Coronavirus: Doi părinți din Galați și-au retras copiii de la școală pentru că restricțiile le încalcă dreptul la sănătate și liberă mișcare

de N.O.     HotNews.ro
Marţi, 20 octombrie 2020, 18:19 Actualitate | Coronavirus


Coronavirus Romania
Foto: Agerpres
Doi frați, elevi în clasele a III-a și a V-a la aceeași unitate de învățământ din Galați, au fost retrași de la școală de părinții lor. Aceștia au depus o cerere la secretariatul școlii prin care au explicat că restricțiile le afectează copiilor dezvoltarea din punct de vedere emoțional, psihic și fizic, relatează Mediafax.

Părinții au stabilit că din cauza restricțiilor impuse de autorități în timpul epidemiei de Covid-19 cei doi frați nu vor merge la școală până la începutul anului școlar viitor.

„Subsemnații..., în calitate de părinți ai elevilor...., înscriși în clasa a V-a și a III-a la Școala 25 Galați vă solicităm să luați act de retragerea copiilor noștri de la cursurile școlare ale anului 2020-2021, urmând să-i înscriem pentru continuarea studiilor în anul școlar 2021-2022. Vă aducem la cunoștință că hotărârea de a ne retrage copiii de la școală am luat-o având în vedere situația actuală din țara noastră, precum și faptul că sunt impuse restricții și sunt limitate și încălcate drepturile copiilor la sănătate, la liberă mișcare”, scrie în documentul trimis conducerii școlii.

Părinții își explică decizia tot prin intermediul hârtiei adresate directoarei școlii.

„Noi, în calitate de părinți, v-am adus la cunoștință faptul că nu suntem de acord cu măsurile impuse în școală, că nu suntem de acord cu limitarea și încălcarea drepturilor copiilor noștri și nu numai. Noi, în calitate de părinți, apreciem că prin impunerea restricțiilor și prin limitarea și încălcarea drepturilor copiilor se aduce o atingere gravă dezvoltării normale atât din punct de vedere psihic, emoțional și fizic. Atâta timp cât conducerea școlii și nu numai nu au reușit să găsească cele mai bune soluții în vederea continuării procesului de învățare, ne-am văzut nevoiți să procedăm la retragerea copiilor de la cursurile școlare aferente anului școlar 2020-2021.

Reprezentanții școlii au informat conducerea Inspectoratului școlar despre această situație. Inspectorul general al județului Galați susține că încă de la începutul anului școlar părinții s-au împotrivit măsurilor luate de autorități.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9453 vizualizari

  • +5 (23 voturi)    
    aici au dreptate părinții: (Marţi, 20 octombrie 2020, 18:27)

    Mariobrutte [utilizator]

    „se aduce o atingere gravă dezvoltării normale atât din punct de vedere psihic, emoțional și fizic.”

    Orice psiholog neînregimentat politic poate să confirme impactul negativ ireversibil pe care perioada asta îl produce copiilor.
    • +3 (23 voturi)    
      >>>> (Marţi, 20 octombrie 2020, 19:26)

      GemstonePig [utilizator] i-a raspuns lui Mariobrutte

      Absolut. Tinandu-i in casa pentru un an se vor dezvolta armonios fizis si psihic. Desigur si vaccinurile sunt interzise pentru ca au aluminiu, sau plumb.
      • +5 (13 voturi)    
        Îi pot duce de exemplu la after-school (Marţi, 20 octombrie 2020, 22:12)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

        unde imbecilii de guvernanți nu văd a exista probleme; există spații private de învățare, unde oamenii responsabili pot încălca cu bună știință regulile imbecile, impuse de guvernanți acestei populații fără discernământ social, și pot face educație; pot lucra 1 an de zile la imaginația lor, citind cât mai multe povești; pot să alerge cu ceilalți copii prin parcuri, pot călători cu părinții etc.
        Părinți responsabili - precum se dovedesc cei care cresc acești copii - știu cum să folosească util acest an.
    • +4 (22 voturi)    
      nuuuu, nu cred (Marţi, 20 octombrie 2020, 19:41)

      justin [utilizator] i-a raspuns lui Mariobrutte

      Vorbim de o pandemie mondiala care a facut peste un milion de morti si care e departe de a fi gata. Impact psihologic? Crezi?

