Coronavirus în România: Nou record de cazuri noi confirmate: 799 în ultimele 24 de ore / Bilanțul total: 35.802

de Redactia     HotNews.ro
Vineri, 17 iulie 2020, 12:50 Actualitate | Coronavirus


Testare Covid-19
Foto: pixabay.com
​Alte 799 de noi îmbolnăviri au fost raportate vineri în România, bilanțul ajungând la 35.802, potrivit datelor publicate de Grupul de Comunicare Strategică. În ultimele 24 de ore au fost prelucrate 18.986 de teste.

Dintre persoanele confirmate pozitiv, 24.598 au fost externate, dintre care 22.312 de pacienți vindecați și 2.286 de pacienți asimptomatici, externați la 10 zile după depistare. Totodată, până în prezent, 823 de pacienți cu test pozitiv au fost externați la cerere.

La terapie Intensivă, în acest moment, sunt internați 273 de pacienți.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 925.001 teste.

Numărul deceselor din ultimele 24 de ore este de 17 ( 11 bărbați și 6 femei). Aceștia erau internați în spitalele din Argeș, Botoșani, Buzău, Galați, Mureș, Olt, Prahova, Sibiu, Vrancea, Ilfov și Municipiul București. Dintre acestea, 5 decese au fost înregistrate la categoria de vârstă 50-59 ani, 7 decese la categoria de vârstă 60-69 ani și 5 decese la categoria de vârstă 70-79 ani. 16 dintre decese sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități. Pentru 1 deces nu au fost raportate comorbidități.

Până vineri, 1.988 de persoane diagnosticate cu infecție cu COVID-19 au decedat.

Număr total de cazuri confirmate pe județe:

1. Alba - 510
2. Arad - 756
3. Argeş - 1.758
4. Bacău - 821
5. Bihor - 720
6. Bistriţa-Năsăud - 673
7. Botoşani - 1.091
8. Braşov - 2.229
9. Brăila - 356
10. Buzău - 912
11. Caraş-Severin - 137
12. Călăraşi - 229
13. Cluj - 825
14. Constanţa - 590
15. Covasna - 351
16. Dâmboviţa - 1.113
17. Dolj - 418
18. Galaţi - 1.475
19. Giurgiu - 319
20. Gorj - 501
21. Harghita - 408
22. Hunedoara - 754
23. Ialomiţa - 567
24. Iaşi - 1.117
25. Ilfov - 959
26. Maramureş - 257
27. Mehedinţi - 315
28. Mureş - 848
29. Neamţ - 1.034
30. Olt - 448
31. Prahova - 993
32. Satu Mare - 82
33. Sălaj - 127
34. Sibiu - 735
35. Suceava - 4.233
36. Teleorman - 208
37. Timiş - 693
38. Tulcea - 222
39. Vaslui - 275
40. Vâlcea - 203
41. Vrancea - 1.330
42. Mun. Bucureşti - 4.172
43. - 38








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















30078 vizualizari

  • +11 (63 voturi)    
    . (Vineri, 17 iulie 2020, 13:02)

    radukku [utilizator]

    Luati naibii masuri. Carantinati judetele si localitatile problema. Ne omorati!
    • -10 (40 voturi)    
      Carantinati judetele ??? tu crezi ca e posibil (Vineri, 17 iulie 2020, 13:52)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui radukku

      ce vrei tu, sa pune armata/jandarmeria cu glont pe teava la fiecare iesire dintr-un judet?

      o luam pe camp si tot iesim, mai ales acum cand lumea trebuie sa mearga in concediu dupa 6 luni de stat in izolare
      • +6 (40 voturi)    
        Nu sunteti sanatos, domnul meu (Vineri, 17 iulie 2020, 15:02)

        Cristian Udrea [anonim] i-a raspuns lui Gryphus

        daca vi se pare ca sfantul concediu trebuie urmat pentru ca "ne-am saturat" de 4 luni de izolare (nu sase), inseamna ca nu e speranta pentru umanitate. Condoleante celor dragi/familiei/Dvs./care vreti sa mergeti pe Darwin Awards primii.
        • -3 (35 voturi)    
          Eu fac ce vreau, tu poti sa stai 10 ani in casa (Vineri, 17 iulie 2020, 15:29)

          Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Cristian Udrea

          eu vb in numele meu, altii pot sa stea toata viata in casa cu masca pe bot
          • 0 (0 voturi)    
            Libertatea ta se opreste (Luni, 20 iulie 2020, 13:41)

            Cristian Udrea [anonim] i-a raspuns lui Gryphus

            atunci cand se intersecteaza cu sanatatea mea si a celor din jur. Daca a purta o masca e o "rusine" personala si esti sustinator inrait al #farabotnita, mai bine tine-ti parerile de psudeotelectual pentru dumneata!
        • +3 (29 voturi)    
          Gryphus (Vineri, 17 iulie 2020, 15:29)

          2016 [utilizator] i-a raspuns lui Cristian Udrea

          e in stare sa mearga in concediu si daca, Doamne fereste, vine un razboi mondial! Roamanasul, pana nu bea el berica si mamanca un mititel la mare, pe terasa, se simte acasa ca intr-o inchisoare! Are nevoie de escapade, pana si-o ia in freza!
          • +2 (16 voturi)    
            daca ipocrizia ar durea v-ati tavali (Vineri, 17 iulie 2020, 16:06)

            Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui 2016

            toti aia care timp de 3 luni au tipat zilnic: 'stati in casa' ca niste papagali au iesit acum si sunt prin munti, pe la mare, prin excursii in tara si strainatate

            dintr-o data, desi covidu creste, nu mai striga sa stam in casa, acum au alta replica zilnica: ''purtati masca'


            poate ma duc si eu la munte, singur dar sigur nu o sa stau intre 4 pereti in Bucuresti alea 20 de zile de concediu

            e dreptul meu de cetatean liber, pana cand guvernul imi va lua si acest drept
            • -3 (5 voturi)    
              Dreptul tău (Vineri, 17 iulie 2020, 18:03)

              war4peace [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

              E dreptul tău până încalci dreptul celuilalt. Mergi în „conced”, după aia te îmbolnăvești, îmbolnăvești și pe alții și le încalci dreptul la sănătate. Lor și celor care nu mai au loc în spital de tine și alți grobieni care s-au bătut cu cărămida în piept cerându-și dreptul la burta de mici și bere.
              Și atunci cine încalcă drepturile celuilalt?
              • +1 (1 vot)    
                Si tot rationamentul dvs. (Vineri, 17 iulie 2020, 20:00)

                Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

                ... se aplica doar la Covid-19, sau e valabil in general, la orice boala contagioasa?
                Se aplica si la nenumarate alte actiuni cotidiene care au efecte nocive (si) pentru altii?
                Asa ar trebui, nu?
                Iar asta cu Covid-ul - daca ma imbolnavesc mergand la munca, "se pune"? Dar daca ma imbolnavesc in spital?
                O luam pe o panta foarte alunecoasa...
                • +2 (4 voturi)    
                  Greșit (Vineri, 17 iulie 2020, 22:49)

                  war4peace [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

                  Nu o luăm pe nicio pantă alunecoasă. Ce faceți dumneavoastră se numește „whataboutism”, este o tactică specifică URSS-ului din Războiul Rece. Când cineva vorbește despre o problemă, o situație, un caz anume, replica de tip „whataboutism” este o redirecționare asupra altor cazuri. „But what about...”
                  Deci să nu amestecăm oalele. Avem de-a face cu o situație anume, discutăm acea situație, nu altceva.
                  A, când va exista vaccin disponibil publicului larg, atunci situația se schimbă. Deocamdată nu există, deci e de bun simț să ne ferim. Problema e că bunul simț e obiect de lux, și nu numai la români. De fapt, nu sunt deloc surprins de reacțiile lipsite de bun simț, acestea sunt din păcate (încă) o confirmare a faptului că omul, în general, este un primitiv acoperit cu o pojghiță foarte-foarte subțire de civilizație. Zguduie-l un pic și pojghița pică.
                  Trist...
                  • +1 (3 voturi)    
                    N-as zice (Sâmbătă, 18 iulie 2020, 1:22)

