Coronavirus în România: Fără precedent - Alte 2.158 de cazuri noi raportate în ultimele 24 de ore. Bilanțul atinge 127.572 / 33 de decese în ultima zi

de I.H.     HotNews.ro
Miercuri, 30 septembrie 2020, 12:41 Actualitate | Coronavirus


Testare coronavirus in Romania
Foto: Daniel MIHAILESCU / AFP / Profimedia
Alte 2.158 de noi cazuri de infectare cu coronavirus au fost raportate în ultimele 24 de ore în România, bilanțul COVID-19 ajungând la 127.572, potrivit datelor raportate miercuri de Grupul de Comunicare Strategică. Este prima dată de la debutul pandemiei în România când bilanțul zilnic depășește 2.000 de îmbolnăviri. În ultima zi s-au înregistrat alte 33 de decese, iar la terapie intensivă sunt internați 550 de pacienți.
Până astăzi, 30 septembrie, pe teritoriul României, au fost confirmate 127.572 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus.

În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 2.158 de cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV - 2, acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv. Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienților care erau deja pozitivi, 674 de persoane au fost reconfirmate pozitiv.

Până astăzi, au decedat 4.825 de persoane diagnosticate cu COVID-19.

În intervalul 29.09.2020 (10:00) – 30.09.2020 (10:00) au fost înregistrate 33 de decese (21 bărbați și 12 femei), ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Argeș, Bacău, Bihor, Botoșani, Brașov, Constanța, Gorj, Harghita, Iași, Maramureș, Mehedinți, Prahova, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timiș, Tulcea, Vaslui, Ilfov și Municipiul București. Dintre acestea, 2 decese au fost înregistrate la categoria de vârstă 40-49 de ani, 5 decese la categoria de vârstă 50-59 de ani, 10 decese la categoria de vârstă 60-69 ani, 6 decese la categoria de vârstă 70-79 ani și 10 decese la categoria de peste 80 de ani. 31 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, un pacient decedat nu a prezentat comorbidități, iar pentru un pacient decedat nu au fost raportate comorbidități până în prezent.
În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 7.496. Dintre acestea, 550 sunt internate la ATI.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 2.419.691 de teste. Dintre acestea 26.021 au fost efectuate în ultimele 24 de ore, 16.233 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 9.788 la cerere.

Pe teritoriul României, 10.677 de persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 7.348 de persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 22.986 persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 28 de persoane.

De la debutul pandemiei, 102.476 de pacienți au fost declarați vindecați.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















28149 vizualizari

  • -42 (58 voturi)    
    nu-i nimic (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:00)

    cucuveauamov [utilizator]

    ne scapa Clotilde
    • +7 (17 voturi)    
      hehe (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:35)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Pe voi v-ai scapat deja romanii la vot, somerule fost postac. Si Chiovesi va scapa de cheltuielile cu utilitatile si mancarea, un all inclusive la Rahova pe 20 de ani.
    • +3 (3 voturi)    
      Clotilde ? (Miercuri, 30 septembrie 2020, 18:43)

      Ibit [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Nu te scapa nimeni , stai linistit .
  • -39 (55 voturi)    
    :)) (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:01)

    Gabr [utilizator]

    pentru panicati.
    Eu nu cred si nu dau 2 bani pe informatiile astea.
    • +11 (25 voturi)    
      LOL (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:29)

      Mindtricks [utilizator] i-a raspuns lui Gabr

      Pentru lobotomizati.
      Nici eu nu dau 2 bani pe ce crezi tu.
    • +8 (20 voturi)    
      atunci te rog (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:53)

      festina [utilizator] i-a raspuns lui Gabr

      sa ne spui pe unde umbli ,doar asa ,ca sa te evitam . Poate mai limitam infectarile ...
      • -7 (23 voturi)    
        cu pot unii sa cauze oammeni nevinovati? (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:38)

        wweesstt [utilizator] i-a raspuns lui festina

        cum poteti voi sa acuzati pe cineva ca vrea 'sa imbolnaveasca sau sa omoarepe cineva' daca nu ai probe! omul ala nu are nimic, e perfect sanatos si tu il acuzi ca vrea sa omoare pe alti?! daca tie ti-e frica cine te opreste sa nu te blindezi in casa cu masti cu ce vrei tu!? dar lasa omul in pace ca nu-i criminal! voi chiar nu mai! ganditi?! cei ce incurajati acest comportament ar trebui sa si suportati financiar, sa fiti solidari, o parte din costurile acestor masuri! altfel deveniti penibili! ia dati voi un sa zicem 25% din pensie sau salariu si dupa aceia aveti dreptul sa impuneti si altora astfel de masuri!
        • +4 (12 voturi)    
          Care-i (Miercuri, 30 septembrie 2020, 15:34)

          Hydra [utilizator] i-a raspuns lui wweesstt

          problema cu acel tip de comportament? Daca vreau sa evit o persoana o evit fara sa existe negocieri. Ce tot atata obligatie sa ii accept pe toti? Da, il tolerez pe individ prin faptul ca el exista si nu am cum sa influentez asta (legislativ vorbind), dar daca vreau EU sa il evit, il evit.
          Fix asta a exprimat persoana prin acel comentariu: spune-ne pe unde te deplasezi ca sa nu ne intersectam.
    • -12 (36 voturi)    
      drepturile omului nu pot fi ingradite! (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:03)

      wweesstt [utilizator] i-a raspuns lui Gabr

      idiferent cate stiri si cifre scoase din context o sa dea despre acest 'apocaliptic' covid NU MAI SPERIE APROAPE PE NIMENI! singura cifra care nu lasa loc de interpretari este nr. de morti! si pe anul acesta cu apocalipticul covid sunt MAI PUTINI DECAT ANUL TRECUT pe aceeasi perioada! atunci unde-i pandemia apocaliptica?! e ca la politie: 'daca nu exista cadavru nu exista crima!' 'daca nu sunt victime nu exista pandemia apocaliptica!" daca lucrurile nu vor intra in normalitate si drepturi si libertati(dreptul la invatamant este un exemplu de drept ingradit) vor mai fi ingradite lumea va iesi in strada!
      • +1 (21 voturi)    
        Fie minti, fie.... (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:45)

        Valtran [utilizator] i-a raspuns lui wweesstt

        ....habar nu ai ce spui !
        Drepturile omului POT FI RESTRICTIONATE.
        S-a intamplat, se intampla chiar acum si, daca va fi nevoie, se va mai intampla.
        Nu doar in Romania ci si in alte parti ale Europei.
        Dar mai discutam....
        • +1 (9 voturi)    
          A (Miercuri, 30 septembrie 2020, 16:28)

          Gabr [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

          sa iti restictioneze tie drepturi. Nu mai sta nimeni in casa pentru o prostie.
      • 0 (14 voturi)    
        Dreptul la sanatate (Miercuri, 30 septembrie 2020, 15:11)

        bgd20 [utilizator] i-a raspuns lui wweesstt

        Dar de dreptul la sanatate nu ai auzit? E si ala garantat de constitutie.

