Jurnalul unui pacient cu coronavirus, întins pe două săptămâni: Virusul ăsta e groaznic. Chiar și cu o formă ușoară sau medie, te chinuie fizic și psihic. Dă cu tine de pereți

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 10 august 2020, 10:25 Actualitate | Coronavirus


Silviu Carligeanu
Foto: Arhiva personala
​Silviu Cârligeanu, un tânăr din Bacău care s-a infectat cu coronavirus, a ținut un jurnal pe durata celor 13 zile în care s-au manifestat simptomele bolii și și-a împărtășit experiența. Atât Silviu Cârligeanu, cât și prietena lui, au fost bolnavi de COVID-19. Au aflat că au virusul după ce le-au apărut simptome și s-au testat, pe cont propriu, la o clinică privată. Ignorați de Direcția de Sănătate Publică Bacău, deși au sunat să întrebe ce au de făcut, s-au tratat acasă, după ce au reușit să intre în legătură și cu un medic care le-a recomandat ce tratament să urmeze.

HotNews.ro a încercat să ia legătura cu Direcția de Sănătate Publică Bacău pentru clarificări legate de acest caz, însă reprezentanții DSP Bacău nu au putut fi contactați, până la momentul publicării acestui articol.

Silviu Cârligeanu a avut o formă ușoară spre medie și a explicat, pentru HotNews.ro, că acesta a fost motivul pentru care, după experiența neplăcută cu DSP Bacău, nu a apelat și la numărul de urgență 112. A decis că va face acest lucru doar dacă starea sa se va agrava și va avea probleme respiratorii grave. Chiar și așa, Silviu Cârgileanu ține să transmită că "Virusul ăsta e groaznic, vă zic. Chiar și cu o formă ușoară sau medie, te chinuie fizic și psihic. Dă cu tine de pereți."

În plus, el și prietena lui, dar și alți câțiva apropiați care s-au infectat, intenționează să facă în perioada următoare o scanare a plămânilor la computer tomograf, analize de sânge și verificări la inimă și rinichi "din cauză că multe studii spun că unora dintre pacienții care au avut forme ușoare sau moderate le-au fost afectate organe sau funcții vitale. Asta recomand oricui trece prin boală".


Jurnalul pe zile al lui Silviu Cârligeanu și sfaturile sale pentru cei care s-ar putea infecta cu virusul:


"Experiența mea cu SARS-CoV-2

În primele luni de carantină am tratat situația foarte serios. Am fost întotdeauna conștient că virusul există, doar că pe masură ce a trecut timpul aveam tot mai multe îndoieli asupra cifrelor. Începusem să cred că sunt exagerate (1) ca să bage frica în cei care nu se protejau deloc, (2) ca să prelungească stările de alertă și urgență pentru a fura mai mult prin atribuirea directă a contractelor, (3) ca să poată obține Iohannis bani mai mulți de la UE, (4) ca să fim usor de convins în privința vaccinului, (5) din cauza volumului exagerat de mare de știri negative prezentate de media, (6) din cauză că nimeni din jurul meu nu cunoștea pe nimeni care să fi fost infectat (acum mă suna zilnic câte o persoană să-mi spună că știe încă 1-3 persoane infectate).

Și uite așa, deși continuam să port sprayul cu alcool sanitar peste tot cu mine, să dezinfectez banii scoși de la bancomat, restul de la magazin, produsele comandate, cutiile de pizza sau pungile cu mâncare comandată (!!!), mâinile de fiecare dată când atingeam suprafețe atinse de alte persoane, etc și îmi ștergeam disciplinat de fiecare dată talpile papucilor de preșul îmbibat cu clor înainte să intru în casă ori la birou, deși am purtat mască și am solicitat (uneori și certat) altora în magazine și farmacii să își poarte masca pe față, nu sub barbă, am început să mă relaxez și să încep să-mi permit întâlniri cu diverși prieteni, amici, rude.

Apoi am început niște cursuri la care am participat aproximativ 12 persoane într-o încăpere mică (16 mp) în care nu purta nimeni mască (recunosc că atunci am avut puține emoții), să călătoresc cu taxiul și trenul (deși în carantină jurasem că nu voi mai folosi taxi/bus/tren), să vizitez prieteni, ș.a.m.d și sesizând că încă nu m-am infectat, am devenit tot mai convins că virusul e departe de mine. Chiar am zis cuiva într-o zi: 'La cât am mers cu trenul și taxiul în perioada asta, daca era atât de periculos sigur mă infectam până acum.'

Apoi a venit un weekend în care trebuia să mă întâlnesc alături de prietena, mama și bunica mea cu o persoană foarte apropiată nouă pe care o vedem de 2-3 ori pe an (o voi menționa mai departe cu initialele MB).

A doua zi, călătorind împreună cu mașina, l-am auzit pe MB cum tușea. O dată, de două ori, de trei ori. Deschidem subiectul. MB spune că a ieșit din duș și a călătorit spre noi cu o zi înainte timp de 5 ore cu aerul condiționat pornit. Ne liniștim.

În următoarea noapte eu și prietena mea am avut un somn ciudat, odihnitor dar cu niște coșmaruri foarte urâte și realiste (care nu pot fi considerate simptome).

Dupa 5 zile se sparge gașca și merge fiecare la casa lui.

Ziua 1 cu simptome: Dimineața mă trezesc cu o jenă în gât. Dau vina pe berea rece din seara precedentă. În paralel, prietena mea are o stare de oboseală, slabiciune, iar bunica mea usturimi în gât (despre care am aflat câteva zile mai tarziu). Plecăm la birou, pe drum începem să analizăm situația, dar simptomele sunt 'cam mici' ca să fie Covid-19. Împărțind încăperea cu colegul meu, decid totuși să port mască toată ziua 'pentru orice eventualitate' (gest care l-a salvat pe el și probabil și pe familia lui).

Ziua 2 cu simptome: Mă trezesc cu aceeași jenă în gât, dar stare generală și mai proastă, nu aveam niciun chef să merg la birou.

Prietena mea se trezește tot cu stare de oboseală, de data asta mult mai accentuată, tuse, dureri de cap și musculare. Pe drum spre birou decidem împreună să-l trimitem pe colegul nostru să lucreze de acasă. Începem să ne gandim la teste și ne programăm.

În drum spre casă (evident, cu măști și pe jos, fără taxi/bus) ne întâlnim cu un amic cu care mă văd rar și cu drag. Păstrez distanța (2m) și îi spun 'Emi, scuze, nu dăm mâna, vorbim de la distanță, avem niste simptome ciudate și pentru orice eventualitate...'. Schimbăm câteva cuvinte (l-am simțit sceptic, dar așa erau toți cei apropiați în acele zile) și apoi ne despărțim. L-am salvat și probabil nu doar pe el, ci am oprit un potențial întreg lanț al infectărilor. Masca + distanța. După 18 zile nu are simptome.

Ziua 3: Luăm laptopurile cu noi ca să putem lucra de acasă, ne testăm, iar apoi ne autoizolam. În aceeași zi, seara, încep să am stări subfebrile, maxim 38 de grade (nu am depășit niciodată, dar chiar și așa după 12 zile te epuizează). Încep să iau antitermice (paracetamol, aspirină). Prietena mea are o stare fizică proastă, dureri musculare, tuse, dureri de cap și de ochi.

