Cum funcționează vaccinurile pe bază de ARN mesager împotriva COVID-19

de I.H.     HotNews.ro
Vineri, 18 decembrie 2020, 16:26 Actualitate | Coronavirus

Vaccin coronavirus
Foto: felipe caparros cruz / Alamy / Alamy / Profimedia
Cum funcționează vaccinurile pe bază de ARN mesager împotriva COVID-19? Conform specialiștilor, transportă informația genetică necesară pentru producerea proteinei Spike în organismul uman, iar sistemul imun recunoaște proteina ca fiind străină și declanșează răspunsul imun în urma căruia se produc anticorpi. Care ar fi avantajele unor astfel de vaccinuri? Pot fi dezvoltate într-un mod accelerat, nu presupun procese costisitoare și consumatoare de timp, precum cele convenționale, iar capacitatea ARN-ului mesager de a stimula răspunsul imun poate fi modificată pentru a asigura un profil de siguranță cât mai bun.

Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19 explică avantajele vaccinurilor pe bază de ARN mesager și cum funcționează acestea.

Vaccinurile urmăresc să:
  • construiască imunitatea împotriva unei boli
  • declanșeze un răspuns imun
  • producă anticorpi și celule specifice care să recunoască patogenul țintă
Până acum, vaccinurile au fost dezvoltate:
  • din versiuni inactivate sau atenuate ale microorganismelor responsabile de producerea îmbolnăvirii
  • din fragmente ale microorganismelor responsabile de producerea îmbolnăvirii
  • din vectori virali
Ce este ARN-ul mesager?
  • Un transportor tranzitor al informației în organism
Vaccinurile pe bază de ARN mesager:
  • Deși nu au fost aprobate ca produse de uz uman până în prezent, sunt studiate de peste 10 ani.
  • Sunt testate pe un număr de peste 1500 de voluntari, iar studiile derulate arată că au un profil de siguranță foarte bun.
Avantajele vaccinurilor pe bază de ARN mesager:
  • Vaccinurile pe bază de ARN mesager pot fi dezvoltate într-un mod accelerat. Nu presupun procese costisitoare și consumatoare de timp, precum cele convenționale
  • Capacitatea ARN-ului mesager de a stimula răspunsul imun poate fi modificată pentru a asigura un profil de siguranță cât mai bun
  • ARN-ul mesager este eliminat prin procese celulare normale într-o perioadă scurtă de timp
  • Prezintă avantaje din punct de vedere al siguranței comparativ cu vaccinurile convenționale, întrucât conțin exclusiv elementele necesare producerii proteinei față de care se generează răspunsul imun
  • Sunt lipsite de infecțiozitate
  • Nu influențează informația genetică a persoanei vaccinate. Nu interacționează cu genomul uman ADN – nu se integrează în acesta
Cercetătorii studiază coronavirusurile de peste 18 ani
  • După identificarea SARS în 2002 și MERS în 2012, cercetătorii cunoșteau deja că proteina Spike este cea care poate declanșa un răspuns imun împotriva coronavirusurilor.
  • Cercetătorii cunoșteau și mijloacele prin care ARN-ul mesager poate fi administrat fără să suprastimuleze sistemul imun.
  • Este cunoscut faptul că ARN mesager are nevoie de un înveliș de lipide care să-l ajute să traverseze membrana celulară pentru a-și atinge ținta.
Cum funcționează vaccinurile pe bază de ARN mesager împotriva COVID-19
  • Transportă informația genetică necesară pentru producerea proteinei Spike în organismul uman.
  • Sistemul imun recunoaște proteina ca fiind străină și declanșează răspunsul imun în urma căruia se produc anticorpi.
  • Pentru a afecta organismul, coronavirusul are nevoie de peste 20 de proteine. Proteina Spike, conținută în vaccinul ARN mesager, nu poate declanșa boala.
  • După producerea proteinei Spike, ARN-ul mesager care a transmis această informație este distrus și eliminat.
Agenția Europeană a Medicamentului a anunțat data de 23 decembrie 2020 ca dată probabilă pentru acordarea autorizației condiționate de punere pe piață pentru primul vaccin împotriva COVID-19, cel produs de BioNTech și Pfizer.

Potrivit Comitetului Național de coordonare a activităților privind vaccinarea împotriva COVID-19, în România vaccinul va ajunge în perioada 26-31 decembrie, fiind vorba despre un lot simbolic de 10.000 de doze. Acestea vor fi alocate pentru vaccinarea personalului medical din cele 10 spitale de boli infecțioase aflate în prima linie în lupta cu COVID-19.