        Dreptul la invatamant nu este ingradit, pentru ca nu s-a inghetat anul scolar curent si viitor. Ci incearca sa continue asa cum poate in conditiile actuale.

        Si pana la urma ce asa mari libertati ti-au fost ingradite? Dreptul de a iesi la o bere fara masca?
        • +3 (5 voturi)    
          dreptul la sănătate include cumva și... (Miercuri, 30 septembrie 2020, 21:15)

          NicuPandemicu [utilizator] i-a raspuns lui bgd20

          ...dreptul la sănătate mentală, respectiv dreptul la un spital în care nu colcăie bacteriile nosocomiale?

          Întreb pt. un prieten din România.
      • -3 (11 voturi)    
        atunci zi-mi si tu (Miercuri, 30 septembrie 2020, 15:51)

        festina [utilizator] i-a raspuns lui wweesstt

        pe unde umbli sa te evit si pe tine ! Evenrual intalneste-te "decat" cu Gabr la un covid party . De unde stii tu ca nu esti/nu este infectat ,mai ales ca ai sanse mai mari sa te infectezi daca nu te protejezi .Daca esti prost ,mi se rupe sa te imbolnavesti , dar in inconstienta ta poti sa-i imbolnavesti si pe altii . Drepturile se ingradesc peste tot in lume cand e vorba despre binele comun . Sau tu traiesti in jungla ? Poate maine vrei sa iesi pe strada in fundul gol ca doar nu-ti poate ingradi nimeni "drepturile" .Ori sunteti egoisti ,ori prosti ,ori amandoua . Daca ai sti o limba straina si te-ai uita pe dezbaterile zilnice din Vest , de cand au crescut infectarile , acolo nimeni cu scaun la cap nu pune la indoiala masurile de protectie sau ingradirea "drepturilor",se discuta numai despre cum se calibreaza masurile astfel incat sa se evite colapsul economic vs colapsul sanitar .Dar Covidiotii nu pot intelege astfel de dezbateri ...
        • +4 (8 voturi)    
          :) (Miercuri, 30 septembrie 2020, 16:31)

          Gabr [utilizator] i-a raspuns lui festina

          nu sunt nimic din ce spui, sunt chiar un om normal, nu imi este frica de nimic si imi vad de treaba mea. Poti sta tu in casa 5 ani, e problema ta.. eu o sa umblu si o sa imi desfasor activitatea cum vreau.
          • -2 (6 voturi)    
            Da' cine te tine bre in casa ? (Miercuri, 30 septembrie 2020, 18:01)

            festina [utilizator] i-a raspuns lui Gabr

            Poti sa faci ce vrei , da' cum tu nu porti masca ,spre binele parintilor tai ,sper sa nu-i vizitezi prea des ....
    • -7 (27 voturi)    
      de ce nu si... (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:25)

      wweesstt [utilizator] i-a raspuns lui Gabr

      eu zic sa scoata si viitorii tineri pensionari speciali(eroii) cu pusti si blindate in intersectii ca-i primejdie mare! cand mergeti sa cumparati copiilor paine si lapte de la magazin si uitati declaratia sa ingenunchiati in fata 'eroilor' (eroi 'speciali' si bine platiti de catre voi) implorandu-i sa nu va amendeze! asa sa faceti!
      • -3 (21 voturi)    
        o curiozitate: (Miercuri, 30 septembrie 2020, 15:08)

        wweesstt [utilizator] i-a raspuns lui wweesstt

        O curiozitate cele ce poarta burca islamica mai trebuie sa poatre si masca? peste burca? sau pe sub burca? prin absurd daca toti copiii vor veni la scoala cu burca va mai trebui sa poarte si masca? este absurd sa acoperi fata cuiva cu forta! daca tie ti-e frica de ceva acopera-ti fata ta cu ce masca vrei tu chiar si militara! dar nu pune tu nimic pe cu forta pe fata altuia! daca ti-e frica tie, stai tu in casa, nu impune altuia sa tea el in casa! nu distruge altuia locul de munca sau afaceraea, distrge-o pe ata si locul tau de munca! nu pe al altora! unii nu inteleg ca drepul lor se termina acolo unde incepe dreptul altuia!
      • 0 (6 voturi)    
        1 (Miercuri, 30 septembrie 2020, 16:32)

        Gabr [utilizator] i-a raspuns lui wweesstt

        nu am platit nici o amenda pana acum... abia astept momentul sa fiu amendat.
    • +12 (18 voturi)    
      Toata Europa (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:35)

      Vaka [utilizator] i-a raspuns lui Gabr

      este pe crestere. Este valul 2, se stia despre el din iarna. S-a mai vorbit aici despre comparatiile cu alte pandemii din trecut si in special cu gripa spaniola de acum 100 de ani care este cel mai apropiat eveniment ca tip si scala.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_flu
      • -3 (17 voturi)    
        pt panicarzi: (Miercuri, 30 septembrie 2020, 15:06)

        wweesstt [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

        bine bine.. sunt eu nebun si nu mi-e frica (desi cifele, nr de morti, spune ca pe 2020 nu exista nici-o pandemie apocaliptica) dar daca voi sunteti asa de responsabili si preocupati de viata voastra si a altora, chipurile aflati in pericol de ce nu contribuiti si financiar la aceasta 'lupta pt supravietuire'?!
  • -22 (52 voturi)    
    Evident, pentru ca au trecut alegerile locale (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:02)

    Lukkian [utilizator]

    Cati nu spuneau exact asta: ca dupa ce trec alegerile locale, vor aparea mult mai multe cazuri zilnice? De ce? Simplu: se doreste revenirea la starea de urgenta. Sigur, veti spune ca e teoria conspiratiei, dar daca stiti unde sa cititi si ce sa cititi, informatiile sunt de ceva vreme pe net. Trebuie doar sa aveti rabdare sa cautati.
    • +8 (26 voturi)    
      delirezi (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:32)

      Klaus Ciocaniss [utilizator] i-a raspuns lui Lukkian

      Nu doreste nimeni intoarcerea la starea de urgenta, mai ales ca e interesului PNL-ului sa avem alegeri parlamentare cat mai repede.
      N-ar strica sa si gandesti cand postezi.