                    Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

                    Sunt lucruri cat se poate de asemanatoare care dvs. sugerati ca trebuie tratate complet diferit. De ce?!? Pentru ca.
                    Exista numeroase boli contagioase mult mai grave decat asta - poate nu la fel de contagioase, dar mai grave (desi, la drept vorbind, constat ca nu prea stim cat de contagioasa e nici asta. Prostii aia de suedezi se chinuie de patru luni si inca n-au reusit sa-si contamineze un sfert din capitala, altfel un oras nu chiar urias).
                    Repet intrebarea referitoare chiar la Covid - daca m-am pricopsit cu el la munca si-l dau mai departe, e OK, nu mai sunt de condamnat?!?
                    Pentru ca impresia mea e ca dvs. de fapt nu vreti neaparat sa-i condamnati pe cei care raspandesc boala - asta sau alta - ci pe cei care indraznesc sa plece in concediu si, in general, sa incerce sa duca o viata cat de cat normala.
                    In mod contraintuitiv, sugerati ca ala care se duce singur pe varful muntelui - ca asta zicea preopinentul - nu doar ca e mult mai probabil sa se infecteze decat cetateanul care sta inchis in casa, intr-un bloc cu 100 de apartamente locuit de 300 de oameni si inca 10 blocuri similare pe o raza de 50m. Dar, mai mult, Covidul adus de la munte e mult mai nasol decat ala luat din metrou, Carrefour, sau de la munca. In mintea dvs., evident, daca pleci in concediu inseamna ca nu te feresti. Daca nu te chinui, daca nu suferi, daca nu faci penitenta, esti pacatos.
                    Aduce usor a inchizitie in formare, sau doar mi se pare mie?
                  • 0 (2 voturi)    
                    P.S. (Sâmbătă, 18 iulie 2020, 1:24)

                    Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

                    Iar soparla cu URSS si Razboiul Rece e intotdeauna de mare efect. Este, de fapt, exact tactica acelora - arunca acuzatii cu nemiluita, chiar fara temei, ca un pic de noroi tot se prinde.
      • 0 (14 voturi)    
        Romanii se impusca singuri in picior! (Vineri, 17 iulie 2020, 16:36)

        dowjones [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        dupa decenii in care romanii au fost frustrati de libertatea de a calatorii, dupa 2015 se parea ca, in sfarsit, au intrat in lumea civilizata.
        Pai nea maimutoiule, eu as taia toate concediile si impune in weekend interdictie de iesire din casa...
        Sunt in Spania in concediu...absolut toata lumea poarta masti, iar numarul de imbolnaviri e mai mic decat in Romania, la o populatiede aproape 3 ori mai mare...Magazinele au benzi desenate pe sol, iar daca treci de banda, vanzatoarea iti impune sa treci inapoi...in Romania, ghiorlanul te injura. Pentru ghiorlanul de randinterdictia cu jandarmul e singurul mod de respecta regulile
        • +3 (3 voturi)    
          Oare?! (Vineri, 17 iulie 2020, 17:46)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui dowjones

          Eu locuiesc in Sibiu. Nu e nimeni fara masca in magazine, frizerii sau spatii publice, cel putin alea in care intru eu. Nu e cum spui dumneata peste tot.
    • +7 (21 voturi)    
      Doar carantinare nu a ajutat pe termen lung.Testam (Vineri, 17 iulie 2020, 14:07)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui radukku

      S-a dovedit de catre SPECIALISTI din afara, ca doar carantinare pe termen lung nu ajuta. Noi suntem singurii care am ales doar carantina fara o testare masiva. SPECIALISTII din vest au merg la inceput pe o carantina dublata de o TESTARE MASIVA. Astfel, desi la inceput Franta, Germania, Italia, Spania, Austria si alte tari aratau mai rau ca noi, insa dupa o TESTARE MASIVA si o EXPLICARE clara de ce se face asta, au reusit acum ca SPECIALISTII din aceste tari sa acorde relaxari din ce in ce mai mari, chiar in Franta, Austria deja sunt multe regiuni unde nimeni nu poarta masca (gen Coasta de Azur, Viena, etc) si, chiar asa, CAZURILE nu se INMULTESC.
      Degaba ai doar carantina, daca nu INCURAJEZI TESTAREA.
      • +2 (20 voturi)    
        Testare masiva, corect (Vineri, 17 iulie 2020, 15:54)

        programatorul_buclucas [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Iar ca sa incurajezi testarea, le explici frumos cetatenilot ca in cazul in care sunt testati pozitiv dar sunt asimptomatici, sa mearga frumusel acasa si sa stea 2 saptamani in izolare, pentru binele lor si al apropiatilor. Insa guvernul nostru are o alta abordate, hai sa-i bagam cu forta in spital la puscarie, ca in felul asta sigur o sa mai vrea careva sa se testeze de bunavoie. Daca nu erau atat de cretini, pana acum ma testam de 5 ori de covid. Dar cu sovieticii astia de la PNL, nu m-as testa nici sa ma plateasca.
        Ne meritam soarta, pentru ca ne place dictatura. Chiar ma intreb de ce ne mai tin astia in UE, pentru ca toate masurile luate pana acum de guvern sunt anti-democratice si sovietice, si evident anti-europene.
        De ce sa facem ca tarile din vest, unde metoda cu testarea in masa si izolarea la domiciliu a functionat, cand putem sa testam acolo cativa cetateni, si pe care-l prindem il bagam la puscarie.
      • 0 (6 voturi)    
        Testele si procentele minciunii (Vineri, 17 iulie 2020, 16:59)

        Gustav666 [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        IHai sa vedem cam cine sunt cei testati?

        1. Cei care se prezinta voluntar sau sunt internati cu simtome
        2. Persoanele care au intrat in contact cu cei de la pct. 1.
        3. Persoane din zonele considerate focare.
        4. Persoane din asezaminte considerate cu grad mare de risc.(camine de batrani, spiitale,...)
        Poate mai sunt si alte categorii, dar incadrate in actiunea de control epidemiologic adica cu grad de risc.

        Deci marele procent (in jur de 4%) al celor infectati raportat la numarul de teste mi se pare infim avand in vedere categoriile de mai sus. Pe aceste criterii, ar trebui conform trompetelor apocaliptice sa avem procente de peste 30%.
        Isteria si credulitatea fac casa buna cu minciuna si dezinformarea propagate cu buna stiinta din diverse interese.
        De ce a fost oprita Firea de la actiunea de testare in masa? Nu cumva pentru ca s-au gasit numai patru pozitivi din cateva mii?
        As mai dori sa se dea publicitatii si rezultatele testarilor din clinicile private solicitate zilnic de catre miile de cetateni care doresc sa calatoreasca in strainatate. La unul din laboratoarele din Timisoara au fost depistati numai doi pozitivi in ultimele doua saptamani.
        • +1 (3 voturi)    
          procentele sunt corecte (Vineri, 17 iulie 2020, 19:47)

          Erwin [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

          dar trebuie sa stii sa le citesti si interpretezi.
          Scopul testelor este sa identifice bolnavii ca sa ii izoleze. Nu este un sondaj ca sa vada % de infectati din populatie. Deci sunt testati suspectii, ceea ce inseamna ca rezultatul nu este reprezentativ pentru intreaga populatie: 4% din 18.000 nu inseamna ca 4% din Romania este infectata.
          La testele aleatorii a rezultat un % de sub 0,1% (4 din 4600). Presupunand ca cei 4.600 au fost reprezentativi pentru populatia Romaniei, la 18 mil. ar rezulta ~18.000 infectati.
          Cate cazuri active sunt inregistrate in prezent? ~10.000.
          Vorbim despre minciuna sau despre analfabetism?
    • -3 (17 voturi)    
      Cui te adresezi? CCR al PCR? (Vineri, 17 iulie 2020, 14:14)

      Ephemeris [utilizator] i-a raspuns lui radukku

      ...
    • -1 (21 voturi)    
      Hoooo, raducule (Vineri, 17 iulie 2020, 15:35)

      sentenced [utilizator] i-a raspuns lui radukku

      "Luati naibii masuri. Carantinati judetele si localitatile problema. Ne omorati!"

