Alte 7.304 de noi cazuri de COVID-19 raportate în ultimele 24 de ore / Record de decese: 177

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 10 noiembrie 2020, 13:15 Actualitate | Coronavirus


Coronavirus
Foto: Sergei Malgavko / TASS / Profimedia
​Alte 7.304 de noi cazuri de infectare cu noul coronavirus au fost raportate în România în ultimele 24 de ore, bilanțul COVID-19 ajungând la 314.295, potrivit datelor publicate marți de Grupul de Comunicare Strategică. Numărul deceselor în ultimele 24 de ore a fost de 177.

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 12.727. Dintre acestea, 1.093 sunt internate la ATI.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 3.519.095 de teste. Dintre acestea, 31.005 au fost efectuate în ultimele 24 de ore, 18.988 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 12.017 la cerere.

Pe teritoriul României, 41.272 de persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 12.767 de persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 81.518 persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 19 persoane.

Record de decese

În ultimele 24 de ore au murit 177 de pacienți infectați cu noul coronavirus, un record de la începutul epidemiei în România. Este vorba de 92 de bărbați și 85 de femei.

3 decese au fost înregistrate la categoria de vârstă 30-39 de ani, 6 decese la categoria de vârstă 40-49 de ani, 12 decese la categoria de vârstă 50-59 de ani, 47 decese la categoria de vârstă 60-69 ani, 67 decese la categoria de vârstă 70-79 ani și 42 decese la categoria de peste 80 de ani.

160 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, iar pentru 17 pacienți decedați nu au fost raportate comorbidități până în prezent.

De la începutul epidemiei în România, 211.408 pacienți au fost declarați vindecați.










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















26610 vizualizari

  • +4 (54 voturi)    
    >>>> (Marţi, 10 noiembrie 2020, 13:20)

    GemstonePig [utilizator]

    Sa multumeasca psd si avocatului poporului. Culmea este ca tot psd va castiga alegerile, si pe langa ei ii vad pe procente foarte mari si pe mitoman care cere pietele deschise
    • -3 (25 voturi)    
      Partide (Marţi, 10 noiembrie 2020, 13:46)

      Betabeta [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

      @G... Evident PSD are vinovatia sa in aceasta poveste dar nu este singurul. TOATE partidele sunt vinovate, nu e loc de propaganda politicianista pe acest subiect
    • -7 (19 voturi)    
      te frige (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:11)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

      dar fix PSD-ul e marele castigator al pandemiei, pana in Decembrie se duce la 40%, la cati oameni ati lasat flamanzi si pe drumuri prin masurile voastre imbecile. Cat despre partidul securitatii, usrminus, nici nu-i mai pomeneste careva.
    • -3 (13 voturi)    
      tot Psd? (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:19)

      exis [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

      Dar guvernul are vreo vina?
    • +8 (14 voturi)    
      Eu tot mai sper ca nu castiga PSD (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:22)

      Ephemeris [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

      Sa nu ne stricam dispozitia cu astfel de previziuni sumbre.
    • 0 (10 voturi)    
      Gripa 2020 (Marţi, 10 noiembrie 2020, 16:17)

      marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

      CDC din SUA a renuntat sa mai contabilizeze cazurile de gripa din acest sezon (2020).
      La fel, se pregatesc mai multe agentii similare din multe tari ale lumii.
      La noi, cel putin, vaccinul antigripal 2020 e cam lipsa.

      Pun si eu o intrebare: este oare posibil, ca in lipsa vaccinului antigripal si in lipsa contabilizarii cazurilor de gripa, sa creasca numarul cazurilor de COVID, stiind ca ambele boli dau cam aceleasi simptome iar virusurile care le cauzeaza sunt inrudite? Mai ales ca, testul "de aur" folosit pentru diagnoza COVID este PCR (desi inventatorul PCR spunea ca testul nu poate fi folosit pentru diagnostic), test care are o rata de detectie reala foarte mica datorita numarului mare de rezultate fals-pozitive?

      Pe scurt: gripa va fi contabilizata la COVID?

      Ce masuri vor fi adoptate pentru a nu se petrece ceea ce am descris mai sus?
    • -3 (5 voturi)    
      zero (Marţi, 10 noiembrie 2020, 17:45)

      Capbreaz [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

      ce legatura are pesedeu cu covidu? E rosu? Nu e. Ai tu un fix. Scapa de el
  • -26 (64 voturi)    
    E bine (Marţi, 10 noiembrie 2020, 13:24)

    Mazeta [utilizator]

    Coincidență sau nu, imediat după alegerile din SUA, apare un vaccin, iar infecțiile cu Covid-19 încep să scadă. Dacă dă Dzeu și câștigă Biden, scăpăm de virusul ăsta nenorocit.
    • +4 (16 voturi)    
      Biden (Marţi, 10 noiembrie 2020, 13:47)

      corsic [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      a castigat, nu mai trebuie sa dea Dzeu nimic.
      • 0 (18 voturi)    
        Bideu (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:47)

        Irina25 [utilizator] i-a raspuns lui corsic

        A castigat conform CNN si Digi 24, dar nu ei hotarasc. Sau?...
        • +2 (4 voturi)    
          a castigat (Marţi, 10 noiembrie 2020, 15:11)