      Singura explicatie plauzibila e faptul ca e sfarsitul perioadei de incubatie raportat la deschiderea scolilor.
      • +3 (19 voturi)    
        Scoli (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:51)

        Lukkian [utilizator] i-a raspuns lui Klaus Ciocaniss

        Nu au fost multe situatii de covid in scoli, cel putin din ce stiri au aparut in ultimele 2 saptamani.
        Atacurile la persoana sunt tipice pentru cei ca tine sau doar pentru tine?
    • -4 (22 voturi)    
      Ezistă o explicație (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:35)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Lukkian

      Mulți covizi au așteptat 1-2 săptămâni ca să voteze, abia apoi s-au dus în statistici.
    • +8 (16 voturi)    
      Cine "se doreste" si de ce? (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:37)

      Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui Lukkian

      Cu ce scop, cui convine sa puna econimia pe butuci?
      • -3 (17 voturi)    
        Taxe (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:50)

        Lukkian [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

        Taxe mai mari, printre altele. Stare de urgenta (lockdown), economia scade abrupt - > bani la buget mai putini -> nevoie de bani la buget -> taxe mai mari (impozit, in special, posibil chiar progresiv, acum ar putea fi oarecum plauzibil).
    • +11 (21 voturi)    
      N-are treaba (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:30)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Lukkian

      E consecinta inceperii scolii. Cam la 1-2 saptamani apar masiv efectele unei noi surse de raspandire. A existat crestere si saptamana ce-a trecut, da' inca n-a fost atat de brusca si masiva.

      Evident, o sa vedem si efectul alegerilor, da' alea, avand in vedere c-au durat doar o zi, o sa aibe doar efect punctual. Treaba cu scolile ... om vedea. E rau daca nu le deschidem, e rau daca le deschidem. Tot ce putem face e sa ne miscam cum putem mai cu grija intre doua rele. Bine oricum n-are cum sa fie, pe moment.
      • +1 (13 voturi)    
        Scolile (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:48)

        Lukkian [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Nu cred ca are legatura cu scolile. Daca cititi stirile, o sa vedeti ca nu au fost multe situatii de covid in scoli, deocamdata.
        • -1 (11 voturi)    
          Copiii sunt in majoritate asimptomatici (Miercuri, 30 septembrie 2020, 16:38)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Lukkian

          Ei isi dau unul altuia virusul la scoala, il duc acasa, lor le trece, raman doar cu anticorpi, fara sa se vada la testele PCR ca au avut infectia, da' apare acasa in mod inexplicabil o infectie.

          Mai are treaba si cu transmiterea de la adult la adult. Daca stau adultii gramada in fata scolii cand ies copiii de la scoala, asteptand sa-si ia copilul acasa, isi dau unul altuia virusul.

          La mii de scoli deschise, in localitati mari si mici, nu e nevoie de multe situatii de-astea ca sa se adauge cateva sute bune de cazuri la total. Plus ca efectul e in avalansa - daca miercuri au luat infectia doar 100 de oameni, vineri deja puteau s-o dea mai departe la alti 200, care pana azi, cu socializarea mai intensa din weekend, puteau s-o dea mai departe la alte mai multe sute - care insa ce-i drept or sa se vada abia pe joi sau vineri in statistici. Da' daca fenomenul s-a petrecut in prima saptamana de scoala, ceea ce vedem noi acuma e doar inceputul avalansei.
    • +11 (19 voturi)    
      mda (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:33)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Lukkian

      alegerile au fost acum 3 zile...

      rezultatele de azi sunt testele facute ieri

      deci in 48 ore nu aveau cum sa apara 2200 de cazuri DOAR din cauza alegerilor....

      mai las`o dreq ca macaie :DD

      e normal, peste tot in lume cresc cazurile, a venit sezonul rece, a inceput scoala.. etc
      • +1 (15 voturi)    
        nu am zis asta (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:47)

        Lukkian [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        Nu am zis ca are legatura cu alegerile. Am zis ca se astepta sa treaca alegerile ca sa creasca raportarile.
        • -1 (5 voturi)    
          mda (Miercuri, 30 septembrie 2020, 15:34)

          SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Lukkian

          gandeste-te ca mai vine un set de alegeri in 2 luni, si sunt la fel de importante..

          deci daca ar fi sa ai dreptate in ce zici.. abea dupa alegerile din decembrie se va da drumul "la raportari" :)
  • -24 (44 voturi)    
    Prost o fi cine se duce pe 6 decembrie la vot ! (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:04)

    lalaverim [utilizator]

    O sa fiu precaut si o sa fac ce mi-a spus presedintele meu, care a afirmat "esti precaut sau esti prost", si-o sa stau acasa pe 6 decembrie, pentru ca nu vreau sa mor pentru niste tampiti.
    • +13 (21 voturi)    
      sigur (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:45)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui lalaverim

      Tu si cu prietenii tai stati acasa.
    • +10 (22 voturi)    
      Nu, matale nu esti precaut, esti doar prost (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:35)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui lalaverim

      Unu la mana, alegerile au avut loc ieri. Efectul lor se va vedea cel mai devreme peste 2-3 zile, si va fi maxim abia peste 5 zile - durata medie de incubatie a bolii. Asa ca daca ai impresia ca numarul mare de infectii de azi e consecinta alegerilor, e clar: esti prost.

      Doi la mana, printre altele de-aia ne miscam cum ne miscam ca la fiecare pas guvernul e sabotat de parlament. Treaba asta n-o sa se schimbe pana dupa alegerile parlamentare. N-o sa se schimbe nici dupa, daca partidele anti-PSD n-au majoritate absoluta in parlament, dupa parlamentare. Prin neparticipare favorizezi pastrarea actualei situatii de cearta intre parlamentul dominat de PSD si guvernul PNL, si in consecinta masurile gen doi pai 'nainte, unu' inapoi, pe care le poate lua guvernul. Adica iti ... meciul nu doar tie ci intregii tari, pentru un risc infim - tu stai in sectia de votare nici 10 minute, ceea ce face riscul de infectare infim. Adica esti prost.
  • -18 (38 voturi)    
    un singur vinovat (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:05)

    cucuveauamov [utilizator]

    PE...SEEEE. ....DEEEEULLLLL e de vina! ne vedem la girafa.
  • 0 (42 voturi)    
    Gata, Lockdown! Cel putin pe Bucuresti si DB (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:06)

    Miky60 [utilizator]

