​INTERVIU Beatrice Mahler, managerul Institutului Marius Nasta: Avem zeci de pacienți cu afectare pulmonară severă după ce s-au vindecat de COVID-19, care au nevoie de internare

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 22 septembrie 2020, 7:25 Actualitate | Coronavirus


Beatrice Mahler
Foto: Hotnews
​Zeci de pacienți ai Institutului de Pneumoftiziologie Marius Nasta, vindecați de COVID-19, au nevoie de evaluare și de asistență într-o formă de internare continuă, "ceea ce înseamnă că au o formă severă de afectare pulmonară, după ce s-au vindecat de COVID", afirmă medicul Beatrice Mahler, managerul spitalului, într-un interviu acordat HotNews.ro. Beatrice Mahler mărturisește, de asemenea, că privește cu îngrijorare spre perioada care urmează: "Vine sigur valul 2, iar noi, România, pornim de pe o poziție fruntașă. Nu o să fie bine deloc!".

"La Marius Nasta avem în acest moment peste 80 de pacienți post-COVID care au nevoie de evaluare și de asistență într-o formă de internare continuă, ceea ce înseamnă că au o formă severă de afectare pulmonară, după ce s-au vindecat de COVID. Ei au nevoie de medicul pneumolog la patul lor, de cunoștințele pe care le are acesta și de metodele de tratament din pneumologie", explică Beatrice Mahler.

În ceea ce privește perioada care urmează, managerul celui mai mare spital de boli pulmonare din România se așteaptă că "nu o să fie bine deloc": "Este îngrijorător, pentru că vine sigur valul 2, iar noi, România, pornim de pe o poziție 'fruntașă'. Avem deja un număr de cazuri, iar dacă peste acest număr de cazuri vine valul 2, nu o să ne fie deloc bine."

"80% dintre pacienții noștri au forme severe și moderate de COVID-19, foarte puțini au forme ușoare"


Cam 80% dintre pacienții Institutului de Pneumoftiziologie Marius Nasta - cel mai mare spital de boli pulmonare din România - au forme severe și moderate de afectare în urma infecției cu COVID-19. Foarte puțini pacienți au forme ușoare, spune Beatrice Mahler.

În această perioadă, activitatea la spital este intensă, iar numărul pacienților cu COVID-19 se menține mare. În plus, sunt și mulți pacienți care vin la spital cu simptome, pentru a se testa: "Facem și teste la cerere, pentru că este anormal să trimitem un pacient simptomatic acasă, fără să avem o evaluare a lui, însă este un volum foarte mare de muncă, pentru că numărul de cazuri este în creștere în București, cel puțin în ultimele zile. Este bine, într-un fel, dar pe de altă parte, recomandările în acest moment sunt să sune la Direcția de Sănătate Publică și să fie recoltați acasă, mai ales cei care sunt nevoiți să folosească transportul în comun. Din ce știu eu, este aceeași situație la toate spitalele COVID din București."



Vinerea trecută, și secția de Terapie Intensivă a spitalului s-a redeschis, după ce a fost dezinfectată: "Noi în Terapia Intensivă COVID am avut un moment în care a trebuit să limităm internările, să dezinfectăm, apoi să redeschidem secția. Am avut niște transferuri din altă parte și pacienții cu comorbidități și cu forme severe sunt mult mai predispuși la a face infecții asociate asistenței medicale. Și atunci a trebuit să manageriem cazurile astfel încât pacienții pe care îi primim ulterior să vină într-o secție curată. Acum suntem pregătiți să primim alți pacienți."

Beatrice Mahler admite că "Infecțiile nosocomiale, asociate asistenței medicale, sunt prezente, din păcate, în toate spitalele, mai ales în secțiile de Terapie Intensivă din toată lumea. Nu sunt de dorit, dar trebuiesc din timp diagnosticate, monitorizate și raportate. E nevoie de îngrijire specială și e nevoie inclusiv de echipamente speciale pentru personalul medical, pentru a nu transmite infecția de la un pacient la altul."

"Dacă la 50 de ani faci o formă severă, înseamnă o modificare a calității vieții pe termen lung"


Medicul Beatrice Mahler avertizează că o formă severă de COVID-19 la vârsta de 50 de ani, spre exemplu, înseamnă devreme, iar în cele mai multe cazuri riscă să vină cu neplăceri pentru tot restul vieții: "Spre exemplu, dacă la 50 de ani faci o formă severă de boală, mie mi se pare devreme. Pentru că o formă severă de boală la 50 de ani înseamnă sechele după, înseamnă o modificare a calității vieții pe termen lung. Eu cred că trebuie privit cu maximă seriozitate la pacienții care fac forme grave de COVID și se încadrează în intervalul de vârstă 40-60 de ani. Din punctul meu de vedere, este o perioadă a vieții care ar trebui să fie de om activ, nu de om bolnav."


