Arafat: Creşterea numărului de cazuri pe plan naţional nu se datorează doar litoralului / Asimptomaticul transmite virusul

de D.D.     HotNews.ro
Vineri, 31 iulie 2020, 22:19 Actualitate | Coronavirus


Raed Arafat
Foto: AGERPRES
​Raed Arafat susține că numărul cazurilor de COVID-19 nu este cauzată doar de aglomerația de pe litoral, ci faptului că în unele zone nu se respectă regulile.

„Dacă vrem să luăm realitatea, creşterea numărului de cazuri pe plan naţional nu se datorează doar litoralului, poate acolo sunt unele cauze, dar e clar că în unele zone nu se respectă regulile. Acolo transmiterea este în comunitate şi acolo trebuie să iei anumite măsuri”, a spus Raed Arafat, la Digi 24.

Un alt aspect subliniat de secretarul de stat este legat de asimptomatici care transmit viusul.

„Sunt deja date care se dau, dr Fauci spune clar că unul dintre motivele transmiterii din ultima perioadă rămân tinerii. Au luat-o că ei nu păţesc nimic grav, pe lângă campaniile care îndeamnă să nu respecte regulile, e vară, e frumos şi mulţi lasă garda jos şi nu mai respectă regulile pentru că pe ei nu-i afectează. A fost o discuţie care a dus pe multă lume în eroare: asimptomaticul transmite totuşi. Asimptomaticul, poate el nu are nicio problemă, dar el transmite. Studiile arată clar că trei zile înaintea apariţiei simptomelor pot să fie zile în care persoana este chiar foarte contagioasă”, a mai spus Arafat. (news.ro)






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















18227 vizualizari

  • +23 (47 voturi)    
    BD la munte si la mare (Vineri, 31 iulie 2020, 22:33)

    maiorulmura [utilizator]

    Dar in spitale e vreo problema d-l Arafat? Sau asta nu trebuie intrebat?
    • -2 (54 voturi)    
      se dau mesaje de asmutire a populatiei (Vineri, 31 iulie 2020, 23:07)

      Boham [utilizator] i-a raspuns lui maiorulmura

      au tot aparut in ultimele 2 zile astia 4-5 care sunt alesii sa dea mesaje in presa: Arafat, ala de la TM si inca vreo 2 medici din Buc

      mesajele pe care le dau acum sunt de asmutire a populatiei unul impotriva celuilalt, ei stiu ca e ilegal ce fac dar incearca o sugestie ca oamenii sa ii atace pe cei fara masca
      • -8 (42 voturi)    
        Dragule (Sâmbătă, 1 august 2020, 0:15)

        Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui Boham

        Daca te simti amenintat si urmarit, nu este nicio problema. Psihiatria poate ajuta in astfel de cazuri. Iti recomand sa mergi la o consultatie.
        • +3 (5 voturi)    
          el face (Sâmbătă, 1 august 2020, 10:56)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

          consultarile la secția specială din Kiseleff nr. 10.
      • +3 (13 voturi)    
        poate (Sâmbătă, 1 august 2020, 8:13)

        Razorxyz [utilizator] i-a raspuns lui Boham

        Poate ar putea sa-l citeze pe Fauci din 2009 cand spunea despre H1N1 ca este doar o gripa si nimeni intreg la minte nu trebuie sa se izoleze pentru asta. Pentru curiosi H1N1 a ucis in SUA 20 000 de oameni(80% sub 60 de ani !!!) ,s-au testat 75 000, probabil au murit sute de mii de "comorbiditati" fara sa stie ca au avut gripa.
        • +2 (2 voturi)    
          2009 zici (Duminică, 2 august 2020, 7:07)

          JoeTheDow [utilizator] i-a raspuns lui Razorxyz

          https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24974587/

          Daca e adevarat ce zici, ar trebui sa fie un numar mai mare de morti, per total, semnificativ mai mare. Insa a fost o scadere de 2.3% fata de 2008 si un record pana in momentul respectiv la numarul scazut de morti pe an.
      • +7 (13 voturi)    
        Mesajele (Sâmbătă, 1 august 2020, 9:38)

        Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui Boham

        sunt corecte,educatia populatiei este deficitara.Am vazut in supermarketuri ''igenizari'' de tot rasul:carucioarele sunt lipiciase de la calitatea indoielnica a dezinfectantului,igenizarea se executa in bataie joc de catre un paznic si nimeni nu verifica daca se face corect ce se face.Asa cum scria cineva intr-un articol:totul depinde de IQ si de cei 7 ani de acasa.Am vazut ca tineretul patriei nici nu mai stie semnificatia celor 7 ani....Cand ai studii facute la ''ia-ma nene'',ce comportament sa ai?
    • -15 (29 voturi)    
      hehe (Sâmbătă, 1 august 2020, 0:40)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui maiorulmura

      Dupa modelul "dar nu fura doar pesedistii, fura sivaltii deci e ok"?
      Da, sunt probleme in spitale. Zici, cu puternicul tau accent rusesc, ca asta e un motiv sa nu se pazeasca romanii de Guvid-19 (unde mai esti, postacule vieaz de acum 3 saptamani?)?
    • +1 (3 voturi)    
      marea problema (Sâmbătă, 1 august 2020, 14:28)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui maiorulmura

      e ca ei testeaza mai mut simptomaticii,
      noroc cu testarea la cerere, cu plata, ca s''a mai largit aria testatilor.
      sa nu mai vorbin ca in judete, zone fara probleme nu testeaza nimeni. asimptomaticii de acolo se plimba. de aceea vor aparea tot mai multe focare. incet, incet, se generalizeaza.
      nu se testeaza organizat, in zonele mai putin afectate, pt. a vedea care e procentul asimptomaticilo, dar infectati, potentiali generatori de focare....
      nici macar testul ala rapdi care depisteaza anticorpii, macar am sti daca se face o imunizare de turma....
  • +23 (51 voturi)    
    cateva sugestii (Vineri, 31 iulie 2020, 22:36)

    johnescu [utilizator]

    una din sursele de infectie sunt spitalele si personalul medical !
    incepand de la echipament, pregatire, respectarea normelor, calitatra materialelor.
    sugerez ca intreg personalul medical sa circule cu mijloace dedicate exclusiv dansilor !
    verificarea periodica a intregului personal medical si tuturor celor ce intra in spital in mod regulat (aprovizionare, reparatii,etc)
    verificarea materialelor de intretinere din spitale, avem deja un istoric negativ cu dezinfectanti diluati, etc, etc.

    pana cand nu avem in fata tabloul complet cu cazuistica din sistemul medical pe caprarii, eu unul vad covidul ca o fata morgana !
    sa ma explic :
    1. cate decese cauzate de infectii intraspitalicesti sunt in primele doua trimestre, sau nu mai sunt ?
    stiati ca in 2018 au fost 19500 de imbolnaviri si aproximativ 2000 de decese din infectari intraspitalicesti !!! de fapt in romania cazurile de sepsis raportate sunt de 4 ori mai mici decat spitalul din Geneva/Elvetia !!!
    vorbim de fals si uz de fals in forma continuata de decenii in sistemul medical romanesc !!! Atentie !!!
    2. cate decese provocate de gripa avem, sau nu mai avem ?
    3. publicarea transparenta a bazei de date colectata de la spitale si medicii de familie, cu cazuistica pacientilor.
    4. publicarea deceselor pe boli si profilul pacientilor bolnavi din alte cauze.
  • +9 (65 voturi)    
    Asimptomaticul (Vineri, 31 iulie 2020, 22:48)

    Luk [utilizator]

    Asimptomaticul e "Dusmanul"doar in Romania, multumita lui Arfat, Tataru si Orban. In toata Europa e un om, in Romania e "Inamicul #1", agentul 0019.

    Mah, aia care cred ce zice asta la TV sunt chiar mai prosti decat el.
    • -13 (45 voturi)    
      Schimbati-va echipa de supraveghere (Vineri, 31 iulie 2020, 23:34)

      AliB [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Postacul roman e greu de controlat de la Soci, asa-i? Faceau treaba mai buna din Leningrad.
      • +13 (23 voturi)    
        OK,OK, au venit rusii, ia-ti pastila si va fi bine (Sâmbătă, 1 august 2020, 2:44)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui AliB

        Cat de idioti poti sa ii crezi pe ceilalti (sau sa fii?) ca la orice comentariu care nu iti place sa urli ca vine de la Moscova?

