Au fost identificate gene asociate unor forme grave de COVID-19 / Afectarea plâmânilor de propriul sistem imunitar

de I.B.     HotNews.ro
Vineri, 11 decembrie 2020, 20:40 Actualitate | Coronavirus

Pandemia coronavirus
Foto: Robert Daly / Caia Image / Profimedia
O echipă de cercetători britanici a descoperit cinci gene asociate formelor grave de COVID-19 şi a sugerat potenţiale tratamente, potrivit unui studiu publicat de revista Nature, preluat vineri de agenţia EFE.

Cercetarea, realizată prin studierea ADN-ului a circa 2.700 de pacienţi din unităţile ATI în Marea Britanie, oferă indicii asupra mecanismelor care generează simptomele grave ale bolii, enunţă obiective ale dezvoltării medicamentelor şi estimează că unele deja existente ar putea ajuta la recuperarea pacienţilor în stare gravă.

Studiul sugerează că formele grave de COVID-19 au la bază cel puţin două mecanisme biologice: tipul apărării antivirale înnăscute - importantă în primele faze ale bolii - şi procesele inflamatorii dezvoltate de bolnav. Echipa care a realizat cercetarea consideră că testele clinice trebuie axate pe medicamentele care vizează aceste căi antivirale şi antiinflamatorii specifice.

''La fel ca în cazul septicemiei şi gripei, pentru COVID-19 afectarea plămânilor este provocată de propriul nostru sistem imunitar, nu de virus'', remarcă Kenneth Baillie, cercetător la Universitatea din Edinburgh, citează Agerpres.

este evident (Vineri, 11 decembrie 2020, 20:50)

c2 [utilizator]

ca boala nu da cu zarul

in general sunt afectati cei cu probleme de sanatate si uneori si cei cu diverse combinatii genetice chiar daca aparent sunt sanatosi

acum astia nu zic cat de rare sunt genele respective (1 - 5 - 10%?)
    Devin necesare secvențieri în masă ale populației (Vineri, 11 decembrie 2020, 21:07)

Nyk1 [utilizator]

Trebuie identificați cei al căror genom conține aceste gene, izolați la domiciliu și trecuți pe telemuncă, iar dacă nu se poate - susținere financiară din partea statului.

În paralel, renunțarea la majoritatea restricțiilor, redeschiderea școlilor și teraselor, menținerea portului măștilor doar în spațiile publice închise neventilate corespunzător.
      Nu-i asa simplu (Vineri, 11 decembrie 2020, 23:10)

Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

Prima data studiul trebuie reprodus in macar inca 2-3 locatii, si publicat in reviste peer-reviewed, asa incat studiile de verificare sa fie si ele validate de comunitatea stiintifica. Dupa aia trebuie facute studii clinice ceva mai temeinice si mai sistematice, pe un numar mai mare de subiecti - identifici un grup de persoane cu risc, alegi un grup similar de persoane fara factorii de risc, ambele cu componenta similara de sex, varsta, stare de sanatate sau ce-ar mai putea influenta susceptibilitatea de-a face forma rea a bolii, si urmaresti ambele grupuri pana cand un numar semnificativ din ambele grupuri au contractat boala, dupa care numeri cazurile grave din ambele grupuri.

Abia dupa aia poti sa iei decizii pe baza a ceea ce pe moment e doar o ipoteza, chiar daca o ipoteza plauzibila. Din acelasi motiv pentru care in Europa si America de Nord nu se pot impune masuri similare celor din China nu se poate impune nici secventierea genomului pentru toata populatia. Asa ca inainte de-a avansa in directia aia, tre' asigurat faptul ca ceea ce zice studiul nu e doar o coincidenta, o abatere statistica.
        Of cors, stim deja, e mai easy sa ne inchizi (Sâmbătă, 12 decembrie 2020, 3:01)

Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

pe toti in case, si dupa ce nu o sa mai avem nici case in tarcuri special amenajate, pentru cei incomozi, of cors!!!
      trust (Sâmbătă, 12 decembrie 2020, 0:07)

IoanFaraDeBan [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

toate bune, de acord.

aaa, poate mai putin cu secventierea, caci vorba proverbului chinezesc:

cine fura azi o parola mica cat un ou, maine fura o secventiere mare cat un bou.

si sa vezi atunci cadouri croite special pe masura clientului
    deci pe langa teste PCR - (Sâmbătă, 12 decembrie 2020, 9:13)

Francisc 1 [utilizator]

vom prezenta si secventierea genetica ! Gattaca !