Valeriu Gheorghiţă, despre eficacitatea vaccinurilor față de noile tulpini de virus: „Vaccinurile Pfizer şi Moderna au o eficacitate într-adevăr mai redusă, dar datele arată că protejează foarte bine faţă de formele severe de boală”

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 21 februarie 2021, 20:34 Actualitate | Coronavirus


Valeriu Gheorghita
Foto: AGERPRES
Coordonatorul campaniei naţionale de vaccinare, Valeriu Gheorghiţă, spune că vaccinarea rămâne importantă, mai ales în condiţiile în care apar mutaţii ale coronavirusului, şi afirmă că specialiştii nu anticipează că tulpina de SARS-CoV-2 descoperită în Africa de Sud se va răspândi cu aceeaşi rapiditate cu care se răspândeşte cea din Marea Britanie.

„În contextul în care se vorbeşte despre noi variante virale, care unele se asociază cu o scădere a eficacităţii vaccinului, cum se întâmplă la tulpina din Africa de Sud, aici este important să înţelegem că, odată ce ne vaccinăm cât mai multe persoane, reducem numărul de îmbolnăviri şi, implicit, reducem probabilitatea ca acest virus să acumuleze noi mutaţii care pot, la un moment dat să devină, pe de o parte să fie mutaţii care cresc contagiozitatea, cum se întâmplă cu tulpina din Marea Britanie, pe de altă parte pot să fie tulpini care îi oferă virulenţă mai crescută, adică o agresivitate mai mare virusului. Ceea ce ne deranjează în mod deosebit - pot să apară mutaţii care scad considerabil eficacitatea vaccinului”, a afirmat Valeriu Gheorghiţă duminică seară, la Antena 3, potrivit News.ro.

Valeriu Gheorghiţă a vorbit şi despre eficacitatea vaccinului faţă de noile tulpini ale virusului.

„Aş putea să spun că vaccinurile de la Pfizer şi Moderna au o eficacitate într-adevăr mai redusă, dar încă îşi păstrează eficacitatea şi datele arată că protejează foarte bine faţă de formele severe de boală, or acest lucru este importat din punctul de vedere al riscului individual. Şi un alt lucru important este legat de faptul că această tulpină B1.135 din Africa de Sud totuşi nu pare să aibă un avantaj replicativ foarte mare, deci nu anticipăm că va fi o tulpină care se va extinde rapid, cum se întâmplă cu tulpina din Marea Britanie, care are un avantaj replicativ important, dar din fericire nu are mutaţii care să reducă eficacitatea vaccinului”.

El a explicat că, în privinţa vaccinului AstraZeneca, nu s-a putut ”calcula eficacitatea” în ceea ce priveşte persoanele cu vârsta de peste 55 de ani, din cauză că numărul persoanelor înrolate în studiile clinice a fost prea mic, acesta fiind motivul pentru care autorităţile din România au decis ca el să nu fie inoculat persoanelor peste această vârstă.

Întrebat care ser este mai bun, Gheorghiţă a răspuns: „Toate sunt la fel de bune”. El a explicat că toate cele trei seruri îndeplinesc criteriile de siguranţă, de calitate şi eficacitate.

El a precizat că în prezent companiile care produc vaccinuri iau în calcul adaptarea la noile tulpini care apar. Gheorghiţă a menţionat că SARS-CoV-2 este un virus care nu acumulează mutaţii frecvent şi că nu se anticipează că în perioada următoare vor apărea noi variante virale care să scape eficacităţii vaccinului.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


17154 vizualizari

  • +6 (22 voturi)    
    Cheia este în „Toate sunt la fel de bune” (Duminică, 21 februarie 2021, 21:08)

    elder [utilizator]

    spune Gheorgiță. Sud Africanii au spus clar că varianta actuală de Astra-Zeneca nu protezează împotriva mutației E484K prezentă la așa numitele mutații sud-africane și braziliene (mai nou și în UK și US).
    Deci ne spune că și Pfizer și Moderna prezintă acceleași probleme?
    • -6 (30 voturi)    
      Infectatul e protejat natural 99.6% de forme grave (Duminică, 21 februarie 2021, 21:44)

      Rower [utilizator] i-a raspuns lui elder

      In momentul de fata pe Pământ sunt:

      - 22,132,053 (99.6%) infectați cu forme ușoare și medii

      - 94,204 (0.4%) forme grave

      Vezi: https://www.worldometers.info/coronavirus/

      Concluzi este una singura (pentru ca doar un procent nesemnificativ sunt vaccinați la nivel global): Omul este protejat în mod natural la formele grave induse de Covid-19 în proporție de 99.6% (exact acel aproape 100% pe care Valeriu Gheorghiță îl pune pe seama acțiunii vaccinurilor).