    Am depasit 2000 de cazuri, am depasit 500 de cazuri la ATI, e momentul pentru un nou lockdown! Au trecut si alegerile locale, nu mai este scuza de ce sa nu fie lockdown! Mai bine sa fie acum si sa limitam propagarea, decat mai tarziu cand ajungem la 5000 si vom mai avea putin pana la parlamentare!
    Mai bine acum, in 2 saptamani coboram iar la 300 de cazuri, apoi deschidere treptata pt ca in decembrie sa avem maxim 1000 si parlamentarele sa fie in ordine!
    • +16 (22 voturi)    
      din pacate lockdown total nu se mai poate (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:49)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Altfel se duce economia in cap si vor fi mult mai multe decese din alte cauze.
      Ce se poate face e un semi-lockdown. Restaorantele si barurile pot fi inchise (si industria ajutata cumva), ca fara mers la crasma nu moare nimeni. De asemenea accesul la locuri de joaca, concerte si alte adunari poate fi restrictionat. Si pedepse dure cu adevavrat pentru cine nu respecta masurile de distantare. Eu as merge chiar pana la identificarea perosanelor respective si tratarea lor anti-covid, daca ajung la spital, doar contra-cost si in masura in care sunt paturi libere.
      • -2 (18 voturi)    
        Tratare covid (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:56)

        Lukkian [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Tratare covid contra cost? si obligatoriu, poate, nu? Pai poate atunci ar fi bine sa existe si varianta sa pot opta daca imi platesc contributiile sociale de sanatate. Statul nu e interesat daca eu vreau sau nu sa platesc CASS, isi opreste partea lui fara sa ma intrebe. Asa ca nu-mi face nici un favor daca ma trateaza de orice. Nu face decat sa isi onoreze partea lui din contractul social.
        • 0 (6 voturi)    
          nu obligatorie (Miercuri, 30 septembrie 2020, 18:19)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Lukkian

          Ca doar nu te ia nimeni cu forta de pe strada si te testeaza de covid....

          Cat despre asigurarea de sanatate, da, ea e obligatorie, dar nu doar in Romania, beneficiezi si de servicii daca respecti anumite reguli. De ex in Germania ai o testare anuala la care tre sa mergi, altfel nu mai beneficiezi de tratament gratuit, desi patesti in continuare.

          Asha si aici. Nu vrei sa respecti recomandarile in lupta cu pandemia? Daca te imbolnavesti te tratezi pe banii tai. Asigurarea me4dicala nu ar trebui sa acopere si inconstienta dusa la extrem.
          • +3 (5 voturi)    
            Hmmm (Miercuri, 30 septembrie 2020, 21:48)

            Sah [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Vad multi destepti care sustin ca: ''Asigurarea me4dicala nu ar trebui sa acopere si inconstienta dusa la extrem.''
            Serios?
            Dar de ce sunt tratati fumatorii?
            Dar ce sunt tratati oamenii care beau?
            De ce sunt clinici platite de stat unde sunt internati si tratati dependentii de droguri?
            De ce sunt tratai cei care incearca sa se sinucita?
            Aici nu v-am mai auzit sa spuneti: trebuie sa platesca cei inconstienti!!
            Ipocritilor!
    • +6 (16 voturi)    
      Alegerile ca alegerile... (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:12)

      ABBV [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Dar pe ce traiesc oameni ? Pe pomana imprumutata de stat de la banci ? Si asa o gasca de firme s-au scufundat. Nu mai poti inchide ....dar na daca lucrezi la stat poate INCA nu ai nici un stres ...
  • +22 (24 voturi)    
    Ar fi interesant de vazut o statistica (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:07)

    Teszzt [utilizator]

    Cu sursele / ocaziile cele mai frecvente de contaminare.

    Adica, cel putin in teorie, se face o ancheta epidemiologica. In concluzie, in multe cazuri se stie sursa/ocazia de unde unii s-au infectat. As vrea sa vad categorii de genul: "evenimente in familie (zi de nastere, botez, ...)", "de la prieteni", "de la locul de munca", "la scoala", "de la biserica/slujba", etc.
    • +9 (15 voturi)    
      a fost interbat in direct expert Musta (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:03)

      bobo2 [utilizator] i-a raspuns lui Teszzt

      raspunsul lui a fost: se infecteaza cei care nu respecta regulili.
  • -12 (36 voturi)    
    33 deceedati (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:07)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Romania tara cu cei mmai multi decedati raportat la numarul de infectari COVID din UE.
    Neu Tataru si Raed Arafat sunt inca in functie !!
    • +9 (17 voturi)    
      du-te bre cu minciunile astea (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:56)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      De unde ai scos aberatia aia. Voi mintiti cum respirati...
      Ete aici:
      1. UK https://www.worldometers.info/coronavirus/country/uk/
      Coronavirus Cases: 446,156 Deaths: 42,072
      2. Spania https://www.worldometers.info/coronavirus/country/spain/
      Coronavirus Cases: 758,172 Deaths:31,614
      3. Romania https://www.worldometers.info/coronavirus/country/romania/
      Coronavirus Cases: 127,572 Deaths: 4,825

      Asta asha, la repezeala.

      Vezi tu, oricat de tare ar fi propaganda de partid, matematica tot matematica ramane....

      Da' probabil ca pentru poporul PSD tot ce conteaza e ce zice Gadea la Antrena3, restul e minciuna.
    • +10 (14 voturi)    
      La o rata de 7..10% de pozitivi, (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:58)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      e clar ca nu testam suficient.
      Nu zic ca nu se moare cu zile in spitale la noi.
      Nu zic ca suntem un popor de oameni nu foarte sanatosi.
      Dar cred ca principalul factor e ca nu testam suficient.
      Ar trebui sa testam undeva la 35.000 / 40.000 de cazuri pentru a vedea cate cazuri avem.
      Momentan, cred ca numarul de infectari e mult mai mare, iar noi vedem doar varful icebergului...
      • -1 (13 voturi)    
        Testare (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:58)

        Lukkian [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Cu cat testezi mai mult, cu atat ai mai multe rezultate fals pozitive. Cautati pe youtube ca sa vedeti despre ce e vb. Daca mai exista clipurile.
    • +11 (19 voturi)    
      mda (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:01)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      oamenii mor pt ca au alte afectiuni..

      de ce au alte afectiuni ?

      pentru ca au trait in mizerie, saracie si foametea generata de 40 ani de comunism si 30 ani de neo-comunism *dupa 89`

      prin vest au sanatatea mai buna pt ca deh.. mancanca ce trebuie, nu locuiesc in poluare, si evident ca si sistemul sanitar e bine pus la punct.

      si ne intoarcem iar la celebra fraza: CORUPTIA UCIDE
    • +3 (13 voturi)    
      Asta-i cantecelul nou ... (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:39)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      ... invatat la gradinita de partid?

      Numarul de morti are mai degraba de-a face cu prostia celor ce nu se protejeaza si care oricum nu-si ingrijesc sanatatea nici in lipsa vreunei epidemii. Mai toti mortii sunt cu comorbiditati. Oare pentru alea tot Tataru si Arafat sunt de vina? Daca n-aveau alte boli, cati dintre ei scapau?

