Bani, bilete la muzeu și chiar marijuana sunt în joc, în timp ce statele și companiile americane încearcă să ademenească oamenii care ezită să se vaccineze împotriva coronavirusului, relatează Financial Times.

Coronavirus SUAFoto: Frederic J. Brown / AFP / Profimedia Images

În timp ce SUA continuă să administreze milioane de vaccinuri pe zi, accentul s-a mutat de la vaccinarea în masă către persoanele care sunt reticente în a se vaccina, cu îngrijorarea că se vor dezvolta noi tulpini ale virusului și că țara nu va atinge imunitatea de turmă dacă majoritatea populației nu a fost imunizată.

Pentru a combate ezitarea în fața vaccinurilor, companiile și oficialii locali și de stat au conceput modalități inedite de a atrage atenția celor neimunizați.

Luni, statul Maryland a declarat că va înmâna 100 de dolari bugetarilor complet vaccinați și îi va penaliza pe cei care refuză rapelul dacă agențiile de sănătate americane recomandă unul ulterior.

„Stimulentele de acest gen sunt un alt mod de a consolida importanța vaccinării și încurajăm ferm companiile din tot statul să ia în considerare oferirea de stimulente și angajaților lor”, a declarat guvernatorul Maryland, Larry Hogan.

În New Jersey, cetățenii cu vârsta de peste 21 de ani care primesc prima doză de vaccin în luna mai pot merge cu adeverința de vaccinare la una dintre cele 13 fabrici de bere participante și pot câștiga o bere gratuită ca parte a programului statului ”o injecție și o bere”. În orașul Detroit, oricine care conduce pe cineva să-și facă vaccinul poate primi un card de debit preplătit de 50 dolari.

Angajatorii SUA încearcă, de asemenea, să-și convingă angajații să se vaccineze. American Airlines oferă angajaților săi din SUA o zi liberă suplimentară și 50 de dolari în puncte, în timp ce Amazon oferă 80 de dolari lucrătorilor din prima linie complet vaccinați. Mai mulți comercianți cu amănuntul și restaurante, inclusiv Lidl, Petco și McDonald’s, au încercat, de asemenea, să își stimuleze lucrătorii să se vaccineze.

Unele companii americane utilizează promoțiile de vaccinare ca instrument de marketing pentru a atrage clienții în moduri neconvenționale. Greenhouse of Walled Lake, o farmacie de marijuana din Michigan, oferă „iarbă în schimbul vaccinului”. De la lansare în februarie, farmacia a distribuit peste 25.000 de țigări cu marijuana pre-rulate, potrivit directorului executiv Jerry Millen.

Aproape o treime din populația SUA este complet vaccinată, conform cifrelor Centrelor pentru Controlul și Prevenirea Bolilor și mai mult de 147 de milioane de persoane au primit cel puțin o doză. Marți, președintele american Joe Biden a anunțat o schimbare a strategiei de vaccinare, urmărind vaccinarea a 70% dintre adulții din țară cu cel puțin o doză până la 4 iulie.

Citește și:

Serbia, probabil prima țară din lume care își plătește cetățenii să se vaccineze