INTERVIU Mărturii din 3 spitale din linia I: Tulpina care atacă în special tinerii și cum a ajuns COVID-19 o boală care "se tratează la televizor"

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 24 martie 2021, 8:10 Actualitate | Coronavirus


Sectie COVID-19
Foto: Zsolt Szigetvary / PA Images / Profimedia
O mare parte dintre spitalele COVID-19 din România sunt deja pline cu pacienți și se fac zilnic eforturi pentru ca numărul de paturi să fie suplimentat, chiar dacă suntem abia la începutul celui de-al treilea val, afirmă, într-un interviu acordat HotNews.ro, medici din 3 spitale-cheie din linia I - spitalele de boli infecțioase din București, Timișoara și Iași. Toți sunt de acord că ne așteaptă 2-3 luni grele, cu oameni care au obosit să respecte regulile de protecție impuse de pandemie, personal medical epuizat și o nouă tulpină SARS-CoV2 care atacă predominant tinerii și trimite la Terapie Intensivă mulți români de doar 30-40 de ani. Un alt fenomen îngrijorător: incendiile recente din spitalele COVID, zvonurile privind pacienți sedați și legați de pat sau diversele tratamente-minune prezentate la tv sau pe internet fac ca tot mai mulți pacienți să încerce să evite spitalele, iar unii dintre ei să ajungă acolo abia când este târziu sau prea târziu.

Spitale pline și paturi de Terapie Intensivă suplimentare în București


Numărul de îmbolnăviri de COVID-19 a început să crească accelerat în urmă cu aproximativ două săptămâni și, odată cu el, și numărul românilor care ajung la spital. Spre exemplu, Spitalul de Boli Infecțioase "Victor Babeș" din București nu mai are locuri libere, "nici locuri obișnuite, nici la ATI", declară medicul Emilian Imbri, cel care a ocupat până acum câteva zile funcția de manager al unității medicale, pentru HotNews.ro.

"La Terapie Intensivă, compartimentul de 9 paturi, cât are Spitalul Victor Babeș, a fost tot timpul ocupat. Se mai eliberau prin externare, dar nu dura foarte mult până se ocupau din nou. Ca atare, la Terapie Intensivă, lucrurile stau rău, și stau rău în tot Bucureștiul. La spital s-au făcut niște eforturi pentru a se pune în funcțiune un număr de paturi de Terapie Intensivă mobile, prin aducerea unui TIR cu paturi ATI, care are în componența sa 8 paturi ATI. În prezent se lucrează la instalarea acestui TIR, pentru că este nevoie de racordare la curent electric, la apă, canalizare și la surse de oxigen, necesare în Terapie Intensivă. Probabil că în 2-3 zile, cele 8 paturi de Terapie Intensivă mobilă vor fi funcționale", spune medicul Emilian Imbri.

Spitalul Victor Babeș din București

Probleme sunt și în restul spitalelor din București, afirmă medicul Emilian Imbri. "Vor intra în funcțiune și paturi de Terapie Intensivă suplimentare, nu în număr mare și cred că nu pe măsura a ceea ce este nevoie, a ceea ce se întâmplă. Faptul că în fiecare zi Bucureștiul anunță un număr tot mai mare de infectări duce, desigur, la o concluzie simplă: acest număr mare de internări face ca în cel mai scurt timp, probabil la finalul acestei săptămâni, vom discuta din nou despre lipsa paturilor din București."

Mulți dintre pacienții care se prezintă la spital au vârsta sub 60 de ani, mulți au sub 50 sau sub 40 de ani, mai spune fostul manager al Spitalului Victor Babeș: "Deja sunt foarte mulți pacienți cu vârsta sub 40 de ani care vin la spital. Sigur că se constată că ei vin mai târziu, după 6-7-8 zile de stat acasă, pentru că inițial simptomele sunt ușoare și se agravează pe parcurs. Iar ei fie că nu le dau importanță, fie consideră că le pot trata acasă, cum mai aud la alte persoane care au trecut prin această boală. La o parte dintre ei însă simptomele se agravează. Spre exemplu, tratamentul cu antivirale se face doar în spital, iar pe ei, întârzierea venirii la spital îi face să ajungă cu o simptomatologie mai severă. Practic, sunt mai greu de tratat și de recuperat, iar o parte dintre ei ajung la Terapie Intensivă."

La început, cei mai în vârstă au fost aduși la spital de la azile sau de către familie. În acest moment, o bună parte dintre cei în vârstă au fost vaccinați, ei fiind una dintre prioritățile campaniei de vaccinare, spune medicul Emilian Imbri: "Din câte am aflat, un sfert din populația de persoane în vârstă, seniori, au fost deja vaccinați. Iar aceste lucruri fac să fie mai puține persoane în vârstă care apar la spital. O parte au trecut prin boală, o parte sunt vaccinați, unii dintre ei stau mai mult acasă și se feresc, astfel încât nu se îmbolnăvesc."

Așa se face că cei care vin acum la spital "sunt mai degrabă de vârste mai tinere, oameni mai activi, dintre care o parte nici nu se protejează cum trebuie - dacă vă uitați la concedii, munte, schi, petreceri. Este firesc ca dintre acești oameni, o parte să ajungă la spital", mai spune fostul manager al spitalului Victor Babeș din București.

"O boală care se tratează la televizor"


Un alt fenomen îngrijorător despre care vorbește Emilian Imbri este reprezentat de accidentele pe care le-a trăit recent sistemul medical, cum ar fi incendiile din cele două spitale COVID, precum și "posturile de televiziune unde se spune săptămânal, nu știu dacă întâmplător sau voit, 'în spitalele din România, dacă te internezi, nu mai scapi cu viață'."

"Toate acestea nu fac decât să inducă teamă și neîncredere în spitale, iar pacienții, în loc să ajungă la spital la timp, ajung prea târziu pentru a fi salvați", atrage atenția Emilian Imbri.

"Sunt lucruri care intră în subconștient, unii le dau crezare", subliniază medicul. "Și atunci unii preferă să se trateze acasă, se gândesc că este mai bine să nu ajungă la spital. Mai apar și manifestațiile acestea de stradă pentru așa-zisele drepturi."

Medicul Emilian Imbri

La acestea se mai adaugă "și fenomenul acela cu comentatori care spun că sigur medicamentul X face bine. În mod normal, nici nu ai avea voie să spui numele acestor medicamente. Înainte nici reclame la televizor pentru medicamente nu aveau voie să apară. Iar COVID este o boală care se tratează la televizor", adaugă Emilian Imbri.

"Așa am ajuns în situația în care sistemul medical din România nu există, la fel cum nici infecția cu SARS-CoV2 nu există pentru unele persoane. Și am ajuns în situația în care acest sistem, care este cum vreți voi, găunos, parșiv, plin de hoți, bandiți, ucigași sau schingiuitori - a reușit, totuși, să salveze zeci și zeci de oameni bolnavi de COVID. În această meserie nu ar trebui acceptată imixtiunea unor persoane care nu sunt medici. Și la fotbal unii stau pe margine, mănâncă semințe și comentează, dar nu se apucă să joace. În medicină nici măcar nu ar trebui să își dea cu părerea", este concluzia fostului manager al Spitalului Victor Babeș din București.

"Am avut o doamnă de 81 de ani care a scăpat și un tânăr de 41 de ani care nu a mai scăpat"


O situație similară cu Bucureștiul este și la Timișoara, unde orașul se află în carantină de două săptămâni.

