Coronavirus în România: O nouă zi cu peste 1.000 de noi îmbolnăviri. Alte 1.120 de cazuri raportate în ultimele 24 de ore, la un număr mai mic de teste / Bilanțul a ajuns la 44.798 / 351 de pacienți sunt internați la ATI

de I.H.     HotNews.ro
Duminică, 26 iulie 2020, 12:46 Actualitate | Coronavirus


Coronavirus in Romania
Foto: Grosescu Alberto Mihai / Shutterstock Editorial / Profimedia
O nouă zi - a cincea - cu peste 1.000 de noi cazuri de coronavirus în România. În ultimele 24 de ore au fost confirmate 1.120 de noi îmbolnăviri de COVID-19. Potrivit datelor transmise duminică de Grupul de Comunicare Strategică, bilanțul a ajuns la 44.798. În ultima zi, au murit 22 de persoane, bilanțul deceselor asociate COVID-19 ajungând la 2.187. La acest moment, la terapie intensivă sunt internați 351 de pacienți.
Până astăzi, 26 iulie, pe teritoriul României, au fost confirmate 44.798 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus. În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 1.120 de cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV - 2, acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv.

Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienților care erau deja pozitivi, 379 de persoane au fost reconfirmate pozitiv.

Până astăzi, au decedat 2.187 persoane diagnosticate cu COVID-19.

În intervalul 25.07.2020 (10:00) – 26.07.2020 (10:00) au fost înregistrate 22 de decese (17 bărbați și 5 femei), ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Alba, Bihor, Brăila, Constanța, Dâmbovița, Gorj, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Prahova, Sibiu, Suceava, Timiș, Vrancea și București. Dintre acestea, 2 decese au fost înregistrate la categoria de vârstă 40-49 ani, 3 la categoria de vârstă 50-59 ani, 6 decese la categoria de vârstă 60-69 ani, 8 decese la categoria de vârstă 70-79 ani și 3 decese la categoria de peste 80 de ani. 20 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, un pacient decedat nu a prezentat comorbidități, iar pentru altul nu au fost raportate comorbidități până în prezent.

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 6.662. Dintre aceștia, la ATI sunt internați 351 de pacienți.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 1.102.901 de teste. Dintre acestea 15.098 au fost efectuate în ultimele 24 de ore, 8.679 în baza definiției de caz și a protocolului medical, iar 6.419 la cerere. De asemenea, de la ultima informare făcută de GCS, au fost raportate și rezultatele a 20 de teste prelucrate anterior ultimelor 24 de ore și transmise până la data de 26 iulie.

De la debutul pandemiei, 25.643 de pacienți au fost declarați vindecați și 3.572 pacienți asimptomatici au fost externați la 10 zile după depistare.

Pe teritoriul României, 2.062 de persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 3.665 de persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 11.011 persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 9 persoane.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















24460 vizualizari

  • +10 (50 voturi)    
    PSD+CCR=PCR (Duminică, 26 iulie 2020, 13:03)

    Gheorghe Pudila [anonim]

    qed
    • -8 (46 voturi)    
      Placa (Duminică, 26 iulie 2020, 13:50)

      Soarele [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghe Pudila

      Mai schimb-o, mai alterneaz-o... chiar aşa copy/paste în fiecare articol? ♻
      • +14 (30 voturi)    
        Pai ce sa faca? (Duminică, 26 iulie 2020, 14:55)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

        De schimbat, se schimba minciunile. Adevarul e la fel de adevarat, si acelasi, si ieri si azi si maine.
    • -19 (43 voturi)    
      verner si pnl (Duminică, 26 iulie 2020, 14:10)

      costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghe Pudila

      sa ne pupe in psd
      • +13 (19 voturi)    
        >> (Duminică, 26 iulie 2020, 14:54)

        chhe [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

        Hahahaha, gura pacatosului adevar graieste. M-am logat special pentru tine ))))))))))))))
    • +5 (5 voturi)    
      Egal infectie COVID 19 (Duminică, 26 iulie 2020, 17:25)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghe Pudila

      Mi se pare mai corect.
  • -22 (62 voturi)    
    Nu poti avea o viata normala & sa eviti aglomerari (Duminică, 26 iulie 2020, 13:05)

    Gryphus [utilizator]

    e imposibil sa pastrezi distanta intr-o aglomerare urbana cum e Bucuresti

    acum e vara, lumea e plecata in concediu dar va veni toamna cand toti trebuie sa mearga la munca in PIPERA, cum pastrezi distanta la metrou?

    e imposibil si mastile alea nu protejeaza ca daca protejau n-ar fi crescut nr de cazuri.
    • +35 (53 voturi)    
      Mastile (Duminică, 26 iulie 2020, 13:46)