Ziua 4:
Nimic nou, aceleași simptome. Mă forțez, încerc să nu cad pradă bolii, îmi continui exercițiile zilnice pentru spate, încerc să lucrez ceva la laptop, dar greu. Temperatura mă bagă într-o stare proastă. Prietena mea are aceleași simptome, mai puțin durerile de cap și ochi.

Ziua 5: De stres, în așteptarea rezultatelor, ne comandăm ceva de mâncare. 'Cartofii n-au sare.' Pun sare. Degeaba. Mai pun sare. Începe să usture cumva pe gât, dar tot n-aveau gust si nici sarea nu se simtea. 'Hmm, oare ne pierdem gustul? N-ai treabă, așa sunt cartofii.' Începe tusea, nu foarte agresivă, dar cu junghiuri și usturimi profunde în piept.

Prietena mea are o stare generală mai bună și începe să realizeze că își pierde gustul.

Seara era deadline pentru primirea rezultatelor, devenim tot mai nerăbdători, deși cumva eram convinși că avem SARS-CoV-2, dar totuși speram că poate avem unul dintre ceilalți 200 de viruși și e doar o coincidență.

Nu mai am rabdare și sun după-amiază la clinica. 'Da domnul Carligeanu, le-am gasit, dar să știți că sunt pozitive.'

Nod în gât, blocaj fizic și mental. Primesc rezultatele pe email, citesc și văd 'SARS-CoV-2: detectat'.

Bun. Panică. Sun repede și anunț membrii familiei și toți contacții. Sun la DSP: 'Da, păi până nu trimite clinica privată rezultatele dumneavoastră la noi nu putem începe ancheta epidemiologică.'. Zic 'OK, dar noi ce putem face ca sa nu murim?'. 'Nu știu, sunați la spital'. În niciun caz domnul nu părea stresat, epuizat, depășit de treaba, din contră, era foarte relaxat (ulterior am aflat și că DSP are program cu publicul prin telefon doar luni-vineri între 9:00-15:00).

Sun la spital, doamna țipă la mine că de unde să știe ea. Cer legătura la Urgențe, iar acolo mi se transmite că dacă sunt confirmat nu am ce căuta la ei, doar la Boli Infecțioase. Sun iar la spital și cer legătura la Boli Infecțioase. 'Nu se poate, e tăiat cablul'.

În acel moment am realizat că suntem pe cont propriu și avem de ales, (1) sunăm la 112 sau (2) ne tratăm acasă. Eram 50-50. Riscurile erau majore în ambele cazuri.

Varianta 1: dacă mă internam (nu erau locuri la Spitalul Județean Bacau, dar nu știam în acel moment) poate aveam o șansă să fiu scanat la un Computer Tomograf ca să văd gradul de afectare al plămânilor (inclusiv asimptomaticii pot avea plămânii afectați în mare măsură), dar aș fi riscat să mă expun unor cantități mai mari de virus din spital, unor bacterii nosocomiale sau unor tratamente prea agresive și ineficiente formelor medii (părerea mea) precum Kaletra, Remdesivir, etc care îți pot lasa sechele mai mari decât virusul în sine.

Varianta 2: mă tratez acasă si doar dacă se agravează, sun la 112, dar totodată foarte mulți medici spuneau că ești mai ușor de salvat dacă mergi de la început, decât dacă te prezinți când ai simptome severe.

O sun pe mama, îi explic variantele. 'Mama, tu m-ai născut, zi-mi ce simți în sufletul tău ca e mai bine pentru mine acum?'. Mama optează pentru varianta 2, acasă. Balanța se înclină la 60-40, iar pe măsură ce aflu din diverse surse că aș putea fi direcționat la un spital din Buhuși sau Bîrlad, deja se face 70-30 și iau decizia să îmi asum varianta 2 cu toate riscurile.

Încep să-mi simt nasul extrem de uscat, începe să usture. Fiecare respirație imi crea disconfort.

În aceeasi zi, eu și prietena mea decidem să ne izolăm în camere diferite.

Ziua 6: La micul dejun, deși îmi auzeam stomacul de foame, privesc mâncarea ca pe un inamic. Iau prima gură, chin total. Îmi dau seama că nu-i ok, dar fiind conștient că trebuie să livrez ceva corpului, mă forțez. Iau câte o înghițitură, mă învârt prin cameră, mă întind în pat, fac orice să-mi distrag atenția, înghit bucăți întregi. La final, după tot efortul, am mâncat cel mult jumătate din cât era în farfurie (și nu era mult). Din acel moment, m-am chinuit să mănânc timp de 3 zile.

Detestam asa tare momentul mesei că începeam să-mi fac de treabă. 'Stai așa să fac aia mai întâi, apoi cealaltă, apoi încă ceva'. Și tot asa, până am realizat că fug de mâncare. Apoi încă vreo 4 zile corpul a acceptat mâncarea cât de cât, dar greu și nu orice, doar fructe. Asta e, îi dau ce vrea. În final slăbesc 5.5 kg în 12 zile, adica 0.45 kg/zi.

Apoi sesizez că se instalează o stare de amețeală. Devenise atât de intensă că uneori parcă mi se rupea filmul pentru o fracțiune de secundă. Încep să ma îngrijorez, după care accept starea și mă gândesc doar la faptul că va dispărea așa cum a apărut. Erau prea multe pe capul meu ca să mă stresez și cu asta. După aproximativ 4 zile dispare, pheww.

Prietena mea are o stare generală mai bună, tuse, își recapătă parțial gustul, dar rămâne fără miros.

Ziua 7:
Am o mică banuială că nu mai am miros. Merg la toaletă, pulverizez deodorant în capac, duc la nas, nimic. Mai dau o dată, cantitate mai mare, miros iar, simt doar un disconfort ciudat în gât, în rest, nimic. Ok, avem și simptomul asta, de parcă nu erau suficiente.

Datorită unui prieten, intru în legatură cu o doamnă doctor care prin recomandările ei a ajutat indirect 8 persoane infectate apropiate mie (în total dupa acel prim contact cu 'pacientul zero' au devenit simptomatice cel puțin 12 persoane). Doamna îmi face tratamentul care am înțeles că se aplica și la spital (nu știu exact dacă și produsele naturiste, dar mi-au fost recomandate):

- Biomicin Forte (anti-bacterian naturist): 3/zi, la o oră după masă
- Biosept (anti-viral naturist): 3/zi, cu ½ h înainte de masă
- Vitamina C 1000mg + vitamina D3 2000U: 2/zi
- Azitrox (antibiotic): 1/zi, la 2 ore după masă
- Eubiotic: 2/zi, la 2-3 ore dupa Azitrox + încă unul în cursul zilei
- antitermice (paracetamol, aspirină)

+ Coughend fără zahăr (cel mai eficient sirop de tuse de pe piață, de care știam eu)

Știu, multi se gândesc că nu ajută antibioticul la virusi, ci doar la bacterii, însă infecția pulmonară face în multe cazuri și suprainfecție bacteriană. E normal ca Ministerul Sănătății să comunice ferm că antibioticele nu ajută, altfel probabil că ar fi luat 22 milioane de oameni antibiotice și (1) ar fi epuizat stocurile precum alcoolul sanitar și hârtia igienică și (2) ar fi apărut probleme de supradozaj în masă + altele, cine știe.

De asemenea, dacă te-ai infectat e obligatoriu să ai în casă un oximetru. Costă maxim 170 ron unul bun pe internet și îți măsoară saturația de oxigen din sânge. Dacă scade sub 95%, nu-i semn bun. Dacă ai peste 95%, înseamnă că plămânii funcționează corect și oxigenează sângele.

