Coronavirus în România: Peste 6.000 de cazuri noi și alte 112 decese / Număr record de pacienți internați la ATI

de G.S.     HotNews.ro
Sâmbătă, 20 martie 2021, 13:05 Actualitate | Coronavirus


Testare coronavirus
Foto: Utrecht Robin/ABACA / Abaca Press / Profimedia
În România au fost raportate, sâmbătă, alte 6.096 de cazuri de coronavirus, bilanțul total urcând la 892.848 de infecții, potrivit datelor furnizate de Grupul de Comunicare Strategică. Noul bilanț de infecții cu Sars-Cov-2 a venit după 37.532 de teste. În ultimele 24 de ore au fost înregistrate 112 de noi decese, iar la Terapie Intensivă sunt internați un număr record de 1.324 de pacienți.

803.226 de pacienți au fost declarați vindecați până acum. Până astăzi, 22.132 de persoane diagnosticate cu infecție cu SARS – CoV – 2 au decedat. De vineri până sâmbătă au fost raportate 112 decese (53 bărbați și 59 femei), ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitale.

Dintre acestea, 2 decese au fost înregistrate la categoria de vârstă 30-39 ani, 2 decese la categoria de vârstă 40-49 ani, 10 decese la categoria de vârstă 50-59 ani, 29 decese la categoria de vârstă 60-69 ani, 42 decese la categoria de vârstă 70-79 ani și 27 decese la categoria de peste 80 de ani.

108 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, 3 pacienți decedați nu au prezentat comorbidități, iar pentru 1 pacient decedat nu au fost raportate comorbidități până în prezent.

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 11.618. Dintre acestea, 1.324 sunt internate la ATI.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 6.471.807 teste RT-PCR și 496.066 de teste rapide antigenice. În ultimele 24 de ore au fost efectuate 26.038 de teste RT-PCR (14.866 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 11.172 la cerere) și 11.494 de teste rapide antigenice.

Pe teritoriul României, 60.654 de persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 15.371 de persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 54.575 de persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 90 de persoane.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12561 vizualizari

  • -16 (36 voturi)    
    Romania lucrului bine facut (Sâmbătă, 20 martie 2021, 13:16)

    mihaipricop [utilizator]

    felicitari lui johanis si guwernelor lui pt incapatanarea de a nu testa popuatia si pt campania de vaccinare in care s-au bagat in fata pilele si esentialii in timp de zilnic mor sute de batrani si bolnavi cronici,
    • -2 (18 voturi)    
      Lol (Sâmbătă, 20 martie 2021, 14:39)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui mihaipricop

      Testarea in sine nu are niciun beneficiu asupra scaderii numarului de decese.

      Testarea e buna doar cand faci contact tracing incat sa ii carantinezi pe cei asociati celui infectat, incat virusul sa nu se propage mai departe.

      Insa chestia asta trebuia facuta acum un an, nu azi, cand probabil 30% au trecut deja prin Covid, iar virusul e endemic, nu mai poti carantina milioane de oameni.

      Ai dreptate cu prioritatile insa, batranii si bolnavii cronici trebuiau vaccinati chiar si obligatoriu, in prima luna.
  • +15 (37 voturi)    
    Mai taci dracu din gura... (Sâmbătă, 20 martie 2021, 13:45)

    AdevaratulProfet [utilizator]

    Slovacia a testat toat populatia si nu a rezolvat nimic...Au 1644 morti la milionul de locuitori fata de 1150 cat avem noi...
    Defapt ca sa stii si tu ceva, cu excetia Serbiei, avem cea mai mica rata de mortalitate raportat la milionul de locuitori din regiune cu exceptia Serbiei...Doar cateva exemple : Ungaria - 1874, Cehia - 2288...Bulgaria - 1727
    DA, e un lucru bun facut de autoritatile romane!!! Oricat ai comenta tu sau alti propagandisti de proatsa factura asa ca tine, cifrele nu mint!!! Le gasesti pe net daca le cauti...

