Bistriţa-Năsăud: O pacientă de 55 de ani cu COVID-19 s-a sinucis în baia Spitalului Judeţean

de G.S.     HotNews.ro
Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 12:10 Actualitate | Coronavirus


Indicator spital
Foto: pixabay.com
O pacientă de 55 de ani cu COVID-19 s-a sinucis într-o baie a Spitalului Judeţean de Urgenţă Bistriţa, situată la etajul al patrulea, unde se află internaţi bolnavii infectaţi cu noul coronavirus, potrivit comunicatului de presă remis, sâmbătă, de unitatea medicală.

"Un eveniment nefericit s-a petrecut în această dimineaţă la Secţia Boli infecţioase a Spitalului Judeţean de Urgenţă Bistriţa. O pacientă în vârstă de 55 de ani din Beclean, internată în salonul nr. 30 al secţiei, de la etajul 4 al unităţii, s-a sinucis astă-noapte în grupul sanitar din salon. Femeia a fost internată în data de 23 noiembrie cu o formă medie de infecţie cu virusul SARS-CoV-2 în Secţia Boli Infecţioase, evoluţia stării sale de sănătate pe parcursul spitalizării fiind uşor ameliorată, în contextul administrării medicaţiei antivirale, antibiotice, antiinflamatoare şi simptomatice, neexistând indicii că pacienta ar avea probleme din sfera psihiatrică", se menţionează în comunicatul citat de Agerpres.

Pacienta a fost găsită de către infirmiere, în jurul orei 4,00, în stare de inconştienţă, iar medicii care au intervenit nu au reuşit să o resusciteze.

Potrivit informării remise de Spitalul Judeţean de Urgenţă Bistriţa, corpul femeii prezenta două plăgi înjunghiate, una latero-cervicală dreapta şi una în hemitoracele stâng, în zona submamară.

Poliţiştii au deschis o anchetă pentru a stabili exact împrejurările în care a survenit decesul femeii, în cauză fiind dispusă necropsia.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1757 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Doua chestiuni (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 12:36)

    MAGArusul [utilizator]

    Este posibil ca fie boala fie medicatia sa accentueze o depresie.

    De asemenea pot fi oameni care nu vor sa fie o povara pentru sistemul medical. Orice pacient care nu vrea sa traiasca reprezinta o sansa in plus pentru unul care vrea sa traiasca.

    In plus, cineva care isi pune capat zilelor intr-un mod discret este incomparabil mai demn decat unul care se arunca in fata unui metrou, afectand astfel viata a mii de oameni carora le perturba ziua si in plus marcand pe viata pe cei care au nesansa sa vada incidentul.

    Cand eram copil o femeie s-a decis sa isi puna capat zilelor de pe terasa unui bloc de 10 etaje din Drumul Taberei, strada Tincani, bloc Z25. Nu aveti idee cum e sa vezi cum aterizeaza la 2 m de tine un corp care inca mai zvacneste de cateva ori, asta dupa ce s-a lovit si de copertina de deasupra scarilor, ricosand. Un pic sa fi fost mai rapizi si ateriza in capul nostru (al meu si al tatalui meu), probabil ranindu-ne grav sau chiar omorandu-ne. Stiu si acum cu i s-au imprastiat papucii de casa cu care fusese incaltata. Astfel de imagini nu se mai pot sterge. Nu m-au afectat insa raman intiparite in memorie.

    Asadar omul e li sa decida cand isi pune capat zilelor. Nu sunt eu in masura sa il judec. Insa daca o face sa o faca cu demnitate.
  • +5 (5 voturi)    
    Eh da (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 13:28)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    "neexistând indicii că pacienta ar avea probleme din sfera psihiatrică"

    Nu e primul caz cand o trauma a cauzat o depresie suficient de severa cat sa duca spre suicid. Nu aveti de unde sa stiti nici toate problemele ei (cu familia, prietenii, financiare etc) sau alte situatii si e posibil ca tot ceea ce s-a intamplat sa o fi coplesit.
    Fiecare dintre noi reactioneaza diferit la traume, stres sau depresie.

    Nu trebuie pusa problema ca "are probleme din sfera psihiatrica" ca si cand era normal sa moara ca e nebuna.