La Timișoara, fiecare loc liber care se eliberează în spital se ocupă imediat, spune medicul pneumolog Cristian Oancea, managerul Spitalului de Boli Infecțioase "Victor Babeș" din oraș: "De la zi la zi mai facem 5-6 locuri libere, în măsura în care externăm, acele locuri libere ocupându-se din nou, imediat. Pe de altă parte, Spitalul Militar din Timișoara a făcut 10 locuri de Terapie Intensivă care au fost ocupate într-o zi. Este clar că ne bazăm pe spitalele suport, iar în acest moment mai avem o disponibilitate de 30-35 de locuri. Mai căutăm alte soluții, de exemplu eu am propus să transformăm Spitalul CFR în spital COVID în totalitate, exceptând o zonă albă pentru pacienții non-COVID."

Mangerul Cristian Oancea se așteaptă ca al treilea val să țină cam 2-3 luni și speră ca spitalele să găsească soluții pentru a putea trata toți pacienții care vor avea nevoie în această perioadă: "Cam 2-3 luni probabil că va dura acest al treilea val. Spitalele sunt pline, la capacitate de 90-95%, dar căutăm în continuare resurse să mai deservim populația încă 2-3 luni, până când trece și acest val."

Dr. Cristian Oancea

O altă problemă este aceea că noua tulpină SARS-CoV2 din Marea Britanie, deja dominantă în România de câteva săptămâni, pare să atace mai degrabă tinerii, afirmă medicul Cristian Oancea: "Din punctul meu de vedere, eu cred că această nouă tulpină, din Marea Britanie, atacă cu predilecție tinerii. Într-adevăr, o parte dintre vârstnici ori au trecut prin boală, ori s-au vaccinat. Dar foarte mulți nu s-au vaccinat. Noi am observat formele grave care apar cu predilecție la tineri, dacă nu se intervine în formele incipiente. La vârstnici, am avut cazuri de reușită terapeutică, comparativ cu tineri cu forme foarte severe, dacă facem o comparație. Am avut o doamnă de 81 de ani care a scăpat și un tânăr de 41 de ani care nu a mai scăpat. Anomalii de genul acesta avem multe. Este o tulpină agresivă cu predilecție la tineri, probabil un fenomen mult mai hiper-reactiv și o replicare mai rapidă decât celelalte tulpini. În plus, este clar că pe măsură ce mutațiile evoluează, ele sunt din ce în ce mai agresive din punct de vedere imunologic."

În plus, dacă în februarie, martie, aprilie anul trecut, mulți pacienți aveau ca simptome pierderea gustului și a mirosului, iar aceia erau pacienții care treceau foarte ușor prin boală, acum "nu mai putem să spunem că pacienții care își pierd gustul și mirosul trec foarte ușor prin boală, dezvoltă și ei forme severe și foarte severe de boală. Nu mai este regula pe care o aplicam acum câteva luni."

Cristian Oancea confirmă că și la Timișoara oamenii ajung târziu la medic, după ce încearcă să se trateze pe cont propriu: "Partea bună este că în zona noastră se testează, oamenii își cumpără teste de la farmacie și se testează. Dar reversul este că ei stau acasă, iau tratament ce au auzit pe la prieteni, pe la vecini sau ce aud în presă și ajung la spital mai târziu, cu forme moderate și severe de boală. Cei care vin târziu spun, în general, că au crezut că nu este așa de grav. Fiecare speră că la el nu va fii grav, dar aceasta nu este o regulă. Dacă prietenul sau vecinul tău a depășit cu bine boala, nu înseamnă că în cazul tău va fi la fel. Trebuie să ne bazăm pe evaluarea medicală și pe actul terapeutic."

O altă categorie de pacienți este reprezentată de cei care vin la medic la timp, dar și în cazul acestora boala evoluează uneori, rapid, spre o formă gravă: "sunt și cei care vin la timp, dar în câteva zile boala evoluează de la zero afectare pulmonară la 30-40-50%. Și este vorba despre 7-8, maxim 9 zile."

De pandemia de COVID-19 "o să mai auzim 5-6-7 ani"


Pentru a face față următoarelor 2-3 luni, cât va dura, cel mai probabil, cel de-al treilea val, Cristian Oancea spune că se bazează și pe responsabilitatea fiecărui cetățean: "Suntem alături de ei și trebuie să înțeleagă că și noi suntem obosiți și frustrați și trebuie să facem echipă, să depășim aceste 2-3 luni, pentru a ne putea bucura de o vară sau o toamnă frumoasă."

Spitalul Victor Babeș din Timișoara

În paralel, Timișoara va încerca să meargă în forță și cu vaccinarea, fiind primul oraș din țară care are centru de vaccinare deschis non-stop și își propune să mai deschidă câteva astfel de centre, "tocmai ca să avem forța să mai atenuăm șocul acestui al treilea val".

"Oamenii sunt obosiți, și noi, personalul medical, ne-am săturat de COVID și toți ne dorim să treacă. Facem un ultim efort. Oricum, de pandemia de COVID o să mai auzim 5-6-7 ani, ca la gripă. Dar acum, dacă depășim faza aceasta, restul va fi mult mai comod, atâta timp cât vaccinarea va continua", încheie medicul Cristian Oancea.

La Iași spitalele nu s-au umplut încă, dar pacienții COVID ajung târziu la medic


Florin Roșu este medic ATI și directorul interimar al Spitalului de Boli Infecțioase "Sfânta Parascheva" din Iași. Confirmă că și în orașul său, "în ultima perioadă s-a observat într-adevăr o creștere a numărului de cazuri. Dacă până acum o lună eram într-o fază de platou - numărul îmbolnăvirilor nu era la un nivel atât de ridicat - am observat o creștere lentă, dar constantă a numărului de cazuri."

Ca peste tot țară, și la Iași pacienții bolnavi de COVID-19 vin târziu la medic, spune Florin Roșu: "Din nefericire, pacienții temporizează prezența la medic. În consecință, ne confruntăm acum, la venirea celui de-al treilea val, cu forme severe în comparație cu celelalte două valuri. Cu cât pacienții amână mai mult venirea la medic, cu atât riscul să evolueze spre forme severe este mai mare. Din punctul de vedere al vârstei pacienților, avem în continuare pacienți între 35 și 80 de ani, cu forme medii și severe."

Medicul Florin Roșu

În ceea ce privește locurile, în momentul de față "dispunem de locuri pentru îngrijirea pacienților atât la Spitalul de Boli Infecțioase, cât și la spitalele suport. La noi, la Iași, în fiecare zi la ora 8:30 ne întâlnim pe Zoom, toți șefii de secții ATI din Iași, și discutăm despre cazurile care sunt la nivelul Iașului. În ATI există o dinamică: sunt pacienți care sunt externați, sunt pacienți care decedează, în acest fel se mai eliberează locuri. În momentul în care avem un loc liber, un pacient care are nevoie de internare în ATI, indiferent că este la alt spital, vine aici, la noi la spital. Până în acest moment, în Iași, toți pacienții care au avut nevoie de suport ventilator l-au primit", spune managerul spitalului de boli infecțioase din Iași.

