După Marea Britanie, și Germania ia în considerare amânarea celei de-a doua doze a vaccinului Pfizer, pentru a acoperi cât mai multe persoane

de G.S.     HotNews.ro
Luni, 4 ianuarie 2021, 15:35 Actualitate | Coronavirus


vaccinul Pfizer-BioNTech
Foto: Ismael Rosas / Eyepix / Profimedia
Ministerul german al sănătății cere sfatul experților privind amânarea administrării celei de-a doua doze de vaccin contra Covid-19 a Pfizer/BioNTech pentru a obține cât mai mult din stocurile reduse de care dispune, potrivit unui document consultat luni de Reuters.

Ministerul a solicitat opinia unei comisii independente pentru vaccinare în privința amânării administrării celei de-a doua doze peste maximul de 42 de zile stabilit acum, după o decizie similară a Marii Britanii.

Decizia vine după un număr mare de critici contra ministrului sănătății, Jens Spahn, din cauză că Germania nu a reușit să facă rost de destule vaccinuri și demarează prea încet campania de vaccinare la nivel național.

Potrivit ultimelor informații de luni de la Institutul Robert Koch, Germania a vaccinat aproximativ 239.000 de persoane de pe 27 decembrie și până acum.

Decizia britanicilor de a amâna administrarea celei de-a doua doze din produsul Pfizer/BioNTech a fost salutată de mai mulți experți în sănătate germani și vine în condițiile în care guvernele din mai multe țări încearcă să protejeze de coronavirus cât mai mulți oameni posibil prin administrarea primei doze și amânarea celei de-a doua cât mai mult posibil.

O altă variantă avansată în documentul ministerului sănătății german este cea a extragerii unei extra doze – a șasea – din fiolele ce conțin fiecare câte cinci doze, o practică despre care compania producătoare spune că este fezabilă cu seringa și acul potrivite, practică permisă în unele țări.

Discuția vine în contextul în care Guvernul Statelor Unite ia în considerare administrarea unor persoane a jumătate de doză din vaccinul Moderna pentru a grăbi campania de imunizare, a declarat duminică un oficial federal.

”Știm că în cazul vaccinului Moderna, administrarea a jumătate de doză celor între 18 și 55 de ani, de două ori, înseamnă obținerea obiectivului de a imuniza dublul numărului de persoane cu dozele pe care le avem”, a declarat la CBS Moncef Slaoui, șeful Operațiunii Warp Speed, programul federal de vaccinare.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















17662 vizualizari

  • +4 (18 voturi)    
    Mergeti in Israel (Luni, 4 ianuarie 2021, 15:44)

    Luk [utilizator]

    Invatati de la cei mai buni.
    • +6 (10 voturi)    
      cei mai buni hoti (Luni, 4 ianuarie 2021, 22:18)

      TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      ai vrut sa spui
  • +12 (20 voturi)    
    Cineva din coadă striga... (Luni, 4 ianuarie 2021, 16:07)

    BEDE [utilizator]

    Pe vremea lui Ceauescu, pe la o coadă lungă, lungă, lungă, mai striga cineva: Să se dea numai un kil să ajungă la toți!
    Dar oare cât de eficient va fi vaccinul dacă se amână cea de-a doua doză? Intrăm într-un teritoriu complet necunoscut. Oare degeaba au spus Pfizer să fie două doze? Să fi spus de două doze numai ca să le iasă mai mulți bani. Nu știu. Pe ce se bazează cei care vor amânarea cât mai mult a celei de-a doua doze. Plus că abia după ce se vor vaccina câteva milioane se va putea spune de-a binelea cât de eficient este vaccinul.
    • +4 (10 voturi)    
      ai dreptate (Luni, 4 ianuarie 2021, 16:22)

      rmos [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      din pacate ai dreptate, e o mare greseala. testele pe dozaje se fac cu un anumit scop. e ca si cum ai micsora doza de antibiotic pentru bacterii. creezi conditiile perfecte pentru dezvoltarea bacteriilor rezistente la acel antibiotic.
      in cazul virusurilor, creezi conditiile pentru aparitia prin selectie evolutiva a variantelor de virus rezistente la acel vaccin. sper sa le vina mintea la cap si sa renunte la asemenea aberatii
      • -1 (5 voturi)    
        'j de milioane de specialisti la noi (Marţi, 5 ianuarie 2021, 8:00)

        Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui rmos

        in toate domeniile, mai nou si in medicina.
        Englezoii si nemtalaii "e" prosti!
        • +1 (3 voturi)    
          eu chiar stiu ce vorbesc spre deosebire de tine (Marţi, 5 ianuarie 2021, 10:13)

          rmos [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

          mai copile, eu lucrez de peste 20 de ani in domeniul asta. si asta nu este doar parerea mea. este parerea specialistilor de top in domeniu. daca ai ajuns la nivelul la care esti in stare sa folosesti google, ia vezi ce zic acestia. uite te ajut putin, de exemplu Florian Krammer. e o discutie ongoing intre acesti specialisti de top pe aceasta tema iar cei implicati in structurile statelor, sub presiune politica, sunt de parere ca ar trebui sa amane a doua doza. riscul introdus este major, putem sa ajungem in situatia ca in vara sa avem variante de virus dominante care nu mai sunt acoperite de vaccin. in fine, te las si pe tine sa urmaresti discutiile, daca esti in stare ...
          • -1 (5 voturi)    
            Daca intelegeai ironia (Marţi, 5 ianuarie 2021, 11:39)

            Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui rmos

            puteai sa constati ca eu nu ma dau specialist!
            Nu stiu cum faci tu de gasesti "parerea specialistilor de top in domeniu" pe google.
            Probabil ca "specialist" fiind nu prea ai acces pe la conferinte in domeniu, nici macar pe usa din dos, din moment ce te informezi de pe google.
            In domeniul meu, care nu are treaba cu medicina, daca caut informatii pe google, in caz ca gasesc ceea ce ma intereseaza, trebuie sa platesc.
            Informatia de calitate costa si trebuie sa ai expertiza (sa ai habar adica) ca sa-ti dai seama ca e corecta.
            Toti habarnistii si escrocii de pe peste tot deverseaza dejectii pe net si aici trebuie sa intervina spiritul critic, inteligenta si cultura fiecaruia sa discearna intre fals/contrafacut si ceea ce este credibil.
            In rest ramane la fel:
            Englezoii, nemtzalaii si... nu numai "e" prosti, nu stiu sa caute pe google, probabil...
            • +1 (3 voturi)    
              ai vrut sa apara ironic dar a iesit ... (Marţi, 5 ianuarie 2021, 14:53)

              rmos [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

              haha, nu te dai specialist dar comentezi parerea specialistilor :)))))) auzi, in domeniul tau tot asa comenteaza, toti habarnistii?
              si in domeniul tau nu exista articole publicate, doar conferinte? :)))) mai sa fie .... in ce domeniu "top secret" lucrezi tu?
              si ti-am dat mura in gura, ti-am dat un nume, Florian Krammer. chiar nu pot sa cred ca nu esti in stare sa gasesti parerea acestuia despre acest lucru :))) chiar asa de greu e sa bagi pe net "florian krammer delay second covid vaccine doze"?
              am explicat foarte clar cine sunt adeptii amanarii rapelului dar vad ca nu pricepi nimic dar crezi ca nu sunt in domeniu ...
              apoi aberezi "Toti habarnistii si escrocii de pe peste tot deverseaza dejectii pe net si aici trebuie sa intervina spiritul critic, inteligenta si cultura fiecaruia sa discearna intre fals/contrafacut si ceea ce este credibil." pai tu de ce crezi ca te-am pus sa cauti parerea expertilor? nu cumva tocmai din acest motiv?
              tu ai citit comunicatul pfizer, cei care au produs vaccinul? sau nu trebuie sa tinem cont de parerea producatorului, nu?
              mai copile, nici ironia nu-ti reuseste ...
              sper ca domeniul in care lucrezi e minor, nu impacteaza alti oameni sau nu necesita logica, abilitati cognitive, ar fi jale .. vad ca iti lipsesc cu desavarsire ....
    • -3 (19 voturi)    
      Sa se aplice o poza cu vaccinul... (Luni, 4 ianuarie 2021, 18:10)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Sa se aplice o poza cu vaccinul, eventual un tatuaj, si lucrurile vor fi rezolvate. Big Pharma sa primeasca contravaloarea vaccinurilor pentru poza respectiva si toata lumea si-a atins obiectivele!
      • +1 (1 vot)    
        Cea mai tare !! :))) (Marţi, 5 ianuarie 2021, 15:55)

        CezarN [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Bravo, nu ma pot opri din ras :)))))
        Nu am decat un plus.
    • 0 (6 voturi)    
      A doua doza dupa 12 saptamani (Luni, 4 ianuarie 2021, 19:07)

      CristiG [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Discutia nu se refera la a oferi o singura doze, ci de a amana a doua doze (in loc de 21 de zile sa se faca a doua doza dupa 12 saptamani, cel putin asta spun cei din UK). In acest fel, in perioada critica de inceput a campaniei de vaccinare de doua ori mai multe persoane vor lua prima doza. Intre timp, productia continua si vaccinuri suplimentare vor fi aprobate, ceea ce va micsora presiunea din perioada initiala, mai ales cu noua tulpina in circulatie.

