DSP Vrancea cere medicilor din Spitalul Judeţean să testeze pacienţii doar la recomandarea infecţionistului. În caz contrar, medicul care solicită testul îl achită

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 12 august 2020, 20:28 Actualitate | Coronavirus


Coronavirus in Romania
Foto: Agerpres
Direcţia de Sănătate Publică (DSP) Vrancea solicită medicilor din Spitalul Judeţean de Urgenţă (SJU) „Sf. Pantelimon” Focşani să testeze pacienţii internaţi doar după ce aceştia au fost consultaţi de medicul infecţionist şi la recomandarea acestuia, în caz contrar, contravaloarea testului pentru Covid-19 urmând a fi achitată de medicul care a solicitat testarea, informează Agerpres.

„Vă solicităm să respectaţi Definiţiile de caz pentru sindromul respirator acut cu noul coronavirus Covid-19 conform recomandării Metodologiei de supraveghere a sindromului respirator acut cu noul coronavirus. Pentru toţi pacienţii internaţi în alte secţii decât Secţia de Boli Infecţioase se va recolta doar după consultul şi la recomandarea medicului infecţionist. Nerespectarea regulilor metodologice atrage după sine achitarea contravalorii efectuării testării de către medicul care a solicitat testarea”, se arată într-o dispoziţie a DSP Vrancea către SJU Focşani.

Potrivit directorului adjunct al DSP Vrancea, Janina Lazăr, la SJU Focşani s-a observat un număr crescut de probe recoltate fără respectarea recomandărilor din metodologia de supraveghere pentru Covid-19, dar şi temporizarea actului medical în aşteptarea rezultatului testării.

„Nu poţi să condiţionezi actul medical de prezenţa unei testări negative pentru Covid-19”


„Conform Metodologiei de supraveghere a sindromului respirator acut cu noul coronavirus, pacientului care nu se încadrează în definiţia de caz nu există motiv să i se recolteze test de Covid-19. Trebuie respectată metodologia. Nu poţi să condiţionezi actul medical de prezenţa unei testări negative pentru Covid-19. La SJU se recoltează tot ce se internează în spital, fără niciun fel de triere a pacienţilor, în acest fel fiind temporizat actul medical şi consultul. Pacientul nu intră în intervenţie chirurgicală de urgenţă până nu vine rezultatul testării. Metodologia prevede o prioritizare a testărilor pentru identificarea virusului SARS-CoV-2. Din acest punct de vedere e o problemă. Personalul medical este obligat să poarte echipament de protecţie şi să acorde îngrijiri pacientului care se prezintă în spital”, a declarat pentru Agerpres medicul Janina Lazăr.

Referitor la această situaţie, managerul SJU Focşani, Elena Codruţa Neagu, a declarat pentru Agerpres că se va consulta cu medicii şi va da un răspuns DSP privind testarea pacienţilor care se internează în spital.

„Eu trebuie să îmi ascult medicii şi să mă consult cu ei, pentru că eu fac echipă împreună cu ei. Ne vom întâlni mâine (joi - n.r.) şi vom lua o decizie în acest sens”, a precizat managerul SJU Focşani.

Potrivit acesteia, de la decizia DSP Vrancea de testare sunt exceptate, alături de Secţia de Boli Infecţioase, secţiile de Terapie Intensivă, Hematologie, Reumatologie, Pneumologie, Nefrologie şi Oncologie, care vor continua testarea pacienţilor, la fel ca până în prezent.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5562 vizualizari

  • +1 (9 voturi)    
    nesimtire (Miercuri, 12 august 2020, 21:19)

    transilvania [utilizator]

    40% din cazurile Covid sunt asimptomatice (OMS).
    deci nu ne pasa de restul pacientilor, de doctori, de asistente. Se pot imbonavii numai sa faca managerul spitalului economii.
    S-a creat o noua tagma de lipitori ai banului public: managerii de spitale. politizati si fara raspundere fata de spital. daca vezi sanatatea numai ca niste costuri, asa si actionezi: orice pacient devine - un cost. orice doctor, un generator de cheltuieli.
    • 0 (4 voturi)    
      Exact (Miercuri, 12 august 2020, 22:03)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui transilvania

