Coronavirus în România: A patra zi la rând cu peste 2.000 de cazuri noi. Bilanțul atinge 134.065 / Record de pacienți la terapie intensivă

de C.V.     HotNews.ro
Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 12:51 Actualitate | Coronavirus


Coronavirus Romania
Foto: Lutcanu Iuliana / IPA / PA Images / Profimedia
Alte 2.064 de noi cazuri de infectare cu coronavirus au fost raportate în ultimele 24 de ore în România, bilanțul COVID-19 ajungând la 134.065, potrivit datelor raportate sâmbătă de Grupul de Comunicare Strategică. Este pentru a patra zi la rând în care bilanțul zilnic trece de 2.000 și este atins un nou record. În ultima zi s-au înregistrat alte 32 de decese, în timp ce la terapie intensivă sunt internați 583 de pacienți, cel mai mare număr de la debutul pandemiei.


Până astăzi, 3 octombrie, pe teritoriul României, au fost confirmate 134.065 cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19). 107.058 de pacienți au fost declarați vindecați.

În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 2.064 cazuri noi.

Până astăzi, 4.947 de persoane diagnosticate cu infecție cu COVID-19 au decedat.

În intervalul 02.10.2020 (10:00) – 03.10.2020 (10:00) au fost înregistrate 32 de decese.

Dintre acestea, 1 deces a fost înregistrat la categoria de vârstă 30-39 de ani, 2 decese la categoria de vârstă 40-49 ani, 4 decese la categoria de vârstă 50-59 de ani, 7 decese la categoria de vârstă 60-69 ani, 10 decese la categoria de vârstă 70-79 ani și 8 decese la categoria de peste 80 de ani. Toate decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități.

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 7.734. Dintre acestea, 583 sunt internate la ATI.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 2.496.439 de teste. Dintre acestea 24.847 de teste au fost efectuate în ultimele 24 de ore, 15.455 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 9.392 la cerere.

Pe teritoriul României, 10.817 persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 7.516 persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 23.237 de persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 28 de persoane.

În ceea ce privește situația cetățenilor români aflați în alte state, 6.702 cetățeni români au fost confirmați ca fiind infectați cu COVID-19. Dintre aceștia, 733 au fost declarați vindecați.










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















14716 vizualizari

  • +7 (23 voturi)    
    ieri in Centrul Vechi (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 13:05)

    ..13 [utilizator]

    Nu gaseai o masa libera si era o mare veselie, asta in jurul orei 21.00 - nu stiu ce a fost mai tarziu...Distanta sociala intre mese??? Hai ca este o gluma buna...

    deci ceea ce isi fac junii nostri se cheama lucru manual.

    din pacate la ATI cresterea numarul de locuri ocupate este absolut ingrijoratoare..

    Aglomeratie in metrou si alte mijloace de transport in comun - iar traficul este de belea - bara in bara si poti sa fii fericit ca este inca frumos afara ca sa o iei la pas ca oricum ajungi mai repede pe distante scurte...
    • 0 (22 voturi)    
      Stai acasa (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 13:41)

      Victtor [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      De ce te plimbi in Centrul Vechi si ce cauti in metrou ?
      Ramai acasa pentru a-i feri pe ceilalti de probleme.
      • +5 (15 voturi)    
        Nu asta e ideea (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 15:08)

        imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

        Ce cred eu ca vrea sa spuna e ca noi ne dam peste cap sa ne portejam pe noi si pe altii, cand altora nu le pasa nici de ei nici de altii si nu iau nicio masura.
        • +4 (10 voturi)    
          Hmmm (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 17:58)

          Sah [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

          Lasa copilaria cu "noi protejam pe altii'', tu protejeaza-te pe tine, lasa povestile!
          Nu te mai uita tu in traista altora, vezi-ti de viata ta!
          • -1 (7 voturi)    
            ????? (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 19:22)

            imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Sah

            Despre ce vorbesti amice? Tu de ce crezi ca trebuie purtata masca? Masca protejeaza pe altii, nu pe tine. Se poarta pentru asimptomatici. In plus, tinutul distantei este, din nou, pentru protejarea altora. Si multe altele la fel.

            Maxim spalatul pe maini sau dezinfectarea lor e masura pentru tine.

            Oricum, thumbs up pentru atitudinea egoista. Esti un simbol pentru atitudinea multora. D-aia si am ajuns unde suntem acum si apoi ne miram de ce sunt atatia bolnavi.