          Erwin [utilizator] i-a raspuns lui Irina25

          a castigat conform numarului de voturi.
        • +2 (4 voturi)    
          Nu (Marţi, 10 noiembrie 2020, 15:32)

          corsic [utilizator] i-a raspuns lui Irina25

          bine-nteles ca nu CNN sau Digi 24 hotarasc, cetatenii americani au hotarat.
        • +1 (1 vot)    
          Verifica FoxNews (Marţi, 10 noiembrie 2020, 16:18)

          Denulu [utilizator] i-a raspuns lui Irina25

          https://www.foxnews.com/elections/2020/general-results

          Si Q zice la fel ;)

          https://politics.theonion.com/qanon-followers-frustrated-after-q-calls-for-respecting-1845587755
  • -14 (36 voturi)    
    Numarul de morti este scazut. (Marţi, 10 noiembrie 2020, 13:24)

    Marionette [utilizator]

    Boala are cam 5% mortalitate. Deci la zilele cu 10-11.000 de infectati pe zi trebuie sa ne asteptam la un 500 de morti pe zi daca sistemul nu va fi depasit. Daca va fi depasit nici un 700 morti pe zi nu va fi exagerat.
    Brava voua romanshi daci care ganditi cu capul vostru!
    • -1 (13 voturi)    
      Oare? (Marţi, 10 noiembrie 2020, 13:40)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      In UE, multe tari sunt sub 2% sau cam pe acolo.
      • +5 (11 voturi)    
        Tarile alea ... (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:30)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        ... nu-s campioane la baut, fumat, sedentarism, boli de inima si ale sistemului circulator cauzate de alimentatia nesanatoasa, plus lipsa de igiena. Noi, ce-i drept, nu suntem campioni la aproape nici unul dintre capitole, dar suntem in top la toate. (Suntem in top, cel putin in UE, la sedentarism - cel mai mic procent de populatie care face exercitii fizice macar 2.5h/saptamana.)
    • +3 (9 voturi)    
      Si totusi... (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:03)

      RDU2 [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Marionette, tu ziceai ca prin octombrie intoarcem cu excavatorul mortii pe strazi? Ca o sa avem cu miile pe zi? Sau era Mazeta, nu mai stiu. Am imbatranit si am inceput sa uit. E de la Covid, m-a afectat la creier :)
      • +1 (3 voturi)    
        Ziceam ca in noiembrie. (Marţi, 10 noiembrie 2020, 16:22)

        Marionette [utilizator] i-a raspuns lui RDU2

        Si da, asta continui sa sustin, in 2 saptamani va veni vslul de morti.
    • +4 (4 voturi)    
      nush deunde ai scos acel 5%... (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:17)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      .... dar daca te uiti pe https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries, mai peste tot raportul e intre 2 si 3%.
  • -20 (40 voturi)    
    mda (Marţi, 10 noiembrie 2020, 13:30)

    SoulSearcher [utilizator]

    practic avem 17 decedati de covid... restul oricum ar fi murit de bolile de care sufereau... mai devreme sau mai tarziu..

    e ca bancul ala cu bula care a murit cazand intr`o mare groapa uitandu-se pe cer dupa avioane...

    la cauza decesului s-a trecut "accident aviatic"
    • +14 (22 voturi)    
      Dar (Marţi, 10 noiembrie 2020, 13:46)

      opinatorul [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Mai tarziu poate fi si peste 5 sau 10 ani. Pe care i-ar fi petrecut cu familia si prietenii. Dar na, daca atata putem, atata putem...
      • +6 (10 voturi)    
        Depinde cum privesti lucrurile (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:07)

        RDU2 [utilizator] i-a raspuns lui opinatorul

        Au murit deoarece Covid le-a agravat boala pre-existenta si a grabit sfarsitul, sau au murit deoarece boala pre-existenta a agravat infectia cu Covid?
        Ce s-ar fi intalmplat fara Covid, nu o sa stim. Dar poate ar fi fost mai bine fara boala pre-existenta, doar cu Covid. Marea majoritate se vindeca rapid, usor, fara sechele totusi.

        Cred ca o dam in etica acum, pentru ca nu avem destule informatii stiintifice care sa ne spuna cauza exacta a decesului: Covid sau boala pre-existenta. La fel, nu stim cat de mult ar mai fi trait cu boala respectiva fara Covid, si mai ales ce calitate a vietii ar fi avut. Da, ar fi trait si asta e cel mai important.
      • -4 (8 voturi)    
        mda (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:14)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui opinatorul

        asa este, dar sa se posteze cifre mai realiste

        cati oameni mor de non-covid, cat au murit in aceiasi perioada a anului trecut.. etc

        ca la cat de incompetenti sunt doctorii prin romania, e simplu ca ei sa nu`si mai bata capul si sa puna "decedat de covid19" si gata, adio malpraxis, adio asumarea raspunderii de doctori si asistente... etc
        • +4 (4 voturi)    
          Date INS (Marţi, 10 noiembrie 2020, 15:18)