    Legat de faptul ca sunt batrani care nu s-au vaccinat, multumeste AUR si PSD(doar o parte) si RTV ca le-a impuiat capul cu toate prostiile si se tem de vaccinare...

    P.S. Esti un propagandist de doi bani...ne provoci greata cu minciunile tale...
    • -2 (20 voturi)    
      Nu mai minti postacule (Sâmbătă, 20 martie 2021, 14:17)

      mihaipricop [utilizator] i-a raspuns lui AdevaratulProfet

      O tara din lume a treia ca moldova are mai putini morti ca noi iar din regiune o gramada de tari au mult mai putini morti raportat la 1 milion de locuitori: serbia,grecia,albania, austria iar in toata europa suntem printre campioni noi fiind doar la inceputul valului 3.
      • +1 (11 voturi)    
        aberezi (Sâmbătă, 20 martie 2021, 15:04)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui mihaipricop

        Moldova are aproape la fel de multe decese ca si noi, iar in EU nu suntem nici printre primii, nici printre ultimii, suntem undeva pe la mijloc. Doar cateva exemple de tari din regiune cu mai multe cazuri: Cehia, Slovenia, Muntenegru, Ungaria, Bosnia, Bulgaria, Slovacia, Macedonia, Croatia, Polonia.
        E adevarat ca sunt si unii care stau mai bine, dar a te compara doar cu ei si a declara ca noi suntem campionii e aberatie in forma pura.
    • +2 (16 voturi)    
      esti sigur ca nu minti tu? (Sâmbătă, 20 martie 2021, 14:37)

      Vecin [utilizator] i-a raspuns lui AdevaratulProfet

      de la inceputul vaccinarii pana acum, pe paginile MS si RoVaccinare e plin ochi non-stop de persoane peste 65 de ani sau rude ale lor care se plang ca n-au reusit sa se programeze. Poate nu stii ca o perioada lunga vaccinarea pt cei peste 65 de ani a fost oprita, cu promisiunea ca se reia dupa 10 martie, pe motiv ca nu sunt destule doze de Pfizer, dupa ce s-a oprit vaccinarea cu AZ pt cei peste 55 de ani. Batranii sunt mult mai constiinciosi la vaccinare decat tinerii, care isi permit sa faca propaganda antivax fiindca riscul lor de a muri de Covid e net mai mic.

      Slovacia nu e un argument pentru nimic. Nu testarea in masa e de vina pt infectarile lor, ci faptul ca dupa acea testare hei-rup nu s-a mai intamplat nimic. Testarea de una singura nu rezolva o pandemie, dar nici nu poti sa iesi din pandemie testand sub 10-20.000 pe zi si pe urma comentand ca Orban ca exista capacitate de testare de 50.000 pe zi, dar „nu e cerere”.
      • +9 (15 voturi)    
        eu inteleg ca unii tineri... (Sâmbătă, 20 martie 2021, 14:54)

        festina [utilizator] i-a raspuns lui Vecin

        nu au "entuziasm" pt vaccin ,ca fac de obicei forme mai usoare (desi nu se stie niciodata ce boala nedescoperita poti avea ca n-ai mai trecut pe la medic de ceva vreme).

        Ce chiar nu inteleg este de ce acestia fac PROPAGANDA anti-vaccin , adica incearca sa convinga si pe altii sa nu se vaccineze .
        Este si in interesul celor ne-vaccinati sa ajungem cat mai repede la imunitatea de turma, ca si ei scapa mai repede de restrictii.