În afară de tratamentul de mai sus, am consumat orice am considerat că ar putea ajuta sistemul imunitar: miere de albine, ceai de ghimbir, propolis, bitter din plante, polen de albine, smoothie-uri, etc + multe fructe.

Zilele 8 și 9:
Temperatura nu mai e constantă, apar primele pauze de câteva ore cu doar 36,6 grade și simt în acele ferestre o îmbunătățire considerabilă, corpul revenise în parametri chiar dacă tușeam, nu aveam gust sau miros, etc.

Tot atunci încep să sper că dă înapoi, mai ales că mă simțeam mai lucid și mai fresh (după atâtea zile susținute de temperatură), dar aud povești cum că boala poate avea 2 sau chiar 3 vârfuri și că de foarte multe ori după câteva zile bune te lovește iar, așa că rămân rezervat. Și bine am făcut.

Prietena mea are din nou o stare generală proastă, vertij, confuzie, amețeală, după câteva zile mai bune, dar își recapătă parțial mirosul.

Zilele 10 și 11:
Simt cum începe să mi se încălzească limba, pun termometrul, 38 de grade. Începe iar temperatura susținută, non-stop. Revin la starea fizica de înainte, dar nu mă panichez datorită faptului ca (1) știam deja că poate reveni și (2) totodată mă gândeam că într-o zi se va opri. 'Doar n-o să țină 3 luni, încă sunt în cele 14 zile cât dureaza formele medii, în câteva zile va înceta.' Și așa a fost. Și bine mi-a prins. După 9 zile începusem să mă satur de starea asta (caldură, presiune în cap, lipsă de concentrare).

Ziua 12: Prima dimineață fără temperatură. Primul prânz fără temperatură. Prima seară fără temperatură. Creierul își reintrase în parametri, buna dispoziție își făcea apariția, mă simțeam cel mai bine de la debut. Tusea își pierduse considerabil din intensitate, aveam gust și miros, nasul nu mai ustura sau jena, aveam poftă de mâncare (eram lup, începeam să am pofte, fac prima comandă strict pentru că îmi doream să mănânc ceva anume, era mare lucru, credeți-mă).

Viața începea să prinda iar contur, ne relaxam, gata, am scăpat. Da, noi, dar apar simptome la 3 apropiați. Dă-i iar cu stres, emoții, tratamente, roagă prieteni să ți le aducă și să le distribuie. Când părea că s-a terminat, începea iar coșmarul. Virusul ăsta e groaznic, vă zic. Chiar și cu o formă ușoară sau medie, te chinuie fizic și psihic. Dă cu tine de pereți. Câteva zile mai tarziu avem confirmarea ca au forme foarte ușoare și 2 din 3 scapa doar cu gargară și spălături nazale (nu apucase să coboare la plamani). Îmi vine să pup pământul de recunostință.

Ziua 13+: Revin la normal. Mă simt slabit, mai ales că am pierdut 5.5 kg, dar sunt fericit. Am scăpat de spital, terapie intensiva, izoletă, Bârlad, salvare, Kaletra, Hidroxiclorochină, etc.


Concluzii:

Virusul nu omoară pe oricine se infectează. Nu e ca-n filmul Contagion, să-l iei și să mori imediat. Dacă îți supraveghezi atent starea fizică și nu te minți singur că 'e de la aerul conditionat', 'de la berea rece', 'așa mai simt de obicei o jenă în gât', etc, ai toate șansele să îl oprești în nas sau gât doar prin gargară și spălături nazale cu apă+sare și apă+bicarbonat. Știam asta din martie, dar nu am facut conexiunea și din cauza asta probabil că a ajuns la plămâni.

Nu există coincidențe în plină explozie de cazuri și în plină pandemie. Orice mică jenă în nas sau gât și orice tuse mică și nevinovată e semn clar. Nu ignora.

Mass media ne prezintă doar cazurile grave și automat știm doar de scurtarea respirației, febră mare, dureri în piept (simptomele severe) și nu vorbeste deloc de cele mai mici semne (jenă in gat, nas uscat sau înfundat, pierdut parțial gust sau miros, etc).

Atenție: pericolul e în primul rând la contactul cu alte persoane, nu la suprafețe (asta e capcana în care am căzut noi). Prin contact nu mă refer la pupat și îmbrățisat, ci la stat de vorbă față în față la mai puțin de 2 metri fără mască.

Fă tot posibilul să nu participi la ruleta rusească. Poți avea noroc să iei o cantitate mică de virus (forma ușoară sau medie) sau poți primi o cantitate mai mare sau de la 2-3 persoane simultan și atunci te încadrezi în acei 1% cu forme severe.

Am citit atâtea articole cu situații în care persoane infectate au sunat de X ori la DSP și nu i-au contactat niciodată înapoi, iar apoi am trăit asta pe pielea mea. Din asta nu pot decât să înțeleg că cifrele oficiale sunt doar vârful icebergului, în realitate cifrele fiind undeva poate de 10 ori mai mari, dacă nu și mai mult.


Apoi, dacă ai luat virusul:

- Nu te panica. Din momentul în care am primit confirmarea, totul a fost mai greu. Asocierea dramelor și cazurilor severe te termină psihic pur și simplu, chiar dacă tu ai o formă ușoară sau moderată și scapi ușor.

Apoi, statistica e de partea ta. 99% din cazurile active au 'mild condition', așadar ai toate șansele să nu mori. Frica și stresul te slabesc, iar tu ai nevoie de un corp cat mai puternic. Nu zic că eu am fost foarte calm, zic doar cum mi-ar fi plăcut să fie.

- Nu citi știrile. Caută-ți activități. Netflix, cărți, jocuri, orice simți că te satisface psihic și te face să uiți că 'ai coronavirus'. Distragerea de la situația în care ești te ajută să te relaxezi. Nu încinge telefonul cu prietenii și cunoștințele ca să le povestești ce ai. Toata ideea e să uiți că ai.

- Fă inhalații cu ceai din orice plante medicinale ai prin casă, min. 15 minute/zi. Ajută mult la eliminarea virusului din plămâni.

- Fă exerciții de respirație de cel putin 3 ori pe zi, la geam (inspiri în 5 secunde, expiri în 6 secunde). Un procent semnificativ al plămânilor nu îl folosim de obicei pentru că avem o respirație scurtă (dacă nu suntem sportivi). E ca un mușchi pe care nu îl antrenăm deloc, iar acum avem nevoie de el mai mult ca niciodată. Daca virusul îți afecteaza de exemplu 40% din plămâni, iți dorești să apelezi la partea lor 'latentă'.

Dacă temperatura depașește 38-39 grade și nu scade deloc cu antitermice, dacă ai dureri în piept (simptom de afectare severă a plămânilor) sau dacă simți că ți se scurtează respirația ori ai dificultăți în a respira adânc și nu simți că te umpli/hrănești cu oxigen, ia în calcul să suni la 112.

În perioada următoare vom face o scanare a plămânilor la computer tomograf, analize de sânge și verificări la inimă și rinichi din cauză că multe studii spun că unora dintre pacienții care au avut forme ușoare sau moderate le-au fost afectate organe sau funcții vitale. Asta recomand oricui trece prin boală.

Din cauza perioadei destul de lungi (în comparație cu o raceală), a simptomelor destul de mixte și a multor altor evenimente, e foarte posibil să nu fi relatat 100% în ordinea exactă a evenimentelor.

