Serviciul de Ambulanță Timiș reușește să facă față cu greu solicitărilor, iar Primăria Timișoara a trimis în ajutor cinci asistenți medicali școlari care să ajute la recoltarea de probe pentru COVID-19. Aceștia însă au făcut cale întoarsă când au aflat ce au de făcut, spunând că au crezut că au fost trimiși acolo pentru call-center, scrie tion.ro.

HotNews.roFoto: Hotnews

Reprezentanții Serviciului de Ambulanță au cerut cinci mașini cu asistenți medicali.

"Ne-au întrebat cu ce pot să ne ajute. Noi am spus că microbuzele, cel puțin în etapa actuală, nu sunt de ajutor, noi facem față și am mai avea și ISU care ar putea să ne ajute în sensul acesta. Dar la recoltări dacă ne-ar putea ajuta cu șofer și cu asistent medical, aia ne-ar fi de ajutor. Ei au prins din zbor și au spus că ne ajută, am făcut o hârtie oficială unde am specificat că microbuzele nu sunt utile în această perioadă, deocamdată, dar am solicitat cinci mașini cu cinci șoferi și cinci asistenți medicali”, a declarat pentru tion.ro directorul Serviciului de Ambulanță Timiș, Iancu Leonida.

Primăria a trimis cinci asistenți de la Medicină Școlară, dar aceștia s-au întors de unde au plecat. Au crezut că merg pentru call-center.

"Au fost trimiși niște asistenți la noi, dar cred că iar a fost o eroare de comunicare, pentru că ei au crezut că vin pentru un call-center la noi. Au fost retrași și urmează să primim alții, cu mașini cu tot, pentru că dacă nu vin cu șoferi cu tot nu este de ajutor. Ar fi bine să fie separat, pentru că ei merg să facă recoltări în județ”, a mai spus Leonida.

Reprezentanții Serviciului de Ambulanță Timiș spun că angajații fac cu greu față solicitărilor pentru recoltare, fiind în jur de 300 de recoltări pe zi, la care se adaugă și solicitările zilnice de la Ambulanță.

La SAJ Timiș este și deficit de personal. De la începutul pandemiei, acolo au fost confirmați 32 de angajați cu SARS-CoV2, din care trei medici, 12 asistenți și 17 ambulanțieri. În prezent, sunt bolnavi de Covid-19 trei medici, trei asistenți și trei ambulanțieri, spune directorul. Alți cinci sau șase angajați sunt în izolare. Pentru a face față, conducerea serviciului a suspendat concediile de odihnă și plătește ore suplimentare.