      Oare cum faceau englezii cand li se spunea sa mearga in buncar pentru a se feri de bombele nemtilor? Cred ca erau cativa care nu plecau, ca deh, lor nu le zice nimeni ce sa faca. Si e ok! Dar cei care nu se supun acum, nu afecteaza doar propria viata, ci si pe a celor din jur.

      Si tot asa, englezii aia le-au zis nemtilor, gata fratilor! Ajunge! Vom avea efecte psihice pe termen lung daca continuati sa ne bombardati! Si nemtii imediat i-au ascultat, Numai pandemia asta nu vrea sa se opreasca la loc comanda
      • +5 (15 voturi)    
        Copiii englezilor se duceau la școală în război (Marţi, 20 octombrie 2020, 22:15)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui justin

        Au fost mutate cursurile în afara Londrei special pentru a proteja copiii și pentru a nu le întrerupe educația.
        • +5 (11 voturi)    
          Wow (Miercuri, 21 octombrie 2020, 1:06)

          tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          Iti dai seama ca acei copii au fost relocati in nordul tarii FARA PARINTI !!!! Nu au fost mutati 2 strazi mai sus, au fost mutati in nordul si centrul Marii Britanii, la sute de km distanta. Acei parinti si-au revazut copii dupa 4 ani ... da, ,copii si-au continuat studiile dar au fost separati de familie pt a ii pune la adapost de raidurile aeriene si bombele V2.

          Deci, acei parinti au putut sa se desparta de copii pt ai proteja, voi nu puteti indura "calvarul" sa poarte masca si sa se spele pe maini mai des ... bravo natiune de pui de daci!
          • +2 (6 voturi)    
            Sute de ani copiii au fost trimiși de acasă (Miercuri, 21 octombrie 2020, 9:59)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

            ca ucenici, ca să devină preoți, la internate, la „curți străine” etc cu scopul de a fi educați și dintr-o dată tudor74 descoperă o problemă care a avut loc în timpul războiului...
            Copiii mei nu se spală pe mâini mai des, ei se spală LA FEL de des ca anul trecut.
        • -1 (1 vot)    
          Cine a vorbit despre intreruperea educatiei? (Miercuri, 21 octombrie 2020, 14:00)

          justin [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          Despre ce vorbesti? Educatia continua, online. Nu a zis nimeni sa nu fie educati copii.

          Intre separarea de parinti si educatie online care crezi tu ca ar fi impactul psihologic mai mare?
          • +2 (2 voturi)    
            Educația se poate face doar între alți oameni (Miercuri, 21 octombrie 2020, 15:38)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui justin

            Online se pot transmite doar informații, nu se poate face educație.
            Aș fi curios să știu, dacă tu ai accepta să te opereze un chirurg care a făcut „practică” online; dacă ai accepta să urci într-un avion pilotat de o persoană care a condus avioane doar pe simulatoare; dacă ai accepta să locuiești într-o clădire ridicată de un constructor care a construit doar pe calculator etc.
            Educația online este mai dăunătoare pentru dezvoltarea copilului decât separarea de părinți; o parte din liceeni învață la internate, o mare parte din studenți se mută în orașele-centre universitare (o altă parte se mută din România) și-și văd părinții poate o dată la câteva luni; știi să existe probleme în dezvoltarea acestora?
            • -1 (1 vot)    
              Educatia (Miercuri, 21 octombrie 2020, 16:55)

