000 față de 10.908 noi cazuri înregistrate pe 16 iulie.


Autoritățile de la Atena au impus vaccinarea anti-Covid obligatorie pentru personalul sanitar (FOTO: Zuma / SplashNews.com / Splash / Profimedia)

Grecia ar putea extinde vaccinarea obligatorie și la alte categorii profesionale


Grecia a introdus la rândul ei obligativitatea certificatelor verzi pentru intrarea în restaurante, cluburi de noapte și baruri de săptămâna trecută, după ce pe 8 iulie a impus vaccinarea anti-Covid obligatorie pentru personalul sanitar și angajații azilurilor de îngrijire a bătrânilor.

Guvernul de la Atena a decis de asemenea să acorde puteri sporite Ministerului Sănătății pentru a-i permite să extindă lista categoriilor profesionale pentru care poate fi impusă vaccinarea obligatorie, dând naștere unor temeri că măsura ar putea deschide ușa pentru introducerea imunizării obligatorii generalizate.

Spre deosebire de valurile anterioare ale pandemiei, în Uniunea Europeană numărul de decese și spitalizări nu a crescut în același ritm cu cel al noilor infecții, mulțumită campaniilor de vaccinare în masă demarate la începutul acestui an.

Însă cu doar sub 54% din populația adultă a blocului comunitar vaccinată în regim complet împotriva coronavirusului, guvernele se tem că tot vor exista zeci de mii de noi victime dacă nu accelerează vaccinările.

Un număr record de 3,7 milioane de francezi s-au programat pentru imunizare în Franța în săptămâna ce a urmat anunțului de pe 12 iulie al președintelui Emmanuel Macron potrivit căruia persoanele nevaccinate vor fi vizate de restricții.


Malta a reintrodus restricțiile pentru călătoriile internaționale (FOTO: Profimedia Images/Daniel Karmann/AFP)

Malta a interzis intrarea în țară pentru persoanele care nu sunt vaccinate în regim complet


Ungaria a anunțat la rândul ei vineri că introduce vaccinarea obligatorie pentru cadrele medicale și că imunizarea cu „suprarapelul”, a treia doză a unui vaccin anti-Covid, va începe de la 1 august.

„Există deja anumite vaccinuri care sunt obligatorii pentru angajaţii din domeniul medical... am extins această regulă pentru coronavirus”, a declarat premierul ungar Viktor Orban.

Malta a devenit luna aceasta prima țară din UE care a interzis accesul pe teritoriul său pentru toți vizitatorii cu vârsta de peste 12 ani care nu sunt vaccinați în regim complet împotriva COVID-19.

După ce inițial a exclus folosirea certificatelor de sănătate în interiorul țării, premierul britanic Boris Johnson a anunțat luni că cluburile de noapte și alte locuri în care se strâng grupuri mari de oameni vor fi obligate să solicite dovada vaccinării în regim complet începând cu luna septembrie.

Germania, care are una dintre cele mai scăzute rate ale deceselor cauzate de COVID-19 din Europa, a respins vaccinarea obligatorie, afirmând că ar submina încrederea publicului în campania de imunizare.

Autoritățile germane încearcă în schimb să îi convingă pe sceptici și indeciși și să facă imunizarea cât mai accesibilă, trimițând de exemplu echipe mobile în mediul rural.


Protest împotriva certificatului sanitar în Franța (FOTO: Xose Bouzas / AFP / Profimedia)

Proteste în Franța


Însă adoptarea unei strategii mai dure nu a funcționat întotdeauna.

În pofida faptului că Rusia este în mijlocul unui nou val al pandemiei cu noi recorduri de decese, autoritățile din Moscova au anunțat săptămâna aceasta că renunță la certificatul sanitar obligatoriu introdus la sfârșitul lunii trecute după ce proprietarii de afaceri s-au plâns că au rămas fără clienți.

Iar în Franța peste 100.000 de persoane au ieșit să protesteze weekendul trecut împotriva permisului sanitar Covid.

„Nu sunt aici fiindcă sunt împotriva vaccinului. Sunt aici să apăr libertățile noastre. Nu putem fi forțați să ne vaccinăm”, a declarat pentru Reuters Mohamed Boukifa, un brutar în vârstă de 40 de ani care a participat la manifestații în Paris.

În Italia însă, prima țară occidentală grav afectată de pandemie, nu prea au existat semne de asemenea furie recent. Italia a înregistrat până acum aproape 128.000 de decese cauzate de COVID-19, al doilea cel mai mare număr din Europa, după Marea Britanie.

„Eu sunt un extremist al certificatului verde”, afirmă Alberto Gaudino, un rezident al Romei. „Este absolut vital pentru calitatea vieții, muncii, sănătății, pentru depășirea acestei situații. Este pur și simplu stupid să fii împotriva certificatului verde”, adaugă acesta.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















23932 vizualizari

  • -19 (103 voturi)    
    Eu tot nu inteleg (Vineri, 23 iulie 2021, 17:23)

    AMDATi [utilizator]

    de ce sa ma vaccinez... ca tot pot sa ma infectez si sa dau virusul mai departe... iar in grupa de risc nu sunt, asa ca nu pot face forma grava... in cazul ca nu cumva l-am si avut deja si nici nu am stiut...
    Doar asa, ca sa dea bine la statistica, nu mi se pare normal sa-l fac.
    • +9 (91 voturi)    
      Poate înțelegi (Vineri, 23 iulie 2021, 17:55)

      jcjc [utilizator] i-a raspuns lui AMDATi

      Dacă ești vaccinat, ai șanse mult mai mici să iei boala, să o faci grav, sau să o dai la alții. Tu poate că nu ai riscuri (deși forme grave poate face oricine), dar alții au. Poate că ai părinți vîrstnici, sau rude și prieteni bolnavi de cancer.