      Asa ne vede statul. Buni doar ca sa le platim salariile si pentru votat. In rest, suntem niste leprosi pentru ei. Asta s-a vazut clar cand populatia avea cea mai mare nevoie de sprijin din partea spitalelor si a medicilor acum 4 luni si curgeau demisiile in prostie pentru ca nu voiau sa faca ceea ce le cerea munca.
      • 0 (0 voturi)    
        Cu prima parte sunt de acord, cu a doua nu (Joi, 13 august 2020, 15:33)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

        Demisiile nu curgeau pentru ca nu vroiau sa faca ce le cere munca, ci pentru ca trebuiau sa munceasca fara a li se asigura conditiile necesare. Asa cum am spus si atunci, e ca si cum ai trimite soldatii la lupta fara munitie.
    • 0 (2 voturi)    
      Ei, da! (Miercuri, 12 august 2020, 22:28)

      VR007 [utilizator] i-a raspuns lui transilvania

      N-ai citit articolul tot: decizia e a DSP! Managerul trebuie să dea un răspuns după ce vor decide medicii ce vor face! Asimptomaticii vor transforma secțiile cu netestați, în secții covid; și cum Cardio și Diabetul sunt secții fără testare obligatorie...vor fi morți cu duiumul...din culpă!
    • 0 (0 voturi)    
      Persoanele fără simptome nu transmit virusul (Joi, 13 august 2020, 10:41)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui transilvania

      așa că medicii sunt în siguranță (plus că poartă mască, așa că sunt protejați, nu-i așa, altfel n-ar cere statul ca oamenii să se comporte ca niște imbecili, purtând măști).
      PS: Arafat v-a mințit, prietene, și vă minte în continuare.
  • +2 (8 voturi)    
    heh (Miercuri, 12 august 2020, 21:40)

    codyrocco [utilizator]

    au venit multi in ultia vreme, ca vezi doamne au simptome... ca sa faca testul ala de ti-l cer grecii la vama, moca...
    bine, ca unii au avut si suprize :)
    • 0 (0 voturi)    
      Mai citeste o data! (Miercuri, 12 august 2020, 22:02)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui codyrocco

      E vorba de pacientii internati, nu de cei care vin doar pentru teste. Si ce spune "transilvania" mai sus e corect: cum adica, internezi pacientul, il pui in salon cu altii (ca nu cred ca au rezerve pentru toti!!), fara sa-ti pese daca imbolnaveste pe ceilalti, fie pacienti fie cadre sanitare?
  • -2 (2 voturi)    
    Observatie (Miercuri, 12 august 2020, 22:22)

    Alexos [utilizator]

    Se vorbeste mult la TV despre masuri de preventie si testari. In fapt nu se face absolut nimic. Imbecilii care ne conduc (si cei care ne-au condus) sunt preocupati doar de imagine si de alegeri. Doua saptamani cat am fost la mare am vazut o singura data un cuplu de jandarmi care se plimbau agale pe langa sezlongurile ingramadite la malul marii. Am gasit exact 2 (doua) plaje care respectau masurile de distantare sociala si de preventie. Nimeni nu-i intreba nimic pe ceilalti. Poate 20% dintre cumparatorii din supermarket-uri poarta masca sub barba sau sub nas, si nimeni nu a aplicat nicio amenda.
    Referitor la teste - se pare ca politicienii nostri aplica politica mini-minimorum, ca testele sunt scumpe si au nevoie de bani pentru pomeni sociale si alegeri. Nici gand de o politica de testare in masa/la cerere care s-ar impune pentru a putea detecta in timp util cazurile asimptomatice/cu simptome usoare si a putea stopa eficient raspandirea bolii.
    Ce sa te astepti de la niste idioti...
    • 0 (0 voturi)    
      Și câte infectări au fost pe plajă? Ah, zero (Joi, 13 august 2020, 10:43)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Alexos

      păi și atunci de ce bombănești?
      • 0 (0 voturi)    
        De unde stii? (Joi, 13 august 2020, 15:39)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