    Dar e bine sa stim ca daca ai nevoie de un loc in care atitudinea rece, fara suflet, limbajul de lemn, aruncarea vinii si a responsabilitatii si o exprimare absolut neempatica, putem merge fara ezitare la stat. Absolut nicaieri altundeva nu vei fi tratat atat de indiferent si absolut fiecare fraza sa se rezume fie la un repros, fie la "mortul e de vina".
  • -3 (5 voturi)    
    îi și „meritu” presei paranoice (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 13:29)

    di livio [utilizator]

    covrig, covrig și iar covrig, dă dimineața pînă sara, tătă zîua bună zîua
    • +2 (2 voturi)    
      Nu stii (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 15:18)

      MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui di livio

      Daca actul sinuciderii are legatura cu boala in sine. Poate ca da, poate ca nu.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu-ti pierde timpul cu el (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 17:36)

        imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

        E un postac anti-masca si care nu crede in sars2 sau covid19. Pierzi timp cu comentarii rationale, crede-ma.
        • +2 (2 voturi)    
          Oricine (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 18:36)

          MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

          Are dreptul la o opinie. Oricine poate emite o parere, oricat de neavizata si rau intentionata este. Oamenii, prin educatia si cultura lor, pot filtra acele idei. Iar oamenii rationali care au un pic de timp pot sa le explice sau detalia.

          A interzice o idee doar pentru ca cineva dicteaza ca nu e buna este un lucru foarte periculos. Creeaza nu numai iluzia unei filtrari rationale (care de cele mai multe ori nu e) cat si necesitatea existentei ei (care nu e chiar deloc).

          Dupa parerea mea nici macar fake news nu ar trebui cenzurat. De ce? Pentru ca la data scrierii lor multe stiri sunt neverificabile sau un zvon. Sa ii ceri unui jurnalist ca sa investigheze 5 minute mai tarziu faptul ca Maradona a decedat sau nu este absurd. In plus orice fake news poate deveni "legal" doar spunand ca "se pare ca". Da dom'le, nu era adevarat insa nici eu nu am zis ca ar fi. Cititorii sunt cei care trebuie sa isi formeze filtrul. Cum cum? Am zis deja: educatie si cultura. Cenzura este in avantajul omului needucat iar efectul sau este unic: controlul. Ambele fiind indezirabile.
          • 0 (0 voturi)    
            Acum un an eram ca tine (Duminică, 29 noiembrie 2020, 0:38)

            imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

            Acum pur si simplu sunt impotriva fake news. Sa ajungi in punctul in care sa zicem eu doctor cu mega diplome super stiintifico-fantastic inginer explic despre univers, virusi, planete, fizica, chimie, reactii, medicina, matematica, ce vrei tu, iti arat studii de zeci de ani, sute de oameni care "pierd" timpul sa dovedeasca fie pro, fie contra numai ca sa putem avansa cu programe, apoi expunem rezultatul, un sumar a o viata de munca (sa psunem 50 de ani) si sa expunem chestii faptice (nu numai dovezi pe hartie dar si vizuale) si sa vina cineva cu o postare "nu, eu nu sunt de acord pentru ca sunt de parere ca...".

            Cu alte cuvinte impresia unuia neinstruit, cu zero experienta pe domeniu care are o parere nascuta pentru ca i-a cazut o caramida in cap sau pentru ca a baut 9 pahare de bere in loc de 7 si a avut o "revelatie" si incepe sa posteze cu pareri, fara pic de dovezi, sa aiba aceeasi greutate ca a cuiva cu experienta si teste de zeci de ani e ridicol.

            iar sa ceri cititorului sa se documenteze e utopic. Cat share s-a dat la fake news in ultimii 4 ani? Nu zic 10 ani sau 20 de ani.

            Cand a fost ianugrat hadron collider au sarit multi "experti" ca se va creea o gaura neagra care va distruge pamanetul si ca acel aparat trebuie distrus sau omenirea va disparea.

            A disparut omenirea? S-a creat vreo gaura neagra? Nu. A gasit diverse particule si informatii cerute de stiitna? Da.

            Deci despre ce vorbim?

            Nu am pic de empatie fata de imbecilii astia care dezinformeaza din placere sau ca sunt platiti sau ca asa au auzit de la vecini. Eu nu zic sa fie neaparat cenzurati, dar nu te astepta sa ii suport sau accept.

            Te admir deplin mai ales ca asa eram si eu acum ceva timp, dar din pacate, ei mi-au demonstrat ca apartenenta lor la comunitate face mai mult rau decat bine. Poate par extrem sau radical dar imi asum asta decat sa le aud imbecilitatuile propagate catre cei slabi de inger si sa profite de ei.
            • +2 (2 voturi)    
              Gresesti (Duminică, 29 noiembrie 2020, 10:38)

              MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

              Acele voci de care spui trebuie educate nu amutite. Da, pentru cele de azi timpul educatiei a expirat insa este vorba de progeniturile lor care inca pot fi educate.