        Avand in vedere ca in Vest se abordeaza epidemia contrar ideilor tale (asimptomatici sunt oameni, boala se trateaza la domiciliu), probabil ca Putin ii controleaza si pe aceia.
        • -10 (16 voturi)    
          ok, ok, si tu esti postac rus (Sâmbătă, 1 august 2020, 9:17)

          transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

          de ce ai incerca sa faci pe mironosita si sa te dai ofensat? Esti rus si ti se vede in sclipirea pofticioasa a ochilor cand vezi un ceas la cineva
          • +9 (15 voturi)    
            Amice... (Sâmbătă, 1 august 2020, 10:42)

            Luk [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

            Pune tu cu copy-paste un comentariu pro-Rusia de-al meu si pe urma vorbim.
            Pana atunci vezi-ti de treaba.
            Ma plictisesti.
      • +9 (15 voturi)    
        Ai impresia (Sâmbătă, 1 august 2020, 10:47)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui AliB

        Ai impresia ca poti face pe trolul in slujba PNL si nu se observa? :))

        N-o sa-ti foloseasca prostiile cu mine, cetatene, postez pe aici de 10 ani si n-am scris un rand in care am laudat Rusia.

        Mai incearca, poate merge cu ceilalti si-ti iei si tu banutii aia amarati de la USL...
    • -12 (34 voturi)    
      daca era altceva (Vineri, 31 iulie 2020, 23:58)

      GabiAlex [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Daca era holera sau ciuma si prostul o impartea la toata lumea pentru ca nu vroia sa stea in casa, ai mai fi avut claxon ?

      Fiecare covidiot care nu vrea sa isi puna masca cand isi clatina burtanul pintr-un mall este partial responsabil de MOARTEA unor oameni care nu au nici o vina.

      Diabeticul care moare cu 4-5 ani inainte de vreme poate ca ar fi realizat in acei ani mult mai multe decat animalele de turma care l-au ucis, in toata viata lor. Cine le-a dat dreptul sa decida ca trebuie sa moara ?
      • +12 (16 voturi)    
        E ciuma? (Sâmbătă, 1 august 2020, 10:40)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui GabiAlex

        Ce comparatie e asta?!

        Tu te operezi cand ai colici sau indigestie? Pe bune acum, tu ai impresia ca ai adus un argument valid in discutie? :))))

        P.S. Cand mor diabeticii, marii arsi si batranii prin spitale datorita noscomialelor nu-ti mai smulgi parul din cap si nu mai faci atat pe mironosita. Ce-ai facut tu pentru persoanele in varsta si pentru diabetici in viata asta?
        • -2 (2 voturi)    
          Argumentul e valid, argumentatia matale nu (Sâmbătă, 1 august 2020, 21:57)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          Daca si acuma aveam aceleasi constinte de microbiologie si de medicina ca la vremea ciumei, aveam sanse bune sa se apropie mortalitatea de cea din vremea ciumei - ceva mai mica era, da' cel putin comparabila ca ordin de marime.

          Pe moment mor din cale-afara de putini oameni pentru ca exista spitale care asigura suport respirator nu doar la ATI ci si in saloane. Am identificat deja si identificam in continuare medicatie care chiar daca nu opreste replicarea virusului in organism ajuta macar organismul sa lupte cu boala. Aia face ca doar o foarte mica parte dintre cei ce ajung in spital sa moara.

          Cu medicina de acu' cateva secole, cam toate astea ar lipsi. Asa ca toti cei ce-ar avea nevoie de spitalizare, sau macar majoritatea, ar muri. Fara tratament aplicat devreme, cand simptomele sunt inca usoare, acestea s-ar agrava si boala ar evolua spre forma grava in cele mai multe cazuri care necesita spitalizare. Fara ventilatie mecanica si extracorporala, odata ajuns in stare critica, mori.

          Asa ca da, comparatia dintre COVID-19 si ciuma sau holera e cat se poate de valida.

          Despre nosocomiale, arsi, diabetici: de gripa, in Romania, mor anual sub 100 de oameni. De infectii nosocomiale estimarea (ca nu exista numaratoare oficiala) e de ceva peste 2000 pe an. Adica astea doua laolalta au omorat mai putini oameni intr-un an decat COVID-19 in doar jumatate de an.