Mulți dintre pacienții vindecați de COVID-19 au nevoie de monitorizare și de asistență medicală și după vindecarea de infecție. Puțini ajung deocamdată la medic și din cauza lipsei de organizare - în țară, multe dintre spitalele de pneumologie au fost convertite complet în spitale COVID, spre deosebire de Institutul Marius Nasta, care are și pavilioane pentru pacienții non-COVID: "Aș atrage atenția unei probleme serioase care există, nu doar la nivel de București, ci și la nivel de țară, pentru că am vorbit cu colegii mei: foarte mare parte dintre spitalele de pneumologie din țară au fost convertite în spitale COVID. Spre exemplu Iași, Constanța. În București, la Marius Nasta, doar o parte dintre paturile de pneumologie sunt destinate pacientului COVID, aici există un echilibru, aș putea spune. Însă este extrem de important în acest moment să ne gândim și la pacientul post-COVID, care are nevoie de medicul pneumolog. La Marius Nasta avem în acest moment peste 80 de pacienți post-COVID care au nevoie de evaluare și de asistență într-o formă de internare continuă, ceea ce înseamnă că au o formă severă de afectare pulmonară, după ce s-au vindecat de COVID. Ei au nevoie de medicul pneumolog la patul lor, de cunoștințele pe care le are acesta și de metodele de tratament din pneumologie", afirmă Beatrice Mahler.

Managerul Institutului Marius Nasta subliniază că "Este foarte important să regândim un pic asistența pacientului COVID, nu doar pentru perioada în care pacientul este infectat, ci și pentru perioada post-COVID și să regândim la nivel de județ fiecare compartimentare și accesul la servicii medicale în spitalele de pneumologie pentru acești pacienți."

"Vine sigur valul 2, iar noi, România, pornim de pe o poziție fruntașă. Nu o să fie bine deloc"


Beatrice Mahler spune că privește cu îngrijorare spre perioada care urmează: "Eu privesc cu îngrijorare perioada aceasta, pentru că sunt o grămadă de factori care au apărut ca o noutate în perioada pandemiei și nu erau înainte: e bine că au început școlile, e bine că avem posibilitatea să ne reluăm oarecum activitățile de dinainte de pandemie. Dar este foarte important să respectăm reguli, aici este foarte greu. În acest moment, din punctul meu de vedere, suntem într-un moment în care avem încă efectul concediilor și mai ales al transmiterii infecției la locul de muncă, unde au apărut focare din cauză că în multe cazuri nu sunt respectate normele și reglementările. Nu înseamnă că angajatorul are o problemă, dar nu s-a renunțat la acele momente de socializare în care se stă fără mască - se fumează, se bea cafea, oamenii mănâncă împreună - și sunt moment în care riscul de a se infecta crește foarte mult, pentru că stau foarte aproape și prin activitățile respective crește și riscul de infectare. Și atunci, s-au creat aceste focare, pe care le vedem în special în orașele mari."


Urmează cu siguranță valul 2 al epidemiei, val 2 care va găsi România cu multe cazuri, avertizează Beatrice Mahler: "Este îngrijorător, pentru că vine sigur valul 2, iar noi, România, pornim de pe o poziție 'fruntașă'. Avem deja un număr de cazuri, iar dacă peste acest număr de cazuri vine valul 2, nu o să ne fie deloc bine."

"Va fi o perioadă grea, așa mă aștept, dar trebuie să ne organizăm. Și va trebui să găsim soluțiile cele mai bune pentru pacientul care are cu adevărat nevoie de un pat de spital", spune medicul.

"Pacienților cronici le este frică să vină la evaluarea periodică. Unii ajung la spital prea târziu"


O altă problemă gravă în această perioadă - pacienților cronici le este frică să mai vină la spital pentru evaluarea periodică. În multe cazuri, starea lor se agravează, iar unii dintre ei ajung la medic când este prea târziu, atrage atenția Beatrice Mahler: "E o problemă pe care o sesizez în spital: pacienților le este frică să vină pentru evaluarea periodică. Nici măcar pentru internare de zi nu vin pacienții. Această frică face ca, abia în momentul în care decompensarea este majoră, să ajungă la spital. Ajung foarte târziu. Avem cancere terminale, se ajunge într-un stadiu în care pentru cancerul pulmonar este mult orea târziu, indiferent ce terapie ai adopta, nu îți mai permite starea pacientului nici măcar să ma faci diagnostic, cu atât mai puțin să mai faci tratament. Vin și tuberculoze extinse, cu afectare multiplă, cazuri pe care nu le-am mai văzut până acum în practica noastră, poate în urmă cu 10 ani aveam asemenea cazuri de tuberculoză."

Unele dintre aceste cazuri, care ajung prea târziu la spital, "te cutremură", mărturisește Beatrice Mahler.


Managerul celui mai mare spital de boli pulmonare din România avertizează că "Practic, dacă continuăm în acest ritm, vom duce incidența tuberculozei unde eram acum 10 ani, și nu eram deloc bine."

"De frică că suntem spital COVID, chiar dacă noi avem foarte clar delimitat pavilion COVID de pavilion non-COVID, mulți oameni se tem să mai vină la spital. Pacientul simptomatic, pacientul cronic, trebuie neapărat să ajungă la evaluarea periodică, pentru că altfel, pe lângă COVID, vom avea o toamnă dificilă și din acest punct de vedere", este îndemnul medicului Beatrice Mahler.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















18283 vizualizari

  • +14 (46 voturi)    
    neah (Marţi, 22 septembrie 2020, 7:34)

    zavalitaa [utilizator]

    Cum adică sechele pe termen lung la cei vindecați ? Imposibil, e o conspirație, să bage frica în oamenii liberi
    • +8 (22 voturi)    
      in sfarsit (Marţi, 22 septembrie 2020, 9:24)

      panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

      cineva care spune ce inseamna de fapt "vindecat" pentru unii. Ii vedem cu verde frumos, ne bucuram ca sunt adunati la vindecati, dar ei trag cu plamanii si cu boala in continuare cine stie cat timp, daca nu pt toata viata.
    • +11 (29 voturi)    
      Sigur sunt minciuni ! (Marţi, 22 septembrie 2020, 9:45)