      Nu toti cei betegi sunt betegi din vina proprie, da' in Romania mult prea multi sunt. Nimeni nu se uita cat si ce baga-n el, 28% din populatie fumeaza, si sport cu regularitate fac mult prea putini romani. Normal ca cand da o boala mai serioasa-n ei dau coltu'. Astora ce sa le faca Arafat si Tataru?
  • -3 (31 voturi)    
    mda (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:08)

    SoulSearcher [utilizator]

    in sfarsit am trecut de 2000 de cazuri...

    de cand isi ascut creioanele ziaristii... ca nu mai aveau ce scrie sincer despre covid :DDD

    asta e.. a inceput scoala.. nu mai exista absolut nicio restrictie ca s-au deschis toate restaurantele, barurile si bodegile.. etc

    e normal.. si normal va fi si pe la 5000 de cazuri...

    si chiar daca au fost doar 26.000 de teste si 2200 de confirmati... ganditi-va ca NU toti se testeaza, si avem de 10 ori mai multi asimptomatici care nu ajung prin cifrele oficiale..

    pt ca deh.. oamenii nu au nevoie de spital, ci pot trece peste virus cu imunitatea personala si cu niste paracetamol pt febra si indispozitia aia pe care o ai cand esti racit...

    eu personal nu ma voi duce sa ma testez daca imi apar simptome.. voi incerca sa ma tratez acasa, iar la spital sa apelez doar daca apare vreo pneumonie sau alte complicatii

    e important sa-ti cunosti sanatatea si corpul, sa stii cand ceva merge in bine sau in rau.
    • +9 (9 voturi)    
      Corect, dar n-ai zis mare lucru. (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:33)

      Teszzt [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Cam asa fac toti. Prea putini se testeaza cand au simptome deja cunoscute, compatibile cu o raceala / gripa. Dar cand se ingroasa gluma, se apeleaza la ajutor.
    • +8 (14 voturi)    
      Prostiile astea sa le spui.... (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:33)

      Valtran [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      ......si celor 4825 de familii carora le-a murit cineva drag.
      Intreaba-i , de asemenea, si pe cei din familia ta daca vor sa mizeze, personal, pe aberatiile tale si pe paracetamol.
      Apoi mai intreaba-i daca, in ce te priveste pe tine, sunt gata sa te lase sa-ti urmezi "medicina" invatata pe net si in fata blocului.
      Altfel, sanatate iti doresc !
    • +5 (9 voturi)    
      Numa' o chestie (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:45)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Daca ajungi sa ai simptome, si refuzi sa te testezi, stai macar in casa 14 zile dupa ce ti-au aparut simptomele. Pentru siguranta altora. Daca nu e COVID-19, ai stat in casa 14 zile degeaba. Daca e, ai evitat sa dai boala mai departe.

      In alta ordine de idei, nu cred c-avem de zece ori mai multi asimptomatici. Au facut unii studii, si-au gasit niste chestii. Una, evidenta, e ca gravitatea bolii, printre altele, se coreleaza foarte puternic cu cantitatea de virus care ti-a intrat initial in organism. De-acolo pornind, si pe baza de calcule si pe baza de studii, au descoperit ca cu cat mai prost sunt respectate masurile de protectie, cu atat mai multi dintre cei infectati sunt simptomatici - pentru ca sansele sa iei mai mult virus la inceput, daca nu te protejezi, sunt mai mari. Raportul ala de 10 asimptomatici la 1 simptomatic e valabil pentru tarile in care populatia respecta strict recomandarea de-a purta masca in spatii inchise si aglomeratii si de-a pastra pe cat posibil o distanta de doi metri fata de persoane straine. Noi suntem departe de situatia aia. De-aia, estimarea mea e undeva la poate 3-5 asimptomatici la un simptomatic, maxim.
    • +7 (11 voturi)    
      Spitale (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:53)

      bgd20 [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Ce nu intelegi este ca la spital e cam ocupat, si nu te mai primeste nimeni. Cu cat creste numarul infectarilor, creste si numarul si cazurilor medii si severe.
      Sa te vad ce indispozitie o sa ai cand iti va inchide spitalul usa in nas
      Sa te vad ce paracetamol o sa folosesti, cand ai saturatia oxigenului de 50%.

      Dintotdeauna problema la COVID a fost supra-solicitarea spitalelor, intr-un interval relativ scurt.
  • +7 (23 voturi)    
    firesc (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:08)

    CetateanulRoman [utilizator]

    doar s a insistat pe deschidera scolilor in pofida logicii si a tuturor avertismentelor
    • +10 (16 voturi)    
      ai copii? (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:00)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

      Daca ai avea in telege de ce nu mai poti tine inca un an copiii acasa. Si scolile s-au redeschis in toata Europa, nu doar in Romnania. Si numarul de cazuri a crescut de asemenea in toata Europa. Inainte de a ajunge sa inchizi scolile, poti incepe cu baruri, restaurante, concerte, petreceri/nunti/slujbe la biserica. Ca e mai importanta educatia copiilor decat socializarea adultilor...
      • +1 (7 voturi)    
        E o alegere cinica care trebuie facuta: (Miercuri, 30 septembrie 2020, 15:42)

        Vaka [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Viitorul unei generatii vs expunerea unei minoritati.
        • 0 (4 voturi)    
          Ca de obicei.... (Miercuri, 30 septembrie 2020, 17:36)

          Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

          ....dai cu mucii-n fasole plin de gratie si nimicură.
          Debitezi platitudini desprinse de realitate si , cum duci lipsa de glagore, te mai si crezi nu stiu ce lumina.....
        • +2 (4 voturi)    
          nu vad ce e cinic aici (Miercuri, 30 septembrie 2020, 18:24)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

          care e minoritatea aia? a petrecaretilor? a babelor care bat matanii, a popilor?

          Tot ce am zis e ca sunt masuri mult mai putin costisitoare decat inchiderea scolilor, cum ar fi pentreceri/nunti/pomeni/slujbe religioase, bariru/discoteci/restaurante/cluburi, hoteluri/pensiuni. Asta asha, la prima pedala. mai apoi, daca tot creste numarul de infectari si nu mai gasesti ceva mai putin important sa inchizi, poti discuta si de scoli. Dar atat timp cat la mare a fost plin, pe valea prahovei e ambuteiaj, crasmele si cluburile colcaie, a discuta de inchiderea scolilor e o tampenie.
      • 0 (4 voturi)    
        Eu am (Miercuri, 30 septembrie 2020, 19:16)

        _Un stelist_ [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Am doi copii și fac școala online pentru că așa vor fi protejați mai bine, așa am ales noi ca părinți.
        Îi ajut la lecții și nu sunt deloc mai slab pregătiți decât cei care merg la cursuri la școală, ba din contră, se descurcă mult mai bine decât majoritatea. Văd clar la cursuri copii care nu învață mai nimic, nici măcar nu pot urmări lecția, deci despre ce vorbim?!?
        • 0 (0 voturi)    
          lasa dom'le asta (Vineri, 2 octombrie 2020, 11:25)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui _Un stelist_

          In Romania, unde la capacitate spre exemplu, primele 50 de licee din tara au ultima medie peste 9 in timp ce 30-40% nu iau nota 5, e clar ca daca ai niste minime pretentii de la copiii tai, vor fi tot timpul altii mai slabi...
          Nu despre asta e vorba. Da, copiii, mai ales cei trecuti de clasa a 3-a, pot invata si online. Dar cati copii au acces la invatamantul online, cati au parinti care stiu sa le explice ce si cum, cati aleg sa foloseasca tableta la jocuri in locul invatatului, cati au 2 parinti care muncesc (si nu de acasa, de la locul de munca), etc, etc. Faltul ca tu poti sa-ti faci si serviciul si sa educi si copiii, asta e un caz fericit. Dar nu toti pot lucra de acasa si supraveghea si copiii in paralel.