      "Sperie-i suficient de tare si vor renunta la orice drept si libertatea in schimbul salvarii" - sentenced, 17-Iul-2020.
  • +10 (42 voturi)    
    799 infectati din total teste 18986 = 4.21% (Vineri, 17 iulie 2020, 13:09)

    Gryphus [utilizator]

    ieri au fost 777 infectati din 19.097 de teste = 4.07 %

    procentul de infectati se mentine constant in ciuda 'recordurilor' intre 3-5%
    • -2 (24 voturi)    
      Copy&paste job - Ponta job (Vineri, 17 iulie 2020, 13:42)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Cam asta fac "ziaristii" de azi.

      Nu va deranjati domnilor. Credibilitatea dvs. tinde oricum spre 0.
    • -3 (35 voturi)    
      Pe aproape (Vineri, 17 iulie 2020, 13:44)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Pune și marja de 15% eroare la teste, necunoscuta X privind data recoltării, constanta R (România) și vei avea un rezultat aproape corect.
      • -4 (22 voturi)    
        plus mazetei (Vineri, 17 iulie 2020, 14:57)

        gogpintenog [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        acum ceva vreme nu credeam ca o sa ajung sa ii dau plus mazetei :))
        • -6 (6 voturi)    
          meh (Vineri, 17 iulie 2020, 17:11)

          Gheorghe Pudila [anonim] i-a raspuns lui gogpintenog

          La tine e sarcina de serviciu, pistacule rus, nu-ti mai rostogoli ochisorii peste cap
    • +12 (20 voturi)    
      Procentul (Vineri, 17 iulie 2020, 13:45)

      roadrunner2n [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      dintre nr de teste vs rezultate pozitive este irelevant. Pentru ca numarul cadrelor medicale si a locurilor in spitale este constant.
      Un nr mai mare de cazuri implica o scadere a calitatii actului medical.
    • +9 (11 voturi)    
      Constant (Vineri, 17 iulie 2020, 13:55)

      vladionvladion [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      dar cand mai scadem si noi ?
      • +1 (17 voturi)    
        ei testeaza 20.000 pe zi din 20 de milioane (Vineri, 17 iulie 2020, 15:16)

        Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui vladionvladion

        procentul va creste tot timpul pt ca oamenii vor lua covid si se vor imuniza, va fi o crestere lenta inca vreo 6 luni - 1 an si dupa aceea va scadea
        • -2 (16 voturi)    
          genial (Vineri, 17 iulie 2020, 15:36)

          Filbert [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

          Dom' profesor, unii mult mai prosti ca tine zic ca nu e cazu' sa ne napustim pe scari cu imunitatea aia ca nu prea tine.
          Nu stiu cum de ii tine pe prostii aia prin marile universitati ale lumii cind puteau sa te intrebe pe tine, ca tu stii cum e cu imunitatea...
    • +3 (23 voturi)    
      nitica rabdare... (Vineri, 17 iulie 2020, 13:59)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Usor, usor o sa se treaca si de 5%. Trendul e clar. Si daca te uiti si la numarul de cazuri active si la numarul de paturi ATI ocupate, pot pune pariu ca in 2 saptamani vor intelege si cei ca tine ca directia e clar spre Italia lunii Martie.
    • +9 (23 voturi)    
      mai lasati procentele (Vineri, 17 iulie 2020, 14:02)

      nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      sunt vreo 2600 de paturi si 1000 de medici ATI. cand sunt ocupate 100% poti sa te speli pe cap cu acel 4%.
      • +8 (22 voturi)    
        Romania a construit doar 1 spital nou in 30 de ani (Vineri, 17 iulie 2020, 15:11)

        Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

        e vina statului roman ca e incompetent!!

        e vina mea ca sunt 1000 de medici ATI si ca nu se scot postureile la concurs pt REZIDENTI?

        e vina statului care in loc sa rezolve problema da vina pe cetateni ca e mai suor asa.

        Stii cate spitale a construit GUVERNUL in 30 de ani ?

        1 singur la Mioveni si ala mai mult cu donatii de la Dacia Renault
        • +1 (3 voturi)    
          ce sa faca statul (Vineri, 17 iulie 2020, 17:10)

          nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

          cate un pat in spital si cate un medic pentru fiecare cetatean? cu banii cui? nu e fezabil sa pregatesti un sistem sanitar pentru toate scenariile. te mai bazezi si pe preventie, educi poporul sa aiba mai multa grija de el. ce se intampla acum nu e vina statului, e vina unor idioti care se vad mai sus de legi si restrictii si care dau vina pe stat pentru lipsa lor de educatie si spirit civic.
          • +1 (1 vot)    
            1 spital in 30 de ani si nu e vina statului (Sâmbătă, 18 iulie 2020, 10:15)

            Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

            o fi si vina italienilor si a englezilor si a francezilor ca mor oameni de covid in europa....dar aia macar au spitale


            la noi guvernele pe care le aperi tu nu sunt in stare nici sa renoveze spital;ele actuale
      • +7 (9 voturi)    
        atentie (Vineri, 17 iulie 2020, 15:39)

        Relaxat [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

        2600 sau cate or fi la ATI NU sunt doar pentru Covid ! Din pacate mai sunt multe alte urgente care impun ATI
        • 0 (0 voturi)    
          am zis eu? (Vineri, 17 iulie 2020, 17:03)

          nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui Relaxat

          ca sunt doar pentru covid?
    • -2 (18 voturi)    
      Corect (Vineri, 17 iulie 2020, 14:15)

      ursu78 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      4.7%...pentru ca-i extrem de contagioasa...daca nu erau masurile de carantina aveam aprox 1 milion oameni bolnavi...si vo 50.000 decedati (vezi gripa spaiola).
      Daca nu erau masurile de carantina mondiale (cum n-au fost in 1918 cu grupa spaniola)...probabil aveam bine spre 10 milioane morti...poate erai tu printre ei.
      • -5 (25 voturi)    
        daca si cu parca (Vineri, 17 iulie 2020, 14:59)

        gogpintenog [utilizator] i-a raspuns lui ursu78

        Guvernul nostru a fost cel mai prost dintre guvernele lumii.
      • -4 (18 voturi)    
        poate dumneata printre ei, jo napot (Vineri, 17 iulie 2020, 15:15)

        di livio [utilizator] i-a raspuns lui ursu78

        sau Lukașenko, sau Bolsonaro, sau Cataramă, dacă tot îi așe contagios...dacă, știi dumneata că dacă...dacă Belarus era în lockdown ca Lombardia, aveau milioane guvizi...zisei și io, dacă
    • +8 (22 voturi)    
      Treaba asta a fost raz-dezbatuta si ras-explicata (Vineri, 17 iulie 2020, 14:19)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Procentul de teste pozitive in fiecare zi e relevant doar pentru calitatea testarii. In vremea cand epidemia daduse zdravan inapoi la noi eram la 2% sau chiar mai putin.

      Problema, cu numarul tot mai mare de infectii, e ca se umplu spitalele. In momentul in care e atinsa capacitatea de tratament, o sa moara mult mai multi oameni ca pana acuma, raportat la numarul de infectii, pentru ca nu se va mai putea acorda tratament tuturor.

      Deja-s oficiale doua cazuri de pacienti externati la cerere care pe urma au murit acasa. Sa vezi cati o sa fie cand n-o sa mai poata fi internati.