      Ai dreptate insa - e oare la fel de eficient? Vor mai face oamenii a doua doza dupa atat de mult timp?

      Referinta pentru 12 saptamani: https://www.bbc.com/news/uk-55503739
    • +3 (11 voturi)    
      Nu e stres... (Luni, 4 ianuarie 2021, 19:49)

      ABBV [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      la noi oricum lumea nu prea vrea sa se vaccineze ....O sa ramana in stoc pentru natiunile civilizate, In timp ce natiunile civilizate vor sa isi rezolve problema ....La noi lumea isi pune problema daca vaccinul va fi obligatoriu ...
      • +1 (3 voturi)    
        Nu stiu daca e chiar asa! (Marţi, 5 ianuarie 2021, 12:36)

        Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

        La fel sa spunea si despre vaccinul antigripal si eu a trebuit sa dau spaga consistenta sa-l fac in noiembrie.
        Daca s-ar da la liber, pe bani, ai vedea ca cererea, probabil, ca va depasi cu mult oferta.
        As avea chiar o idee, cei care sunt in drept sa primeasca vaccinul si il refuza sa le fie scos vaccinul la vanzare la liber, sa se prezinte altcineva, pe bani (20-50euro?) sa ia vaccinul in locul lor, banii rezultati astfel sa fie reintrodusi in sistemul medical.
        Din pacate propagandistii antivaccinisti sunt cei mai vocali si dau impresia ca sunt in majoritare.
        • +2 (2 voturi)    
          Deja a aparut un antivaccinist! (Marţi, 5 ianuarie 2021, 15:30)

          Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

          Daca tu care ai dat cu minus (nu ma deranjeaza) esti destept si nu il faci (vaccinul), cu ce te deranjeaza ca in locul unuia care nu-l vrea, sa vin eu (un fraier) sa platesc c/v vaccinului, plus transportul, plus facutul injectiei, plus alte cheltuieli care mai intervin, plus o taxa pt servicii extraordinare?
          Cu ce te-ar deranja pe tine toate astea, ca fraierii ca mine (cati s-or gasi) sa plateasca pt ceva, ce altii nu vor nici pe gratis.
          Accentuez, banii sa mearga in sistemul de sanatate si nu la cel care renunta la vaccin, ca altfel ar fi ca si cum as cumpara sanatatea aceluia (ar renunta omul la vaccin pt bani, nu pt ca nu-i trebuie).
  • +6 (8 voturi)    
    ... (Luni, 4 ianuarie 2021, 17:41)

    cartograful [utilizator]

    Mda, daca vaccinarea incepe sa se transforme in bagare de picioare la aia care pareau seriosi ce sa mai spui de tari ca Romania. Acum or sa apara "expertii" sa explice doct ca de fapt rapelul facut cand da Domnu' e chiar recomandat fata de testele facute de companii.
    • +1 (1 vot)    
      Vezi ca tot la Domnu' ajungi! :)) (Marţi, 5 ianuarie 2021, 16:01)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      Aceasta chestie cu jamate de doza, cu prelungirea duratei dintre cele doua doze, etc nu face decat sa dea apa la moara vaccinoscepticilor. Duce covidul in derizoriu. Pur si simplu isi bat joc de munca celor care au creat virusul. :)))
  • -2 (8 voturi)    
    asta e tati (Luni, 4 ianuarie 2021, 19:33)

    andr1stE [utilizator]

    eram sigur ca asa o sa se faca. de aia nici m-am agitat eu prea mult cu 5geu cu bil gaytz. nu ajungea vaccinu asta la mamaligime nici la sfantu asteapta.
    uite asa incet incet se injumatateste, se dilueaza pana se evapora.
    banii s-au dat!
  • -9 (21 voturi)    
    Idei crețe.... (Luni, 4 ianuarie 2021, 19:53)

    Amerlocu [utilizator]

    Ce frumos au evoluat lucrurile!

    În vară era foarte dificil să găsești clienți pentru testarea vaccinurilor. Soția mea a fost și este implicată în validarea vaccinului de la Moderna. Ea s-a vaccinat în vară ca voluntar în perioada de testare. La scurt timp m-am vaccinat și eu tot ca voluntar și apoi și părinții noștrii. Pe atunci era la mare modă să chirăi că nu te lași prostit de „vaccinul lui Trump”.