              Idi O'Tool [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

              Se poate face si online. Ce nu poti face online este experienta. Experienta se construieste. Un pilot care piloteaza doar pe simulator nu este needucat. Este insa cert lipsit de experienta. Si da, experianta face parte din educatie. Este insa o subclasa a educatiei.
              • +1 (1 vot)    
                Tu vorbești de cultură, nu de educație (Miercuri, 21 octombrie 2020, 18:14)

                hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Idi O'Tool

                cultura se obține din cărți, educația nu se poate construi decât cu ajutorul practicii.
                • -1 (1 vot)    
                  nonsens (Miercuri, 21 octombrie 2020, 20:31)

                  justin [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

                  Educatia nu se poate face decat iintre oameni? Cum sa spui asemenea aberatii?

                  E cert ca majoritatea oamenilor, copiilor, au nevoie de un mentor. Cineva care sa ii ghideze. Online nu inseamna ca acel cineva nu exista, ci doar nu e langa tine. Diferenta, oricat te-ai stradui tu sa spui ca exista, e minima.

                  Practica nu are treaba cu scoala online. Desigur viitorii doctori trebuie sa castige experienta in campul muncii. La fel ca oricare alt student. Nicio legatura cu scoala online
                  • +2 (2 voturi)    
                    Ce dovadă mai bună de ignoranță decât ce ai scris? (Miercuri, 21 octombrie 2020, 23:45)

                    hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui justin

                    Dacă vrei să produci materie biologică inertă în loc să produci oameni, cetățeni cu capacitate de a gândi critic, de a analiza, de a se îndoi și de a avea curajul să nu fie de acord, faci „educație online”.
                    Și tu - ca mulți analfabeți funcționali (a nu se înțelege că te consider așa ci doar că te compar cu ei) - înțelegi greșit rolul școlii; copiii nu se duc acolo ca să li se predea geografie, chimie și Eminescu (acele informații se obțin ușor și ieftin acasă, din cărți), ei se duc acolo pentru a învăța cum să folosească informațiile pe care le primesc în cadrul SOCIETĂȚII, pentru că educația îi pregătește pentru a fi viitori membri ai societății (să construiască viitorul: să găsească vaccinuri, tratamente, energie mai curată, să scrie povești noi, să descopere noi universuri etc).
                    Rectific: copiii mei sunt educați pentru aceasta, însă n-am absolut nicio problemă ca ai „tăi” să ajungă niște simple „fantome” care trăiesc în online, chiar te încurajez, pentru că am să-i mai învăț un lucru important pe ai mei: cum să-i facă pe ai „tăi” de bani.
                    • -1 (1 vot)    
                      :))) (Joi, 22 octombrie 2020, 12:15)

                      justin [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

                      Nu ai scris nimic pertinent.

                      intrebarea e simpla. Care parte din invatatul online blocheaza ce ai spus tu? Care e motivul pentru care, crezi tu, invatatorii nu ar putea sa faca exact ce ai scris tu acolo, in online?

                      Daca vorbim strict de educatie, ea continua si se poate face in foarte mare masura la fel ca si cea fata in fata.


                      Daca vorbim despre capacitatea copiilor de integrare in societate/grup, cu reguli, cu integrare emotionala, relatii samd, acolo da, este mult diminuata.

                      Chiar si asa, nu discutam despre o perioada de ani de zile, Vorbim, pana in momentul de fata, de cateva luni, maxim 1 an scolar. Chiar nu cred ca e ceva ce nu poate fi recuperat rapid.
                      • 0 (0 voturi)    
                        Mai pertinent decât că educația nu se face online (Joi, 22 octombrie 2020, 23:15)

                        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui justin

                        ce-ar fi?
                        Sunt curios cum educi tu spiritul muzical al elevilor sau pe cel artistic (știi că un om are nevoie și de frumos?); cum îi înveți să fie solidari (pentru că tot ne bagă masca-n suflet niște unii fără multă minte), să iubească natura, să facă schimb de bune practici, să învețe unii de la alții?
                        Cred că cer prea mult; spune-mi un singur lucru: cum poate arăta învățătorul unui copil cum să țină stiloul în mână și cum îi poate ghida de la distanță mâna ca să-l „deseneze” pe „a” mic?
  • -3 (21 voturi)    
    De bun simt (Marţi, 20 octombrie 2020, 18:46)