            Faptul ca existau persoane care isi cumparau rezutlate negative la test covid (si sa fim sinceri, cine era sanatos nu avea de ce sa faca asta) ca apoi sa apara bolnavi fie la mare fie cand se intorc spun multe, tocmai ca nu protejau pe altii.

            Deci despre ce vorbesti? Ai tu vreo metoda de auto-protectie in afara de statul in casa? Daca revolutionezi medicina, te rog, impartaseste. Poate iei Nobel, cine stie, alaturi de Trump si Putin, ca si aia sunt propusi pentru nominalizari.
            • -1 (5 voturi)    
              masca (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 22:33)

              was [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

              Ceea ce scrii despre masca este valabil la cel mai simplu tip, cel chirurgical. Ia puneti una de tip FPP2 sau 3, ala o sa te protejeze, numai ca nu este asa de confortabil de purtat corect.
              • -1 (5 voturi)    
                Este valabil pentru orice masca (Duminică, 4 octombrie 2020, 0:54)

                imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui was

                Faptul ca FFP2/3 contribuie (nu neaparat ca au scop suprem) si reduc din sanse e ceva, dar masca este gandita pentru protectia altora. Medicii nu o poarta cand opereaza de frica sa nu sara vreun alien din pieptul pacinetului, ca nu opereaza Sigourney Weaver.
                Din aceleasi principii a pornit si spalatul pe maini la doctori, desi inainte de aceasta propunere nu se spalau. E o poveste foarte itneresanta despre introducerea igienei a doctori, mai ales la maternitati, poate ar trebui sa te documentezi.

                Pana una alta masca chirurgicala nu este masca de oxigen sau de protectie gaze. Dar fiecare cum considera.
            • +1 (5 voturi)    
              Hmmm (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 22:59)

              Sah [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

              Ai vazut tu un studiu stiintific, care atesta teoria ta si a tatarului?
              Poate tu ai vazut, ca Olanda, Suedia, etc. nu au vazut!
              Cine este tataru? Cel care spunea ca NU trebuie sa poarte masca decat cei care sunt bolnavi?
              Cauta video cu el si apoi astept sa iti aud parerea!
              Apropo: parca arafat, care nu este medic virusolog, era un criminal (la colectiv) caruia toti hastagistii ii cereau demisia...acum este bun? ;)
            • 0 (0 voturi)    
              Hmmm (Luni, 5 octombrie 2020, 1:00)

              Sah [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

              Stai in casa, sub pat vei fi in siguranta!! :)))
              PS. Nu ti se va simti lipsa...
          • -1 (5 voturi)    
            Cand sanatatea mea.... (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 21:33)

            Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Sah

            ....depinde de comportamentul altora, sa fii sigur ca ma uit la ce fac altii. Si chiar cu foarte mare atentie !
            Si ma indreptatesc sa fac asta si legile scrise si cele nescrise !
            Prin urmare, obisnuieste-te cu ideea ca, daca nu respecti masurile impuse de situatie, cineva o sa cheme politia.
            • +2 (4 voturi)    
              Hmmm (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 23:05)

              Sah [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

              Din cei ca tine isi facea securitatea rost de '"colaboratori'' pe vremuri, la fel erau ''educati'' sa ii toarne pe ''dusmanii de clasa''...care acum au devenit cei care nu cred in masca!
              Nu cred in masca, nu ca nu exista covid, daca te intereseaza poti cerceta ca a scazut capacitatea virusului de a ucide.
              Creste numarul de cazuri dar scade mortalitatea.
              O veste buna, zic eu. ;)
              • -1 (3 voturi)    
                Cel care nu poarta masca... (Duminică, 4 octombrie 2020, 6:46)

                Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Sah

                ......este dusmanul sanatatii oamenilor. Pune in pericol si sanatatea mea si a familiei mele.
                Si nu am de gand sa fiu victima imbecililor fara sa reactionez. De aceea, de cate ori vad pe cineva ca nu poarta masca intr-un loc in care e obligatoriu portul ei, chem politia daca nu vrea sa se conformeze.
                Imbecilii confunda libertatea cu haosul. Pentru acestia, e "securistic" orice apel la ratiune.