      Faptul ca procentul de teste pozitive se mentine constant, in conditiile in care numarul de cazuri creste de la o zi la alta, nu inseamna decat ca autoritatile fac treaba buna pe partea de testare. Da' nu pot sa faca minuni pe partea de prevenire a raspandirii, daca n-au si ceva ajutor din partea populatiei.
      • +3 (17 voturi)    
        pai daca se umplu (Vineri, 17 iulie 2020, 15:00)

        gogpintenog [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        spitalele, sa ii lase acasa pe asimptomatici.
      • +1 (29 voturi)    
        Problema e cu propaganda: NOU RECORD (Vineri, 17 iulie 2020, 15:13)

        Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        asta ma deranjeaza, starea zilnica de intimidare, de instigare, de stres asupra populatiei facuta de o parte a presei cu stiri alarmiste: NOU RECORD
        • +1 (5 voturi)    
          Pai aia asa ar fi si daca n-ar fi epidemie (Vineri, 17 iulie 2020, 16:40)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

          Presa n-are incotro. Reactia majoritatii e la spectaculos. Daca n-ar fi asa, n-am avea nici o revista glossy si toate publicatiile ar folosi standardele de publicare ale jurnalelor stiintifice.

          Secretul e sa lasi deoparte aparentele si sa te uiti la informatie. Si aia e corecta - azi am avut mai multe cazuri confirmate ca ieri, si mai multe decat oricand de la inceputul epidemiei.

          Ce-i mai grav e ca de cand a inceput epidemia n-am avut niciodata ritm de crestere sa se umple peste mia de locuri in spitale in doua zile. Acuma avem. Mai putin si ajungem la mia pe zi. Consecinta o sa fie ca o sa se bage bolnavi in spitale care nu-s specializate pe boli infectioase. Abia atunci sa vezi focare de infectie in spitale - nu pentru ca ar fi medicii nepriceputi sau rauvoitori, ci pur si simplu pentru ca un spital care nu-i specializat pe infectioase n-are cum sa implementeze corect procedurile si sa instruiasca oamenii de in doar cateva zile sau saptamani. In plus, ce te faci cu bolnavii de alte patologii?
          • +2 (2 voturi)    
            Bullshit (Vineri, 17 iulie 2020, 17:44)

            Luk [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

            Consecinta ar trebui sa fie sa nu-i mai interneze pe toti, nu sa dea afara toti ceilalti bolnavi din spitale.
    • -3 (17 voturi)    
      Da, e normal... (Vineri, 17 iulie 2020, 14:42)

      reiand [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Crește numărul de teste pentru că crește numărul persoane care se prezintă la doctor cu simptome de covid-19, geniu pustiu al carpaților...

      Uite cum a crescut numărur pacienților de la terapie intensivă cu 80% în câteva săptămâni... sunt convins că și pentru asta aveți o "teorie".
      • +6 (10 voturi)    
        creste numarul de teste... (Vineri, 17 iulie 2020, 15:13)

        M188 [utilizator] i-a raspuns lui reiand

        in aceasta perioada in special pt. ca foarte muti doritori sa plece in strainatate au nevoie de aceast document. Si vor creste probabil si in continuare.
        Ce trebuie urmarite sunt cazurile cu adevarat grave. daca din acesti 700 pe zi sunt 99% asimtomatici sau care trec prin boala fara probleme, situatia este suportabila.
        • -2 (4 voturi)    
          Nu prea (Vineri, 17 iulie 2020, 15:42)

          Relaxat [utilizator] i-a raspuns lui M188

          Nu prea sunt multi asimptomatici externati, deci sunt putini 10-15%
      • -1 (15 voturi)    
        Nu sunt prosti (Vineri, 17 iulie 2020, 15:21)

        Ephemeris [utilizator] i-a raspuns lui reiand

        dau cu batul prin gard ca sa dezinformeze si sa-si promoveze propriile teorii mincinoase.
        Stiti cum era vorba aia, "dezinformeaza, dezinformeaza, tot ramane ceva"
        Sunt unii care pun botul la manipularile lor. Vin cu tot soiul de asa-zise "exemple" mincinoase si jumatati de adevar care prind la unii.
        Nu uitati de analfabetismul functional din scolile romanesti din ultimii 20-30 de ani. Pe asta se bazeaza cetatenii astia agresivi si manipulatori
    • +1 (13 voturi)    
      Dar... (Vineri, 17 iulie 2020, 14:55)

      Pixelul [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Dacă raportul de infectări per nr. teste pare că rămâne constant, nu înseamnă că e de bine. Dacă pentru fiecare infectat depistat mai sunt alți 6-7 de care nu știm, numărul infectărilor o să tot crească...
      În Coreea de Sud, cel puțin ultima oară când am verificat, parcursul infectărilor era foarte previzibil, pentru că au mers pe contact tracing și testare masivă, iar cazurile de infecții de origine necunoscută sunt foarte puține. Au avut un singur vârf de infecții, iar de prin aprilie încoace reușesc să țină numărul de noi infectări la ~50 pe zi.
      • +1 (1 vot)    
        Testarea si anchetele epidemiologice ... (Vineri, 17 iulie 2020, 16:51)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Pixelul

        ... ar fi OK si la noi. Doar ca, spre deosebire de Corea de Sud, noi avem o gramada de dobitoci, care au dus la o asa de mare crestere a raspandirii, incat continuarea eficienta a anchetelor epidemiologice e tot mai dificila.

        Nici alea nu se fac singure, si acolo chiar e nevoie de multi oameni si mult timp, ca tre' sa stai de vorba si sa te deplasezi la fiecare, sau macar sa-l suni. Pentru un singur caz confirmat, pot sa fie necesare zeci, poate sute de telefoane si convorbiri. Cu cat mai multe cazuri confirmate ai, cu atat mai multi oameni tre' sa se ocupe de anchete, si nici oamenii aia nu cresc in pom.

        Faptul ca am practicat si noi relativ corect si eficient anchetele epidemiologice in faza de inceput a epidemiei, cand aveam capacitate de testare minuscula, ne-a ferit de-o evolutie ca a Italiei.

        Daca nu aveam gramada mare de dobitoci care sa-si bata joc de munca medicilor si a politistilor si jandarmilor care au asigurat respectarea masurilor de protectie la inceput, plus gramada mica dar odioasa de la CCR si din parlament care sa-i scape de raspundere pe primii, acuma ne-ar fi putut fi chiar bine.
    • -2 (18 voturi)    
      Corect. Dar in VEST scade si acest procent (Vineri, 17 iulie 2020, 15:09)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Da, ai dreptate, Procentul este undeva la 4% mereu. Dar cum se face ca in VEST acest procent scade, desi AU RELAXARI MAI MARI? Cumva, SPECIALISTII lor au abordat corect? Au INCURAJAT TESTAREA si nu i-au dus la puscarie pe cei care erau pozitivi ci i-au lasat acasa si astfel tot mai multi au vrut sa se testeze?
      • 0 (12 voturi)    
        Explicatia este simpla: (Vineri, 17 iulie 2020, 15:39)

        2016 [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        in vest, oamenii sunt mai toti educati. In Romania, cam 50%-50%, astfel ca se gasesc destui care sa protesteze ca virusul nu exista sau sa se opuna tuturor regulilor de bun simt, gen spalat pe maini de cate ori este nevoie, purtar masca, cand trebuie, sau evitatul pupaturilor si imbratisarilor! La noi, daca ii intrebi pe unii (milioane chiar!) ce este aceea "distantare sociala", cred ca ne-am cruci de ce raspunsuri am primi! Era o emisiune cu intrebari pe la tara, la care raspunsurile te duceau cu gandul la Evul Mediu. Imi aduc aminte de intrebarea cu "Care este capitala Romaniei" si unul/una a spus Targoviste. La asemnea grad de cultura, avem si numarul de covidati zilnic...
    • +2 (4 voturi)    
      E parțial logic ce spui tu (Vineri, 17 iulie 2020, 16:16)

      Traian2015 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Dar nu total logic. Dacă testele se fac aleator ai dreptate. De exemplu, ieri nu era nici un test în țară și vine un avion și aduce 10 mii de teste și le utilizam pe toate că vrem sa le utilizam pe toate, da, atunci cu cât faci mai multe teste cu atât descoperi mai multe cazuri. Dar procentul rămâne același. Dar în scenariul doi, dacă sa zicem ai 100 de mii de teste pe stoc și testezi oamenii care vin cu simptome, atunci probabil creșterea este reală. Dacă din ce ai avut pe stoc ai testat ieri 5000 pentru că au venit ieri 5000 de persoane cu simptome iar azi ai testat 10000 pentru că au venit 10000 de oameni ci simptome, atunci creșterea este reală. Procentul va rămâne același, 4.5% pentru că simptomele sunt comune cu banala răceală. Dacă greșesc cu ceva, te rog sa mi spui.
  • -30 (56 voturi)    
    A (Vineri, 17 iulie 2020, 13:11)

    Gabr [utilizator]

    pas cu pas cresc panica. Planul prostesc si bataia de joc continua, asistam la un circ in toata regula.Asta'i romania Normala.
    • +4 (20 voturi)    
      Cresc panica (Vineri, 17 iulie 2020, 13:42)

      Beta Alfa [utilizator] i-a raspuns lui Gabr

      Cine creste panica? Asta e situatia, testele nu sunt nascocite
      • 0 (0 voturi)    
        Ești sigur că nu sunt născocite? (Vineri, 17 iulie 2020, 17:48)

        marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui Beta Alfa

        Spui că „testele nu sunt nascocite” dar de unde știi așa de sigur?