      Valtran [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

      Mai ales ca doamna este si medic !
      Sigur bate campii atunci cand vorbeste despre ceea ce a studiat atatia ani in facultate .
      Daca vrei pareri avizate, asculta ce spun coafezele, soferii, lacatusii-mecanici, bucatarii si oricine nu este medic dar " gandeste cu mintea proprie" atunci cand vine vorba despre covid.
      • +1 (15 voturi)    
        CV-ul doamnei e public (Marţi, 22 septembrie 2020, 11:25)

        Vaka [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

        Si o lectura interesanta. Filolog cum esti sigur o sa iti placa. Go fetch!
        • -4 (8 voturi)    
          go... ceva și tu ceva (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:32)

          zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

          CVul doamnei este inferior CVului tău dpdvd al expertizei medicale.
          • +6 (10 voturi)    
            conform CV, colegiu național de apărare (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:49)

            di livio [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

            education and training-Probleme actuale ale securității naționale...Nelu Tătaru, ghici ce?, același colegiu național de apărare, ne apără de covrigi...în Ro nu poți să fii ministru sau menajer dacă nu te-au școlit cașchetarii apeviști...sau seku de la academia de informații, ăia cu doctoratili plagiate...meseriași cașchetarii, în tăte domeniili, vezi cum îi numărară geceseii pe vindecați
            • -2 (6 voturi)    
              ... da, și tot (Miercuri, 23 septembrie 2020, 5:57)

              zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui di livio

              are treabă cu profesia de medic ma mult ca tine
          • +1 (7 voturi)    
            Cool (Marţi, 22 septembrie 2020, 18:50)

            Vaka [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

            Nu stiu cum se cheama capacitatea asta clarviziune? Pai cand mi-ai citit CV-ul inseamna ca stii cine sunt. Asta inseamna ca citesti cumva ganduri sau pe acolo. Pai cu capacitatea asta ce mai cauti sa comentezi pe HN?
            • 0 (4 voturi)    
              Nu ti-a citit nimeni CV-ul (Marţi, 22 septembrie 2020, 19:37)

              Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

              Dar nici nu nevoie pentru a admira un intelectual sadea ....
              Destul amuzi lumea pe aici.
            • -2 (2 voturi)    
              CVul tău este inferior CVului doamnei (Miercuri, 23 septembrie 2020, 5:58)

              zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

              dpdvd medical.
              Na, până pricepi
    • +1 (21 voturi)    
      90% din pacienti nu au probleme cu COVID (Marţi, 22 septembrie 2020, 10:35)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

      'avem zeci de pacienti...' exprimare de piata obor
      • -1 (21 voturi)    
        Greu cand esti madic-manager... (Marţi, 22 septembrie 2020, 11:17)

        Vaka [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Depre doamna Mahler si cum a ajus manager de spital in Bucuresti, nu am sa comentez. CV-ul e public si nu sunt jurnalist de investigatie - Poate HN? In fine in Romania nu pare sa intereseze pe nimeni pe ce criterii de competenta se ocupa pozitiile de conducere.

        Depre mesajele de mai sus am sa comentez:
        1. "80% dintre pacienții Institutului de Pneumoftiziologie Marius Nasta - cel mai mare spital de boli pulmonare din România - au forme severe și moderate de afectare în urma infecției cu COVID-19" - pai e absolut normal. Nu acolo trebuie sa ajunga cei cu probleme pulmonare grave? Nu asta e specializarea spitalului? Afirmatia imi pare o lipsa de intelegere a specificului spitalului. O fi oare asta o problema de management?

        2. "...pacienților cronici le este frică să mai vină la spital pentru evaluarea periodică." Vorbeste madam de cancere si tuberculoze. Pai nu tocmai oamenii aia au nevoie de spital de pneumologie? Si voi il tineti plin cu bolnavi de gripa? Eu zic ca e o problema de management.

        3. Masajul cu "Dacă la 50 de ani faci o formă severă, înseamnă o modificare a calității vieții pe termen lung" este ceva ce nici un manager sau medic nu ar trebui sa lanseze in public cu usurinta.

        4. Macar admite: "Beatrice Mahler admite că "Infecțiile nosocomiale...sunt prezente, din păcate"" Dar nu ne spune nimic despre ce face in legatura cu asta. O fi o problema de management sau de medicina?
        • 0 (16 voturi)    
          cunosc deja vreo 15 oameni (Marţi, 22 septembrie 2020, 12:55)

          Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

          care au avut covid , printre care si un mosh de 86 de ani , nicunul nu are nicun fel de acuze la o luna de la vindecare .Mai intrebati si voi pe aia care au avut nu va mai luati dupa vedete tv.
          • -2 (12 voturi)    
            daaa (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:33)

            zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

            Nu vă mai luați după medici și statistici, luați-vă după gura lumii
            • +2 (8 voturi)    
              Dap (Marţi, 22 septembrie 2020, 17:09)

              Luk [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

              Realitatea nu e buna, mai bine crezi ce citesti pe net si prin comentarii. Ai dreptate! :))
              • +1 (1 vot)    
                realitatea nu e bună, (Miercuri, 23 septembrie 2020, 18:02)

                zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui Luk

                luați-vă după anonimi pe net, e ca-n filme
        • +7 (17 voturi)    
          'pacienților cronici le este frică" din cauza EI (Marţi, 22 septembrie 2020, 13:28)

          Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

          pacitentilor cronici le e frica sa vina tocmai din cauza EI si a celorlalti propagandisti care terorizeaza oamenii cu informatii semidocte, cu jumatati de adevar

          mergeti la toate televiziunile de partid si speriati oamenii dupa aai va plangeti ca nu vin la spital, chiar nu ai simtul ridicolului
        • +8 (8 voturi)    
          Doamna manager (Marţi, 22 septembrie 2020, 17:05)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

          Doamna manager si-ar dori sa se interneze la pneumoftiziologie cetateni cu carii si inceput de calvitie, eventual cu dermatita de contact.
          Altceva nu comentez, mi-e ca se supara Taticul Bizonilor pe mine...
    • +8 (16 voturi)    
      yeah (Marţi, 22 septembrie 2020, 12:32)

      n4c [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

      Bre omule, tu ai facut in viata ta o pneumonie?

      Da, iti trebuie trei si sase luni pina poti sa spui ca esti ca inainte! Mai ales daca esti mai activ de felul tau, faci sport sau munca fizica.

      Indiferent de cauza, streptococ, rinovirus sau hitul anului 2020, sars-cov-2.

      Mai lasati-ne dracului cu truismele astea prezentate sub forma de descoperiri apocaliptice!
      • -4 (6 voturi)    
        eu te las (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:33)

        zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui n4c

        de fapt faci ce vrei
        baftă :)
    • +8 (16 voturi)    
      Mda (Marţi, 22 septembrie 2020, 14:27)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

      Se dau urmatoarele:
      I. Mastile si carantina nu fac altceva decat sa incetineasca ritmul de transmitere a bolii, nu sunt medicamente sau tratamente, nu sunt cure si nici leacuri.

      II. Cetatenii care se ocupa de vaccinuri au zis ca 1) e posibil sa aiba un vaccin la inceputul anului viitor si ca 2) in primul an e exclus sa existe doze pentru mai mult de 10-12% din populatie.

      Avand in vedere cele ce preced rezulta ca e nevoie de cel putin inca doi ani de acum incolo pentru ca pandemia sa inceapa sa se stinga multumita vaccinurilor.

      Indiferent cat ar fi de grav virusul, sa intepenesti toata planeta pentru trei ani e o tampenie absoluta (care e o solutie doar in mintea istericilor si psihoticilor). De-ar fi de 10 ori mai periculos si de-ar fi mortalitatea de 10 ori mai mare si tot nu avem nimic altceva de facut decat sa ne vedem de viata si sa ne punem increderea in statistica. E probabil sa luam, dar e probabil si sa facem o forma usoara.

      Psihoza, fobiile sau depresia trec mult mai greu decat niste pete pe plamani.
      • -3 (7 voturi)    
        neah (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:35)

        zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        Nu văd nici un fel de isterie/fobii/depresii la tine și alde tine, dimpotrivă, multă relaxare
        • +8 (10 voturi)    
          Adevarat (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:51)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

          Ma amuza incrancenarea cu care o parte dintre voi cauta vinovati. Aia care nu poarta masca bine, aia care ies pe strada sau la carciuma, aia care se duc la scoala, aia care se tin de mana sau se duc in concediu: toti aia sunt vinovati de posibila imbolnavire a cuiva sau poate a ta. E o tampenie egoista si ipocrita provocata de o frica irationala (adica de o fobie).
          Nimeni nu-i dusmanul tau, nimanui nu-i pasa atat de tare de tine si de de spui sau faci tu. Fa ce-ti vine si lasa-i pe ceilalti sa-si vada de ale lor. Vinovat e un virus, nu un om. Purtarea mastilor si carantina de acum 6 luni au incetinit transmiterea, dar atat a facut. Peste tot in lume, nu doar la noi. Asta-i realitatea. Daca toti purtam, o sa iei mai tarziu, daca poarta mai putini, o sa iei mai repede (probabil), dar tot o sa iei.
          Obisnuieste-te cu ideea ca o sa iei (poate ai si avut). Nimeni nu vrea sa-ti faca rau, nu ai dusmani nici aici, nici pe strada. E o pandemie, una usoara, civilizata, tot ce putem face e sa ne vedem de viata noastra si sa nu mai incercam sa-i controlam, sa-i uram sau sa-i invinovatim pe ceilalti.
      • -3 (9 voturi)    
        Deci : (Marţi, 22 septembrie 2020, 21:29)

        Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        "E probabil sa luam, dar e probabil si sa facem o forma usoara."

