Anticorpii lamelor neutralizează coronavirusul (cercetători)

de N.O.     HotNews.ro
Luni, 13 iulie 2020, 17:05 Actualitate | Coronavirus

Coronavirus
Foto: pixabay.com
Anticorpii lamelor au arătat că neutralizează coronavirusul în laborator, au anunțat azi cercetătorii britanici. Cercetătorii speră că anticorpii - cunoscuți ca nano-anticorpi datorită dimensiunilor mici - pot fi transformați în tratament pentru pacienții cu forme grave de Covid-19. Descoperirile au fost publicate în Nature Structural & Molecular Biology.

Cercetătorii de la Rosalind Franklin Institute au folosit anticorpi modificați în laborator pentru a produce un tratament de stimulare a imunității.

Razultatul, scrie BBC, este un ”cocktail de anticorpi” care ar putea intra în faza de testări clinice în câteva luni.

Lama, cămila și alpaca produc în mod natural cantități de mici anticorpi cu o structură simplă, care pot fi transformați în nano-anticorpi. Mărimea și structura acestora înseamnă că ei pot fi modificați în laborator.

Cercetătorii au arătat că acești nano-anticorpi se leagă strâns de țepii coronavirusului, blocând intrarea în celulele umane și opri infecția.

Folosind imagistica cu raze X și electroni, echipa a descoperit că nano-anticorpii se prind de țepușele de proteine într-un mod diferit față de ceilalți anticorpi descoperiți până acum.

”În laborator, putem face nano-anticorpi care pot omorî virusul foarte bine- mai bine decât orice am văzut până acum”, a spus profesorul James Naismith, directorul Rosalind Franklin Institute.

haideti sa le facem poze (Luni, 13 iulie 2020, 17:37)

Captain Obvious [utilizator]

ca ramanem fara ele in curand
    cool (Luni, 13 iulie 2020, 17:47)

Erwin [utilizator]

si Trump o sa recomande consumul de friptura de lama si folosirea paturilor din par de camila in 3 ... 2 ....
    Un rezultat care nu ar trebui să ne surprindă! (Luni, 13 iulie 2020, 18:04)

Nyk1 [utilizator]

Se știe că MERS (un alt coronavirus problematic) este transmis la oameni de la lilieci via camelide (cămile + llama și rudele sale), deci probabil selecția naturală s-a produs deja la aceste mamifere simpatice și au o anumită rezistență la coronavirusuri.
    Lamelide (Marţi, 14 iulie 2020, 0:41)