          Erwin [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

          Poti sa vezi datele INS.
          Iulie - august - septembrie 2020 - in fiecare luna s-a inregistrat cel mai mare numar de decese comparat cu situatia din lunile respective in ultimii 9 ani.
        • 0 (2 voturi)    
          Uite niste date de la INS (Marţi, 10 noiembrie 2020, 15:44)

          opinatorul [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

          Numărul persoanelor care au decedat în luna septembrie2020 a fost cu 2991 mai mare faţă de luna septembrie 2019.

          https://insse.ro/cms/sites/default/files/com_presa/com_pdf/pop09r20.pdf
        • -1 (1 vot)    
          stai linistit (Marţi, 10 noiembrie 2020, 16:12)

          GNG [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

          si inainte de Covid medicii se acopereau de hartii, la cazurile ceva mai grave te punea sa semnezi ca iti asumi riscul de a da coltul, pentru cea mai banala operatie. Si faceai asta de doua ori, pria ptr anestezist si a doua ptr chirurg. Daca aveai ghinion semnasei ca riscul a fost asumat, acolo scria clar ca pot interveni probleme care pot duce la deces dar asta este, se poate intampla...
    • +13 (21 voturi)    
      Decizie (Marţi, 10 noiembrie 2020, 13:48)

      Betabeta [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Deci Dumneavoastra ati decis ca toti ceilalti trebuie sa moara "mai devreme sau mai tarziu". Poate ne spuneti in luni si ani cat ati hotarat ca mai trebuie sa traiasca fiecare
      • -3 (11 voturi)    
        mda (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:12)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Betabeta

        ma confundati cu aia care striga jos masca...

        eu port masca, si nici cu parintii nu ma vad.. tocmai din cauza covidului

        dar ca sa afirmam ca au murit 177 de oameni, din care doar 17 nu aveau boli asociate.. e deja spre acel "WTF"

        oamenii mor, e normal, e ok... fiecare dintre noi are boli, are un numar limitat pe pamant.. etc

        de morti numai de bine.. dar de vii ? ca murim si noi de foame in curand daca mai tine covidu` asta vreo 2-3 ani
        • +3 (5 voturi)    
          Au murit si altii (Marţi, 10 noiembrie 2020, 21:56)

          Rex [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

          Pleci de la o premiza gresita. Nu doar 177 de morti au fost in total in ultimele 24 de ore in Romania. Acesti 177 sunt doar cei care au murit de covid.
          Sa zici ca un om care are de exemplu diabet dar moare intr-un accident de masina ca a murit de diabet e gresit. Doar cu diabetul ar fi trait pana la batranete, dar accidentul de masina e cauza mortii. La fel si cu covidul, daca moare, nu moare de diabet ci de covid.
    • +4 (6 voturi)    
      gandire cu premeditare (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:19)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Domnu cautator, asta e singurul lucru cert la nastere, ca mai devreme sau mai tarziu vei muri.
      Si poate unii cu diabet, de exemplu, eventual chiar copii, ar mai fi trait cateva zeci de ani....
    • +5 (7 voturi)    
      Scenariu echivalent (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:33)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Pe matale te loveste autobuzul. Medicul, cand te vede, zice ca lasa, nu te mai trateaza, ca si daca te scapa, oricum mori mai incolo de batranete.

      Sa te vad ce zici in asa o situatie.
      • -5 (7 voturi)    
        mda (Marţi, 10 noiembrie 2020, 15:20)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        nu are nicio relevanta ce ati postat...
        • +4 (6 voturi)    
          Asta e... (Marţi, 10 noiembrie 2020, 17:31)

          Valtran [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

          .....modul tau de a rationa. Asa justifici tu decesele unor oameni nevinovati.
          In acest context, are relevanta. Si ar trebui sa fii primul care sa observe relevanta.

          Sigur, daca poti.
    • +3 (5 voturi)    
      Dreptul la viata (Marţi, 10 noiembrie 2020, 17:29)

      Valtran [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Drepturile omului din prima generatie se impart in : absolute (5) si relative (19).
      Desi Dreptul la viata este considerat absolut are , totusi, 3 derogari :
      1) legitima aparare
      2) opozitia violenta la o arestare legitima
      3) reprimarea unor tulburari violente sau a unei insurectii (EXACT ASA este exprimarea din Manualul D.O.  al APADOR-CH).

      ATAT ! Repetet, ATAT scrie despre derogari si exceptii de la dreptul la viata.

      NU SCRIE nimic despre :
      1) comorbiditati.
      2) varsta victimelor.
      3) starea economiei mondiale, nationale, judetene sau comunale/satesti.
      4) orice altceva

      Prin urmare, Dreptul la viata POATE fi invocat ( si TREBUIE invocat) in cazul tuturor celor care (cu sau fara comorbiditatu) au murit din cauza unor imbecili inconstienti.

      Iar tu nu esti Dumnezeu sa decizi cand si cum vor muri oamenii.

      "Oricum" murim cu totii, mai tarziu. Cei mai multi, totusi, de batranete.
      Dar cu sau fara comorbiditati, oamenii aceia aveau dreptul sa traiasca . Insa niste tembeli au considerat potrivit sa-i infecteze.