Sfatul medicului Florin Roșu pentru persoanele care au simptome de COVID-19 sau au făcut un test pozitiv: să ia legătura cât mai rapid cu medicul de familie sau cu un medic infecționist.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















35171 vizualizari

  • +20 (56 voturi)    
    tratatu la tv (Miercuri, 24 martie 2021, 8:17)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    e consecinta FB si insta si toate porcariile astea sociale. Acum toti au ocazia sa-si expectoreze inteligenta oriunde cu milioane de falouarsi si likeuri si shareuri si alte cuvinte de-astea engleziste. Stii nu stii ai falouarsi stii nu stii ai sau n-ai habar dai sfaturi si de nutritie si de sport si de exercitii si de cum sa scoti petele cum sa-ti instalezi AC cum sa furi curent cum sa te imbogatesti cum sa scapi de negi si pot s-o tin asa pana maine. Sa ne aducem aminte cu nostalgie cum se dezbateau dosarele si sentintele definitive sau nu la tv si cand toti devenisera avocati jurati judecatori si toate tv erau sali de tribunal. Acum ne-am specializat in virusi si amibe. Nu e domeniu in care sa nu stim care e treaba. Nu sunt sigur cu fizica cuantica dar gasim noi ceva si acolo. De acum toate mazetele e vedete.
    • -5 (21 voturi)    
      Sa se interzica social media pana trece pandemia! (Miercuri, 24 martie 2021, 11:19)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui piticu_enigmatic

      Face cel mai mult rau! Sunt grupuri intregi care imping lumea sa nu respecte regulile autoritatilor, sa nu poarte masca, sa iasa in restaurante, sa calatoreasca!
      Trebuie interzise toate platformele de social media sau sa fie la conducerea Autoritatilor care sa poata CENZURA TOTUL!
    • +5 (7 voturi)    
      pana la urma asta e evolutia si selectia naturala (Miercuri, 24 martie 2021, 13:13)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui piticu_enigmatic

      Cu cat evolueaza tehnologia, cu atat oamenii primesc mai multa putere. In cazul de fata puterea informatiei care circula libera la nivel mondial, conectand pe oricine cu oricine. Si sunt unii care o ignora, altii care o folosesc in mod pozitiv, si altii care ii cad victime, fie din prostie, fie din nestiinta, fie pur si simplu din ghinion. Si social media nici nu ai cum o reglementa prea tare.

      Dar la fel s-a intamplat, spre exemplu odata cu aparitia automobilului. Unii stiu sa-l conduca in siguranta, unii nu vor sa-l conduca, altii il condul imprudent si ori ajung infipti in copac, ori, mai rau, intra in coliziune cu alte masini sau cu pietoni, omorand si pe altii nevinovati.

      Acu ce sa facem? Sa taiem retelele de socializare, sa interzicem automobilul, sa cenzuram informatia furnizata de televiziune sau ziar?
    • -1 (1 vot)    
      CNA (Joi, 25 martie 2021, 9:57)

      andrei1232000 [utilizator] i-a raspuns lui piticu_enigmatic

      CNA ar trebui sa intervina si sa interzica tele-medicina. La americani exista tele-evanghelizarea, la noi tele-medicina. Numele medicamentelor si bolilor sa nu mai poata fi rostite de reporteri, doar de medici specialisti. Manipularea maselor si inducerea unei stari de anxietate si confuzie este principala preocupare a unor posturi de televiziune gen RTV, A3, Realitatea, Aleph, etc. Intentia este atragerea maselor usor manipulabile, repetarea acelorasi mesaje negative: va fi ca inainte sau mai rau? Mai bine niciodata.
      CNA ar trebui sa intervina de urgenta. Asta nu mai este presa si libertatea cuvantului.
  • +13 (47 voturi)    
    cu respect domnule Oancea, dar... (Miercuri, 24 martie 2021, 8:41)

    licasamadau [utilizator]

    "Oamenii sunt obosiți, și noi, personalul medical, ne-am săturat de COVID și toți ne dorim să treacă. Facem un ultim efort. Oricum, de pandemia de COVID o să mai auzim 5-6-7 ani, ca la gripă. Dar acum, dacă depășim faza aceasta, restul va fi mult mai comod, atâta timp cât vaccinarea va continua", încheie medicul Cristian Oancea.
    Daca pandemia mai dureaza nu stiu cati ani, despre ce ultim efort vorbim?
    Acest ultim efort se tot invoca de aproape un an, desi, practic, suntem intr-o situatie mai proasta ca in 2020.
    De asemenea, a spune ca ati intalnit pe cineva de 80 de ani care a scapat si pe cineva de 40 care nu, e la fel de relevant cu a spune ca ati avut zile mai bune si zile mai proaste.
    Si ar mai fi si altele...
    • +5 (15 voturi)    
      Cum inteleg eu (Miercuri, 24 martie 2021, 9:43)

      hash [utilizator] i-a raspuns lui licasamadau

      Odata cu vaccinarea in masa, care se intampla, sa speram ca trecem macar de 50.000 de vaccinari zilnice, poate prin septembrie se va mai domoli numarul imbolnavirilor (probabil un termen super optimist).

      Odata cu asta, va scadea presiunea pe spitale, pe toti medicii implicati in acest efort integrat de tratare (incepand cu medicii de familie si terminand cu medicii ATI).

      Regulile interne la nivel de tara se vor relaxa, urmand probabil sa continue un control mai strict la frontiere. Pe masura ce tarile UE se vacccineaza, acelasi lucru se intampla la nivel UE.

      Pandemia va continua in tarile in care vaccinarea nu este atat de accelerata. La asta se refera cei 7 ani. Intern, doctorii vor continua sa trateze bolnavi de COVID, insa in regim normal, nu in conditii de asediu.
      • +3 (13 voturi)    
        Asta insa presupune un lucru (Miercuri, 24 martie 2021, 12:05)

        Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui hash

        Anume ca imunitatea data de vaccin este de lunga durata. Daca insa ne uitam la gripa, imunitatea data de un vaccin este de cca un an. Daca imunitatea data de vaccinul anti corona este de tot un an, peste un an vei avea EXACT aceeasi situatie cu cea de acum prin scaderea nr de anticorpi. Dar nu te impacienta.

        Cehia are deja cca 1500 de reimbolnaviti si distanta dintre doua imbolnaviri in cazul tulpinii britanice a scazut de la 3 luni la 2 luni. Deci s-ar putea ca imunitatea data de vaccin sa nu dureze un an ci mai putin.

        Si mai e ceva: oricand in urma unei mutatii poate aparea o tulpina fata de care eficienta vaccinului sa fie mica: sudaficana deja exista si exista si cea din California. Ce se va intampla este o noua pandemie dar cu o noua tulpina.
        • +1 (5 voturi)    
          Are 1400, (Miercuri, 24 martie 2021, 16:12)

          Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

          nu 1500 de reinfectari (ma rog, nu conteaza), din 1,5 milioane! E in marja de eroare a testelor, nu poti spune cu siguranta ca cineva e reinfectat decat dupa mult timp si multa secventiere genetica - in 99,9% dintre cazuri, sunt doar ramasite adn ale virusului, moarte, ca sa zic asa, e normal sa dea pozitiv!
          • +1 (3 voturi)    
            Nu (Miercuri, 24 martie 2021, 20:35)

            Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

            Reinfectare inseamna aici teste negative saptamani in sir urmate apoi de teste pozitive si mai ales simptome specifice.
        • 0 (0 voturi)    
          Imunitatea durează mai mult, dar apar tulpini noi (Sâmbătă, 27 martie 2021, 0:25)

          sageatasudului [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

          Imunitatea dată de vacinul antigripal este mai mare de un an pentru tulpinile vizate de acesta, însă apar noi tulpini care trebuie atacate și de aceea trebuie refăcut vaccinul. Ținând cont că gripa are caracter sezonier, vaccinarea pentru noile tulpini se face in octombrie-decembrie, inainte de declansarea epidemiei anuale de gripă din ianuarie-aprilie, (declansată de socializarea intensă din periooada sarbătorilor). Anul trecut epidemia de gripă era in plina desfasurare la instituirea carantinei si a scazut imediat după aceea. Anul acesta sunt atat de putine cazuri de gripă față de anii trecuti (datorită măsurilor de protecție împotrica Covid) încât la vară o să apară o altă problemă: ce tulpini să fie incluse în vaccin, în condițiile în care sunt atât de puține cazuri incât nu sunt relevante statistic.
          Revenind la Covid, trebuie să luptăm cu fiecare val, vaccinare masivă, respectarea regulilor până la dispariția epidemiei. După ce dispare valul epidemic, relaxare până apare un nou val, când din nou trebuie să să instituim măsurile de protecție si vaccinarea cu un vaccin adaptat la noile tupini. Și tot așa mai departe. Problema este că la noi, ca de obicei, regulile au fost aplicate așaa, mai balcanic, multor oameni nu le pasă (sau nu le mai pasă) și noi nu am izolat virusul ca să apucăm să ne putem relaxa și ca urmare tot sistemul este sub presiune continuă de mai mult de un an. In orice război trupele sunt rotite pentru a se reface capacitatea de luptă, însă în războiul ăsta nu s-a întîmplat acest lucru, pentru că nu sunt trupe de rezervă și nu au fost perioade de pauză.
    • +14 (18 voturi)    
      vaccinarea în masă va debloca spitalele (Miercuri, 24 martie 2021, 10:31)

      mgexpert [utilizator] i-a raspuns lui licasamadau

      Cred că asta e speranța în mai bine, la care se referă.
      Apar de altfel și noi tratamente, mult mai eficiente pentru cei care au luat boala. Statistic vom sta mai bine, dar vor continua să moară oameni.

