Veşti bune din Suedia: La Terapie Intensivă mai sunt internaţi doar 13 bolnavi de COVID-19

de I.B.     HotNews.ro
Joi, 10 septembrie 2020, 23:51 Actualitate | Coronavirus


Suedia in vremea pandemiei
Foto: IBL / Shutterstock Editorial / Profimedia
Doar 13 pacienţi mai ocupă paturile de la Terapie Intensivă în Suedia. În medie, un singur bolnav de COVID-19 din Suedia a murit zilnic în ultima perioadă. Datele recente înclină balanţa în favoarea Suediei, chiar dacă oficialii au apelat la o strategie blamată de mulţi, potrivit Mediafax.

Situaţia pare încurajatoare în Suedia, unde doar 13 pacienţi infectaţi cu noul coronavirus sunt internaţi la secţiile de Terapie Intensivă. Numerele oferă o perspectivă optimistă faţă de cele anunţate de oficialii din Marea Britanie, unde pe paturile de la Terapie Intensivă se luptă cu virusul 843 de persoane, dintre care 80 sunt ventilate mecanic.

Alte date statistice care par să plaseze Suedia pe o poziţie mai fericită au legătură cu morţile înregistrate în rândul pacienţilor bolnavi de COVID-19: un singur deces pe zi în ultimele 10 zile, faţă de media zilnică de 9,3 din Marea Britanie, arată Daily Mail.

În plus, datele înclină balanţa în favoarea Suediei în cazul în care oficialii au apelat la o strategie blamată de mulţi. „Imunizarea de turmă”, decizia de a nu aplica restricţii şi de a nu bloca ţara, i-a plasat pe suedezi în centrul controverselor încă din primăvară, când statele se grăbeau să-şi închidă graniţele.

Suedia are o populaţie de aproximativ 10 milioane de locuitori, în vreme ce în Marea Britanie trăiesc peste 66 de milioane de oameni.

Epidemiologul Johan Carlson, director al Agenţiei Suedeze de Sănătate Publică, a declarat pentru Times că strategia adoptată „a fost consecventă şi durabilă”, adăugând că Suedia are, cel mai probabil, „un risc mai mic de răspândire a virusului decât alte ţări.”

Oficialii de la Stockholm au susţinut la începutul răspândirii epidemiei de COVID-19 că noul coronavirus va prezenta o provocare pe termen lung şi că ar fi benefic pentru oameni să îşi continue activitatea zilnică şi să-şi dezvolte imunitatea.

Astfel, oamenii au fost îndemnaţi să lucreze de acasă în măsura în care acest lucru era posibil, dar şcolile, barurile şi restaurantele au rămas în mare parte deschise, fără ca purtarea măştilor în magazine sau în mijloacele de transport public să devină obligatorii.


Suedia s-a agățat cu rigiditate de strategia sa de combatere a pandemiei, bazată pe măsuri voluntare în defavoarea celor impuse de autorități și a carantinei, și rămâne una din puținele țări din lume care nu recomandă purtarea măștilor de protecție, scrie AFP și The Local.

În timp ce majoritatea lumii pare să fi acceptat nevoia de a purta măști de protecție în locurile aglomerate, suedezii își văd de viața cotidiană fără să-și acopere fața, călătorind cu autobuzul sau metroul, ieșind la cumpărături sau mergând la școală fără măști, doar un număr mic de persoane purtându-le.

Oficialii suedezi responsabili de sănătatea publică argumentează că măștile nu sunt suficient de eficace în a preveni răspândirea virusului pentru a justifica purtarea lor, insistând că sunt mai importante păstrarea distanțării sociale și respectarea recomandărilor de igienă precum spălatul pe mâini.

„Cred că este puțin ciudat. Suedia, o țară mică, crede că știe mai bine decât tot restul lumii”, afirmă Jenny Ohlsson, proprietara unui magazin care vinde măști colorate în cartierul Södermalm din Stockholm.