      IOtao [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      nu te protejeaza atunci cand nu le porti.
    • +26 (42 voturi)    
      procentu! cat e procentu?! (Duminică, 26 iulie 2020, 13:55)

      nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      cat despre masti, ca sa protejeze trebuie purtate.
      • -8 (12 voturi)    
        Nu protejeaza (Duminică, 26 iulie 2020, 16:41)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

        Iti trebuie si ochlari, si dopuri pt urechi si manusi si sa respecti anumite proceduri.....
      • +3 (3 voturi)    
        Pai e 7.41% , de asta nu mai zice (Duminică, 26 iulie 2020, 22:49)

        kokos [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

        nimic de procent.
    • +26 (44 voturi)    
      Ia uite-te mai bine in jur: (Duminică, 26 iulie 2020, 14:06)

      gmb72 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Mastile puse sub nas, la cca 50 % din purtatori, sau sub barbie, la inca 30%, normal ca nu protejeaza. Atingerea lor pentru a le muta, când pe nas, când sub nas, când pe barbie, e garantia preluarii virusului de pe masca, pe mana apoi in organism.
      Cat despre spalatul des pe mani.... Sa nu mai vorbim.
      Da, mastile nu-i protejeaza PE ROMANI, ca, dupa ce ca se lasa cu chiu cu vai sa le poarte, habar nu au ce inseamna sa le poarte corect, sau sa intrerupa lantul de transmisie al virusului...Vom afla in curand ca lipsa de educatie, ucide mai rau decat coruptia. Iar guvernele din ultimii 30 de ani, care au adus educatia la nivelul de azi, in ansamblul lor ar trebui condamnati pe viata la puscarie, pentru genocidul pe care in mod indirect, il provoaca acum acestui popor...
      • -21 (35 voturi)    
        Imbolnavirile cresc si in alte tari ! MASTI (Duminică, 26 iulie 2020, 15:19)

        Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui gmb72

        e vreo tara din Europa unde scade numarul imbolnavirilor?

        peste tot e poarta m,asti si cu toate astea creste numarul imbolnavirilor

        niciodata nu se va putea purta masca aia la 35 grade celsisu asa cum vor fanaticii mastilor
    • +12 (30 voturi)    
      daca (Duminică, 26 iulie 2020, 14:14)

      costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      ti masca in poznar protejeaza poznaru, daca o ti pa mufa si nas protejeaza contra covid, si nu contra prostiei
    • +22 (28 voturi)    
      Intr-adevar, nu exista protectie 100% (Duminică, 26 iulie 2020, 15:09)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Da' nici aia nu e intentia.

      Masca nu protejeaza 100%, doar reduce riscul de propagare. Daca stai langa unu' infectat 15 minute, bot in bot cu el, chiar daca amandoi aveti masca, ai sanse 100% sa iei infectia. Da' daca stai la doi metri de el, sansele scad la 1%-2%. Daca amandoi nu purtati masca, chiar daca pastrati distanta, sansele-s tot de aproape 100%. Da' si fara masca si fara distanta, daca stai langa el doar 3 minute, iar ai sanse foarte bune sa scapi neinfectat.

      Adica daca toata lumea poarta masca si pastreaza distanta, putem avea chiar de 100 de ori mai putine cazuri noi pe zi. Poate-i imposibil sa pastrezi distanta tot timpul, da' si daca o faci doar atat cat poti, tot contribui la scaderea numarului de infectii.

      Si aia-i tot ce se urmareste. Cata vreme numarul de infectii noi zilnice e limitat, incarcarea pe spitale e redusa, toata lumea poate capata tratament, si foarte putini mor. Pe masura ce incarcarea creste, medicii sunt tot mai mult suprasolicitati, calitatea tratamentului scade si numarul de morti creste.

      De adus la zero numarul de infectii noi doar prin masuri de protectie insa e clar ca nu se poate. Pana la vaccin, boala se va tot propaga. Singura diferenta pe care-o poate face respectarea sau nu a masurilor de protectie e la numarul de morti.

      Cu alte cuvinte, ca e un adevar placut sau nu, cine nu respecta masurile de protectie contribuie in mod direct la moartea unor oameni. Stiu ca pare mult spus, da' asta e realitatea in pielea goala.
      • +23 (27 voturi)    
        Nici prezervativele nu protejează 100% (Duminică, 26 iulie 2020, 15:23)

        mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        De aia și sunt atâtea comentarii idioate pe aici.
        Nu înseamnă că nu le folosim sau că bolile cu transmitere sexuală nu există sau că nu ucid.
      • +1 (5 voturi)    
        Nu o sa il aduci in zero niciodata (Duminică, 26 iulie 2020, 16:43)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Doar amani inevitabilul si herd immunity.
      • -13 (15 voturi)    
        Mai mințiți mult? (Duminică, 26 iulie 2020, 16:50)

        marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        > Daca amandoi nu purtati masca, chiar daca pastrati distanta, sansele-s tot de aproape 100%.

