Curtea Constituţională a Austriei a decis că măsurile de izolare impuse de guvern pentru a limita răspândirea COVID-19 sunt neconstituţionale

de N.O.     HotNews.ro
Miercuri, 22 iulie 2020, 17:06 Actualitate | Coronavirus


Rudolf Anschober
Foto: Facebook
Măsurile de izolare legate de COVID-19 în Austria s-au bazat pe o ordonanţă neconstituţională, a decis miercuri Curtea Constituţională din Viena, declanşând noi critici că guvernul a ignorat statul de drept în răspunsul la pandemie, relatează dpa, potrivit Agerpres.

Partidele de opoziţie au cerut guvernului să plătească înapoi penalităţile impuse celor care au încălcat măsurile.
Curtea Constituţională s-a pronunţat asupra unei plângeri a unui cetăţean împotriva unei ordonanţe a Ministerului Sănătăţi, care a interzis prezenţa persoanelor în spaţiile publice dacă nu erau singure sau exclusiv cu membri ai familiilor lor.

Judecătorii au constatat că ministrul sănătăţii Rudolf Anschober şi-a depăşit atribuţiile legale, în contextul în care ordonanţa sa se baza pe o lege ce permitea doar interdicţii pentru anumite locuri publice, dar nu îi acorda autoritatea de a emite o izolare generală.

De asemenea, instanţa s-a pronunţat împotriva deciziei guvernului de a deschide mai întâi magazinele de bricolaj şi de grădinărit, în contextul începerii ridicării izolării impuse de pandemie la jumătatea lunii aprilie, în timp ce alte tipuri de magazine mari au trebuit să rămână închise.

"Curtea Constituţională nu a găsit un motiv obiectiv pentru acest tratament inegal", a precizat instanţa într-un comunicat.

Cele două politici au fost anulate la sfârşitul lunii aprilie în timp ce numărul infecţiilor a scăzut.

Cancelarul conservator Sebastian Kurz a respins anterior criticile împotriva măsurilor impuse de COVID-19, spunând că "despică firul în patru din punct de vedere legal".

"Curtea Constituţională confirmă atitudinea neglijentă a guvernului faţă de statul de drept", a precizat Partidul Social Democrat, de opoziţie, într-un comunicat, în timp ce formaţiunea liberală Neos a acuzat că "acest guvern a acţionat în mod deliberat împotriva legii luni întregi".

Ministrul afacerilor constituţionale Karoline Edtstadler a spus că guvernul trebuie încă să evalueze hotărârea. Ea nu a precizat dacă amenzile vor fi rambursate.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12870 vizualizari

  • +5 (23 voturi)    
    Jos PSD (Miercuri, 22 iulie 2020, 17:22)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    PSD-ul lor e criminal ! La fel CCR-ul austriac. Mâna Moscovei, in mod cert :)))
  • -2 (10 voturi)    
    Pai hotarati-va odata! (Miercuri, 22 iulie 2020, 17:22)

    LiviuX [utilizator]

    Masurile sunt neconstitutionale sau ordonanta e neconstitutionala??!! Nu credeti ca sunt doua lucruri diferite?
  • +4 (24 voturi)    
    Ajunge ! (Miercuri, 22 iulie 2020, 17:25)

    Akylas [utilizator]

    Masurle care s-au luat in multe tari poate au fost neconstitutionale, dar ce e mai important, viata unui om (sau a mii, zeci si sute de mii in unele tari) sau constitutia ? Hai sa fim seriosi.....
    • +5 (23 voturi)    
      Constitutia, evident (Miercuri, 22 iulie 2020, 19:08)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Akylas

      altfel iese haos, apoi dictatura si mor mult mai multi
      • +5 (5 voturi)    
        constitutia, evident (Joi, 23 iulie 2020, 12:37)

        Wn [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        dar depinde cum este interpretată.
    • +3 (17 voturi)    
      Constituția garantează viețile a milioane (Miercuri, 22 iulie 2020, 19:21)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Akylas

      pe când viața unui singur om este importantă doar pentru el și pentru apropiații săi.
    • +6 (18 voturi)    
      Foarte serios (Miercuri, 22 iulie 2020, 19:26)

      marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui Akylas

      Da, să fim serioși. Constituția este mai importantă. Tot timpul. Fără excepții.