Țara scandinavă are a șaptea cea mai mare rată a mortalității la nivel mondial cu 575 de decese la un milion de locuitori, datorată în mare parte eșecului în a proteja persoanele vârstnice din azilurile și centrele de îngrijire a bătrânilor.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8245 vizualizari

  • -7 (63 voturi)    
    ordonante militare, fanatici ai mastii si degeaba (Joi, 10 septembrie 2020, 23:54)

    Radoh [utilizator]

    Romania are 500 de oameni la ATI iar Suedia (fara masca) 13

    ar trebui sa iasa lumea in strada cand citeste aceste cifre, inseamna ca avem o problema grava si cineva FURA
    • +21 (39 voturi)    
      Nordici vs balcanici (Vineri, 11 septembrie 2020, 1:32)

      Utilizator5 [utilizator] i-a raspuns lui Radoh

      Nu, inseamna ca suedezii sunt diferiti ei, sunt nordici, odata sunt mai disciplinati, ordonati si in al doilea rand mai distanti si foarte singuratici. Un aspect extrem de important.
      In Suedia peste 50% din gospodarii sunt formate din 1 persoana, cea mai mare rata din UE.

      "Among the Member States, over half of households in Sweden (52 % of all households) were one person households"

      Deci 52% din suedezi traiesc singuri in casa.

      https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/DDN-20170905-1?inheritRedirect=true
      • -3 (33 voturi)    
        Despre nordicii cei majestici (Vineri, 11 septembrie 2020, 6:15)

        Concediati_Bugetarii [utilizator] i-a raspuns lui Utilizator5

        "Disciplina" si "ordinea" sunt niste dubiosenii lipsite de realitate. Apologentia dictaturii, nimic mai mult.

        In al doilea rand, oricine poate gasi pe youtube video-uri din Suedia. Restaurante pline. Strazi pline. Statii de autobuz pline. Ce-i bazaconia asta cu Nordicii "singuratici"? Si de cand avem familii de gripati ca sa conteze gospodaria personala?
        Eu pot sa-ti trimit video-uri si de-aici din Olanda; aceasi poveste si tot n-am reusit sa racesc dupa 6 luni fara hijab de bot sau distantare.
        • +7 (15 voturi)    
          Vorbesti fara sa stii nimic (Vineri, 11 septembrie 2020, 10:28)

          Costique [utilizator] i-a raspuns lui Concediati_Bugetarii

          Da, mergem cu transportul in comun cand trebuie. Dar principala chestie este ca toti stiu ca daca nu te simti bine, stai acasa. nu te fatai. Stii cum e sa se goleasca juma de autobuz ca a stranutat unul? Eu stiu. Am vazut-o. Asa ca e vorba de ce nu are romanul, bun simt si respect al recomandarilor, cand se poate. Ca in rest , si ei traiesc cu speranta, nu cu certitudinea prostilor care le stiu pe toate... Asta este testul unei societati functionale pe care aia romanesca il cade cu felicitari ...
          • -11 (19 voturi)    
            În România sunt peste 8 mil de vehicule (Vineri, 11 septembrie 2020, 12:44)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Costique

            dintre care vreo 6 sunt autoturisme.
            Adică aproape fiecare familie are un autoturism (cumpărat sau de la firmă) în fața blocului.
            Ceea ce înseamnă că merg cu transportul în comun preponderent copiii și bătrânii.
            Copiii sunt foarte puțin predispuși bolii, bătrânii sunt mai fricoși și țin masca pe față, deci riscul de îmbolnăvire în mijloacele de transport este aproape inexistent (lucru confirmat și de studiile făcute în ultimul timp).
          • +7 (13 voturi)    
            Mda... (Vineri, 11 septembrie 2020, 14:01)

            Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Costique

            Suedezul o fi avand bun simt sa nu iasa din casa cand stranuta doar ca angajatorul nu il da afara cand lipseste 2 zile de la serviciu pentru asta si statul il protejeaza. In Romania multi ar sta acasa la un stranut, dar cine il tine???
            • -3 (7 voturi)    
              Atotstiutorule (Vineri, 11 septembrie 2020, 20:37)