        Absolut fals.
        Dacă era așa, Suedia și Belarus deja aveau toată populația infectată până acum. Ie-te că nu e cazul.
        • +6 (6 voturi)    
          greu e cititul (Duminică, 26 iulie 2020, 18:23)

          koala1712 [anonim] i-a raspuns lui marie-cu-palarie

          citeste-te propozitia anterioara. era o continuare. vrei sa iti dau eu cuvintele cheie? bine, ia uite-le: "15 minute"
        • +3 (7 voturi)    
          Matale faci o presupunere (Duminică, 26 iulie 2020, 18:37)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui marie-cu-palarie

          Matale presupui ca suedezii si rusii albi sunt prosti. Probabil ca au si ei prostii lor, da' io personal sunt convins ca nu-s prosti cap-coada. In fapt, sunt convins ca au mai putini prosti ca noi, dat fiind ca e greu, in Europa, in momentul de fata, sa ai un sistem de invatamant mai prastie ca al nostru, si de la educatia proasta (sau complet lipsa) li se trage multora incapacitatea de intelegere a argumentelor stiintifice.

          Mie cel putin nu-mi place sa vorbesc ca sa ma aflu in treaba. Ce-am zis e din studii diverse ce le-am citit. Poate nu-s precise cu trei zecimale procentele ce le-am enuntat, da' pe-acolo bat. Poate ajuta daca citesti: https://www.weforum.org/agenda/2020/05/coronavirus-covid19-exposure-risk-catching-virus-germs - au fost studii mai multe pe tema asta, si importante oricum nu-s cifrele exacte ci impactul si ordinul de marime.

          Curentii de aer pe care-i produci, cand doar respiri, pot propaga particule purtatoare de virus la cativa metri. Daca stai relativ mult timp fara masca pe langa cineva infectat care respira, si nu poarta masca, cam cum crezi ca scapi neinfectat, intr-un spatiu inchis? Daca respectivul poarta masca, chiar si cand stranuta foarte putine particule virale ajung la mai mult de cativa zeci de centimetri - nu pentru ca le prinde masca, ci pentru ca incetineste foarte mult viteza curentilor de aer. De-aia, masca purtata de-un infectat, reduce foarte mult sansele de infectare la o distanta de cativa metri. Nu pentru ca prinde virusii.

          Suedezii sunt distanti unii fata de altii din cultura lor. Nu tre' sa le zica nimeni nimic. Si poarta masca. In Belarus nu prea stie nimeni ce se intampla cu adevarat. Acolo-i dictatura.
          • -3 (9 voturi)    
            Termino cu minciuna (Duminică, 26 iulie 2020, 19:32)

            marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

            NIMENI nu poartă mască în afara spitalelor în Suedia.

            Locuiesc aici. Minți de îngheață apele.
            Au avut loc proteste, concerte, toate au fost și sunt deschise, nimeni nu poartă mască.
            • +1 (1 vot)    
              pariez ca (Luni, 27 iulie 2020, 9:20)

              GabrielNegrila1 [anonim] i-a raspuns lui marie-cu-palarie

              tu nu stii sa arati Suedia pe harta, ce sa faci tu in Suedia la modul in care gandesti? Suedezii si nordicii in general sunt cei mai distanti oameni, cand gasesti 4 persoane adunate la un loc este sarbatoare. In vizite merg numai anuntati si stau acolo cel mult o ora. Dupa ora 19 orasul este pustiu, zici ca este parasit. Si cu toate acestea au un numar mare de cazuri si morti raportat la populatie. Cine vine din Suedia intra in carantina/izolare ptr 14 zile atat in Romania cat si oriunde in lume, de ce crezi ca se protejeaza toti de cei care vin de acolo???
    • +18 (20 voturi)    
      Mastile (Duminică, 26 iulie 2020, 16:20)

      My50cents [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Au prostul obicei sa protejeze numai daca sunt purtate
    • -12 (12 voturi)    
      neah (Duminică, 26 iulie 2020, 16:41)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Textele astea sunt obosite
  • +7 (43 voturi)    
    Uitați-vă la harta îmbolnăvirilor noi... (Duminică, 26 iulie 2020, 13:27)

    Nyk1 [utilizator]

    ...de aici: https://coronavirus.casajurnalistului.ro/

    apoi uitați-vă la harta electorală de la alegerile parlamentare din 2016.

    Cu excepția jud. Giurgiu și Teleormanului (unde oricum nu prea merge nimeni, s-au izolat social prin propria sărăcie), cu cât un județ este mai roșu, cu atât este mai bolnav (fie de ciuma roșie, fie de cea chinezească).
  • +13 (25 voturi)    
    Coronavirus (Duminică, 26 iulie 2020, 13:52)

    zahioan [utilizator]

    Ar trebui sa se spuna cum si unde s-au imbolnavit persoaele de coronavirus, pentru a se putea actiona corect.Suntem avertizati ca cresc numarul de cazuri dar unde si contextul in care s-au imbolnavit.
    • +5 (17 voturi)    
      Tocmai asta ar trebui sa nu se spuna (Duminică, 26 iulie 2020, 15:18)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui zahioan

      Ar trebui intr-adevar sa se spuna in cazul unei populatii educate si disciplinate. Da' la noi, aia ar fi catastrofal.