          Asta in conditiile in care pentru prevenirea gripei si-a infectiilor nosocomiale nu se iau nici pe departe masurile care s-au luat pentru COVID-19. Asa ca incearca sa-ti imaginezi matale ce se intampla daca COVID-19 era lasat sa se raspandeasca precum gripa.
  • -11 (41 voturi)    
    Lol (Vineri, 31 iulie 2020, 22:50)

    HP [utilizator]

    Pai asa si e, tinerii sunt in general asimptomatici, deci nu au motive de ingrijorare.

    Ah, ca voi vreti sa inchideti tot, ca sa nu mai crape mosii si diabeticii, e altceva.

    Problema e ca tinerii si cei care vor trece bine mersi peste covid sunt 95% din populatie.

    Ii obligati sa aleaga intre economie, concedii si o viata normala, contra statului in casa si cu masca pe fata ?

    Pai de ce nu stau izolati mosii si diabeticii in casa pana la sfantul asteapta ?

    De ce 95% trebuie sa renunte si sa faca sacrificii pentru minoritatea de 5% ?

    Cand a zis Cercel fix asta, sa ii izolam pe cei cu probleme, toti useristii si pro-gheii au sarit in sus.

    Eh, avea dreptate, asa ca pofta in cui.
    • -4 (26 voturi)    
      au mai spus si altii asta (Vineri, 31 iulie 2020, 23:59)

      GabiAlex [utilizator] i-a raspuns lui HP

      "De ce 95% trebuie sa renunte si sa faca sacrificii pentru minoritatea de 5% ?"

      Ia-te de mana cu Hitler. Cine esti tu sa decizi cine trebuie sa moara ?
    • 0 (28 voturi)    
      Aha (Sâmbătă, 1 august 2020, 0:16)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Deci sa moara naibii mosii si diabeticii, ca noi vrem sa ne distram nu?

      Ti-as spune ce as face eu cu astia ca tine, dar ma tem sa nu devina comentariul nepublicabil...
    • -6 (14 voturi)    
      Raspuns la de ce (Sâmbătă, 1 august 2020, 0:41)

      CheckMateRo [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Mi-am facut cont numai pentru a raspunde la acest comentariu.

      Articolul de mai jos (este in engleza), este din data de 30 martie. Deci la inceputul pandemiei.

      Acest articol iti explica de ce, in fuctie de structura morala a societatii.

      Intrebarile ar fi: Unde te incadrezi tu ca individ?
      Daca ai fi in locul conducatorilor, care ideologie ai urma ?

      https://economictimes.indiatimes.com/news/international/world-news/how-coronavirus-is-shaking-up-the-moral-universe/articleshow/74888344.cms
      • +5 (11 voturi)    
        good one (Sâmbătă, 1 august 2020, 4:01)

        ras-putin [utilizator] i-a raspuns lui CheckMateRo

        si as sublinia macar atit:
        "A pandemic is no time to turn our eyes away from the sanctity of human life.”

        si asta include faptul ca nu incerci sa imbolnavesti pe altcineva, chiar daca tu esti infectat, dar "asimptomatic".
        • +3 (7 voturi)    
          Dom'le (Sâmbătă, 1 august 2020, 11:44)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui ras-putin

          Sa incerci sa imbonavesti pe cineva presupune intentie, ala nu-i un accident si n-are nicio legatura cu discutia. Nu stiu despre ce vorbesti.
          Oamenii traiesc si-si vad de viata fara sa considere ideologiile cuiva, "incadrarea ca individ" si alte tampenii entuziast-progresiste.
          Erau exaltati ca voi si pe vremea ciumei, aveau energie de consumat si lucruri de spus asa ca ardeau vrajitoare, spanzurau "otravitori de fantani" , se autoflagelau sau ieseau la dezmat.
          Pandemia asta e un eveniment nefericit care a scos la suprafata tot liricul, toata poezia, toata compasiunea si toata empatia din tot soiul de indivizi care se leaga greu la sireturi si trec strada cu dificultate.
          N-ar fi mai bine sa va vedeti voi de treaba si sa traiti conform moralei pe care o tot invocati? Nu-i mai frumos sa dati un exemplu prietenilor, familiei si colegilor in loc sa scrieti pilde si sa facei morala unor oameni care ar putea fi mai buni decat voi?
          Food for thought.
          • -2 (4 voturi)    
            Aiurea (Sâmbătă, 1 august 2020, 22:06)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Luk

            Poti fi bagat la puscarie in mai toate statele civilizate pentru omor prin imprudenta. Ala nu presupune intentie.