Mulțumesc enorm tuturor celor care m-au ajutat în aceasta perioadă cu rețete, medicamente, informații, sfaturi și suport moral. A contat enorm.

Aveți grijă, mare de tot!"










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















47280 vizualizari

  • -18 (76 voturi)    
    HAI NU ZĂU!? (Luni, 10 august 2020, 10:41)

    Tayen [utilizator]

    De ce nu scrieți de adevărate probleme create de proasta organizare? Mulți au murit, deși dați ca victime „lucovid”, de cu totul alte afecțiuni care nu au mai putut fi tratate în spitale. Și asta datorită faptului că, în mintea ăstora, doar covidul mai este boală. MULȚI AU MURIT CU ZILE, NEVINOVAȚI”!
    • +11 (43 voturi)    
      Geniu (Luni, 10 august 2020, 12:02)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

      Propui ca victimele cu covid sa nu mai fie tratate ?
      700000 morti in toata lumea , din tari cu dictatori si tari campioane ale democratiei , cu sisteme medicale pline de bani bani sau cu sisteme
      medicale pline de jeg si bizonul are treaba cu "lucovidul".
      Nu e proasta organizare cand imparti 2 locuri la 4 persoane , e una din caracteristicile unei pandemii .
      • +7 (19 voturi)    
        Parese ca ai un orizont limitat (Luni, 10 august 2020, 13:51)

        Sly21 [utilizator] i-a raspuns lui gamma

        Ideea e ca lumea nu trebuie sa se opreasca in loc doar pentru covid.
        Victimele colaterale care nu au primit tratamentul si medicamentatia necesara sunt deja mult peste cele 700K, dar putina lume vorbeste.
        • -1 (15 voturi)    
          Lumea vorbeste, doar ca nu apare in presa. (Luni, 10 august 2020, 15:06)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui Sly21

          De ce crezi ca increderea in masurile guvernului sunt zero? E o prapastie imensa intre varianta oficiala si lumea din jur.
      • +5 (13 voturi)    
        worldo, cancer-5 milioane decedați anu ăsta (Luni, 10 august 2020, 14:45)

        di livio [utilizator] i-a raspuns lui gamma

        da ăștia chiar au decedat de cancer...nu gripă cu comorbidități
      • +1 (13 voturi)    
        Esti foarte prost informat, cetatene! (Luni, 10 august 2020, 21:01)

        Dragases [utilizator] i-a raspuns lui gamma

        Nimic in lume nu este mai periculos decat sincera ignoranta si prostia constienta" (MLK Jr)

        Covid are o rata de deces de maximum 1% din cazuri

        Majoritatea mortilor de care vorbesti sunt morti cu test pozitiv la Covid, nu de Covid. In conditiile iun care testele PCR au o accuratete de 40% iar cele s
        erologice de 70% rezulta ca multi au fost omorati de bolile de baza de Cardiomiopatia Takotsubo si dion cauza efectelor secudare ale medicamentelor.
        In conditiile in care se stie din luna martie ca ventilatia mecanica ucide pacientii cu Covid, medici din intreaga lume le-au folosait din ignoranta sau cu bun a stiinta.
        Covid 19 nu este un virus atat de periculos pe cat l-a facut MSMN sla comanda Corporatiilor si a BIG Pharmas, sa para.

        Italy: Only 12% of “Covid19 deaths” list Covid19 as cause
        https://www.telegraph.co.uk/global-health/science-and-disease/have-many-coronavirus-patients-died-italy/

        Italia, pe de alta parte a avut o rata de deces mare si in epidemiile de Influernza pentru ca are o popolatie de 2,150mii de persoane peste 85 de ani iar speranta de vioata este de 84 de ani
        Mortalità per influenza
        https://www.epicentro.iss.it/influenza/sorveglianza-mortalita-influenza
        • -1 (5 voturi)    
          Perspectiva (Marţi, 11 august 2020, 8:32)

          gamma [utilizator] i-a raspuns lui Dragases

          1% inseamna cat a pierdut UK din populatie in timpul WW2 .
          De asemenea inseamna 75 milioane de indivizi . Mao ,Hitler si Stalin impreuna nu ating cifra asta .

          Cum stam cu sincera ignoranta si prostia constienta ?
          • 0 (0 voturi)    
            Q.E.D alt prost constient si fudul pe deasupra (Marţi, 11 august 2020, 19:49)

            Dragases [utilizator] i-a raspuns lui gamma

            Cred in dreptul omului de a fi prost dar domnia ta faci abuz de acest drept.

            Daca ai fi citit statistici in loc sa sari de popou in sus ca o fata batrana ne... ai fi observat ca esti nepermis de ignorant
            Macar daca ai fi citit acele rapoarte despre decedatii cu posibile rezuttate pozitive la COVID 19

            1% dintre cazurile simptomatice este mult mai putin decat fabulezi domnia ta dar bradipsihicii si spalatii pe creier refuza sa gandeasca

            Deaths influenta: Worldwide, these annual epidemics are estimated to result in about 3 to 5 million cases of severe illness, and about 290 000 to 650 000 respiratory deaths.
            https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/influenza-(seasonal)

            Mortality worldwide · There were 9.6 million deaths from cancer worldwide in 2018.
            https://www.cancerresearchuk.org/health-professional/cancer-statistics/worldwide-cancer

            Worldwide, 850 million people are now estimated to have kidney diseases from various causes and chronic kidney disease (CKD) causes at least 2.4 million deaths worldwide per year and is now the 6th fastest growing cause of death.
            https://www.firstpost.com/india/world-kidney-day-2019-ckd-is-6th-deadliest-disease-worldwide-causing-2-4-million-deaths-per-year-heres-how-to-reduce-risk-of-renal-ailments-6256331.html
            https://www.firstpost.com/india/world-kidney-day-2019-ckd-is-6th-deadliest-disease-worldwide-causing-2-4-million-deaths-per-year-heres-how-to-reduce-risk-of-renal-ailments-6256331.html

            Diabetes caused 4.2 million deaths
            https://www.idf.org/aboutdiabetes/what-is-diabetes/facts-figures.html

            In 2018 au murit 4009 oameni in fiecare zi de tuberculoza si nimeni nu s-a isterizat
            https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/tuberculosis

            Si exemplele pot continua.

            Daca ai nelamuriri mai cauta pe Google, si dacanu intelegi roaga pe cineva sa-ti traduca!

            Vant din pupa!
            • 0 (2 voturi)    
              Domule expert pe internet (Miercuri, 12 august 2020, 8:56)

              gamma [utilizator] i-a raspuns lui Dragases

              In loc de amesteca ca toti tampitii diverse afectiuni cronice
              personale cu o boala noua hipercontagioasa mai bine privesti cazurile unde la fel cum doriti voi, virusul a fost lasat in pace . Fara masti si fara distantare am avut navele de croaziera cu mortalitate de 2% si toti asimptomaticii contorizati . Metastudiile pun cifra mai jos , pe la 0.6% pt ca populatia globului are alt profil fata ce cea de pe nave . Punct. Daca vrei neaparat sa amesteci celelalte boli atunci o faci inteligent , cautand informatii despre anii de viata pierduti . Sunt cam 14ani in medie in cazul CoV2 . N-am chef ca un idiot sa ma lase fara ei .
          • 0 (0 voturi)    
            Statistici umflate si oi obediente (Marţi, 11 august 2020, 23:00)

            Dragases [utilizator] i-a raspuns lui gamma

            Nu uita sa scazi din numarul decedatilor de COVID 19 din statisticile oficiale pentru tampitei , cate 140 de de decedati de cancer in fiecare zi.