      Daca de exemplu se anunta ca in Bucuresti sunt focare doar in Ferentari, a doua zi in Pantelimon incep chefurile. Peste o saptamana, in Ferentari s-a izolat focarul, da' porneste altul in Pantelimon.

      Exemplul nu e musai valabil doar pentru Bucuresti. La fel de bine pueam sa aleg cartiere din Iasi sau din Timisoara. N-are nici o parte din tara monopol pe prostie. Da' din cauza asta o informare prea precisa, la nivel geografic, ar fi periculoasa, in Romania.

      Asa ca face si guvernul ce poate. Ne informeaza suficient de detaliat ca sa avem o imagine cat se poate de buna asupra situatiei de ansamblu, da' nu suficient de detaliat cat sa riste sa cauzeze comportament iresponsabil printre prosti. Care din nefericire sunt atat de multi incat doar daca chemam garda nationala din SUA avem cum sa-i stapanim, ca jandarmeria, politia si armata, atat cat avem noi, n-ajunge.

      E o chestie trista, da' tocma' dintre astia iresponsabili si prosti, care nu inteleg cu ce pericol ne confruntam, o sa se imbolnaveasca si-o sa moara cei mai multi. Unii o vad ca pe-o chestie buna, da' nu-i. Io mai degraba as considera c-ar fi un bine daca le-ar veni mintea la cap. Nu e musai vina lor ca 30 de ani de distrugere sistematica a invatamantului si a increderii in autoritati le-au afectat modul de gandire.
    • -1 (1 vot)    
      cum vrei sa stie unde (Luni, 27 iulie 2020, 9:26)

      GabrielNegrila1 [anonim] i-a raspuns lui zahioan

      ... durata mare de incubatie a virusului face aproape imposibila depistarea datei si locului unde a avut loc imbolnavirea. Poate cine sa spuna cu precizie unde a fost si cu cine s-a intalnit in ultimele 14 zile? Care dintre ei a fost purtatorul? Cum poti afla sau cine poate afla daca tu te-ai intalnit in 14 zile cu minim 100 persoane si ai trabatut 100 km pe strada/in aglomeratie in acest interval?
  • +12 (28 voturi)    
    Am citit... (Duminică, 26 iulie 2020, 13:54)

    Soarele [utilizator]

    ... mai de dimineaţă articolul despre Dan Petrescu şi U. Cluj. Ce m-a frapat a fost un paragraf în care se afirmă că 13 jucatori au ieşit pozitiv la primul test, însă 3 din ei au ieşit negativ la un al doilea test în ziua următoare.
    Adică 3/13 rezultate fals pozitive? aproape 25%. Măi să fie...
    • +9 (15 voturi)    
      ... (Duminică, 26 iulie 2020, 14:22)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

      Sau fals negative. Nu tipa tot poporul sa se lucreze teste non-stop , sambata , duminica, noaptea? Cu cine? Ori oamenii aia au obosit si fac greseli, ori persoanele "calificate la locul de munca" in cateva zile dau rateuri.
    • -4 (18 voturi)    
      U Cluj? (Duminică, 26 iulie 2020, 15:19)

      marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

      Dan Petrescu sigur și precis n-a lucrat niciodată la ”U” Cluj.

      Altfel, rata de eșec a testelor pcr e în zona lui 30%, lucru cunoscut încă din martie.

      Tocmai de-aia unii dintre noi insistăm (spre disperarea panicarzilor și a PNL-ului) că e dictatorial și aberant să impui privări de libertate pe baza unui test care, dacă era medicament, nu ar fi fost permis niciodată pe piață la asemenea rată de eșec.
      • +2 (10 voturi)    
        Sorry, mea culpa! (Duminică, 26 iulie 2020, 15:59)

        Soarele [utilizator] i-a raspuns lui marie-cu-palarie

        ... CFR Cluj! :-) Pe vremea când mă uitam eu la fotbal românesc, CFR nu era în Divizia 1 ...