            Daca un sofer vorbeste la telefon la volan, si calca pe cineva pe zebra, trecand pe rosu, e scuzabil pentru ca n-a facut-o cu intentie?

            Ca idee, o perioada in care solidaritatea sociala dispare, adica ceea ce propovaduiesti matale, e intotdeauna urmata de o perioada in care criminalitatea si descompunerea statului sunt in crestere. Daca astia ca matale-s suficient de multi, cam exact vremea aia o s-o prinzi pe o buna bucata a vietii matale. Iti urez s-o savurezi, ca vad ca gandesti foarte profund in perspectiva.
    • -6 (14 voturi)    
      ai uitat sa bagi si un lel (Sâmbătă, 1 august 2020, 0:41)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Giorgeanule
  • +10 (38 voturi)    
    Fauci e Epidemiolog, Arafat e medic de urgenta (Vineri, 31 iulie 2020, 22:54)

    Boham [utilizator]

    n-am gasit si noi un epidemiolog sa vorbeasca despre covid?
    • -2 (2 voturi)    
      Arafat e seful, el face comunicarile, ... (Sâmbătă, 1 august 2020, 22:14)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Boham

      ... da' nu e el ala care aduna continutul. Institutia condusa de el aduna date si de la spitale, si de institutul national de sanatate, si de la prefecti, si de la ministerul de interne direct, si din consultari cu organismele europene, si din varii institute de cercetare, si de la consultanti de specialitate, si pe baza aia, si colaborand cu oameni de meserie, compune cu ce vine la televizor.

      Sunt destui epidemiologi, unii chiar capata cat de cat spatiu in mass media, da' nu mult. Da' pt. aia mai degraba tre' sa tragi mass media la raspundere decat pe Arafat.

      Pe de alta parte, Arafat e foarte rabdator. El iese in fata aproape in fiecare zi cu comunicari noi, in ciuda rahatului cu care dau in el tot felul de idioti care n-au scoala cat are el zile de examen. Cand a publicat HN, de exemplu, vreo doua interview-uri cu sefa unui institut serios implicat in boli infectioase ale cailor respiratorii, medic cu practica de ani de zile in tratarea bolilor infectioase, s-a ales cucoana cu aceleasi reactii de rahat. Ea n-are functie de persoana publica, n-o obliga functia sa iasa in fata permanent. Daca aia e multumirea ce-o capata ca-si ia din timpul ei liber sa incerce sa educe si sa informeze dobitoci care habar n-au pe ce lume traiesc, da' latra la ea de zici ca-s turbati, de ce-ar mai face-o?
  • +8 (22 voturi)    
    Tatary spunea ca daca testati mai mult (Vineri, 31 iulie 2020, 23:34)

    Dalinar [utilizator]

    Depistati mai multi....
    • +6 (6 voturi)    
      Trump a spus-o primul (Sâmbătă, 1 august 2020, 9:44)

      Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

      In fond conteaza sa tratezi si sa vindeci;evident cu respectarea regulilor.Testarile sunt inselatoare!
  • +9 (19 voturi)    
    Asimptomaticul e sau nu e asimptomatic? (Sâmbătă, 1 august 2020, 0:32)

    anton_carpati [utilizator]

    Apreciez eforturile domnului doctor, dar nu înțeleg ce vrea să spună. Știam că avem de-a face cu purtători asimptomatici care pot transmite virusul. Nu înțeleg ce rost a avut completarea asta cu cele 3 zile fatidice înainte ca asimptomaticul să devină simptomatic. Până la urmă condiția ca asimptomaticul să fie transmițător e ca de fapt să nu fie până la urmă asimptomatic?
    • -1 (15 voturi)    
      In mintea lui toti se imbolnavesc si mor (Sâmbătă, 1 august 2020, 2:36)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui anton_carpati

      Pentru el nu exista oameni, exista doar infractori asimptomatici, vinovati, care dupa 3 zile se imbolnavesc si daca nu ii ia el sub control, mor toti.

      Un exemplar specific faunei politice romanesti. Se pricepe la toate, toti oamenii, in afara lui, sunt idioti, el e salvatorul natiunii.