      Este momentul sa se prezinte studii științifice care demonstrează eficienta Pfizer în Romania. Sunt destui vaccinați cu doua doze, peste 500 mii. Câți din ei au făcut pana acum forme grave de Covid-19, câți au murit și la câte zile după prima sau a doua doza?

      Când numărul de morți/zi intre 19 Ianuarie și 20 Februarie 2021 iți variază de la 70 la 67 (medie pe 7 zile), iar campania de vaccinare a început pe 27 Dec. 2020, nu poți trage concluzia ca Pfizer protejează în proporție de aproape 100% în Romania.
      • +4 (16 voturi)    
        Sunt studii în Israel (Duminică, 21 februarie 2021, 21:59)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Pentru cine e dispus să caute.
      • +6 (22 voturi)    
        Ba nu, mincinosule! (Duminică, 21 februarie 2021, 22:12)

        _Un stelist_ [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Au murit 3% din infectați până acum, cum manipulezi tu cifrele să’ți iasă 99.6% protejați natural????????
        • +1 (1 vot)    
          Asa e... (Luni, 22 februarie 2021, 11:01)

          INGINERU [utilizator] i-a raspuns lui _Un stelist_

          zice de cazurile active (si ala-s 22M si intr-adevar sub 100k sunt cazuri grave); dar ai dreptate- putem considera ca cei aproape 3 milioane de morti (din 100M+ infectati) au avut cazuri grave. Deci mai degraba ai avut dreptate tu decat el. poate vrea sa incurajeze cititorii...
      • -2 (14 voturi)    
        auzi ba (Duminică, 21 februarie 2021, 22:14)

        andr1stE [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        amice, daca ne iei cu worldometter ca date de incredere iti sugerez ce i-a sugerat nea pepe puiut scriitorului debutant cand a venit la ei sa ii ceara ajutorul :D
      • +9 (17 voturi)    
        Nu stii sa faci statistici (Duminică, 21 februarie 2021, 22:20)

        Alex_capsunar [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Intre ianuarie si februarie Romania a avut o populatie vaccinata (doua doze plus 10 zile dupa) in crestere de la 0% la 2%, ceea ce e complet nesemnificativ pentru a putea urmari efectele vaccinarii asupra numarului de imbolnaviri si/sau de morti de COVID, care variaza mult mai puternic sub influenta altor factori (lock-down, tulpini virale etc). Ca sa putem emite pretentii de a observa efectele vaccinarii ar trebui sa ajungem macar la 25% populatie vaccinata. Iar efectele ar trebui cautate nu atat intr-o scadere a numarului de morti de COVID (care poate varia din enorm de multi factori) cat in proportia vaccinati/nevaccinati din totalul celor morti de COVID. De exemplu, daca din cei morti de COVID vom avea 1% vaccinati fata de 99% nevaccinati (ceea ce e foarte probabil), in timp ce in populatia generala raportul e 25%-75%, atunci da, vom putea sa evaluam eficienta vaccinului, indiferent cat de mult creste sau scade numarul de imbolnaviri si/sau de morti de COVID.

        Eu de abia astept sa ajungem la astfel de date, ca sa fie si mai evident pentru antivaxeri cat de idioti sunt. Moment in care vor avea doua posibilitati: sa isi renege ineptiile, sau sa persiste, caz in care, implicit, vom scapa de o parte dintre ei pe cale naturala
        • +1 (3 voturi)    
          Corect (Luni, 22 februarie 2021, 12:01)

          Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui Alex_capsunar

          Sigur ca da, numarul celor vacinati la noi in tare este inca muuult prea mica pt a se putea trage vre-o concluzie!!