              Luk [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

              Da-i romanului o sansa sa lipseasca de la munca o zi si hai sa vedem daca se duce la lucru :))
              Mah, fiu-meu lucreaza la o un bar din Olanda (noaptea, ca-i bar). E student si-i trebuie banii.
              Sunt mai multi angajati, dar toti, dupa ce-si termina programul, fac curat si ordine in carciuma aia pentru ca-i locul lor de munca. Pe timpul lor, nu pe banii patronului. Asa fac toti, fara exceptie. Munca e munca in Olanda, dar nu si in Romania.
              Revenind la oile noastre: romanul a stat deja pentru stranutul despre care vorbesti, a stat si pentru o mancarime in fund. Verifica un pic diferenta de productivitate a muncii intre tarile astea doua si pe urma hai sa vorbim ca oamenii despre a sta acasa.
          • -7 (13 voturi)    
            Misto povesti. Dar dovezi ai? (Vineri, 11 septembrie 2020, 14:52)

            Concediati_Bugetarii [utilizator] i-a raspuns lui Costique

            Ca uite niste independenti de la Freedom Alternative s-au dus in Iunie in Suedia si spun complet opusul, din nou, cu evidenta video.
            • +5 (9 voturi)    
              Daca se duc unii si fac... (Vineri, 11 septembrie 2020, 15:50)

              Costique [utilizator] i-a raspuns lui Concediati_Bugetarii

              ...un film in Ferentari si spun ca așa e toată România, ii creezi?
              • -3 (7 voturi)    
                De cand e capital Suediei... (Vineri, 11 septembrie 2020, 17:59)

                Concediati_Bugetarii [utilizator] i-a raspuns lui Costique

                ...plus zone rurale nereprezentativa pentru Suedia?
                Eu inca n-am vazut autobuze sa se goleasca de la un stranut si nici panica dupa cum o descri.
                De ce tot spui conspiratii descpre o Suedie ascunsa unde lumea ar fi pe bune panicata? Unde exista asta?
                • -2 (6 voturi)    
                  Nu cred ca exista asa ceva (Vineri, 11 septembrie 2020, 20:39)

                  Luk [utilizator] i-a raspuns lui Concediati_Bugetarii

                  Nu exista nicio cauza ascunsa. Sunt niste diferente culturale care nu explica diferenta neta de rezultat si efecte alea Covid.
                  Problema UE e acum sa explice de ce nu se poate peste tot ca-n Suedia; trebuie sa explice cumva, altfel incep sa aiba probleme.
        • +4 (10 voturi)    
          intrebare (Vineri, 11 septembrie 2020, 12:14)

          GabrielNegrila1 [anonim] i-a raspuns lui Concediati_Bugetarii

          Ai fost in Suedia sau crezi ca daca vezi o filmare pe youtube dintr-o zona aglomerata asa este realitatea? Suedezii sunt foarte distanti si dupa ora 20 strazile sunt pustii. La restaurant gasesti greu bautura alcoolica asa ca ei merg la cina si masa dureaza maxim 2 ore. Vizitele chiar si la rude sunt anuntate din timp si sunt specificate ora de sosire si ora de plecare, de neimaginat ptr romani, culmea este ca le si respecta...
          • -6 (12 voturi)    
            Una vorbesti tu, alta se vede. (Vineri, 11 septembrie 2020, 14:53)

            Concediati_Bugetarii [utilizator] i-a raspuns lui GabrielNegrila1

            Te credem pe tine, sau ce vedem pe video?
        • +2 (8 voturi)    
          Fara ordine o societate nu poate functiona (Vineri, 11 septembrie 2020, 18:27)

          indaco [utilizator] i-a raspuns lui Concediati_Bugetarii

          Lasa ca merge si asa si politica bunului plac duc la anarhie. Suedia a esuat in a-si proteja cetatenii.
      • +3 (9 voturi)    
        Sigur ca da! (Vineri, 11 septembrie 2020, 10:04)

        Dromikete [utilizator] i-a raspuns lui Utilizator5

        Covid-ul se face acasa, se impacheteaza si se iese cu el din casa!!! :)
        Toti trebuie sa mearga la servici, scoala, masa (ca nu se omoara cu pregatitul mancarii acasa la pranz) si la recreere. In aceste situatii trasmiterea coronavirusului este cea mai raspandita. Iar ca nu transmiti mai departe acasa e un foarte mic avantaj dar asta nu inseamna ca nu mai trec prin alte paturi pana sa puna capul la el/ea pe pernita acasuca!
        • +2 (10 voturi)    
          Nu (Vineri, 11 septembrie 2020, 11:11)

          gamma [utilizator] i-a raspuns lui Dromikete

          Statistic Covid se face acasa . Ghinionistul (bizonul) familiei il ia de afara (un caz) si il da nevestei ,copiilor si parintilor (4-5 cazuri)
          4-5 cazuri acasa , unul afara
          • -3 (9 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Vineri, 11 septembrie 2020, 17:18)