      Si toate astea, in tim ce isi demonstreaza obtuzitatea, mediocritatea si lipsa de viziune.
      • +1 (7 voturi)    
        ai dreptate (Sâmbătă, 1 august 2020, 9:19)

        transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

        Asimptomaticii sunt asupriti cu Legea ciolacului, votata de PSDALDEUSMR. De aia nu o sa-i mai voteze in veci romanii pe toti din #ciumarosie
    • -1 (1 vot)    
      E putin complicat (Sâmbătă, 1 august 2020, 23:02)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui anton_carpati

      Cei ce deja au avut boala se impart in doua categorii. Cei care au avut la un moment dat simptome sunt numiti simptomatici, ceilalti asimptomatici.

      Pentru transmitere insa tre' sa te uiti la oameni in timp ce au boala, nu dupa. Cand ai virusul, poti fi in una din trei stari: asimptomatic - ai virusul, da' nici nu ai nici nu ajungi sa ai simptome, presimptomatic - ai virusul, urmeaza sa ai simptome da' inca n-ai ajuns acolo, si simptomatic - ai si virusul si simptome.

      Primele doua stari sunt imposibil de deosebit cu ochiul liber de un om sanatos. N-ai nimic vizibil, chiar daca tu ai deja virusul. In alea doua stari, esti cel mai periculos, pentru ca poti da boala mai departe, da' nu se vede nimic care sa te faca pe tine sau pe altii sa iei vreo masura.

      De obicei, asimptomatici raman cei care, din cauza unei portii de virus mai mica la inceput, din cauza unui sistem imunitar mai zdravan, din diverse cauze, combat rapid si eficient infectia. La ei, perioada in care-s contagiosi e mai redusa decat la cei ce devin simptomatici - in medie cam 3 zile. Si emit si mai putin virus, in perioada in care-s contagiosi, decat presimptomaticii. Simptomaticii nu prea mai conteaza, ca daca-s de bun simt se izoleaza si daca e doar raceala.

      Dar, au socotit si simulat niste americani (cred ca, nu-mi mai aduc aminte bine unde-am citit), din cauza ca-s multi, pana-n doua treimi din toate contagiunile, in functie de cat se respecta regulile de protectie, li se datoreaza asimptomaticilor. (In schimb, daca toata lumea respecta regulile, contributia lor, ei emitand mai putin virus, poate scadea la zero.)

      Majoritatea asimptomaticilor sunt tineri, si multi dintre ei nu-si dau seama de riscul la care-i expun pe cei mai putin tineri din jurul lor - parinti si bunici, de exemplu, sau poate parintii si bunicii altora. De-aia a tinut Arafat sa sublinieze ideea cu asimptomaticii si cu 3 zile. Cred eu, cel putin.
  • -5 (11 voturi)    
    Raed Arafat susține că numărul cazurilor de COVID- (Sâmbătă, 1 august 2020, 1:46)

    amgri [utilizator]

    Viruşii sau virusurii se răspândesc prin A.C! Îţi cad pe cap când mergi pe stradă!!! ce nu-i aşa? Aţi analizat condensul ce vă stropeşte mergând pe stradă?
    La plimbare primeşti covid bonus!!! Idioţilor, chiar nu vedeţi de ce a crescut rata imbolnăvirilor? A.C.vă ajută!
  • 0 (14 voturi)    
    aaaa, ok (Sâmbătă, 1 august 2020, 2:37)

    eyesopen [utilizator]

    pai daca argumentul lui Arafat e Fauci, ala care zice ca lumea ar trebui sa poarte viziere de-alea de plastic pe strada (https://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-24203756-business-report-comuna-care-romanii-platit-vreme-deceniu-impozit-dublu-puterea-pasilor-mici-dar-ireversibili-conspiratii-corona-deficit-faliment-somaj-problemele-finalului-luca-meo-noul-sef-renault-vi.htm), e clar. multumim, la revedere.
    • 0 (2 voturi)    
      Bine ca matale ... (Sâmbătă, 1 august 2020, 23:05)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui eyesopen

      ... retii doar ce-ti place. Din articol: "Teoretic, ar trebui să protejaţi toate mucoasele." Cu accent pe teoretic.

      Fauci e unul dintre cei mai reputati epidemiologi din lume. Da' matale stii mai bine ca el ...
  • 0 (16 voturi)    
    coreeni de sud (Sâmbătă, 1 august 2020, 6:04)

    Francisc 1 [utilizator]

    au publicat ceva care arata ca transmiterile se realizeaza in casa deci teoriile lui arafat cu asimptomaticul cel rau care umbla printre oameni si ii nenoroceste sunt ca si ce a spus pana acum : BALIVERNE!
    • 0 (2 voturi)    
      Of-of (Sâmbătă, 1 august 2020, 23:07)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Dac-ar durea prostia, lumea asta ar fi un loc mai bun.

