Tătaru: Nu mai avem acum pârghii ca să controlăm epidemia

de I.B.     HotNews.ro
Luni, 6 iulie 2020, 20:06 Actualitate | Coronavirus


Nelu Tataru
Foto: Agerpres
Ministrul Sănătății Nelu Tătaru a declarat că de duminică și până azi s-au externat la cerere 550 de persoane infectate cu noul coronavirus. Printre aceștia au fost si persoane asimptomatice.

Tataru spune că în acest moment autoritățile nu mai au pârghiile necesare ca să intervină, iar răspândirea intracomunitară a crescut.

Conform noului proiect la care guvernul lucreaza, externarea la cerere nu va mai fi posibilă.

”Recomandăm corpului medical pentru a-i face pacientului care se externează la cerere o trecere în revistă a bolilor pe care le are, ale simptomelor, să-i explice că e mai bine pentru el ca să rămână internat. Dacă nu se reușește, atunci să le explice foarte clar ce au de făcut acasă”, a declarat ministrul la Digi 24.

Tătaru spune că un pacient care se externează la cerere nu mai are nicio obligație legală, poate merge oriunde, nu mai are obligația autoizolării. De asemenea, nu mai pot fi obligați să stea în izolare cetățenii români care se reîntorc în țară din zone de risc.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9776 vizualizari

  • -3 (35 voturi)    
    Atata stie, atata face (Luni, 6 iulie 2020, 20:15)

    Luk [utilizator]

    "Conform noului proiect la care guvernul lucreaza, externarea la cerere nu va mai fi posibilă."

    Au luat exemplul Germaniei, Frantei si Italiei cand le-a convenit .Nu il mai urmaza cand e vorba de fixurile dlor Nelu sau Arafat.

    Nu cred ca-s interese obscure care-i imping, e pur si simplu doar prostie.

    Tarile care n-au impus declaratii pe propria raspundere ca sa-ti iei o paine si nici nu si-au arestat cetatenii au o rata de raspandire mai mica sau similara. Nu stiu de unde trag Arafat si Nelutu concluzia ca-i cea mai buna solutie, dar o sa vedem noi unde duce solutia asta cand o sa votam.

    Adica nu poti lasa asa ceva nepedepsit, o sa fie partide care o sa-si doreasca mai multa putere si, cred eu, deja au destula.
    • +2 (12 voturi)    
      Te internezi cu trimitere de la Av.Poporului. (Marţi, 7 iulie 2020, 8:31)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Ca să nu fii torturat în spitale,internările se vor face pe baza unei trimiteri de la Avocatul Poporului,care va urmări să-ți fie acordat tratamentul adecvat.Fără injecții și perfuzii că astea dor și seamănă a tortură.Numai zâmbete și vorbe dulci se vor folosi ca tratament.
      • 0 (10 voturi)    
        Ironia nu o sa te salveze (Marţi, 7 iulie 2020, 10:53)

        Constantin7 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        atunci cand cineva care iti vede fata in softul de recunoastere faciala decide ca esti suspect de infectie cu virusul X.
        Si vor putea frumos sa te salte si sa te izoleze oriunde au ei chef. Pt ca acum au si cadrul legal sa faca asta!

        Bine ati venit in statul politienesc
        • +1 (3 voturi)    
          De (Marţi, 7 iulie 2020, 20:11)

          Jar [utilizator] i-a raspuns lui Constantin7

          unde luati,ma,prostiile astea?Ma,politia are acum poza mea din C.I. si din permisul de conducere.Ce-i mai trebuie ,ma,ca sa ma "recunoasca facial" si sa faca atata tam-tam?Cand toate spitalele din tara vor refuza internarea bolnavilor din lipsa de locuri si nu pe" recunoastre faciala" ,abia atunci va va veni mintea la cap.
          Da' de unde nu e,nici D-zeu nu cere.
  • +15 (21 voturi)    
    We're f-ed (Luni, 6 iulie 2020, 20:17)

    AliB [utilizator]

    The end.
  • -9 (33 voturi)    
    Mai există o pârghie... (Luni, 6 iulie 2020, 20:28)

    Soarele [utilizator]

