Covid: „A fost descoperită cauza trombozelor apărute după injectarea cu vaccinurile AstraZeneca și J&J”

de I.B.     HotNews.ro
Vineri, 28 mai 2021, 0:45 Actualitate | Coronavirus

Vaccinare cu AstraZeneca
Foto: Liselotte Sabroe / AFP / Profimedia
Cheagurile de sânge și trombozele care au apărut în unele cazuri rare la persoane imunizate împotriva coronavirusului cu vaccinurile AstraZeneca și Johnson & Johnson, ar putea fi legate de vectorii adenovirus folosiți de ambele seruri pentru a furniza instrucțiunile genetice pentru proteina spike a Sars-Cov-2 din corp. E ceea ce susțin unii cercetători germani într-un studiu publicat în pre-print (și care, prin urmare, nu a fost încă supus evaluării inter pares), susținând, de asemenea, că este o problemă care poate fi rezolvată prin „reprogramarea” vaccinurilor, potrivit Rador care citează La Repubblica.

Studiul german privind trombozele

Rolf Marschalek, lector la Universitatea Goethe din Frankfurt, care efectuează cercetări despre aceste afecțiuni rare încă din luna martie, susține că problema rezidă în intrarea adenovirusului în nucleul celulei. Ciclul de viață al adenovirusului include „infecția” celulelor și intrarea ADN-ului adenoviral în nucleu; unde, ulterior are loc transcrierea genelor. Aceasta ar fi de fapt problema: conform profesorului Marschalek și a celorlalți cercetători, odată ajunsă în nucleul celulei, unele părți ale proteinei spike se unesc sau se divid, creând versiuni mutante, care nu sunt capabile să se lege de membrana celulară unde are loc imunizarea. Pe de altă parte, conform teoriei lui Marschalek, proteinele mutante plutitoare sunt secretate de celulele corpului și provoacă cheaguri de sânge la aproximativ una din 100.000 de persoane.

„Atunci când aceste ... gene ale virusului se află în nucleu, pot crea unele probleme”, a afirmat Marschalek. În schimb, vaccinurile pe bază de ARNm, cum ar fi cele dezvoltate de BioNTech/Pfizer și Moderna, furnizează materialul genetic al proteinei spike fluidului celular și nu intră niciodată în nucleu.

O cale de ieșire: dezvoltatorii de vaccinuri ar putea modifica această secvență a proteinei spike

Vestea bună este că, potrivit cercetătorilor, există o soluție simplă, deoarece pentru a preveni scindarea, dezvoltatorii de vaccinuri ar putea modifica această secvență a proteinei spike. De asemenea, conform celor raportate în lucrarea aflată în fază de pre-print, J&J contactase deja laboratorul Marschalek pentru sfaturi și căuta soluții pentru a-și adapta vaccinul și a preveni separarea. Ideea cercetătorilor este cea de a modifica secvența proteinei spike pentru a preveni separarea, eliminând astfel riscul de efecte secundare sau de reacții adverse.

„Cu datele de care dispunem, putem spune companiilor cum să mute aceste secvențe, codificând proteina spike într-un mod care previne reacțiile de separare neprogramate”, concluzionează Marschalek.

Raportul AIFA

Miercuri, au sosit și alte informații de la AIFA. În urma raportării evenimentelor trombotice la subiecții supuși vaccinării anti-Sars-CoV-2 cu vaccinurile vectoriale virale Vaxzevria (AstraZeneca) și Janssen (Johnson & Johnson), AIFA a numit un grup de experți în patologii ale coagulării în sprijinul Comisiei tehnico-științifice pentru a investiga cât de plauzibil din punct de vedere biologice sunt evenimentele, a identifica strategii de minimizare a riscurilor și a indica metodele cele mai corecte pentru gestionarea clinică a acestor evenimente foarte rare.

Tot miercuri, AIFA a publicat un document (structurat în întrebări și răspunsuri) cu concluziile grupului de experți pentru a oferi medicilor nespecialiști și personalului sanitar informațiile disponibile în prezent pentru identificarea timpurie și gestionarea acestui eveniment advers extrem de rar, în modul cel mai potrivit.

mulțumim beta-testerilor! (Vineri, 28 mai 2021, 5:31)

NicuPandemicu [utilizator]

Dacă vaccinul e eficient, imunitatea de turmă îi va apăra și pe cei care nu se vaccinează. Deci e win-win pt. nevaccinați, ei nu riscă nimic și scapă și de Covid.

Respect maxim pentru curajoșii care s-au vaccinat cu versiunea Beta acum, punându-și trupul în slujba medicinei! Grație riscurilor pe care temerarii inovatori și le-au asumat, știința progresează și peste ani vom avea vaccinuri și tratamente mult mai sigure și mai eficiente.
    Mda (Vineri, 28 mai 2021, 7:42)

seb_h [utilizator]

fluid celular=citoplasma.
    Daca vectorul viral al AZ poate intra in nucleul celular, trebuie interzis imediat!
      Da, insa... (Vineri, 28 mai 2021, 9:43)

imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui seb_h

Se intampla doar in foarte putine cazuri. Din fericire. Insa desi partea buna este ca procentul este extrem de redus, asta face si depistarea tuturor factorilor foarte dificila.

