Coronavirus în România: 4.267 de cazuri noi, raportate duminică / Nou record de pacienți internați la ATI / 76 de decese în ultimele 24 de ore

de G.S.     HotNews.ro
Duminică, 21 martie 2021, 12:51 Actualitate | Coronavirus


Coronavirus in Romania
Foto: Bi Deleisiku / Xinhua News / Profimedia
În România au fost raportate, duminică, alte 4.267 de cazuri, după 20.392 de teste, bilanțul total ajungând la 897.115 de infecții, potrivit datelor furnizate de Grupul de Comunicare Strategică. În ultimele 24 de ore au fost înregistrate 76 de decese, iar numărul pacienților la ATI a urcat la un nou nivel record - 1.334.

Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienților care erau deja pozitivi, 768 de persoane au fost reconfirmate pozitiv

Până astăzi, 22.208 persoane diagnosticate cu infecție cu SARS – CoV – 2 au decedat.

În intervalul 20.03.2021 (10:00) – 21.03.2021 (10:00) au fost raportate 76 de decese (42 bărbați și 34 femei), ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus.

Dintre acestea, 2 decese au fost înregistrate la categoria de vârstă 40-49 ani, 9 decese la categoria de vârstă 50-59 ani, 19 decese la categoria de vârstă 60-69 ani, 30 decese la categoria de vârstă 70-79 ani și 16 decese la categoria de peste 80 de ani.

71 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, 4 pacienți decedați nu au prezentat comorbidități, iar pentru 1 pacient decedat nu au fost raportate comorbidități până în prezent.

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 11.897. Dintre acestea, 1.334 sunt internate la ATI.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 6.486.880 de teste RT-PCR și 501.385 de teste rapide antigenice. În ultimele 24 de ore au fost efectuate 15.073 de teste RT-PCR (8.736 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 6.337 la cerere) și 5.319 teste rapide antigenice.

Pe teritoriul României, 62.484 de persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 15.467 de persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 54.352 de persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 116 persoane.

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 3.400 de apeluri la numărul unic de urgență 112.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















16361 vizualizari

  • +11 (35 voturi)    
    Campanie de vaccinare dezastru (Duminică, 21 martie 2021, 13:15)

    vasile78 [utilizator]

    Citez din articol: "71 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, 4 pacienți decedați nu au prezentat comorbidități, iar pentru 1 pacient decedat nu au fost raportate comorbidități până în prezent.". Asta inseamna ca in cea mai mare parte mor oameni cu comorbiditati. Daca din cele 2 milioane de doze administrate pana acum actionam exclusiv pentru cei care au comorbiditati acum probabil vorbeam de o mortalitate la jumatate. Campania de vaccinare cu "esentiali" si "speciali" a condamnat la moarte o gramada de persoane cu comorbiditati pentru ca nu au putut sa isi faca vaccinul mai rapid.
    • +5 (23 voturi)    
      ... (Duminică, 21 martie 2021, 13:25)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui vasile78

      Eu stiu o gramada de "comorbizi" si de 65+ care nu vor sa se vaccineze, culmea , unii la sfatul medicului de familie, ultima "scuza" fiind ca oricum sunt inutile pentru tulpinile noi.
      • +10 (14 voturi)    
        si asta e adevarat... (Duminică, 21 martie 2021, 14:42)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        ... dar si ce zice vasile mai sus e la fel de adevarat. In momentul asta e dificil sa programezi pe cine de 65+.
        Si oricum inpartirea a 15 mil populatie in doar 3 grupe cand tu vaccinezi 1 milion pe luna e o tampenie.

        Puteau sa pastreze personalul medical ca prima grupa, dar dupa aia populatia trebuia impartita in macar 10-12 grupuri. Incepeai pe de o parte in functie de varsta, din 10 in 10 ani: 90+, 80+, 70+, 60+... si pe de alta parte cu comorbiditati, in ordinea descrescatoare a gravitatii.

        Asha, noi am vaccinat armata, anaf, bnr, politia, etc. Si bineinteles si parte din neamurile lor, dupa cate se vede.
        • 0 (8 voturi)    
          Romania in clasamentul decese Covid19 (Duminică, 21 martie 2021, 16:08)

          animatron [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          La nivel european, Romania se situeaza pe locul 22 la numarul de decese Covid19 raportat la populatie.

          Romania are inregistrate 1.140 decese/1 milion locuitori.

          Pentru comparatie, Cehia e la 2.321, Ungaria la 1.869, Bulgaria 1.704, Spania 1.560, Franta, 1.376, Suedia 1.302, Polonia 1.298, Elvetia 1.199.

