Quercitina, molecula naturală care ucide coronavirusul

de N.O.     HotNews.ro
Joi, 3 septembrie 2020, 23:12 Actualitate | Coronavirus

Coronavirus Italia
Foto: Vincenzo PINTO / AFP / Profimedia
Quercitina - un compus de origine naturală - funcționează ca un inhibitor specific al coronavirusului Sars-CoV-2. De fapt, substanța prezintă o acțiune destabilizatoare asupra 3CLpro, una dintre proteinele cheie pentru multiplicarea agentului patogen. Studiul, susținut de Fundația spaniolă hna, este publicat în International Journal of Biological Macromolecules. La cercetare a participat și Institutul de Nanotehnologie din cadrul Consiliului Național de Cercetare italian, CNR-Nanotec din Cosenza, scrie Il Messaggero, citat de Rador.

Împreună cu descoperirea unui vaccin eficient, dezvoltarea unor medicamente antivirale specifice pentru coronavirusul responsabil de Covid-19 reprezintă o altă linie majoră de studiu pe care lumea științei a lansat-o pentru a depăși inamicul pandemic. Noua lucrare - realizată de Bruno Rizzuti de la CNR-Nanotec cu un grup de cercetători din Zaragoza și din Madrid - demonstrează că quercitina, prin blocarea activității enzimatice a 3CLpro, este "letală" pentru Sars-CoV-2.

"Simulările pe computer au arătat că quercitina se leagă exact de locul activ al proteinei 3CLpro, împiedicându-l să-și îndeplinească corect funcția. Deja, în acest moment, această moleculă este la același nivel cu cele mai bune antivirale avute la dispoziție împotriva coronavirusului, însă niciunul nu este aprobat ca medicament", afirmă Rizzuti, autorul părții computerizate a studiului.

Quercitina are o serie de proprietăți originale și interesante din punct de vedere farmacologic, explică cercetătorii de la CNR: "Este prezentă din abundență în legumele obișnuite, precum caperele, ceapa roșie și ridichia, și este cunoscută pentru proprietățile sale antioxidante, antiinflamatoare, anti-alergice și anti-proliferative. Proprietățile sale farmacocinetice sunt, de asemenea, cunoscute și este foarte bine tolerată de om".

Mai mult, quercitina "poate fi ușor modificată pentru a dezvolta o moleculă de sinteză și mai puternică, datorită dimensiunilor reduse și a grupurilor funcționale deosebite prezente în structura sa chimică. Deoarece nu poate fi brevetată, oricine o poate folosi ca punct de plecare pentru noi cercetări".

"Studiul începe de la o caracterizare experimentală a 3CLpro, principala protează a Sars-CoV-2", explică Olga Abian de la Universitatea din Zaragoza, primul autor al publicației.

"Această proteină are o structură dimeră, formată din două subunități identice, dotate fiecare cu un loc activ esențial pentru activitatea sa biologică. Într-o primă fază a lucrării a fost studiată sensibilitatea la diferite condiții de temperatură și PH, cu diferite tehnici experimentale: un rezultat important, deoarece multe grupuri lucrează la 3CLpro ca posibilă țintă farmacologică, în virtutea faptului că este puternic păstrată în toate tipurile de coronavirus. Pentru această proteină, moleculele care acționează ca inhibitori au fost deja raportate în literatura de specialitate, dar nu pot fi utilizate ca medicamente datorită efectelor lor secundare", subliniază Abian.

Comentariu sters de utilizator (Joi, 3 septembrie 2020, 23:44)

[anonim]

Draga N.O. (Vineri, 4 septembrie 2020, 3:13)

Puiu Vladare [utilizator]

Draga autorule,

Pentru a fi folosit in tratarea pacientilor de origine umana, nu animala, orice compus chimic trebuie sa treaca printr-o baterie de teste pe subiecti umani, care se desfasoara in patru stagii. Dupa ce s-a determinat in mod stiintific ca produsul in sine nu e toxic pe animale de labor, un compus chimic este administrat in primul stadiu de testare, unor subiecti umani sanatosi pentru a stabili modul in care respectivul compus circula in organism, cum este eliminat (prin urina, prin fecale, prin transpiratie, etc), daca este toxic, care este doza toxica.

Urmatoarea faza de testare este de obicei iintr-un studiu randomizat in care o parte din pacienti primesc compusul chimic si cealalta parte primesc un placebo. Acolo se descopera cu oarecare certitudine eficacitatea compusului respectiv. Urmeaza studii de lunga durata care sa elimine orice dubii legate de toxicitate.

Deci, de la o molecula testata pe un model computerizat pana la un medicament eficace e o mare distanta in timp si resurse materiale si umane. Ca sa nu mentionam faptul ca un compus chimic care se afla in abundenta in ridichi, ceapa rosie, etc care nu poate fi brevetat, nu reprezinta un subiect de studiu decat pentru organizatii guvernamentale, cele mai prost echipate pentru a produce un medicament eficient. S-a intrebat vreodata cineva de ce nu produc guvernele medicamente pentru populatia pe care o guverneaza? Raspunsul e relativ simplu...orice cercetare pe un compus natural, nebrevetabil ,poate fi folosita de oricine fara a face nicio alta cheltuiala. Asta e egoismul rasei umane!