        La Suceava au numărat testele noi drept cazuri noi (apropo, Grupul de Panicare Strategică nici acum n-a operat modificări în „statisticile oficiale” pentru a corecta greșeala admisă de însăși șefa DSP, ulterior demisă).

        Și în Marea Britanie au numărat vreo 10,000 de teste drept ”cazuri noi”. Și în Florida au numărat la fel (e scandal acum).

        De ce ești așa de sigur(ă) că DE DATA ASTA nu e așa când deja a fost?
    • +2 (16 voturi)    
      asa e (Vineri, 17 iulie 2020, 13:45)

      Gheorghe Pudila [anonim] i-a raspuns lui Gabr

      Oricum pesedelule #nuscapati
    • +4 (22 voturi)    
      asha e (Vineri, 17 iulie 2020, 14:03)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Gabr

      Conspiratia dictaturii medicalo-liberale e disperata sa nu lase romanul mandru ca e roman sa mearga cind vrea el la crasma, la mare si pe valea prahovei.

      Mai vorbim in cateva saptamani cand va incepe sa nu mai fie locuri prin spitale
      • +2 (2 voturi)    
        Nu mai dureaza atat. (Vineri, 17 iulie 2020, 16:56)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        O sa mai fie locuri in spitale, dar nu in spitalele specializate. Internarea bolnavilor in spitale cu proceduri si personal neadaptate bolilor infectioase, cu infrastructura si spatii nepotrivite, va duce la o crestere si mai rapida a epidemiei.

        O sa facem noi, fara sa vrem, ce-a vrut prima data Marea Britanie si s-a rasgandit, dupa care a vrut Suedia si s-a razgandit: o s-ajungem la imunitate de turma prin infectare in masa. Evident, cu numarul de morti corespunzator.

        Ce-i mai trist e ca dobitocii care-s de vina pentru treaba asta - nu doar cei ce sunt confirmati cu virus, absolut toti cei ce-si baga picioarele in ele de masuri de protectie - n-o sa se simta in nici un fel responsabili, si cu complicitatea celor din parlament si de la CCR, nici n-o sa poata fi in vreun fel trasi la raspundere.
    • +3 (21 voturi)    
      da...corect (Vineri, 17 iulie 2020, 14:14)

      ursu78 [utilizator] i-a raspuns lui Gabr

      Un circ ieftin...a unor ipocriti lipsiti de respect...care considera ca este normal sa moara ceva oameni...doar ca sa nu le strice lor "liberatea" ingradita de faptul ca trebuie sa arate putin respect fata de societatea in care traiesc
    • +2 (10 voturi)    
      Se panicheaza doar idiotii! (Vineri, 17 iulie 2020, 15:42)

      2016 [utilizator] i-a raspuns lui Gabr

      Oamenii normali respecta regulile si se adapteaza. Dobitocii se pun pe copitele din fata si se poarta ca atare...
  • +4 (32 voturi)    
    Numar record de teste! (Vineri, 17 iulie 2020, 13:25)

    cinevatus [utilizator]

    Dragi ziaristi de ce nu va faceti meseria cum trebuie?

    Ar trebui informata populatia corect si cu privire la cresterea numarului de teste.

    Daca raportam numarul de cazuri la numarul de teste veti vedea ca nu este o crestere semnificativa ci avem un procent relativ stabil in jur de 4%.

    Pai daca folosesti o undita sau o plasa la pescuit nue acelasi lucru.

    https://ourworldindata.org/coronavirus-testing

    Selectati romania si comparati cu celelalte tari.
    • 0 (14 voturi)    
      Incorect (Vineri, 17 iulie 2020, 13:52)

      gradrian [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

      Nu compari corect undita cu numarul de teste.
      Numarul de teste nu prea are relevanta atata vreme cat este suficient cat sa acopere cererea.

      Numarul de cazuri este corect inregistrat, altfel iti veneau cazurile de acum 2 saptamani.

      Cred ca se vede clar o crestere progresiva zilnica a cazurilor. Probabil nu vrei sa o vezi daca te legi de "cresterea testelor", nu va pot ura decat succes in pandemie sau cum ii invita un doctor in spital pe toti "necredinciosii": "avem si lumanare".
    • -1 (5 voturi)    
      Merge si invers (Vineri, 17 iulie 2020, 14:00)

      Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui cinevatus

      sa raportam numarul de teste la numarul de cazuri.

      Testele se fac fie cind omul se prezinta la spital, fie pe baza unei anchete; alte cazuri sunt rare.
    • 0 (12 voturi)    
      dar... (Vineri, 17 iulie 2020, 14:05)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

      ..si numarul de teste depinde de numarul de solicitari de teste, care e generat de numarul de suspecti de covid. Protocolul de testare fiind acelasi, faptul ca ai mai multe teste spune ceva despre suspiciunile de covid. Si daca te uiti si la ocuparea la ATI, incepi sa intelegi ca problema e cat casa de mare.
    • 0 (2 voturi)    
      Putin irelevant (Vineri, 17 iulie 2020, 14:40)

      bgd20 [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

      Este cam irelevant procentul, avand in vedere ca si virusul inca nu avusese timp sa se raspandeasca. Nu avusese timp sa se rapandeasca. Daca primul caz era in urma cu 1 an, si abia acum incepeam testele, as fi inteles, Virusul incepe sa se raspandeasca, la fel de repede ca si capacitatea de testare.
    • +2 (8 voturi)    
      Aud "teoria" asta peste tot... (Vineri, 17 iulie 2020, 14:41)

      reiand [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

      Crește numărul de teste pentru că crește numărul persoane care se prezintă la doctor cu simptome de covid-19, geniu pustiu al carpaților...
  • +41 (57 voturi)    
    Mda (Vineri, 17 iulie 2020, 13:25)

    tudor74 [utilizator]

    Am intrat intr-un magazin cu materiale de constructii in jud Ilfov in dimineata asta, eu purtand masca evident.
    Jumatate din angajati nu purtau masca in interior, toti clientii care au intrat dupa mine in interiorul magazinului nici ei nu purtau masca.

    Cand guvernul va trece din nou la carantina fortata si va inchide magazinele neesentiale tot ei (angajatii si patronii) vor face scandal!

    Tu ca patron, obliga angajatii si clientii sa poarte masca ! WTF !!!!
    • -10 (20 voturi)    
      No stress boss (Vineri, 17 iulie 2020, 14:17)

      Vaka [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      Am fost la inceputul lunii in Paris.

      In magazine si supermarketuri cam 30% purtau masca desi la orice intrare erau postere de cca 1m diametru cu poza si explicatii (uneori si in engleza) ca masca este obligatorie la interior.