        Din cate stiu nu exista o metoda de determinare a sursei, in sensul identificarii persoanei care te-a infectat si locului unde s-a petrecut asta. Asa ca de unde stii ca au fost zero infectari pe plaja? Poti prezenta o statistica oficiala, dintr-o sursa recuoscuta, serioasa si credibila? Sau vorbesti doar ca sa te afli in treaba?
        • 0 (0 voturi)    
          Cin te-a mințit că eu trebuie să probez ce nu este (Joi, 13 august 2020, 16:54)

          hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          Atât timp cât nu este o evidență a faptului că pe plaje au existat infecții, înseamnă că pe plaje... n-au existat infecții.
          Dacă tu știi altfel, e treaba ta să pui probe.
          • 0 (0 voturi)    
            Da, e greu de priceput pentru unii (Joi, 13 august 2020, 19:09)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

            Masurile sunt preventive, nu inseamna ca trebuie luate DOAR in cazul in care se DEMONSTREAZA ca exista cineva infectat acolo, ci trebuie luate TOCMAI PENTRU A PREVENI infectiile in cazul in care vreun inconstient (ca sa fiu bland) vine. Asa ca faptul ca au fost zero infectari, nu are nici o relevanta. Deci cel care "bombaneste" degeaba esti chiar tu...
            • 0 (0 voturi)    
              Păi hai să obligăm la port costum de scafandru (Joi, 13 august 2020, 21:21)

              hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

              pe malul mării - tot preventiv, poate cazi în apă și te îneci.
              Sau poate că tot preventiv ar trebui să ieși pe stradă doar cu cătușe legate la spate ca nu cumva să apuci un par și să-i dai cuiva în cap.

              Sigur că doar atunci când se DEMONSTREAZĂ măcar O INFECTARE pe plajă ai dreptul să iei măsuri preventive; până atunci, faci prevenție unde știi că măcar există condițiile de a fi posibilă infectarea.
              • 0 (0 voturi)    
                Ultima incercare - desi cam cred ca va fi degeaba (Vineri, 14 august 2020, 15:43)

                LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

                Da, si cu costumul de scafandru (desi e o exagerare) as fi de acord daca se va dovedi ca sunt atat de multe caderi in apa (peste 1000/zi). Dar sunt curios ce zici de obligativitate purtarii vestei de salvare tot timpul cat esti intr-o ambarcatiune aflata pe apa? Sau nici pe asta nu o respecti?
                Iar restul e o aberatie! Nu trebuie demonstrat ca intr-un loc specific au fost un anumit numar de infectari, ci la un mod mai general. Nu trebuie demonstrat ca in magazinul X au fost infectari si in Y nu, ca sa impui masurile de protectie doar in X. Ori asta s-a demonstrat, ca infectarile sunt mai frecvente in locuri mai aglomerate, ca de ex plaja, daca nu se respecta distantele si mult mai rare daca se respecta distantele. Clar? Daca nici acum nu ai priceput, e clar ca nu te duce mintea!
                • 0 (0 voturi)    
                  Dacă vorbești basme, e greu să te bag în seamă (Vineri, 14 august 2020, 16:31)

