Medicul Virgil Musta: Ideal ar fi să se blocheze totul două sau trei săptămâni/ Acum va trebui să alegem între ce putem salva şi ce nu putem salva

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 20 octombrie 2020, 13:08 Actualitate | Coronavirus


Virgil Musta
Foto: Facebook
Medicul Virgil Musta de la Spitalul de Boli Infecţioase ”Victor Babeş” din Timişoara este de părere că pentru o scădere însemnată a numărului de cazuri de COVID-19 este nevoie de un blocaj total de două sau trei săptămâni, însă "din păcate este an electoral". El spune că explozia de cazuri va fi greu de stopat: "Acum va trebui să alegem între ce putem salva şi ce nu putem salva".

Întrebat ce ar trebui să facă autorităţile din România, având în vedere creşterea cazurilor de infecţii cu virusul SARS CoV-2, medicul Virgil Musta a declarat pentru News.ro că ar fi necesar un nou blocaj de două-trei săptămâni.

”Ar trebui impuse niste reguli mai stricte şi avut mare grijă să se implementeze. Degeaba e interzis să ne adunăm în număr mare, când chefurile continuă. Dacă nu eşti ferm... Şi poate gândit foarte bine... Ideal, poate ar fi bine să blochezi totul două - trei săptămâni, dar din păcate este an electoral. Trei săptămâni, dacă s-ar bloca, ar fi o măsură bună, dar nu ne putem permite deoarece industria ar fi afectată”, a declarat medicul Virgil Musta.

Întrebat, de asemenea, dacă putem vorbi de o scăpare de sub control a pandemiei de coronavirus, Musta a declarat că acest comportament de nerespectare a măsurilor de protecţie a dus la explozia de cazuri.

”Putem vorbi, este într-o progresie geometrică. Aşa se întâmplă şi în străinătate şi e mai greu de respectat. Dacă respectam acum trei luni, nu eram aici. Nerespectând, încetul cu încetul ne contaminăm. Acest comportament a dus la explozia de cazuri care va fi greu de stopat. Este rău că nu mai avem timp. În sensul presiunii asupra sistemului de sănătate. Una era să se întâmple când spitalul era gol, alta e când spitalul e plin. Acum va trebui să alegem între ce putem salva şi ce nu putem salva. Să zicem că sunt persoane care vin cu forme medii şi uşoare, acum îi trimitem acasă şi sperăm să nu evolueze sever”, a declarat Musta.

Medicul timişorean a mai spus că lucrează la un proiect de monitorizare a pacienţilor prin serviciul de telemedicină.

”Lucrez la un proiect pentru pacienţii cu SARS CoV-2 pe care să îi monitorizăm prin telemedicină. Problema este că acest proiect presupune nişte costuri, iar deocamdată nu am identificat sursa de finantare”, a adăugat Musta.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7889 vizualizari

  • 0 (12 voturi)    
    inacceptabil (Marţi, 20 octombrie 2020, 13:13)

    getmyextip [utilizator]

    Orice blocare totala este absolut inacceptabila, indivizi ca asta nu ar trebuie sa mai fie lasati sa vehiculeze astfel de idei/propuneri
    • -4 (6 voturi)    
      eu zic ca daca-l cauti pe musta la descententa (Marţi, 20 octombrie 2020, 15:27)

      Mary80 [utilizator] i-a raspuns lui getmyextip

      poate gasesti si de el ca e fiul unui fost securist tortionar.
  • -6 (12 voturi)    
    Un incompetent și un impostor (Marţi, 20 octombrie 2020, 13:14)

    Un cititor [utilizator]

    Unde n-au habar cum să procedeze, dau vina pe COVID. Niște felceri.
  • +2 (12 voturi)    
    iti zic eu ce putem salva si ce nu (Marţi, 20 octombrie 2020, 13:16)

    sentenced [utilizator]

    Putem sa ne salvam economia si tot ce ne aduce aceasta, in special posibilitatea de a supravietui in aceasta lume moderna, urbana, in care nu poti planta cartofi in trotuarul din fata blocului (asadar viata insasi depinde de economie).

    Ce nu putem salva: oamenii cu comorbiditati care vor muri oricum in cursul acestui an, cu sau fara covid.
    • -1 (3 voturi)    
      Dreptul la viata (Marţi, 20 octombrie 2020, 20:40)

      Valtran [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Drepturile omului din prima generatie se impart in : absolute (5) si relative (19).
      Desi Dreptul la viata este considerat absolut, are , totusi, 3 derogari :
      1) legitima aparare
      2) opozitia violenta la o arestare legitima
      3) reprimarea unor tulburari violente sau a unei insurectii (EXACT ASA este exprimarea din Manualul D.O.  al APADOR-CH).