      Dupa cum am mai spus: Fiecare e responsabil pentru el si familia lui. NU pentru altii.
    • +6 (16 voturi)    
      ... (Vineri, 17 iulie 2020, 14:25)

      samuraijack [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      În cazurile acestea trebuie sunat la poliție pentru a fi reclamați. Din păcate puțină lume face chestia asta, de aceea în România nu se respectă în general legea, cetățenii nu prea colaborează cu autoritățile.
      • -1 (1 vot)    
        Turnătoria (Vineri, 17 iulie 2020, 17:50)

        marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui samuraijack

        Din fericire puțină lume (mai) are gena de turnător la Securitate ca să cheme Statul Liberalo-medical pentru că cetățenii nu au șapcă. Sau mască, mă rog, tot aia. La fel de utilă.
  • -36 (68 voturi)    
    Unde sunt mortii cazuti pe strada? (Vineri, 17 iulie 2020, 13:27)

    Prodigy [utilizator]

    Mai tine cineva minte cum a fost instaurata aceasta dictatura medicala in iarna?

    Cu videouri de chinezi tremurand in ghearele mortii, videouri dintr-un Wuhan apocaliptic cu oameni morti pe strada, urmate de videouri din Iran in care putea fi vazuti oameni in metrou cazuti ca secerati instantaneu...

    Intre timp s-a transformat intr-o gripa in care majoritatea oamenilor nu au simptome, sau au simptome usoare gen febra cateva zile. Pentru un mic procent, gen 15% din cei care o contracteaza are simptome mai nasoale, dar chiar si din acestia majoritatea scapa, iar daca cineva se intampla sa mai si moara sunt oameni de 70-80 de ani, cu comorbiditati, cu alte cuvinte aflati deja cu un picior in groapa.

    Si totusi ni se spune ca in ambele cazuri avem de-a face cu acelasi coronavirus? Acum au aparut rapoarte cum ca de fapt coronavirusul covid19 e de fapt 33 de strain-uri diferite, din care unele de pana la 270 de ori mai periculoase decat celelalte!

    Scuzati-ma ca ma extrag de la a participa la frica isterica pe care o proiecteaza mass-media, tare ma tem ca suntem de luati de fraieri.
    • +10 (16 voturi)    
      Nu a fost niciodată nimeni căzut pe strada (Vineri, 17 iulie 2020, 13:41)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui Prodigy

      Nu știu la ce filme (horror) te uitai tu.
      Toată lumea moare in spitale, fără rude sau apropiați lângă, intr-o anonimitate totală care (pare-se) alimentează ideea că acest virus nu există.
    • +9 (21 voturi)    
      care dictatura medicala? (Vineri, 17 iulie 2020, 13:47)

      relax1 [utilizator] i-a raspuns lui Prodigy

      Esti liber sa faci ce vrei, nu te opreste nimeni...
      Nici pe perioada de urgenta nu te oprea nimeni...primeai doar o amenda....daca vroiai o plateai daca nu, nu...si erai liber sa faci ce vrei.
      Si acum daca vrei porti masca, daca nu, nu porti...nu te opreste nimeni
      Dictatura e aia din China unde in zona rosie te aresta daca ieseai pe strada
      • -1 (3 voturi)    
        Zău? (Vineri, 17 iulie 2020, 17:52)

        marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui relax1

        Uite eu vreau să ies cu familia și cu prietenii de familie la o cârciumă. Vreo 25 de oameni.

        N-am voie. În februarie aveam voie.

        Mai vreau să zbor din nou în Suedia. Guvernul zice că n-am voie.

        Sunt multe lucruri pe care vreau să le fac și nu pot din cauza dictaturii liberalo-medicale.
    • +7 (21 voturi)    
      Si cei de 70-80 ani (Vineri, 17 iulie 2020, 13:48)

      Ord [utilizator] i-a raspuns lui Prodigy

      nu au dreptul la cateva luni, poate ani de viata in plus? E asa greu sa tii o masca pe mufa si sa stai cuminte anul asta fara hore si concedii? Cum ar fi ca bunica-ta sa-si piarda viata ca nu ai vrut tu sa-ti pierzi sejurul pe litoral si iesirea la bere cu baietii?
    • +2 (8 voturi)    
      in curind (Vineri, 17 iulie 2020, 14:00)

      costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui Prodigy

      ai sa ii vezi, si pe strada dar mai ales in casa, in casa lor ....
    • -3 (9 voturi)    
      . (Vineri, 17 iulie 2020, 14:02)

      Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui Prodigy

      Virusul poate da simptome mai severe la doze mai mari si atunci e ca o otrava; iei mai multa, cazi secerat. La inceput erau zone cu un numar mare de infectati si probabil de acolo a fost o expunere la doze mai mari de virus.
    • +9 (21 voturi)    
      . (Vineri, 17 iulie 2020, 14:06)

      zigzag [utilizator] i-a raspuns lui Prodigy

      Esti idiot. Tocmai ce am vazut un caz de tanar de 35 de ani, asimptomatic, care pe CT avea leziuni pulmonare bilaterale pe 60% din suprafata. Foarte vocal sa plece acasa. Cand a vazut pozele cu ce avea pe dinauntru s-a linistit imediat. Nu mai citi prostii pe internet.
    • -1 (11 voturi)    
      Diferenta (Vineri, 17 iulie 2020, 14:12)

      ursu78 [utilizator] i-a raspuns lui Prodigy

      DIntre noi si tarile civilizate este urmatoarea: respectul fata de batrani/copii/oamenii cu probleme. Practic aici vezi cat de ianpoiati suntem
      Ca tie nu-ti pasa...doar burta ta sa fie plina (si te doare la basca ca risti sa-ti moara parintii)...sorry...dar cum pe tine te doare la basca.
      Acum...ca tu nu esti foarte inteligent sa intelegi un mic aspect: Nici gripa spaniola...multi nu aveau simtome. Iar rata mortalitatii a fost relativ mica (cam ca la COVID)...cu toate astea...au murit aproape 50.000.000 mil oameni (da...ai citit bine, se estimeaza intre 20 si 50 milioane oameni....unele estimari ajungand si la 100 milioane Se estimeaza ca au fost infectati peste aproape 1 miliard de oameni infectati).
      No...apai s-ati fie tarana usoara
    • +3 (15 voturi)    
      Du-te în spital (Vineri, 17 iulie 2020, 14:21)

      TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui Prodigy

      Amice, unde ai mai văzut tu până acum gripă care să omoare oameni în mijlocul verii!?! Si nu 1 sau 2, ci 17 oameni. Și nu e anomalie statistică, gen o zi sau două, ci săptămâni de zile în care se repetă scenariul!

      Nu e nici o frică isterică, nimeni nu se îmbolnăvește subit în casă! La fel cum nu se îmbolnăvește dacă urmează niște reguli simple. O regula e: poartă mască! E foarte simplu! Altă regulă: stai departe de alții! Nu sta bot în bot cu ei, nu strănuta spre ei. E chiar așa de greu?!

      Nu ești luat de fraier! Tu ești fraier că nu crezi oamenii de specialitate (i.e. doctorii)! Îi crezi pe idioții cu gura mare! La fel cum nu mă duc la doctori să-mi schimbe uleiul la mașină, nici așa nu-i cred pe chelu și pe alții când spun că Covid-19 e doar o simplă răceală! E chiar așa de greu de identificat în cine să ai încredere?
      • -1 (11 voturi)    
        r (Vineri, 17 iulie 2020, 15:40)

        Gabr [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

        17 oameni cu comorbiditati... restul e cancan
        • 0 (8 voturi)    
          Cancan e prostia voastră (Vineri, 17 iulie 2020, 16:27)

          TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui Gabr

          1. Sunt 16.. nu 17, dar mă rog, fiecare ințelege ce vrea.
          2. Soacră-mea are diabet și trăiește cu el bine-merci de cel puțin 20 de ani de când o știu. Am avut coleg care avea nevoie de insulină, la 30 de ani. Și nimeni nu i-a dat 3 săptămâni de trăit. Poți trăi cu bolile astea! (cu medicamentație, bineînțeles)
          3.Obezitatea, hipertensiunea, etc. nu sunt boli care te omoară în 2 luni! Poți trăi cu ele mulți ani, până când comorbiditatea numită "bătrânețe" te omoară.
          4. Văd că la noi se evită subiectul, dar nimeni nu-ți spune nimic de faptul că poți rămâne cu plămânii varză după boala asta, chiar sănătos fiind. Tu scapi, dar nu vei mai fi în stare să urci pe jos un singur etaj! Chiar vrei asta? Uite aici: https://www.newscientist.com/article/2247086-the-coronavirus-is-leaving-some-people-with-permanent-lung-damage/

          Ești doar un altul cu gura mare care se crede "jmeker" aruncând 2 prostii și crede că lumea îl va crede! Și pentru ce faceți tot scandalul ăsta: pentru o mască și o distanță mai mare față de alții.
    • -1 (15 voturi)    
      De acord (Vineri, 17 iulie 2020, 14:22)

      Vaka [utilizator] i-a raspuns lui Prodigy

      Dar in curand o vom lua de la corul de corifei ai carantinei, unii pe care ii banuiesc ca au legaturi deirecte cu Grupul Dezinformarii Structurate.