      Orice vaccin funcționează pe principiul elementar al solidarității umane - cu cît și-l fac mai mulți, cu atît sînt mai mulți protejați, inclusiv cei cu riscuri mai mari. Numai că în țara lui "ori toți să muriți, ori toți să scăpăm," solidaritatea e pentru fraieri.
      • -12 (68 voturi)    
        Ca in rest (Vineri, 23 iulie 2021, 18:08)

        autan [utilizator] i-a raspuns lui jcjc

        Tu esti solidar cu toti bolnavii de cancer si cu toti pensionarii. Lupti la baioneta impotriva lipsei medicamentelor si pensiilor mizere.
        Cum e si solidaritatea asta, voi fiti cu sau ca mine, ca in rest va caut eu. Zici ca esti Barna.
      • -6 (74 voturi)    
        Dar si tu trebuie sa intelegi (Vineri, 23 iulie 2021, 18:19)

        Gelu Balsam [utilizator] i-a raspuns lui jcjc

        Ca:

        1) Nici o cafea nu te poate obliga unul sa bei ca sa mergi la mall. Nici un hamburger nu te poate cineva obliga sa mananci ca sa ai acces la teatru. Ori acestea prezinta riscuri mai mici ca un vaccin de la care - este dovedit - cativa oameni au facut reactii puternice si au murit.

        2) Solidaritatea umana incepe cu tine insuti. Cat timp altul nu te respecta si iti impune un risc impotriva vointei tale nu putem discuta de solidaritate. Boala COVID este mortala pentru cei din categorii de RISC. Acestia POT actualmente sa se vaccineze si formeaza cca 3% (decedatii) sau 10% (formele grave) din totalul indivizilor. Pana acum, cu restrictiile curente, 90% din oameni deja AU FOST SOLIDARI cu acesti 3-10% din categoriile de risc. Au adoptat masca, s-au vaccinat, nu au beneficiat de dreptul la educatie in forma corecta, nu au beneficiat decat partial de dreptul la sanatate (spitale inchise, operatii amanate). Cred ca acum cei care sunt in categoriile de risc ar trebui sa fie si ei solidari cu marea majoritate covarsitoare fata de care COVID nu este un risc, anume sa se vaccineze si sa ii lase pe cei multi sa isi vada de viata. Oare cand 3-10% nu ii lasa pe 90% sa isi vada de viata nu discutam tot de solidaritate?

        3) Eu nu vad in a face COVID o "sansa". Tu vezi (asa ai scris). Eu vad un risc. Dar daca vrei ca toti sa se vaccineze, creeaza un vaccin fara riscuri asociate, suficient testat pe oameni, atat cantitativ cat si ca durata (ca la polio). Si cred ca oamenii se vor inghesui sa se vaccineze.

        PS: m-am vaccinat cu ambele doze. Dar aceasta a fost o ALEGERE PERSONALA. Pentru a micsora riscul. Din solidaritate si convingere, nu pentru ca am fost fortat sau constrans.
        • -13 (47 voturi)    
          Nu te mai chinui (Vineri, 23 iulie 2021, 20:36)

          Un_cetatean_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Gelu Balsam

          Le lipseste organul cu care sa inteleaga ce le spui.

          Majoritatea oamenilor care s-au vaccinat din alte motive decat frica gandesc ca tine.

          Eu personal nu am de ce sa ma vaccinez atat timp cat am trecut prin boala.

          Cat priveste riscurile asociate vaccinului mRNA asupra oamenilor tineri si sanatosi ..am 3 decese in imediata apropiere 45, 41, 26 ani si 2 care au scapat ca prin urechile acului....ultimul a fact AVC periferic acum o cateva zile...sanatos tun, 32 de ani....au trecut toti pe langa boala 1,5 ani ca sa moara din cauza unui vaccin experimental. Au ramas doua fete adolescente singure (mama decedata le crestea singura) si un baietel de 4 ani fara tata. Asa aiurea, fara sa aiba niciun risc serios asupra sanatatii.

          Nu au avut voie autopsie, nimic. ...ca vezi doamne au murit de Covid...normal ca PCR era pozitiv dupa vaccin.

          Riscul de deces sau sechele din cauza vaccinarii era de 0,05% pe cand cel din cauza Covid de sub 0, 005% la grupele lor de varsta si sanatatea buna. Alegerea lor. Dar, daca nu erau bombardati din toate partile de mesaje panicarde ar fi facut-o?

          Sunt curios mai tu de la HN trece mesajul asta...sau nu se incadreaza in propaganda de stat?
          • +1 (19 voturi)    
            manipulare ieftina (Vineri, 23 iulie 2021, 22:45)

            rmos [utilizator] i-a raspuns lui Un_cetatean_oarecare

            "normal ca PCR era pozitiv dupa vaccin" poti sa explici cum un test pcr care detecteaza si fragmente de proteine virale diferite de spike, poate fi pozitiv dupa un vaccin CARE CODEAZA DOAR spike?
            • +7 (9 voturi)    
              Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 8:36)

              [anonim] i-a raspuns lui rmos

          • +6 (24 voturi)    
            - (Vineri, 23 iulie 2021, 23:16)

            Pink Z [anonim] i-a raspuns lui Un_cetatean_oarecare

            ce aberatie totala ! stie oarecarele 3 persoane, le stie doar el, presa vanduta le-a acoperit bineinteles :)))
      • -11 (41 voturi)    
        ... (Vineri, 23 iulie 2021, 18:44)

        AMDATi [utilizator] i-a raspuns lui jcjc

        pai atunci sa faca aceia vaccin... ce zici tu e sa ma injectez eu pentru ca nu vor ei? tot nu inteleg, scuze.
      • -3 (49 voturi)    
        doxă ești (Vineri, 23 iulie 2021, 19:54)

        feedback [utilizator] i-a raspuns lui jcjc

        "Se spune" că dacă te inoculezi cu chestiile alea ai șanse mai mici să iei boala, dar peste jumătate din noile cazuri sunt în rândul inoculaților "Se spune" că faci forme mai ușoare, dar majoritatea formelor severe sunt în rândul inoculaților.
        Injecțiile astea nu sunt "orice vaccin", nici măcar nu sunt vaccinuri conform definiției unui vaccin și a mecanismului lor pretins de "apărare".
        Solidaritate nu înseamnă frică, încredere oarbă în autorități mincinoase și nici prostie sau impunere.
      • -1 (9 voturi)    
        Studii israeliene (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 0:29)

        Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui jcjc

        Dacă ești vaccinat ai șanse de 60% sa iei sau sa dai varianta delta. E un fals sentiment de protecție.
        Dar sper ca ai dreptate , sunt vaccinat , ușor răcit și circul prin lume :)
        60% înseamnă nimic. Nu oprește varianta delta. Doar pregătește varianta gamma. Și te protejează de forme grave pentru alpha și beta nu neaparat pentru delta. Da ești mai protejat ai șanse mai mici cu cât ?
    • -1 (29 voturi)    
      Atata poti (Vineri, 23 iulie 2021, 19:29)

      consumator2 [utilizator] i-a raspuns lui AMDATi

      De asta nu intelegi!
    • -5 (21 voturi)    
      nu stiu de ce nu intelegi,, (Vineri, 23 iulie 2021, 21:53)

      aero [utilizator] i-a raspuns lui AMDATi

      Au fost dati bani grei pe vaccinuri, sunt toti in cardasie - pharama - china - guverne (democraturi!!!) - nu stiu tinta sau ce ii uneste, in afara de a isi bate joc de viata noastra! - pana acum rezultatul muncii lor (valuri, valuri...)...nu doresc sa fiu de acord cu sosoanca - care urmareste alte scopuri si e doar o unealta....- dar traim vremuri grele! Sper sa ni se mai dea voie sa respiram....
    • -2 (10 voturi)    
      Dacă preferi moartea. (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 7:58)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui AMDATi

      Nu te vaccinezi.
  • -9 (105 voturi)    
    Dau 4 mici si o bere (Vineri, 23 iulie 2021, 17:30)

    winston_smith [utilizator]

    Oricui imi da un argument bun in situatia asta:
    - tanar, 23 de ani, analize la zi - sanatos tun, sanse 0,0000001(sau chiar mai mici) statistic sa ocup un loc in spital.
    - chiar daca ma vaccinez, ma pot infecta si pot transmite, dupa ultimele concluzii ale expertilor( ba chiar pot transmite mai eficient decat un nevaccinat avand in vedere ca pot calatori international netestat, pot participa la evenimente cu multe persoane netestat, etc).
    - vaccinul e experimental, in teste clinice, producatorul nu cunoaste, nu isi asuma eventuale efecte adverse pe termen mediu si lung).
    De ce sa ma vaccinez?
    • +6 (66 voturi)    
      Pentru ca nu mai permiti virusului sa se propage! (Vineri, 23 iulie 2021, 18:16)

      Andrei07 [utilizator] i-a raspuns lui winston_smith

      Pentru ca nu mai permiti virusului sa se propage!!!
      • -3 (47 voturi)    
        Pe modelul (Vineri, 23 iulie 2021, 19:01)

        Gelu Balsam [utilizator] i-a raspuns lui Andrei07

        Virusului gripal - eradicat de multa vreme...
      • -1 (37 voturi)    
        Se propaga .. (Vineri, 23 iulie 2021, 20:44)

        Alius [utilizator] i-a raspuns lui Andrei07

        si in randul celor vaccinati. Si daca pe cei vaccinati nu ii afecteaza, atunci ce sariti in sus cu vaccinarea?... Stati linistiti, caci doar sunteti vaccinati.
    • -2 (46 voturi)    
      Ca sa dai bine (Vineri, 23 iulie 2021, 18:20)

      Gelu Balsam [utilizator] i-a raspuns lui winston_smith

      La numere si ca o tabara sau alta sa te faca "oaie". Tu nefiind intr-o categorie de risc nu ai de ce sa iti asumi un risc cu care nu esti de acord.
    • +7 (53 voturi)    
      Simplu... (Vineri, 23 iulie 2021, 18:33)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui winston_smith

      ...pentru ca probabilitatea de infectare e mult mai mica.
      • -1 (61 voturi)    
        Vai, ce mica e probabilitatea aia! (Vineri, 23 iulie 2021, 18:54)

        Liros [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

        47% din aia infectati recent in UK sunt vaccinati cu doua doze.
        • +3 (15 voturi)    
          De unde ai luat ideea că eficacitatea (Vineri, 23 iulie 2021, 22:54)

          Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui Liros

          unui vaccin este judecată în funcţie de INFECTAŢI, şi nu în funcţie de BOLNAVI?
      • -14 (30 voturi)    
        Dar acea probabilitate (Vineri, 23 iulie 2021, 19:02)

        Gelu Balsam [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

        Se refera LA TINE. Si numai la tine.
      • -2 (22 voturi)    
        Nu e (Vineri, 23 iulie 2021, 20:01)

        winston_smith [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

        https://www.google.ro/amp/s/www.businessinsider.com/israel-50-of-delta-variant-cases-vaccinated-severe-2021-6%3famp

        https://www.reuters.com/world/asia-pacific/vaccinated-people-singapore-make-up-three-quarters-recent-covid-19-cases-2021-07-23/
        E aproximativ la fel la varianta delta, conform ultimelor date. Imi pare rau. Altcineva?
      • -3 (19 voturi)    
        Jos cenzura! (Vineri, 23 iulie 2021, 20:51)

        winston_smith [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

        https://www.reuters.com/world/asia-pacific/vaccinated-people-singapore-make-up-three-quarters-recent-covid-19-cases-2021-07-23/
        • +3 (11 voturi)    
          Singapore are numai 36 decese covid (Vineri, 23 iulie 2021, 22:23)

          Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui winston_smith

          în TOATĂ pandemia.
    • +15 (39 voturi)    
      primesc micii dar nu mai am voie alcool (Vineri, 23 iulie 2021, 18:52)

      Costel34 [utilizator] i-a raspuns lui winston_smith

      Iti dau exemplul meu. 34 ani, la analize aveam mereu o mica leucocitoza. Un pic supraponderal, cam 7 kg peste greutatea ideala. Am avut covid anul trecut, cu simptome minime, doar intestinale. Radiografia arata "minime modificari bazal interstitial dreapta", drept pt care mi s-a si spus ca nu e nevoie sa o repet. Analizele de sange aratau o leucocitoza ~15 mii/mm3 cu neutrofilie, celelalte parti fiind ok. Usoara anemie, 12.1. Concentratia hematocrit pe eritocrit putin mica din cauza anemiei (31.1 in loc de 32-37). Feritina crescuta aproape de maxim initial si un pic peste maxim la externare. Colesterol, transminaze, etc. ok.
      Confirmat cu covid, spitalizat 11 zile dar cu problemele intestinale ramase.

      Covidul mi-a atacat colonul si intestinul subtire, dezvoltand boala crohn. Confirmata prin colonoscopii si biopsii in locuri diferite.

      Sunt pe 14 pastile pe zi + o injectie la 2 saptamani, asta fiind doar tratament de intretinere.
      Experiment pe oameni ar fi injectia asta la 2 saptamani cu Humira, anticorpi crescuti pe soareci si testat pe putini oameni, comparativ cu vaccinurile covid facute pe zeci/sute de milioane de oameni. E aparut de vreo 10 ani pe la noi
      Printre efectele adverse ale acestei injectii sunt cancerul si alte minuni scrise casual in prospect. Si totusi nu exista alt tratament mai ok.
      • -6 (42 voturi)    
        Este foarte trist ce ti s-a intamplat. (Vineri, 23 iulie 2021, 19:17)

        Alius [utilizator] i-a raspuns lui Costel34

        La fel de trist ca ce li s-a intanplat celor care s-au vaccinat si au avut parte de decese sau boli iremediabile... Foarte putin cazuri, este adevarat, dar ele exista. Ca si in cazul tau.
      • 0 (36 voturi)    
        mai documentează-te (Vineri, 23 iulie 2021, 19:58)

        feedback [utilizator] i-a raspuns lui Costel34

        Faptul că deocamdată, în abia 8 luni de când s-a dat drumul la inoculări, nu cad toți brusc din picioare după shot nu înseamnă că o acumulare de asemenea substanțe nu va duce într-o bună măsură la asta, în alte câteva luni sau câțiva ani.
        La câtă minciună și cenzură "de dragul sănătății" există, trebuie să te întrebi serios de unde obsesia pentru inoculare, care nici măcar nu își arată presupusa eficiență: cele mai inoculate țări sunt în topul infectărilor, cu cei inoculați cot la cot în spitale lângă cei neinoculați.
        Să vezi după 4-5-6 reprize de inoculare ce bine va fi.
      • -3 (29 voturi)    
        ai facut boala chron de la covid (Vineri, 23 iulie 2021, 20:00)

        Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Costel34

        cum sunt eu papa , sau cum asociaza mamele primele vaccinuri cu diagnosticul clinic de autism de unde rezulta ca vaccinul e de vina , ai avut ghinion , asta e , nu poti da vina pe covid pentru tot ce se intampla nasol de la momentul bolii!
    • +11 (33 voturi)    
      si-o completare (Vineri, 23 iulie 2021, 18:57)

      Costel34 [utilizator] i-a raspuns lui winston_smith

      De asemenea, mai am o cunostinta, o fata de 33 ani, sanatoasa tun, asistenta medicala, care a murit de covid. Probabil n-ar fi murit insa era insarcinata, nu se putea administra tratament fara a afecta copilul. Agravandu-se boala, i s-a facut cezariana prematur si i s-au administrat medicamete insa a fost prea tarziu. Copilul traieste.
      • +1 (3 voturi)    
        Dom' Costel (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 18:52)

        AMDATi [utilizator] i-a raspuns lui Costel34

        povesti de viata ca la matale mai rar...
        Si eu am 3 nepoti de 12 ani care au murit dupa vaccin... in chinuri... cred ca te-am depasit...
    • -1 (7 voturi)    
      De acord cu tine, cu o conditie (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 2:12)

      anonim3 [utilizator] i-a raspuns lui winston_smith

      Faci munca voluntara 40 ore pe luna intr-un spital COVID. Esti tanar, sanatos tun, putin vulnerabil, deci nu risti chiar asa de mult (sau asa inteleg ca esti convins). Ajuta si tu comunitatea.
  • -5 (45 voturi)    
    Bet (Vineri, 23 iulie 2021, 17:34)

    Mazeta [utilizator]

    Între baricadele Europei și virusul chinezesc, eu mizez pe campionul en titre. Să înceapă pariurile!
    • -2 (18 voturi)    
      pariezi bine (Vineri, 23 iulie 2021, 18:04)

      rmos [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      de data asta ....
  • +4 (66 voturi)    
    Cica asta e lumea libera si democratica (Vineri, 23 iulie 2021, 17:36)

    galeo [utilizator]

    Ce gluma buna...
    Plus ca asta reprezinta un precedent, pe viitor dictatorii occidentali vor putea calca in picioare drepturile omului mult mai usor.
    • -2 (42 voturi)    
      asa e (Vineri, 23 iulie 2021, 18:27)

      angrycloud [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Dacă ai un ciocan în mână (traiesti in rusia), toate lucrurile din jur ţi se par cuie. ("dictatorii occidentali").
      nu ti-as fi adaugat explicatiile dar stiu ca romana nu e prima ta limba.
    • +3 (29 voturi)    
      "dictatorii occidentali vor putea calca" (Vineri, 23 iulie 2021, 22:36)

      Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      "in picioare drepturile omului"

      Eu nu am văzut ca vreo ţară democratică din Europa sau din lume să devină dictatură în timpul pandemiei.
      Ba mai mult, nu există în istorie nici un exemplu de regim autocratic instaurat cu prilejul unei urgenţe sanitare.
      Chiar şi în ţările autocratice, majoritatea liderilor acestor ţări mai degrabă au minimalizat covidul, decât s-au repezit să-şi aroge puteri suplimentare.
      • +3 (15 voturi)    
        forma și conținutul (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 1:42)

        irys [utilizator] i-a raspuns lui Bandolino

        Multe noțiuni se impun azi a fi redefinite
        nu ultimul rând
        ,,democrație” (de operetă, pojghiță, de ochii lumii ș.a.) și
        ,,dictatură” (cu față umană, mediatică,tot de/pt. ochii lumii ș.a.) .
        Cea mai perversă (și de viitor) este dictatura multilateral dezvoltată în ,,democrații”.
        • +1 (1 vot)    
          Mult succes în redefinirea democraţiei (Duminică, 25 iulie 2021, 3:16)

          Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui irys

          şi dictaturii !
    • +3 (5 voturi)    
      I’am ajutat destul (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 14:25)

      winston_smith [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Pe vulnerabili, respectand restrictiile, vaccinuri din banii statului( adica si din ai mei). Nu ramane decat sa se vaccineze; daca nu vor sa se vaccineze e problema guvernului ca nu inspira incredere, se incurca in minciuni si nu e transparent in privinta efectelor adverse. Guvernul trebuia sa se concentreze pe vulnerabili, nu spoturi ridicole ca vaccinul contine cafea.
  • +13 (59 voturi)    
    Ilie Dobre (Vineri, 23 iulie 2021, 17:36)

    Tescovin [utilizator]

    Când mă uit la patosul cu care anunță ăștia Apocalipsa după Sf. Delta, și compar cu cifrele de la o zi la alta pe plan mondial, am aceeași senzație de incongruență ca atunci când bunul Ilie Dobre comenta la radio un meci anost de Divizia A ca și când ar fi fost finala Cupei Mondiale.
  • +2 (54 voturi)    
    Bine ati venit in UESS (Vineri, 23 iulie 2021, 17:38)

    Ion Popescu NT [utilizator]

    Rau ati nimerit
    • -8 (18 voturi)    
      Sugestie (Vineri, 23 iulie 2021, 20:16)

      AxaCentrala [utilizator] i-a raspuns lui Ion Popescu NT

      Cred ca ar trebui înființate și niște lagăre de carantinare și vaccinare.
  • -2 (74 voturi)    
    Pana acum (Vineri, 23 iulie 2021, 17:41)

    autan [utilizator]

    Trebuie restrictii, vaccinari ca asa zice stiinta, asa zic expertii.
    Acum studiile ne zic ca lucrurile sunt total diferite cu noile tulpini, eficacitatea a scazut, toata lumea e purtatoare si transmite, toata lumea poate ajunge in spital, imunitatea dupa boala e cea mai buna. Politrucii ce fac: vaccinare obligatorie, restrictii, doza 3.
    Avem nspe accidente mortale pe sosele in ultimile saptamani, mai multe decat numarul de morti covid din acelasi interval. Acolo nu bagati restrictii? Interlopi in libertate bine-merci acolo nu bagati restrictii?
    Nevaccinatii astia sanatori sunt cei mai periculosi. Pe ei!
  • +2 (38 voturi)    
    Si printre sute de baricade (Vineri, 23 iulie 2021, 18:21)

    Gelu Balsam [utilizator]

    Suedia cum o mai duce? Le arata din nou placuta europenilor?
    • +1 (1 vot)    
      Suedia face bine, vaccineaza masiv (Duminică, 25 iulie 2021, 16:01)

      rmos [utilizator] i-a raspuns lui Gelu Balsam

      are 60% vaccinati prima doza si aproape 40% vaccinati cu ambele doze. deci .... cui arata Suedia degetul?
  • +1 (53 voturi)    
    Am zis... (Vineri, 23 iulie 2021, 18:24)

    Gigi Kent [utilizator]

    Am zis ca nu mai citesc / comentez nici o stire despre Covid si o sa imi incalc cuvantul dat mie insumi dar revin apoi in silenzio stampa.

    Ce rost are aceasta nebunie? Ce rost are fortarea populatiei sa se vaccineze cand si cei vaccinati se pot infecta / infecta pe altii? Daca totul e legat de numarul de infectati (desi vaccinul ar trebui sa ajute la spitalizari / decese) pentru ce motiv s-ar mai vaccina oamenii? Daca tot cu lockdown-uri, tot cu restrictii?

    E chiar atat de greu sa se vina cu o strategie clara si simpla:
    1. Evaluarea sistemului imunitar al tuturor cetatenilor si identificarea celor cu riscuri, comorbiditati etc.
    2. Cei gasiti cu sisteme imunitare la pamant si/sau comorbiditati sa primeasca tratamente corespunzatoare pt imbunatatirea imunitatii.
    3. Cei gasiti cu sisteme imunitare la pamant si/sau comorbiditati sa primeasca recomandarea de vaccinare.
    4. Cei gasiti cu sisteme imunitare la pamant si/sau comorbiditati sa primeasca recomandari ferme de comportament - masti, distanta, carantina autoimpusa, reducerea spre eliminarea contactelor sociale cu personele in prealabil netestate etc.
    5. Pe noi astia mai tineri, care nu ne mai aducem aminte cand am avut o raceala, gripa, pneumonie, cand am zacut ultima oara la pat sau am fost in spital, fara comorbiditati, boli cronice etc. sa ne lase dracu sa traim, sa muncim ca sa putem finanta prin taxe si impozite paranghelia.