    ... Demisia, şi lăsat locul unuia mai competent.
    • +5 (21 voturi)    
      . (Luni, 6 iulie 2020, 21:27)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

      Care va dansa hora cu infectatii si nu-i va mai deranja cu o floare. E discriminare sa nu-i lasi sa umble liber prin oras. Fara masca!
  • -8 (20 voturi)    
    W (Luni, 6 iulie 2020, 20:54)

    Gabr [utilizator]

    Aveți pârghia necesară... demisia. O așteptam.
  • -4 (18 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 6 iulie 2020, 21:07)

    [anonim]

    • +10 (22 voturi)    
      Tipic romanesc (Luni, 6 iulie 2020, 22:42)

      AliB [utilizator] i-a raspuns lui

      Guvernul sa ne dea, guvernul sa ne asigure, guvernul sa-si faca treaba, guvernul sa taca din gura, guvernul e prosti...

      Ce face ceteteanul roman? Isi arunca progeniturile in masina si se grabeste la granita. "Am platit pentru concediu, sa ma lase-n pace". Iese din spital la cerere si-si veze de treaba "Ia mai lasa-ma domne in pace, am treaba. Ce-am io cu astia bolnavi."

      Oricum i-ai vorbi de iziolare cetateanul isi baga picioarele in guvern si-si vede de treaba.

      Nu guvernul e problema romaniei. Noi suntem problema romaniei, talpa tarii: suficienti, egoisti, aroganti, invidiosi. Vrem sa ni se dea, ca "e treaba guvernului sa ne dea", dar nu simtim nici o inclinare sa contribuim cu ceva.

      Suntem o natiune de loaze.

      Si de aia ne conduce PSD-ul. Chiar si cand nu sunt cu adevarat la putere.
      • -1 (1 vot)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 7 iulie 2020, 20:22)

        [anonim] i-a raspuns lui AliB

      • 0 (0 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 8 iulie 2020, 10:33)

        [anonim] i-a raspuns lui AliB

  • +3 (25 voturi)    
    De fapt astia nu-si doresc "controlul epidemiei" (Luni, 6 iulie 2020, 21:14)

    Luk [utilizator]

    Predind ca vor controlul epidemiei, dar habar n-au cati si unde au fost bolnavi si cati si unde sunt asimptomatici. Nu exista nicio strategie pentru asta, nimeni nu stie nimic despre situatia reala a epidemiei.
    Ce vor ei e sa controleze sunt cetatenii, nu epidemia.
    Olanda sau Germania n-au specialisti de talia lui Nelu sau Arafat, asa ca situatia in Germania sau cea din Olanda e mult mai buna.
    Izolarea fortata si declaratia pe propria raspundere n-au si nu au niciun efect, numerele noastre sunt mult mai proaste decat ale celorlalti din UE.
    Cred ca demisiile ar trebui sa fie deja pe masa, dar sa avem putintica rabdare.
    • -1 (23 voturi)    
      Cata prostie (Luni, 6 iulie 2020, 23:10)

      bcorina [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Oameni bolnavi si frustrati. Nici dupa 30 de ani nu scapati de ideiile comuniste. Nu vrea sa te controleze nimeni, pe guvenanti ii dorre undeva ce fci tu. Un bolnav trebuie sa spuna cu cine s-a intalnit pentru a se vedea contactii, dar nici o problema au reusit PSD-isti prin CCR sa goleasca spitalele de bolnavi.
      Cat de idiot sa fi ca roman sa nu respecti nici o regula sa infectezi pe toata lumea si sa ajungi ca tarile din jurul tau incep sa te izoleze In prezent 10 tari europene interzic total sau cu carntina intrarea romanilor in tarile lor.
      Cand vor intrezice toti sa vedem unde isi mai petrec concediul romanii?
      • -3 (9 voturi)    
        Oare cata? (Marţi, 7 iulie 2020, 10:58)

        Constantin7 [utilizator] i-a raspuns lui bcorina

        Ce a facut asa stralucit clasa politica pentru oamenii din aceasta tara, hai sa zicem dupa '89 incat sa aiba atatia oameni incredere oarba in guvern?