      Ne vor face in ordice rusi, PSD-isti, inconstienti si la final unii ne vor dori sa ne imbolnavim rau si sa ne rugam de medicii-dumnezei sa ne primeasca in spitalele necropole.

      P.S. Am o dorinta: La un moment dat sa pot sa intalnesc pe cativa din cei de pe aici. Unora sa le strang mana. Pe altii sa ii privesc in ochi sa le vad ceafa.
      • 0 (6 voturi)    
        Ok! (Vineri, 17 iulie 2020, 15:48)

        2016 [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

        Strange-le mana celor covidati: unii au covidul in sange, unii au (co)vidul in cutia craniana!
    • +3 (15 voturi)    
      Mai stai cateva saptamani (Vineri, 17 iulie 2020, 14:22)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Prodigy

      Dupa ce se epuizeaza capacitatea de tratament a spitalelor specializate, de boli infectioase, cand nu mai pot fi tratati ca lumea toti pacientii, mai trec doua saptamani, ca cam atat e decalajul dintre trendul mortilor si cel al infectiilor, si pe urma sa te tii.

      Fraier esti matale pt. ca nu vezi dincolo de lungul nasului si de marginea blidului. Cand o sa-ti dai seama ce ne-a lovit, o sa fie prea tarziu pentru potential sutele de morti ce le vom avea pe zi.
    • +2 (12 voturi)    
      Ai sa ii vezi in curand (Vineri, 17 iulie 2020, 14:33)

      bgd20 [utilizator] i-a raspuns lui Prodigy

      Ai sa ii vezi in curand, avand in vedere ca spitalele COVID se cam umplu si deja la ATI numai e loc. Dintotdeauna problema a fost viteza si usurinta cu care acesta ajunge la categoriile de risc. Toate masurile au avut scop protejarea lor, dat tu nu ai respect pentru nimeni decat pentru tine.
    • 0 (6 voturi)    
      îi atinseși unde-i doare (Vineri, 17 iulie 2020, 16:24)

      di livio [utilizator] i-a raspuns lui Prodigy

      la dictatura medicală, asta zise și Tolontan...https://www.tolo.ro/2020/05/16/marea-afacere-care-riscă-sa-distruga-romania-in-teroarea-sanitara/...domnu Prodigy, ai declanșat alarma în cazărmi, se mobilizară cașchetili...n-avem ce face, butoanele îs la ei, geceseii secreți...io renunț, mai bine mă duc să navighez pe site-uri porno...fără mască,fără spălat pe mîini
  • +14 (22 voturi)    
    fara cuvinte (Vineri, 17 iulie 2020, 13:30)

    sim18 [utilizator]

    Si specialistii spuneau ca in august vom ajunge la 800 cazuri... NU e bine!
    • +1 (11 voturi)    
      Aia spun toti oamenii responsabili (Vineri, 17 iulie 2020, 14:24)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui sim18

      Din nefericire, exista prea multi idioti carora n-are cine le pune botnita care insista ei ca situatia nu e grava, si ne imping incert dar sigur spre o situatie din cale-afara de neagra. Ce-i mai rau e ca au sustinere in parlament si la CCR, si de-aia guvernul nu le poate face mare lucru. Pe astia doar cand o creste dureros de mult numarul de morti o sa-i poti convinge ca boala asta chiar omoara si lasa sechele grave.
      • -3 (9 voturi)    
        e (Vineri, 17 iulie 2020, 15:42)

        Gabr [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        nici daca se adevereste ce a spus Cheloo nu imi pun botnita...
        • +2 (2 voturi)    
          O comparatie (Vineri, 17 iulie 2020, 17:02)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Gabr

          Cand esti beat, te urci la volan?

          Daca dai cu masina peste cineva, pentru ca conduci beat, de suferit sufera el, nu tu. Cam la fel cu virusul asta. E util sa porti masca ca sa-i feresti pe altii. Masca ii protejeaza pe cei din jurul tau mai mult decat te protejeaza pe tine.

          Daca, constient fiind ca prin purtarea mastii ii protejezi mai mult pe altii decat pe tine, tot n-o porti, se cheama ca esti o jigodie de om. Atat. N-are nimic de-a face cu libertatea ta personala.

          Daca cumva nu esti constient ca prin purtarea mastii ii protejezi mai mult pe altii decat pe tine, esti sau neinformat sau prost. Ambele, cata vreme prostia nu-i venita din fudulie, se pot corecta, numa' sa vrei.
          • -1 (1 vot)    
            1 (Vineri, 17 iulie 2020, 19:42)

            Gabr [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

            iti raspund scurt si la obiect.
            Nu am consumat niciodata alcool.
            Doar in magazine ma protejez altfel decat cu masca, pastrez distanta, ma spal pe maini cum intru in casa, am servetele umede in masina si ma dezinfectez dupa orice contact cu cineva.Evit foarte mult aglomerarile nu de frica ci pentru ca sunt multi prapastiosi si suspiciosi.
            Multumit?
            • 0 (0 voturi)    
              Cata vreme esti sanatos, ... (Sâmbătă, 18 iulie 2020, 0:33)

              Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Gabr

              ... te risti inutil. Problema e ca in momentul in care te infectezi, afli abia peste in medie 5 zile, da' contagios esti dupa 2-3. In alea 2-3 zile dintre, n-ai cum sa stii cui dai boala mai departe.

              Asta daca dezvolti simptome. Daca nu, imprastii virusi in jurul tau, cine stie cine-i ia, si matale te crezi viteaz, da' ai afectat sanatatea unor oameni de care n-o sa afli niciodata. Dintre care unii poate mor.

              Pe principiul ala ca prostu' e el prost, da' nu-si da seama. De suferit, nu sufera el, ci cei din jurul lui.
      • +1 (3 voturi)    
        Corect! (Vineri, 17 iulie 2020, 15:50)

        2016 [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Si cand, Doamne fereste, le va muri cineva apropriat! Atunci sa-i vezi!
    • +2 (2 voturi)    
      Specialistii sunt greu de gasit (Vineri, 17 iulie 2020, 14:25)

      Tambrian [utilizator] i-a raspuns lui sim18

      Despre specialist se poate spune orice. In Romania oricine este acreditat prin sistemul de invatamant sustinut de stat mai are inca sansa sa ajunga la nivelul de specialist. Ceilalti,cu 1% scuze, sunt specialistii cu numele.
  • -21 (43 voturi)    
    stire incompleta (Vineri, 17 iulie 2020, 13:32)

    user.citizen [utilizator]

    Stimati ziaristi, perseverenta cu care transmiteti informatii incorect prezentate, respectiv analiza numarului total cumulat de cazuri covid in locul numarului de imbolnaviri zilnice pe judete, cu scopul de a impiedica perceprea corecta a problemei, va face partasi la dezinformarea prin omisiune promovata de Grpul de comunicare strategica. Macar ei au un motiv...
    • +3 (7 voturi)    
      mda (Vineri, 17 iulie 2020, 14:20)

      Erwin [utilizator] i-a raspuns lui user.citizen

      Pe de o parte, ai dreptate, hotnews/presa ar putea sa prezinte informatiile mai detaliat daca GCS nu e in stare.
      Pe de alta parte, pentru cei curiosi, informatiile de care vorbesti sunt disponibile public si pot fi usor obtinute.
      De exemplus, pentru azi avem urmatorul clasament: Arges + 105, Bucuresti + 76 Prahova + 73.
    • 0 (10 voturi)    
      ai reusit cvasiimposibilul (Vineri, 17 iulie 2020, 14:26)

      Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui user.citizen

      sa fi la fel de destept ca trump
    • +4 (14 voturi)    
      Nu e nici o dezinformare (Vineri, 17 iulie 2020, 14:27)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui user.citizen

      Exista o gramada de site-uri unde se prezinta informatia prelucrata. Daca pentru matale sa faci doua scaderi e prea greu, nici un fel de informatie din lume nu te-ajuta.