      Mă îngrijorează însă pasarea sub preș a puținelor (e adevărat) cazuri de deces post-vaccin.. Omul are dreptul să știe ce riscă (dincolo de statistică), pentru că e vorba de viața fiecăruia dintre noi până la urmă.
      • +6 (8 voturi)    
        asa e numai ca... (Miercuri, 24 martie 2021, 11:22)

        licasamadau [utilizator] i-a raspuns lui mgexpert

        atat hash cat si tu ati inceput din prima cu "sa speram", "poate", "cred", "speranta".
        La nivel de comentarii sperantele si credintele fiecaruia sunt in regula, ca de-aia sunt comentarii.
        La nivel de specialisti, poate ca stirile ar trebui facute din studii, analize, si nu din speranta sau credinta fiecaruia dintre ei.
        Altfel obtinem brambureala actuala cu opinia doamnei Mahler, opinia domnului Arafat, opinia domnului Musta.
        Mai erau opiniile lui Streinu Cercel si ale lui Rafila, dar intre timp si-au gasit preocupari mai interesante si au lasat-o mai moale.
        • +1 (9 voturi)    
          Stim din experienta UK. (Miercuri, 24 martie 2021, 14:35)

          Valtran [utilizator] i-a raspuns lui licasamadau

          Pe 8.03 s-au redeschis scolile PENTRU A NU SE MAI INCHIDE.
          Pe 29.03, regula "stay at home" dispare PENTRU A NU MAI REVENI.
          Pe 12.04 se deschis toate magazinele PENTRU A NU MAI FI INVISE.
          Si asa mai departe, incet-incet, toate restrictiile se ridica PENTRU A TERMINA DEFINITIV cu un lockdown RESPECTAT DE POPULATIE.

          DAR ieri aveau peste 28 milioane vaccinati.
          • 0 (0 voturi)    
            Sper ca esti sarcastic. (Joi, 25 martie 2021, 10:05)

            Lok [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

            In privinta UK. Daca esti e asa la limita.
            • -1 (1 vot)    
              Sper...... (Joi, 25 martie 2021, 17:34)

              Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Lok

              ....... ss gasesti un om bun sa-ti explice ce citesti.
              Altfel, iti pierzi vremea
        • 0 (0 voturi)    
          poate tanti Omida le știe cu precizie.. (Joi, 25 martie 2021, 14:18)

          mgexpert [utilizator] i-a raspuns lui licasamadau

          Pentru că acest virus, ne poate face în continuare surprize..
          Când orizontul unui om se reduce la un punct, acesta exclamă fericit : Iată punctul meu de vedere !..
      • -2 (4 voturi)    
        Da, daca se va vaccina lumea (Miercuri, 24 martie 2021, 21:55)

        Kornell [utilizator] i-a raspuns lui mgexpert

        Statistici OFICIALE (OMS, Bloomberg..) - in USA 350.000 cazuri noi pe zi la mijloc de decembrie; dupa vaccinarea a 20%!!!! din populatie scade la 50000. UK - de la 60000 cazuri noi la mijloc de ianuarie, vaccinand 25%!!!! din populatie a scazut la 5000/zi. Israel - a vaccinat 55% din populatie, scaderi pe 2 luni de 90% mortalitate si 85% cazuri. TOATE SUNT CIFRE - e matematica pura, dincolo de politica vaccinala, tipul de vaccin sau Sosoace. Practic, daca se va vaccina lumea (apropo, Ungaria are 10% iar Serbia 16%) va scadea nr. de cazuri si la noi - in present suntem pe la 7%
    • +5 (7 voturi)    
      pai vaccinarea (Miercuri, 24 martie 2021, 13:16)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui licasamadau

      Speram cu totii ca vaccinarea sa rezolve in mare parte problema. Si daca ne uitam la Israel, semnele sunt bune, cel putin deocamdata. Si pe de alta parte, daca ne uitam in istorie, vedem ca in doi ani s-au cat terminat toate pandemiile.

      Cat despre varsta, ce vrea sa zica Oancea e ca sunt din ce in ce mai multe cazuri grave la persoane tinere decat acu 6 luni.
  • +21 (45 voturi)    
    și eu și (Miercuri, 24 martie 2021, 9:18)

    nahir [utilizator]

    soția mea avem covid.
    Am constatat asta Sâmbătă în baza unui test rapid, după care am chemat salvarea. A venit un echipaj care ne-a făcut controlul medical și ne-a dat schema medicamentelor ca să ne putem trata acasă.
    Al doilea achipaj a venit după vreo 2 ore și ne-a făcut testele RT-PCR.
    Nu luați în derâdere. E un boală foarte parșivă. Respectați medicamentația și nu întârziați să contactați salvarea.
    Dacă se iau din timp măsurile pe care le recomanda medicii, sunt toate șansele să nu ajungeți în spital unde este foarte aglomerat.
    • +8 (8 voturi)    
      Considera-te norocos (Miercuri, 24 martie 2021, 9:37)

      hash [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      La noi a venit dupa 2 zile sa ne faca testul PCR (care a iesit pozitiv).
    • +5 (17 voturi)    
      Mai multe date (Miercuri, 24 martie 2021, 9:51)

      JoeTheDow [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      De ce e parsiva? Cum ai reusit sa fi vizitat de doua echipe medicale cand multi nu reusesc sa obtina nici macar un raspuns la telefon?

      De apreciat sfatul sa nu luam in deradere, dar avand in vedere ca esti om serios si informat despre boala, cum ati reusit sa va infectati?

      Poti sa impartasesti la toti medicatia recomandata?

      Si totusi, daca ai urmat ce au recomandat autoritatile, cum ati reusit sa va infectati? Sa stim si ceilalti sa ne ferim.
      • +7 (7 voturi)    
        Datele mele (Miercuri, 24 martie 2021, 12:51)

        provest_1 [utilizator] i-a raspuns lui JoeTheDow

        Noi am fost infectati amandoi la sfarsitul lunii octombrie.
        Cum?
        Desi amandoi am respectat restrictiile si normele sanitare, unul dintre noi a trebuit sa mearga la serviciu, unde ia contact cu alte cateva zeci de colegi care merg in permanenta pe teren. Unii dintre acestia nu cred nici acum in covid sau ca lor le poate face rau, deci...mai usor cu masca.
        Un moment de neantentie, poate o masca lasata mai jos la o sedinta, si gata a fost.
        Am stat cuminti acasa, tinand legatura permanent cu medicul de familie.
        Din fericire amandoi am trecut usor peste boala.
    • -10 (20 voturi)    
      De ce nu ati respectat regulile? Sunteti vinovati! (Miercuri, 24 martie 2021, 11:25)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      .*.

