O treime dintre pacienții cu Covid-19 se întorc în spital în următoarele 5 luni cu boli de inimă, de ficat sau cu diabet, iar unul din opt moare - amplu studiu britanic

de G.S.     HotNews.ro
Luni, 18 ianuarie 2021, 8:28 Actualitate | Coronavirus


Salon Covid
Foto: Ayman Nobani / Xinhua News / Profimedia
Aproape o treime dintre pacienții care s-au vindecat de Covid-19 după o formă mai gravă a bolii ajung înapoi în spital în următoarele 5 luni, iar unul din opt moare, arată noi statistici îngrijorătoare, potrivit Telegraph.

Un studiu realizat de Universitatea Leicester și de Oficiul Național pentru Statistică (ONS) a descoperit efecte pe termen lung devastatoare asupra celor care au avut o formă severă a bolii provocate de noul coronavirus, la mulți dintre ei apărând probleme la inimă, diabet și afecțiuni cronice la ficat și rinichi.

Dintre 47.780 de persoane care au fost externate în primul val, 29,4% au fost reinternate în spital în următoarele 140 de zile, iar 12,3% din total au murit.

Kamlesh Khunti, unul dintre autorii studiului și profesor în domeniul diabetului și medicinii vasculare la Universitatea Leicester a spus că ”acesta este cel mai mare studiu în rândul persoanelor externate din spital după ce fuseseră internate cu Covid-19”.

”Se pare că oamenii se duc acasă, au efecte pe termen lung, se întorc, și mor. Am consemnat că aproape 30% sunt reinternați, este vorba de mulți oameni. Cifrele sunt foarte mari”, a spus acesta.

Studiul a arătat că cei care supraviețuiesc covidului sunt de aproape trei ori și jumătate mai predispuși să reajungă în spital, și să moară, în următoarele 140 de zile, decât alte persoane externate.

Profesorul Khunti spune că echipa de cercetători a fost surprinsă să descopere că așa mulți oameni s-au întors cu un nou diagnostic, mulți cu probleme de inimă, rinichi și ficat, dar și diabet.

El a spus că este important ca aceștia să primească tratamente protectoare, precum statine sau aspirină.

”Nu știm dacă este din cauză că Covid-19 distruge celule beta care produc insulină și faci diabet de tip unu, sau pentru că produce rezistență la insulină și faci tipul doi, dar observăm aceste surprinzătoare diagnostice de diabet”, a adăugat el.

Noul studiu este în faza de prepublicare și urmează să fie evaluat de alți oameni de știință. Totuși, experții spun că este unul important.

Christina Pagel, șefa unității de cercetare clinică de la University College London a spus că este o lucrare ”foarte importantă. Covidul nu este doar despre decese. (Există) o povară semnificativă a bolii pe termen lung după spitalizarea pentru covid”.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


132262 vizualizari

  • -12 (52 voturi)    
    SI ce daca! (Luni, 18 ianuarie 2021, 8:46)

    Marionette [utilizator]

    Noi trebuie sa trimitem copiii la scoala sa dam la gioale tinerei generatii si in plus sa nu facem diferente vaccinati/nevaccinati ca nu e etic.
    • -5 (47 voturi)    
      Ataci deciziile autoritatilor? Esti cu PSD? (Luni, 18 ianuarie 2021, 9:07)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Cum poti sa spui ca deciziile autoritatilor de a reincepe scolile este gresita? Pui la indoiala deciziile? Tu nu crezi in masuri? Atunci sigur esti cu psd, esti cu rusii si esti platit de Moscova!
      Tu si PSD ati dori o tara de inculti, de analfabeti ca sa fie usor pacaliti de psd!
    • +6 (14 voturi)    
      din nefericire... (Luni, 18 ianuarie 2021, 10:35)

      CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      indiferent ce set de politicieni avem la putere se dovedesc a fi analfabeti functionali si fara pic de creativitate - utila vreau sa spun ca la idei timpite nu ii intrece nimeni.

      Nu au nici o logica in ceea ce fac. Nu au curajul de a asuma decizii serioase fiindca nu inteleg cu adevarat ce se intimpla si ce trebuie sa faca.

      Vai de noi
  • -11 (63 voturi)    
    Ma ce surpriza! (Luni, 18 ianuarie 2021, 8:49)

    idealogul [utilizator]

    Stresul te omoara.
    Stresul si conditiile de puscarie (lipsa miscarii) slabesc foarte tare organismul care nu mai poate lupta si cedeaza la orice boala.
    Acest lucru se stia de mult dar cumva medicii sunt foarte surprinsi. In ultimul medicii au fost suprinsi si de venirea verii si de culoarea cerului.
    In esenta carantina a omorat mult mai multa lume decat covidul. Karen-ii de pretutindeni sub lozinca "chiar daca salvam si o singura viata atunci carantina merita" au omorat mai multi oameni decat covidul.
    Statistica din noiembrie 2020 arata ca au murit cu 14.000 mai multi oameni in Romania decat in 2019. Totusi de covid nu au murit decat vreo 2000 de persoane restul au murit din cauza carantinei.
    • +2 (24 voturi)    
      ... (Luni, 18 ianuarie 2021, 9:11)

      mihai_mi [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      Ii vad mult mai "karen" pe cei "asupriti" de carantina, masca, vaccin, cipuri, etc...
    • +4 (50 voturi)    
      Șoșoacă (Luni, 18 ianuarie 2021, 9:15)

      Dogul [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      Doamna Șoșoacă, cum de n-ai libertate de mișcare? Vrei mișcare pe timp de noapte sau cum? Acum, știu că te poți mișca liber, pe unde vrei. Doar să porți prăpădita aia de mască. Aia care sunt sigur că, în opinia ta, sufocă și ucide. Auzi la el: condiții de pușcărie. Unii își bat capul să ia măsuri pentru a proteja populația, în timp ce alții, ca tine, zic că-s ca pușcăriașii doar că așa le zice specialista-n boli Șoșoacă :))))
      • -1 (1 vot)    
        Beheehee (Marţi, 19 ianuarie 2021, 13:17)

        Qu [utilizator] i-a raspuns lui Dogul

        Protejati-va voi oile. Vezi ca "profu" ala de fizica a zis ca 5G nu-i pericol ca raidatia de la soare e de sute de ori mai puternica. Nu cumva sa iesiti la soare ca va ia 500G-ul soarelui.
    • +5 (19 voturi)    
      neuronii (Luni, 18 ianuarie 2021, 11:41)

      uxh75588 [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      la tine sunt doar o 'ideologie'.