      Problema concreta si reala e ca suntem foarte aproape de depasirea capacitatii spitalelor de boli infectioase. Aia-i prezentata cat se poate de clar. Ca matale nu pricepi e problema la matale, nu la modul in care se face informarea.
    • +5 (9 voturi)    
      si care ar fi motivul ala ? (Vineri, 17 iulie 2020, 14:49)

      sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui user.citizen

      Ca va bateti cap in cap cu "argumente" care mai de care mai sclipitoare!
      Pe de o parte UE, Soros, corporatiile si martienii va vor sclavi in numar de miliarde ca sa va stoarca de bani, organe, alea, alea....
      Pe de alta parte tot astia va vor pe toti exterminati de 5G si va mint ca'i din cauza virusului.
      Bah, hotarati'va odata !
  • -4 (14 voturi)    
    Strategia guvernului a fost total gresita (Vineri, 17 iulie 2020, 14:13)

    galeo [utilizator]

    Guvernul s-a grabit cu introducerea starii de urgenta, din exces de zel prostesc.

    In martie ar fi trebuit introducerea starii de alerta, pentru obisnuirea populatiei cu masurile.
    Si abia din toamna daca era cazul, introduceam starea de urgenta, mult mai usor de tolerat cand vremea se raceste.
  • +3 (9 voturi)    
    Prosti,prosti (Vineri, 17 iulie 2020, 14:17)

    persuasiv [utilizator]

    da' multi.
  • +3 (13 voturi)    
    Ma mir ca nu cresc mai repede (Vineri, 17 iulie 2020, 14:28)

    veganu [utilizator]

    Am intrat azi in Media Galaxy Orhideea, jumatate din angajati nu aveau masca deloc sau sub barba. Deja cine o tine sub nas e constiincios. Acum doua saptamani am fost la piata, niciun vanzator nu avea, nici macar unul! clienti asa si asa.. N-am mai cumparat nimic.. le doresc faliment grabnic si sa nu le mai dea guvernul vreo pomana.
  • +5 (7 voturi)    
    mda (Vineri, 17 iulie 2020, 14:34)

    SoulSearcher [utilizator]

    hai cu 1000 cazuri de luni incolo...
  • +2 (10 voturi)    
    nu conteaza neaparat procentul (Vineri, 17 iulie 2020, 14:39)

    pepper89 [utilizator]

    descoperiti pozitiv din nr. teste, conteaza si evolutia infectarilor, si d e ce a fost nevoie de tot mai multe teste.
    Daca urca numarul de infectati descoperiti, e clar ca si cel de oameni care nu s-au testat, dar au virusul e din ce in ce mai mare. Ce nu inteleg unii care zic ca nu poarta 'botnita', sau sunt tari in gura ca nu exista virusul, e ca se poate transmite mai rapid la parintii/bunicii nostri din cauza lor, si nu se stie cati mai scapa apoi. Daca unor descreierati nu le pasa, puneti politia la treaba, sa dea amenzi garla sa ii potoleasca. Si locala inclusiv, am vazut ce salarii au zilele trecute, sa mai faca si ceva util de banii aia.

    Daca te-am vazut in magazin fara masca, am sunat la politie sa vina sa te linisteasca, ca nu mai merge deja asa. Romanasu se crede cel mai tare din parcare, dar cand iese din tara e miorita laie bucalaie de frica amenzilor.
    A, si sic tir psd , avocatul lor (cica al poporului), si ceilalti, care le-au dat drumul la oameni bolnavi pe strazi. Poate ii prinde si pe cate unii din astia virusul, sa vada pe pielea lor daca au facut bine ce au facut. Ne vedem la alegeri in curand, tradatorilor de neam.
  • +3 (9 voturi)    
    Noul spital, numai ptr SRI-isti, e gata? (Vineri, 17 iulie 2020, 15:17)

    BernierC [utilizator]

    Asta ii sperie rau de tot, pe toti emanatii, securistii si pe toti hotii imbogatiti ai actualei Romanii - cat timp nu-i mai primeste niciun spital din afara tarii, indiferent de caramida de bani decartata, ei unde se trateaza, departe de sudoarea anonima? Si departe de spitale vechi, cu igrasie, cu cozi interminabile si indolenta/nepasare a cadrelor medicale fata de pacientii onesti, contribuabili ai sistemului de sanatate romanesc. Daca spitalul exclusivist e gata, atunci fostele, actualele si viitoarele generatii de manipulatori ai opiniei publice au unde se trata de Covid si altele, separat de restul turmei de bizoni. Hahaha, sa traiti bine, rumanilor!
  • +3 (9 voturi)    
    nr de teste a crescut masiv la privati (Vineri, 17 iulie 2020, 15:22)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    de ce? pt ca toti care pleac ain vacante-grecia, ungaria, austria etc, trebuie sa se testeze. altii se testeaza oricum, ca sa nu riste sa ajunga testati pe aoclo si in spitale in tari straine.
    Stiu personal situatia, pt ca plec si am sunat innebunit pana sa gasesc un loc liber zilele acestea pt o testare, chiar daca unde merg nu se cere ca obligatorie, dar am zis ca nu ma risc sa ma duc si sa ma testeze acolo si sa fiu pozitiv...si ce sa vezi, mai toti au ocupat pana pe 2,4 5 august la testarea rt-pcr (la privati ma refer).
    Deci se fac acum multe mii de teste la cerere, la privati, de asta a si crescut nr testarilor. Si poate si pt ca multi , daca stiu ca pleaca si au simptome sau suspiciuni la fel, se testeaza.
    Deci e logic ca apar acum si mai multe cazuri de infectii- de fapt e un efect al cresterii masive a nr de teste, cu prevalenta pe cei obligatorii si cei cu suspiciuni, chiar si voluntare/la cerere.
  • 0 (2 voturi)    
    Unora (Vineri, 17 iulie 2020, 16:54)

    Cyberuser999 [utilizator]

    Hai la munte, hai la mare
    Ca Guvidu e in floare

    Bot in bot si fara masti,
    Ca o adunatura de prosti.

    V-asteptam si prin spitale,
    Sa v-aprindem o lumanare!
  • +1 (1 vot)    
    ... (Vineri, 17 iulie 2020, 17:34)

    Dor-El [utilizator]

    Dragi tovarasi, nu va panicati! Respectati regulile cu privire la masca, igiena si distantare sociala. Evitati pe cat se poate zonele aglomerate. Nu-i invidiati pe inconstientii care se expun infectarii cu noul coronavirus!
    Atata timp cat inca nu exista leac pentru el, e intelept sa fim prudenti. Hai sa nu ii impovaram pe medici cu cresterea numarului de cazuri de care sa se ingrijeasca si sa ii lasam sa se concentreze pe gasirea unui antidot. Dupa aceea vedem noi pe unde ne ducem insetati de libertate si de spadiu neingradit!
  • +2 (4 voturi)    
    nimic de spus (Vineri, 17 iulie 2020, 18:18)

    toxx [utilizator]

    dar cati trolli rusi pe aici, avand in vedere ca toata lumea are scor negativ la comentarii =))


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by