      Sosocilor, de ce v-ati imbolnavit? Nu ati respectat regulele impuse de autoritati, ati ascultat de Sosoaca si de pesedisti si de propaganda anti-vaccinare de pe net!
      Uite ca daca nu respectati cu sfintenie regulile, o patiti.
      Ati fost la petreceri ilegale, nu ati pastrat distanta sociala, nu ati purtat masca, ati fost in calatorii ne-esentiale! UIte ca o patiti!
      Eu respect cu sfintenie si nu ies din casa si nu m-am imbolnavit! O singura data am iesit cand am fost sa ma vaccinez cu Astra Zaneca si o sa mai ies doar la rapel!
      Dar ce sa facem noi, cei care respectam, daca sunt unii sosoci ca voi care va bateti jos de munca noastra!

      .*.
      • +7 (9 voturi)    
        Sper sa ai vreodata de mers undeva (Miercuri, 24 martie 2021, 14:11)

        Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Cu un mijloc de transport condus de unul care lucreaza de acasa.
      • -2 (2 voturi)    
        postac pesedac, (Joi, 25 martie 2021, 8:49)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        de unde știi tu că nu am respectat măsurile de protecție.
        Râu e să fii prost.
    • +2 (12 voturi)    
      Doamne-Ajuta... (Miercuri, 24 martie 2021, 11:38)

      festina [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      Daca la 7-10 zile de la aparitia primelor simptome boala nu se agraveaza, ati scapat.

      Oricum,in afara de medicatie si verificare frecventa cu pulsoximetru
      va sugerez odihna,lichide multe, stres cat mai putin si filme bune pe Netflix.

      Sanatate multa si s-auzim de bine!
      • +3 (7 voturi)    
        Tulpina britanica difera (Miercuri, 24 martie 2021, 12:35)

        marsur [utilizator] i-a raspuns lui festina

        Isi arata coltii dupa 10 -11 zile . Ori scapi daca esti ok in ziua 17 , ori ajungi in spital ! Prima saptamana are simptome usoare , a 2-a zici ca te-a calcat trenul . Din experienta traita acum 4 saptamani .
        • -8 (10 voturi)    
          De ce nu ati respectat regulile? V-ati imbolnavit! (Miercuri, 24 martie 2021, 14:04)

          Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui marsur

          *.

          Sosocilor, de ce v-ati imbolnavit? Nu ati respectat regulele impuse de autoritati, ati ascultat de Sosoaca si de pesedisti si de propaganda anti-vaccinare de pe net!
          Uite ca daca nu respectati cu sfintenie regulile, o patiti.
          Ati fost la petreceri ilegale, nu ati pastrat distanta sociala, nu ati purtat masca, ati fost in calatorii ne-esentiale! UIte ca o patiti!
          Eu respect cu sfintenie si nu ies din casa si nu m-am imbolnavit! O singura data am iesit cand am fost sa ma vaccinez cu Astra Zaneca si o sa mai ies doar la rapel!
          Dar ce sa facem noi, cei care respectam, daca sunt unii sosoci ca voi care va bateti jos de munca noastra!

          .*.
    • -7 (13 voturi)    
      adica (Miercuri, 24 martie 2021, 12:07)

      andr1stE [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      doi destepti tu si nevasta-ta. efectiv nu aveati ce face, va curgea maxim nasu si ce ati zis voi din plictiseala: hai sa ne facem test ca si asa nu avem altceva mai bun de facut. teste care nu-s calibrate nu-s standardizate, orice maimuta care stie sa desfaca o banana are acces la test. si dupa a iesit pozitiv si ce ati spus voi" aoleu o sa murim de la covid" ia sa sunam salvarea. si au venit cosmonautii taraboi masti dosarale x... au iesit x+2 destepti la numaratoarea covrigilor. BRAVO MA!
    • +2 (4 voturi)    
      Sanatate ! (Miercuri, 24 martie 2021, 14:37)

      Valtran [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      .
  • +21 (33 voturi)    
    Propaganda Covid face din victime - suboameni (Miercuri, 24 martie 2021, 9:25)

    Razvan_M [utilizator]

    Foarte similar cu propaganda bolshevica, ce invinovatea victimele pentru faptul ca au fost omorate. Oare suntem pregatiti pentru asa ceva din nou?

    Este cunoscut ca frica/groaza si lipsa de speranta ii fac pe oameni sa isi piarda pojghita de civilizatie si sa lase in jos barierele de moralitate. La fel statul in izolare pe termen lung. La fel socurile la care suntem supusi pe toate canalele de comunicare, non-stop, de un an de zile.

    Vad in tot mai multe comentarii revarsari de ura fata de cei care se imbolnavesc. Ca si cum victimele sunt vinovate de ceva si merita sa sufere si sa moara. Aud inclusiv la radio aceleasi revarsari de ura inumane. Astea sunt momente cand creste riscul sa iasa la suprafata tot ce-i mai rau in noi.

    Sper ca acei care cad prada propagandei sa se trezeasca si sa constientizeze ce se intampla cu ei.
    • +9 (25 voturi)    
      Asta am constatat si eu (Miercuri, 24 martie 2021, 9:54)

      Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Cati prin postari spun ca cei care sunt bolnavi sunt niste criminali pentru ca ii imbolnavesc pe ceilalti. Eu unul consider ca sunt VICTIME.

      Se spune ca nu pastreaza izolarea, etc. Dar tinerii trebuie sa socializeze. Nu au cum sa se iubeasca pe net, sa se intalneasca, sa faca dragoste online. Tinerii trebuie sa invete. Tinerii sunt cei mai putin vulnerabili si totodata cei mai blamati pentru situatie. De ce? Pentru ca incearca in aceste vremuri sa duca o viata normala?!?!?
    • -4 (28 voturi)    
      Nu sunt de acord (Miercuri, 24 martie 2021, 10:00)

      JoeTheDow [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Oamenii care s-au infectat trebuie totusi aratate cu degetul, mai ales o anumita categorie: cei care, de exemplu, sunt revoltati ca sunt partiile aglomerate, aglomeratie la care totusi contribuie si ei fiindca le arde de sanius.

      E un virus mortal, sunt niste reguli sigure si simple recomandate de autoritati. Oamenii care se infecteaza nu le urmeaza si din cauza asta nu pot fi considerate niste persoane reponsabile. Un grup trebuie sa excluda acesti oameni fiindca cand e vorba de un virus mortal, toleranta fata de egoism trebuie sa fie zero.
      • +3 (19 voturi)    
        ba joe pesmet (Miercuri, 24 martie 2021, 12:12)

        andr1stE [utilizator] i-a raspuns lui JoeTheDow

        si intepaturile facute de cel mai temut animal din lume TANTARUL sunt mortale. mor 1 mil anual. mai mult decat a omorat covidu (mortaciuni reale, nu hodorogi de 89 ani cu inima in pioneze si ficatu la pachet si butelia de aer care se plimba pe pasagere).
    • -1 (27 voturi)    
      pai (Miercuri, 24 martie 2021, 10:20)

      martel55 [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      in multe cazuri victimele chiar sunt vinovate din pacate...atata timp cat nu le pasa de nici o masura de prevewntie, ba mai iau si in deradere pe cei care incearca sa se protejeze, sunt foarte vinovate daca se imbolnavesc, in mod evident
      • +4 (8 voturi)    
        Sunt vinovate pentru ca se imbolnavesc? (Miercuri, 24 martie 2021, 16:29)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui martel55

        Dumneata esti serios, chiar crezi ce spui?
        Asta-i chiar culmea...
  • +9 (23 voturi)    
    Inchideti (Miercuri, 24 martie 2021, 9:30)

    Costi888 [utilizator]

    Antena 3, realitatea si romania Tv si ati rezolvat problema. Gradul se prostie si manipulare de acolo intrece orice bun simt si devine o problema de siguranta nationala. Pensionarii (mai ales) sunt terorizati pur si simplu de cele 2 subiecte: pensii si covid/vaccin). Au ajuns saracii sa creada ca vor muri daca fac vaccinul. Voi va dati seama unde s a ajuns?
    • +1 (3 voturi)    
      Pai (Miercuri, 24 martie 2021, 16:31)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui Costi888

      Toti cred ca vor muri daca fac Covid (lucru care nu-i nici macar aproape de adevar), e natural sa creada ca mor si de la vaccin :))
      Isteria a cuprins minti mult mai tinere, cateva chiar pe aici, ce te mai miri de batrani?
  • +10 (20 voturi)    
    Ataca in special tinerii? (Miercuri, 24 martie 2021, 9:38)

    luxian [utilizator]

    Aveti si date care sa sustina aceasta afirmatie?
    Citez dintr-un articol anterior, unde 5% dintre persoanele decedate au sub 50 ani, si aproape toate comorbiditati:( doar 1 din 143 nu are).