      Eu ies in fiecare zi din casa.
      Vad zeci de oameni la alergat! Ziua!

      Lipsa de miscare e doar in capul tau gol!
      • +3 (11 voturi)    
        ideololgul (Luni, 18 ianuarie 2021, 13:01)

        festina [utilizator] i-a raspuns lui uxh75588

        innebuneste, ca el vrea sa iasa numa' noaptea:)
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Marţi, 19 ianuarie 2021, 14:50)

      Vasile-Vasile [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      foarte bine punctat.
  • +3 (57 voturi)    
    Lol (Luni, 18 ianuarie 2021, 8:57)

    HP [utilizator]

    Dacă au ajuns ïn spital de la Covid înseamnă că erau bolnavi cronic de dinainte.

    Probabil că studiul nu a verificat/testat cum erau înainte de Covid, dar ca să ajungi în spital, 99% ai ceva comorbidități.
    • +6 (34 voturi)    
      mamaaaa (Luni, 18 ianuarie 2021, 10:36)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui HP

      ce e in capul unora...

      1. deci musai daca ai ajuns in spital cu covid, ai o boala cronica?! FALS.
      2. boala cronica inseamna incusiv un kkt de astm bronsic alergic... adica cu manifestari sezoniere de la polen ... deci practic e o alergie la polen care da in perioada respectiva iritarea bronhiilor si usoare dificultati de respiratie... cu o astfel de boala traiesti fara probleme ca si ceilalti (cu un scurt tratament in perioada cand se manifesta alergenul)... poate avea aceste manifestari si la ambrozie (deja un nr mare de oameni au alergie la buruiana asta si vor fi si mai multi prin expunerea anuala la polenul ei).... Deci practic acesti oameni e normal sa moara zici tu?! AIURITOR
      3. Comorbiditate e si tensiunea arteriala. Stii cati oameni au boala asta si nici macar nu au habar?!

      Asa ca mai usor cu pianul pe scari cu comorbiditatile, pt ca poti suferi de una fara nici macar sa stii, si de asemenea cu lejeritatea legata de moartea celor cu boli cronice (cu o boala cronica se poate trai fara nicio problema toata viata).
      • -2 (30 voturi)    
        faci pe prostul? (Luni, 18 ianuarie 2021, 11:26)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        SarsCov-2 nu este un virus ucigas, el doar potenteaza afectiuni preexistente; asta ti s-a spus de un an de zile dar ii dai inainte ca gaia-matzu
        • +3 (23 voturi)    
          potenteaza pe naiba (Luni, 18 ianuarie 2021, 12:12)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui srpc

          ce facem cu cei care nu aveau nimic si au merlit o sau au facut forme grave? stiu eu oameni tineri fara nicio boala nimic care au ajuns intre 4 scanduri... nu vb din poezii.

          Dar sa zicem ca doar potenteaza... Tu crezi ca covid e o gluma daca reuseste sa omoare oameni cu o afectiune preexistenta precum o alergie sau o hipertensiune (adica boli super frecvente)?
          • +3 (3 voturi)    
            Aceia sunt excepția, nu regula (Marţi, 19 ianuarie 2021, 10:01)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

            Regula e că oamenii în general se vindecă la fel de bine de Covid ca de o răceală obișnuită.
        • +3 (21 voturi)    
          Cinism (Luni, 18 ianuarie 2021, 13:49)

          Task Damager [utilizator] i-a raspuns lui srpc

          Deci ti se pare ok ca un om care, daca nu ar fi existat Covid, ar mai fi trait poate inca 30 de ani, moare fiindca is "s-au potentat afectiunile"???
          Bai, mai sunteti multi din astia?????
          Sincer, desi nu dores raul nimanui, TIE si alora ca tine, va doresc o "potentare" din asta, sa va vad ce parere mai aveti de pe patul de spital!


          Incredibill.....................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          • 0 (8 voturi)    
            Da, tuturor oamenilor raționali ni se pare normal (Marţi, 19 ianuarie 2021, 10:03)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Task Damager

            Cuvântul de ordine este „poate”, însă practica ne arată că o persoană care a avut o formă gravă de Covid este o persoană care face forme grave a altor boli respiratorii și e puțin probabil ca viața lui să fi avut altă evoluție la îmbolnăvirea de gripă.
            • +1 (3 voturi)    
              Altul (Marţi, 19 ianuarie 2021, 21:39)

              Task Damager [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

              Bine, doctore... Ma bucur ca ne-ai luminat si ne-ai explicat cum ca gripa e la fel de periculoasa precum e covid. E uimitor cati experti de fotoliu ne da internetul asta...
              • -2 (4 voturi)    
                N-am spus eu așa inepție; Covid e mai puțin (Marţi, 19 ianuarie 2021, 23:11)

                hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Task Damager

                periculos decât gripa.
      • -4 (26 voturi)    
        Lol (Luni, 18 ianuarie 2021, 11:48)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        Da boss, 99,5% din toti mortii de covid au avut minim o comorbiditate.