        Şi ai dreptate şi cu partea cealaltă... testul este acceptabil în condiţiile în care oamenii sunt responsabili şi se autoizolează pentru 10-14 zile.
        Dar să te interneze forţat, când nu ai simptome? doar la Românica...
    • +7 (9 voturi)    
      Cum își apără australienii campionatele (Duminică, 26 iulie 2020, 15:20)

      Silpres [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

      Problema nu e câte teste sunt greșite, ci ce se face ca să nu se ajungă la infectări.
      În România ministrul Sportului le-a sugerat echipelor din Liga 1 să-și cantoneze echipele la bazele sportive. A făcut cineva așa ceva?
      Ce-a făcut AFL - Federația de Fotbal Australian (footy)? A mutat toate cele 10 echipe din statul Victoria - unde nici pescărușii nu mai aveau voie la meciuri! - în Queensland, unde se joacă în fața a peste 20000 de spectatori la fiecare meci, fără nici o mască, nici la jucători, nici la spectatori, nici în aer liber, nici în vestiare! Singurele măsuri sunt că reporterul trebuie să fie la cel puțin 2 metri de intervievat, în vestiar este admisă doar televiziunea care transmite campionatul, nu se mai trimit mingi cu autografe în tribune și nu se interacționează cu spectatorii.
      La reluarea campionatul un jucător a fost suspendat automat o etapă fiindcă a dat un interviu în fața casei, cu mască și respectând distanța de siguranță, dar a încălcat regulile, care-i permiteau să dea fie teleinterviu, fie la sediul clubului.
      Și NRL - Fedeația Australiană de Rugby - a luat în calcul mutarea tuturor celor 16 echipe tot în Queensland, însă deocamdată a decis să „închidă” jucătorii, care au voie să meargă doar la antrenamente și la meciuri.
    • +6 (14 voturi)    
      Nu-i musai sa fie fals negative (Duminică, 26 iulie 2020, 15:32)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

      Daca incarcarea virala initiala a celor trei a fost redusa, si sistemul lor imunitar a reactionat rapid, sansele ca testele sa fi iesit pe bune negative sunt mari.

      Sistemul imunitar are mai multe mecanisme de aparare diferite. Primul sunt macrofagele - celule independente, mobile, care isi fac veacul peste tot in organism - si lichidul care acopera toate mucoasele, din nas, din sinusuri, din gat si din interiorul alveolelor pulmonare. Alea ataca si distrug tot ce apare in jurul lor si nu e perceput ca facand parte din organism. Ca virusul sa se propage in plamani, trebuie prima data sa treaca de sistemul asta. Daca doar putini virusi au intrat in organism initial, sansele-s bune ca sistemul asta sa le fi venit de hac la toti. Chiar daca nu le-a venit de hac la toti, cei care au apucat sa infecteze celule sunt putini, asa ca boala, daca infectia chiar se propaga, are sanse sa fie foarte putin grava - din categoria asimptomatici.

      Aia mai deschide insa inca o posibilitate: ca peste o saptamana daca oamenii fac un test nou, sa iasa pozitiv. AIa-i magaria cu virusul asta. Are un mecanism extrem de eficient de camuflare a infectiei, ceea ce determina o reactie intraziata a mecanismelor sistemului imunitar alea care vin dupa macrofage, si il face pe purtator contagios inainte de manifestarea unor simptome vizibile. Aia si face atat de greu de controlat epidemia. Daca ai deveni contagios doar dupa declansarea simptomelor, epidemia ar fi mult mai simplu de izolat.
      • -6 (14 voturi)    
        Magaria cu testul (Duminică, 26 iulie 2020, 15:55)

        copci [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Asta e mai degraba magaria cu cei care folosesc asemenea test pentru diagnostice, ca acest test PCR se foloseste la acest mod imbecil doar la COVID, in care daca esti pozitiv esti bolnav, iar daca esti negativ esti sanatos.
        La orice alta boala, medicul evalueaza pacientul si decide daca e bolnav pe baza simptomelor si a evolutiei pacientului. Poti fi infectat si imun la virus, asta nu inseamna ca esti bolnav!
        • +9 (17 voturi)    
          Medicul decide ... (Duminică, 26 iulie 2020, 16:16)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui copci

          ... in functie de mai multi factori, si nu decide doar daca esti bolnav sau sanatos.

          Una dintre decizii e daca sa te trateze, sau sa te lase sa te faci sanatos de capul tau. A doua e daca sa te tina in spital sau sa te trimita acasa. Nici una nu e despre daca esti bolnav sau sanatos. Aia ar fi o decizie foarte dificila, cata vreme pana si definitia OMS pentru starea de sanatate e vaga.

          Daca sa te trateze, si cum si de ce anume sa te trateze, decide pe baza simptomelor si a analizelor - printre altele, si a diferite teste de detectie a diversi patogeni. Dat fiind costurile, nu doar financiare, ci si de timp si de confort, pentru pacient, in functie de gravitatea simptomelor medicul decide ce teste/analize sa faca, in vederea tratamentului. Nu-i musai ca daca ai simptome foarte specifice pentru o boala anume, care poate fi fatala, sa te trimita absolut imediat sa faci un cearsaf de analize.

          Daca sa te izoleze sau nu de restul populatiei medicul decide pe baza riscului pentru sanatatea publica, nu pe baza riscului pentru sanatatea ta. Izolarea n-are sens daca ai cancer, de exemplu, ca ala nu e contagios. Da' in cazul COVID-19, cata vreme nu oferi nici o garantie, nici macar probabilitate ridicata, ca daca te trimite acasa o sa stai in izolare, te interneaza. Din fericire, de marti incoace avem din nou si legislatie in sensul asta.