      Ca, deh ! prostul crede ca e dreptul lui sa infecteze pe toata lumea.
    • +2 (4 voturi)    
      doar ca (Marţi, 10 noiembrie 2020, 17:48)

      Capbreaz [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      asta nu e banc, e pe bune. Degeaba incerci sa te incurajezi ca tu nu ai sanse sa mori. Nu sii daca tu o sa treci in statistica la aia fara comorbiditati
  • -10 (14 voturi)    
    care a fost nr total de teste? (Marţi, 10 noiembrie 2020, 13:44)

    FFF T [utilizator]

    Ați omis să spuneți nr. total de teste
    • +3 (3 voturi)    
      31005 (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:40)

      brrr [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

      31.005 au fost efectuate în ultimele 24 de ore, 18.988 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 12.017 la cerere.
  • -16 (24 voturi)    
    de ce e numarul de testari la jumatate? (Marţi, 10 noiembrie 2020, 13:47)

    Gh. Apostol [utilizator]

    deci avem 7304 cazuri la 18.988 de teste. saptamana trecuta se efectuau zilnic 38.000 de teste, aproape dublu si eram pe undeva aproape de 10,000 cazuri. Deci practic suntem real pe undeva pe la 15,000 dar guvernul a redus numarul testelor ca sa nu cumva sa pericliteze alegerile...prove me wrong
    • +7 (7 voturi)    
      Sunt peste 31000 de teste (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:02)

      Ephemeris [utilizator] i-a raspuns lui Gh. Apostol

      deci you are wrong. Tu vrei sa se amane alegerile si te faci ca nu intelegi.
    • +3 (5 voturi)    
      nr teste (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:10)

      festina [utilizator] i-a raspuns lui Gh. Apostol

      31.005 bucati (23,56% pozitivizare-graphs.ro), Asa ca legatura cu alegerile nu tine. Pe de alta parte nu trebuie sa fii mafalda ca sa anticipezi ca nr de decese va creste. Nr internari la ATI creste nesemnificativ din simplul fapt ca nu mai sunt locuri,oamenii mor acasa sau in saloane (asta si pt cei care ziceau ca te interneaza cu forta la ATI).
      Din acest moment, in perioada urmatoare fatalitatea va fi mai mare procentual fata de ritmul infectarilor. Am ajuns aici din pacate pt ca... nu mai repet, oamenii rationali stiu (doar cei "sceptici" nu vor/nu pot sa inteleaga). Sanatate si paziti-va!
    • +3 (3 voturi)    
      E chiar atat de greu?! (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:20)

      andrei1974 [utilizator] i-a raspuns lui Gh. Apostol

      "Dintre acestea, 31.005 au fost efectuate în ultimele 24 de ore, 18.988 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 12.017 la cerere"
    • -4 (6 voturi)    
      s (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:22)

      exis [utilizator] i-a raspuns lui Gh. Apostol

      intrebarea ta e logica. din pacate, e pe siteul nepotrivit asa ca, in lipsa argumentelor, cititorii si comentatorii "liberi" iti dau dislike.
    • +5 (5 voturi)    
      Fals (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:22)

      opinatorul [utilizator] i-a raspuns lui Gh. Apostol

      Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 3.519.095 de teste. Dintre acestea, 31.005 au fost efectuate în ultimele 24 de ore, 18.988 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 12.017 la cerere.

      Cand spuneti dumneavoastra ca s-au facut 38.000 de teste doar in baza definitiei de caz?
    • +8 (8 voturi)    
      Realitatea e alta (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:32)

      RDU2 [utilizator] i-a raspuns lui Gh. Apostol

      Corect este asa, conform articolului:
      18.988 = nr de teste "în baza definiției de caz și a protocolului medical"
      12.017 = nr de teste "la cerere"
      Deci in ultimele 24h s-au facut 31.005 teste, scrie mai sus.
      Daca va uitati pe statistici (https://www.graphs.ro/covid_teste_pe_zi.php?range=30) veti vedea ca la fiecare inceput de saptamana nr totale de teste zilnice e mai mic decat cele efectuate dupa zilele de miercuri - s-a explicat de multe ori, e din cauza ca multe laboratoare nu lucreaza in weekend.
      Si ieri si azi au fost mai multe teste totale zilnice decat luni si marti saptamana trecuta.

      Sper ca am demonstrat ca v-ati inselat si ati bagat alegerile complet inutil in aceasta discutie.
      Am mai comentat pe hotnews acest lucru: as vrea sa stiu si eu cate tari din lumea asta au amanat alegerile programate pt 2020 din cauza pandemiei...
    • +4 (6 voturi)    
      Matale ai probleme cu cititul. (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:35)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Gh. Apostol

      "Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 3.519.095 de teste. Dintre acestea, 31.005 au fost efectuate în ultimele 24 de ore (...)".

      Ca parte au fost facute la cerere, nu inseamna ca n-au fost facute. Din ce in ce mai mare parte din alea facute la cerere-s oameni care au simptome si care nu vor sa se riste sa astepte dupa DSP, sau sa stea in izolare fara sa stie daca au sau nu boala. Daca mai in vara, cand majoritatea erau teste facute doar pentru a merge in concediu, alea facute la cerere erau mai putin relevante, acuma nu mai e asa.
  • 0 (8 voturi)    
    ceva e totusi putred (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:31)

    bogdan1477 [utilizator]

    "Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 3.519.095 de teste. Dintre acestea, 31.005 au fost efectuate în ultimele 24 de ore, 18.988 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 12.017 la cerere."