                Nu e relevant ce gandesti si nici ce crezi ori ce ti place si ce nu. Atata timp cat respecti masurile, esti respectat.
                • 0 (0 voturi)    
                  Hmmm (Luni, 5 octombrie 2020, 0:54)

                  Sah [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

                  Bravo! :)))))
                  In martie tataru spunea ca masca sa o poarte numai cel care crede ca este bolnav, ca pentru ceilalti este chiar nociva!
                  Cauta si vei afla!
                  Tu crezi ca tot ce zboara se mananca...ce usor este sa manipulezi pe cei slabi de inger! ;)
                  Cei ca tine, cand vedeau un furt din buzunar, taceau si mergeau mai departe, acum sunt foarte grijulii cu masca.
                  Ipocrizia este la putere! :)
                  PS. Eu zic sa te muti in beci sau sa poti costum de cosmonaut...asa sigur vei trai! :)))))
                  • -1 (1 vot)    
                    Si altii... (Luni, 5 octombrie 2020, 9:58)

                    Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Sah

                    .....au spus ca nu trebuie purtata masca, apoi au revenit. Nu doar Tataru ci si alti medici . Nu e o problema decat in mintile subtirele....Masca ramane, conform medicilor din lumea intreaga, singurul mijloc de protectie eficace. MEDICI reali nu inchipuiti..
                    Iar parerile lor sunt cele care conteaza, nu ale sfertodoctilor cu ifose, scoliti intre doua halbe .
                    Intoarce-te la strungul tau (sau, ma rog, strunga ta, dupa cum ti-o fi cazul...) . Nu mai incerca sa "gandesti cu mintea proprie" ca te depaseste, lasa medicina invatata de la administrator in fata blocului ca nici ala nu e doctor iar colegii tai de la munca sunt si ei, ca si tine, nuli in domeniu.
                    www e bun dar nu pentru formarea profesionala, cum incerci tu.
                    Si apoi.... pe tine chiar te prinde, masca !
                    • 0 (0 voturi)    
                      Hmmm (Luni, 5 octombrie 2020, 16:16)

                      Sah [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

                      Mda, atunci au gresit medicii, acum ei aflat adevarul suprem de la Dumnezeu! :))))
                      Sunt unii ca tien, care nu-si pun intrebari...ei sunt rudele sarace ale pelicanilor, adica inghit orice li se da! :))
                      PS. Daca arati cum scrii, cred ca nici doua masti nu te salveaza! ;)
                      • 0 (0 voturi)    
                        Din nou... (Marţi, 6 octombrie 2020, 10:33)

                        Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Sah

                        .... probleme vad doar prostii in ezitarile medicilor.
                        Io zic sa vorbesti cu oamenii mari cand iesi din varsta intrebarilor. Vei avea si ceva banuti, atunci, cu pensia...
                        Oricate intrebari vei avea, insa, nu mai incerca sa-ti dai raspunsuri singur , ca vezi ce belele-ti faci. Si te mai ia si somnul.....
                        • 0 (0 voturi)    
                          Hmmm (Marţi, 6 octombrie 2020, 11:13)

                          Sah [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

                          Degeaba te oftici, se vede de la o posta ca nu ai exercitiul gandirii...pacat, asa este sociaetatea actuala unde unii ca tine se cred persoane importante. ;)
                          Cand nu poti lega doua informatii, te pot banui de incapacitate, asta o spun ca sa nu folosesc cuvinte mai dure. ;)
                          O zi reusita iti doresc! ;)
                          • 0 (0 voturi)    
                            Ce faci tu ... (Marţi, 6 octombrie 2020, 18:01)

                            Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Sah

                            .....nu este "exercitiul gandirii" - este prostie asezonata cu ingamfare si cu pretentii de ştaif. Dar n-ai nici macar ştaif...
                            Spre deosebire de mine, tu ai despre tine o parere nejustificat de buna.
                            Esti superficial, lipsit de rigoare si de capacitarea de analiza.
                            Nu te mai chinui cu "ganditul cu mintea proprie" - e pierdere de timp, in cazul tau.
                            O zi ca nici o alta iti doresc !
      • -2 (8 voturi)    
        Intrebare voit tendentioasa si ..... (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 16:22)

        Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

        .....obraznica.
        Orice om are voie sa mearga oriunde, RESPECTAND MASURILE IMPUSE CU OCAZIA PANDEMIEI.
        Dumneata, de asemenea, porti mergi oriunde respectand aceste masuri.
        Daca nu, stai dumneata acasa !
        • +1 (5 voturi)    
          nu va suparati dar dansul (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 18:06)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

          A pierdut esenta pe parcurs....