        Da, e normal sa moara.

        Si hai sa iti rup lumea in doua: la fel mureau si anii trecuti bolnavii cronici care se imbolnaveau de gripa sezoniera.

        Pentru ca da, Covid e o specie de gripa.

        De la care mor DOAR cei cu comorbiditati.

        Covid in sine e o nimica toata pentru oamenii sanatosi.
        • +3 (15 voturi)    
          ????????????????????? (Luni, 18 ianuarie 2021, 14:40)

          Task Damager [utilizator] i-a raspuns lui HP

          Nu te supara, dar boala de care suferi se trateaza la spitale de psihiatrie. E normal sa moara un om care altfel ar mai fi traiet poate si inca 20 de ani???
          Pe bune??? Bai, voi aveti probleme serioase la mansarda!
        • +6 (16 voturi)    
          Incorect (Luni, 18 ianuarie 2021, 14:52)

          andypandy [utilizator] i-a raspuns lui HP

          Sunt oameni care erau perfect sanatosi si au murit de la furtuna de citokine care este o reactie imunitara exacerbata ... adica aveau o imunitate prea activa. Deci poti sa nu ai nici o boala si tot esti la risc. Oricum, daca e normal pt dvs sa moara un om care are o alergie sau o hta ... ce sa mai zic ... sper sa fiti perfect 100% sanatos toata viata.
      • +14 (18 voturi)    
        Un pic de context, nu strica.. (Luni, 18 ianuarie 2021, 13:55)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        1. Conform studiilor, cam jumatate din persoanele infectate cu SARS-CoV-2 sunt asimptomatice. Este deci rezonabil sa concluzionam ca majoritatea celor asimptomatici nici macar nu afla ca au fost bolnavi.
        2. Rata spitalizarilor dupa confirmarea virusului este in UK de ~10%. In primavara era mai mare, pentru ca erau mai putine cazuri si majoritatea erau batrani, dar si testarea era mai limitata.
        3. Studiul este doar pentru primul val, care a afectat mai tare populatia din caminele de batrani si rata mortalitatii a fost mai mare.

        Puse cap la cap, rezulta ca un numar foarte mic din cei infectati, spitalizati, care au supravietuit in primul val, ajung sa se intoarca in spitale.
        Desigur, tot este relevant si trebuie actionat preventiv, dar cred ca este o problema minora comparativ cu restul cazurilor grave.
        Majoritatea deceselor este direct cauzata de infectii virale sau bacteriene, pe fondul unui organism slabit de boli cronice. 2020 nu a fost un an exceptional la acest capitol, doar ca toate studiile medicale s-au concentrat pe o singura tulpina de virus.
        Cred ca singurul subiect care merita mai multa atentie este "furtuna de citokine", care poate afecta persoane altfel complet sanatoase. Pentru restul, solutiile se cunosc - mai multa miscare, mai putina mancare.
      • +1 (1 vot)    
        Cu mult inainte de Covid... (Marţi, 19 ianuarie 2021, 12:25)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        ...au fost oameni care au auzit ca au hepatita B sau C cu doar 1-2 luni inainte sa moara. Covidul doar accelereaza putin procesul, in cazuri din astea, ca boala o duci "pe picioare" fără să ai habar.
  • -10 (56 voturi)    
    Astea apar (Luni, 18 ianuarie 2021, 9:00)

    Vasile-Vasile [utilizator]

    Astea apar si in urma unei pneumonii, raceli puternice, bronsite, laringite, nu numai covid.
    din nou panicam oamenii, asa cum am facut-o de aproape 1 an.
    • +1 (15 voturi)    
      Link? (Luni, 18 ianuarie 2021, 9:45)

      Mihai_P1 [utilizator] i-a raspuns lui Vasile-Vasile

      Ai un link?
    • +10 (24 voturi)    
      aiurea (Luni, 18 ianuarie 2021, 9:47)

      martel55 [utilizator] i-a raspuns lui Vasile-Vasile

      am facut zeci de laringite si totusi nu a aparut nici una din aceste coplicatii...cunosc insa persoane care la luni de zile dupa COVID tot umbla prin spitale si in afara se simptom post COVID altceva nu prea stiu medicii ce sa le spuna si faca
    • +6 (20 voturi)    
      plin de specialisti (Luni, 18 ianuarie 2021, 10:38)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Vasile-Vasile

      tu macar stii ce e laringita? ca vad ca o bagi in aceeasi categorie cu pneumonia.

      am avut nenumarate boli din cele enumerate de tine si totul niciodata nu am ajuns in urmatoarele 5 luni in spital cu diabet, boli de ficat, rinichi sau altceva...

      deci cum zicea si un alt comentator mai sus, dovezi stiintifice ceva sau nu? baietii astia au totusi un studiu facut pe peste 40k de oameni.
    • -2 (12 voturi)    
      Panica sau informare (Luni, 18 ianuarie 2021, 11:23)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Vasile-Vasile

      Daca ai stii cam pe unde sunt de regula opiniile din The Telegraph, nu ai fi asa vehement.