        Inca nu v-ati convins ca ne joaca asa cum vor ei? Daca se dorea ceva BUN pentru romani atunci aveam acum inca propria tara, nu toata economia asasinata, educatia si sanatatea o gluma, si un exod de 4 milioane jumate de romani in floarea varstei.

        Dar tu si altii ca tine va ofensati cand oamenii incep sa isi ceara drepturile si libertatile, care le-au fost sistematic reduse sub impresia ca avem voie sa facem tot ce dorim. Reflectati mai adanc la acest 'tot ce dorim' si veti vedea nivelul de dependenta la care s-a ajuns in ziua de azi.
        • +2 (6 voturi)    
          Da' niste (Marţi, 7 iulie 2020, 11:23)

          Antiparaziti [utilizator] i-a raspuns lui Constantin7

          obligatii legale (accentuez LEGALE), ceva, mai avem prin tara asta ? Ca de obligatia bunului simt si a logicii nu se mai poate vorbi ?
  • +2 (24 voturi)    
    Stam inca binisor (Luni, 6 iulie 2020, 21:30)

    Brezan [utilizator]

    cei pe care Luk încearca sa ii desconsidere, prosti sau rau intentionati, au reusit sa ne mentina cu o rata foarte mica a imbolnavirilor, statistic AU AVUT DREPTATE SI AU PROCEDAT CORECT, chiar daca miticii nu sunt de acord.

    Era si un clip cu faptul ca in ziua de azi poti fi prost si nu mori decat daca lingi priza kar ei nu te-au lasat nici macar sa lingi priza.

    Astia, Arafat&altii au avut dreptate, vorbim pe cifre!

    Vrea cineva sa incerce altfel, jucam ruleta ruseasca ? Poate tu, e treaba ta, insa tu vrei sa ma bagi si pe mine in joc.

    Hai sictir cu retorica de 2 lei. Cine e in spatele idelor repetate obsesiv? Ce interese sunt? Ale romanor sigur NU!
    • -6 (16 voturi)    
      ruleta belarusească (Luni, 6 iulie 2020, 22:42)

      di livio [utilizator] i-a raspuns lui Brezan

      pîrghii și instrumente de coerciț...Orban, Vela și Tătaru, pîrghii și instrumente de coerciț...nici pîrghii să verifice botnițele de pe piață nu au...au dat medicilor botnițe defecte, n-au avut pîrghii să le verifice...poate ajungem ca Belarus, 113.000 teste/mil locuitori, România 40.000 teste/mil
  • +1 (27 voturi)    
    Controlul epidemiei nu este controlul populației (Luni, 6 iulie 2020, 21:57)

    CezarN [utilizator]

    Dar omul este tătar și nu înțelege românește, poate. Cred ca mai este un pic și înțelege și Dăncilă. :)

    CCR ti-a spus doar ca acele restricții poate ar fi fost OK dacă ar fii fost trecute prin Parlament. Ce nu înțelegi?
    Este contraindicat ca un singur om, fie el și ministru, dar mai ales pentru ca este ministru, să hotărască internări cu forța și alte lucruri asemănătoare.
    • -6 (22 voturi)    
      Asta cu CCR-ul e o marota (Luni, 6 iulie 2020, 22:46)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      CCR a zis cam asa "n-ati facut bine, daca asta vreti sa legiferati, atunci faceti asa".
      Uite ca eu gandesc diferit fata de dumneata, banuiesc am voie, e o tara libera.
      Dumneata stii ca nicio alta tara nu-si izoleaza fortat la spital cetatenii testati pozitivi? Esti constient de asta cand ma omori cu CCR-ul?
      In carantina ii mai baga pe unul-altul (in locuinta daca-i localnic, in alte locuri daca-s straini), dar nicio tara in Europa nu izoleaza fortat pe nimeni.
      Abuzul asta si legea asta (daca trece) o sa ramana ca precedent pentru orice partid ajunge la putere. O sa ajunga la putere PSD, poate ALDE, poate alt partid de idioti sau ticalosi care nici nu exista azi.
      S-ar putea sa vina o vreme in care o sa ne dam cu capul de pereti pentru ca am admis asa ceva (voi nu doar admiteti, ci ii si sustineti de parca pe voi o sa va interneze 14 zile in Monaco :)))
      In fine, eu unul cedez, nu-s dator sa lamuresc nimic si sa conving pe nimeni.
      • 0 (20 voturi)    
        Gresesti! (Luni, 6 iulie 2020, 23:22)