          Unii se duc direct la jugulara comentatorului fara sa urmeasca comentariul si sa raspunda la problema.

          Chestiunea este ca ne arde pe toti la buzunarul sanatatii si poate afecta serios economia -

          sefii de restaurante stiu mai bine care este treaba, dar disperarea de a face bani acum, cu orice pret nu cred ca le face bine.

          Am vazut un pub inchis total!
          era mare si avea vad comercial acolo - brrrr...
      • 0 (6 voturi)    
        iote ca admir toamna (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 18:00)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

        In toata splendoarea ei...

        Imi dai voie???
        Marturisesc ca am fost si la mare, sa admir vara pe valuri, unde unii nu au indraznit anu asta...

        Bag de seama ca nu se intelege cat de banala este ecuatia:

        Ai masca, aia e fereala, dar nu insista!
        Nu te aglomera ca te ia!
  • -13 (21 voturi)    
    32 de decese !! (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 13:11)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Nelu Tătaru și Raed Arafat încă sunt in functie.

    Marea preocupare au fost alegerile, nu masurile pentru a creste capacitatea ATI. Acest guvern nu a facut NIMIC !!
    • +3 (13 voturi)    
      Creste capacitatea? (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 15:08)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Deci e vina guvernului ca idiotii nu iau masuri de bun simt si ies la terase si la mare si la nunti non stop?
  • +7 (17 voturi)    
    Morti (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 13:56)

    panda_rosu [utilizator]

    Am si eu o curiozitate. In martie-aprilie cand a fost primu val si noi aveam 2-300 pe zi, erau 20-30 de morti. Acum avem peste 1000 de doua luni si peste 1500 de o luna, iar nr de morti e la fel ca atunci cand aveam 2-300 de cazuri, hai cu putin mai mult, dar in niciun caz de 7 ori mai multi ca sa se pastreze proportiile. Cum asa?
    • +2 (8 voturi)    
      vezi grafice Worldo (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 15:52)

      di livio [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

      mai clar de atîta nu știu, au fost și articole pe Hotnews...covrigu îi mai contagios da mai puțin mortal, trend mondial...din iulie nr decese scade constant, conform grafic Worldo
      • +1 (9 voturi)    
        Hmmm (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 18:00)

        Sah [utilizator] i-a raspuns lui di livio

        Corect.
        Putini urmaresc ce se scrie si ce se stie in strainatate, ei se uita doar in gurile arafatului+tatarului +rafila!
        • -2 (6 voturi)    
          Si 'mneata, care urmaresti ce ...... (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 21:03)

          Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Sah

          .......scrie in strainatate, ne zici si noua cam ce zic aia si nu zic Tataru+ Arafat+Rafila ? (ce-i drept, cand vorbeste Tataru zici ca-i şopteşte Hagi !)
          Vaka, tu esti ? Ti-ai schimbat pseudonimu' ?

          Ori nu e Vaka dar e un coleg de-al lui, medic de pe acelasi site....
          • +2 (4 voturi)    
            Hmmm (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 23:13)

            Sah [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

            Vaka este prietenul tau, deh, valoare la valoare trage...dar eu nu sunt prietenul tau! ;)
            Uite, sa vorbim despre Luxemburg: deja toata populatia de acolo a fost testata de doua!!! ori , au destule cazuri, dar medicii de acolo spun ca au constatat ca virusul s-a modificat: se ia mai usor , dar mortalitatea produsa de el acum este foarte scazuta!
            Eu stiu ca tefelistii sunt fani tataru/rafila si mai nou arafat, dar sa fim realisti nu sa credem orice prostie pe care o spun niste ''medici'' care nu cunosc nimic despre acest virus.
            • -1 (3 voturi)    
              Cei trei... (Duminică, 4 octombrie 2020, 6:33)

              Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Sah

              ....au diplome pe care scrie : "Facultatea de medicina".
              Tu NU ai.
              Prin urmare, parerile celor trei despre subiect se pot numi "avizate", iar a ta este egala cu cea a unui pictor pe unghii.
              Hilar cum "urmaresc ce se scrie si ce se stie in strainatate" a devenit presa dintr-o tara cam cat Vatra Dornei !
              Ma rog, atata poti, nu-i problema .... relevant este, insa, ca anunti mult dar poti putin.
              Sa compari Luxemburg cu Romania la capitolul "pandemie si efectele ei" arata si lipsa capacitatii de analiza.
              Concluzia este ca DA ! Vaka ti-a fost coleg de studii pe google si wiki. Doar intamplarea face sa nu fiti prieteni. In rest, aceeasi clarviziune si cunoastere profunda a subiectelor.....
              Singurul lucru bun ramane speranta ca virusul sa-si mai fi pierdut din capacitatea de a ucide. Dar asta nu inseamna ca e inofensiv. Inca mor oameni.....
              • +1 (1 vot)    
                Hmmm (Luni, 5 octombrie 2020, 0:57)