        Dar deh, cand aud de vaccin (unii probabil de orice vaccin) vad rosu' in fata ochilor...
      • +2 (8 voturi)    
        Nu spun ca nu e asha (Sâmbătă, 20 martie 2021, 16:56)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Vecin

        Dar eu din cate persoane peste 65 de ani stiu, toate sunt vaccinate cu a doua doza deja.
        Pe de alta parte vaccinarea cu Pfizer cu prima doza a mers foarte incet la un moment dat pentru ca s-a ajuns la puctul in care mai toate dozele mergeau la rapel.
        Mai departe a adevarat ca impartirea populatiei in doar 3 categorii (practic daca scoatem personalul medical, raman doua), e mult prea generica. Ar fi fost mult mai util sa inceapa cu cei de 90+ ani, dupa aia 80+, 70+ si tot asha. Si bineinteles, fara declarat toti bugetarii esentiali prioritizati la vaccinare.

        Cat despre Slovacia, ea era contra-argument la lipsa testarii. Si daca vrei iti mai dau exemple. UK spre exemplu are 112,493,147 teste la 68,140,807 populatie, deci aproape 2 teste per cetatean, si rata de decese aproape dubla.
    • +4 (12 voturi)    
      judeci tendentios!oi fi si tu un esential! (Sâmbătă, 20 martie 2021, 14:44)

      credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui AdevaratulProfet

      campania de vaccinare facuta de gheorghita,wi si catu foarte,foarte prost!
      trebuiau vaccinati doar lucratorii din sanatate si apoi bolnavii cronici si toata populatia de peste 60 ani!
      se imbolnavea iohanis,are inlocuitor,catu,are inlocuitor dar muritorul de rand,care a facut ceva pt tara asta(vorbesc de cei peste 60 ani)il lasam in grija lui Daniel si teodosie!
      de aceia avem rezukltatele de acum!
      am vaccinat profesori,acum fac scoala on line,am vaccinat militari si politisti,maine ne ataca rusia si era necesar sa fie vaccinate si nevestele,sa tina fata inamicului!
      doar imbecilitati si acum culegem roadele!
      tara frumoasa,si cu ceva bogatii,condusa de habarnisti albastrii,galbeni si rosii!
      asta e subminarea sanatatii nationale,vanzarea petrom si celorlalte companii la pret subevaluat,asta e subminarea economiei nationale,si stiu pe cinema care a crescut in greutate cu cateva grame in punctele esentiale pt acest delict!
      • -3 (9 voturi)    
        Haide ca sa iti raspund la prostia.... (Sâmbătă, 20 martie 2021, 18:04)

        AdevaratulProfet [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

        ....pe care o emiti...Etapa a III a nu ar fi inceput pana nu s-ar fi epuizat toate cererile din etapa a II. Atatea au fost cu toatele, 1.5 milioane...Restul nu au vrut, pur si simplu...Profesori, batrani, toti prostiti de propaganda antivaccinista...Noi am programat foarte usor si simplu o bunica de 84 ani prin medicul de familie. In aceeasi masura, stiu suficienti profesori care au refuzat sa se puna pe liste pentru a fi programati. A cui e vina ca avem profesori idioti ???

        Vrajeala aia cu specialii e o alta fateta a propagandei...sa spuna ca nu le pasa de batranii Romaniei..cand defapt acestia au avut prioritate...si nu au vrut..pentru ca Sosoaca si alti idioti din AUR si PSD le-au spus tot felul de aberatii la RTV...

        Sunt si acum vreo 11000 de locuri libere cu AstraZeneca...sa mearga la vaccinare...
        • +1 (3 voturi)    
          Etapa a treia a inceput doar (Sâmbătă, 20 martie 2021, 20:20)

          kokos [utilizator] i-a raspuns lui AdevaratulProfet

          teoretic , pe listele de asteptare au prioritate cei peste 65 ani si bolnavi cronici(75%) si cei din domeniile esentiale(25%),Cei din etapa a treia intra la vaccinare doar dupa ce se epuizeaza listele cu ceilalti , asa ca toti cei din etapa a doua care vor sa se vaccineze se vor vaccina inaintea celor din atapa a treia , cine zice ca n-are loc de cei din etapa a treia , minte cu nerusinare.
        • 0 (0 voturi)    
          AI PRIMIT RASPUNSUL (Duminică, 21 martie 2021, 21:15)

          credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui AdevaratulProfet

          de la cineva mai documentat.
          am o salariata care a fost operata de cancer de col ,pe 15 era pe lista la 750,ieri era la 1250 pe lista de asteptare!
          asa ca ,nu ne mai spune din ce auzim la televizor,ca viata bate filmul!
    • +6 (8 voturi)    
      da, din pacate nu te poti baza pe acele cifre (Sâmbătă, 20 martie 2021, 15:23)