          Aproape de noi e Austria cu 1.026, dar tari ca Germania 906 sau Olanda 944 stau ceva mai bine ca Romania.

          La "rata de mortalitate" (decese Covid19 raportate la numaruld e cazuri confirmate), Romania, la nivel european, e pe locul 12, cu o cifra de 2.48%.

          Asta inseamna ca la noi exista risc mai mare de moarte daca bolnavii dezvolta forme grave de Covid19.

          De altfel, dupa acest criteriu, ierarhia se modifica, tarile din top 10 european in ce priveste rata mortalitatii sunt:
          Bulgaria (cu 3.96%), Bosnia, Ungaria si Grecia (cu 3,15%), Italia, UK, Germania, Macedonia, Belgia, Slovacia.

          In acest clasament surprinde locul ocupat de Germania, care "sta bine" la decese/milion dar iata ca e intr-o pozitie dificila la rata de mortalitate.

          Asa se explica si iesirile destul de dure din ultimele zile ale oficialilor germani.
          Ministrul Sanatatii din Germania vrea vaccin rusesc Sputnik, dna Merkel vrea carantina mai severa, etc.

          Una peste alta, cred ca masurile luate pana acum in Romania, de carantinare flexibila, de protectii normale, de informare publica si de organizare "militarizata" a vaccinarii, toate dau rezultate bune, clar peste media europeana.

          Intotdeauna cand e vorba de subiecte "sensibile" trebuie evacuate "zgomotul de fond" al declaratiilor publice si sursele evidente de propaganda, mergeti la cifre, la fapte, la surse primare credibile.

          Va doresc sanatate tuturor, vom trece si peste pandemia provocata de virusul chinez din Wuhan.
          • +1 (3 voturi)    
            da, mergi la sursele primare (Duminică, 21 martie 2021, 18:29)

            TheBorg [utilizator] i-a raspuns lui animatron

            Si daca te uiti la excesul de mortalitate pe baza datelor INS am fi pe primul loc in Europa, cu 2339 decese la un milion de la inceputul pandemiei pana la 1 februarie.

            Masurile luate in Romania sunt mai mult decat insuficiente, cu localitati unde se incheie carantina cand incidenta este peste 8 (Timisoara), cu alte localitati unde incidenta este 7.5 (Bucuresti), dar autoritatile calculeaza inexplicabil o incidenta mult mai mica, cu scoli redeschise cand se stia ca vine valul variantei englezesti, etc., etc., etc.

            Asa cum spui, mergi la cifre, fapte surse primare credibile. Cifrele publicate zilnic la noi de grupul de comunicare strategica nu sunt de incredere, sub nicio forma. Sunt inconsistente cu ele insasi, sunt contrazise constant de realitate si de statisticile de mortalitate publicate ulterior de INS.
          • +1 (1 vot)    
            ce masuri flexibile? (Duminică, 21 martie 2021, 22:26)

            martel55 [utilizator] i-a raspuns lui animatron

            mai degraba masuri luate la misto, guvenruls e gface ca ia masuri, fiecare respecta ce vrea...e clar ca strategia e sa atingem imunizarea de turma si sa scape cine poate, avand in vedere la noi mortalitatea la ATI e mare.
          • 0 (0 voturi)    
            in general de acord (Luni, 22 martie 2021, 0:17)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui animatron

            Desi raportarea deceselor la numarul de cazuri e puternic influentata de rata de testare. Nu poti compara numarul de cazuri din tari care au testat 2x populatia (de ex UK) cu tari care inca sunt la 1/3 populatie)...
            Sunt de acord ca deocamdata ne-am descurcat relativ decent, dar asta nu inseamna ca ce-am scris eu mai sus nu e adevarat.
            E ilogic sa faci doar 3 nivele de prioritizare la 15 mil de persoane cand tu poti vaccina 1.6 mil in 2.5 luni,,, Se cereau in mod cert grupe de prioritizare a vaccinarii mult mai mici.
          • +1 (1 vot)    
            Raspunsul consta in ... (Luni, 22 martie 2021, 8:33)

            mike123 [utilizator] i-a raspuns lui animatron

            Sistemul imunitar mai bun al Romanilor, care lupta cu mult succes cu virusul.
            Cit despre "rata mai mare de mortalitate" la sectiile ATI (unde ajung cei grav bolnavi), problema este a Protocolului medical existent si a comorbiditatilor.
        • 0 (0 voturi)    
          Ar fi însemnat niște termene apropiate (Duminică, 21 martie 2021, 16:55)

          ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          care nu puteau fi respectate pentru că într-o zonă erau mai mulți, într-alta mai puțini, într-una voiau să se vaccineze, în alta nu voiau și îi așteptai și uite așa iroseai vaccinurile condiționând și respectând termenele.
          • 0 (0 voturi)    
            asta se poate rezolva super usor (Luni, 22 martie 2021, 0:22)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

            Faci liste de asteptare per grup de risc, trimiti vaccinurile prioritar in zonele unde esti in urma cu grupurile mai vulnerabile, si unde nu mai ai musterii din grupa x, treci grupa la x+1, cu viteza mai mica.
            Asha e de exemplu in UK. Sunt zone unde vaccinarea e la grupa de varsta 50-59, sunt cateva zone unde a inceput deja si 40-49. Nu zice nimeni ca trebuie prioritizare extrem de rigida, dar tot dai sanse mai mari alora mai vulnerabili cu 12 grupe de risc care se intrepatrund decat cu 3 grupe de 200k, 5 mil, si 10 mil.
        • +1 (1 vot)    
          Cum adica e dificil sa programezi (Duminică, 21 martie 2021, 23:00)

          kokos [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          pe cineva peste 65 ani??? Trebuie doar sa-l inscrii pe o lista de asteptare si va avea prioritate la vaccinare fata de cei din etapa a treia , singura conditie e sa si vrea sa se vaccineze! Probelma e alta : sunt doar 700.000 persoane inscrise pe listele de asteptare , deci concluzia este ca romanii nu vor sa se vaccineze.
    • -6 (18 voturi)    
      e o alegere (Duminică, 21 martie 2021, 13:31)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui vasile78

      Majoritatea tarilor au abordat problema la fel ca si noi...
      Eu as fi vaccinat persoanele cu mobilitate mare, cu precadere din zonele urbane, care raspandesc virusul, nu pensionarii de 70 ani care oricum stau in casa si ies doar la piata o data pe saptamana.
      As fi analizat semnalele gsm pentru a ii identifica pe cei mobili, si invita cu sms la vaccina, pe modelul Coreea de Sud.
      Dar na, este pana la urma o alegere. Vaccine sa fie.
      • +5 (17 voturi)    
        Lol (Duminică, 21 martie 2021, 13:45)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Adica batranii ar fi murit in continuare.

        E absolut irelevant ce fac “alte tari”.

        Nu mai exista vreo forma de control al raspandirii care sa functioneze, de un an de zile.

        Toate restrictiile si carantinele sunt degeaba si fac mai mult rau decat bine.

        Unicul scop trebuia sa fie vaccinarea obligatorie a celor din grupele de risc si atat.

        Cu vaccin nu mai ai bolnavi grav si morti, scapi de presiunea la ATI, gata cu pandemia.

        Si apoi sa nu incepi sa crezi in conspiratii...
        • +3 (19 voturi)    
          da (Duminică, 21 martie 2021, 14:50)

          rmos [utilizator] i-a raspuns lui HP

          acum sunt de acord cu tine. carantina functioneaza in stadiile initiale, cu raspandire limitata, are eficienta scazuta chiar si atunci. are principalul scop sa castige ceva timp pana se organizeaza societatea, pana se gasesc resurse. este o masura medievala care este aproape inutila in cazul transmiterii comunitare. dar tarile inapoiate, cum suntem si noi, doar atat putem. asta arata nivelul in care ne aflam - evul mediu.
          • +4 (16 voturi)    
            In tarile inapoiate zici?? (Duminică, 21 martie 2021, 14:58)

            panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui rmos

            In vest carantinele si restrictiile sunt de luni de zile mult mai dure decat in romania! Vorbesti ca sa te afli in treaba!
            • +2 (8 voturi)    
              da (Duminică, 21 martie 2021, 15:25)

              rmos [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

              dar tarile evoluate vaccineaza masiv! cu ~3milioane doze pe zi in sua de exemplu. restul tarilor, vai de mama lor, tot masuri de evul mediu ... doar ca unele au mai multe resurse medicale si rezista mai bine
              • -2 (10 voturi)    
                doar (Duminică, 21 martie 2021, 15:45)

                John_Re [utilizator] i-a raspuns lui rmos

                US si UK vaccineaza masiv. dar asta nu inseamna ca experienta lor nu este demna de lumea a 3-a.