      Spectrul unei dictaturi e mult mai periculos decât orice virus. Și sigur mai periculos decât virusul chinezesc în numele căruia s-au suprimat libertăți cetățenești în aproape toată Europa (cu excepția Suediei).
  • +3 (21 voturi)    
    haaaa! (Miercuri, 22 iulie 2020, 17:28)

    revo [utilizator]

    Ma simt mai bine, mai sunt si alti dobitoci. Moartea bantuie pe strada si ei dau cu bata in ala care a incercat s-o opreasca.
  • +3 (21 voturi)    
    Următoarea propoziție cred că spune totul: (Miercuri, 22 iulie 2020, 17:34)

    Nyk1 [utilizator]

    "Curtea Constituţională confirmă atitudinea neglijentă a guvernului faţă de statul de drept", a precizat Partidul Social Democrat.

    Aviz tuturor celor suficient de naivi să creadă că între partidele social-democrate occidentale (sorosiste și degrabă primitoare de imigranți fără pregătire din Africa și Orientul Mijlociu) și PSD ar fi vreo diferență majoră.

    PS: Austria e singura țară dintre țările dezvoltate ale UE (poate alături de Danemarca, Finlanda, Grecia) care chiar a gestionat admirabil sosirea pandemiei în Europa, cu un nr. mic de îmbolnăviri și decese.
  • -2 (18 voturi)    
    haoileu!! (Miercuri, 22 iulie 2020, 17:38)

    gogpintenog [utilizator]

    sariiiiti!! ccr-ul lor e ca ccr-ul nostru? Sa sara fanaticii lui orban si sa ne lumineze!
  • +5 (17 voturi)    
    curte (Miercuri, 22 iulie 2020, 17:42)

    nimrod [utilizator]

    E clar, baietii astia de pe la Curti sunt facuti cu totii din acelasi aluat (si cu siguranta au cu totii aceleasi venituri). Acu sa-i vad pe austrieci pe unde scot Covidu'... Traversam o noapte a mintii fara luna si fara stele.
  • -2 (14 voturi)    
    asta e diferenta (Miercuri, 22 iulie 2020, 17:49)

    Francisc 1 [utilizator]

    la ei e vorba despre izolare la noi internarea forțată!
  • +5 (21 voturi)    
    Austria a stat destul de bine.... (Miercuri, 22 iulie 2020, 17:56)

    Seby30 [utilizator]

    se pare ca le e dor de ce se intampla in Romania...Super!!! Omul se autodistruge...este primul pas. Drewpturile omului...toti au drepturi:criminali, violatori, pedofilii, interelopii....victimele nu mai au drepturi, trebuie sa stea la 2 m sub pamant.
    • +1 (3 voturi)    
      Discurs stalinist (Joi, 23 iulie 2020, 13:15)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui Seby30

      Bravo tie!
  • -1 (13 voturi)    
    niste PeZeD-isti (Miercuri, 22 iulie 2020, 18:01)

    Je__ [utilizator]

    pana si in curtea constitutionala a Austriei, s-au infiltrat PeZeD-istii

    nu se mai poate, asa ceva?
  • +5 (17 voturi)    
    la fel (Miercuri, 22 iulie 2020, 18:04)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    ca la noi, psd-ul lor are cc a lor si face la fel. Socialistii sint criminali peste tot.
  • +3 (17 voturi)    
    PSD-ul lor e la fel ca PSD-ul nostru (Miercuri, 22 iulie 2020, 18:07)

    YorkshireTerrier [utilizator]

    Curtea lor la fel ca a noastra. Sa mai zica cineva ca nu suntem integrati si deplin europeni. Ha-ha-ha
    Formatiunea liberala Neos e acelasi lucru cu ALDE.