    În intervalul 18.03.2021 (10:00) – 19.03.2021 (10:00) au fost raportate 143 de decese (87 bărbați și 56 femei).

    Dintre acestea, 1 deces a fost înregistrat la categoria de vârstă 30-39 ani, 7 decese la categoria de vârstă 40-49 ani, 10 decese la categoria de vârstă 50-59 ani, 42 decese la categoria de vârstă 60-69 ani, 41 decese la categoria de vârstă 70-79 ani și 42 decese la categoria de peste 80 de ani.

    140 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, 1 pacient decedat nu a prezentat comorbidități, iar pentru 2 pacienți decedați nu au fost raportate comorbidități până în prezent.
    • +10 (12 voturi)    
      mda (Miercuri, 24 martie 2021, 11:19)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui luxian

      iti dai seama ca titlul suna mai bombastic: "tulpina care vaneaza si ataca in special TINERII"

      deci na, mesajul cred ca a fost introdus cu succes...
    • +5 (11 voturi)    
      Varsta medie 71.85 (cu tolerante) din cifrele tale (Miercuri, 24 martie 2021, 11:41)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui luxian

      Dar speranta in Romania cand nu ai comorbiditati serioase este de 73. E ciudat ca o boala mortala grava de nivel pandemic sa nu reduca semnificativ speranta de viata.
    • -3 (9 voturi)    
      si tu ai date (Miercuri, 24 martie 2021, 12:06)

      natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui luxian

      cauta un articol de anul trecut de prin vara si fa singur o comparatie, nu ii contrazice degeaba pe cei care fac comparatia pentru tine
      • +1 (5 voturi)    
        Comparatie (Miercuri, 24 martie 2021, 14:19)

        luxian [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

        Ce comparatie sa fac?
        Am comparat cu datele aparute acum cateva zile in alt articol, si doar 1 din 143 decedati are sub 40 ani, cu comorbiditati.
        Eu intrebam doar daca sunt date sustin aceasta parere, pentru ca eu nu am reusit sa gasesc.
    • -3 (11 voturi)    
      Da ataca tinerii (Miercuri, 24 martie 2021, 12:28)

      marsur [utilizator] i-a raspuns lui luxian

      Incepand din a 2-a parte a lunii februarie sunt tot mai multe persoane tinere cu manifestari dure ale bolii . Tuse , plamani afectati cele mai dese probleme . Si asta iti spune unul care a avut Covid . Experienta este groaznica . IN aceste moment prieteni 33 ani - cf pozitiv de 10 zile- tuse agresiva , dureri de spate - , 46 ani - tuse agresiva saturatie a scazut azi la 80 si probabil altii
      Dupa tine luxcifer daca un individ are diabet la 40 de ani trebuie sa moara ? cu boala asta traiesti 80 de ani .Daca un tip este obez si la anul va slabi probabil pentru ca asta are in plan , trebuie sa moara ?
      Iarta-ma dar nu pot decat sa spun ca esti un mic nazist sau un mare idio-t
      • +6 (10 voturi)    
        Wow (Miercuri, 24 martie 2021, 14:16)

        luxian [utilizator] i-a raspuns lui marsur

        Chiar nu ma asteptam la un raspuns atat de virulent.
        Eu doar vroiam sa gasesc date din care sa rezulte ce se mentioneaza in titlul articolului. In cazul in care le ai, adauga-le la comentariu.

        In datele aparute acum cateva zile pe pe acest site se mentioneaza ca a fost 1 deces la persoane sub 40 ani, din totalul de 143.
        Mi se pare ca contrazice cel putin partial titlul articolului.
      • +5 (7 voturi)    
        Incearca sa raspunzi mai politicos (Miercuri, 24 martie 2021, 16:37)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui marsur

        Fa un efort, te rog.
        In alta ordine de idei: speranta de viata in Romania e mai mica de 80 de ani, nu stiu de unde ai scos tu aia cu diabeticii care traiesc pana la 80. Eu nu stiu insulinodependenti care sa ajunga la 70 de ani, poate cei care au facut diabetul foarte tarziu. Diabetul e o boala ingrozitoare, absolut ingrozitoare.
        Nu trebuie sa moara nimeni, cu sau fara diabet. Nimeni nu doreste moartea nimanui. Nu-i vina noastra ca are virusul asta ceva cu diabeticii sau obezii, asa a fost sa fie.
        • +1 (1 vot)    
          Speranta in RO e 73. (Joi, 25 martie 2021, 10:19)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          Si din articolele stiintifice gasite reiese ca diabetul scade din speranta generala a unei populatii 3-5 ani. Deci diabeticii ating varsta medie de 68-70.
          • +2 (2 voturi)    
            Diabetul chiar e o boala ingrozitoare (Joi, 25 martie 2021, 22:31)

            Luk [utilizator] i-a raspuns lui Lok

            Nu glumeam. Cel insulinodependent e ingrozitor, oamenii sfarsesc cu membre inferioare taiate si atac de cord. Cetatenii de pe la noi un prea citesc, iar daca citesc, nu prea inteleg ce scrie...
  • -7 (17 voturi)    
    Cum a ajuns tratament la TV? Simplu. (Miercuri, 24 martie 2021, 9:42)

    AndreiSo [utilizator]

    Pentru ca cei care comunica sunt niste no name, fara anvergura. Gheorghita, Voiculescu, Catu, Moldovan(Angela, ca pe Horatiu l-ati uitat)...
    Daca vorbeau Irinel Popescu, Lucan, Bradisteanu, Lascar, era altceva.
    Mai era Cercel, dar a fost rezolvat si el. Puteau fi chemati generalul Tintoiu, poate cel mai bun diagnostician, sau generalul Horvat, cel mai bun chirurg pulmonar. Dar voi, nu si nu... revolutie...
    Formarea asta, a lumii noi, anihilandu-i pe cei vechi, are si riscuri.
    Iata-l pe-asta: pionierii trebuie sa gandeasca: care-i stanga, care-i dreapta?....
  • +11 (21 voturi)    
    “așa-zisele drepturi." (Miercuri, 24 martie 2021, 9:49)

    Alui [utilizator]

    Cand un “medic” gandeste asa, nu e mare lucru sa lege oameni constienti de pat si sa-i sedeze fara a fi nevoie! Nu mai vorbesc de internarea cu forta a celor asimtomatici sau cu simptome usoare impusa la inceputul pandemiei de alti “medici”.
  • +11 (15 voturi)    
    Sistemul medical a distrus increderea in sistemul (Miercuri, 24 martie 2021, 9:53)

    strutul [utilizator]

    medical.

    Oamenii aveau incredere in sistemul medical pana au inceput sa moara la spital: in incendii, infectii intraspitalicesti, uitati in izolatoare fara incalzire.