          Dar in final esti prea optimst: adeptii Olviei, pe care tu ii numesti antivaxeri iar eu le zic pedesersiti, au certitudinea ca vaccinurile ne omoara, sau in cel mai "bun" caz ne baga cipuri 5G de control de la Bil Gheiț, dar oricum nu sunt necesare pentru ca virusul nu exista,pandemia nu exista!
        • +1 (3 voturi)    
          du-te (Luni, 22 februarie 2021, 12:10)

          andr1stE [utilizator] i-a raspuns lui Alex_capsunar

          la cules de capsuni te rog si lasa-me cu 1% 25% si toate datele tale! executa-rea
          • 0 (2 voturi)    
            doar atata poti (Luni, 22 februarie 2021, 17:37)

            Alex_capsunar [utilizator] i-a raspuns lui andr1stE

            Deci eu iti explic cu argumente si cu numere, dar tu nu si nu, nici nu vrei sa auzi de numere sau de argumente. Nu opui alte argumente, nu exprimi nicio parere, dar esti impotriva.

            Tare v-as lua eu dreptul de vot voua astora care refuzati sa ganditi
      • +4 (20 voturi)    
        Mincinos manipulator (Duminică, 21 februarie 2021, 22:28)

        _Un stelist_ [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Ai studiu oficial din Israel: 98.9% eficiență la spitalizare și deces care e mult mai bine decât 3% decese și încă multe procente de spitalizare pe cale naturală, cum scrii tu. Tu doar manipulezi folosind date care’ți convin. FMM!
      • +7 (23 voturi)    
        Degeaba (Duminică, 21 februarie 2021, 22:28)

        Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Degeaba ai acces la date daca nu stii sa le interpretezi.

        Cu cei 3% care au murit, ce faci? La populatia Romaniei asta inseamna 582 000 de morti daca ar prevala inteligentii ca tine sa nu ne vaccinam.

        Cati morti ar trebui sa fie ca sa nu te incomodeze? Cat e procentul ala nesemnificativ pentru tine?
        • +10 (20 voturi)    
          Degeaba îl demaști (Duminică, 21 februarie 2021, 22:34)

          _Un stelist_ [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

          E doar un manipulator ordinar care știe foarte vine ce face. Cere studii de ceva vreme și, acum că a apărut cel israelian, cere din România. E un mincinos manipulator!
        • -9 (23 voturi)    
          Degeaba, tot nu intelegi (Duminică, 21 februarie 2021, 22:55)

          Vasile-Vasile [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

          Tot nu intelegi dumneata.
          Treaba asta cu covid a fost si este o exagerare in continuare. Ne mint toti cu datele pe masa.
          Cum zicea si omul in comentariul de mai sus:
          daca doar 0.4% din cei infectati sunt in stare grava! ce vrei mai mult ?? nu este foarte clar ca nu este periculos deloc??
          sunt peste 110 milioane care s-au infectat, peste 85 mil care s-au vindecat, ce vrei mai mult? si unii ca tine tot sustin in continuare ca e jale! e jale pt ca asa vor unii sa interpreteze, banii investiti anul trecut in tot felul de linii de fabricatie a botnitelor trebuie recuperati, contracte de import s-au facut pe bani multi si mai trebuie sa continue, acum iti este clar??
          • +5 (15 voturi)    
            Băi nene (Duminică, 21 februarie 2021, 23:14)

            _Un stelist_ [utilizator] i-a raspuns lui Vasile-Vasile

            Ăla zice doar de ăia 0.4% ca să te facă pe tine să crezi că totul e OK; ia întreabă’l de ăia 3% decedați și încă vreo 12% spitalizați cu stări medii și grave de Covid, vezi ce zice.
            Analfabeți funcționali, sunteți mulți rău...
          • +3 (9 voturi)    
            Mortalitatea e 3% fix tot pe worldmeter (Luni, 22 februarie 2021, 0:01)

            ciprian_ [utilizator] i-a raspuns lui Vasile-Vasile

            Dintr-un
            total de - 89,707,302
            vindecati - 87,170,354 - 97%
            decedati - 2,476,381 - 3%

            Legat de acel 0.4% - chiar cei de la worldmeters (pe pagina de about) spun clar:

            "Serious and Critical = ...it is very imperfect"

            Acum aparent pentru unii 3% deaths nu inseamna nici serious si nici critical .. lol
          • +3 (11 voturi)    
            ai o fisura in logica pe care ti-o explic imediat (Luni, 22 februarie 2021, 0:24)

            ciprian_ [utilizator] i-a raspuns lui Vasile-Vasile

            ai scris: "sunt peste 110 milioane care s-au infectat, peste 85 mil care s-au vindecat"