            140 de români mor în fiecare zi de cancer. Diagnosticarea în stadii avansate - una dintre principalele cauze
            https://www.hotnews.ro/stiri-sanatate-22953105-140-romani-mor-fiecare-cancer-diagnosticarea-stadii-avansate-una-dintre-principalele-cauze.htm
            • 0 (0 voturi)    
              Matematica dementa (Miercuri, 12 august 2020, 9:14)

              gamma [utilizator] i-a raspuns lui Dragases

              Deci din 50 de morti de covid azi scad 140 de cancerosi si obtin 90 de invieri ?

              Daca lasi covid-ul liber obtii NY la inceputul epidemiei :
              https://nymag.com/intelligencer/2020/04/the-rapid-increase-of-u-s-coronavirus-deaths-in-one-graphic.html
    • +2 (14 voturi)    
      Nu-ți doresc să-i cunoști efectele. (Luni, 10 august 2020, 15:27)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

      Să știi că-i groaznic.Chiar asimptomatic dacă ești,ai dureri îngrozitoare.Te dor toate.
  • -6 (60 voturi)    
    "virusul asta e groaznic" (Luni, 10 august 2020, 10:41)

    sentenced [utilizator]

    Meanwhile Dan Petrescu si 80% din infectati: „Nu mă prindeam că am ceva dacă nu îmi făceau analize”

    Also, Managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă (SJU) Bistriţa, Gabriel Lazany, spune că marea majoritate a pacienţilor din judeţ care s-au vindecat de COVID-19 refuză să doneze plasmă pentru a-i ajuta pe alţii, unii chiar negând faptul că au fost infectaţi cu noul coronavirus.

    https://sport.hotnews.ro/stiri-fotbal-24216679-primul-interviu-lui-dan-petrescu-dupa-covid-19-nu-prindeam-ceva-daca-nu-imi-faceau-analize.htm

    https://www.hotnews.ro/stiri-coronavirus-24134358-manager-spital-majoritatea-pacientilor-vindecati-covid-19-refuza-doneze-plasma-unii-chiar-neaga-fost-infectati.htm

    Deci, virusul este atat de grav incat cei infectati ori neaga ca au fost infectati ori nu si-ar fi dat seama ca il au daca nu faceau parte dintr-o schema de testare regulata. Pana si cea mai blanda tulpina de influenza iti provoaca in muc in nas sau un hapciu.
    • -3 (11 voturi)    
      Ce spune Wikipedia de influenza (Luni, 10 august 2020, 15:26)

      Dan B [anonim] i-a raspuns lui sentenced

      "Approximately 33% of people with influenza are asymptomatic."

      Cel mai probabil e o subestimare, daca esti asimptomatic e foarte putin probabil sa fii testat de gripa.

      Apoi cele 2 articole... In primul ai un (1) om care a avut o forma usoara a bolii, in altul ai "marea majoritate" a vindecatilor care refuza sa doneze plasma (poate din comoditate, poate din frica de ace... nu ni se spune) si "unii" (2? 10? cine stie) care neaga ca au fost infectati.

      Nu stiu de unde ai scos procentul de 80% care nu se prindeau ca sunt bolnavi. Sunt intr-adevar multi care fac forme foarte usoare, chiar fara simptome vizibile, dar sunt si destui care sunt constienti ca sunt bolnavi, dar totusi cred ca au alta boala si doctorii le ascund adevarul.
  • +19 (29 voturi)    
    multumim de jurnal (Luni, 10 august 2020, 11:13)

    DrInOrice [utilizator]

    Intrebare: oximetrul cat a aratat in toata perioada asta?
  • 0 (34 voturi)    
    Din pacate (Luni, 10 august 2020, 11:22)

    EuInsumi [utilizator]

    N-o sa-l creada nimeni! Un vandut! a luat 10.000 euro
  • -5 (29 voturi)    
    [P] Stai in casa! Altfel.. cucui! (Luni, 10 august 2020, 11:29)

    Alex735 [utilizator]

    Numai asa o scoatem la capat cu negationistii!
  • +5 (21 voturi)    
    Jurnalul este ceva făcut zilnic, aici e o poveste (Luni, 10 august 2020, 11:34)

    hic sunt leones [utilizator]

    Una dintre poveștile cele mai utile de citit și la care am o observație: „asimptomatic” este persoana fără simptome; plămânii afectați reprezintă un simptom; deci persoana care ar descoperi acest lucru la plămânii săi se numește „bolnav” (cu o formă mai mult sau mai puțin ușoară), nu asimptomatic.
    Sănătate tuturor!
    • +3 (13 voturi)    
      Daca asimptomaticii au simptome lumea se alarmeaza (Luni, 10 august 2020, 13:10)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      Si asta este de dorit.
      • +1 (15 voturi)    
        Asimptomaticii cu simptome se numesc „bolnavi” (Luni, 10 august 2020, 14:04)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Aceasta am zis și în primul meu răspuns.
        • 0 (6 voturi)    
          Asa este. (Luni, 10 august 2020, 15:05)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          Dar termenul de asimptomatic nu sperie pe nimeni, ba din contra e linistitor, si astfel apare necesitatea de a alatura un risc acestui termen. Altfel nu mai crede lumea. :P
    • 0 (0 voturi)    
      Gresit (Miercuri, 12 august 2020, 15:44)

      kiko123 [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      Plamanii afectati nu reprezinta un simptom,simptom este ceea ce simti si daca nu simti nimic deci esti asimptomatic nu inseamna ca esti si sanatos,multe cancere sunt asimptomatice,simptomele aparand doar la sfarsit.
      • 0 (0 voturi)    
        Dta ai înțeles ce ai scris?! (Miercuri, 12 august 2020, 20:39)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui kiko123

        Simptom înseamnă o situație diferită de cea normală determinată (în cazul nostru) de o boală.
        Nu trebuie să-l vezi dta sau cei din jurul dtale ca el să existe, el trebuie doar să se manifeste.
        A fi „asimptomatic” înseamnă să nu dai semne că ai fi om :).
  • +6 (32 voturi)    
    Sunt de acord, (Luni, 10 august 2020, 11:52)

    Ciprian1979c [utilizator]

    este un virus periculos pt anumite categorii de oameni (de fapt, nici nu stiu de ce fac disclaimer, nici nu ma interesează ce credeți voi despre ce cred eu), dar, orice gripă are aceeași poveste! Descrii exact simptomele (da, da, inclusiv pierderea mirosului pt o zi, două) pe care nevasta mea le are in fiecare an, la gripa(eu nu fac, habar n-am de ce). A avut fix ce descrii tu, in martie, plus inca 10 zile de tușit ca la balamuc! Norocul nostru ca a fost cu cateva zile înainte de starea de urgență si nu ne a trecut prin cap sa mergem pe la spital, ca noi consideram ca e o simpla gripa, as usual. Fa abstracție de ce ne-nconjoara, daca veneai acum două săptămâni de pe o insulă pustie si nu știai absolut nimic despre ce se-ntampla in lume, ai mai fi simțit nevoia sa povestești asta?!
    • +6 (14 voturi)    
      ... (Luni, 10 august 2020, 14:03)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

      probabil chiar a fost gripa, era epidemie, cu 3 tulpini circuland in paralel.
      • 0 (4 voturi)    
        Whatever (Luni, 10 august 2020, 18:06)

        Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        Au fost același simptome!
  • +13 (21 voturi)    
    DSP = ??? (Luni, 10 august 2020, 12:01)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Ar trebui sa se intituleze Directii de Exterminare Publica. Din nou se dovedeste ca sunt institutii CRIMINALE populate de stipendiati incompetenti si puturosi, obisnuiti sa taie frunze la caini si sa plimbe hartii. Sunt printre institutiile complice carora le datoram extinderea pandemiei si numai un guvern TICALOS putea sa acorde sporuri acestor nesimtiti.
  • -9 (19 voturi)    
    Nu cred ca au avut masca (Luni, 10 august 2020, 12:29)

    Victtor [utilizator]

    S-au imbolnavit pentru ca nu au purtat corect masti. Daca ar fi purtat nu ar mai fi facut febra, ar fi scapat.
    • 0 (22 voturi)    
      Nici acum n-ai inteles ? (Luni, 10 august 2020, 12:55)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

      Nu ei , ceilalti ar fi trebuit sa poarte corect masca !