      TheBorg [utilizator] i-a raspuns lui AdevaratulProfet

      Din cauza testarii insuficiente, despre care vorbea comentatorul pe care il infierezi cu manie proletara, nici macar nu ai totalul real al deceselor cauzate de COVID. Pentru asta, trebuie sa te uiti la mortalitatea raportata de Institutul National de Statistica, si sa calculezi excesul de mortalitate, avand in vedere ca spre deosebire de alte tari la noi nu vine gata calculat.

      Datele INS vin cu o intarziere de aproximativ 6 saptamani, si nu sunt complete pentru lunile recente, dar chiar si asa demonstreaza ca mortalitatea reala din cauza COVID este de aproximativ 2-3 ori mai mare fata de raportarea oficiala in Romania.

      De exemplu in luna ianuarie avem asa:

      Media deceselor in ultimii 10 ani: 24703 persoane, decese Ianuarie 2021: 28390. Exces decese: 3687. Decese COVID raportate oficial: 2561, deci de 1,43 ori mai putine.

      Hai sa facem asta pentru toata durata pandemiei, decese COVID oficial vs exces mortalitate:

      2561 vs 3687 - 1,43 - Ianuarie 2021
      4311 vs 12738 - 2,95 - Decembrie 2020
      4463 vs 13555 - 3,03 - Noiembrie 2020
      2205 vs 5889 - 2,67 - Octombrie 2020
      1181 vs 3349 - 2,84 - Septembrie 2020
      1302 vs 3712 - 2,85 - August 2020
      712 vs 2450 - 3,44 - Iulie 2020
      391 vs 1230 - 3,15 - Iunie 2020
      532 vs -615 - -1,16 - Mai 2020
      722 vs 89 - 0,12 - Aprilie 2020
      92 vs -1283 - -13.95 - Martie 2020

      Tragand linie si adunand, in intervalul Martie 2020 - Ianuarie 2021 avem 18402 decese COVID oficial si un exces de mortalitate total de 44801 decese.

      Deci excesul de mortalitate este de 2,43 ori mai mare decat numarul de decese COVID raportate oficial in acest interval.

      Excesul de 44801 decese raportat la populatie reprezinta 2339 decese la un milion de locuitori in Romania, la 1 februarie. Daca luam una dintre cele mai grav afectate tari, Belgia, aveau 1820 decese la un milion la aceeasi data.

      Practic, conform acestor cifre, e posibil sa fim pe primul loc in lume la mortalitate COVID, daca nu exista subestimari enorme ale mortalitatii si in alte tari.
      • 0 (6 voturi)    
        cred ca e mai complicat de atat... (Sâmbătă, 20 martie 2021, 17:00)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui TheBorg

        E posibil ca parte din decesele in crestere sa fie datorate scaderii accesului la servicii medicale pentru alte categorii de bolnavi.
        La fel cum e posibil ca lockdown-urile sa fi generat si ele decese mai multe de la sedentarism, consum de alcool, probleme psihice, etc.

        Ca sa putem avea o oarece imagine realista ar trebui sa comparam situatia de la noi cu cea din alte tari. Altfel, e foarte posibil sa comparam mere cu pere.
        • +3 (5 voturi)    
          da, este mai complicat (Sâmbătă, 20 martie 2021, 19:05)

          TheBorg [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          In trecut am facut aceeasi analiza pentru SUA si Regatul Unit. Cand am verificat ultima oara in SUA erau 490.000 de decese COVID raportate oficial si un exces de mortalitate in aceeasi perioada de 600.000.