      Stiu ca panica nu ajuta, cel mai bine ajuta o minte limpede si ceva rabdare/toleranta, poate curiozitate, cand lucrurile nu sunt pe placul tau.
      • +4 (6 voturi)    
        In acest context .... (Luni, 18 ianuarie 2021, 17:25)

        Valtran [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

        ...."stii" se scrie, de fapt, "sti"
        Adica : "ai sti".
  • -4 (52 voturi)    
    Deci orice boala este cauzata de covid! (Luni, 18 ianuarie 2021, 9:10)

    Miky60 [utilizator]

    Bolile de inima nu mai au sursa mancatul dezordonat. grasimile, lipsa miscarii, genele, totul e din cauza covid-ului! Ficatul nu se imbolnaveste de la alcool, mancare ci de la covid! Diabetul nu mai apare din cauza zaharului, ci din cauza covid-ului!
    • +11 (27 voturi)    
      Nu e asa ... (Luni, 18 ianuarie 2021, 10:00)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Este vorba de o groaza de efecte secundare pe care, cu putin creier, logica si rabdare, le-ai intelege si tu daca urmaresti absolut toate declaratiile oficiale, nu stiri conspirationiste de pe site-uri dubioase. Si desigur, daca nu ai mai spune "ha, acum o luna au zis opusul" cand stii foarte bine ca orice investigatie poate afisa informatii noi mai ales ca nu se stie totul despre sars2. Ba mai mult, face mutatii, deja are 5 sau 6 GASITE. Nu se stie cate versiuni or fi cu diverse forme.

      Ideea din spate nu e ca "sars2 provoaca probleme de inima/ficat/etc". Ci corpul slabit, sistemul imunitar slabit sau afectiuni ca efecte secundare in timpul bolii de covid pot face o persoana susceptibila la astfel de probleme. Se vede din momentul in care orice comorbiditate pare "amplificata" cand ai covid. Asa ca e normal sa ai sechele.

      Dar sunt sigur ca mai sunt si alte boli care, in urma vindecarii, rezulti cu sechele care nu au treaba cu boala precedenta, cat "atacurile" suferite fie prin medicamente, daca au fost prea tari, tratament (de ex. chimoterapie cum e la cancer) sau exemplele de mai sus.

      Nu trebuie sa fii doctor, ci doar sa gandesti un pic si sa nu mai arunci fumigene cum faci in fiecare articol de genul asta.
    • -1 (9 voturi)    
      Cam multe nelamuriri (Luni, 18 ianuarie 2021, 10:00)

      Victtor [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      De ce iti pui atatea intrebari ?
    • +4 (12 voturi)    
      glicemia (Luni, 18 ianuarie 2021, 10:04)

      mgexpert [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      crește la administrarea de medicamente.
      Nu e deci de mirare ca, după un tratament puternic (și îndelungat) anti-Covid, ea să crească dincolo de limita la care ești declarat diabetic. Abuzul de medicamente prezintă acest risc.
  • +13 (19 voturi)    
    naspa, nici nu stiam ce ma asteapta! (Luni, 18 ianuarie 2021, 9:27)

    Francisc 1 [utilizator]

    noroc ca nu am fost in spital deci nu am unde sa ma intorc!
  • +17 (29 voturi)    
    sunteti morbizi (Luni, 18 ianuarie 2021, 9:28)

    ElGrecu [utilizator]

    mai mult discernamant nu v-ar strica cand faceti traducerile acestea. Studiul se refera exclusiv la pacientii internati in spitalele din Marea Britanie, care au fost inetrnati pentru ca aveau simptome grave, altfel ar fi ramas acasa!
    • +1 (9 voturi)    
      Deci ... (Luni, 18 ianuarie 2021, 13:36)

      unins [utilizator] i-a raspuns lui ElGrecu

      TOTI participantii la studiu au fost spitalizati anterior, cu Covid și au urmat tratamente specifice. Pentru a vedea clar dacă aceste efecte se datorează doar Covid, trebuie făcut un studiu și cu fostii bolnavi de Covid care NU au fost în spital și NU au urmat un tratament medicamentos.
      Dar un astfel de studiu ar reliefa faptul ca medicamentele au o acțiune nociva, atâta supra virusului cât și asupra organismului uman! De aceea NU se va face.
      Fake news prin care se încearcă inducerea fricii de Covid, cu scopul de a determina oamenii să se vaccineze. Platit de Big Pharma.
  • +4 (26 voturi)    
    Este normal (Luni, 18 ianuarie 2021, 9:31)

    marc.andre [utilizator]

    Deoarece asa-zisa vindecare de COVID in urma careia au fost externati din spital prima data, nu este o vindecare reala, pentru ca sistemul imunitar nu si-a facut treaba, iar la o noua re-infectare acelasi sistem imunitar procedeaza la fel, adica nu-si face treaba. A doua oara e mai grav pentru ca organismul este slabit.

    Apropo', studiul nu mentioneaza care a fost tratamentul in urma caruia pacientii au fost externati prima data. Este posibil ca acest tratament sa fi contribuit la degradarea acelor organe/sisteme? Intreb, doar.
    • +11 (17 voturi)    
      în realitate la majoritatea cazurilor grave (Luni, 18 ianuarie 2021, 9:57)

      elder [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      chiar sistemul imunitar determină această evoluție. Dar nu pentru că „nu-și face treaba”. Pentru că -și face treaba prea energic apare așa numita „furtună de citokine”.
      Iar reinfectarea la CoVid este doar o legendă suburbană. Sunt documentate sub o sută de reinfectări la 100 de milioane de infectări cifra actuală. Chiar ne lipseau studiile făcute de celebrii cercetători britanici .
    • +1 (23 voturi)    
      Cum poti sa intrebi? Nu CREZI in COVID? (Luni, 18 ianuarie 2021, 10:09)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      Sustin vaccinarea si sustin credinta in covid! Sustin!