              Iar faptul ca acele voci NU au fost educate la vremea lor si cred ca o revelatie iti vine dupa 7-8 halbe nu e in principal vina lor insa este si vina noastra a celor care educa. Faptul ca incerci sa educi este asumarea acelor carente educationale.
        • -2 (2 voturi)    
          minciună în falș (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 20:35)

          di livio [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

          nu sînt anti botniță, s-o poarte cine vrea...îs dăcît de părere că au efect zero tăiat, se vede din avion, ai vide și matale dacă n-ai fi postac pro guvernoi...e alegerea matale sau poate chiar credință, n-am nimic contra...na că iar zisei botniță, scuze, se cheamă acoperitoare facială de utilizat la colectivă
          • +1 (1 vot)    
            Sunt anti PNL crede-ma, din motive obiective (Duminică, 29 noiembrie 2020, 0:31)

            imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui di livio

            Prefer USR+.
            Dar trebuie sa fii incuiat la minte sa zici ca "botnita' nu are efect. Vorba aia functioneaza i nspitale la nivel mondial de zeci de ani. Acelasi lucru si pentru spalatul pe maini. Poate ar trebui sa cercetezi istoria lor si sa vezi cum au fost "propulsate" in medicina si proceduri de spitale si clinici.

            Nu ai infirmat ca nu crezi in sars2 si covid19 deci restul textului meu ramane valabil si iti multumesc pentru confirmarea indirecta.
            • +2 (2 voturi)    
              Iti dai seama ca ceea ce scrii (Duminică, 29 noiembrie 2020, 10:51)

              MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

              Este o alta parere. Iata de ce: "Vorba aia functioneaza i nspitale la nivel mondial de zeci de ani."

              Vei constata ca majoritatea celor imbolnaviti de covid din sursa unica sunt cadrele medicale.. Daca masca ar functiona nu ar avea cum sa se intample acest lucru.

              Dar sa fim pe partea cinstita si stiintifica: masca, la fel ca orice filtu, functioneaza in anumite conditii daca este creata conform cu anumite nivele de calitate si in plus diminueaza niste probabilitati. Atat. Folosita 100 de ani, o masca neconforma nu te va proteja de nimic.

              Ce inseamna asta? Simplu: intr-un mediu controlat, masca ajuta. Dar folosirea ei o luna de zile de catre unul pe strada e orice dar nu e un mediu controlat.

              Iar intr-un mediu necontrolat chiar si o masca neconforma ajuta. Ajuta un sal de matase sau mai multe straturi de batiste de hartie. Acestea sunt masuri disperate (ce facem noi). Altfel ne-am imbraca in costim HAZMAT. Masurile luate la nivel popular fireste ca ajuta. Intrebarea e cat iar actualmente rezultatele nu sunt omologate sau verificate.

              Si sa iti dau un caz concret. Azi la un magazin vanzatorul avea masca 3M cu valva si un client avea masca chirurgicala. Ia sa vedem: legal erau ambii ok. In realitate insa cel cu respirator 3M putea foarte bine sa il imbolnaveasca pe cel cu masca pentru ca aerul expirat nu era filtrat iar masca e ca sa ii protejeze pe ceilalti (de aceea o poarta chirurgul nu pacientul la operatie).

              Asadar, tot ce nu este omologat de studii aprofundate este o parere. Da, mai mult sau mai putin avizata, mai mult sau mai putin binevoitoare.

              Managementul pandemiei trebuia axat pe intelegerea faptului ca ne protejam unii pe altii nu prin transformarea celor imbolnaviti in criminali. Majoritatea lor s-a imbolnavit muncind, adica aducandu-si aportul la comunitate. Iar daca consideri ca esti vulnerabil (eu sunt) te protejezi TU INSUTI inainte sa ceri sa fii protejat de altii. Har Domnului, cap avem, mijloace avem. Eu unul nu am mai fost la birou din 5 mart.
              • +1 (1 vot)    
                De acord (Duminică, 29 noiembrie 2020, 13:00)

                imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

                Dar discutam de scenariul in care lumea o poarta corespunzator, masca vanduta e de calitate si lumea chiar intelege scopul ei. Daca o porti (si evident, este si eficienta) nu ai de ce sa fii amendat.

                Cat despre amenda ca stai fara masca singur pe o banca, la alergat sau mai stiu eu ce, asta este intr-adevar, bezna mintii, insa nu ar fi primul caz cand in loc sa gandeasca prefera calea simpla si te amendeaza doar ca sa nu-si bata capul.

                Legat de cele cu respirator, nici eu nu le suport, dar asa cum ai spus, da, sunt toti "bine" dpdv legal.
                • 0 (0 voturi)    
                  Raspund (Duminică, 29 noiembrie 2020, 14:46)

                  MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

                  Eu am respirator insa fara valva. Filtreaza in ambele sensuri. Sa vorbesti prin el insa este crunt. De aceea am luat microfon si amplificator cum au ghizii. Sa tin un curs chiar asa ca Robocop nu e imposibil.