    Idi O'Tool [utilizator]

    Dupa modul in care e redactata scrisoarea, parintii sunt educati. Nu au decat sa isi educe copiii acasa, mai ales daca la randul lor stau acasa. Singura problema e ca la inceputul anului scolar urmator situatia va fi aceeasi. De ce? Simplu: nu vor putea fi produce suficiente doze de vaccin.
  • -1 (17 voturi)    
    Au dreptate (Marţi, 20 octombrie 2020, 19:07)

    ac [utilizator]

    Sint de acord cu ce au facut si au spus.
  • -1 (15 voturi)    
    dreptul la sanatate - -incalcat...? (Marţi, 20 octombrie 2020, 19:09)

    PedaGogu [utilizator]

    De ce nu sugereaza ei, in calitate de parinti, care ar fi cele mai bune soluții în vederea continuării procesului de învățare?
    • -1 (11 voturi)    
      cele mai bune solutii (Marţi, 20 octombrie 2020, 20:18)

      alex34 [utilizator] i-a raspuns lui PedaGogu

      ar fi pentru ei fara masca, fara spalat pe maini, sa creasca copiii liber, sa li se permita orice si sa nu li se interzica nimic ca se lezeaza psihic..., dupa un an in casa o sa fie foarte "armonios" dezvoltati...daca mai pui si ca pierd un an si o sa-si piarda si colegii de clasa.., nasol cu asa parinti..
    • +1 (9 voturi)    
      Îți zic eu: copiii să meargă la școală (Marţi, 20 octombrie 2020, 22:19)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui PedaGogu

      Pentru ei COVID-19 este mai puțin periculoasă decât o răceală de o zi, iar gripa este de vreo 10 ori mai periculoasă.
      Părinții de copii școlari au între 20 și 40 de ani (foarte rar 50 iar cei de 60 sunt excepții), deci nici ei nu au probleme cu îmbolnăvirile, iar în cazul copiilor care au părinți cu probleme există opțiunea internatelor, plătite de stat, sau a școlii online - doar cu ei.
      • +2 (8 voturi)    
        Tipic (Miercuri, 21 octombrie 2020, 1:09)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

        Pe mine nu ma afecteaza covid ca sunt tanar, pe aia care ii imbolnavesc si mor, nu e treaba mea, e problema lor ca sunt batrani sau sunt deja bolnavi!

        Sila imi e natia asta!
        • +2 (4 voturi)    
          Dacă nu mă afectează, cum îi îmbolnăvesc pe alții? (Miercuri, 21 octombrie 2020, 10:14)

          hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

          De când a devenit treaba mea să am grijă de cei bolnavi?
          Plus că, oricâtă grijă aș avea eu de cineva căruia i se strică ficatul, acesta tot va muri, pentru că... i s-a stricat ficatul.
          Ce să-i fac eu celui de 200 de kile căruia îi crapă inima, pentru că i-e lene să se miște juma de oră, sau celui căruia îi explodează plămânii de la 3 pachete de țigări pe zi fumate?
          Da, fiecare individ în parte este dator să se protejeze, iar ceilalți sunt datori doar să nu-i producă cu vinovăție o vătămare; ca societate, avem grijă de victime și de cei vulnerabili care au în primul rând ei grijă de ei (așa cum nu-i dai celui de 200 de kile o inimă nouă, nu-i dai nici pat ATI - decât dacă ai în plus - atunci când n-are atâta minte încât să stea departe de zone unde este expus riscurilor) - atât și nimic mai mult.
        • +2 (4 voturi)    
          Treaba e simpla (Miercuri, 21 octombrie 2020, 10:50)

          Idi O'Tool [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

          Daca stii ca exista riscul sa te imbolnavesti TU SINGUR iti impui modul in care sa nu-i imbolnavesti pe altii.