    Chiar e asa de greu sa dea si omenirea o data o dovada de inteligenta colectiva? Chiar si dupa un an jumatate? Adica tarziu?

    Pe toti apropiatii ii intreb inainte de a avea contact de un an jumatate daca au comorbiditati si riscuri sa nu ne mai intalnim. Nu imi vizitez rudele cu probleme sau in varsta. Imi pun masca in rarele ocazii cand intru in incinte inchise unde nu se impune masca (gen birouri). Dar nu mai vreau responsabilitate din asta difuza, pentru "comunitate", pentru oamenii cu care nu am treaba. Nu mai vreai restrictii cretine, generalizate si inutile.
    • -11 (29 voturi)    
      Tot ce ati spus ar fi perfect adecvat (Vineri, 23 iulie 2021, 19:28)

      Tyrion.lann [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Daca oamenii ar fi in marea lor parte niste fiinte rationale, care sunt capabile sa evalueze riscurile si sa ia deciziiile corecte dupa aceasta.
      Din pacate, realitatea este ca nu sunt. Civilizatia pe care o avem in prezent a fost bazata pe coercitie si pedepse in cazul in care nu se respecta regullile. In momentul in care fiecare ar fi lasat sa faca ce vrea, am descinde in haos.
      Nu degeaba tarile care au avut cele mai bune rezultate in combaterea pandemiei au fost tarile dezvoltate din Asia unde un control guvernamental puternic combinat cu o atitudine culturala de respectare a autoritatii a permis asta.
    • -2 (34 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Vineri, 23 iulie 2021, 20:36)

      [anonim] i-a raspuns lui Gigi Kent

    • +1 (17 voturi)    
      "Nu mai vreau restrictii cretine" (Vineri, 23 iulie 2021, 22:44)

      Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Gigel: "Nu mai vreau legume, vreau pizzaaa..."
  • +2 (44 voturi)    
    Au multe doze cumparate guvernele astea europene (Vineri, 23 iulie 2021, 18:28)

    Un_cetatean_oarecare [utilizator]

    Si se tem ca vor trebui sa dea socoteala candva.

    Din cate inteleg de la un prieten avocat se castiga deja procese in prima instanta contra restrictiilor si obligativitatilor nefundamentate. Sunt cazuri pe rol peste tot in UE....
    • +2 (24 voturi)    
      la noi nu e vreun avocat ceva (Vineri, 23 iulie 2021, 19:57)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Un_cetatean_oarecare

      sa reprezinte drepturile fostilor bolnavi ? si / sau a vaccinatilor? pentru ce sunt eu agresat zilnic, terorizat mediatic, ca si cum as avea vreo vina?
  • +10 (44 voturi)    
    Legea compensatiei in univers (Vineri, 23 iulie 2021, 19:19)

    galeo [utilizator]

    Imposibil ca la un moment dat sa nu se intoarca roata, cei care fac acum abuzuri incalcand fara scrupule drepturi fundamentale ale omului sa ajunga in justitie pentru abuzurile lor.
    Totul se plateste pe lumea asta.
  • -5 (53 voturi)    
    se joaca (Vineri, 23 iulie 2021, 19:52)

    unu_de_aiurea [utilizator]

    Baietii de la putere s-au tot jucat de peste un an cu libertatile noastre. Ce nu inteleg ei este ca deja se joaca si cu libertatile lor...
  • +6 (40 voturi)    
    Sa nu va mirati (Vineri, 23 iulie 2021, 19:52)

    galeo [utilizator]

    Daca romanii si alti europeni vor vota partide extremiste gen AUR in viitorul apropiat.
    • -5 (37 voturi)    
      Concret (Vineri, 23 iulie 2021, 20:05)

      winston_smith [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Prin ce e AUR extremist?
    • -1 (31 voturi)    
      Psihopatii de la Bruxelles sunt extremisti (Vineri, 23 iulie 2021, 22:12)

      Idiotul_fUtil [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Agenda Bruxellului de una de stanga radicala:
      1. Vaccinare obligatorie
      2. Ideologia de gen predata in scoli.
      3. Multiculturalismul (refugiati).
    • +4 (10 voturi)    
      Ia arata tu un exemplu (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 6:55)

      Joro [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      de extremism? Nu de alta, dar aveti cu totii placa asta in gura, pe care o rulati fara a mai trece prin filtrul propriu.... Cu ce sunt mai extremisti ca democratii aflati la putere? Eu zic ca se va vota masiv catre partidele suveraniste, care sunt altceva
  • -1 (43 voturi)    
    nu mai exista nimic in lume in afara de guvid! (Vineri, 23 iulie 2021, 20:04)

    BernierC [utilizator]

    iar creatorii covrigului se precipita, incep sa apara tot mai multe dovezi ca pandemia a aparut ptr vaccin, intrebarea esentiala este: CE CONTINE VACCINUL?
  • +3 (35 voturi)    
    Tot aceeași placă (Vineri, 23 iulie 2021, 20:08)

    boggg [utilizator]

    „numărul de decese și spitalizări nu a crescut în același ritm cu cel al noilor infecții, mulțumită campaniilor de vaccinare în masă demarate la începutul acestui an.”