Toate articolele de genul asta nu aduc niciun beneficiu cititorului obisnuit, pentru ca este foarte probabil ca nimeni nu va continua sa studieze un compus chimic nebrevetabil. Punct!
      .. (Vineri, 4 septembrie 2020, 9:40)

Cib Ara [anonim] i-a raspuns lui Puiu Vladare

mai tata , accepta ca lucrurile complicate au de multe ori solutii simple . ( a se vedea tuberculoza si mucegaiul). amin.
      Pai (Vineri, 4 septembrie 2020, 11:13)

unins [utilizator] i-a raspuns lui Puiu Vladare

cele 4 stadii de testare nu se pot desfasura concomitent?

Da, egoismul rasei umane face ca big pharma companies, pentru care primordial este profitul, imbogatirea si nu eradicarea bolilor, sa promoveze propriile interese si sa arunce in derizoriu orice concurenta care le-ar strica afacerile, le-ar diminua profiturile. Acum vor lupta ca ridichile, caperele si ceapa roșie alaturi de usturoi si alte plante medicinale, sa fie cultivate si consumate doar reglementate prin lege, pentru a ingreuna accesul populatiei la aceste remedii la indemana oricui.

Rolul acestor articole, este tocmai acesta, de a mai deschide mintea prostimii.
        Nu o sa te impiedice nimeni sa mananci ceapa (Vineri, 4 septembrie 2020, 15:21)

Dan B [anonim] i-a raspuns lui unins

Partea frumoasa (din punctul de vedere al big pharma) e ca marea majoritate vrea numai o pilula pe care sa o inghita si sa-i treaca pe moment, n-are rabdare sa manance sanatos ani de zile ca sa vada o diferenta.
        oameni buni... (Vineri, 4 septembrie 2020, 18:04)

..13 [utilizator] i-a raspuns lui unins

Zice ca nu este inca omoloagata ceea ce inseamna ca o serie de teste au fost deja trecute...

Nu mai vorbim ca unii deja le folosesc in armata lor si ca exista un spray cu substanta asta...

No, ca sa moara unii de ciuda, ip tocmai am cumparat si mancat ridichi nu pentru ca stiam despre acest articol ci pentru ca aratau bine si erau la reduceri...Cam iuti dar s-au dus bine in stomac...

hai cu sanatate la vot si la scoala!
      Draga d-le Puiu Vladare (Sâmbătă, 5 septembrie 2020, 11:49)

finutza [utilizator] i-a raspuns lui Puiu Vladare

Amesteci mere cu surublenite. Ce spui pe atatea randuri se refera la compusii chimici, la pastilele, medicamentele obtinute in fabrici specializate. Care, daca vor prelua ideea, vor trebui sa sntetizeze quercitina. Dar articolul se refera la faptul ca aceasta quercitina se gaseste din abundenta in capere, ridichi si ceapa rosie.
    lasa ba.... (Vineri, 4 septembrie 2020, 7:50)

Ismail Paine de circ [utilizator]

.. ca molecule din astea minune se desscopera cate 1000 pe zi. cand e vorba de ceva concret, ne dam pe coate.
    hhh (Vineri, 4 septembrie 2020, 8:12)

mongolul [utilizator]

dar nimeni nu poate opri recomandarea de a minca ceapa rosie.....
    doar nu suntem timpitei!
    <Quercitina are o serie de proprietăți originale și interesante din punct de vedere farmacologic, explică cercetătorii de la CNR: "Este prezentă din abundență în legumele obișnuite, precum caperele, ceapa roșie și ridichia, și este cunoscută pentru proprietățile sale antioxidante, antiinflamatoare, anti-alergice și anti-proliferative. Proprietățile sale farmacocinetice sunt, de asemenea, cunoscute și este foarte bine tolerată de om.">
      asta e! (Vineri, 4 septembrie 2020, 9:39)

Cib Ara [anonim] i-a raspuns lui mongolul

ceapa decand lumea a fost un aliment tratament ptr organism. de cand carpatii nu de azi de ieri . mananci ceapa si usturoi nu faci raceala asa stiu de la bunica ... nascuta pe la 1900 si un pic.
        Ma intreb de ce... (Vineri, 4 septembrie 2020, 10:29)

Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui Cib Ara

E un mecanism posibil destul de simplu, bazat pe dilatarea vaselor de singe. Ar functiona la usturoi cel putin, care scade tensiunea.

Iarna frigul produce constrictia vaselor de singe, ceea ce ar slabi raspunsul imun pe caile respiratorii. De acolo si mai multe boli. Daca vasele sunt dilatate, caile respiratorii sunt mai bine irigate cu singe si raspunsul imun e mai bun.

E o posibilitate. Sunt curios ce zic niste specialisti.
          "Specialistii" (Vineri, 4 septembrie 2020, 11:57)

unins [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Panet

spun sa nu ne tratam cu leacuri babesti. Vorbesc de specialistii aflati in slujba big-pharma, care primesc sponsorizari pentru a testa pe cobaii rromani, noile produse big-pharma.
    Ridichea (Vineri, 4 septembrie 2020, 11:34)