          Da' mai e o problema, specifica COVID-19. Spre deosebire de alte boli, infectia poate degenera foarte rapid. In decurs de cateva ore poti evolua de la simptome usoare la stare critica. Ba chiar au fost cazuri documentate care dupa ce incepusera sa dea semne de insanatosire au murit noaptea in somn, sufocati, fara sa fi existat vreun semn care sa-i alerteze pe cei din jur. Si de-aia, internarile pentru COVID-19 se fac si in situatii in care pentru alte boli, chiar infectioase, nu s-ar face.

          Da' facand abstractie de toate astea, despre ce vorbim aici? Siti dvs. mai bine ca un medic cum trebuie sa-si faca medicul meseria?
          • +2 (2 voturi)    
            Cum spuneati (Duminică, 26 iulie 2020, 22:54)

            copci [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

            Evolutia si diagnosticarea unei boli e o problema complexa, ce depinde de medic si evolutia pacientului. Problema, dupa mine, la COVID-19 este eliminarea medicului din diagnostic, daca testul zice ca esti pozitiv, inseamna ca esti bolnav, fapt ce nu e neaparat adevarat, lucru dovedit de numarul imens de asimptomatici.
            Nu stiu cat e decizia medicului cu privire la izolare, cu siguranta presiunea pusa de mass-media si de factorii decidenti fac ca medicii sa decida izolarea si daca nu e nevoie.
            • +2 (2 voturi)    
              Nu-i adevarat (Luni, 27 iulie 2020, 1:07)

              Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui copci

              Testul nu zice ca esti bolnav. Testul zice doar ca trebuie sa fii izolat. Daca te trateaza sau doar te tine pana nu mai risti sa transmiti virusul, e alegerea medicului, care tine cont si de alti factori in afara de test.
  • +7 (17 voturi)    
    O nouă zi ca toate celelalte (Duminică, 26 iulie 2020, 13:57)

    dessik [utilizator]

    O nouă zi ca toate celelalte
    la Dunăre năvoadele se sparg
    pe turla minaretelor înalte
    stau pescăruşii ca pe-un vechi catarg!!!
    • +12 (12 voturi)    
      Frumoase versuri! (Duminică, 26 iulie 2020, 15:52)

      Soarele [utilizator] i-a raspuns lui dessik

      ... chiar dacă sunt scrise de Vadim Tudor...
  • +3 (15 voturi)    
    %pozitivi/testați 15 iun-26 iul (Duminică, 26 iulie 2020, 15:39)

    clencix [utilizator]

    săptămâna: 15/22/29 iun 6/13/20 iul():
    L 4.61 6.08 5.63 5.42 6.21 7.95
    M 2.67 2.39 3.72 3.35 4.47 5.78
    M 2.94 2.75 2.59 4.22 3.48 4.14
    J 2.59 3.66 3.59 4.66 4.10 5.19
    V 2.89 3.48 3.40 4.03 4.20 4.87
    S 2.94 2.64 3.63 4.78 4.70 3.76
    D 4.99 3.99 4.99 5.28 5.20 7.41
    media/săptămână(suma ponderată LMMJVSD):
    3.12%/3.30%/3.70%/4.41%/4.43%/5.09%
    media pe tot intervalul: 4.20%.
    • +1 (11 voturi)    
      Galbenusul de la ou ... (Duminică, 26 iulie 2020, 16:18)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui clencix

      ... e galben.

      Afirmatia mea e cam la fel de relevanta pt. discutie pe marginea articolului, ca a matale. Daca vrei sa-ti faci comentariul relevant, adauga ceva context.
    • +2 (12 voturi)    
      cu deosebirea (Duminică, 26 iulie 2020, 16:24)

      costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui clencix

      ca dupa o saptamina sunt plus 6000 de covidati asta e mai interesant decit media de 4,2 %, astia daca dau 1 la 1 dupa o saptamina se tripleaza si daca pui citi intra la ati egal dezastru total, asta e mai interesant decit procentul
    • -7 (13 voturi)    
      Procentul e foarte mic (Duminică, 26 iulie 2020, 17:39)

      adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui clencix

      Da, procentul e foarte mic si daca e adevarat ca sunt testati in principal cei cu risc mai mare (asa zicea cineva intr-un comentariu insa nu sunt sigur) atunci inseamna ca procentul din intreaga populatie este si mai mic.

      Si din procentul asta mic un alt pricent mic sunt cei care ajung in stare grava.

      Deci per total pentru intreaga populatiei COVID-ul nu este o problema mare. Problema mare insa este pentru spitale care se pare ca in Romania si in alte tari nu au suficiente paturi la terapie intensiva.