    Exceptand testele facute la cerere, e inadmisibil ca la 7300 de noi cazuri tu sa generezi doar 18.988 de teste pe definitia de caz. Adica un infectat nu a intrat in contact nici macar cu 3 alte persoane care sa merite testate? Nici acasa, nici la serviciu, nici pe scara blocului? Cu asemenea strategie din partea DSP-urilor, poti sa iei si mama masurilor, ca totul e degeaba....
    • +3 (3 voturi)    
      Nu toate contactele se testeaza. (Marţi, 10 noiembrie 2020, 15:22)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Daca esti considerat cu risc crescut, din cauza capacitatii limitate a sistemului medical, ti se spune sa te izolezi 14 zile. Daca in alea 14 zile incepi sa ai simprome, abia atunci esti testat. Daca nu, sau ai fost asimptomatic sau n-ai luat boala. Pe ambele variante insa, daca te-ai izolat, n-ai putut da mai departe boala, si ala e aspectul care conteaza.

      Ar fi evident mai bine daca s-ar putea testa mai mult. Dar in conditiile date, decat sa-l pui pe drumuri pe unul potential infectat, care pana ajunge la testare mai da boala la 2-3, pentru ca DSP-urile n-au personal ca sa mearga sa recolteze probe de acasa de la oameni, strict din punct de vedere al controlului raspandirii bolii si al capacitatii logistice a sistemului medical, e mai eficient sa-i izolezi pe cei suspecti, si sa-i testezi doar daca/cand devin simptomatici.

      Luand in considerare si factori economici si sociali, ar fi de departe mai eficient sa-i testezi pe toti suspectii imediat. Da' cand esti sarac si ai un sistem de sanatate publica slab, faci ce poti, si nu poti, in majoritatea cazurilor, sa faci ce-ar fi cel mai bine. Ar fi bine macar sa ne fie de invatura la ce duce refuzul de-a-ti indeplini datoria civica de-a vota, si de-a vota cu capu', informat si rational, nu dupa cat iti place sau nu-ti place de fata unuia.
      • +5 (5 voturi)    
        Pana la un punct are sens (Marţi, 10 noiembrie 2020, 18:01)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Pai si daca eu ma simt cam rau, da's dac liber care nu crede in covid, si umblu liber prin oras, e mai bine? Da, e o tampenie sa plimbi suspectii de covid prin oras sa se testeze, sau pe la doctorul de familie dupa adeverinte, dar poti sa organizezi drive-test-uri pt cine are masina, sau testul trimis acasa cu un sofer, luat proba singur, dat la sofer, soferul dus proba la spital, si primit rezultatul pe e-mail/sms, etc.
        Ca daca ar fi toti responsabili si unul cu covid ar suna toti contactii din ultimeme 3-4 zile si aia topti s-ar autoizola, n-am mai avea covid. Da' asha, la noi cine nu-i pe moarte e sanatos si n-are nimic, si oricum covidul nu exista.

        POricum ar fi, o rata de pozitivare la testare ar trebui sa fie undeva la sub 10% ca sa ai sanse sa prinzi majoritatea infectarilor. Altfel, daca fiecare se autoizoleaza doar cand are simptome, deja a mai dat virusul la inca 10-20...
        • +2 (4 voturi)    
          Pai daca te simti dac liber, ... (Marţi, 10 noiembrie 2020, 18:49)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          ... si umbli de nebun prin oras cand iti curge nasu' si ai febra, ce poa' sa-ti faca guvernul? N-are cum sa te trimita la testare, cu legislatia ce-o avem, si cu ce parlament avem n-are nici cum sa treaca legislatie mai cu cap.

          Daca insa te simti dac liber dupa ce-ai fost anuntat ca tre' sa te izolezi c-ai avut contact cu un infectat, indiferent ca ai sau nu virusul, daca esti prins umbland brambura ajungi la izolare sub paza.

          Problema mare e daca. Aia cu urmarirea tuturor celor ce tre' sa se izoleze functioneaza cand ai cateva mii. Noi avem zeci de mii. Posibil mai multi decati avem politisti in total. In conditiile astea, nu prea mai ai cum.
  • 0 (6 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:46)

    [anonim]

    • +3 (5 voturi)    
      la disparuti (Marţi, 10 noiembrie 2020, 18:02)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui

      .
    • +2 (2 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 11 noiembrie 2020, 11:34)

      [anonim] i-a raspuns lui

  • +7 (11 voturi)    
    Numarul de reproductie a inceput sa scada (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:55)

    Eu the first [utilizator]

    E diferit de la un judet la altul, dar pe tara a inceput sa scada. Cu marja de eroare cu tot, si cu variatiile de la o zi la alta, si efectul periodic al sfarsitului de saptamana asupra testarii, e dificil de zis exact cat e R la un moment dat, dar trendul e cert, de scadere, in momentul de fata.

    Aia inseamna ca daca o tinem tot asa, in 2-3 saptamani ar trebui sa vedem prima data un palier (cata vreme ne invartim in jurul lu' 1), dupa care o reducere a numarului de cazuri zilnice, cand scadem sub 1 (pe moment, in multe judete R e inca supraunitar.)