                Sah [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

                Eu zic sa intrebi un stomatolog sau un medic ginecolog...si ei au faculatetea de medicina!! :))))
                • 0 (0 voturi)    
                  Aia au... (Marţi, 6 octombrie 2020, 10:27)

                  Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Sah

                  ....oricum, mai mult de-a face cu medicina decat ai avut, ai sau ai putea avea tu vreodata.
                  Si da, stomatologii poarta masti .
                  Si sunt convins ca ti-au cerut parerea inainte...
                  • 0 (0 voturi)    
                    Hmmm (Marţi, 6 octombrie 2020, 11:16)

                    Sah [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

                    Neavand nicun argument, ai gasit ''argumentul suprem'': ''stomatologii poarta masca''!! :))))
                    Hai ca esti amuzant, bine ca nu ai spus ca si sudorii au masca sau spargatorii! ;) :))
                    PS. Am vazut ca scafandrii poarta inbracaminte speciala, astept ca sa ne oblige si pe noi, iar tu sa aplauzi aceasta decizie! ;)
                    • 0 (0 voturi)    
                      Ai pierdut ideea ... (Marţi, 6 octombrie 2020, 14:20)

                      Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Sah

                      ....pe parcurs. Dar na ! ce sa-i faci ? Trebuie , in primul rand , sa-ti aduci aminte propriile cuvinte. Apoi, sa fii capabil sa pui cap la cap doua idei (daca-ti incap amandoua de-odata in minte !).
                      Si apoi... la ce sa am argument ? Firescul nu trebuie argumentat.
                      Si nu esti tu in stare sa definesti firescul.
    • -5 (9 voturi)    
      E normal (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 16:05)

      ladrone [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

      Erau 2-300 pe zi pentru ca se testa foarte putin.
      • +1 (9 voturi)    
        Era un argument valid... (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 17:10)

        Marionette [utilizator] i-a raspuns lui ladrone

        ... daca gaseai 60% dintre testati cu virusul.
        Asa, nope, problema ramane in picioare. De ce nu vedem 300 de morti pe zi?
      • 0 (6 voturi)    
        Nu era (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 19:45)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui ladrone

        Rata testelor pozitive era mai mica atunci decat acuma. Adica calitatea testarii era mai buna atunci.

        Motivul e ca la vremea aia inca nu se ajunsese la raspandire in masa populatiei. Inca existau resursele de forta de munca ca fiecare caz in parte sa fie urmarit si carantinat sau izolat, si sa fie descoperita sursa infectiei, chiar daca nu exista capacitate de testare atat de mare ca acuma.

        Acuma insa nu stii de unde sare iepurele. Cand gasesti un caz pozitiv, habar n-ai de unde s-a infectat. Faci ancheta epidemiologica ca sa izolezi cat mai rapid potentialii infectati, da' nu poti sa te duci in urma sa izolezi sursa, pur si simplu pentru ca oamenii care fac munca asta acuma sunt tot aia si la fel de multi ca la 200 de infectii pe zi, ori acuma ti-ar trebui de zece ori mai multi.

        De-aia, singura cale de-a incetini raspandirea bolii e distantarea, limitarea contactelor si purtarea mastii. Dac-am ajunge din nou la o rata de doar 2-3 sute de cazuri noi pe zi, s-ar putea face din nou anchete epidemiologice la fel de riguroase ca la vremea aia. Cuplat cu modul de tratament mult imbunatatit fata de vremea aia, bazat pe ce s-a studiat despre virus de la vremea aia, aia ar reduce foarte mult numarul de morti, foarte probabil la 2-3 pe zi maxim. Da' n-ai cu cine, din nefericire. Si de-aia, in fiecare zi mor cateva zeci de oameni care altfel poate-ar mai fi avut zile, si idiotilor nu le pasa, pur si simplu pentru ca nu-i vad in fata ochilor.
    • -7 (9 voturi)    
      Se faceau mai putine teste atunci (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 16:52)

      Potrivit [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

      intelegi?
    • +1 (5 voturi)    
      despre morti numa de bine... (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 18:14)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

      Atunci nu prea stiau cum si in ce fel sa faca - lockfownul a fost bine venit pana cand au inteles cum sa abordeze boala - tratament + organizare- si au venit echipamentele de protectie. Dupa este o alta istorie.