      Chiar daca procentul de imbolnaviri si cazuri grave sunt mici sistemele de sanatate in mod normal nu trebuie sa aiba capacitati asa de mari pentru a face fata acestui numar de bolnavi.
      • +2 (4 voturi)    
        Statul ia și risipește (Duminică, 26 iulie 2020, 18:27)

        clencix [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

        Un stat eficient are grijă de sănătatea cetățenilor care plătesc impozite, măcar la procente de îngrijiri asa de mici. 50mii/20mil înseamnă 2.5 la 10.000, pe durata întregii pandemii. Unde sunt banii?
        • +1 (3 voturi)    
          scuze, numere prea mici (Duminică, 26 iulie 2020, 20:04)

          clencix [utilizator] i-a raspuns lui clencix

          2.5 la mie, tot prea mic, pe trei luni e sub 1 la mie pe luna, 1 la suta pe an. Trebuie mai multe paturi, care sa fie în rezerva în perioade de acalmie, cu întreținerea aparatelor lor în buna stare și personal medical instruit, educație medicala preventiva. Mai putini administratori, mai multa administrație computerizata, control sa nu se fure și angajări pe merit. Corupția ne ucide.
    • +1 (1 vot)    
      multumim de efort! (Duminică, 26 iulie 2020, 23:04)

      dessik [utilizator] i-a raspuns lui clencix

      fiecare sa ia ce-i convine, dar datele raman date.

      Bine ar fi autorii nostri sa invete sa faca tabele...
  • +7 (21 voturi)    
    Inca o victorie a (Duminică, 26 iulie 2020, 16:09)

    Bradisor [utilizator]

    CCR;PSD;ALDE:Ponta,AV.POP. si cozile de topor din mass media
    • -6 (18 voturi)    
      uiti (Duminică, 26 iulie 2020, 16:29)

      costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui Bradisor

      ca pnl e la guvernare
      • +6 (12 voturi)    
        Nu acolo-i buba (Duminică, 26 iulie 2020, 18:45)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

        Nu guvernul PNL a desfiintat rand pe rand toate parghiile legale care permiteau controlul celor ce raspandesc din inconstienta si din egoism boala. Nici n-a fost PNL partidul care-a amanat catastrofal de mult, si pana la urma a ciuntit in ultimul hal legislatia noua care sa permita controlul epidemiei.

        PSD face magaria asta de ani de zile. Cred ca in doar doua legislaturi au ratat faza asta - cand n-au avut guvernul. Cu un an inainte de alegerile parlamentare, iese de la guvernare, si-i lasa pe altii in loc. In anul pana la alegeri lumea uita, cine intra la guvernare e oricum sabotat la greu de un parlament dominat de PSD si de satelitii PSD, si ghici cine iese bine la parlamentare?

        Faptul ca acuma s-a nimerit o epidemie extrem de rea in anul in care PSD a iesit de la guvernare, daca si acuma, dupa episodul Dragnea si Dancila electoratul nu baga la cap ca cum votezi asa-ti merge, si ca iti dai singur cu tesla ... peste degete daca nu mergi la vot, tot PSD iese bine la alegeri, e groasa. Ca epidemia asta nu se termina pana la alegeri, si nici nu vreau sa ma gandesc ce-o sa fie daca de la toamna o sa avem guvern PSD, in conditiile astea.
        • -4 (8 voturi)    
          Nu sunt de acord cu ceea spui (Duminică, 26 iulie 2020, 19:28)

          adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          PSD n-a plecat de la guvernare de buna voie ci a fost dat jos cu forta. PSD nu a desfiintat nicio parghie legala care permitea controlul COVID, din contra cu Ciolacu la conducere mie mi se pare ca PSD a devenit o anexa a PNL. Tot ce decide PNL, PSD accepta cu foarte putine obiectii.

          Ce s-a intamplat cu adevarat e ca PNL-ul aflat la Guvernare a incercat sa excluda sau sa ocoleasca Parlamentul din deciziile necesare pentru lupta cu virusul. Problema e ca in ceea ce priveste restrangerea drepturilor Parlamentul nu poate fi ocolit (nu permite Constitutia) dar PNL-istii au facut-o.

          Are si PSD-ul vina lui. De exemplu cand au vazut ca PNL-istii nu initiaza legea pentru carantina si internare ar fi trebuit sa o faca ei pentru ca ar fi putut. Aici da e vina lor. In rest Guvernul si Iohannis au fost lasati sa ia cam ce masuri au vrut. Opozitia a fost foarte mica.
          • +3 (3 voturi)    
            PSD a plecat de la guvernare ... (Luni, 27 iulie 2020, 1:10)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

            ... printr-o motiune de cenzura din partea unui parlament dominat de PSD si de satelitii PSD. Nimic nu se aproba in parlamentul ala daca nu vrea PSD. Motiunea de cenzura care a dat jos guvernul Dancila s-a aprobat.

            Mai zi-mi te rog o data, cine-a dat jos guvernul PSD?