          Tu insa esti un suflet nobil: cand te scoli dimineata te rogi pentru cei flamanzi care mor de malnutritie, apoi pentru cei care nu au apa, apoi pentru cei din favele, apoi pentru populatia saraca din Africa. Sau vietile lor nu conteaza? Ah, conteaza la fel dar nu ne pasa de ele. Deci si tu esti un mic ingeras ipocrit.

          PS: am 41 de ani si astm. Nu mi-am vazut tatal de un an ca sa nu il imbolnavesc si ca sa nu ma imbolnavesc de la cineva in avion. Toate acestea sunt reguli impuse de mine, nu de stat. Din acelasi motiv port respirator, nu pentru ca imi impune statul ce sa fac. Deci protectia celorlalti fata de boala ta este RESPONSABILITATEA TA, nu a statului. In rest, daca ti vrei sa iti traiesti viata, nu vad de ce se baga statul in viata ta. Nu se baga nici cand bei sau fumezi. Crezi ca acele probleme nu ii afecteaza pe ceilalti?!?!?
          • 0 (0 voturi)    
            Mergi cu masina (Miercuri, 21 octombrie 2020, 15:17)

            Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Idi O'Tool

            Mergi cu masina, fa testul, stai cu tatal tau, cine stie cine altcineva il imbolnaveste si o sa plangi toata viata ca pentru ca ai stat speriat sa te pazesti...si sa il pazesti...
            • 0 (0 voturi)    
              Sa merg cu masina in Romania? (Miercuri, 21 octombrie 2020, 16:57)

              Idi O'Tool [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

              Cred ca glumesti. Eu nu conduc in Romania sau in tari in care se conduce la acelasi nivel sau mai rau. Incercand sa respect regulile sunt un pericol pentru mine si ceilalti.

              Cat despre speriat nu sunt. Sperietura sau frica nu ajuta la nimic. Sunt niste decizii rationale, nu bazate pe frica. Ce castig vs ce pierd.
  • -1 (1 vot)    
    izolare sociala (Miercuri, 21 octombrie 2020, 5:05)

    linum [utilizator]

    Aceasta-i cu adevarat distantarea sociala si izolarea sociala. Parintii au decis sa-si izoleze social copiii, atata timp cat ei nu-si pot continua viata normal. ,,Normal'' insemnand sa participe impreuna cu intreaga societate la parcurgerea tuturor etapelor de adaptare sau de rezolvare a situatiei, conform varstei si conditiilor, ca si ceilalti copii.
    Ca sa poti face scoala acasa cu copiii...trebuie sa ai si pregatire pedagogica, nu doar studii universitare.
  • -3 (5 voturi)    
    14 vs 365 (Miercuri, 21 octombrie 2020, 8:25)

    kilroy456 [utilizator]

    Pentru ca nu sunt de acord ca copiii sa stea separati de colegi chiar si pentru doar 14 zile, parintii au hotarat ca e mai destept sa-i separe ei pentru 365 de zile.
    Pentru ca orice efect negativ care s-ar fi produs in 14 zile sa fie, in cazul copiilor lor, de 25 de ori mai mare fata de ceilalti copii.
  • -1 (5 voturi)    
    Oameni prosti (Miercuri, 21 octombrie 2020, 9:11)

    Hababaeba [utilizator]

    am mai vazut. De obicei natura are grija sa ii elimine (evolutiv, statistic vorbind). Dar aici vor suferi si copii si e pacat ca statul nu are mecanisme mai convingatoare de interventie in astfel de cazuri (de exemplu ca in Norvegia). Asta e inca un caz in care democratia da rateuri (pe primul loc si la mare distanta este cum a reusit Dragnea sa manipuleze o tara intreaga).


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by