În total, România a solicitat vaccin pentru imunizarea a 11 milioane de persoane, iar vaccinarea populației ar urma să înceapă din martie - aprilie. Vaccinul se administrează în 2 doze, la interval de 21 de zile.

Stiinta, data, facts, experti, OMS blabla (Vineri, 18 decembrie 2020, 16:41)

cenzuratul [utilizator]

Putem spune empiric ca vaccinurile anti-virusul CCP nu au efecte secundare serioase dupa 5 ani de la administrare?

Da, putem, dar trebuie sa asteptam 5 ani.
      da, putem sa spunem (Vineri, 18 decembrie 2020, 18:00)

rmos [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

efectele adverse serioase sunt de 2 tipuri:
      1. alergice, in mare majoritate de tip 1. acestea se declanseaza imediat dupa vaccinare si variaza in intensitate, putand sa ajunga pana la soc anafilactic, acesta fiind foarte periculos dar e o conditie care se trateaza. se presupune ca responsabile pentru reactiile alergice sunt componentele lipidice din vaccin, necesare pentru fuziunea cu celulele umane. aceste conditii sunt studiate cu maxima seriozitate si variantele viitoare de vaccin, pe langa eficienta, vor fi cu siguranta si mai putin alergice.
      2. ADE - antibody dependent enhancement - aceste conditii patologice difera si ele in severitate, sunt intalnite de obicei dupa vaccinare/infectare si sunt mediate umoral, deci doar dupa aparitia anticorpilor. ADE sunt produse prin mai multe mecanisme dar ca o caracteristica de baza, apar la contactul unui om deja imunizat cu virusul, in conditiile in care anticorpii existenti au o afinitate mica pentru antigenii virusului. acest lucru se poate intampla in mai multe situatii, de exemplu cross-reactivitate cu alte coronavirusuri, contact cu o tulpina noua de covid, etc.
      pana in acest moment au fost vaccinate mai mult de 250000 persoane. numarul reactiilor alergice, imediate a fost foarte mic iar cazuri de ADE avem zero. deci stam foarte bine. evident, ADE poate sa apara mai tarziu DAR apare si la persoanele infectate, nu doar la cele vaccinate. avand in vedere ca nu putem sa stam izolati la nesfarsit si la un moment dat o sa avem contact cu virusul, daca avem ginionul sa dezvoltam ADE, il dezvoltam indiferent ca facem vaccinul sau am fost infectati anterior.
        Efectele long term, la asta se referea cenzuratul (Vineri, 18 decembrie 2020, 19:07)

Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui rmos

Pt alea trebuie sa asteptio ani buni, si in trecut vaccinurile au mai dat rateuri de s-a lasat cu steriliate la femei sau copii cu malformatii!!!
          problema e... (Vineri, 18 decembrie 2020, 20:57)

Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

ca daca ti-e gandul doar la long term effects atunci tre sa te lasi la mana virusului ucigas vreo cativa ani si apoi faci un calcul: cati au fost afectati de efectele adverse ale vaccinului si cati au dat de dreq din cauza virusului in sine in perioada de asteptare. Pana acum stim cu aproximatie la cati a pus capacul sars-cov-2 direct sau indirect (prin coabitare cu alte boli): 1,67 milioane morti si 53 milioane vindecari.
            Nu e nici o problema (Vineri, 18 decembrie 2020, 21:35)

Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

Eu am trecut si o sa mai trec fara vaccin. Sa se vaccineze categoriile de risk, ca oricum pt ei 5 ani it's a long shot.
          e testat din 2012 (Vineri, 18 decembrie 2020, 21:33)

rmos [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

omule, moderna testeaza vaccinul pe baza de mRNA din 2012. ti-am zis care ar putea sa fie problemele pe termen lung. nu mai compara acest tip de vaccin cu altele, nu mai amesteca lucrurile. stati linistiti, efectele grave, atunci cand apar, sunt pe termen scurt, imediate.
            Omule, eu sunt sanatos tun (Vineri, 18 decembrie 2020, 21:56)

Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui rmos

Si cand am avut Covidul, fu mai lejer decat o banala raceala. De ce insisti tu sa-mi bag in vena ceva ca asa vrei tu!!!. Pai daca e testat din 2012 de ce nu inlocuieste vaccinurile traditionale deja??? Ha? Pt ca sunt inca multe necunoscute? Ah, si inca ceva, tu vrei sa stau eu lisistit ca asa-mi spui tu? Bai oameni buni, sfaturile se dau by request, nu prin bagarea pumnului in gura!!!
              ai vedenii omule .... (Sâmbătă, 19 decembrie 2020, 13:06)

rmos [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

omule, unde vezi ca insist "sa-ti bagi in vena"?!!! ai vedenii? fumezi/tragi pe nas sau "iti bagi pe vena" chestii? mi-e indiferent ce faci tu! eu am descris problemele care pot sa apara si am incercat sa combat informatiile false aruncate de anumite persoane, de exemplu tu! atat! in rest, e liber fiecare sa decida pentru el, e treba fiecaruia.
              si sincer ma bucur ca ai trecut usor prin boala, deocamdata, ca la o reinfectare e posibil sa intelegi pe pielea ta ce am spus mai sus, de exemplu ADE. ma intreb totusi daca toate persoanele pe care le-ai infectat tu au trecut tot asa de usor prin infectie ca tine :) poate din cauza ta au murit persoane si habar nu ai. dar atat te duce capul pe tine, stai linistit ca nu am pretentii sa intelegi ceva, capacitatea ta intelectuala e evidenta. pui intrebari dar nu ai capacitatea sa intelegi raspunsurile. de exemplu
              "Pai daca e testat din 2012 de ce nu inlocuieste vaccinurile traditionale deja" poate nu ai idee dar "deja" vaccinul "traditional" a inceput sa fie inlocuit. evident, inlocuirea nu se face peste noapte, ca nu suntem toti asa geniali ca tine :) deci, ai pus o intrebare si ti-ai raspuns singur ... cat de patetic! :))))... somn usor :)
                deh .... conturi multiple, nu? :)) (Sâmbătă, 19 decembrie 2020, 22:44)

rmos [utilizator] i-a raspuns lui rmos

hahaha, ma intreb daca savitar are mai multe conturi pe hn sau sunt multi analfabeti pe aici :))))). inclin totusi spre prima varianta :)))))))
      Păi și un banal Algocalmin poate avea... (Vineri, 18 decembrie 2020, 18:02)

Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

...efecte secundare serioase. Sau orice alt medicament.
        hehe (Vineri, 18 decembrie 2020, 20:36)

transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

Ati ziso paia dreapta, Yefreytor Nykola1!
        UPA, UPA, UPA!
    Haios (Vineri, 18 decembrie 2020, 16:51)

Mazeta [utilizator]

Ieri îi ziceau „țepușă”, astăzi „Spike”. Eu îi înțeleg pe biețiii traducători. Cum naiba să convingi pe cineva să se vaccineze cu „proteina Țeapă”?
      :) (Vineri, 18 decembrie 2020, 23:38)

TheBorg [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

Bine, ia-ti votul pozitiv, si du-te :)
    Pardon? (Vineri, 18 decembrie 2020, 16:51)

Soarele [utilizator]

”Sunt testate pe un număr de peste 1500 de voluntari, iar studiile derulate arată că au un profil de siguranță foarte bun.”

Sper că este o greșeală a HN la transcriere. Cred că au fost testate pe mult, mult mai mulți ”voluntari”.
      cam nu (Vineri, 18 decembrie 2020, 17:26)

noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

e greseala. Exact asta este problema vaccinului, insuficienta testare si efectele necunoscute pe termen lung
        . (Vineri, 18 decembrie 2020, 20:46)

zigzag [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

Vaccinul Pfizer a fost testat pe mai mult de 40 000 de subiecti si asta doar in faza III, un numar imens in comparatie cu studiile clinice obisnuite. Cel de la Moderna, la fel. Ce spun ei despre cei 1500, sunt subiectii din studiile anterioare utilizarii lui pentru SARS-CoV2 si e absolut normal sa fie asa, inca sunt destul de multi pentru a defini profilul de siguranta si pentru a determina daca substanta activa e eficienta sau nu. In general nu e nevoie de atatia participanti la un studiu. Metodologiile statistice moderne nu necesita inrolari excesive si nici nu gresesc ca acum 50-60 de ani, de asta nu mai auzi decat in mod exceptional sre deloc despre molecule noi care sa ajunga pe piata si sa aiba efecte necunoscute.
          Cate infectari (Sâmbătă, 19 decembrie 2020, 10:31)

CristianG [utilizator] i-a raspuns lui zigzag

Au avut la 43000?
      da (Vineri, 18 decembrie 2020, 23:39)

TheBorg [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

Probabil este vorba despre studiile initiale, din anii anteriori.
    pai si daca cunosteati toate mecanismele (Vineri, 18 decembrie 2020, 17:59)

Je__ [utilizator]

astea cu ARN mesager si schimbarea genelor.....DE CE nu sumt tratamente contra cancerului?