      Deci desi numarul infectatilor a crescut semnificativ nu a crescut si numarul deceselor.

      unele masuri au fost bune, adica daca nu esti grav stai nene acasa, pentru ca nu au aglomerat spitalel, iar intre timp medicii si medicina au putut sa ii vina oarecum de hac lui ala mic si rau...Cert este ca si zilele de spitalizare au scazut de la inceputul perioadei si asta se poate demosntra statistic.

      astept cu mare interes vaccinurile -cat mai repede posibil.
    • 0 (4 voturi)    
      uneori intrebarile simple... (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 18:17)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

      Nu isi gasesc raspunsurile - oare de ce???

      citim tot???
      intelegem ceea ce citim???

      Si este in limba romana...
      • +2 (2 voturi)    
        Unii... (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 22:18)

        Valtran [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        ......parca au un "overdrive" in cap care le distorsioneaza sunetul gandurilor si nu si le mai aud corect. Acestia NU sunt prosti ori inculti dar se arata incapabili sa faca o legatura simpla si fireasca de tipul cauza-efect.
        Iar altii, desigur, sunt simpli imbecili. Sunetul gandurilor lor este distorsionat si fara "overdrive".

        Si ce v-a apucat sa dati cu d-astea : "citit" si "limba romana"? Nu va e clar ca cei mai multi cunosc limba asta doar din auzite ?
    • -1 (7 voturi)    
      Ce nu vrea sa bage la cap ... (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 19:39)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

      ... multa lume, mai ales cei cu zero intelegere stiintifica, e ca in martie-aprilie aproape ca nu pricepeam nimic din virusul asta, pe cand acuma mai putin si se termina studiile clinice de dinainte de aprobare pentru cateva vaccinuri si cateva antivirale specifice.

      Atunci nu se stia mai nimic despre cum pot fi tratati cei ce fac boala. Medicii efectiv tratau doar simptomele. Doar dupa aia s-a prins lumea medicala ca remdesivir ajuta, ca interferon beta ajuta, ca diverse alte chestii, chiar daca nu vindeca, ajuta. Nici acuma nu se face mare lucru altceva decat sa se trateze simptomele. Da' acuma se face mult mai eficient. De-aia, desi numarul de cazuri creste, numarul de morti nu creste proportional.

      Dac-am fi ramas cu aceeasi intelegere si la fel de multa stiinta despre virus ca atunci, pan-acuma, cum aparent au ramas multi la capitolul pricepere de cum si de sa te feresti de virusul asta, am avea acuma proportional de multi morti - adica de vreo zece ori mai multi.
      • 0 (8 voturi)    
        Ori esti naiv ori... (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 19:49)

        panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Nu suntem cu nimic mai rasariti decat eram atunci!! Nici macar porcaria aia scumpa ca naiba de remdesivir care te ajuta 1% nu e accesibila pt milioanele de noi infestati. Tot ce avem sunt joaca unor “experti” in laborator, asa ca terminati cu prostiile ca acum avem mai mult decat atunci. Avem fix la fel, adica nimic!
        • -1 (7 voturi)    
          Matale nu cu mine te contrazici, ... (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 20:45)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

          ... ci cu datele. Aia-i cam caz de manual de dementa, sa vezi una si sa crezi alta.
  • 0 (6 voturi)    
    Traiasca regimul (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 18:36)

    vodatepes [utilizator]