          Ca sa nu mai spun ca acei copii au nevoie de socializare, de interactiune cu alti copii. Nu e doar procesul de invatare a materiei de la scoala, e si ala de invatare a modului de a relationa cu societatea, cu semenii.
    • +5 (11 voturi)    
      Oricum o dadeau, tot rau era (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:48)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

      Daca tii scolile inchise creezi o generatie de analfabeti. Daca le deschizi, infectia se raspandeste. Asa ca oricum nu-i bine.

      Tot ce poate face guvernul e sa se miste cand la stanga cand la dreapta, intre ciocan si nicovala. Deschide scolile, le mai inchide, mai face scoala cursuri cu doar jumatate de clasa o data, mai se impart ceva tablete, carpit cat se poate din fiecare capat. N-are cum sa fie ca si cand n-ar fi epidemie, orice-ar face si oricine-ar face.
      • +2 (4 voturi)    
        Problema e... (Miercuri, 30 septembrie 2020, 16:52)

        Mihail. [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        ...ca s-ar putea sa creezi o generatie de analfabeti, chiar daca le tii deschise.
        • +2 (2 voturi)    
          Aia se prea poate (Miercuri, 30 septembrie 2020, 17:38)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Mihail.

          Da' aia nu inseamna ca e justificat sa stai si sa nu faci nimic. Ce altceva era sa faca guvernul? Daca nu deschidea scolile deloc aia era garantia unei generatii de analfabeti. Asa, generatia de analfabeti e doar o posibilitate, nu o certitudine.
  • -6 (38 voturi)    
    Alegerile au trecut, (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:11)

    adi_69 [utilizator]

    acum numarul de cazuri poate sa creasca pana la cer...
    • +5 (9 voturi)    
      Tocmai ca nu (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:49)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

      Mai e un hop: parlamentarele. Care dintre toate alegerile sunt cele mai importante, pentru ca parlamentul e cea mai puternica institutie din statul roman. Asa ca faptul c-au trecut alegerile locale nu e de loc un prag de la care guvernului sa nu-i mai pese de ce cifre raporteaza, sau de cati oameni se imbolnavesc.
  • -16 (28 voturi)    
    Hmmm (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:13)

    Sah [utilizator]

    Normal. Au trecut alegerile asa ca acum se da drumul la numere!
    Inainte de alegeri, toti medicii lucrau numai pentru guvern si alegeri...jenant!
  • +14 (24 voturi)    
    Era de asteptat, nu va agitati! (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:14)

    dandra [utilizator]

    A inceput scoala si peste doua saptamani vom vedea alta crestere cauzata de alegeri.

    Hai ca trecem noi si peste aceasta pandemie!
    • +12 (16 voturi)    
      eu nu ma agit (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:50)

      festina [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      mai tare ca de obicei (adica ma protejez) ,dar nu pot sa nu ma gandesc ca daca in cateva saptamani se ocupa de tot ATI-ul si mi se imbolnaveste mama cumva (desi se protejeaza ) , va fi foarte periculos . Asa au murit zeci de mii de batrani in Italia ,Franta,Spania , Uk etc ,cand nu au mai fost locuri libere in spitale .La o crestere exponentiala lucrurile pot scapa complet de sub control. Deja scartaie rau de tot sistemul medical ,care oricum e praf pe langa cel din Vest . Asa ca va rog , protejati-va ca sa-i protejati si pe cei de langa voi .De fiecare dintre noi depinde sa nu ajungem la o tragedie ...Nu mai bine prevenim -cu putin efort si masca - decat sa ne vaicarim mai tarziu ca se inchide din nou economia ?
    • +3 (9 voturi)    
      Cre' ca influenta alegerilor ... (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:53)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      ... va fi mai degraba minora.

      Cei ce-au votat au stat putin timp in sectie, foarte probabil prea putin ca sa ia boala, daca virusul era deja cumva in sectie. Chiar daca vreunul dintre membrii comisiei s-a infectat, ceea ce din aceleasi motive e foarte improbabil daca in comisie nu era cineva deja de dinainte infectat, avand in vedere ca perioada de incubatie nu e zero, ar fi devenit contagios abia a doua zi, si n-ar fi putut da boala mai departe alegatorilor.

      Asa ca daca vom vedea un efect, va fi o crestere minora peste media pentru vineri (perioada de incubatie medie e 5 zile). M-as mira insa sa vedem ceva.
  • +16 (36 voturi)    
    se-mpute treaba (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:20)

    festina [utilizator]

    deja 482 cazuri Bucuresti+Ilfov . Imi devine clar ,scapa cine poate (adica cine poarta masca corect si se protejeaza)
    • -13 (23 voturi)    
      ha ha (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:33)

      Gabr [utilizator] i-a raspuns lui festina

      lasa drama... nu port masca deloc si nu sunt panicat.. restul e gargara
      • +8 (18 voturi)    
        cit de curind (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:50)

        costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui Gabr

        o sa o ai pe aia de oxigen
    • +8 (12 voturi)    
      Cine poarta masca corect, se protejeaza... (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:35)

      Teszzt [utilizator] i-a raspuns lui festina

      si n-are ghinion! Sau poate mai bine zis: ...si are noroc.
      • +6 (8 voturi)    
        Masca nu e o garantie ca nu iei virusul (Miercuri, 30 septembrie 2020, 17:45)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Teszzt

        Mai ales singura.

        Tre' sa stai cat mai putin pe langa persoane straine, si sa stai pe cat posibil la o distanta mai mare, macar un metru jumate.

        Da' chiar si-asa n-ai nici o garantie.

        Cel mai important rol al mastii e sa-i protejeze pe altii daca tu esti infectat si inca nu stii. Daca toti purtam masca si respectam distantarea, ne ferim unii pe altii, si implicit mai putina lume se imbolnaveste.