          Asta inseamna cam de 1,22 ori mai multe decese in SUA fata de cifrele oficiale, deci cu 22% mai multe. Comparand cu 2,43 la noi, insemnand cu 143% mai multe decese fata de cifrele oficiale, diferenta din SUA este aproape nesemnificativa.

          Pentru Regatul Unit, era chiar invers. Excesul de mortalitate era chiar ceva mai mic decat cifrele oficiale ale deceselor COVID, cam cu 10% mai mic.

          Sunt constient ca fara a face aceeasi analiza in toate tarile nu poti face o comparatie exacta, si cum spuneai, compar mere cu pere. Cel mai probabil tari ca Bulgaria, Rusia, Ukraina, Belarus, etc. testeaza la fel de putin ca si noi, si subestimeaza decesele COVID intr-un mod similar, unele dintre ele posibil intentionat.

          Dar daca vrem sa comparam cu tarile vestice, ca Germania, Regatul Unit sau SUA, unde se testeaza cum trebuie si excesul de mortalitate corespunde in mare cu decesele COVID, comparatia incepe sa abia sens.

          Iar povestea cu lockdown-urile si sinucigasii nu prea tine. Excesul de decese a urmat proportional valurile COVID, cu mare precizie. In timp ce lockdown-urile au fost mai stricte anul trecut in primavara. In toamna-iarna la noi nu prea a fost lockdown, si totusi atunci a fost excesul maxim de mortalitate.

          Cu scaderea accesului la servicii medicale pot sa fiu de acord, partial. Salvand o parte dintre bolnavii COVID e posibil sa fi crescut numarul deceselor altor bolnavi care n-au mai avut loc in spitale. Dar in mod normal asta n-ar trebui sa afecteze totalul, cele doua efecte opuse compensandu-se.

          Pana la urma si pentru asta este in cele din urma vinovat tot COVID-ul, deoarece a cauzat umplerea spitalelor. Nu puteai sa lasi oamenii sa moara acasa de COVID. Pana la urma spitalele au o capacitate limitata, si se ajunge la logica de triaj, ca la razboi.
          • 0 (0 voturi)    
            pertinent comentariu.... (Sâmbătă, 20 martie 2021, 23:43)

            festina [utilizator] i-a raspuns lui TheBorg

            nu dau plusuri sau minusuri niciodata- fiecare cu pararea lui (sper ca nici nu te intereseaza), da' cred ca ai dreptate.
    • -1 (9 voturi)    
      Postacii lui basica-udrea mereu (Sâmbătă, 20 martie 2021, 16:07)

      Zummm [utilizator] i-a raspuns lui AdevaratulProfet

      Atenti la nevoile publicului. Ti-au dublat astia leafa sau esti idiot din nastere ?
  • -3 (13 voturi)    
    pot să recalculeze pensiile (Sâmbătă, 20 martie 2021, 14:10)

    nick24 [utilizator]

    cu noua formulă!
    au murit toți pensionarii:
    “29 decese la categoria de vârstă 60-69 ani,
    42 decese la categoria de vârstă 70-79 ani
    și 27 decese la categoria de peste 80 de ani.
  • 0 (12 voturi)    
    Pentru toti ăia .... (Sâmbătă, 20 martie 2021, 15:38)

    Valtran [utilizator]