        Tu erai bun sa prezinti vremea....
        • +2 (2 voturi)    
          Ti-am spus deja ca n-ai umor (Miercuri, 23 septembrie 2020, 11:00)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

          .
          • 0 (0 voturi)    
            Nici nu-i nevoie.... (Miercuri, 23 septembrie 2020, 14:18)

            Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Luk

            .....fiindca nu mi-am propus sa te fac sa razi .
            Mi-am propus sa subliniez ridicolul din care esti construit.
    • 0 (0 voturi)    
      In dacii liberi (Miercuri, 23 septembrie 2020, 16:08)

      PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

      care nu o sa mai creda ca daca beau apa din Dunare o sa fie imuni.
      Vindecati de covid, nu mai au virusul, dar vai de plamanii tai nea Zava!
  • -21 (43 voturi)    
    fericirea voastra... (Marţi, 22 septembrie 2020, 8:28)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... mai multi internati = mai multe spagi.
    • +10 (20 voturi)    
      habar nu ai despre ce vb. (Marţi, 22 septembrie 2020, 9:07)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      vezi ca acum cucovid sunt mult mai putine internari...
      a se citi aia care nu-s urgente nu prea sunt programati...
  • -14 (44 voturi)    
    fear porn (Marţi, 22 septembrie 2020, 8:53)

    idealogul [utilizator]

    Mda.
    In occident exista un nume pentru tipul acesta de articole zilnice.
    "FEAR PORN"
    Anii trecuti era epidemie de meningita si nu era panica asta isterica si nici nu se punea lacat pe planeta. Credeti ca meningita avea consecinte mai usoare.
    Preferati pete pe plamani sau pete pe creier?
    • +12 (26 voturi)    
      stiu ca e grea romana (Marţi, 22 septembrie 2020, 9:09)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      dar poate ajuta engleza: "Very rare (Fewer than 20,000 cases per year in US)"

      vad ca visezi numai porn, dar mai lasa-l ca nu mai gandesti de la prea mult porn!
      • -3 (15 voturi)    
        pe langa subiect (Marţi, 22 septembrie 2020, 9:31)

        idealogul [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        "dar poate ajuta engleza: "Very rare (Fewer than 20,000 cases per year in US)"

        Ce legatura este intre ce ai scris tu si ce am scris eu?
        Te prefaci ca raspunzi?
        Esti complet pe langa subiect, realitate si Covid.
        Epidemia de meningita a fost in Romania ce treaba are 20,000 cases per year in US.
        "20,000 cases per year in US" - cazuri pe an ce de? De covid? De meningita? Invata sa formulezi o propozitie coerenta.
      • +2 (16 voturi)    
        Sunteti pe aici cativa (Marţi, 22 septembrie 2020, 9:40)

        Vaka [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Care va dati mari lingvisti. Citesc cele doua comentarii si nu vad legatura. Omu zice una tu raspunzi alta. Daca logica nu exista, poti fi tu culmea corectitudinii gramaticale, degeba, nu comunici.
        • -2 (10 voturi)    
          Ieri.... (Marţi, 22 septembrie 2020, 11:28)

          Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

          ......oricat de mult m-as fi straduit, nu as fi putut sa te umllu de respect mai mult decat te-ai umplut singur.
          Daca mucegaiul are propria poezie, de ce nu ar avea si imbecilitatea dreptul la o incercare ?

          Asa ca, citez raspunsurile tale la intrebarea " cum recunosti tu avioanele " :
          "
          iacata si malacu', fiul bizonilor si nepotul hipopotamilor.
          Pentru ca tu esti interesat sa te integrezi in anumite cercuri zoologice, pe care le descrii si cunosti atat de bine, clar nu ai de unde sa stii ca in avioane se gasesc niste cartoane frumos colorate - "Safety Information". Acolo scrie si modelul.
          Apropos, sa nu tipi cand o sa se ridice avionul de la sol, asa fac ele, zboara prin aer, e normal.



          P.S. Vaka i-a raspuns lui Valtran

          Tu chiar ma admiri sincer de imi cauti si citezi opera literara, sunt pentru tine un fel de Ionesco sau Barbilian, nu? Ti-am lasat ceva comori ascunse in scrierile mele de azi - go fetch! "

          Si voi relua postarea mea cu hipopotamul si bizonul ca sa-ti aduc aminte cine citeaza pe cine. Sa intelegi si tu cine te barbiereste in oglinda.
          • +5 (11 voturi)    
            Acu de-o data (Marţi, 22 septembrie 2020, 12:06)

            Vaka [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

            Se cam vede cine pe cine citeaza. Faptul ca imi studiezi postarile arata un nivel ridicat de interes. Asta ca sa nu zic o problema patologica..... Sigur esti OK cu mansarda?
            • -1 (3 voturi)    
              hai că te-a prins (Miercuri, 23 septembrie 2020, 6:01)

              zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

              Las-o așa, nu te emoționa
  • +10 (34 voturi)    
    covid nu exista (Marţi, 22 septembrie 2020, 9:06)

    liviu_ [utilizator]

    e o conspiratie ca sa ne faca pe noi asta din psd, care iubim boboru, sa nu putem sa mari punctul de pensie.
    dar nu le merge! am lutat impotriva covidului si am invins! Am reusit sa facem prostii sa nu mai puna botu la conspiratii si am facut sa se mareasca numarul de cazuri de la 200 la 1400. Si cu toate astea prostii si-au recapatat increderea in noi!
    Avem toate sansele sa castigam primaria si parlamentarele pentru ca am marit punctul pe pensie. Sigur o sa se duca dracu (si mai mult) economia, o sa creasca numarul de cazuri, dar cui ii pasa?! O sa moara cativa prosti, dar avem 4 ani de zile sa aruncam vina pe celelalte partide si prostii o sa ne creada, ca intotdeauna!
  • -3 (39 voturi)    
    Suntem sătui de povești: să vorbim fără ipocrizie (Marţi, 22 septembrie 2020, 9:12)

    hic sunt leones [utilizator]