      ATAT ! Repetet, ATAT scrie despre derogari si exceptii de la dreptul la viata.

      NU SCRIE nimic despre :
      1) comorbiditati.
      2) varsta victimelor.
      3) starea economiei mondiale, nationale, judetene sau comunale/satesti.
      4) orice altceva

      Prin urmare, Dreptul la viata POATE fi invocat ( si TREBUIE invocat) in cazul tuturor celor decedati din cauza unor imbecili inconstienti.
      Nimeni nu este "racit/gripat", spun medicii,. Este vorba de un virus ucigas .
      Si conteaza ce spun medicii, nu lacatusii-mecanici.

      Medici pe ale caror diplome scrie "Facultatea de medicina" si nu altceva.

      Si nu stabilesti tu cine, cand si cum sa moara, ca nu esti Dumnezeu !
    • 0 (0 voturi)    
      Deci până la urmă Ceaușescu avea dreptate... (Miercuri, 21 octombrie 2020, 17:45)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      ...cu grădinile de zarzavaturi din fața blocului, în care se mai plantau chiar și cartofi!
  • +1 (9 voturi)    
    ... (Marţi, 20 octombrie 2020, 13:16)

    cartograful [utilizator]

    Adica practic sa va faca societatea treaba tovarase doctor. Eu sunt curios daca "se inchide totul" cine mai produce/aduce medicamente si daca toar'su doctor stie cat dureaza sa opresti si sa pornesti o linie tehnologica sa zicem pt. piese auto, nu pentru chestii complicate cum ar fi de exemplu o penicilina sau fibre sintetice. Si ce fac aia cu boli cronice de exemplu. Am auzit ca s-a prins si presedintele ca nu s-au mai raportat infectii nosocomiale. Cica au murit toti de Covid.
  • +2 (6 voturi)    
    intrebare (Marţi, 20 octombrie 2020, 13:18)

    Robert_Jordan [utilizator]

    Auziti...am si eu o intrebare? Dar care e rata de supravietuire a pacientilor de la terapie intensiva? Adica daca am avea 100.000 de paturi la terapie intensiva toti cei care ar ajunge acolo ar fi salvati?

    Cu alte cuvinte cine ne omoara? Covid 19 sau lipsa paturilor la terapie intensiva?
    • +1 (1 vot)    
      Dacă toate paturile sunt ocupate cu covidați... (Marţi, 20 octombrie 2020, 20:10)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Robert_Jordan

      ...dacă suferi un accident mai grav sau o traumă care nu poate tratată decât la terapie intensivă, mori!

      Asta nu pricepeți voi (atât vă duce mintea), că la ATI poți ajunge dintr-o sumedenie de motive.
  • +6 (8 voturi)    
    mda (Marţi, 20 octombrie 2020, 13:23)

    SoulSearcher [utilizator]

    da ar fi fain..

    dar tu ai putea sa nu primesti bani vreo 2-3 saptamani ???

    sa sisteze salariile si pensiile la bugetari vreo 2-3 saptamani, cat si mediul privat e inchis vreo 2-3 saptamani..

    sunt de acord cu aceasta solutie

    sa inchidem TOT 2-3 saptamani, iar bugetarii si pensionarii de lux sa nu`si primeasca salariile si pensiile, astfel facem si economie la buget
  • +1 (9 voturi)    
    Singura minte lucida. (Marţi, 20 octombrie 2020, 13:24)

    Marionette [utilizator]

    Vrem rezultate rapid? Oprim totul si in 3 saptamani avem fie bolnavi care s-au vindecat pe strada, fie bolnavi care au murit in cosciuge, fie cazuri atipice inca infectioase dar numarul de nou infectati va scadea radical.
    O inchidere de 3 saptamani, o luna, dar fara magazine alimentare, fara farmacii, sa nu mai existe motive de iesit afara. Cine iese afara va fi interpelat de politie si condus la spital sau la puscarie.
    Nu, n-ar fi o idee rea deloc.
    Altfel de la 5000 cazuri ne vom duce la 1000 in 6 luni de purtat masca. Pentru ca legea nu este impusa.
    • -1 (7 voturi)    
      Norocul nostru ca nu nebunii decid! (Marţi, 20 octombrie 2020, 14:57)

      IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Ia-ti pastilele sau roaga un politist sa te conduca la spital. Sau la puscarie, daca vrei, ca vad ca ai idei radicale... Cred ca ai fi tare fericit in Coreea de Nord, acolo politistii ti-ar depasi asteptarile, i-ar executa pe loc.
    • +1 (3 voturi)    
      lol (Marţi, 20 octombrie 2020, 21:15)

      getmyextip [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Matale ori esti un troll ori pur si simplu nu esti sanatos la cap.
      1 luna de zile cu magazinele alimentare si farmaciile inchise? Pai asta ar insemna ca nu mai ramane nimeni in viata dupa luna aia :)))
  • +1 (7 voturi)    
    Si in timpul blocajului... (Marţi, 20 octombrie 2020, 13:30)

    IoPaNet [utilizator]

    ... medicii vor lucra pro bono?
  • 0 (8 voturi)    
    Amice, esti idiot? (Marţi, 20 octombrie 2020, 13:30)

    accidutzu13 [utilizator]

    Ati mai incercat o data schema asta si a iesit un mare fas.
    Si dupa cele 2-3 saptamani, care se pot face o luna sau doua, cu economia facuta tandari, vom fi sanatosi si infometati.
    • -1 (5 voturi)    
      nu (Marţi, 20 octombrie 2020, 14:38)

      panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui accidutzu13

      vom fi si bolnavi si infometati. am mai inchis tot pt doua luni si care a fost rezultatul? si mai multe imbolnaviri dupa deschidere.
  • -2 (8 voturi)    
    ideal (Marţi, 20 octombrie 2020, 13:44)

    obelisc [utilizator]

    ideal ar fi ca acest domn sa mai taca din gura. Sunt deja sute de mii de contracte de munca inchise, afaceri distruse, economia la pamant... Ce mai vrea? daca nu murim de covid o sa murim de foame. Imi pare rau de fiecare om care moare, dar deja s-au facut prea multe sacrificii. Se distruge viitorul acestei tari. Si asa eram prapaditi, se va alege praful si de noi si de copiii nostri. Ce vrea acest domn, sa ajungem sa dam in cap pe strada pentru o paine? Sigur ca nu e bine ca mor oameni, dar i-a numarat cineva pe cei care au murit de alte boli pentru ca nu au fost tratati? Ne protejam cat putem da viata trebuie sa mearga inainte, scolile sa fie deschise, economia sa mearga, atat cat a mai ramas din ea. Copiii deja au pierdut un an de scoala, acum il pierd pe al doilea, ce o sa facem cu ei? Ii facem cersetori? Toate tarile au inteles ca blocarea tarii nu este o solutie, peste tot scolile merg, numai la noi, dintr-o data, medicii sunt stapani. Sa isi faca treaba lor de medici si sa nu se mai bage in scoli, afaceri si ce mai e in tara asta.
  • +2 (8 voturi)    
    Masca la exterior si amenzi la greu (Marţi, 20 octombrie 2020, 13:53)

    UnOarecare [utilizator]

    si se rezolva
  • 0 (8 voturi)    
    Ne p;lateste Musta salariile alea 2-3 saptamani? (Marţi, 20 octombrie 2020, 13:53)

    Gryphus [utilizator]

    ca eu sunt de acord in cazul asta
  • 0 (6 voturi)    
    să blochezi totul două - trei săptămâni (Marţi, 20 octombrie 2020, 14:05)

    blacksheep [utilizator]

    Tot respectul pentru munca dumneavoastra, dar a considera ca doar populatia este vinovata pentru explozia de infectari cu acest coronavirus, este o eroare.
    Lipsa de profesionalism al DSP s-a vazut deja si mai sunt multe alte probleme ale sistemului de sanatate. Despre politicieni, prefecti si alti trepadusi impicati in eradicarea pandemiei, sa nu mai vorbim. Oricum portul mastii este o bariera firava impotriva pandemiei. Nu cred ca are o eficienta prea mare.
    A bloca totul inca doua saptamani nu rezolva nimic, poate doar sa amane inevitabilul.
    Acest virus este parte din viata noastra de acum, trebuie sa luptam, nu sa bagam capul in nisip.
  • +2 (8 voturi)    
    Pro blocare 2-3 saptamani (Marţi, 20 octombrie 2020, 14:55)

    marinescuanda1441988950431 [utilizator]

    De Craciun si Anul Nou se opreste aproape totul in fiecare an 2 saptamani si nu e nici o problema. Pentru petreceri putem opri. Si eu sunt de parere ca ar trebui oprit acolo unde se poate. Decat sa nu mearga restaurantele, magazinele 1 an, mai bine sa nu mearga 3 saptamani. Acum multe companii lasa oamenii sa lucreze de la domiciliu in regim 50%. Daca ar sta toti acasa in acelasi timp, in mod organizat, ar fi ceva. Mai castigam timp pana apar vaccinurile.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by