      Mooo!
    • -5 (21 voturi)    
      Eu cred ca sunt certati cu sapunu. (Luni, 10 august 2020, 13:11)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

      E mult mai logic sa fie de la o lipsa acuta de materiale de igiena personala.
  • +6 (20 voturi)    
    mda (Luni, 10 august 2020, 13:26)

    SoulSearcher [utilizator]

    antibioticul posibil sa-l fi luat degeaba, e bun atunci cand virusul coboara in plamani si lasa cale libera bacteriilor care provoaca pneumonii

    prin acelasi episod a trecut o cunostiinta din america la finalul lui martie...

    ea a facut tot asa, dureri in gat, febra sub 38, si putina tuse, si dupa 7 zile de paracetamol si-a revenit..

    el a inceput sa fie simptomatic 3-4 zile mai tarziu si tot asa febra dar dupa a 5-a zi a inceput cu tuse si tuse.. vreo 2-3 zile nu l-au lasat si s-a dus la spital, acolo dupa raza s-a vazut pneumonia instalata deja in plamani si a stat 7 zile in spital cu tratamentul de rigoare care era atunci in martie 2020

    dupa a 7-a zi i-au dat drumul acasa cu masca si butelie de oxigen acasa, si a mai folosit 3 zile, apoi si-a revenit complet.

    amandoi au fost confirmati pozitivi la primele teste dupa 5-6 zile de simptome, dar nu le-a mai facut nimeni alte teste ulterior, iar la servici le-au zis ca se pot intoarce dpa 7 zile de la ultimul simptom.

    deci na.. depinde de organismul fiecaruia, cat de bine stai cu imunitatea dar si cu materialul genetic din care esti facut...

    oricum subscriu, daca nu e nevoie de spital si puteti respira usor si nu tusiti de va rupeti plamanii.. stati acasa

    evident daca esti peste 50 ani, nu prea poti sa-ti asumi sa stai acasa, cu cat esti mai batran cu atat evolueaza mai repede
    • 0 (2 voturi)    
      Nu cred. (Luni, 10 august 2020, 21:37)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Exista niste studii de zeci de ani referitoare la relatia azitromicina-interleukine. Asadar daca s-a evitat o furtuna de citokine nu cred ca a fost luat degeaba.
  • +9 (23 voturi)    
    Mari mistere (Luni, 10 august 2020, 13:39)

    Setalcott [utilizator]

    Isi mai aminteste cineva ca prin aprilie eram inchisi in casa, iar istericii zbierau si scremeau la cei care se opuneau statului in casa? Acum istericii nu mai vor carantina generala, desi situatia nu s-a imbunatatit, desi dupa teoriile lor de atunci am salva vieti daca am sta toti inchisi in casa.
    Asta arata doar ca nimeni nu crede de fapt in retorica cu salvat vieti cu orice pret - unele preturi sunt prea mari si pentru salvatul vietilor.
  • +1 (19 voturi)    
    40% asimptomatici (Luni, 10 august 2020, 13:41)

    alfa1 [utilizator]

    si ei gasesc un caz care are ceva mai acute simptome si fac galagie. Si la gripa veche mie mi-a fost odata la fel de rau si acum ce ar trebui sa fac ??
  • -2 (26 voturi)    
    PR mascat (Luni, 10 august 2020, 13:58)

    comentacu [utilizator]

    Desi cred in virus si ma feresc de el ca dracu de tamaie, cred sincer ca acest individ nu exista iar asta e o poveste de PR.
    Cineva a mapat anumite segmente care ar fi impresionabile de aceasta poveste si a livrat-o aici.
    Nu va voi spune pe ce ma bazez, insa, pt ca sunt mai multe chestii livrate inteligent, subliminal, in aceasta poveste.
    Deci, desi mesajul e ok, executia ma dezgusta.
    • -2 (12 voturi)    
      comentacu nu exista iar asta e un comentariu de PR (Luni, 10 august 2020, 15:30)

      Dan B [anonim] i-a raspuns lui comentacu

      Nu va voi spune pe ce ma bazez
    • -1 (19 voturi)    
      Same feeling (Luni, 10 august 2020, 15:45)

      El Ciupacabra [utilizator] i-a raspuns lui comentacu

      Urmareste cum incearca, atent, sa demonteze prin fiecare afirmatie diverse teorii "negationiste" (ce mizerie de eticheta!) impartasite de cei care nu inghit nemestecat tot ce li se livreaza de autoritati pe tema Covid,
      Un nou exercitiu de manipulare in masa, chiar dezgustator.
    • -4 (10 voturi)    
      mda (Luni, 10 august 2020, 16:03)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui comentacu

      ok si ce urmareste mesajul ?

      - sa stam acasa ? - guvernele lumii nu prea vor sa stam acasa, ca daca nu muncim.. nema bani la buget, ba chiar ar trebui sa creasca costul protectiei sociale la cei in somaj.. etc

      - sa nu mai mergem la spital ? - oricum un om normal fara boli cronice si cu simptome usoare nu se duce de buna voie la spital nici daca e nebun...

      - sa cumparam medicamente si sa ne tratam acasa ? - asa faceam si pana acum, la fel cu simptome usoare si medii, te poti trata acasa fara probleme.

      mesajul chiar daca e de PR, e unul echilibrat si de bun simt... intr-adevar risti sa te infectezi mai mult de la cunoscuti.. de acasa.. decat daca mergi in locuri publice.. cum a fost si cazul de mai sus.. omul zice ca a luat de la o cunostiinta cu care a mers in masina si a tusit...

      daca indeamna sa porti masca in locuri publice si sa pastrezi distanta, eu zic ca e binevenit mesajul...

      de fapt pastrarea distantei este cel mai important lucru, masca e buna doar acolo unde mai iei contact si cu altii, si daca iti stranuta unul in fata.. poti deja sa te astepti la vreun simptom ulterior, fiindca omul e asimptomatic si nu-l doare nimic...
    • -3 (11 voturi)    
      Nu e primu. (Luni, 10 august 2020, 16:38)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui comentacu

      Si nici macar nu e cea mai grava parte din PR si damage control. Intrebarea este ce cauta postaci cu conturi false pe Social imprastiind politica/panica OMS si a guvernului desigur. De ce conturi false?
  • +10 (28 voturi)    
    O marturie a unui om echilibrat. Multumim! (Luni, 10 august 2020, 13:59)

    andipetre [utilizator]

    Domnule Carligeanu,

    E foarte utila marturia dvs. pentru ca e una scrisa din perspectiva unui om normal, nici panicat-absolutist, nici negationist-conspirationist. Cam asa cum sunt majoritatea cetatenilor din Romania.