    Cu cât a crescut în 2020 procentul pacienților care au forme severe de afectare pulmonară față de anii trecuți? Doctorii spun că și în cazul gripei „zeci de pacienți” dezvoltă probleme pulmonare.
    Ce caută în spitale pacienții cu forme ușoare? Locul acestora este acasă, lângă un castron de supă, nu în spital, ocupând inutil paturi prețioase și timpul doctorilor.
    Adică au venit pacienți cu infecții luate din alte spitale (nosocomialele)? Cazurile sunt raportate, câte sunt în toată țara, au fost luate măsuri ca să nu se mai întâmple, avem acces la aceste informații ca să știe populația ce spitale să evite, pe cine să întrebe/(eventual) să tragă la răspundere acum când vin alegerile?
    COVID-19 la fel ca gripa afectează mai mult sau mai puțin starea organismului infectat, deci un om (relativ) sănătos – fie el de 50 sau de 85 de ani – va trece ușor peste această boală, chiar dacă manifestările din organismul său (unii consumă 2 pachete de șervețele nazale, alții 2 șervețele) pot fi mai intense.
    Abia problema pacienților cronici este prima (și singura) problemă medicală care merită atenția societății (COVIDUL fiind o simplă sperietoare de ciori): care este impactul măsurilor luate împotriva COVID-19 asupra pacienților cronici - câți au murit cu zile, câți au avut agravată starea de sănătate peste pragul la care puteau fi salvați, câți au ajuns să le fie afectată sănătatea iremediabil etc?
    • +1 (23 voturi)    
      bravo (Marţi, 22 septembrie 2020, 9:42)

      BogdanNicolaescu [anonim] i-a raspuns lui hic sunt leones

      dupa cum vorbesti esti profesor doctor docent in virologie... cel putin, poate chiar mai mult decat atat.
      • +5 (17 voturi)    
        Da, am un doctorat în microbiologie (Marţi, 22 septembrie 2020, 12:02)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui BogdanNicolaescu

        probleme Gogule?
        • +7 (9 voturi)    
          Oooops! (Marţi, 22 septembrie 2020, 17:11)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          L-ai inchis pe cetatean :))))
          Important e ca ti-a dat un minus, sa te inveti minte!
          • +3 (7 voturi)    
            De parcă n-am ști cu cine interacționăm p-aici :) (Marţi, 22 septembrie 2020, 19:01)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Luk

            ...
          • -2 (4 voturi)    
            are un doctorat în masterat (Miercuri, 23 septembrie 2020, 6:02)

            zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui Luk

            Este învățat.
        • +3 (5 voturi)    
          Respect (Marţi, 22 septembrie 2020, 18:52)

          Vaka [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          .
          • -2 (4 voturi)    
            face ăla mișto de tine cu doctoratul lui (Miercuri, 23 septembrie 2020, 6:03)

            zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

            și tu ca foca, aplauzi
        • -2 (4 voturi)    
          ai un microdoctorat în virologie ?! (Miercuri, 23 septembrie 2020, 6:02)

          zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          Lămurește rapid
    • +1 (15 voturi)    
      Numerologul....... (Marţi, 22 septembrie 2020, 9:51)

      Valtran [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      ...... .care se crede statistician stabileste el ( ca, deh ! gandeste cu propria minte ......) ce inseamna covidul si care ii este locul in lista bolilor .

      Cum am mai spus : un strungar-patiser dotat cu o minte sclipitoare de aritmetician......
      • -5 (15 voturi)    
        Bine (Marţi, 22 septembrie 2020, 11:16)

        Vaka [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

        Ca avem un bizon aspirant hipopotam sa ne explice. Altfel eram pierduti in neantul numerelor.
        Nu mai bine ne mai spui o data cum este la tine acasa? - stii tu hipo, bizoni, alea.
      • +1 (9 voturi)    
        Nu ÎnȚeleg ce zici, amice! (Marţi, 22 septembrie 2020, 12:03)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

        foloseȘte alfabetul limbii romÂne, nu pĂsĂreasca de internet.
        • -3 (9 voturi)    
          Pune-ti mascuta...... (Marţi, 22 septembrie 2020, 14:30)

          Valtran [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          ......ia-ti, frumusel, ghiozdanelul, si mergi la scoala !

          Ori nu ati studiat inca tot alfabetul (na ! covid.....) ori ai nevoie de trei incercari pentru a-l recunoaste.
          Cine e doamna ta ? Vaka ?

          P.S. " Semnele", cum le numesti tu, se cheama litere.
          Iar uneori se folosesc si diacritice. Dar asta vei invata
          dupa clasa a doua,-ncolo !

          Problema voastra, a hipopotamilor, nu e, neaparat, lipsa de cunostinte de limba romana (poate pentru profesorii vostri) si nici lipsa de glagore (ca nu e toata lumea ainştain).