Inteleg ca momentan este o teorie, dar ca cea mai mare problema este ca nu se poate distinge de ce la cativa apare acest efect advers. Decat daca, sper totusi ca nu, chiar este ceva aleator. Dar trebuie si probata teoria inainte de toate.

Oricum daca asta e cauza si folosirea altei secvente ar creste siguranta la peste 95%, atunci clar asta e urmatorul pas.
      Dar ce are vectorul cu proteina care crapa? (Vineri, 28 mai 2021, 11:05)

Lok [utilizator] i-a raspuns lui seb_h

Ca vectorul viral isi livreaza ARN sau ADN apoi secventa genetica urmeaza pasii de prelucrare sau nu apoi incepe productia proteica. E cam departe gandul ca proteina se sparge din cauza vectorului viral care de altfel e destul de separata de partea de genenrare proteica. Dar mortii de la Pfizer sunt sanatosi tun.
        wow (Vineri, 28 mai 2021, 22:41)

rmos [utilizator] i-a raspuns lui Lok

ivane, i-ar le-ai facut praf! :)))))) tare asta "proteina care crapa"! :))))))))))))))
          Nu e vina mea, e in articol (Miercuri, 2 iunie 2021, 8:50)

Lok [utilizator] i-a raspuns lui rmos

Ca s-ar intampla la 1 la 100.000 e una dar apoi cand vezi explozia de efecte adverse pe VAERS (majoritar probleme circulatorii) la predominant Pfizer si Moderna poate ajungi si tu sa iti pui intrebari.
    cum se educa prostimea (Vineri, 28 mai 2021, 8:59)

Razvan_M [utilizator]

... cu termeni pe care nu ii intelege decat 1% din populatia de medici din lume. Si articol pseudostiintific fara niciun fel de referinte catre sursele originare de informatie.

Iar La Repubblica a fost ziarul extremei stangi din Italia vreme indelungata, autointitulandu-se acum de centru. Interesanta sursa de informare.
      Dar tu (Vineri, 28 mai 2021, 10:01)

BIM15 [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

ca un destept ce esti ai cautat asa "thrombosis cause rolf marschalek" pe google? FT, Euronews sau Bloomberg sunt indeajuns de credibile pt tine?
      Dar tu (Vineri, 28 mai 2021, 10:02)

BIM15 [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

Bim bim (Vineri, 28 mai 2021, 16:20)

Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui BIM15

Tu esti sigur ca daca ai sa cauti dupa cele particule ai capacitatea de a intelege despre ce este vorba? Eu recunosc ca nu-s atat de dăștept si nici nu vreau sa ma dau. Daca sapi un pic mai mult o sa afli ca "descoperirea" este doar o ipoteza si trebuie probata de studii independente. Asadar titlul nu prea corespunde realitatii.

Articolul asta este o aberatie si pentru ca face niste afirmatii precum "Cheagurile de sânge și trombozele care au apărut în unele cazuri rare" - pe care nu le sprijina cu cifre si referinta catre studii serioase si statistici. Ce-i aia cazuri rare? Exista studii publice cu cifre, ca fiecare cititor sa decida daca acele cazuri chiar sunt rare? Tu ai simtul critic, inteligenta si experienta sa intelegi acest detaliu sau iei de bun tot ce ti se toarna la gazeta?
    nu exista nici o legatura (Vineri, 28 mai 2021, 10:56)

alfa1 [utilizator]

asa spunea expertul cristian tudor popescu la inceput
    S-a descperit cauza trombozelor (Vineri, 28 mai 2021, 11:51)

justin puscasu [utilizator]

Aceasta este ... vaccinul.
    e bine (Vineri, 28 mai 2021, 14:04)

AMDATi [utilizator]

"putem spune companiilor cum să mute aceste secvențe, codificând proteina spike într-un mod care previne reacțiile de separare neprogramate" - mai indreptam o gena, mai strangem un surub slabit de la o proteina, sudam 2 cromozomi in plus si merge, trebuie sa mearga, ce e dupa el?
    Bajbaie si habar n-au, dar au obsesia de a convinge masele ca vaccinurile sunt mai bune decat imunitatea naturala, impotriva unei banale epidemii care a produs o minuscula crestere temporara a mortalitatii.
    daca este cineva interesat, asta e articolul (Vineri, 28 mai 2021, 22:51)

rmos [utilizator]

intr-adevar, este in stadiul de preprint, e cam devreme pentru afirmatii de genul "A fost descoperită cauza". dar e de apreciat munca autorilor. de fapt sunt multe grupuri in lume care investigheaza aceste tromboze, pana la urma o sa fie descoperita cauza, oricare ar fi ea.