    Personal, cred ca decizia de a va trata acasa a fost una salutara, exact din motivele pe care le enumerati si dvs. Constientizarea problemelor din sistemul sanitar romanesc e elementul care ii face pe multi sa evite internarea, deoarece in multe spitale riscurile de a contracta si altceva sau a fi tratat gresit/excesiv/arbitrar sunt prea mari. Modul in care ati rezistat bolii si in care ati tratat-o arata ca sunteti un om echilibrat, puternic si optimist. Ceea ce e foarte bine, felicitari, e reconfortant sa vezi un echilibru natural, firesc, intr-o lume agitata si polarizata extrem, patologic.

    Marturia dvs. mi-a amintit de niste episoade de gripa severa pe care le-am avut in urma cu cativa ani cand, fara exagerare, am avut, atat eu cat si sotia, zile in care realmente simteam ca am putea muri. De atunci suntem mult mai atenti la tot ceea ce e legat de imunitate.

    Felicitari si pentru responsabilitatea de care ati dat dovada. Da, sunt convins ca ati oprit in mod activ si constient infectarea altora, ceea ce e absolut onorant.

    Ma bucur ca sunteti sanatosi si va doresc sa fiti si in continuare!
  • +14 (28 voturi)    
    Simptome (aproape) obisnuite de gripa (Luni, 10 august 2020, 14:09)

    adrian_83 [utilizator]

    Aproape toate simptomele descrise in acest "jurnal" le-am avut si eu de multe ori cand am avut gripa. Si unele gripe pe care le-am avut au fost chiar severe cu febra mare (in copilarie am ajuns si la 40 de grade), ameteli, dureri de cap si slabiciune. Practic nu mai puteam face nimic decat sa stau in pat. Nici vorba de vreo activitate.

    Nu stiu daca am pierdut mirosul nu mai retin asta. In ceea ce priveste gustul nu l-am pierdut insa nu mai imi placea mancarea, la fel ca Silviu ma uitam la ea ca la un inamic. Mie imi place foarte mult mancarea insa cand am gripa imi produce aproape sila si cu greu pot sa mananc.

    Deci in concluzie nu e nimic special in acest jurnal ci doar niste simptome de gripa pe care multi oameni le au in mod obisnuit fara a fi infectati COVID 19.

    Raman la parerea ca singura diferenta reala intre gripa si COVID 19 e raspandirea. Gripa obisnuita nu infecteaza asa de multi oameni intr-un timp scurt cum o face COVID-ul.

    Pentru cei care nu stiau si gripa ucide sute de mii de oameni pe an. Mai putin decat COVID-ul dar asta pentru ca sunt mult mai putini oameni infectati cu virusul gripal decat cu coronavirusul.
    • +8 (12 voturi)    
      gripa comuna (Luni, 10 august 2020, 14:48)

      FPop2013 [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

      Virusurile gripale sunt cunoscute de zeci de ani si in zona noastra ele nu se raspandesc vara. Gripa circula mai ales toamna tarziu pana in primavara, cu maxim in februarie si martie. Nu am avut epidemii de gripa vara, iar contagiozitatea nu e atat de mare la gripa. In orice caz, au gresit si cei care se asteptau sa scada vara, SARScov2 nu e virus gripal, e un virus nou cu comportament diferit de al gripalelor. In plus, pentru gripa exista deja tratament specific, exista un antiviral cu care poti trata specific gripa. Nu e cazul pentru covid, asta e. Eu as prefera sa se gaseasa un medicament specific antiviral pentru SARScov2, mai bine medicament decat vaccin, medicamentul antiviral ar trebui sa fie prioritatea.
      • -1 (5 voturi)    
        Eu m-am referit la simptome (Luni, 10 august 2020, 16:33)

        adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui FPop2013

        Stiu ca sunt virusi diferiti si COVID-ul este mult mai contagios insa simptomele sunt foarte asemanatoare.

        Simptomele descrise in asa zisul jurnal eu le-am avut de multe ori cand am avut gripa si au fost destul de severe.

        Cand am avut gripa am luat medicamente insa pet total de la ineput cand simptomele nu erau asa de severe si pana cand nu am mai avut nici-un simptom tot a trecut cel putin o saptamana dar uneori chiar si mai mult.

        Am citit ca OMS estimeaza ca anual mor de gripa "obisnuita" pana la 650 de mii de oameni. Deci nici gripa nu e chiar o joaca. E cam la fel ca si COVID-ul doar ca mai putin contagioasa si pentru ea s-au facut vaccinuri.
    • -1 (1 vot)    
      Virusii gripali sunt cel putinla fel de raspanditi (Luni, 10 august 2020, 16:39)

      Dan B [anonim] i-a raspuns lui adrian_83

      CDC estimeaza 39,000,000 – 56,000,000 infectati in SUA in sezonul 2019-2020, si 24,000 – 62,000 morti.

      https://www.cdc.gov/flu/about/burden/preliminary-in-season-estimates.htm
    • -2 (6 voturi)    
      ma gaandesx (Luni, 10 august 2020, 20:35)

      codyrocco [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

      am mai avut gripe de vara, dar durau 1-2 zile. mizeria asta e altceva.
  • +3 (15 voturi)    
    De Apreciat (Luni, 10 august 2020, 15:37)

    vk [utilizator]

    Cand citim articole din Gradina Trolilor ne pica Revelatia in g/a/Ura! Cand citim un articol scris pe o sursa cat de cat OK si ce-ti este dat sa citesti nu e un indemn sa-ti pui clor in apa de baut, ba te sfatuieste de bine, tot e de rau. Cum e posibil? UatAfac!!
  • 0 (16 voturi)    
    IRELEVANT (Luni, 10 august 2020, 15:56)

    dmnt [utilizator]

    Ce fel de SARS a fost asta ?! Fara TUSE, fara DUFICULTATI de RESPIRATIE ?! Alarma falsa ......
  • -2 (18 voturi)    
    Chiar a fost necesara toata poliloghia asta? (Luni, 10 august 2020, 16:14)

    lazarus101 [utilizator]

    Ce a descris acolo sunt exact simptome de raceala banala plus pierderea gustului si mirosului.
  • -2 (16 voturi)    
    Crapa postacii cand vad cum le e demolata retorica (Luni, 10 august 2020, 17:19)

    Savitar [utilizator]

    Lor catastrofica. Si eu am avut forme de gripa extrem de severe. Covidul fu o gluma prin comparatie.
    • 0 (10 voturi)    
      Neh (Luni, 10 august 2020, 19:11)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui Savitar

      O sa mieunati cat vreti , n-o sa mai vedeti inghesuieli epice gen stadion , mall sau TIB (oh vremuri) . Un lider nebun sa incerce o sa capete cate 1500 morti pe zi ca in Lombardia unde se juca fotbal cu covidul in tribune - cu scuza ca nu stiau . Voi vreti sa va faceti ca nu exista .
      • -1 (9 voturi)    
        Vai de capul tau (Luni, 10 august 2020, 20:55)