                Ro sta surprinzator de bine la haosul ce este in sistem.
            • +1 (11 voturi)    
              Serios Gigel? (Duminică, 21 martie 2021, 16:52)

              newlook [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

              Realitatea e alta.

              In Texas s-a renuntat la obligativitatea mastii. 16 state americane NU au - in acest moment - obligativitatea purtarii mastii. Cifrele de COVID sunt asemanatoare sau mai bune decat statele unde botnita e obligatorie.

              Acum, fii atent aici: FLORIDA.
              ----------------------------------------
              FLORIDA: populatie si teritoriu asemanatoare cu statul NY. Ambele, state bogate.
              in FL NU s-a impus niciodata portul mastii, nu a fost lockdown. Ce s-a constata dupa un an de zile (comparatie cu NY)

              - Covid mortal la 1 milion locuitori: FL: 1513, NY: 2327
              - Job-uri pierdute FL: 400.000+, NY:1.000.000
              - Somaj: FL: 4,8%, NY: 8,8%

              ---------------------------------------------
              https://www.politifact.com/factchecks/2021/feb/26/instagram-posts/chart-comparing-new-york-and-florida-covid-19-flaw/

              https://countryeconomy.com/countries/usa-states/compare/new-york/florida
              -----------------------------------
              Citeste, invata, intreaba...NU DOARE. Lasa facebucile si bula in care traiesti, iesi in realitate.
              • 0 (6 voturi)    
                da, io am urmărit Texas (Duminică, 21 martie 2021, 18:36)

                di livio [utilizator] i-a raspuns lui newlook

                de cînd au renunțat la botnițe, nici o diferență, n-au explodat covrigii, n-au murit texanii...și nici nu erau obligați la botniță în aer liber, aberație arafatistă absolută...da n-ai ce face, n-ai cu cine vorbi, talibanii covrig știu una și bună
              • -1 (5 voturi)    
                Nu uita ca le ceri la iobagi (Duminică, 21 martie 2021, 18:47)

                Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui newlook

                Sa citeasca, sa invete.....
              • +3 (5 voturi)    
                Carantina (Duminică, 21 martie 2021, 20:30)

                panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui newlook

                Ti se pare cumva ca sunt de acord cu restrictiile si carantinele? Unde am scris asta? Am spus doar ca europa de vest are restrictii mult mai dure decat romania.

                Sunt complet inutile si distrug vietile oamenilor. Au avut un an de zile sa isi dea seama ca nu functioneaza!

                Urmaresc si eu texas, de doua saptamani au eliminat toate restrictiile, inclusiv masca. Sunt cu ochii pe cifre, daca dupa o luna, doua nu se intampla nimic, e clar ca ne chinuim degeaba si pierdem ani din viata degeaba.
              • +2 (2 voturi)    
                Trebuie totusi... (Duminică, 21 martie 2021, 22:02)

                blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui newlook

                luata in considerare si dinamica sociala din cele doua state, in Florida sint mai multi pensionari, deci se plimba mai putin , in NY viata e mai efervescenta , contactele sociale mult mai multe .
        • -3 (13 voturi)    
          De acord si nu prea... (Duminică, 21 martie 2021, 15:44)

          festina [utilizator] i-a raspuns lui HP

          De acord cu tine ca ar trebui ca cei de varsta 60+ sa fie OBLIGATI sa se vaccineze. Ei reprezinta 80% din decese. Daca nu vor, carantinati acasa cu bratara electronica (suna nazist si e o utopie in Romania, da' asta ar fi solutia). Pana la aparitia vaccinului, intelegeam ca trebuie protejati, da' acum au aceasta solutie. Sa tii ostatic o tara intreaga (pt ca spitalele sunt pline si nu te mai poti trata de alte boli sau accidente) pt ca niste batrani nu vor sa se vaccineze mi se pare prea mult.

          Nu sunt de acord ca carantina (scuza-mi cacofonia) nu functioneaza. Functioneaza, da' problema e ca doar pe termen scurt. Asta ca sa respire din nou spitalele pana la valul urmator.
          Daca intre valu' 3 si valu' 4 se vaccineaza suficient de multi oameni, valu' 4 va fi mult mai mic si mai usor de gestionat fara carantina.

          Eu sunt medic stomatolog si m-am vaccinat inca din ianuarie. Respect regulile in continuare pana are acces toata lumea la vaccin, da' dupa aia o sa ma satur sa port masca pt niste fricosi care nu-si fac vaccin.