    Nu v-ați plictisit de placa asta? Dar în Ucraina, Bulgaria, Albania, UNDE NU EXISTĂ VACCINARE, de ce n-a crescut numărul de decese și spitalizări?
  • +1 (33 voturi)    
    Intre timp, din Israel (Vineri, 23 iulie 2021, 20:09)

    blablavertical [utilizator]

    de la PM citire: https://www.msn.com/en-ph/money/business/pfizer-shot-just-39-25-effective-in-halting-delta-israel-says/ar-AAMt0sq
    Pfizer e eficace doar in proportie de 39% impotriva imbolnavirii.
    Curios, stirea asta nu e demna de prima pagina. Daca arata 99% protectie, alta era situatia..
    • +2 (18 voturi)    
      manipulare ieftina, articolul spune altceva (Vineri, 23 iulie 2021, 22:39)

      rmos [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

      uite ce zice articolul:
      "Pfizer Inc.’s COVID-19 vaccine was just 39% effective in keeping people from getting infected by the contagious delta variant in Israel in recent weeks, according to the country’s health ministry, but provided a strong shield against hospitalization and more severe forms of the virus. The vaccine provided 88% protection against hospitalization and 91.4% against severe illness for an unspecified number of people studied between June 20 and July 17, according to a report Thursday from the health ministry." e eficienta 39% impotriva infectarii nu impotriva imbolnavirii. de fapt acel articol arata ca vaccinul e foarte eficient impotriva imbolnavirii.
      • -1 (17 voturi)    
        matematica in vremea covidului (Vineri, 23 iulie 2021, 23:22)

        winston_smith [utilizator] i-a raspuns lui rmos

        https://www.reuters.com/world/asia-pacific/vaccinated-people-singapore-make-up-three-quarters-recent-covid-19-cases-2021-07-23/

        Ia fa socoteala, ca te vad mai istet: 75 % din infectarile noi sunt la vaccinati. Sunt vaccinati 75 % din populatie. Cam ce eficacitate "contine" vaccinu(impotriva infectarii) in Singapore?
        • 0 (14 voturi)    
          compari mere cu pere (Vineri, 23 iulie 2021, 23:50)

          rmos [utilizator] i-a raspuns lui winston_smith

          in primul rand, eu am semnalat faptul ca blablavertical a incercat o manipulare ieftina. a "tradus" infectari prin imbolnaviri. tu faci diferenta? apoi, dupa mintea ta, numarul de infectari conteaza sau numarul de cazuri grave si decese? niciun vaccin administrat intravenos nu are cum sa previna intr-o proportie foarte mare infectarea. dar nici nu trebuie, atata timp cat transforma covid intr-o banala raceala, pentru marea majoritate a celor vaccinati. singapore are 36 decese din 63924 cazuri confirmate! eu zic ca sta foarte bine. in plus, uite cum evolueaza mortalitatea in noul val, comparativ cu valurile anterioare, in tarile masiv vaccinate fata de cele cu rate mici de vaccinare: https://twitter.com/jburnmurdoch/status/1416805508724502533 . ce parere ai?
          • -2 (10 voturi)    
            Ocolesti esentialul (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 9:57)

            winston_smith [utilizator] i-a raspuns lui rmos

            Eu sunt de acord cu eficacitatea vaccinului in ceea ce priveste boala severa, internare, decese la grupele de risc
            Dar, in lumina celor spuse de mine la comentariile la acest articol, inclusiv statistica din Singapore, nu are nici o logica , nu doar medicala, nici macar ca si “common sense”, constrangerea spre vaccinare a unuia sanatos de 18-35, nici scutirea de testare a vaccinatilor, intrucat ei sunt principalii vectori de transmitere, avand in vedere ca nu se testeaza la evenimente cu multe persoane, vin din tari din zona rosie fara testare, etc. Ei aduc valul patru, dupa care se va da vina pe nevaccinati. Repet, vaccinare celor tineri are 0 impact asupra epidemiei. Punct.
            • 0 (2 voturi)    
              divaghezi (Duminică, 25 iulie 2021, 15:53)

              rmos [utilizator] i-a raspuns lui winston_smith

              nu ai fost atent. eu am puctat doar dezinformarea rezultata prin traducerea "infected" in "boala". ca sa te citez: punct! in rest, e clar ca esti paralel cu domeniul asta, nu intelegi absolut nimic din el dar emiti ipoteze, evident total false. de exemplu, aberatii de genul "vaccinare celor tineri are 0 impact asupra epidemiei", etc. din tot ce postezi e clar ca nu esti o persoana rationala, care se bazeaza pe logica, asa ca imi pare rau, nu am cum sa te ajut. problemele pe care le ai nu le abordeaza domeniul meu.
    • +4 (20 voturi)    
      "Pfizer e eficace doar în proporţie de 39%" (Vineri, 23 iulie 2021, 23:09)

      Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

      "39% împotriva ÎMBOLNĂVIRII"

      Ai tradus gresit, iată de fapt ce spune articolul:

      "vaccine was just 39% effective in keeping people from getting INFECTED.... The vaccine provided 88% protection against HOSPITALIZATION and 91.4% against severe ILLNESS"
      • -5 (17 voturi)    
        Raport luna iulie Israel (Vineri, 23 iulie 2021, 23:36)

        Flav_ [utilizator] i-a raspuns lui Bandolino

        75% decedati de covid, vaccinati cu ambele doze. Deci, aia nevaccinati s-au recuperat mai bine.
        • +3 (13 voturi)    
          "75% decedaţi de covid, vaccinaţi cu ambele doze" (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 1:48)

          Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui Flav_

          În primul rând, acest tip de date NU permite calcularea mortalităţii la vaccinaţi ori la nevaccinaţi.
          În al doilea rând, vaccinaţii şi nevaccinaţii din ţările cu rată mare de vaccinare au media de vârsta foarte diferită, am compara mere cu pere.