      E bine ca citesti si ca incerci sa te informezi, da' incearca sa si pricepi ce citesti.

      Coreenii, si nu numai ei, au ajuns la concluzia ca daca o persoana dintr-o gospodarie se imbolnaveste, sansele-s mari sa dea mai departe la toate persoanele din gospodarie. Chestie care, daca stai bine sa te gandesti, e la mintea cocosului.

      Ce n-a zis de loc studiul corean e ca e mai mare probabilitatea sa te infectezi daca petreci majoritatea timpului acasa, cu familia, in loc sa te inghesui cu o gramada de necunoscuti despre care habar n-ai pe unde-au bantuit pe o terasa sau la plaja.
  • +2 (4 voturi)    
    Doar asimptomaticul purtător (Sâmbătă, 1 august 2020, 10:53)

    hic sunt leones [utilizator]

    și doar în proporție foarte mică.
    Asimptomaticul nepurtător (adică omul sănătos) nu transmite niciun rahat, pentru că nu are nimic în organism.
  • 0 (4 voturi)    
    La toate bolile, asimptomaticii sunt vectorii (Sâmbătă, 1 august 2020, 12:32)

    D-or [utilizator]

    Cei bolnavi zac sau mor.
    Cei care transmit bolile sunt cei care "fac pace" cu microbii, gasesc un modus vivendi, adica se tiriie cumva.

    Sunt nesimtitii care nu iau antibiotice daca-i dor articulatiile (streptococ, gonoree), daca au aciditate si probleme biliare (helicobacter pilori), daca le miroase respiratia (giardia) sau urina (E. Colli), etc.
    Ii nenorocesc pe cei din jurul lor care, fie se trateaza si se reinfecteaza incontinuu, fie se resemneaza sa fie si ei bolnavi.

    Culmea e ca acesti nesimtiti se considera eroi ca nu iau antibiotice. Si, bineinteles, industria farmaceutica ii sustine, pentru ca astfel au cit mai multi infectati consumatori pe medicamente paliative.

    In Coran ti se cere sa fii sanatos. A fi bolnav e o jignire fata de Allah.
  • +1 (5 voturi)    
    asimptomatic.... (Sâmbătă, 1 august 2020, 12:57)

    dacianus [utilizator]

    nu cred ca sunt asimptomatici mai mult de 0,00001, restul sunt teste pozitive gresite
  • +3 (7 voturi)    
    Cap de cauciuc (Sâmbătă, 1 august 2020, 13:08)

    bobo2 [utilizator]

    Revolutioneaza epidemiologia, introduce noi concepte cum ar fi cresterea supraexponentiala, indexul de distantare sociala, asimptomaticii super-raspandaci. Nu sunt inventiile lui, el nu are atata imaginatie, sunt preluate de la alti aberanti cu mai putina vizibilitate.
  • 0 (6 voturi)    
    Asimptomaticii (Sâmbătă, 1 august 2020, 14:01)

    adrian_83 [utilizator]

    Sunt de acord cu ceea ce zice Arafat in legatura cu asimptomoaticii.

    Pararea mea de nespecialist (dar care a citit opiniile specialistilor) este ca acest virus este slab in sensul ca dupa ce infecteaza in majoritatea cazurilor nu se ajunge la simptome grave.

    Aceasta asa zisa slabiciune a virusului este de fapt puterea lui. Pentru ca multi oameni duc virusul pe picioare nu stau acasa la pat si in acest timp infecteaza multi alti oameni.

    Chiar daca procentul oamenilor care ajung in stare grave este mic, un procent mic dintr-un numar foarte mare de infectari rezulta in termeni absoluti un numar mare de cazuri grave.

    Daca virusul ar fi forst mai puternic si ar fi produs simptome mai severe pentru majoritatea oamenilor si ar fi avut si o perioada mai mica de incubatie atunci cei mai multi infectati ar fi cazut repede la pat si nu ar mai fi infectat multi alti oameni.