          Destul o port 6-8 ore/zi in cabinet...
      • +7 (9 voturi)    
        Comparatia e irelevanta (Duminică, 21 martie 2021, 15:43)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Coreea de Sud, la o populatie de 51 mil, are 98,209 de cazuri si 1700 de decese., adica o incidenta de 33 de decese la milion, fata 1156 la noi. Si la cifrele astea isi permit sa vaccineze cum doresc.

        La noi problema nu a fost ca nu am vaccinat persoanele active intai. Problema e ca am vaccinat inaintea vatranilor tot felul de bugetari de prin armata, BNR, ANAF, parlament, persoane care in marea lor majoritate nu erau nici macar in zona de risc a unui curier. Si ca am bagat in etapa a doua cateva milioane bune de cetateni, de-a valma, cand de fapt puteam face o vaccinare in ordinea descrescatoare a varstei, gen 90+, dupa aia 80+, 70+, etc.

        Intr-o pandemie ii vaccinezi intai pe aia care risca sa moara nu pe aia care ii pot infecta.
        • +1 (3 voturi)    
          Problema e ca te-au omorat Doftorii!!! (Duminică, 21 martie 2021, 20:57)

          Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Nu poti gasi si nici nu e nevoie, sa cauti scuze!
    • -6 (18 voturi)    
      posibil sa ai dreptate (Duminică, 21 martie 2021, 13:49)

      John_Re [utilizator] i-a raspuns lui vasile78

      tot occidentul a procedat exact ca romania. a vaccinat esentialii si apoi a luat-o pe categorii de varsta de la batrani la tineri.

      probabil o vaccinare zonala si pe categorii de risc ar fi fost mult mai eficienta.

      dar occidentalii au copiat unii de la altii si a iesit dezastrul pe care-l vedem.
      • +2 (8 voturi)    
        Ei bine, UKul nu a făcut așa! (Duminică, 21 martie 2021, 15:50)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

        A vaccinat doar doctorii. Atât. După aceea, prioritate strict în funcție de vârstă - nu contează că ești lord sau te crezi special! PM Boris Johnson s-a vaccinat abia săptămâna aceasta fiindcă abia acum a venit rândul celor de +50 de ani.

        Să nu vorbesc că la ei o treime din populație a primit deja o doză, în timp ce UE își trage picioarele și în același timp refuză, pe criterii politice, să suplimenteze penuria cu alte vaccinuri cu studiile la zi publicate în The Lancet (Sputnik V).
        • 0 (0 voturi)    
          Degeneratul de Boris... (Luni, 22 martie 2021, 9:29)

          mike123 [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

          ...a avut deja COVID, asa ca mai lasa gargara cu "abia a venit randul" lui!
          A fost un "publicity stunt" in favoarea AZ, facut in UK, dupa efectele negative si mortile raportate in EU!
    • +6 (6 voturi)    
      Da (Duminică, 21 martie 2021, 14:42)

      of of [utilizator] i-a raspuns lui vasile78

      Dincolo de scepticism, au fost mulți vârstnici și persoane cu afecțiuni care s-ar fi vaccinat, dar n-au avut unde.
      Mare prostie că unii ”esențiali” de 35-50 de ani s-au putut vaccina, indiferent de meserie (chiar și profesori). Mai mult, s-au putut duce în provincie, luând locurile celor din Prahova, Giurgiu etc.
  • +3 (11 voturi)    
    Masca si vaccinul va elibereaza (Duminică, 21 martie 2021, 14:29)

    Zummm [utilizator]

    Amin
    • +3 (7 voturi)    
      Cei vaccinati de 2x, vor deveni nemuritori! (Duminică, 21 martie 2021, 18:21)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Zummm

      Cei vaccinati de 2x, vor deveni nemuritori!

      Hallelujah, bro!
  • -1 (1 vot)    
    e clar (Duminică, 21 martie 2021, 22:01)

    martel55 [utilizator]

    ca strategia e gresita...sunt destui care nu dau doi bani pe virus, ar trebui din contra, sa se dea liber la tot timp de vreo doua luni, pemritand in acelasi timp celor care vor sa se fereasca sa poata lucra de acasa/scoala de acasa....asa, s-ar infecta rapid toti cei carora nu le pasa ca pot pierde la ruleta ruseasca, si poate se formeaza imunitatea aia de turma...asa, poate peste 3-4 luni putem reveni la oarecare normalitate, cu irespnsabilii fie imunizati, fie la 2m mai jos
  • +1 (1 vot)    
    Inainte de vaccinare.... (Luni, 22 martie 2021, 8:35)

    mike123 [utilizator]

    Cei inscrisi trebuie testati daca au deja COVID!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by