      Nu vezi ca daca pui orice intrebare si incerci sa gandesti, sare armata de postaci si te face Sosoaca, Budeanu si ca indraznesti sa nu CREZI orbeste in covid si in autoritati? Nu ai voie sa pui intrebari! E mai ceva ca inchizitia si ca URSS!
    • +8 (12 voturi)    
      de fapt nu (Luni, 18 ianuarie 2021, 10:40)

      rmos [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      -- "Deoarece asa-zisa vindecare de COVID in urma careia au fost externati din spital prima data, nu este o vindecare reala, pentru ca sistemul imunitar nu si-a facut treaba, iar la o noua re-infectare acelasi sistem imunitar procedeaza la fel, adica nu-si face treaba." de fapt raspunsul imunitar la pacientii grav afectati de covid este foarte puternic (asta e problema). acestia au un nivel mai ridicat de anticorpi comparativ cu cei care dezvolta forme usoare (printre altele). evident ca exista si imunocompromisi care nu reusesc sa distruga virusul dar sunt cazuri relativ rare.
      - "A doua oara e mai grav pentru ca organismul este slabit." iar gresit. in primul rand vezi ca in studiu nu e vorba de reinfectii, sunt oameni cu afectari sistemice care s-au reintors in spital pentru aceste probleme.
      - " Este posibil ca acest tratament sa fi contribuit la degradarea acelor organe/sisteme" aici DA, e o intrebare corecta iar raspunsul este: este posibil, tratamentul masiv cu corticosteroizi favorizeaza glucogeneza. in cazurile grave se administreaza dexa pentru ca e cel mai eficient mod in care se poate, deocamdata, modula raspunsul imun exagerat. asta pentru diabet. dar afectarile renale, cardiace, etc sunt provocate de infectia virala.
      te sfatuiesc sa consulti un medic daca tot vrei raspunsuri (sigur ai medic de familie, de ce nu-l intrebi pe el?) in loc sa tragi singur concluzii, majoritatea eronate.
      apropo, in domeniul tau e tot asa, isi dau cu parea toti cei care sunt paraleli cu el?
      • -1 (1 vot)    
        intrebare (Marţi, 19 ianuarie 2021, 11:36)

        Vecin [utilizator] i-a raspuns lui rmos

        „acestia au un nivel mai ridicat de anticorpi comparativ cu cei care dezvolta forme usoare” - atunci inseamna ca vaccinarea, care determina un nivel de anticorpi mai mare decat la cei recuperati dupa o forma grava de Covid (vezi stirea de azi), ii expune pe oameni la o viitoare forma grava in caz de reinfectare sau la spitalizari viitoare pt acele afectiuni sistemice?
        • -1 (1 vot)    
          nu (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 12:06)

          rmos [utilizator] i-a raspuns lui Vecin

          raspuns: NU
          oricum, amuzanta intrebarea-concluzie :)
          deci, cei care au facut forme mai grave si au generat un nivel mai mare de anticorpi, NU AVEAU ACESTI ANTICORPI LA INCEPUTUL INFECTIEI. daca-i aveau, cel mai probabil faceau o forma foarte usoara sau erau erau complet asimptomatici. cantitatea mai mare de anticorpi este un efect al gravitatii bolii (raspuns imun puternic si intarziat), si nu invers cum sugerezi ... vecine! :)
  • +2 (10 voturi)    
    Avem rapel la vaccin... (Luni, 18 ianuarie 2021, 9:39)

    mike123 [utilizator]

    Mai nou si la COVID! Naspa!
  • +11 (21 voturi)    
    Puteați pune cuvântul „sever” în titlu (Luni, 18 ianuarie 2021, 9:52)

    hic sunt leones [utilizator]

    Ca să reflecte realitatea.
    Studiul spune și câți dintre ei fuseseră internați sau luaseră tratamente înainte de îmbolnăvire?
    • +1 (15 voturi)    
      pai si daca ma tratez inainte (Luni, 18 ianuarie 2021, 10:41)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      de covid de o boala de coagulare sa zicem (cu care se traieste toata viata fara nicio problema: poti face copiii, sport, poti munci si trai normal) inseamna ca POT MURI linistit la 30 de ani dupa covid ... pt ca ma tratam inainte nu?! si va mai mirati de ce a reusit sa faca hitler... tratati cu o normalitate socanta moarta acstor oamenii astia cu boli preexistente
      • +1 (17 voturi)    
        Dacă ai nevoie să te tratezi, ai imunitate varză (Luni, 18 ianuarie 2021, 11:03)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        sau slăbită și, fie că faci Covid, fie că răcești, e același lucru.
        Și cam cum ar trebui să tratăm moartea altora?
        Sau tu nu ai aflat încă faptul că oamenii mai și mor?!
        • +3 (15 voturi)    
          gresit (Luni, 18 ianuarie 2021, 11:24)

          rmos [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          daca trebuie sa ma tratez de o boala de coagulare am imunitatea varza??!!! mai copile, tu iti dai seama ce aberatii spui?
          cum poti sa debitezi cu atata seninatate asa enormitati?
          • -3 (9 voturi)    
            Sigur că e important și materialul genetic (Luni, 18 ianuarie 2021, 18:44)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui rmos

            însă cred că suntem suficient de inteligenți să înțelegem că este o caracteristică subiectivă (care ține de individ), nu obiectivă (care ține de colectivitate).
            În rest, bolile se dobândesc și pe (de multe ori „în special pe”) fondul unui sistem imunitar slăbit.
            • +3 (5 voturi)    
              esti haios (Marţi, 19 ianuarie 2021, 0:57)

              rmos [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

              omg, esti foarte amuzant, continua te rog :))) nu cunosti boaba biologie dar faci afirmatii in acest domeniu, dupa parerea ta ... corecte, in realitate evident gresite.
              tu chiar nu intelegi ca nu sistemul imunitar "slabit" e problema aici? uite, diabetul e factor de risc foarte mare in aceasta afectiune. sunt mai multe tipuri de diabet cu cauza multiple. in plus, poti sa explici de inseamna sistem imunitar "slabit"? :) de curiozitate, tu in ce domeniu "profesezi"?
              • -2 (4 voturi)    
                Și care e motivul pentru care face cineva diabet? (Marţi, 19 ianuarie 2021, 10:23)

                hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui rmos

                Diabetul este o boală care apare ca urmare a moștenirii genetice (moștenești gene proaste de la părinți) sau de la dezechilibre pe care sistemele imunitare SLĂBITE (din cauza obezității, de exemplu) nu le pot corecta.
                Un tip de diabet este determinat de boli autoIMUNE (imun vine de la sistemul imunitar, auto înseamnă că SI nu știe să facă diferența între celulele proprii și cele străine).
                Drept urmare, diabetul nu este factor agravant în cazul Covid ci arată că sistemul imun al acelui organism este PREA VARZĂ ca să poată lupta util cu acest virus.
                Același lucru este valabil în cazul obezității: ea se instalează pe baza unei relaxări a proceselor interne, datorată în special alimentației proaste și a lipsei de mișcare; din cauza alimentației proaste celulele (inclusiv cele care produc anticorpi) nu mai primesc substanțele necesare proceselor interne și dezechilibrează organismul.
                La fel ca în cazul diabetului, și pacienții cu Covid, care suferă de obezitate, fac forme grave, pentru că au un sistem imunitar VARZĂ!
                (prin „varză” a se înțelege „slăbit”).
                • +1 (1 vot)    
                  aberatii (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 11:04)

                  rmos [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

                  wow, cate aberatii ai putut sa debitezi :))))
                  mai copile, tu chiar nu intelegi ca esti paralel cu domeniul asta si din acest motiv tragi concluzii gresite? chiar nu intelegi ca fiecare domeniul are un set de knowledge specific, nu ai cum sa-l intelegi fara acest knowledge? dupa mintea ta, oricine poate sa lucreze in orice domeniu, nu? hai sa punem un agent comercial la panoul de control al unei centrale nucleare. sau hai sa punem un it-ist sa faca o operatie in locul unui chirurg, nu? chiar nu reusesti sa iti dai seama de aceste lucruri simple? cat despre "cocnluziile" pe care le-ai insirat, nici nu stiu care e cea mai gogonata si mai hilara.
                  eu zic sa iti publici aberatiile, sa afle si doctorii din lumea intreaga ca nu stiu nimic si ca exista din fericire un geniu ca tine, sa-i lumineze! :))))) copile, tu spui ca toti medicii, cercetatorii din acest domeniu gresesc si tu ai dreptate! nu-ti dai seama ca acest lucru sugereaza ceva patologic? ;)
                  • -2 (2 voturi)    
                    Sigur că, după ce înveți lucruri, poți face orice (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 14:08)

                    hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui rmos

                    Ceea ce scriu eu poate fi verificat de oricine, pentru că sunt informații la care oricine are acces.
                    Crezi că se va schimba modul în care oamenii fac diabet, ca să râdă lumea de prostiile scrise de rmos pe HN?
                    Nu, prietene, oamenii vor face diabet tot din cauza geneticii proaste și/sau a dezechilibrelor (unele datorate obezității, altele stilului de viață, altele...)
                    Eu nu am spus nicio clipă că medicii greșesc, sunt doar în consens cu alți medici decât cei pe care îi urmărește o parte mare a populației.
                    • 0 (0 voturi)    
                      si probabil tu ai invatat (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 15:47)

                      rmos [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

                      in primul rand mai copile nu sunt prietenul tau. apoi, sa inteleg ca tu ai invatat biologie,nu?
                      vad ca tot folosesti expresia sistem imunitar slabit si de la asta apar toate problemele. de exemplu:
                      "Diabetul este o boală care apare ca urmare a moștenirii genetice (moștenești gene proaste de la părinți) sau de la dezechilibre pe care sistemele imunitare SLĂBITE (din cauza obezității, de exemplu) nu le pot corecta." bun, iti arat ca nu ai inteles nimic imediat. deci, 2 intrebari simple:
                      1. ce inseamna "sistem imunitar slabit"?
                      2. despre ce "dezechilibre pe care sistemele imunitare SLĂBITE (din cauza obezității, de exemplu) nu le pot corecta." vorbesti? explica cum un sistem imunitar "slabit" duce la aparitia diabetului.
                      uite, o sa vada toata lumea ca habar nu ai.
                      hai sa vedem daca "ce scriu eu poate fi verificat de oricine" :)))))
                      sti ce ai facut tu? era o demostratie celebra, evident gresita, 1+1=1. exact asta ai facut tu :))))
                      si prostia tot de un sistem imunitar "slabit" e generata, nu?! :)))))
                      • 0 (0 voturi)    
                        Eu am învățat să interpretez informațiile (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 21:05)

                        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui rmos

                        1. un sistem imunitar care nu este capabil să reacționeze corect (adică să funcționeze în limitele sale normale);
                        2. un sistem imunitar slăbit poate fi responsabil pentru patogeneza obezității; odată cu creșterea nivelului de grăsime (obezitatea), crește și nivelul de rezistență la insulină a celulelor (adică organismul face diabet).
                        • 0 (0 voturi)    
                          ai invatat exact nimic (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 23:00)

                          rmos [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

                          ai raspuns gresit la ambele intrebari, asa cum era de asteptat. ziceai ca dupa ce inveti lucruri poti sa faci orice. ce nu intelegi tu este faptul ca daca citesti franturi si paragrafe pe net in cateva ore, nu o sa poti face nimic bun. o sa iasa doar un mare dezastru, exact ca raspunsurile si concluziile pe care le insiri pe aici. bine cel putin ca aici nu impacteaza pe nimeni, sunt doar sursa de amuzament :)
                          • 0 (0 voturi)    
                            Eu ma informez din surse științifice, prietene (Joi, 21 ianuarie 2021, 9:45)