    Asta-i jocul politic in democratie si la nevoie libertatea se plateste inclusiv cu vieti omenesti. Cine crede ca sistemul asta e rau poate incerca varianta chinezeasca, unde libertatea tinde spre zero si virusul pare sa fie sub control, dar oamenii tot mor din multe alte motive.

    Inca odata pentru aia care injura Romania: suntem europeni sau nu, bei kknarilor?
  • -2 (14 voturi)    
    precis Dorneanu e sef in Austria (Miercuri, 22 iulie 2020, 18:16)

    marc.andre [utilizator]

    altfel nu-mi explic decizia.
  • +1 (15 voturi)    
    Au și ei PSD-ul lor? (Miercuri, 22 iulie 2020, 18:17)

    BEDE [utilizator]

    Nu se justifică oare ca în situații excepționale să fie luate măsuri excepționale? Iar măsurile excepționale se poate să nu fie tocmai constituționale pentru că, de nevoie, mai trebuie oamenii să renunțe la libertăți normale potrivit Constituției pentru a evita un dezastru...
    Austria este bine față de ce a ajuns să fie România acum...
    Ori, genul acesta de măsuri ale Curții constituționale are ca efect tocmai ca oamenilor să le scadă încrederea în guvern și, în general, în orice fel de autorități și să creadă că este posibil să calci legile, că tot nu vei fi sancționat.
    • -2 (18 voturi)    
      Nu, nu se justifică (Miercuri, 22 iulie 2020, 19:29)

      marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Nu, nu se justifică luatul de măsuri neconstituționale niciodată. Nu, nici măcar când îți este frică să nu răcești.

      Genul ăsta de decizii ale Curții, dimpotrivă, au ca rol creșterea încrederii oamenilor normali în statul de drept. Decredibilizarea unui guvern iliberal și criminal (precum cel al PNL-ului de la noi sau a lui Kurz în Austria) este un lucru normal, firesc și foarte bun.

      Nimeni nu trebuie să aibă încredere în cei ce șterg pe jos cu Constituția și libertățile fundamentale sub diferite pretexte puerile.
  • -1 (9 voturi)    
    PSD e de vina? (Miercuri, 22 iulie 2020, 19:16)

    copci [utilizator]

    Iata ca si la altii se constata abuzuri, tot PSD si CCR austriac au constatat.
  • -1 (13 voturi)    
    Titlul articolului este partial gresit (Miercuri, 22 iulie 2020, 23:08)

    adrian_83 [utilizator]

    Curtea Constitutionala austriaca in principiu nu a declarat neconstitutionale masurile luate de catre Guvern ci modul in care au fost ele adoptate.

    La fel s-a intamplat si in Romania. CCR nu a zis ca masurile in sine sunt neconstitutionale ci neconstitutional este modul lor de adoptare si anume adoptarea prin ordin de ministru si nu prin lege.

    In Austria cu adevarat neconstitutionale au fost declarata masurile de deschidere a magazinelor.

    Oricum vina o poarte Guvernul austriac si nu Curteea lor Constitutionala la fel cum si la noi vina o poarta Guvernul Romaniei si nu CCR. La noi cel putin e clar ca lumia zilei ca decizia este corecta pentru ca scrie clar in Constitutie ca restrangerea drepturilor nu se poate face decat prin lege.
    • +2 (10 voturi)    
      Dreptul la viață și dreptul la sănătate... (Miercuri, 22 iulie 2020, 23:21)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

      ...figurează mai sus decât celelalte drepturi în Constituția României; aș îndrăzni să spun că și în cea a Austria. Logic, conform cu ceea ce spui tu, este necesară o lege pentru a EVITA carantinarea și izolarea; acestea sunt măsuri care vin în sprijinul dreptului la viață și celui la sănătate.
      • +1 (3 voturi)    
        Mah (Joi, 23 iulie 2020, 13:28)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        Termina si sloganurile comuniste! Dreptul la viata e primul drept scris in Constitutie si nu l-a pierdut nimeni in Romania, nu mai vorbi tampenii.