    Sistemul medical isi acopera urmele: cand vin acuzatii de la pacietii, nu se cerceteaza, sunt presupuneri si se musamalizeaza.
  • -3 (21 voturi)    
    ! (Miercuri, 24 martie 2021, 9:54)

    tudorr [utilizator]

    Le urez sosoncilor intubare placuta! Pana nu te loveste in plex realitatea, visati cai aurii pe pereti!
    • +2 (10 voturi)    
      Iti lipseste umanitatea. (Miercuri, 24 martie 2021, 11:43)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      Iti recomand biblia, nu sunt religios dar unii au nevoie de ea pentru a fi umani.
      • 0 (2 voturi)    
        ! (Joi, 25 martie 2021, 13:55)

        tudorr [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Fugi ma de-aci cu biblia ta cu tot!
        • 0 (0 voturi)    
          Ura nu e o solutie. (Joi, 25 martie 2021, 22:45)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

          Isus te iubeste.
  • +13 (17 voturi)    
    mda (Miercuri, 24 martie 2021, 10:00)

    SoulSearcher [utilizator]

    eu pe doctorii romani nu`i cred nici daca ar sta in genunchi...

    toti cu business-uri la privat, toti pusi pe facut bani..

    foarte putini sunt oameni, foarte putini arata compasiune si tin la pacientii lor

    asa ca mai taie din ele, ca de aia s-a saturat lumea si nu le mai pasa de covid

    din cauza doctorilor parsivi din romania in care nu ai incredere
  • 0 (10 voturi)    
    Statul nu da doi bani pe noi (Miercuri, 24 martie 2021, 10:02)

    emil bobu [utilizator]

    Colegiul Medicilor a spus ca nebuna de Grosan e eleganta, in loc s-o cenzureze.

    Deci, liber la moarte tuturor neesentialilor! Statul nu da doi bani pe noi.
    • +4 (4 voturi)    
      Depinde cum vrea presa sa o prezinte. (Miercuri, 24 martie 2021, 11:45)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      In mod normal ar fi fost un interviu lung cu taierea sincopelor din discursul unuia neobisnuit cu discursul in fata camerei. Daaaaar in stil grand au lasat-o la liber ca da foarte prost pe sticla.
  • +6 (10 voturi)    
    as fi foarte atent (Miercuri, 24 martie 2021, 10:04)

    Alex2016 [utilizator]

    daca as ajunge acum in spital cu sau fara covid- as fi in stare de alerta maxima la ce mi se administreaza de catre medici. obositi, angoasati...pot oricind face o greseala. Iar sedat sau legat de pat chiar nu m-as lasa, ca sa o faca ar trebui sa fiu oricum deja 90 % mort.
  • +10 (14 voturi)    
    Imi place exprimarea domnului Imbri (Miercuri, 24 martie 2021, 10:04)

    Mendebilul [utilizator]

    ”Mai apar și manifestațiile acestea de stradă pentru așa-zisele drepturi." Îmi sună foarte comunist. Drepturile fundamentale mai există sau nu? Ar fi important de spus că toți dictatorii lumii, toți cei care, într-o formă sau alta, au restrâns drepturi fundamentale, au prezentat motive foarte bine întemeiate: pacea globală, viitorul luminos, egalitatea, echitatea, etc... Pe de altă parte e clar că e o boală serioasă ce trebuie abordată serios. Probabil singura cale viabilă astăzi este să urgentăm vaccinarea. Mi se pare că ritmul nostru e scăzut. Am început bine dar acum ne-am dezumflat, tipic românesc.
  • +6 (12 voturi)    
    Mancatori de.... (Miercuri, 24 martie 2021, 10:09)

    Alui [utilizator]

    “ "La Terapie Intensivă, compartimentul de 9 paturi, cât are Spitalul Victor Babeș, a fost tot timpul ocupat. Se mai eliberau prin externare, dar nu dura foarte mult până se ocupau din nou”.

    Se externau ce? Cadavrele?
    https://ziare.com/stiri/spitale/ca-i-dintre-pacien-ii-cu-covid-care-ajung-la-ati-supravie-uiesc-1644984

    “Potrivit acestuia, in cazul pacientilor care ajung intubati rata de supravietuire este, intr-adevar, de 10 la suta.”.
  • +4 (12 voturi)    
    oare (Miercuri, 24 martie 2021, 10:18)

    martel55 [utilizator]

    atata timp cat nu exista un tratament concret, cu ce ajuta atat de mult prezentarea le medic imiediat?ca tot medicii spun ca si in cazurile astea tot aleator evolueaza boala indiferent de ce tratament simptomatic aplica ei...de fapt e o ruleya ruseasca, depidne doar de organismul fecaruia daca face sau nu o forma severa, indiferent de tratamentul in aplicat deocamdata...poate pe viitor vor reusi sa produca totusi un tratament adevarat
    • -1 (11 voturi)    
      e ruleta ruseasca, dar... (Miercuri, 24 martie 2021, 11:53)

      festina [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      daca ajungi la spital mai repede si ti se da oxigen inainte ca plamanii sa fie afectati foarte grav, dai timp organismului tau tinar sa lupte cu boala.
      Macar nu mai iesi din casa sa nu imbolnavesti si pe altii.

      Oricum, pt cei care se infecteaza si nu vor sa mearga la spital de la inceput, recomand un pulsoximetru cu care sa-si masoare de cateva ori pe zi saturatia de oxigen din sange. In mod normal, ea e undeva la 96-98% (functie de om, varsta,fumator,sportiv etc). Daca scade sub 95% e cazul sa suni la salvare.

      In speranta ca se mai gasesc locuri la spital.

      Dar cea mai sigura varianta sa nu joci la ruleta ruseasca tot protectia e (masca,igiena mainilor si distantarea sociala).
      Pana te vaccinezi...
      • +2 (2 voturi)    
        Nu panica lumea sa ajunga la ATI. (Joi, 25 martie 2021, 10:25)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui festina

        Puls oximetrele variaza cu vreo 5-10% din fabricatie intre modele. Plus ca valoarea aia e una relativa in functie de multi factori de la tensiune la grosimea stratului de piele.
        Daca ai unu iti faci o medie si vezi daca scade. Dar in general daca nu ai simptome, nu iti va spune mai multe despre tine.
        Nu exista valoarea absoluta 95%.
        Anecdotic am acces la unul si cu masca scade sub 92% :))))
  • +8 (34 voturi)    
    STOP dicataturii medicale (Miercuri, 24 martie 2021, 10:35)

    mmagic [utilizator]

    Ne-am saturat sa ne tot spuna medicii ce sa facem!
    Este inadmisibil ca aceasta clasa sociala mizerabila, corupta, tocatoare de bani, plina de malpraxis, plina de corbi care nu isi scot ochii si plina de bube sa comande integii tari ce sa facem!
    Ca sa isi salveze ei stresul profesional cica!

    Ca oricum 9 din 10 intubati din ATI ii omoara.
    Ca oricum acum cunosc mai multi oameni care au avut COVID si sunt bine.
    Ca oricum au pus educatia si economia pe butuci.
    Ca oricum or sa moara 50.000 de covid la final.
    Ca oricum mai bine de jumatate din populatie a luat deja covid si atunci pe cine dracu mai protejam? pe mama de copil? pe sotie de sot? pe frate de sora? pe vara de veri? pe bunici de nepoti? Inumanilor !

    Sa ii ia gaia pe mafiotii in halate albe cu tot sistemul lor infect cu tot!
    • -6 (18 voturi)    
      meriti... (Miercuri, 24 martie 2021, 12:05)

      festina [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

      tulpina de care vorbea piticu_enigmatic.

      Auzi tu, explicatie:"Cunosc oameni care s-au infectat si s-au facut bine".
      Bravos, esti un geniu! Ai descoperit roata.
      Sau "oricum 9 si 10 intubati mor". Corect, atunci respecta regulile si nu te imbolnavi/nu-i imbolnavi pe altii , ca o mica parte vor ajunge intubati si vor muri. Dar nu vor muri pt ca sunt intubati, ci pt ca sunt grav bolnavi si nu-i mai slaleaza nici mama intubarii.
      De unde stii ca peste juma' de populatie a facut covrig? Ai facut tu teste de seroprevalenta in populatie? Estimarile (facute si de aia din afara spun ca sunt de 3-4 ori mai multe cazuri decat cele declarate), nu de 10 ori mai multe!
      Daca pana acum s-au imbolnavit doar cca 20% in oameni, la final totalul mortilor va fi de cca 100.000. Iar daca toti ne imbolnavim intr-o perioada scurta si nu mai ai norocul de niste antivirale sau oxigen (nu vorbesc de intubare), mortalitatea creste verttiginos.

