Laboratorul german BioNTech a anunţat luni că mizează pe eficacitatea vaccinului său anti-COVID-19, dezvoltat împreună cu compania farmaceutică americană Pfizer, şi împotriva actualelor variante ale coronavirusului SARS-CoV-2, considerând că niciun studiu nu susţine în acest stadiu necesitatea unei noi formule a vaccinului, relatează agenţiile AFP şi DPA, potrivit Agerpres.

Doza de vaccin Pfizer - BioNTechFoto: THOMAS KIENZLE / AFP / Profimedia

''La ora actuală nimic nu indică faptul că o adaptare a actualului vaccin al BioNTech împotriva principalelor variante emergente identificate ar fi necesar'', notează compania germană într-un comunicat publicat cu ocazia prezentării rezultatelor sale financiare.

Totuşi, BioNTech adaugă că pune la punct ''o strategie completă pentru a face faţă acestor variante dacă va fi nevoie în viitor'', menţionând că pentru o asemenea eventualitate a început din luna martie teste asupra unei versiuni modificate a vaccinului său, specifică noilor variante ale coronavirusului.

''Obiectivul acestui studiu este explorarea modalităţii de reglementare pe care BioNTech şi Pfizer ar urma-o dacă SARS-CoV-2 s-ar schimba suficient de mult încât să necesite actualizarea vaccinului'', explică laboratorul german.

O evaluare este de asemenea în curs pentru estimarea efectului unei eventuale a treia injecţii cu serul Pfizer/BioNTech (după prima doză şi rapel) asupra prelungirii imunităţii şi protecţiei împotriva variantelor coronavirusului.

Directorul general al BioNTech, Ugur Sahin, a declarat în luna aprilie că vaccinul Pfizer/BioNTech este eficace împotriva variantei indiene a coronavirusului.

Asocierea celor două companii farmaceutice a estimat iniţial pentru anul acesta o producţie de 2,5 miliarde de doze de vaccin, pe care încearcă să o crească la 3 miliarde de doze. Vaccinul Pfizer/BioNTech a fost livrat până în prezent în mai mult de 90 de ţări.

Conform rezultatelor financiare publicate luni, BioNTech a obţinut în primul trimestru al acestui an un profit de 1,13 miliarde de euro, la o cifră de afaceri de peste 2 miliarde de euro, faţă de cifra de afaceri de 27,7 milioane de euro din primul trimestru al anului trecut.