    Ce inseamna aia: masurile aditionale de prevenire a raspandirii bolii functioneaza. Numa' atat ca efectul asupra numarului de infectari noi zilnice e decalat.

    Din nefericire, aia inseamna si altceva. Anume, inca cateva saptamani bune numarul mortilor va continua sa creasca orice-am face. Numarul mortilor va incepe sa scada abia la 2-3 saptamani dupa ce atingem un palier. Aia poate sa insemne abia in decembrie la sfarsit - asta in conditiile in care nu ne prostim la loc, si incepem iar sa ne amestecam ca bezmeticii, ca sa raspandim boala.

    Si mai inseamna ceva, chiar daca asta nu-mi schimba musai parerea (cum ca ca PNL e doar un PSD mai spalat, chiar daca mult mai bine spalat): masurile luate de guvern sunt cat se poate de eficiente, in conditiile date. Poate s-ar fi putut face ceva mai bun, habar n-am, nu-s in papucii lor, dar ceea ce fac, in conditiile date, functioneaza.
    • +3 (5 voturi)    
      sa nu ne bucuram prea repede (Marţi, 10 noiembrie 2020, 15:59)

      festina [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

      aveti dreptate cu R0, momentan scade. Dar R0 scade la fiecare inceput de saptamana (vedeti asta pe graphs.ro) pt ca apar mai putine cazuri in week-end (aici am o nedumerire aici,intrucat R0 se calculeaza la o diferenta de 4 zile)..

      Insa tot pe graphs.ro a mai aparut un factor de reproductie (MA7-medie aritmetica pe 7 zile), care prognozeaza R0 pe data de azi de 1,113. Deci tot supra-unitar. E adevarat ca incepe sa scada,de la 1,2 ajungem la 1,113,ceea ce inseamna ca infectarile "decelereaza",dar tot vor creste o perioada.

      Mai e o informatie interesanta pe graphs.ro: mobilitatea (luata de pe Apple si Google). Da ,daca nu stiati,si asta se poate monitoriza. Mobilitatea oamenilor a incepur sa scada.

      Impreuna cu noile masuri cred/sper ca saptamana viitoare atingem un platou.Dar e foarte important sa nu ne relaxam prea repede, ca o luam de la capat.

      E un maraton, nu un sprint. Sanatate si pazitti-va !
      • +1 (1 vot)    
        Aveti dreptate cu maratonul ... (Marţi, 10 noiembrie 2020, 18:55)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui festina

        ... si si cu cresterea in continuare. Pana n-avem macar o saptamana intreaga cu R0 sub 1 n-o sa vedem nici macar palier, daramite scadere.

        De ce-am zis abia azi: scade intr-adevar la sfarsit de saptamana. Da' azi e deja marti, cand deja datele incep sa devina mai de incredere. Ultimul maxim l-a avut R0 pe 27 octombrie, adica acum aproape doua saptamani. Cam ala-i intervalul in care se mai pot schimba semnificativ valori in urma.

        Estimativ, daca respectam masurile impuse de guvern, 2-3 saptamani mai dureaza pana la palier, dupa aia poate inca 2-3 saptamani pana se vede o scadere semnificativa, si poate inca chiar 3-4 saptamani pana incep sa se mai goleasca spitalele. Cam asta-i estimarea mea, bazata partial pe calcule si partial pe corelatii cu ce s-a intamplat pana acuma.

        Pana cand apare vaccin disponibil pe scara larga, pentru toata lumea, oricum orice relaxare facuta fara cap ne duce inapoi la un nivel ridicat al infectiei. Pacat ca prea putina lume pricepe ca n-avem incotro, pana la vaccin, si tre' sa ne izolam. Altfel creste numarul de morti.
  • -12 (18 voturi)    
    CHIAR NU INTELEG (Marţi, 10 noiembrie 2020, 15:00)

    jidanul [utilizator]

    Acest mod de lucru a acestui guvern este execrabil. Cand esti atacat de o situatie, trebuie sa fie o reactie, un plan de contra-atac, ori acest guvern nu are niciun plan si mor oameni in fiecare zi. Daca mai continuam asa numarul mortilor va creste si ne vom bloca total economic si financiar. Este un haos total la acest guvern, testari a intregului popor roman nu se fac, carantinarea si izolarea infectatilor nu se face, echipamente medicale, masti, combinezoane pe teritoriul Romaniei nu se fac, nu se face nimic din ce ar trebui sa se faca si oamenii se imbolnavesc si mor zilnic. Cu spalatul, distantarea fizica si cu purtatul mastii nu se mai rezolva nimic daca nu se face testarea in masa, carantinarea si izolarea. Guvernul Romaniei, inchide piete, scoli, stadoane, interzice pelerinaje si blocheaza spitale si nu stie decat sa dea vina pe romani, pe elevi, pe adolescenti, pe vanzatorii din piete, pe batrani, pe oricine dar, acest guvern nu isi asuma absolut nimic si cred ca ne-am descurca cu mult mai bine fara guvernu asta sau cu un alt guvern de la un alt partid, pentru ca acest guvern este un dezastru si o catastrofa. Si mai nou isi bat joc si de credinta in Dumnezeu, de credinciosi si de toate cele sfinte, parca ar fi un guvern anti-christ si ateu. Macar de USR-isti ne-am convins ca sunt atei si anti-christi. Poporul roman trebuie sa se destepte si sa ia deciziile care sunt bune pentru el atunci cand merge sa voteze.
    • +2 (2 voturi)    
      Ce reactie o sa ai cand intram in lockdown? (Marţi, 10 noiembrie 2020, 15:20)