    Zilele trecute o colegă de la spital (medic, absolventă de Yale summa cum laude) pe care am întrebat-o în vară dacă vrea să participe ca voluntar la vaccinare mi-a răspuns cu aberația cu vaccinul lui Trump (atunci am realizat că-i belemistă :)) umbla acum disperată să o strecoare pe maică-sa, ce suferă de tot felul de afecțiuni, pe o listă de priorități fără succes. Nu m-am putut abține și am întrebat-o ce anume a făcut vaccinul lui Trump mai sigur acum ca-n vară :) când putea să o vaccineze lejer pe mama ei cu exact vaccinul pe care nu-l poate primi azi. S-a uitat cu ură la mine. Nu înțeleg de ce :)

    Am avut de asemenea în mod involuntar confirmarea că vaccinul e cât se poate de eficient. Părinții mei au călătorit în România la începutul toamnei. Acolo (noaptea minții!) au mers la ceva chef de pensionare. Proaspăta pensionară pe care tocmai o sărbătoriseră a murit la scurt timp de molima chinezească. După spusele lor toți participanții la chermează s-au infectat și destui dintre ei au și murit între timp, cu excepția lor - cu toate că sunt amândoi bătrâiori și au fiecare beteșugurile lor.
    • +11 (19 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 4 ianuarie 2021, 20:03)

      [anonim] i-a raspuns lui Amerlocu

      • -1 (5 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 5 ianuarie 2021, 1:20)

        [anonim] i-a raspuns lui

    • +5 (11 voturi)    
      si totusi (Luni, 4 ianuarie 2021, 21:09)

      nick1587873340950 [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      cind mai invelea marmota ciocolata ?
    • -2 (12 voturi)    
      oare s ate credem (Luni, 4 ianuarie 2021, 21:33)

      Vasile-Vasile [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      oare sa te credem?
      cam mare si elaborat scenariul tau. foarte multe detalii, spuse frumos, ce sa mai, un adevarat basm de adormit copii seara.
      omule, daca sa bine-cuvantare ti-a adus vaccinul si asa de fericit esti (cum se pare ca nu ai fost nici in copilarie) mai inoculeaza-te cu inca doua de la urmatorii producatori care il vor scoate pe piata.
      nu rata aceasta ocazie ! e super oferta !
      pe de alta parte, asta cu vaccinarea si campania initiala cu masurile de protectie (botnita, fuga de semeni etc) au fost si sunt o mare apa de ploaie si un praf in ochii prostilor de la inceput!
      oameni au murit si vor muri tot timpul, la fel cum se nasc si se vor naste in continuare.
      dar a semana atata frica si teroare pe seama acestui vaccin nu am mai intalnit nicaieri in istoria omeniri !
      treziti-va oameni buni si incercati sa nu respectati si sa fentati cat mai multe masuri dispuse de conducatorii nostri! daca nu veti incerca sunt mari sanse sa ajungeti clientii spitalelor de psihiatrie !
    • 0 (8 voturi)    
      Norocul tau (Luni, 4 ianuarie 2021, 21:40)

      Alex_capsunar [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      A fi voluntar pentru studierea vaccinurilor e un gest nobil. Nu inseamna neaparat ca e si o idee geniala, studiile pe voluntari se fac tocmai pentru a vedea daca nu apar "surprize". Poate ca a fi unul dintre ultimii voluntari ar fi o idee foarte buna, dar a fi unul dintre primii necesita unele risuri. Dar, dupa razboi, multi viteji se-arata.

      Ti-am dat totusi minus pentru ca ai folosit expresia nesimtita "molima chinezeasca". Boala are un nume stiintific, iar noi nu mai sunem in secolul 19 sa o denumim dupa cum am auzut de la vecini (sau de la idiotul suprem al lumii). Cu atat mai mult cu cat numele pe care l-ai folosit a fost introdus cu titlu peiorativ si acuzator la adresa unei tari care nu are nicio vina. IìììDe exemplu, SIDA se chiama SIDA, nu dupa tara in care si-a avut originea. Putin respect.
    • -2 (2 voturi)    
      waileeee ce-mi plac povestile cu mosi si babe (Marţi, 5 ianuarie 2021, 11:44)

      andr1stE [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      mai zi-ne maestre. ai un dar! m-ai impresionat!
      Am 20.000 de epurasi de aruncat pe geam, nu vrei sa te ajut cu publicarea mai multor anecdote de genul? O sa ajungem ca J. K. Rowling
  • -4 (12 voturi)    
    Se incalca legea (Luni, 4 ianuarie 2021, 22:18)

    TrickyWicky [utilizator]

    Ordin nr. 194/2015 Art 25
    (8) Este interzisă difuzarea de materiale publicitare pentru medicamente sau tratamente prezentate sau recomandate de profesionişti în domeniul sănătăţii, organizaţii academice, ştiinţifice, fundaţii, de personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive sau de alte persoane care, datorită celebrităţii lor, pot încuraja consumul acestor medicamente sau folosirea tratamentelor respective.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by