    Evident nu sunt convins ca asta este adevarul insa nici specialistii nu prea sunt siguri de ceea ce se intampla si in mare isi cam dau si ei cu parerea. Ma rog parerile lor sunt mai avizate. :)
    • +1 (3 voturi)    
      Aproape asa sta treaba (Sâmbătă, 1 august 2020, 23:33)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

      Cam astea sunt chestiile care fac virusul asta atat de dificil de controlat - perioada de cand un infectat devine contagios pana cand apar simptome vizibile e destul de lunga, mai lunga decat la majoritatea altor virusi si boala e foarte molipsitoare.

      Mai are insa virusul asta ceva proprietati care-l fac extrem de dificil de combatut, si care explica partial de ce organismul nu reactioneaza suficient de rapid si de eficient la unii oameni, si reactioneaza excesiv de puternic, pana acolo incat se distruge singur, la altii.

      Una la mana, se inmulteste incredibil de rapid. In mod normal, de la infectarea unei celule, virusii altor boli au nevoie de macar jumatate de zi, de obicei cateva zile, pana celula incepe sa produca virusi noi. Constatarea unor studii a fost ca virusul asta are nevoie de doar 3-4 ore, si o singura celula infectata produce o cantitate industriala de virusi - mii de copii.

      Doi la mana, virusul asta dispune de-un mecanism fenomenal de eficient de-a inhiba mecanismele celulare care suna alarma, in cazul unei infectii. Aia face ca virusul sa fie de multe ori detectat tarziu, cand nivelul infectiei e deja ridicat. Daca la momentul ala tu ai un sistem imunitar slabit, de exemplu pentru ca esti batran, sau pentru ca tu oricum te bateai deja de dinainte cu alte boli, reactia sistemului imunitar poate sa fie prea lenta. Daca esti foarte tanar si sportiv si in putere, si ai un sistem imunitar brici, reactia se poate sa fie prea puternica, pentru ca virusul e detectat brusc intr-o gramada de locuri in cantitate mare.

      Cam din astea doua categorii se pare ca-s si majoritatea deceselor si a cazurilor grave: oameni cu alte boli si oameni foarte sportivi, sanatosi, cu regim de viata ordonat, care sunt foarte atenti la ce mananca.
      • 0 (2 voturi)    
        Deci ca sa scapi trebuie sa fii asa si asa? (Duminică, 2 august 2020, 2:16)

        adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Interesant punct de vedere.

        Deci daca e adevarat ce spui, ei e posibil sa fie adevarat, atunci nu trebuie sa fii nici prea sportiv si prea in putere dar nici prea bolnav si slabit ca sa scapi.

        Nu m-am uitat pe statistici dar cred ca cei cu sistemul imunitar mai slabit au totusi risc mai mare de deces decat cei super in putere. Vag retin ca chiar daca s-au inregistrat cazuri de deces intre oamenii tineri si in putere (sportivi) totusi astia sunt mai putini decat batranii si cei cu alte boli.

        Dar asta cu sistemul imunitar care raspunde prea puternic am mai auzit-o deci e probabil adevarata.

        Cred ca oamenii de stiinta saracii nici ei nu stiu cum e mai bine cu un sistem imunitar mai puternic sau cu unul mai slab.
  • -1 (3 voturi)    
    Deseurile medicale (Sâmbătă, 1 august 2020, 23:26)

    johnescu [utilizator]

    sunt peste tot in romania !
    farmaciile sunt pline de deseuri medicale !
    adica produse esuate de cea mai joasa calitate.
    sa va dau un exemplu simplu:
    leucoplastul, da leucoplastul este scump si prost, pur si simplu nu se lipeste de piele ! ! !
    si are pret de produs premium !!!
    nu mai vorbesc de mastile anti-covid, se spune ca punerea unor produse neconforme la comercializare este pedepsita de lege ?
    daca min. sanatatii imi demonstreaza ca o masca din comert protejeaza anti covid eu sunt dispus sa o mananc !!! de fapt mastile din comert nu au un prospect si nu pretind ca protejeaza impotriva covid !!!
    si totusi asta nu l-a oprit pe min,sanatatii sa impuna prin lege purtarea mastilor ! e ca si cum ai impune prin lege ca dacia poate zbura ! e favorizarea unui produs si impunerea utilizarii acelui produs desi e clar ca nu e conform !
  • 0 (0 voturi)    
    Arafat arestat (Duminică, 2 august 2020, 20:25)

    patrunjel [utilizator]

    Arafat arestat


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by