      RDU2 [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

      Sunt curios ce reactie o sa ai cand intram in lockdown total? Acum zic ca trebuie izolare si carantinare, da?
      Pun pariu ca daca Doamne Fereste mai vine un lockdown total o sa fii printre primii care urla ca acelasi guvern e incompetent si in loc sa ne lase daci liberi pe strazi, ne tine ca animalele in casa. Am dreptate?
      Oricum o dai, nu e bine, numai guvernul e de vina. Dupa voi e de vina pentru toata pandemia asta la nivel mondial, guvernul asta rau care nu e de-al vostru a generat virusul ca ne vrea raul.
    • +6 (8 voturi)    
      Te-ai gandit matale ... (Marţi, 10 noiembrie 2020, 15:30)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

      ... ca daca nu pricepi ceva poate problema e la matale?

      Pana una alta, catastrofa a fost provocata de multimea mare de dobitoci care nu pricep gravitatea situatiei, si carora orice le-ar zice guvernul li se rupe de raul pe care-l pot face.

      Si tot pana una alta, chiar daca nu pricepi matale cum, in urma masurilor recente, rata de reproductie a bolii a inceput sa scada, ceea ce inseamna ca masurile functioneaza, chiar daca nu pricepi matale cum.

      Acuma, tot din cauza lipsei matale de pricepere, o sa ti se para inexplicabil si faptul ca macar inca 2-3 saptamani de-acuma, chiar daca masurile functioneaza, numarul zilnic de cazuri s-ar putea sa mai creasca. Si numarul celor ce mor va creste chiar si dupa ce se stabilizeaza numarul de infectii zilnice. Da' tocma' aia e problema: cu pricepere la fel de redusa ca a matale, da' cu la fel de multa aroganta si indignare, si convingerea ca ei stiu mai bine decat specialistii, sunt mult prea multi in Romania. Si aia, voluntar sau nu, saboteaza toate eforturile guvernului de-a stapabi epidemia.

      In plus, aia cu ce nu se face sunt gogosi. In momentul de fata exista echipament de protectie suficient, se distribuie si se foloseste, si sunt zeci de mii de oameni in carantina sau izolare. Testarea intregii populatii e o aberatie. N-o fac decat tari mici, cu populatie de cateva milioane, si chiar si acolo n-ajuta la mare lucru. Toate tarile care au reusit sa cvasi-elimine infectia au facut-o prin exact aceleasi masuri pe care le ia si guvernul nostru. Doar atat ca acolo populatia nu si-a batut joc de ea insasi, nerespectand regulile. Daca nu ma crezi, vezi istoricul Noii Zeelande si al Taiwanului, si vezi care-au fost masurile aplicate pe parcursul timpului. Cu o mica mare diferenta: tocmai pentru ca la ei populatia nu si-a batut joc de ea insasi, ei nu s-au confruntat niciodata cu o solicitare a sistemului medical la fel de ridicata cum avem noi acuma, asa ca ei nici n-au ajuns macar in situatia in care suntem noi acuma.
      • -3 (7 voturi)    
        știre Hotnews (Marţi, 10 noiembrie 2020, 16:53)

        di livio [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        „Încă un focar de mare amploare în Prahova: 73 de persoane, infectate cu coronavirus la un centru pentru persoane cu handicap” Focare fără număr în instituțiili esperților tătari și arafați...și tot io îs făcut dobitoc și imbecil de postacii de partid și de stat...oi fi, da nu chiar cum credeți voi...așa vom umbla cu botnița în aer liber pîn la moarte...moarte de covrig, că alte boli nu mai sînt în Ro
        • 0 (2 voturi)    
          Normal, si pe buna dreptate (Marţi, 10 noiembrie 2020, 18:59)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui di livio

          Ce ziceti dvs. denota lipsa de intelegere stiintifica. Asa cum cu un ghiocel nu se face primavara, in statistica dintr-o singura valoare dintr-un set mare de date nu poti sa deduci nimic. Poate doar prostii.

          Nu care cumva sa va uitati pe graphs.ro, ca acolo e doar statistica, si cu intelegerea dvs. mai mult va-ncurca decat va descurca.
        • -2 (2 voturi)    
          ...."tot.... (Marţi, 10 noiembrie 2020, 21:45)

          Valtran [utilizator] i-a raspuns lui di livio

          ....io îs făcut dobitoc și imbecil de postacii de partid și de stat...oi fi, da nu chiar cum credeți voi"

          Da' cum ?
    • +3 (5 voturi)    
      te contrazici ... (Marţi, 10 noiembrie 2020, 16:24)

      GNG [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

      ...singur in declaratii, ba guvernul nu a luat masuri, ba a luat masuri prea dure: blocarea credintei, apropo, pupatul moastelor nu are legatura cu credinta, asta daca ai citit cele 10 porunci si ai inteles ceva din ele. Care sunt masurile eficiente pe care voi le luati daca sunteti pusi sa guvernati? Aveti idei? Pana acum, de luni de zile, nimeni nu a venit cu o singura idee constructiva si aplicabila la conditiile actuale....
    • +3 (3 voturi)    
      Wow (Marţi, 10 noiembrie 2020, 16:29)