        Al doilea rol al mastii e ca si daca te imbolnavesti, dac-ai purtat masca si-ai pastrat cu consecventa distanta fata de altii, sansele sa faci o forma grava a bolii sunt mai reduse. Adica sa nu ajungi la pneumonie. Adica sa ai sanse cat de cat sa scapi fara sechele.

        Da' repet, la cum se misca virusul asta, in momentul de fata, nu exista nici o garantie pentru nimeni. Putem sa reducem raspandirea bolii, actionand colectiv, respectand masurile de protectie, da' oricat de stricti am fi fiecare dintre noi, cativa tot o sa se imbolnaveasca, si cativa tot o sa moara. Doar ca e o diferenta daca mor 10, 30 sau 50 de oameni pe zi.

        De pacostea asta de virus n-o sa scapam decat in momentul in care vaccinul devine disponibil pe scara larga. Aia cel mai probabil nu se intampla mai devreme de cateva luni. Da' respectarea sau nerespectarea masurilor de protectie in alea cateva luni poa' sa insemne o diferenta de mai multe mii de morti. Aia-i miza masurilor de protectie.
        • -2 (6 voturi)    
          Ceva nu are sens aici (Miercuri, 30 septembrie 2020, 19:02)

          Vaka [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          "daca te imbolnavesti, dac-ai purtat masca si-ai pastrat cu consecventa distanta fata de altii, sansele sa faci o forma grava a bolii sunt mai reduse. Adica sa nu ajungi la pneumonie. Adica sa ai sanse cat de cat sa scapi fara sechele"

          Ce are coada vacii cu stampila primariei? Tare ma tem ca de data asta vorbiti pe langa subiect. Nu exista o corelatie liniara intre concentratia de virus absorbit si gravitatea bolii. Sunt multe elemente care determina gravitatea bolii.

          Iar partea cu sechelele ce sa intelegem? Daca faci pneumonie ramai automat cu sechele? Nu-i adevarat. Am avut pneumonie si nu am ramas cu nici o problema.

          Cat ce priveste vaccinul, comenta cineva acum cateva zile ca este "o himera" vanduta pe bani multi. In comunitatile de specialitate se vorbeste din ce in ce mai mult despre posibilitatea de a nu avea unul, sau de a avea ceva cu efect limitat...
        • +2 (2 voturi)    
          Dap, de asta trebuie purtata masca (Miercuri, 30 septembrie 2020, 22:29)

          UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          Sper ca "viteji" care nu gandesc sa nu aiba rude peste 50-60 de ani cu care sa intre in contact. Sau poate nici de aia nu le pasa...
    • -8 (20 voturi)    
      Sfat: (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:37)

      Alexa.99. [utilizator] i-a raspuns lui festina

      nu mai iesiti din casa 10 ani. E mai sigur.
      • +3 (7 voturi)    
        fiti pe pace (Miercuri, 30 septembrie 2020, 17:57)

        festina [utilizator] i-a raspuns lui Alexa.99.

        ies zilnic din casa ,doar ca ies cu masca si nu ma-nbulzesc la bodegi :)
    • -6 (14 voturi)    
      Masca nu te ajuta sa nu iei :))) (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:39)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui festina

      .
      • 0 (8 voturi)    
        sunt de acord partial (Miercuri, 30 septembrie 2020, 16:03)

        festina [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        masca nu te ajuta decat intr-o oarecare masura sa nu iei ,dar sigur ajuta sa nu dai .De aia trebuie convinsi egoistii care nu poarta masca sa o poarte ...
        • +1 (9 voturi)    
          Cu masca fara masca (Miercuri, 30 septembrie 2020, 16:58)

          Vaka [utilizator] i-a raspuns lui festina

          Nu inteleg obsesia asta pentru subiect. Treaba e simpla:
          Se poarta la interior. O porti ca asa se face cand intri in casa sau pe proprietatea altuia. In plus iti iei amenda sau esti dat afara.
          La exterior in general nu se poarta deci nu o porti si gata. In locurile unde trebuie purtata, ok o pui ca se aplica regulile de mai sus.
          Daca nu vrei sa porti, nu te duci acolo unde trebuie purtata. Si invers, unde nu se poarta, nu te duci daca nu vrei ca doar nu te obliga nimeni.

          Asa ca de unde toata isteria asta?
          • +2 (2 voturi)    
            Intr-adevar ,treaba e simpla (Joi, 1 octombrie 2020, 8:44)

            festina [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

            cu o conditie : sa respecte toti aceste reguli . Pentru ca zilnic vad oameni la magazin ,banca , transport in comun care "fenteaza" regula mastii . Ba ca e garvida si se sufoca ,ba o poarta sub nas/barbie ,ba cate unul cu ceafa groasa care nu o poarta deloc si abia asteapta sa sara la bataie daca-i spui politicos ca trebuie sa o poarte , ba ca ii suna telefonul si trebuie musai sa-si coboare masca pentru a vorbi etc . Eu inteleg "libertatile" fiecaruia ,dar ce vina am eu sa fiu obligat sa-i inspir "aerosolii" intr-un spatiu inchis ?
    • +15 (19 voturi)    
      degeaba (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:00)

      alex34 [utilizator] i-a raspuns lui festina

      romanul nu intelege ca masca e ca RCA-ul, ii protejeaza pe ceilalti cand ii zboara saliva de la stranut sau tuse, daca toti ar purta-o s-ar proteja reciproc, dar cum romanului ii pasa doar de el, nu vede rostul mastii
      • -3 (9 voturi)    
        1 (Miercuri, 30 septembrie 2020, 16:39)

        Gabr [utilizator] i-a raspuns lui alex34

        dupa gandirea ta toata ziua stranut si tusesc... serios? halal de logica.Stai calm ca tot nu port.
      • +1 (7 voturi)    
        Nu-i numai romanu (Miercuri, 30 septembrie 2020, 17:04)

        Vaka [utilizator] i-a raspuns lui alex34

        asa e toata Europa. am mai povestit cum in vara m-au purtat pacatele prin Paris. Si ghici cam cati parizieni (ca turisti nu erau) purtau masca? Sub jumatate. La fel si prin Ungaria: la benzinarii erau postere mari cu poza si text in doua trei limbi si inauntru, surpriza nimeni nu purta masca. Mai mult se uitam la noi ca la extraterestrii......
      • +4 (6 voturi)    
        Foarte buna comparatia! (Miercuri, 30 septembrie 2020, 17:07)

        Teszzt [utilizator] i-a raspuns lui alex34

        Eu as mai adauga si faptul ca, daca n-ar fi amendati, majoritatea nu si-ar cumpara nici RCA.
    • +15 (19 voturi)    
      cam dificil daca ai copii (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:05)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui festina