      Ai ochelari de cal si stii una si buna: covrigul nu-i periculos.

      Sa stii ca e, cum si prostia e periculoasa. Si nici una nici alta nu se trateaza din pacate.

      Roaga-te sa se vaccineze cat mai multi, ca astfel si tu scapi mai repede de restrictii si economie pusa pe butuci.
      Capisci sau iti fac un desen?
      • 0 (8 voturi)    
        Hmmm (Miercuri, 24 martie 2021, 13:11)

        Sah [utilizator] i-a raspuns lui festina

        Prostii fara cuvinte la ei vor sa faca mereu desene...;)
      • +2 (6 voturi)    
        In Olanda 75% dintre intubati isi revin (Miercuri, 24 martie 2021, 18:12)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui festina

        Cum iti explici diferenta de 65%?
    • +2 (18 voturi)    
      Pai hai sa-i dam jos (Miercuri, 24 martie 2021, 12:10)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

      E si culmea ca majoritatea care s-a saturat de aceste restrictii sa se supuna unei minoritati.
  • +5 (15 voturi)    
    intreb si io (Miercuri, 24 martie 2021, 11:09)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    da o tulpina care sa-i atace pe prosti cand apare?
    • +1 (7 voturi)    
      ce haios... (Miercuri, 24 martie 2021, 15:09)

      festina [utilizator] i-a raspuns lui piticu_enigmatic

      ti-ai luat niste minusuri de la unii care s-au simtit cu musca pe caciula,
      desi nu i-ai numit...

      E totusi o dovada de minima inteligenta sa si dea seama ca sunt prosti:)
  • +9 (13 voturi)    
    mda (Miercuri, 24 martie 2021, 11:24)

    SoulSearcher [utilizator]

    dupa ce se termina pandemia asta, si nu ca zic autoritatile ci pt ca lumea nu le va mai pasa, fie ca e neamt, englez, francez sau roman...

    vestea mai nasoala este ca NIMENI nu va mai avea incredere in autoritati, si daca mai apar alte pandemii, absolut tot mapamondul va zice "hai bre ma lasi cu din astea... de frica covidului a ramas lumea fara afaceri, copii fara educatie, viata personala a disparut.. etc"

    si asa apar extremistii care castiga teren si ne ducem spre alte conflicte..

    sa nu uitam totusi istoria ultimilor 100 de ani, cand disperarea si foametea a adus in prim plan cretini precum Hitler, Mussolini, si altii....
  • +6 (12 voturi)    
    Eu zic sa-i intrebati (Miercuri, 24 martie 2021, 12:07)

    galeo [utilizator]

    Pe Godina si Cristian Tudor Popescu, mai nou sunt experti in medicina...
    • -3 (3 voturi)    
      Hăhă (Miercuri, 24 martie 2021, 23:08)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Și Șoșoaca și Budeanca.
  • +11 (19 voturi)    
    Hmmm (Miercuri, 24 martie 2021, 12:19)

    Sah [utilizator]

    Infectarea cu covid...
    Am fost ca insotitor cu o persoana sa isi faca niste analize la spitalul Colentina.
    Doua lucruri ar fi de spus despre spitale si medici:
    -a fost controlata temperatura la intrarea in spital, am respectat toate masurile de protectie si...ne-am infectat amandoi cu covid din acest spital.
    Eu nu am facut decat sa stau pe o bancuta in fata centrului de vaccinare anticovid si acolo m-am infectat!!!
    -medicii sunt jalnici si nesimtiti, fac colonoscopia 'pe viu' fara anestezie...iar cand cineva cere anestezie ii spune citat: ''daca vrei anestezie vino la mine la Sanador, plateste!!''.
    Spune asta de parca pacientul nu plateste pentru sanatate iar medicul nu ar fi platit regeste pentrru munca lui de la stat!!!
    PS. Pot spune si numele medicului daca intereseaza pe cineva.
  • +6 (10 voturi)    
    Vrem cifre (Miercuri, 24 martie 2021, 14:56)

    gnd [utilizator]

    Domnilor medici, profesionisti si specialisti in sanatate publica. Vrem cifre nu anecdote sau exemple izolate. Nu ne incalzeste cu nimic ca ne spuneti "am avut pacient de 41 de ani care a murit si de 81 care a scapat" nu face altceva decat sa raspandeasca panica si neincrederea in sistem si in Dvs. Vrem sa stim exact cate persoane se interneaza, separate pe categorii de varste si boli asociate/cronice, etc, si rezultatul, dupa internare care categorii si dupa cat timp scapa, care nu, organizate frumos intr-un tabel excel sa vedem cifre oficiale, statistici. In felul acesta restabilim increderea si putem fiecare individual sa ne facem o idee despre aceasta pandemie si sa luam decizii individuale in consecinta de cauza. Altfel ramanem la acuz, neincredere, si raspunsuri exagerate de politici publice care nu-si au locul pentru situatia data.
  • +3 (11 voturi)    
    De ce mor atatia intubati in Romania? (Miercuri, 24 martie 2021, 18:24)

    Alui [utilizator]

    In Romania mor 90% dintre pacientii Covid intubati:
    https://ziare.com/stiri/spitale/ca-i-dintre-pacien-ii-cu-covid-care-ajung-la-ati-supravie-uiesc-1644984

    In Olanda mor sub 20% dintre intubati:
    http://www.njmonline.nl/getpdf.php?id=1501
    si 49% din cei neintubati:
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33713005/

    Daca romanii ar lasa oamenii neintubati ar salva 30% dintre pacienti!
  • +2 (6 voturi)    
    Nu mai (Miercuri, 24 martie 2021, 23:04)

    Costi888 [utilizator]

    Incercati sa gasiti explicatii si logici.. o boala partiala, cu un vaccin salvator si mai partial, cifre masluite, pacienti mutati de la un spital la altul doar ca sunt pozitivi de covid.. spitale suport, non suport, inchise etc. Sunt atatea variabile scoase la iveala incat e greu sa le urmaresti.
    Televizoarele bubuie de 1 an de zile numai de covid, restrictii, teroare. Oamenii sunt speriati sa mai iasa din casa, sa mai mearga la medici. Se moare cu zile.. asta e realitatea dura din perioada “pandemiei”.
    • -1 (1 vot)    
      Majoritatea se autostreseaza, (Joi, 25 martie 2021, 17:49)

      holdup [utilizator] i-a raspuns lui Costi888

      Personal, nu m am stresat deloc, am umblat pe unde am avut treaba, in special pt firma, aproape zilnic si la orice ora din zi si noapte, inclusiv primavara trecuta evident cu adeverinta...m am protejat, evident cu masca si, mai ales, distanta fizica, spalat pe maini, doar ceva mai des...din cauza timpului, am urmarit si am bagat la tartacuta, doar ce au spus medicii ` oficiali ` si doar, infectionisti si epidemiologi de la noi si occident, atat, nu medici de bataturi, canalele opozitiei, kremlinului, sosoace, dr facebook, alte prostii, ca altfel, ar fi fost o varza in el...n am avut onoarea sa l contactez pe d nul virus, iar maine ma voi vaccina...simplu pt oamenii aparent sanatosi. Oarece stres ar fi trebuit sa apara doar la bolnavi cronici si mai ales,despre perspectiva si siguranta economica, atat.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by