pai in cazul asta cancerele ar trebui sa fie tratabile ca orice raceala !!
      Poate raspunde un specialist (Vineri, 18 decembrie 2020, 18:49)

smeuletz [utilizator] i-a raspuns lui Je__

Ce am aflat eu de la cineva in domeniu este:
      * cancerul e extrem de diferit de la o persoana la alta
      * ce se stie sigur este ca nu poate exista un singur medicament pentru a vindeca cancerul la toate persoanele
      * in momentul de fata se investigheaza tratamente custom, adica vine omul, se iau probe de ADN, se investigheaza problema, si apoi se creeaza un medicament special pentru acel om.

Desigur acest lucru este foarte scump, dar cand auziti de tratamentele care costa 2 milioane de $ sa stiti ca la un astfel de proces se refera.

Deci, poate ca in viitor va fi asa: un cititor automat de genom, si livrare medicament custom. Pana atunci, nu exista solutie accesibila pentru cancer.

Disclaimer: nu sunt expert, dar am auzit asta de la experti.
      . (Vineri, 18 decembrie 2020, 20:30)

zigzag [utilizator] i-a raspuns lui Je__

Cancerul nu este o boala, este o multitudine de boli care au o caracteristica comuna: multiplicarea anarhica a celulelor. Celulele sunt diferite, mecanismele sunt diferite. Sunt peste 120 de forme de cancer, deci 120 de boli care se diagnosticheaza diferit, se trateaza diferit, au rate diferite de mortalitate. Nu ai cum sa ai un singur tratament.
    Se pare ca fct (Vineri, 18 decembrie 2020, 18:29)

Alex2016 [utilizator]

Foarte prost, avind în vedere ca narațiunea OMS și a altor experți e ca după vaccinare vom purta masca, distanță și restul de restricții. Începi sa te întrebi care e filmul adevărat?
      Normal că vom purta (Vineri, 18 decembrie 2020, 19:33)

Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Alex2016

Până se vaccinează toată lumea și există un grad de imunitate de turmă care să conducă la dispariția completă a virusului (eliminarea virusului din circulație este ceva fezabil, după cum ne-au demonstrat-o Taiwanul, China, Thailanda, Vietnamul și, mai nou, Australia și Noua Zeelandă)
      Filmul e ca niste oameni de stiinta (Vineri, 18 decembrie 2020, 19:56)

Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Alex2016

Nu pot convinge cu argumentele stiintei imbecilii care nu cred in stiinta. Referitor la portul mastii este obligatorie si dupa vaccin pentru ca poti sa fii protejat dar sa transporti virusul unuia neprotejat (nevaccinat) Banuiesc ca vrei sa scapi si de cumplita obligatie de a te spala pe maini
        Tipic românesc (Vineri, 18 decembrie 2020, 23:55)

Soarele [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

Dragă domnule Bogdan 100, poți să te exprimi și civiliziat, nu cu ”imbecili”, fiindcă nu ai de ce să judeci. Dumneata înțelegi știința în același fel în care babele înțeleg religia: ”crede [ce zice popa] și nu cerceta”.

Sau ca să înțelegi mai bine: Haoleu trăi-ți-ar mă-ta, nu te lua de noi că n-am mâncat cu aceeași lingură și sigur n-am mâncat ce ai mâncat tu!
      Nu (Vineri, 18 decembrie 2020, 20:24)

zigzag [utilizator] i-a raspuns lui Alex2016

Masca si restrictiile sunt recomandate din 2 motive: intai ca vaccinarea se va face intr-o perioada lunga de timp si nu tuturor, de exemplu pentru copii nu ai inca vaccin disponibil, si apoi ca inca nu se stie daca o persoana vaccinata mai poate transmite infectia, in cazul in care o contacteaza, chiar daca nu dezvolta simptome. Pana vor exista date suficiente se pleaca de la premisa ca vaccinul te protejeaza doar pe tine, nu si pe ceilalti.
        So fain, totul e bine pus la punct (Sâmbătă, 19 decembrie 2020, 7:15)

Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui zigzag

What can go wrong? D’uh, there is a problem, cam 95% din populatie is Oi si destui Boi!!!
        Adica (Sâmbătă, 19 decembrie 2020, 8:41)