            [anonim] i-a raspuns lui gamma

    • +5 (15 voturi)    
      Nu (Vineri, 11 septembrie 2020, 7:21)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui Radoh

      Avem o problema grava cu inteligenta cand comparam nordicii cu balcanicii si tragem concluzii despre masti . Daca te intereseaza vecinii Suediei , Norvegia si Finlanda au 336 respectiv 265 morti fata de 5800 . In plus in Suedia desi nu au fost impuse masurile de distantare au avut loc si economia a coborat cu 8 pct fata de 12pct in EU .
      • -3 (19 voturi)    
        Hai să-i comparăm cu britanicii - alți vecini (Vineri, 11 septembrie 2020, 12:46)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui gamma

        față de care suedezii stau mult mai bine.
        • +5 (9 voturi)    
          Vecini ? (Vineri, 11 septembrie 2020, 17:16)

          gamma [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          Londra - Stockolm -1400 km
          Chisinau- Stockolm -1500 km
          Prin urmare si moldovenii sunt vecini ai Suediei .
          • -5 (5 voturi)    
            Tu nu prea știi ce-s ăia „vecini”, așa-i? (Sâmbătă, 12 septembrie 2020, 11:57)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui gamma

            .
      • -5 (5 voturi)    
        Hai sa comparam Olanda cu Suedia (Sâmbătă, 12 septembrie 2020, 0:20)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui gamma

        Esti de acord cu asta?
        ori ai impresia ca in cultura Olandeza oamenii stau, de regula, imbratisati?
        Olanda si Suedia sunt cele mai bune exemple ca politica UE e complet idioata. Imediat dupa ele vine Germania care zice ca popa, dar face ca ea.
    • +3 (17 voturi)    
      Degeaba? (Vineri, 11 septembrie 2020, 12:26)

      cineva123 [utilizator] i-a raspuns lui Radoh

      In Romania masca ar trebui sa fie oblgiatorie permanent, din moment ce buluceala e sport national.
  • -5 (53 voturi)    
    vai de mine ! (Joi, 10 septembrie 2020, 23:59)

    MihaiDumitrescu1 [anonim]

    nu erau suedezii acei iresponsabili cinici care-i omoara batranii ? ce interesant !

    Ca sa va spun o experientza proprie, este prima data in ultimii 4 ani cand sunt multumit ca traiesc in Olanda. Aici si-au gasit alte preocupari si au renuntat la pandemie. Din pacate, treburi personale ma duc in urmatoarele zile in Belgia. Am inteles ca acolo e jale, se poarta masca nu doar in supermarket (chestie de neimaginat in Olanda) dar chiar si pe strada ! Bleah !!!
    • +18 (36 voturi)    
      Pai au murit batrani pt ca nu au fost protejati (Vineri, 11 septembrie 2020, 0:47)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui MihaiDumitrescu1

      Si aici suedezii au recunoscut ca au gresit si puteau face mai mult. Culmea, batranii au murit pe capete mai peste tot in lume, cu tot cu lockdown, deasemeni pt ca nu au fost protejati.
      Sa inchizi in case populatia in putere care a facut fata virusului in proportie de 99% a fost o prostie si o sa creeze milioane de morti din diverse cauze: mentale, foame, arucat afara din casa pt ca pierdut job, no future jobs din cauza ca Distrud Economia!!!
      • +5 (9 voturi)    
        Sistemul suedez... (Vineri, 11 septembrie 2020, 10:32)