            Pai nu functioneaza asa. De aia 110 milioane nu te atingi ca nu stii cati din ei vor muri. Te legi de: cazurile inchise=vindecate+decese

            Daca te iei de 110 milioane infectati si 85 vindecati eu iti spun ca din punctul meu de vedere e posibil ca 110-85=>25 milioane sa moara toti si in cazul asta ar fi mortalitatea de aprox 25%. M-ai crede?
            • -2 (8 voturi)    
              nu (Luni, 22 februarie 2021, 8:43)

              Vasile-Vasile [utilizator] i-a raspuns lui ciprian_

              nu, hai sa vedem.
              ca asa ziceti toti de 1 de zile, dar tot nu au murit aia 25 milioane.
              si daca ar fi sa moara asta, cine moare moarte, cine traieste traieste!
              si ce, crezi ca prin vaccin devii nemuritor?
              • +2 (8 voturi)    
                Amice, ... (Luni, 22 februarie 2021, 9:22)

                _Un stelist_ [utilizator] i-a raspuns lui Vasile-Vasile

                Tot ce zicem e că nu ai deloc iminitate naturală de 99.6% cum zicea manipulatorul ăla ordinar mai sus.
                Imunitatea naturală e unde a pe la 85% (adică 15% din infectați ajung în spital cu forme medii și grave de boală și, o parte de 3 procente, decedează).
                Vaccinul Pfizer (studiu serios în Israel) are o eficacitate de 98.9% în prevenirea spitalizării și decesului, așa că hai să ne vaccinăm, de la 85% ajungem la 98.9%.
                Sigur, vei scrie iar că pandemia e doar o invenție să te sperie pe tine, că tu ești cea mai importantă persoană de pe pământ...
                • -1 (5 voturi)    
                  normal ca este (Luni, 22 februarie 2021, 14:12)

                  Vasile-Vasile [utilizator] i-a raspuns lui _Un stelist_

                  normal ca este o inventie, ceva la care se actioneaza exagerat, cu diverse scopuri: controlul individului, marea economie sa fie detinuta numai de cateva concerne mari si eliminarea celor in varsta care sunt o greutate financiara pentru orice stat. acum sigur, vom vedea cate din acestea se vor pune in practica si in ce masura.
                  iar grija fata de ceilalti e un fals altruism, o promovare a unei false griji, pana acum ai mai vazut asa ceva ?? daca e sa ai grija de cel/ cea de langa tine o faci ca esti om, nu trebuie sa vina unu ca arafat sa iti spuna asta ....
            • -1 (7 voturi)    
              nu (Luni, 22 februarie 2021, 8:44)

              Vasile-Vasile [utilizator] i-a raspuns lui ciprian_

              nu, hai sa vedem.
              ca asa ziceti toti de 1 de zile, dar tot nu au murit aia 25 milioane.
              si daca ar fi sa moara asta, cine moare moarte, cine traieste traieste!
              si ce, crezi ca prin vaccin devii nemuritor?
      • +3 (9 voturi)    
        Tot Worldmeters: Serious,Critical=very imperfect (Luni, 22 februarie 2021, 0:16)

        ciprian_ [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        https://www.worldometers.info/coronavirus/about/

        Adica argumentatia ta cu 99.6% se bazeaza pe o premiza falsa.

        Aparent cei 3% morti (mentionati pe aceeasi pagina) nu i-ai considerat cazuri prea serioase.

        Platit in ruble, cum s-ar zice pe la noi...
      • +2 (2 voturi)    
        pfff (Luni, 22 februarie 2021, 11:49)

        cvi [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Uite o dovada clara de analfabetism functional.
    • -3 (21 voturi)    
      Pfizer a recunoscut recent ca nu protejeaza vs SA (Duminică, 21 februarie 2021, 22:30)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui elder

      Pfizer si celelalte companii au recunoscut deja ca vaccinul lor NU protejeaza aproape deloc fata de varianta Africana

      Doar pt o anumita varianta de covid sunt cat de cat bune aceste vaccinuri (50-90%) in rest pt celelalte variante eficacitatea scade la 10-20%

      Eu va zic de pe acum ca o sa ne duca astia cu zaharelu inca 1 an
  • -7 (21 voturi)    
    Tulpini, variante, variații (Duminică, 21 februarie 2021, 21:49)

    Mazeta [utilizator]

    Se vorbește mult despre „tulpina sud-africană” sau „tulpina britanică” a Sars-Cov-2, dar încă nimic despre variantele americană, vest-europeană, est-europeană sau africană a vaccinurilor Pfizer, Moderna și AstraZeneca.