          La voi ridicolul vine din parerea foarte buna pe care o aveti despre fiintele voastre, raportata la cat puteti in realitate.
          Si, mai ales, din aplombul cu care vorbiti despre lucruri ce va sunt straine si pretentiile "oameni de stiinta".
          • +3 (5 voturi)    
            Domnu' (Marţi, 22 septembrie 2020, 19:34)

            Luk [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

            Ia o pauza. E un sfat prietenesc, nu ceva dusmanos. Citeste-ti ultimele comentarii si vezi daca nu se intelege altceva din efortul tau.Nu ai stofa de trol pentru ca n-ai umor si poti scrie in limba romana, asta-i adevarat. Nu incerca sa pari ce nu esti pentru ca o parte dintre cei care citesc chiar inteleg ce scrie.
            Dumneata fa cum vrei, e o tara libera.
            • -4 (6 voturi)    
              Domnu'... (Marţi, 22 septembrie 2020, 21:36)

              Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Luk

              .....cata vremea impostura are pretentia de a dicta, nu voi lua nici o pauza.
              Am mai spus-o : nu am o pasiune pentru prosti. Dar cand acestia devin periculosi pentru mine si ai mei, nu te astepta sa nu reactionez.
              Iar tu nu esti de partea care intelege "ce scrie " , altfel nu ti-ai permite sa-mi dai sfaturi.
              • +3 (3 voturi)    
                Just (Miercuri, 23 septembrie 2020, 1:40)

                Luk [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

                Fa ce vrei, reusesti sa te faci de ras si esti tot ridicol pe masura ce te iei tot mai in serios. Spor si sanatate multa! :))
      • -3 (3 voturi)    
        strungaru ăsta patiser, eu am zis lăcătuș mecanic (Miercuri, 23 septembrie 2020, 6:10)

        zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

        are micro-doctorat în virologie bă
    • +8 (16 voturi)    
      stai linistit .. (Marţi, 22 septembrie 2020, 9:56)

      Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      "Ce caută în spitale pacienții cu forme ușoare? "

      La Iasi nu prea mai stau in spital pavientii cu forme usoare pentru ca nu mai sunt locuri in spitale.

      Acum daca te simti cat de cat bine, te duci acasa si chemi salvarea cand nu mai poti respira.

      Daca se continua in ritmul asta nu vor mai fi locuri in spitale pentru cei cu forme grave. Sa vezi atunci tipete si urlete.
      • +5 (19 voturi)    
        Vrem niște cifre, nu păreri cum că „nu prea” (Marţi, 22 septembrie 2020, 12:08)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

        Câți pacienți cu forme ușoare au fost procesați prin spitale și de ce doctorii nu i-au trimis acasă imediat în loc să irosească resurse cu ei.
        Rezultatul fiind că - așa cum zice dna doctor - bolnavii cu alte boli cronice au fost trecuți pe lista de așteptare și/sau medicii au fost suprasolicitați.
        De ce nu au protestat medicii puși să observe pacienți cu roșu-n gât timp de cel puțin 2 luni în starea de urgență și alte 1-2 luni după?
        • -4 (6 voturi)    
          Dat-i, domnule, cifre omului ! (Marţi, 22 septembrie 2020, 17:24)

          Valtran [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          Asta a invatat, asta crede el ca pricepe !

          Nu-l mai solicitati cu texte...

          Ieri imi recomanda sa merg la scoala ca sa invat "semnele"....

          Va dati seama cine discuta, aici, in contradictoriu cu medicii si cine cere dovezi stiintifice ?
      • +3 (5 voturi)    
        Domnule (Marţi, 22 septembrie 2020, 19:46)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

        Nu cred ca o sa remarca tipetele si urletele cand o sa fie grav. Cetatenii tipa, se bat cu caramida in piept si-si smulg parul de 6 luni, Groaza e interesanta, dar e plictisitoare cand tine mult.
        • -3 (3 voturi)    
          păi te așteptăm și pe tine (Miercuri, 23 septembrie 2020, 6:11)

          zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          Urli sonor, te sufoci pe tăcute, cum faci ?
    • -2 (16 voturi)    
      Foarte corect. (Marţi, 22 septembrie 2020, 10:45)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      .
    • -4 (4 voturi)    
      cei cu forme ușoare, acasă ?! (Miercuri, 23 septembrie 2020, 6:08)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      De ce, ca să le ratezi evoluțiile agravante care în 24 ore pot pune în pericol vieți ? Mă, tu ești normal ? Ce meserie ai, lăcătuș mecanic ?

      Covid 19 NU ESTE O GRIPĂ NORMALĂ băăăă ! Nu depășisem faza asta de ignoranță ? Câți oameni relativ sănătoși trebuie să moară să-ți intre în capul ăla să poți fi următorul ? Ce sperietoare de ciori măi nefericitule vai de capul tău
      • +3 (5 voturi)    
        Formele ușoare de COVID nu pun în pericol vieți (Miercuri, 23 septembrie 2020, 7:58)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

        Ia du-te dumneata în 2019 la spitalul dnei doctor cu o gripă (sau în 2022 cu același covid-19 de astăzi) să vezi cum se uită toată lumea la tine ca la un caraghios fricos; ai să primești o rețetă sau o recomandare de pastile și recomandarea să suni la salvare, dacă simptomele se agravează, pentru ca astfel de pacient n-are ce căuta în spital.
        Când am să aud că procentul celor care decedează, având o stare de sănătate normală și fără vreo predispoziție genetică care le accentuează efectele unor boli precum covid-19 sau gripa, se calculează cu raportare la mie (nu la zeci de mii ca acum), am să-mi schimb părerea cu privire la gravitatea acestei boli; până atunci, efectele sunt precum cele ale gripei dintr-un an epidemic.
        PS: eu nu pot fi următorul, băăăă, pentru că sănătatea mea este excelentă, am luat contact cu câteva persoane infectate fără să fi avut niciun problemă - alerg la fel de mult, ridic la fel de bine greutățile la sală, sunt la fel de odihnit etc - (am să-mi fac și un test de anticorpi odată cu analizele anuale ca să știu dacă organismul meu a învățat deja cine-i SARS-COV-2).
  • +4 (26 voturi)    
    Hai ca o luam de la capat (Marţi, 22 septembrie 2020, 9:52)

    noi2013 [utilizator]

    Ce inseamna din ce in ce mai multi pacienti?! In procente, 1%, 10%, 50%...