          De exemplu eu v-aş putea spune că în Africa numai 0,1% dintre decedaţii de covid erau vaccinaţi. Dvs. aţi trage de aici concluzia că "vaccinaţii s-au recuperat mai bine".
          Aceasta concluzie ar fi GREŞITĂ. De ce?
          Fiindcă numai 2% din populaţia Africii este vaccinată (https://www.bbc.com/news/world-africa-53181555).
          • -1 (13 voturi)    
            Aha (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 7:23)

            Flav_ [utilizator] i-a raspuns lui Bandolino

            Hai ca "reformulez", "sa fie bine" pentru propaganda. Au fost mai multi pozitivi nevaccianti, dar la categoria "dusi", 75% erau vaccinati cu ambele doze.
    • +9 (17 voturi)    
      "Daca arata 99% protectie, alta era situatia" (Vineri, 23 iulie 2021, 23:25)

      Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

      Centurile de siguranta din automobile au o eficienţa de 50%
      Iată un articol de la CDC: https://www.cdc.gov/transportationsafety/teen_drivers/teendrivers_factsheet.html
      Citez din articolul de mai sus: "seat belts reduce serious crash-related injuries and deaths by about half"

      Dvs. refuzaţi să purtaţi centură de siguranţă pe motiv că NU are o eficienţă de 99% ?
      • -1 (11 voturi)    
        Cred ca da (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 0:19)

        FlorinG [utilizator] i-a raspuns lui Bandolino

        Si nici nu urca in avion pana nu termina de citit cartea tehnica a aparatului.
      • -1 (15 voturi)    
        Seat belt? (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 1:10)

        cracanel [utilizator] i-a raspuns lui Bandolino

        Si ce efecte adverse are purtarea centurii de siguranta? Ca la "vaccin", deh, incep incet, incet sa se cam afle: miocardite, endocardite, micro-cheaguri de sange, samd...
  • -15 (31 voturi)    
    pe viata si pe moarte (Vineri, 23 iulie 2021, 20:13)

    buncrestin [utilizator]

    s-a terminat luna de miere a antivaccinistilor (inca a fost prea lunga). de acum inainte sunt pe cont propriu, sa se ia la tranta cu virusul. cine nu se vaccineaza nu mai poate emite nicio pretentie de la cei care si-au facut datoria. societatea civilizata va merge inainte si fara ei
  • +3 (25 voturi)    
    e greu, e greu de convins oamenii... (Vineri, 23 iulie 2021, 22:42)

    gimini [utilizator]

    Românul e sceptic din fire, și de acum va deveni și mai sceptic.

    Deja câteva țări super mega hipervaccinate, în frunte cu Israelul, au început să se umple de cazuri. Israelul, UK, Islanda, Malta, Gibraltar... sunt vaccinați 70-90% din TOTAL populație și au început să duduie cazurile! Au mai multe decât pe vârf de pandemie!

    Românii, ca și frații noștri bulgari... nevaccinați, ne... nimic... mass-media nu vorbește decât un pic și cu mare băgare de seamă despre Israel, dar informațiile despre celelalte țări circulă pe Facebook... plus că tot românul are o rudă în UK și știe că acolo sunt 50.000 de cazuri pe zi și totul e deschis...

    Ce înțelege românul de aici? Că vaccinurile „nu funcționează”... și pe cale de consecință... nu se vaccinează... ce să le mai zici de variante? Dumnezeu cu mila!
    • +4 (22 voturi)    
      Antivacciniştii au tot spus (Vineri, 23 iulie 2021, 23:44)

      Bandolino [utilizator] i-a raspuns lui gimini

      de la începutul pandemiei să nu ne temem de covid, fiindcă tot ce contează e rata mortalităţii, care CICĂ ar fi la fel de mică ca la gripă.

      În mod ciudat, acum când vaccinurile au scăzut mortalitatea covid aproape la fel de mică ca la gripă, TOCMAI ACUM antivacciniştii au "uitat" de rata mortalităţii când e vorba despre vaccinaţi, acum ei vorbesc exclusiv despre numărul de INFECTĂRI.
      • -1 (15 voturi)    
        Raspunsul e foarte simplu! (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 1:04)

        cracanel [utilizator] i-a raspuns lui Bandolino

        Cei vaccinati fac o forma mai usoara si mortalitatea de/cu COVID e mai mica decat la cei nevaccinati, asta vrei sa spui. Ceea ce uiti cand compari mortalitatea sunt numarul de morti dupa vaccinare, din cine stie ce motive :-) dar nu de/cu COVID. In SUA doua saptamani la rand VAERS-ul arata numarul de morti dupa vaccinare, cam 2000 saptamanal, depaseste numarul de morti de/cu COVID. SUA si jumatate din Europa au oficial cam 30.000 morti dupa vaccin, neoficial cifra e de un ordin de marime mai mare... Public Health Scotland anunta, fortat cu Freedom of Information, ca 5in primele 28 de zile dupa vaccinare au murit 5522. Studiul unui medic canadian arata ca in primele zile dupa vaccinare 62% dezvolta microcheaguri ce nu apar la tomograf ci doar la anlizele sangelui, D-dimeri. Putem continua daca vrei, pick your poison!
  • +5 (13 voturi)    
    :D (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 0:22)

    Casargoz [utilizator]

    Sa moara Franța dacă va mint :
    In Grecia nu mi-a cerut nimeni nimic la restaurant:)
    Zău ca am pasaport Covid. E semnat electronic de STS. Doar ca nu mi-l cerură. Și e muzica in fiecare seara ( vorbiți cu ei sa respecte legea, e tare și nu-mi place )
    Iar studenții de la academia de poliție poarta măști doar in vise. Zicea cineva ca e obligatorie purtarea măștii in spații publice: va jur ca n-am văzut nici un spațiu public la greci. Știe careva un spațiu public in exterior?
    Și da taverna nu e restaurant. Restaurantele sunt chestii la interior cu fitze.
    E posibil sa nu fiu in Grecia ?
  • 0 (18 voturi)    
    Nu puteti pune voi atatea restrictii (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 1:10)

    galeo [utilizator]

    Cat utem duce noi...
    Dar nu uitati ca ziua decontului va veni pentru voi.
    • 0 (10 voturi)    
      hehe (Sâmbătă, 24 iulie 2021, 7:36)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Bag-o pe aia cu uraganul perfect al celuilalt trol mujic, ochiipevoi :))))
      Bre ivanelule, HOTII #ciumarosie o sa infundati puscariile pe termen LUNG SI FOARTE LUNG.

      Iar #penalii din PSDAUR nu o sa vina la putere 140 de ani de aici incolo, asa ca apuca-te de munca restrictionatule asistat social si complice...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by