        Costique [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        ...face ca caminele de bătrâni sa se afle in subordinea comunelor. Care angajează pe cine pot, dat fiind ca tot timpul personalul este prea puțin. Ei, pana sa se prindă comunele ce au de făcut si cum, au reușit ca angajații temporari sa ducă virusul in cam jumătate din toate căminele. A fost vorba de 2-3 săptămâni, ca si in SUA, caci chinezii si OMS au minimalizat realitatea la început si au deschis cutia Pandorei....
        • +1 (9 voturi)    
          Mda (Vineri, 11 septembrie 2020, 12:12)

          gamma [utilizator] i-a raspuns lui Costique

          Si cand chinezii s-au prins si au inchis Wuhan-ul ermetic 3 luni s-au prins si suedezii ca nu e grav si au lasat totul ca inainte . Are sens .
          • +2 (6 voturi)    
            Eu m-am referit strict... (Vineri, 11 septembrie 2020, 15:46)

            Costique [utilizator] i-a raspuns lui gamma

            ... la cum de s-au infectat căminele de bătrâni. Daca tot ți-e greu, uite aici:
            https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa
            Din 5846 de decese 5206 sunt ale persoanelor peste 70 de ani.
            Cat despre chinezi, au si sudat ușile blocurilor. Dar asta după ce au răspândit boala in toată lumea. Iar suedezii nu se aduna prea ușor unii cu alții daca nu se cunosc. In afara de înghesuiala din traficul in comun, in rest nu se apropie de necunoscuți. Si ca si in restul lumii, pe tineri ii doare mai mult la basca
  • +5 (17 voturi)    
    nu vor (Vineri, 11 septembrie 2020, 0:52)

    martel55 [utilizator]

    sa mai preia d ela noi?ca asa poate si ai nostri sanse sa scape, nemaifiind in pericol sa contacteze tot felul de bacterii la aTI
  • -2 (42 voturi)    
    Nu e inca cert (Vineri, 11 septembrie 2020, 1:43)

    adrian_83 [utilizator]

    Insa incet incet suedezii incep sa demonstreze ca lockdown-ul nu ajuta prea mult.

    Mai avem de asteptat insa daca sudezii per total ies mai bine decat alte tari atunci e clar ca solutia lor a fost cea buna, chiar daca initial parea ca e mai rau la ei.
    • +10 (22 voturi)    
      mere cu pere (Vineri, 11 septembrie 2020, 3:34)

      TheBorg [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

      In primul rand trebuie comparati cu tari similare, cum ar fi vecinii lor, Norvegia, Finlanda si Danemarca, care au o densitate similara a populatiei, si o cultura similara, unde oamenii sunt relativ izolati oricum, multi dintre ei neavand o familie.

      Nu are niciun sens sa fie comparati cu Anglia, care are o cu totul alta cultura si densitate a populatiei.

      Si daca ii compari cu cele 3 tari vecine, suedezii au acumulat pana acum de 5 pana la 10 ori mai multi morti pe cap de locuitor decat acestea. La vecini situatia era deja sub control din iunie. La suedezi abia prin august au reusit sa ajunga la un nivel similar.

      Intrebarea este daca acesta este un cost acceptabil in comparatie cu a purta masca, de exemplu. De exemplu, ar fi fost OK daca in Romania nu se lua nicio masura, si am fi avut, de exemplu, 40,000 de morti in loc de 4,000?

      Mai ales ca nici economia Suediei nu o duce prea grozav, chiar daca au evitat lockdown-urile, fiind afectata de schimbarea comportamentului consumatorilor si de scaderea economiei la nivel mondial.
      • -5 (27 voturi)    
        Stockholm - 5200/km2 (Vineri, 11 septembrie 2020, 13:17)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui TheBorg

        Londra - 5600/km2
        Copenhaga - 4400/km2
        Oslo - 1600/km2
        Helsinki - 3000/km2
        Ia mai zi odată despre „densitate”.

        „multi dintre ei (suedezi) neavand o familie.”
        Căsătorii la mia de locuitori: România - 8, Suedia - 5 (puțin peste media UE), GB, Grecia, Austria - 4, Spania, Franța, Belgia, Italia, Portugalia („latinii” cu sânge cald) - 3.
        Deci au mai multe familii decât alți europeni și sunt mai puțin izolați decât vecinii lor.