    Traiasca regimul toata epidemia la noi se datoreaza guverntilor care din martie au lasat granitele libere au intrat cine a vrut si nu a vrut. Exemplu este spitalul din Suceava care a fost inchis datorita celor de afara care au dus boala . Masurile de carantina s-au luat tarziu cand boala era bine instalata. Pe periaoda verii romani daca doreau sa plece afara tebuia sa isi faca testul iar noi nu intrebam pe nimeni care vinea de afara de sanatate. Asa motive ca aia merg la nunta la plaja in baruri e subtire fata de faptul ca la granita in continuare intra cine vrea. Putem sta toti in casa daca la granita nu exista cotrol. Metoda este simpla ii fac pe cetateni dsa se simta vinovati iar noi ne ascudem incompetenta. S-au deschis scolile si au crescut cazurile de la 1500 la 2000. Restaurantel s-au deschis pe 1 septembrie si nu am avut cresteri semnificative dar la 2 saptamini de la deschiderea scolilor avem saltul de la 1500 la 2000 . Sa Nu ne credeti prosti domnilor de la guvern .
    • 0 (8 voturi)    
      Matale esti prost sau esti prost. (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 19:51)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      Daca-ti aduci aminte bine, aveam peste suta de mii de izolati si zeci de mii carantinati, la vremea aia, pentru ca oricine venea din strainatate trebuia sa declare de unde vine, si dupa gradul de risc era izolat sau carantinat.

      Masurile au functionat chiar foarte bine, dovada ca la un moment dat ajunsesem sa avem doar putin peste 100 de infectati noi pe zi.

      Da' dupa aia a intervenit oboseala psihica. Toti cei care cu greu s-au abtinut de la a socializa si de-a avea contact cu altii in vremea starii de urgenta au inceput sa umple terasele, sa se intalneasca in parcuri, sa faca chefuri cu zeci de persoane la unu' sau altu' acasa, si boala a explodat. Si din momentul ala a devenit foarte greu s-o controlezi. Medici si personal mediu nu cresc in pom, chiar daca aparatura si materiale se pot cumpara rapid.

      Asa ca de la nici 1000 de teste pe zi guvernul a crescut capacitatea de testare la peste 25000 de teste pe zi, si pe masura ce se invata mai mult despre virus in lume, modul de tratament a fost adoptat si la noi. Singura buba e ca avem o populatie in majoritate fara intelegere stiintifica si extrem de indisciplinata. Astea doua probleme, rapid, in cateva luni, n-are cum sa le rezolve guvernul.
      • +3 (9 voturi)    
        Bai berbecule (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 20:26)

        panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Tu daca te imbolnavesti maine de covid, o sa mori la fel de bine ca in martie, nu ai tratament si nici vaccin, asa ca ce abureli tot bagi ca acum avem mai multe???
        • 0 (6 voturi)    
          Pai, chiar TU ai spus... (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 21:27)

          Valtran [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

          .......ca numarul de morti nu a crescut proportional cu numarul imbolnavirilor.
          Deci, nu are cum sa moara "la fel de bine ca in martie" , fiindca acum ARE MAI PUTINE SANSE DE DECES, indiferent care ar fi motivele !
          Fiindca un motiv trebuie sa existe, nu-i asa ?
          Prin urmare, avem totusi "ceva in plus" fiindca altfel nu s-ar intampla ce ai scris chiar tu in prima postare.

          Oare ce-o fi ? Cumva, experienta capatata de personalul spitalelor , in ansamblu ? Macar asta.....
          • +6 (6 voturi)    
            Iti zic eu ce avem in plus (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 21:47)

            panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

            E mai slab virusul, ceea ce e o veste buna pt noi. Iar sansele sa mori sunt intr-adevar mai mici, dar daca ai ghinionul ala, nu te salveaza avansul fabulos pe care l-au facut marii cercetatori, pt ca suntem vai de capu nostru la faza asta. Norocul te salveaza momentan, atat.
            • 0 (4 voturi)    
              Offf... (Sâmbătă, 3 octombrie 2020, 22:35)

              Valtran [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

              Deci , pana la urma, avem ceva in plus ? Fiindca in prima postare ziceai ca nu avem dar acum imi spui CE avem.
              Apoi, zici asa : "....sansele sa mori sunt mai mici, dar daca ai ghinionul ala.... norocul te salveaza momentan, atat. "
              Indubitabil, ai dreptate : norocul te salveaza de ghinion ! In general .
              Dar crezi ca, in acest caz particular, mai este adevarat ?
              Eu cred ca daca am ghinionul sa mor, norocul nu prea mai are cum sa ma salveze. Nici momentan si nici etern....

              Sigur, sper din tot sufletul sa ai dreptate si virusul sa-si fi pierdut din virulenta. Nu am indraznit sa vorbesc despre asta (chiar daca ma gandeam ca la o explicatie posibila ) fiindca nu am citit nimic, nicaieri despre acest lucru. In plus, nici nu sunt medic. Dar , din nou - sper sa ai dreptate si, din partea mea, poate sa dispara, naibii, de tot !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by