                            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui rmos

                            nu din surse care-ți convin dtale.
                            La punctul 1 este definiția data de un doctor de la HMS iar la al doilea am pus o parte dintr-un articol publicat de o revista a UCSCM.
                            Așa că faci forme grave de Covid, pentru că organismul nu-ți funcționează bine, nu pentru că ai diabet, iar tu poți sta și-n cap că n-ai să schimbi acest lucru (vezi că sunt mii de cazuri în care pacienți cu diabet nici măcar n-au făcut covid, deși au fost infectate).
                            Hai pa, că m-ai plictisit destul, „copile”!
                            • 0 (0 voturi)    
                              ai copiat fara sa intelegi (Joi, 21 ianuarie 2021, 16:51)

                              rmos [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

                              haha, nu e o surpriza ca stiinta te "plictiseste" mai habarnistule. tu pe mine m-ai amuzat insa, cu prostia ta :)
                              si ce ti-am scris eu, ca citesti paragrafe fara sa intelegi absolut nimic din ele? vezi, exact asta ai facut :))))
                              si eu pot sa-ti zic "copile", am peste 45 de ani, probabil cel putin dublu cat ai tu. dar probabil ca tu, cu inteligenta ta fantastica, ai reusit ca in cateva ore sa intelegi mai mult in cateva ore din domeniul asta fata de cei 25 ani+ ai mei :)))
                              • 0 (2 voturi)    
                                Dacă dta ai 25 de ani de medicină, (Joi, 21 ianuarie 2021, 17:01)

                                hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui rmos

                                mi-e groază pentru pacienții dtale.
                                Sper ca, dacă chiar profesezi și nu te ocupi de chibițat, să fii medic de familie - adică măcar să nu poți face rău pacienților -, pentru că ar fi groaznic ca un medic specialist să nu știe factorii care duc la diabet - adică una dintre cele mai cunoscute boli de la ora actuală.
                                • 0 (0 voturi)    
                                  iar gresesti (Vineri, 22 ianuarie 2021, 9:42)

                                  rmos [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

                                  mai copile, chiar nu poti si tu in viata asta sa tragi o concluzie corecta? de unde ai scos asta ca nu stiu " factorii care duc la diabet"? am zis eu asa ceva? in primul rand exista mai multe tipuri de diabet. apoi, nu exista factori care "duc" la diabet, exista factori favorizanti. exista extrem de putine situatii in medicina in care o conditie A implica patologia B. in majoritatea cazurilor conditia A favorizeaza patologia B, adica doar creste probabilitatea ca patologia B sa apara. obezitatea doar favorizeaza diabetul, nu inseamna ca toate persoanele obeze fac diabet. in plus, sunt cunoscute doar cateva mecanisme prin care se instaleaza diabetul, altele sunt in studiu si exista si foarte multe cazuri de diabet pe care nu le putem explica. sistemele biologice sunt extrem de complexe, fiecare tip de diabet are mecanisme specifice si complexe. medicina nu este o stiinta exacta, o sa mai treca sute de ani pana o sa avem medicina de precizie, cu toate ca au fost facute descoperiri fantastice in acest domeniu. in curand o sa ne rescriem complet codul genetic dar din pacate majoritatea oamenilor, cei ca tine, habar nu au si nu vor avea din ce suntem facuti. tot ce puteti sa faceti e sa cititi paragrafe si sa trageti concluzii gresite. e ca si cum ai incerca sa spui ce reprezinta un puzzle de 1000000 de piese cand ai doar bucatele de 10 -20 de piese
                                  • 0 (0 voturi)    
                                    Părerile dtale sunt zero (Vineri, 22 ianuarie 2021, 13:17)

                                    hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui rmos

                                    Sigur, dacă îmi demonstrezi - documentat - că greșesc, mă înclin; până atunci, mi se rupe de considerațiile dtale.
                                    În continuare, îmi atribui afirmații pe care nu le-am făcut.
                                    N-am zis nicio clipă că un sistem imunitar slăbit „duce la apariția diabetului” (dta ai afirmat așa ceva), am zis doar că această situație poate da naștere unei/unor patologii care crează un mediu favorizant diabetului.
                                    N-am zis nicio clipă că toate persoanele care suferă de obezitate fac diabet, am explicat doar de ce o formă a diabetului apare mai ales în cazul acestora.
                                    În mod normal te-aș fi ignorat, însă interpretările dtale sunt prea ticăloase (sau idioate) ca să rămână fără reacție.
                                  • 0 (0 voturi)    
                                    Ca să fie clar ce caraghioslâcuri ai scris (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 9:18)

                                    hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui rmos

                                    https://m.hotnews.ro/stire/24554155

                                    Hai baftă și, încă o dată, sper că, dacă profesia ta chiar are legatură cu domeniul medical (deși mă îndoiesc), nu te afli în postura de a intra în contact cu pacienți.
        • +2 (12 voturi)    
          plin de specialisti (Luni, 18 ianuarie 2021, 12:14)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          am imunitate varza daca am o alergie (care de fapt e pe fondul unei reactii imune exagerate) sau daca am o boala cardiovasculara :))))))
          • -2 (10 voturi)    
            Alergiile sunt criterii subiective (vezi mai sus) (Luni, 18 ianuarie 2021, 18:49)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

            adică măsurile luate în cazul a miliarde de oameni nu trebuie să fie ghidate de situația câtorva milioane cu alergii.
            Sau, persoanele care au probleme cardiovasculare n-au decât să se izoleze ele; nu izolăm marea masă a populației pentru o mână de ghinioniști cu gene proaste sau pentru cei care și-au bătut joc de sănătatea lor.
      • +3 (7 voturi)    
        Oamenii sunt fiinte emotionale nu rationale (Luni, 18 ianuarie 2021, 12:05)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        si unii se pricep sa ne manevreze emotiile.