      _Un stelist_ [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

      Ce raționament întortocheat și frumos ca să spui să votăm psd... Marș, postacule!
  • +2 (4 voturi)    
    Aviz coronascepticilor (Marţi, 10 noiembrie 2020, 16:18)

    oxbridge [utilizator]

    - 314.295 persoane infectate înseamnă între populația rezidenta la 01.07.2018 in Constanta (314.060) și in judetul Caras Severin (320.507).
    - 8.186 persoane decedate înseamnă între populația rezidenta la 01.07.2018 in Pancota AR (8.154) și Techirghiol CT (8.207).
  • +2 (4 voturi)    
    Stati sa vina iarna full time (Marţi, 10 noiembrie 2020, 16:54)

    Parzivall [utilizator]

    Sa vedeti atunci cazuri, asta e doar inceputul!!!
    • +1 (3 voturi)    
      Daca lumea respecta regulile, ... (Marţi, 10 noiembrie 2020, 19:01)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

      ... indiferent c-o face de voie sau de nevoie, amploarea infectiei scade, si o sa avem tot mai putine cazuri noi zilnice - si implicit tot mai putini morti.

      Aia-i toata smecheria. Daca vrem sau nu sa scada numarul de morti. Ajunge ca un numar mic sa-si bage picioarele, sa umble din casa-n casa, sa se vada cu o gramada de lume, ca eforturile celor care chiar respecta regulile sa fie degeaba. Da' daca le zici dobitocilor alora ca din cauza lor mor oameni, te alegi cu injuraturi.
      • -1 (5 voturi)    
        Vorbesti de parca toata tara ar chefui (Marţi, 10 noiembrie 2020, 21:24)

        Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Di s-ar vizita peste tot!!! Vorbesti de parca nimeni nu ar respecta regulile. In proportie covarsitoare se respecta si totusi virusul a luat-o razna!!! Ghici why???
  • -2 (2 voturi)    
    ha (Marţi, 10 noiembrie 2020, 20:34)

    Gabr [utilizator]

    circul continua
  • +1 (1 vot)    
    Pe ce facem pariu? (Marţi, 10 noiembrie 2020, 22:29)

    Andy500 [utilizator]

    Ca la ATI nu vor depasi 1200 de cazuri?
    E logic. 1200 de paturi avem , atatea cazuri vor fi!
    Din martie si pana in octombrie guvernul a frecat mielu' in loc sa faca mai multe paturi ATI REALE, nu din alea pe hartie!
    • +1 (1 vot)    
      Draga Andy, (Miercuri, 11 noiembrie 2020, 10:04)

      Alynna [utilizator] i-a raspuns lui Andy500

      pariul asta e irelevant.
      Important este sa nu ajungem la ATI!!! Indiferent de cate paturi sunt!
      Am 4 doctori in familie: 1 urgenta, 1 ATI, 1 medic de familie, baiatul anul 6 face voluntariat la DSP. Si e foarte rau ce se intampla pe la ei , pe la "birou".
      Poti sa ai trei catralioane de paturi, nu ai"operatori" pentru ele (nici doctori, nici asistenti), ca sa nu mai vorbim de DSP unde este absolut dezastru!!!! Deprofesionalizare, nepasare, haos!!!!
      Orice om normal (fie el dac liber sau nu) ar trebui sa se asigure ca nu va ajunge pe paturile alea pe care le vrei cumparate repede!!!! Asta se poate face doar respectand regulile! Pe bune, ce se intampla in viata ta daca stai si tu cuminte cateva luni (fara umblat aiurea prin magazine, cabane, chefuri, gratare, etc?) Stai acasa cu cei dragi, citeste, comunica, invata ceva nou (o limba straina, un program nou de IT, repara-ti chestiile stricate din casa, zugraveste, danseaza, fa sport...lasa cateva luni aglomeratia, nu ti se va intampla nimic!
      Pentru cancer nu prea avem masuri preventive, el este acolo, in noi, il faci si ...gata.
      pentru aceasta boala exista cateva masuri eficiente: respecta-le!
      In primavara nu se gaseau masti, toti am cumparat la preturi f mari (5-7 lei/buc) daca am gasit, era o vanatoare pentru ele.
      Acum ele au devenit...botnite!!! Gandire de om manipulabil, superficial si...nesimtitt.
      Deci, stay away de paturile ATI (vechi sau noi:)
      • +1 (1 vot)    
        In 6 luni? (Miercuri, 11 noiembrie 2020, 16:07)

        Andy500 [utilizator] i-a raspuns lui Alynna

        Nu crezi ca se gaseau destui 'operatori' pentru ATI?
        Acum hai sa fim seriosi, orice medic, care si-a terminat studiile cu nota de trecere, poate sa urmeze un minim curs de instruire ATI, chiar daca e dermatolog sau pe SMURD!

        Sunt de acord ca trebuie sa ne ferim sa ajungem la spital, dar sunt foarte muti 'nestiutori', ca sa le zicem asa. Nu putem sa-i lasam sa moara!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by