      Daca un copil merge la scoala, el se afla in aceeasi bula macar cu toti din clasa. Si eu suficient ca un singur copil sa aiba un parinte care nu "crede" in covid, ca sa ai sansa de infectare...
  • +8 (16 voturi)    
    Informatii multiple (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:38)

    edw [utilizator]

    Inceracti sa cititi informatii si din alte surse, externe. Sunt mai multe state Europene care intra in lockdown. Pana si in Germania se pregatesc sa aplice partial.
  • -6 (22 voturi)    
    O sa murim. (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:42)

    Luk [utilizator]

    .
  • -4 (12 voturi)    
    Ofensiva (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:53)

    persuasiv [utilizator]

    preplatitilor continua.
  • -5 (19 voturi)    
    Mai bine MORT decat deschis la progres. (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:54)

    Marionette [utilizator]

    Asta e o insigna ce ar trebui sa o poarte toti profesorii-dinozaur din Romania.
    In ultimii ani scot imbecili functional pe banda rulanta, nivelul slab al educatiei din Romania este vizibil deja in deciziile electorale.
    Cu ocazia covid exista o sansa sa implementam ceva unic: invatamant online de cea mai buna calitate, tot prostul sa aiba sansa sa se educe daca vrea. In acelasi timp scadea radical numarul de profesori.
    Cu ce gaselnita s-a venit? "O sa fie vai de copilasii nostri, nu vor mai sti nimic" (Ca si cand numai premiati Nobel sunt in tara asta).
    Scoala in sistem clasic ESTE cel mai bun vector al acestui virus! Primele victime care se vor alatura medicilor vor fi profesorii.
    MAI BINE MORT DECAT MODERN!
    • +4 (12 voturi)    
      greu pt uni (Miercuri, 30 septembrie 2020, 15:32)

      falcoind [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Poti face Facultatea online , in mare parte , mai putin cele care presupun laboratoare . Poti face liceul online probabil da sigur vei avea o scădere drastica a calități și asa praf. Poate merge și cu gimnaziul desi un copil de 11 15 ani nu e indicat sa îl lași încă singur acasa . dar ce faci cu primara , Eu personal am o fetita clasa a II acum care era cea mai fericita ca merge la școala a venit in martie închiderea școlilor , pentru ea a fost un regres , o frustrare de ne imaginat , nu mai avea școala nu mai avea activitățile de după , înot dans șah toate au fost întrerupte in același timp . Ce zici de asta cum rezolvi problema asta . Neam întâlnit după o luna cu profesoara ei a strâns-o la ea și a plans copilul minute bune fără sa zică nimic cum gestionezi asta lipsa colegilor socializarea in cazul unui copil de 3-12 ani e esențială e baza cunoașteri lor . Poti fi cel mai bun părinte tot o sa ii lipsească colectivitatea.
      • +1 (9 voturi)    
        Sunt de acord cu Dvs ,dar (Miercuri, 30 septembrie 2020, 16:29)

        festina [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

        tare ma tem ca ati avut parte de un "lockdown" individual cand ati urmat scoala . Prea multe greseli de ortografie ,lipsa a semnelor de interogare etc. Sper ca e "decat" de la emotie :) . In rest ,e adevarat ce spuneti , dar e foarte greu sa alegi intre 2 rele . Toate guvernele lumii "merg pe sarma" .Nicio decizie nu poate fi perfecta in situatia actuala ,se incearca doar limitarea pagubelor economice/sanitare/psihologice .Succes si sanatate !
        • +1 (1 vot)    
          Nu cred ca e "de ales intre doua rele" (Joi, 1 octombrie 2020, 19:54)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui festina

          Cred ca guvernele incearca sa nu-si festeleasca imaginea politica, lockdown-ul nu e medicament sau vaccin, nu face decat sa intarzie imunizarea naturala a populatiei.
          Aproape toata UE a stat in casa o luna si tot ce-au izbutit a fost sa amane numerele de astazi.
          Pretul este deja urias, iar efectul e nesemnificativ, adica eficenta masurii a fost 0, daca nu cumva negativa.
          Inteleg grija pentru imagine, dar sa distrugi ramuri ale economiei, sa bagi in somaj zeci de milioane de adulti, sa privezi de educatie sute de milioane de tineri si sa pretinzi ca faci asta pentru o anumita categorie a populatiei... e o tampenie absoluta.
    • +4 (14 voturi)    
      Tanti (Miercuri, 30 septembrie 2020, 15:37)

      Vaka [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Poti sa raspunzi afirmativ la macar una din intrebarile de mai jos?
      Tu ai copii?
      Ai idee care este impactul izolarii asupra dezvoltarii unui copil?
      Stii ce inseamna "scoala de acasa"?
      Esti in stare sa faci lectii cu un copil la toate materiile si toate clasele?
      Ai facut vre-o data un curs on-line (curs intreg nu o lectie)?
      Ai dat vre-o data un examen on-line?

      Copii au nevoie de scoala din multe puncte de vedere. De ce crezi ca tarile mai dezvoltate decat noi fac toate eforturile ca sa tina scolile deschise? Crezi ca toti ministrii educatiei din tarile din vest sunt niste papagali? Scuze, papagalii se afla la palatul Victoria...
  • -6 (20 voturi)    
    nu va ingrijorati (Miercuri, 30 septembrie 2020, 14:28)

    costelo999 [utilizator]

    o sa creasca nr pina ajunga la cel real, dupa, o sa vina lockdown, ca in alte tari, pina inainte de alegeri cind o sa scada dramatic, dupa alegeri creste vertiginos, si o sa ajungam iar la lockdown, pina in primavara, ca asa este peste tot, oricum pandemia romineasca este sub controlul lui ficusz, sica mandolina, tataru si kalafat
  • -2 (6 voturi)    
    Record de infectati (Miercuri, 30 septembrie 2020, 18:42)

    Ibit [utilizator]

    Datorita unui guvern incompetent sa gestioneze situatia ,condus " pas cu pas " , de Iohannis ! !
    Dar , vinovat este PEESEEDEE !
  • 0 (0 voturi)    
    Siri sau Cortana? (Joi, 1 octombrie 2020, 0:44)

    Vaka [utilizator]

    Hai spune, cine te ajuta? Ca tu n-ai de unde stii tu singur d-astea cu cratime si alte gramaticuri.
    • 0 (0 voturi)    
      Lasa-l in banii lui (Joi, 1 octombrie 2020, 19:58)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

      Omul e bolnavior.
  • 0 (0 voturi)    
    In acelasi spirit (Joi, 1 octombrie 2020, 20:00)

    Luk [utilizator]

    Dumneata cam cine te crezi? :))
    • 0 (0 voturi)    
      Cam cine nu esti dumneata. (Joi, 1 octombrie 2020, 22:29)

      Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      .


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by