    ..... care "gandesc cu mintea proprie" , ghidati de "bunul simt" in stiinta, si care "stiu eu mai bine " :
    Acum un an, in primavara, in UK, multi imbolnaviti si multe decese.
    Lockdown foarte strict, cu politia controland prin magazine si imprastiind demonstratii, si tot ce nu era esential= inchis.
    SCADE numarul cazurilor, se ridica buna parte din restrictii.....VINE VARA. Da, chiar si in UK e vara (in unii ani...).
    Specialistii (Whitty, Van Tam, Vallence, etc.) si politicienii le atrag atentia oamenilor ca NU a trecut pericolul si trebuie respectate normele in continuare.
    Dar ti-ai gasit ! Nu vreau sa povestesc ce a fost dar imaginati-va sezonul de vacante pentru unii care, oricum, nu au parte de prea mult soare si care vin dupa lockdown si, intamplator.... e cald afara.
    Vine toamna...
    Se identifica o noua tulpina a virusului (ce se va dovedi ulterior si mai contagioada, si mai ucigasa...) iar numarul cazurilor creste...si creste.... si creste...
    Avand mai multe gazde, virusul a avut sanse mai mari la mutatii.
    Spitalele ajung in pragul dezastrului...
    ATUNCI SE IA DECIZIA UNUI LOCKDOWN , nu chiar atat de strict ca primul (oamenii merg la munca daca nu pot lucra de acasa) si incepe vaccinarea in paralel cu testarea masiva .
    In ianuarie, recorduri- decese : au avut 1 zi cu peste 1800 , cazuri noi : cateva zile cu peste 60 000, spitalizati : peste 32 000 (si tineri, de aceasta data...)
    Si-au stabilit OBIECTIVUL : ACESTA VA FI ULTIMUL LOCKDOWN !!!

    Acum au cam 100 decese/zi, cam 6000 cazuri noi si un total de cam 9000 spitalizati. Si s-a reluat deja tratamentul celor care au alte boli si au fost nevoiti sa astepte.
    Scolile s-au deschis pe 08.03, calatoriile interne de pe 29.03, magazinele deschise de pe 12.04 , HORECA- parca tot aprilie, calatorii internationale de pe 19 mai.
    Datele vin si se supravegheaza non-stop pentru a evita revenirea cresterilor.
    Intre timp, testare masiva si gratuita si :
    PESTE 26 MIL VACCINATI.

    CHIAR CRED CA VA FI ULTIMUL LOCKDOWN.
    • -2 (10 voturi)    
      E doar Lockdown no Trei (Sâmbătă, 20 martie 2021, 16:16)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

      Si pana de Craciun vor mai fi Trei, unul de Vara, unul de Toamna si unul de Iarna. Dupa anul Nou o iei de la capat.
      • +1 (5 voturi)    
        daca este asa cum spui (Sâmbătă, 20 martie 2021, 18:15)

        rmos [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        promit sa nu mai postez nimic pe acest site. daca nu, promiti ca nu mai postezi tu? ai curaj?
        • +1 (3 voturi)    
          Eee... (Sâmbătă, 20 martie 2021, 19:39)

          Valtran [utilizator] i-a raspuns lui rmos

          nu curajul ii lipseste ei :)))))
      • 0 (2 voturi)    
        sunteti superficial.. (Sâmbătă, 20 martie 2021, 23:46)

        festina [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        si cu asta cred ca spus tot...
    • +4 (4 voturi)    
      Si eu cred (Sâmbătă, 20 martie 2021, 17:05)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

      UK isi propune ca pana in iulie sa aiba toti adultii vaccinati. Ceea ce va duce la o scadere dramatica a numarului de noi cazuri si la gravitatea celor existente.

      Si... chiar daca nu vorbim doar de UK, cu sau fara vaccin, in 2 ani tot se ajunge la imunitatea de turma. Daca ne uitam in istorie, cam toate pandemiile s-au diluat cam in 2 ani.
      • +3 (3 voturi)    
        Scuzati, stimate domn, dar eu... (Sâmbătă, 20 martie 2021, 19:37)

        Valtran [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        ...nu am chef sa astept atat de mult.
        Mi s-a cam luat de masca, izolare, restrictii, lockdown, etc. Vreau sa avem un Craciun fericit si liber !

        Dar dificultatea cea mai mare este sa eviti prostii.
        Pe de alta parte, au si ei utilitatea lor : trebuie sa recunoasteti ca ne insenineaza vietile .
        Ce distractie atat de variata ca postarile lor mai gasiti ?
        Ma mir ca nu cer drepturi de autor !


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by