        Libertatea individuala e fix al doilea drept precizat in Constitutie, lasa-ma cu compunerile de elev la gimnaziala.
        Internarea fortata in spital fara o hotarare judecatoreasca incalca prea multe drepturi fundamentale (pune mana si citeste!) si n-ai cum sustine asa ceva nici tu, nici prietenii tai de la PNL.

        In ceea ce priveste dreptul la sanatate: nu-i nici macar aproape de libertatea individuala, esti complet pe langa. Libertatea o sa fie intotdeauna mai importanta decat sanatatea, imagineaza-ti ca esti tinut intr-un spital 5 stele vreo 10 ani, cum ti s-ar parea? Daca ti-e frica, stai acasa!

        Habar n-ai despre ce vorbesti, dar ai opinii si mai esti si sententios de parca ai inventat apa calda si mersul pe jos.
    • +2 (4 voturi)    
      te faci ca nu intelegi (Joi, 23 iulie 2020, 11:51)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

      ti-a zis Orban ca masurile luate de Guvern se subsumeaza, decurg din legea starii de urgenta. Dar voi, nu si nu! Pana ajungeti in spital, ca atunci se schimba foaia: Guvernul nu a luat suficiente masuri!
      • 0 (2 voturi)    
        Dispari, vis urat! (Joi, 23 iulie 2020, 13:30)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui revo

        Nu mai ura altora sa ajunga la spital ca nu stii ce vine pe numele tau!
  • 0 (2 voturi)    
    clar (Joi, 23 iulie 2020, 13:30)

    GabrielNegrila1 [anonim]

    oberv ca logica nu face parte din cunostiintele corpului judecatoresc din toate tarile. guvernele au fost fortate sa reinceapa activitatile economice pentru ca au realizat cat au pierdut in perioada de carantina. Au stiut riscul pentru ca virusul nu fusese stapanit dar economia trebuia sa reporneasca. In aceasta situatie, logica iti spune ca trebuie sa incepi esalonat, de preferat cu activitatile care au un impact scazut in propagarea virusului. La magazine a fost simplu, nu deschizi mall-ul, acolo se aduna multi oameni, cu sau fara treaba, este greu sa gestionezi cine si cum intra, deschizi magazinele cu mai putina clientela, ei au considerat ca la constructii si gradinarit nu se inghesuie ca in mall. dupa 14 zile de la deschiderea unor activitati trebuia sa se urmareasca dinamica numarului de imbolnaviri, daca ramanea redusa trebuia sa se treaca la urmatoarea faza si tot asa din 14 in 14 zile daca dinamica raspandirii iti permitea acest lucru. Dar nimeni nu a facut asa, au facut prima faza mai mult sau mai putin bine si apoi liber la aproape tot. Normal ca cai care au ramas inca inchisi sa se intrebe de ce doar ei. Rezultatul se regaseste in numarul imbolnavirilor din toate tarile, peste tot numarul celor care prind virusul este in crestere. Dupa parerea mea personala, trebuia mentinuta carantina inca o luna, mai mult nu suporta nimeni din pv economic, apoi deschise activitatile in mod esalonat din 14 in 14 zile incepand cu cele care au risc scazut de propagare a imbolnavirilor si urmarita dinamica cazurilor nou aparute. Daca dupa una din etape aparea un salt peste asteptari se stopa si ceea ce se deschisese in etapa dinaintea saltului se reinchidea si se analiza rapid cauza care a scapat analizei. La presiunea publica, a presei , a producatorilor si a gaurii din bugete au fost devasate etapele de relaxare si cresterea alarmanta a cazurilor este efectul... Pentru asa ceva ai nevoie de specialisti cu vedere de ansamblu, politicienii din toate tarile nu sunt asa.
    • 0 (2 voturi)    
      Inainte de astea (Joi, 23 iulie 2020, 13:46)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui GabrielNegrila1

      Inainte sa ai o opinie despre inchiderea afacerilor, spune-ne daca ai o afacere. Doar atunci te califici sa ai o opinie despre asta.
      Altfel opinia ta nu valoreaza doi bani.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by