                  In primul rand legile trebuie sa se ghideze dupa bun simt, respect si scaderea riscurilor. Iar daca oamenii fac asta pentru ca inteleg rostul (iar cel care legifereaza nu arata ca face contrarul, ca nu e popa) atunci amenda nu isi mai are sensul. Din nou insa fireste discutam despre o lume ideala. In lumea reala insa cert putem avea intelegerea contextului unei reguli / norme atat timp cat avem logica si bun simt.
            • 0 (0 voturi)    
              Adaug un pic (Duminică, 29 noiembrie 2020, 11:00)

              MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

              "Poate ar trebui sa cercetezi istoria lor si sa vezi cum au fost "propulsate" in medicina si proceduri de spitale si clinici."

              Just insa stii cum se spala un chirurg pe maini si cum se spala un laic. Stii sapunul chirurgului si il stii si pe cel din curtea lui Badea Ion. Oamenii nu cunosc procedurile si nici nu au materialele cu care sa le aplice. Ideea este insa extrem de simpla: aplicand cat putem, reducem numarul de imbolnaviti simultan. ATAT.

              In absenta unui vaccin sau a unei imunizari de turma prin boala, mai devreme sau mai tarziu vei face boala, cu certitudine (asta daca nu mori in prealabil de altceva).

              Si tot stiintific, daca ne uitam pe numere, boala este mai mult decat o raceala pentru 10% din oameni. Restul genetic sunt protejati. Boala este mortala pentru 3%. Date seci, verificate. In realitate multi nici nu stiu ca sunt purtatori deci de fapt mortalitatea e mai mica pentru ca de fapt infectati au fost mai multi.

              Ideea e ca hai sa luam valorile masurabile: 10% si 3%. Inchizand economia condamni la saracie, lipsa de educatie (exact ce vorbeam) 100% din populatie. Merita? Eu nu sunt sa dau un raspuns. Insa gandeste-te ca unul la o lovitura de la 11m ca sa fie sigur ca da gol aduce un tun cu care sa execute lovitura. Pe scurt: masura disproportionata. Cat timp oamenii vad ca masurile sunt disproportionate: amendezi pe unul ca alearga singur in parc fara masca in timp ce Orban sta la petrecere fara masca fumand la guvern si spunand "am platit amenda, deci sunt chiar ok", ce mai discutam de logica si bun simt ?!? Tocmai le-am aruncat in ambele cazuri la cos.

              Iar daca aruncam la cos logica si bunul simt te intreb: ce respect mai avem? Si iata cum s-a ajuns la ce s-a ajuns azi.

              Eu unul sunt profesor. Eram pregatit sa predau: masti, scut din plastic, microfon si amplificator (ca nu se aude din spatele lor) insa nu a mai fost cazul. Nu le puteam insa cere studentilor sa nu se imbolnaveasca - este viata lor si riscurile pt ei sunt minime.
            • 0 (0 voturi)    
              Text prea lung (Duminică, 29 noiembrie 2020, 11:08)

              MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

              Eu insa, cu riscuri, imi luam masuri. Intelegeam insa ca NIMENI dintre ei nu dorea sa ma imbolnaveasca. Atat eu cat si ei ne faceam datoria / meseria. Asta inseamna respect. Respect chiar si cand nu iti convine ceva. Abia atunci il poti cere de la ceilalti insa stii care e faza? Nici macar nu e nevoie sa il ceri: ti-l dau ei. Se numeste "calitate de lider". Iar conducerea tarii, din ziua de azi, nu are asa ceva. Si, daca te uiti atent, nu are nici respectul.

              Am auzit odata un coleg spunand ca e suparat ca la curs e freamat ca studentii se plictisesc la cursul lui. Am tacut. Cand studentii se aplictisesc la cursul tau, e vina TA, amice. Asa e si cu oamenii: cand ei nu au incredere in tine, e vina TA, chiar daca e si carenta educatiei lor. Nu te duce pe un post de conducere sau in care sa interactionezi cu oameni - exista si astfel de joburi. Cand insa lucrezi cu oameni, in primul rand trebuie sa le capeti increderea si atentia. Apoi poti aplica ceva cu ei. Cand insa dai amenzi nemotivat logic, nu mai ai cum sa-i convingi, orice tertipuri ai incerca. Iar in aceasta situatie e cam toata clasa politica din Romania (indiferent de partid sau orientare).

              PS: Am vb la "per tu" in text doar in mod narativ. Nu era in nici un caz un atac la persoana.

              Cat despre di livio, spunea intr-un comentariu ca e platit desi se face ca lucreaza. Mie asta imi spune ca e un om destept. Unul prost nu e in stare sa faca asta. Moral sau nu putem discuta pana maine, educat sau nu de asemenea.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by