            Stii vorba aia romaneasca, cu usturoiul pe care PSD-istii nici nu l-au mancat, si nici gura nu le miroase ...
            • 0 (0 voturi)    
              Cine a dat jos Guvernul PSD? (Luni, 27 iulie 2020, 1:58)

              adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

              Pai sa vedem, PNL, UDMR, USR, ALDE, Pro Romania, PMP. Toti s-au coalizat impotriva PSD.

              E adevarat ca partidele care au demis Guvernul PSD nu se afla chiar in relatii bune intre ele si coalizarea a fost doar una de conjunctura insa nici PSD ai Pro Romania nu se inteleg. Pro Romania, de exemplu, vrea sa o blocheze pe Firea la obtinerea celui de-al doilea mandat la primarie. In practica Pro Romania va ajuta PNL si USR (daca cele doua fac alianta la locale).

              Tariceanu s-a suparat ca Dancila si-a batut joc de el in ceea ce priveste candidatura pentru functia de presedinte al Romaniei si din aceasta cauza a votat impotriva Guvernului PSD.

              In multe cazuri PSD, ALDE si Pro Romania voteaza la fel (de regula impotriva PNL si USR) insa in nici-un caz PSD nu controleaza celelalte doua partide. Nu exsita o intelegere intre PSD, ALDE si Pro Romania. Nu este exclus ca Pro Romania si ALDE (daca mai intra in Parlament) sa sustina un eventual Guvern PNL dupa alegeri.

              Sunt convins ca PSD-ului nu i-a convenint cand a fost debarcat de la putere. Nu s-au inteles cu ALDE si Pro Romania pentru a fi scos de la Guvernare.
            • 0 (0 voturi)    
              Monta (Luni, 27 iulie 2020, 12:51)

              ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

              El este motanul care zgaraie dupa un dram de putere - face niste jocuri extrem de parsive dar deja a primit o parte din pedeapsa cuvenita...

              Vine si restul - nu numai pentru el!

              Monta - SA Nu UITE vremea lui este trecuta!|
              Ce jeg uman, un invartit al netotilor care putea sa faca ceva in viata si cu viata sa dar a ales sa fie un nimic aruncat in praf! Alegerea lui!
      • +4 (12 voturi)    
        Hai nu mai spune ! (Duminică, 26 iulie 2020, 18:55)

        Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

        Adica CCR si Avocatul poporului sint PNL ? Masacrarea legii carantinei de catre PSD in parlament tot la PNL se pune ?
    • -6 (14 voturi)    
      Ce tot vorbesti? (Duminică, 26 iulie 2020, 19:02)

      adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui Bradisor

      PNL-ul e la guvernare si ei au luat in principiu majoritatea deciziilor cu privire la lupta impotriva COVID.

      Ei au intarziat de doua ori cu proiectele de lege necesare dupa incheierea starii de urgenta si astfel s-a ajuns la un vid legislativ. In aceste cazuri Iohannis ar fi putut sa prelungeasca sau sa reinstitutie starea de urgenta pana cand legile erau adoptate. Solutii au fost insa Iohannis is PNL nu au ales solutiile cele mai bune.

      Oricum nu a asta e principala problema. Problema e ca atunci cand relaxezi masurile stricte in majoritatea cazurilor numarul de infectari creste. Nu sunt specialist in domeniu dar asta am vazut ca se intampla.

      Marea Britanie a reintrodus carantina de 14 zile pentru persoanele venite din Spania. Deci problema nu e numai la noi, toate tarile se confrunta cu aceleasi probleme. Cel mai probabil o sa creasca iara cazurile si in alte tari, deja cresc.
      • 0 (0 voturi)    
        dupa relaxare (Luni, 27 iulie 2020, 13:08)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

        daca ne aducem aminte a existat o cerere a Avocatului/Diavolului Poporului care a cerut sa fie anulate amenzile pentru ca erau exagerat de mari... Nu putea sa ceara ca ele sa fie transformate in munca in favoarea comunitatii??? Minunata si prea marinimoasa justitie a decis ca totul este o exagerare...

        Dupa ce apa la moara a urcat in capetele unora brusc au descoperit ca nici masca nu este utila, ca distantarea este pentru prostime si uite asa din greseala in greseala tot porstul s-a trezit destept.

        Greseala apartine particulelor alora mici si dezordnate, fara cap care nu se pot ghida cu capul lor ci au nevoie de politicieni si indrumatori

        Suntem mici si asta se vede limpede!

        Avem conducatorii pe care ii meritam si justitia pe care o vrem, in marea noastra majoritate!

        Nu prea invatam si iarasi se vede limpede!
  • -5 (11 voturi)    
    se poate (Duminică, 26 iulie 2020, 16:26)

    costelo999 [utilizator]

    dezamagit ma asteptam la mai multi, romanache poate, sa ne incordam putin sa ajungem pe locul intii


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by