        Savitar [utilizator] i-a raspuns lui gamma

        Tocmai ai macelarit Limba Romana!!!
        • +3 (5 voturi)    
          Nu bre (Marţi, 11 august 2020, 7:34)

          gamma [utilizator] i-a raspuns lui Savitar

          Scriu mai bine decat poti tu sa citesti .
  • +8 (12 voturi)    
    subscriu! (Luni, 10 august 2020, 17:35)

    florinzx [utilizator]

    Cu mici diferente am avut aceeas experienta (aceleas precautii,fara tuse dar cu temperatura de 38,5 o saptamana si ceva,fara telefoane pentru ca stiam ca numai la 112 te baga in seama (izolrta+cazare cu altii care au probabil alte tulpini ,sa nu zici ca-ti nu-ti ofera nimic ) jena la inspiratie ,lipsa miros (moment in care m am izolat complet de familie)am folosi paracetamol inainte de culcare(pentru ca imi era teama ca temperatura o ia razna in somn),asteptand la fel ca autorul ca lucrurile sa o ia razna.Am castigat pariul care l am facut considerand ca zarurille sant masluite in favoarea mea(% bolnavi au nevoie de suport pt respiratie si dintrr iei % mor)
    nu considerati aceste lucruri sfaturi ,este o parte din experienta mea!!
  • +5 (13 voturi)    
    Off (Luni, 10 august 2020, 18:17)

    sysrq [utilizator]

    Când aud de "jenă în gât", dureri de cap și temperaturi de 38 de grade nu pot să nu-mi amintesc cum a fost scarlatina pe care am făcut-o la 40 de ani .. 40 de grade, nu puteam să deschid ochii, nu puteam să-mi înghit nici saliva iar durerile de cap nici nu le pot descrie... plus teste de sânge la câteva luni până analiza ASLO a ieșit în parametrii. pffff! Practic, a avut o răceală omu
  • -4 (10 voturi)    
    Daca esti bolnav nu respiri la fereastra (Luni, 10 august 2020, 18:26)

    Mihai Panet [anonim]

    Risti sa-i infectezi pe altii. Merge insa cu fereastra deschisa, la distanta de citiva metri (daca nu tusesti, nu stranuti). Altfel risti sa-ti paradesti vecinii si pe trecatori...
  • 0 (4 voturi)    
    nu rea schema de tratament (Luni, 10 august 2020, 20:33)

    codyrocco [utilizator]

    multe sunt simptomatice si de suport; dar e bine ca dupa o saptamana de febre sa se treaca macar trei zile pe antibiotic, te poti alege cu o pneumonie al naibii de urata.
    personal am mai incercat si cu Tussin [am o tuse nasoala rau], insa te cam torpileaza; sa vad cum e asta naturist
    iar daca tot veni vorba, pai aceleasi simptome le-am avut si acu vreun an jumatate, si acum trei jumate (iarna, indeobste), etc. doar ca acum dureaza mai mult.
    altminteri, bag litri de ceai [tot insuficient, se pare, urina e tot inchisa la culoare, mai completez c'o bere-doua, desi are gust de rahat dupa aspirina/paracetamol.
    daca vad ca se duce respiratia in jos, ma duc la spital - desi nu e o idee buna la spitalul de-aici.
  • +2 (4 voturi)    
    99% mild (Luni, 10 august 2020, 22:13)

    pixel9 [utilizator]

    Tinand cont ca totul variaza, sa includem si toti mortii (rezulta tot 5% decese, cu acum 6M cazuri nehotarate). Deci hai sa zicem 80% mild, conservativ.

    Ce cred despre corp
    Sistemul imunitar este precum omul. In rest, totul variaza. Sanatatea. Varsta. Cantitatea de virusi din infectarea initiala. (macar logaritmic). Gradul de protectie intern (curent) asupra oricarui tip de Coronavirus.
    Exista un interval in care nu mori.
    - persoanele mai active decat varsta lor, au un sistem imunitar mai activ.
    - experienta anterioara in lupta (extreme - 1 persoana care raceste la 5 ani, maxim 2 zile vs 1 persoana care raceste in fiecare sezon, 14 zile)
    - daca un prag va fi depasit corpul va raspunde oricum cu "bombe nucleare", pentru viata. Sansele de sanatate scad dramatic, cand civilii sunt in mijlocul focului.

    Da, mi-e frica de el. Pentru ca stiu deja ca plamanii mei nu vor face fata.
  • +1 (9 voturi)    
    Articol... (Marţi, 11 august 2020, 0:02)

    Gigi Kent [utilizator]

    Articol ca sa inteleaga si gusterii "ca Covidul" e naspa bah!
    Ca prea nu mai puneti botul ...
  • +2 (4 voturi)    
    si bunica? (Marţi, 11 august 2020, 10:27)

    nectarie [utilizator]

    e ok?
  • 0 (0 voturi)    
    Ce misto (Miercuri, 12 august 2020, 19:58)

    gamma [utilizator]

    1 Vezi ca au murit 14 pe vasul respectiv .
    2 Estimarea de 0.05% la 1% in studiul rapid facut cand inca nu murisera toti oamenii e corecta desi ridicol de imprecisa , realitatea in metastudiile spaniole si franceze e pe mijloc, in jur de 0.6% .Exact ce am scris eu . Inseamna vre-o 40 milioane de indivizi la nivel global dar daca ai virusul la liber nu mai ai locuri in spitale si cifra creste de la 0.6-ul spaniol la ce-o fi in Romania , America latina , India si alte locuri populate de babuini care nu stiu sa numere , garantat peste 1% .
  • 0 (0 voturi)    
    Oi proaste ? (Miercuri, 12 august 2020, 20:04)

    gamma [utilizator]

    Cine detine https://www.cdc.gov/nchs/fastats/deaths.htm
    ?
    "The animation compares the daily death count of COVID-19, as tracked by worldometers.info, to 2018 data from the National Center for Health Statistics"

    V-a spalat Trump pe creier rau de tot .
  • +1 (1 vot)    
    Medicul de familie sarit din schema (Joi, 13 august 2020, 11:03)

    Denisa Barbu [anonim]

    Din toata povestea reiese cat de pacatos este sistemul de sanatate si cat de needucat este pacientul roman.

    Cu medicul de familie se construieste o relatie in ani de zile. Se numeste medic de familie, pentru ca este bine sa fie inscrisi toti membrii familiei la el, sa cunoasca un istoric si sa ai continuitate in discutie de la o vizita la alta, practic sa stie sa-ti urmareasca in luni, ani de zile afectiunile la care esti predispus. Pacientul roman la febra 38, se prezinta la Urgenta, unde nu exagerez cu nimic, pe o tura sunt cate 300 de cazuri, intrebati oamenii de acolo. Degeaba dam vina pe sistem mereu, daca noi suntem aia care bulibasesc si blocheaza sistemul. Cand avem o problema apelam la "cunostinte", ca in vremea comunista, pentru ca altfel nu rezolvam. Este adevarat, inca asa functioneaza, dar din cauza noastra a tuturor. Da e panica cand primesti un asemenea diagnostic, dar e riscant sa primesti tratament de la "o doamna doctor care i-a ajutat indirect si pe altii", daca acea persoana nu e medicul tau de familie sau un doctor infectionist, pentru un diagnostic care poate da complicatii nu doar pulmonare, dar si cardiace. E foarte riscant sa publicati scheme de tratament, din pacte oamenii ce citesc pe net administreaza si propriilor copii. Fiecare face cum crede, dar pe langa emotie si panica, ar fi bine si sa gandim putin in momentul cand luam decizii de genul asta. Multa sanatate tuturor!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



hosted by
powered by
developed by