    Care este diferenta fata de alte infectii virale sau bacteriene? Incidenta sechelelor e mai bare la Covid decat la altele?!

    Altfel aruncam cu vorbe si informatii fara sens doar ca sa se isterizeze poporul
  • +1 (11 voturi)    
    concluzia (Marţi, 22 septembrie 2020, 10:00)

    unu_de_aiurea [utilizator]

    La final de 2020 se vor face statistici. Dupa ce vor numara si vor vedea:
    a) ca au murit mai putini oameni decat in 2019 sau in 2018 deci masurile antiCOVID ajuta si ca e o dovada ca acea carantina/masca/etc e foarte eficienta, sa facem si in continuare acelasi lucru.
    b) ca au murit mai multi oameni, deci COVID e rau, trebuie sa continuam masurile antiCOVID

    Cum o dai, e nasol, greu de eliminat masurile.
    • -1 (13 voturi)    
      Ca sa tragi concluzii coerente (Marţi, 22 septembrie 2020, 11:23)

      Vaka [utilizator] i-a raspuns lui unu_de_aiurea

      Trebuie sa compari mere cu mere:
      "ca au murit mai putini oameni decat in 2019 sau in 2018 deci masurile antiCOVID ajuta si" in 2019 sau 2018 nu am avut COVID. deci in orice directie ar fi diferenta nu se poate trage nici o concluzie legata de masurile anti-coro.

      Dar suntem linistiti, vor aparea o serie de bizonei care au sa interpreteze aceste numere ca sa le dea exact cum trebuie...
  • -3 (17 voturi)    
    "Nu o să fie bine deloc!" (Marţi, 22 septembrie 2020, 10:55)

    blacksheep [utilizator]

    Sa intelegem ca acum un an, doi ani sau mai multi nu existau pacienti cu afectare pulmonară severă?
    Se exagereaza deliberat cat de periculos este acest virus.
    Cumva gripa nu dezvolta afectiuni pulmonare?
    Aveti curaj sa prezentati situatia inbolnavirilor din anii trecuti?
    Pacientii cronici nu au avut acces la tratament, medicatie pentru ca au fost impiedicati, ei nu aveau covid.
    Tuberculoza este boala saraciei, a mizeriei si a alimentatiei de proasta calitate. In ce tari mai gasiti aceasta boala?
    Nu am auzit directori de spital plangand atunci cand se dezinfectau spitalele cu biocid contrafacut. Cati pacienti au suferit sau poate decedat din aceasta cauza. Dar cati mai sufera inca?
    Bineinteles ca vor fi mai multi pacienti cu afectiuni pulmonare in aceasta perioada.
  • 0 (22 voturi)    
    masca pe fatza (Marţi, 22 septembrie 2020, 11:44)

    hanu [utilizator]

    si toti sub pat, va rog. Cu ochii in stirile mainstream, daca se poate :))
    • -3 (11 voturi)    
      Mainstream? (Marţi, 22 septembrie 2020, 12:37)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui hanu

      Nuuu. Stirile adevarate sunt pe Fb la Dana Budeanu.
      La liderii de opinie aia de se pricep la toate si spun ca totul e fake news.
  • +5 (15 voturi)    
    frica (Marţi, 22 septembrie 2020, 12:25)

    noi2013 [utilizator]

    Pai si a cui este vina ca oamenilor le este frica sa mai vina la spital la control sau ajung in faze terminale?!

    Nu a voastra care iesiti toata ziua cu apocalipsa in gura?!

    Nu DrMahler vine si spune ca e de rau?! Dupa aceea se "cutremura" sa vada bolnavii care nu mai ajung la timp?!
  • +6 (12 voturi)    
    " pacienților cronici le este frică să mai vină" (Marţi, 22 septembrie 2020, 12:25)

    n4c [utilizator]

    De ce le e frica?

    Ia intrebati-i!
  • +5 (11 voturi)    
    Oare de ce le e frica oamenilor sa vina la spital? (Marţi, 22 septembrie 2020, 12:38)

    RDU2 [utilizator]

    Si-a pus doamna manager intrebarea?
    Este cumva o frica justificata de posibilitatea de a contacta infectii nosocomiale sau chiar Covid din spital? Sau este doar o fobie a romanilor de spitale?
  • +4 (12 voturi)    
    dna feher (Marţi, 22 septembrie 2020, 12:54)

    Mary80 [utilizator]

    ne fezandeaza pentru un nou lockdown
    • +4 (8 voturi)    
      E toanta (Marţi, 22 septembrie 2020, 17:16)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui Mary80

      N-o sa mai fie niciun lockdown.
      • +1 (1 vot)    
        ai dreptate (Miercuri, 23 septembrie 2020, 18:05)

        zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        s-ar putea să nu-l mai prinzi, corect :)
  • +1 (1 vot)    
    .... (Joi, 24 septembrie 2020, 9:47)

    xerxes2001 [utilizator]

    https://www.ebihoreanul.ro/stiri/bihoreanca-beatrice-mahler-datain-judecata-de-ministerul-sanatatii-pentru-ca-ar-ocupa-ilegal-postul-de-manager-la-spitalul-marius-nasta-156636.html


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by