Alex2016 [utilizator] i-a raspuns lui zigzag

suna cam ca si dupa ce ai stat cu piciorul in ghips 6 saptamini, vine echipa de medici si iti spune presupunem ca osul s-a sudat, dar ca sa fim siguri ia ramii tu in ghips tot restul vietii, e mai bine asa pt siguranta ta.
        Sau denumirea de "vaccin" e prost inteleasa si folosita, fiindca dupa orice alt vaccin la alte boli nimeni nu mai ia/transmite nimic altora, indiferent ca is vaccinati 90 % sau 1 %.
        Sau de fapt masurile , mastile, interdictiile si controlul populatiei, ingradirea de drepturi si limitarea mobilitatii fizice, economice si sociale au devenit asa de dragi sufletului guvernelor, ca nu ar prea lasa asa instrumente miraculoase din mina.
        Vom vedea in ce masura "paspaortul de vaccinare" va declansa o noua epoca de fascism medical, citi si cum se vor mai putea misca liber (avion, calatorii, granite, concerte, job-uri, etc).
        Deisgur, totul pt siguranta noastra :):)
    o intrebare ar fi (Vineri, 18 decembrie 2020, 18:39)

buteflix [utilizator]

daca sunt studiate de peste 10 ani, de ce nu au fost aprobate pana acum pentru uz uman pentru alte boli infectioase?
      Pentru ca... Marea Resetare (Vineri, 18 decembrie 2020, 19:27)

palatin [utilizator] i-a raspuns lui buteflix

De aia.
        Posibil... (Vineri, 18 decembrie 2020, 23:57)

Soarele [utilizator] i-a raspuns lui palatin

... dar se poate să fie adevărat și faptul că nimeni nu a vrut să riște degeaba. Acum cu SARS-CoV-2, există un motiv.
      Pentru că nimeni până acum nu a venit cu $$$... (Vineri, 18 decembrie 2020, 19:34)

Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui buteflix

...necesari pentru transformarea teoriei în practică.
      . (Vineri, 18 decembrie 2020, 20:21)

zigzag [utilizator] i-a raspuns lui buteflix

Pentru ca studiaza in masura in care se primesc fonduri. Ai sponsorizat vreodata un studiu? Te interesa, pana anul asta, cum este finantata cercetarea? Nu? Nici pe multi, multi altii. Investitiile in cercetare sunt limitate. Vaccinul asta a aparut atat de repede tocmai pentru ca s-a investit in el, au fost bani suficienti de studii, de echipamente, de specialisti. Imagineaza-ti o lume in care cercetarea ar fi prioritara.
    proteina, proteina! (Vineri, 18 decembrie 2020, 19:20)

Filbert [utilizator]

Proteinele sint 'caramizile' biochimiei organismelor vii pentru ca alcatuiesc enzimele, hormonii, biotransmitatorii, etc. E greu de spus ce se intimpla cu o proteina care nu e produsa in mod normal, cum e metabolizata si ce ramine in urma metabolizarii. Doar un exemplu, sint destule cercetari care arata ca unele boli neurodegenerative ca Alzheimer's, sint cauzate de acumulari de proteine in unele zone ale creierului.

Chestia e ca nu pare o idee grozava sa folosesti o tehnologie cu totul noua, asa cum este vaccinul mRNA, intr-o situatie de criza grava cum e situatia actuala, cu presiunea timpului+economiei+politicienilor.
    Efectele secundare sint pe termen scurt, mediu si lung. Deocamdata le stim doar pe cele pe termen scurt.

Nu stiu daca organismele de autorizare (FDA in USA, EMA in Europa) au adaptat protocoalele de autorizare la aceste noi mecanisme de tratament, in mod normal ar trebui sa o faca.
    Au fost desule situatii cind organismele astea au dat rateuri serioase, doua cazuri cunoscute sint Thalidomide acum vreo 50+ ani si, mai recent, Vioxx.
      proteine sa fie (Vineri, 18 decembrie 2020, 20:27)

hemostatic [utilizator] i-a raspuns lui Filbert

Daca va ingrijoreaza ca vaccinul mRNA duce la producerea si acumularea proteinelor spike, trebuie sa stiti ca fix asta face si infectia cu coronavirus, insa intr-o cantitate mult mai mare, si inca mult mai multe tipuri de proteine, nu doar pe acestea.
      Tu vrei perfecțiunea. (Vineri, 18 decembrie 2020, 20:35)

asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Filbert

Ti-o faci singur(perfecțiunea).Vaccinul îți dă speranță.Știi de vreo speranță 100% realizată ?Dar fără speranță nu poți realiza perfecțiunea dorită.Încă o precizare.Cei perfect pentru tine,nu-i și pentru mine.De aceea perfecțiunea este unică.
        Ai macelarit perfect Limba Romana! (Vineri, 18 decembrie 2020, 21:41)