    Când orice produs diferă între est și vest ori între nord și sud (deși poartă același nume), este aproape absurd să crezi că vaccinurile din România sunt identice cu cele din SUA, Germania, Israel șamd.
  • -2 (16 voturi)    
    umor subtil (Duminică, 21 februarie 2021, 22:02)

    icarag [utilizator]

    societatea romaneasca emana un umor subtil , dar involuntar .
    gheorghita e mistocar : toate vaccinurile sunt la fel de bune.
    sau: moderna/pfizer mai putin eficiente la noile tulpini , cind bomba e ca astrazeneca e inefectiva la tulpina sud-africana.
    • +7 (15 voturi)    
      aberezi (Luni, 22 februarie 2021, 0:00)

      rmos [utilizator] i-a raspuns lui icarag

      mai copile, tu intelegi ceva din domeniul asta? poti sa ne explici si noua cum doua vaccinuri care folosesc acelasi imunogen si deci calitativ genereaza anticorpi pentru aproximativ aceiasi epitopi au eficienta atat de diferita? nu cantitatea humorala (oricum diferenta cantitativa nu e foarte mare) e cel mai important factor aici, si astrazeneca si pfizer/moderna induc suficiente cantitati de anticorpi. deci, spre surprinderea ta, gheorghita vorbea serios, nu era "mistocar". asa ca "bomba" e doar in capul tau :))))
    • +5 (5 voturi)    
      Bai @icarag, bai ciumete (Luni, 22 februarie 2021, 11:26)

      salvatore [utilizator] i-a raspuns lui icarag

      Esti englezit rau bai nene, oi fi plecat si tu de doua luni de-acasa si gata ai uitat sa vorbesti romaneste. Inefectiv = ineficient, probabil ca asta ai vrut sa spui, dar esti de nivelul Raducioiu, "Come se dice la mama", capsunar de prost-gust.
  • +2 (8 voturi)    
    tu te prefaci? (Luni, 22 februarie 2021, 1:17)

    icarag [utilizator]

    @rmos : ai probleme cu logica ? date oficiale astrazeneca 60% , moderna/pfizer 95 % . e oficial nu trebuie sa -tzi explic nimic. vai de capul vostru !!
    • +1 (3 voturi)    
      e oficial doar in capul tau (Luni, 22 februarie 2021, 17:39)

      rmos [utilizator] i-a raspuns lui icarag

      mai copile, poti sa-mi arati "datele oficiale" in care se demontreaza ca vaccinurile pfizer/moderna au eficienta 95% pe tulpina din africa de sud sau cea din brazilia? daca tot vorbesti de logica .. vezi tu mai habarnistule, tu citesti franturi pe net fara sa intelegi nimic. ca sa te plagiez, vai de capul tau!
      • 0 (0 voturi)    
        am gresit- tu nu te prefaci! (Marţi, 23 februarie 2021, 12:45)

        icarag [utilizator] i-a raspuns lui rmos

        esti probabil un bugetar cu gheorghita in barca.
        numerel de 95% pfizer si 60% astrazeneca sunt oficiale, dar sunt pt varianta covid classica - evident.
        deci daca vorbim de tulpini noi , nu avem nici un motiv sa presupunem ca vaccinele devin egale.
        esti un zero barat , evident bugetar ca nu ai face fatza la privatzi.
  • +3 (7 voturi)    
    72% dintre mortii din Chicago, Louisiana sunt negr (Luni, 22 februarie 2021, 13:53)

    D-or [utilizator]

    Am citit ca peste 70% dintre mortii de Covid din Illinois, Chicago, Louisiana sunt negri, desi acestia reprezinta mai putin de o treime din populatie.

    Adica, mortalitatea la negri este de 4 ori mai mare decit la albi

    Dat fiind ca virusul afecteaza mai mult anumite rase si etnii, a face medii globale privind mortalitatea este irelevant.

    Toate datele trebuie corelate cu populatia/fenotipul in cauza.
    Intrebarea corecta e: a scazut mortalitatea in cazul negrilor vaccinati? Cu care vaccin, care e cel mai eficace pentru fiecare rasa si etnie?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by