        Ne judecam semenii cu severitate, dar mintea noastra este manevrata de emotii pe care de regula nu le putem controla.

        Nu conteaza cate carti ai citit sau ce facultati ai facut, ba chiar poti fi mai incapatanat in convingerile tale cand ai impresia ca stii tu mai bine care e realitatea.

        Rabdares, toleranta, curiozitates - pot ajuta in multe circumstante.

        Indiferent de convingerile tale, ideal e sa nu sari sa judeci pe altii, mai ales cand doar isi manifesta opiniile.

        Nu suntem pe atat de rationali pe cat ne place sa ne imaginam.

        Ca sustinere la ce zic: Richard Thaler, Nobel pentru behavioural economics theory.
  • +8 (14 voturi)    
    As vrea sa citesc studiul... (Luni, 18 ianuarie 2021, 10:09)

    justin puscasu [utilizator]

    dar se pare ca nu s-a publicat nicaieri!
    Stirea se bazeaza pe un digest publicat de Telegraph nu de o revista de specialitate.
    Cam repede, avand in vedere importanta subiectului.
    • +5 (7 voturi)    
      Studiul (Luni, 18 ianuarie 2021, 10:40)

      radu.a [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

      A fost publicat foarte recent:

      https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.01.15.21249885v1
    • +5 (17 voturi)    
      L-am citit eu (Luni, 18 ianuarie 2021, 11:01)

      n4c [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

      si de la al patrulea paragraf mi-am dat seama ca e o non-problema:

      "Participants 47,780 individuals (mean age 65 years, 55% male)"

      "KK is Chair of the Ethnicity Subgroup of the Independent Scientific Advisory Group for Emergencies (SAGE), a member of Independent SAGE, a Trustee of the South Asian Health Foundation (SAHF), and Director of the University of Leicester Centre for Black Minority Ethnic Health; and AB is a Trustee of the SAHF, and has received a research grant unrelated to the current work from AstraZeneca."
      • -1 (13 voturi)    
        deci daca au 65+ (Luni, 18 ianuarie 2021, 12:16)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui n4c

        pot sa moara relaxati de orice, ca nu e problema?! vai de capul meu ce gandire...
        • +1 (3 voturi)    
          65 e varsta medie (Luni, 18 ianuarie 2021, 15:44)

          VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

          deci nu sunt doar cei peste 65 - dimpotriva, se pare ca jumatate sunt sub bine sub 65 de ani.

          Varsta medie nu e surprinzatoare, pentru ca datele sunt colectate de la cei care au avut nevoie de internare pentru tratament anti-Covid - si e clar ca multi (repet) sunt sub 65.
        • +2 (12 voturi)    
          1 din 8? (Luni, 18 ianuarie 2021, 16:34)

          Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

          Pai, in general, mor mai mult de 1 din 8 peste 65 de ani si fara covid, da-o dracu' de logica!
          PS Nu a zis nimeni ca poate sa moara cineva, dar e un grup care poate sta acasa sa astepte pensia, daca le e frica!
        • -3 (9 voturi)    
          ca ăia 23 din Norvegia (Luni, 18 ianuarie 2021, 16:50)

          di livio [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

          la ăia repede au sărit apostolii covrig că oricum erau bătrîni....au mierlit-o nea cașchetă, vorba lu matale, așa se zice la voi în cazarmă, o mai mierli unu...amu io nu știu de ce o mierliră ăia 23 din Norvegia, da voi apostolii covrig știți sigur că tăți mor de covrig...uite d-aia nu vă mai crede nime
          • +1 (1 vot)    
            Care (Marţi, 19 ianuarie 2021, 14:39)

            unins [utilizator] i-a raspuns lui di livio

            29? Oficial, ca neoficial vor fi fiind mai multi...
      • +1 (1 vot)    
        Corect de mentionat (Luni, 18 ianuarie 2021, 12:39)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui n4c

        nu stiu insa de ce ai pus si prima fraza, legata de participanti - imi pare absolut normala in context.
  • +2 (4 voturi)    
    Nosocomiale made in UK vs RO... (Luni, 18 ianuarie 2021, 15:38)

    mike123 [utilizator]

    Ei cu nosocomialele lor, noi cu ale noastre….rezultatele sint cam aceleasi!
  • +1 (11 voturi)    
    Logic si normal, (Luni, 18 ianuarie 2021, 16:16)

    Ciprian1979c [utilizator]

    ca oricum, erau bolnavi dinainte destul de grav dinainte, daca au ajuns dintr-o gripa, fie ea si covid19, la spital! Da stiu, sunt si exceptii, da' si la gripa aialalta sunt! Eu cunosc cateva zeci de oameni care au avut covid, doar unul si a pierdut mirosul o zi si inca unu' a avut febra mai mare intr-o noapte. Inclusiv bunica mea, la 87 de ani, la fost asimptomatica...!
  • -6 (10 voturi)    
    h (Luni, 18 ianuarie 2021, 18:58)

    infractoarea [utilizator]

    ce vrajeala pe voi, tocmai vaccinul omoara mai mult, si virusul e mai putin mortal decat ziceti voi
  • 0 (2 voturi)    
    Logic.... (Marţi, 19 ianuarie 2021, 13:14)

    Qu [utilizator]

    Daca esti pe duca si totusi ai scapat de coronavirus, tot te duci, e doar o chestiune de prelungire a ....
  • 0 (0 voturi)    
    Suntem ... inca aici (Joi, 21 ianuarie 2021, 1:19)

    Crysss [utilizator]

    Iar bau-bau-ul asta? Nu v-ati plictisit ma sa ne tot spuneti ca murim de 10 luni.
    Apropo, suntem tot vii! Si noi si familiile noastre si rudele noastre si vecinii nostri.
    Suntem … inca aici. Te oftici?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by