                  hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

                  Ai nevoie de vestă pe ambarcațiune, ele nu trebuie neapărat să fie purtate de pasageri; deci da, nu respect regula aceasta (și circul destul de des pe apă).
                  Ok, la modul general atunci: câte persoane au fost infectate pe oricare din plajele din România?
                  N-ai să găsești niciuna și-ți explic eu de ce: pentru că unii (alții, u românii) au făcut aceste verificări și au constatat că infecțiile au loc majoritar în cadrul firmelor cu personal în număr ridicat care desfășoară activități intense (ex. măcelarii), în SPITALE, în cadrul reuniunilor de FAMILIE (unde nu se respectă niciun fel de regulă); pe ultimele locuri fiind mijloacele de transport (care sunt mai pline de oameni decât plajele); plajele nu sunt nicăieri, pentru că NU EXISTĂ NICIO INFECTARE PE PLAJĂ.
                  Caută pe YouTube filme cu petreceri din Saint Tropez, Rimini, malul Senei, malul Dunării (în Europa de Vest, nu aici - în colțul lumii), Malmo și ai să vezi că abia găsești câțiva purtători de mască.
                  Legea obligă statul să ia măsuri „proporționale”, or cum poate fi proporțională o măsură care nu are legătură cu riscul existent?!
                  • 0 (0 voturi)    
                    Nu stiu cine vorbeste basme... (Vineri, 14 august 2020, 18:59)

                    LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

                    Aici ai dreptate, nu stiu cum e legea in Romania. Dar in alte tari, vesta e obligatoriu de purtat tot timpul (evident pe ambarcatiuni mici, nu vapoare transatlantice). Apoi, asa cum am mai spus, nu exista o metoda clara de a identifica locul si persoana care te-a infectat. Ca sunt mai multe infectii unde spui, asta da, sunt de acord. Apoi cu YouTube-ul m-ai dat gata! Daca si asta e sursa serioasa, atestata si demna de crezare, nu mai am nimic de zis. Apoi, poti da te rog legea si articolul care obliga statul sa ia masuri "proportionale", ca eu nu am gasit-o?
                    • 0 (0 voturi)    
                      Sigur că există, doar că la noi e lene mare (Vineri, 14 august 2020, 20:21)

                      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

                      Însă cei care au făcut verificări epidemiologie au ajuns la concluzia că nu există nici măcar o singură infectare pe malul apelor.
                      Pentru că (zic eu) acolo bate briza (atât la mare cât și lângă fluvii) deci particulele virale nu prea au cum să se răspândească de la om la om (de altfel anchetele epidemiologice au concluzionat că în toate spațiile deschise riscul este aproape inexistent.
  • +1 (3 voturi)    
    Definitia de caz (Miercuri, 12 august 2020, 23:01)

    Jurist_medical [utilizator]

    Exceptand faptul ca definitia de caz suspect de infectie cu SARSCOV2 in Romania este cu multiple minusuri, "metodologia" elaborata de CNSBT statuteaza ca se pot testa pacientii in spitale dupa protocoale organizate local. Nicaieri nu este mentionat (ordin MS, metodologie, HG,etc) ca DSP sau medic infectionist DICTEAZA testarea. Imputarea costului testului unui medic care recomanda testarea este lipsita de sens si de baza legala! Organizarea unui protocol la nivel local de spital vizeaza atrubutia managerului, iar testarile se fac din bugestul unitatii respective (nu din buzunarul medicului sau al pacientului).
    Nu are nicio scuza sau baza legala (dimpotriva) conditionarea acordarii asistentei medicale de urgenta de testare pentru SARSCov2, dar testarea trebuie facuta alfel (asa cum s-a mai scris) vom avea focare COVID in toate spitalele din tara.
    Si economic vorbind adresabilitatea la spital va creste daca oferi pacientilor siguranta (pe cat posibil) ca nu se vor infecta in spital, iar costurile testarii se pot amortiza.
  • 0 (0 voturi)    
    Trebuie să scadă cumva cazurile până la alegeri (Joi, 13 august 2020, 10:45)

    hic sunt leones [utilizator]

    și uite una dintre soluții: testăm mai puțin -> nu mai descoperim așa mulți infectați.
  • 0 (0 voturi)    
    una peste alta (Joi, 13 august 2020, 22:08)

    codyrocco [utilizator]

    io nu cred in guvid, asa ca invit amatorii sa ma pupe'n bot zilele astea, tandru - sa nu ia in seama ca tusessc ca toti dracii,
    sigur e altceva. o raceala de vara.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by