        După ce a rezolvat problema azilurilor, Suedia a ajuns foarte repede (într-a doua parte din iunie) la mortalitatea medie din ultimii 5 ani și, începând cu 25, a scăzut sub medie, ajungând să recupereze (ultima dată când am verificat cifrele era la începutul lui august) peste 1000 de decese (mai are 2000 - excesul de mortalitate din aprilie-mai; da, e bine ce zic, chiar dacă au avut peste 5k morți înregistrați cu Covid-19).

        Ce tot o dați cu „cost acceptabil”? Oamenii respectivi erau deja morți, doar că aștepta și corpul lor un imbold ca să se închidă, asta-i tot; nu e ca și cum vorbim de oameni în putere, fără probleme medicale, care au fost răpuși de o simplă tuse.

        Economiile sunt interconectate și cele europene cu atât mai mult, ceea ce înseamnă că Suedia nu se putea proteja mai mult decât a făcut-o deja (adică stă mai bine decât mai toate statele europene din zona sa de dezvoltare).
    • -7 (29 voturi)    
      Corect (Vineri, 11 septembrie 2020, 7:04)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

      Dar mai imbecili decat romanii nu e niciun alt popor in lumea asta. La noi nu se deschid scolile iar acolo unde se deschid, vin jumatate din copii, ii tinem cu masti si distantare in clasa. Doar in Romania.
      • +7 (19 voturi)    
        Exact (Vineri, 11 septembrie 2020, 12:29)

        cineva123 [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Tu esti dovada pura. De ce nu compari Suedia cu Norvegia sau Finlanda?
        • -3 (9 voturi)    
          Bai baiatule (Vineri, 11 septembrie 2020, 18:31)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui cineva123

          Spre deosebire de tine eu mai am rude si prin Germania si prin Franta si prin Spania si prin UK. In toate aceste tari sunt o multime de scoli cu 30 de copii in clasa. Asa ca tu esti idiotul cel mai mare pentru ca nici macar nu stii politica acelor tari. In Franta motivul pentru care nu s-a impus nicio distantare in clase este tocmai pentru ca toti copiii sa poata veni la scoala, pentru a nu mari discrepantele sociale. Asta a spus-o ministrul Educatiei din Franta. Capisci ?
        • -4 (8 voturi)    
          Si Gigel (Vineri, 11 septembrie 2020, 18:36)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui cineva123

          In Bucuresti scolile sunt inchise dar sunt pline strazile, parcurile, carciumile si mall-urile de elevi. Deci tu imi spui ca copiii aia care stau impreuna or sa pastreze vreo distantare. Mai Brancusi a spus-o perfect "v-am lasat prosti, si cand m-am intors v-am gasit si mai prosti".
  • -9 (31 voturi)    
    degeaba (Vineri, 11 septembrie 2020, 11:46)

    Mary80 [utilizator]

    ai nostri propagandisti au placa pregatita: aia respecta regulile de distantare, au o alta cultura, bla bla bla..

    Eu spun ca astfel de articole anunta scadenta care va veni cat de curand pentru responsabilii de lockdown din majoritatea tarilor, mai ales in contextul crizei economice atroce care bate la usa.
    • -4 (6 voturi)    
      Pai da (Vineri, 11 septembrie 2020, 18:33)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Mary80

      A dracului distantare se respecta in scoli din UK, Franta si Germania si Spania cu 30 de copii in clasa. Ca multi prostanaci de pe aici cred ca 30 de copii in clasa sunt doar in Romania. Doar ca aia au inteles ca scoala e cea mai importanta ca sa nu-si transforme copiii in culegatori de sparanghel.
  • -6 (12 voturi)    
    despre suedia... (Vineri, 11 septembrie 2020, 16:14)

    maiorulmura [utilizator]

    la modul serios, nu folclor si fusereala:
    https://www.aier.org/article/swedens-high-covid-death-rates-among-the-nordics-dry-tinder-and-other-important-factors/
    • -3 (5 voturi)    
      Foarte bun articolul (Vineri, 11 septembrie 2020, 19:59)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui maiorulmura

      Iar chestia cu dry tinder e bine documentata!
  • +4 (16 voturi)    
    vesti bune (Vineri, 11 septembrie 2020, 17:44)

    marvel [utilizator]

    nu mai sunt la ATI, sunt deja in mormant. Modelul suedez a functionat brici.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by