        bcorina [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        Carantina este fortata in marea majoritate a statelor din Europa, Asia, America , incluiv Germania . Vezi localitatea unde este cel mai mare abator, unde au fosst carantinata fortat localitati intrezi si izolati cu garduri ca un tarc . Ctiva romani au fugit la fel si polonezi.
        In Italia daca incalci carantina faci puscarie indiferent daca esti cetatean italian sau strain.
        Toto bolnavii cu COVID 19 care pleac din spitale sunt bombe cu ceas si pot infeccta foarte multi oameni.
        Vom fi izolti international de toate taril lumii si pote atunci se va respecta regulile.
        • +3 (11 voturi)    
          Neconstitutional (Marţi, 7 iulie 2020, 1:34)

          marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui bcorina

          De fapt, situatia cu abatorul s-a transat la CCR-ul lor. Si solutia a fost tot ca la noi - masura a fost ridicata prin ordin al curtii constitutionale.

          Or fi si nemtii pesedisti? Sau doar martorii lui covid mari fani ai dictaturii?
        • +3 (3 voturi)    
          Hai mai taie (Marţi, 7 iulie 2020, 16:37)

          Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui bcorina

          In North America nu a fost fortata, a fost recomandata iar daca totusi ieseai pe strada sau la parc cu cainii sau la cumparaturi, trebuia pastrata distanta. Transportul in comun a functionat, orar redus dar a mers, cu destui angajati care dezinfectau mereu suprafetele cele mai expuse la contact.
        • +2 (2 voturi)    
          Sunt probleme cu concentrarea si atentia (Miercuri, 8 iulie 2020, 8:21)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui bcorina

          Carantina e altceva decat izolarea, citeste proiectul de lege.
          Carantina e pentru cand esti banuit ca ai sau ai putea avea precum si pentru cetatenii care vin din tari cu o situatie mai proasta decat a noastra.Carantina se face, de regula, la domiciliu. Asta e categoric normal.

          Izolarea e cand ai un test pozitiv, deci ai diagnostic de covid. Izolarea se face EXCLUSIV la spital. Eu despre asta vorbesc, ne concentram putin? Eu am o problema cu izolarea fortata la spital. Nu exista alternativa de a fi izolat acasa, ci doar la spital.
          Toti astia de mai sus ocolosec problema izolarii fortate la spital si vorbesc doar despre carantina. Fie am nimerit printre cei 50% care nu inteleg ce scrie in lege, fie au fost convocati aici toti ai din Grupul de Comunicare Strategica (adica doua ziariste si doi jandarmi).
    • +1 (7 voturi)    
      Exact (Marţi, 7 iulie 2020, 11:06)

      Constantin7 [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Si problema e acum ca au facut un pachet de legi pe care vor sa il treaca prin parlament, dar acele legi sunt desprinse dintr-un scenariu orwellian.

      Cum sa dai lege ca orice om SANATOS suspect de infectie sa fie imediat dus in facilitatile stabilite de ei?

      Cine decide ca acel om este suspect de infectie?
      Si pe ce criterii?
      Noi inca nu stim detalii despre unde apar acele sute de infectii cu covid zilnic.
      Sa avem incredere ca ei ne vor binele?

      Oare nu se mai trezeste cineva in tara asta cu putere de a-i trage la raspundere pe cei care fac aceste abuzuri acum??
      • 0 (0 voturi)    
        Este vorba de perioada de incubare (Miercuri, 8 iulie 2020, 4:43)

        andypandy [utilizator] i-a raspuns lui Constantin7

        Omul "sanatos", daca a intrat in contact cu o persoana confirmata cu COVID, poate sa aiba virusul in organism si sa nu iasa la teste ca pozitiv daca este intr-o cantitate mica ... abia dupa ce trec cateva zile si virusul se multiplica (perioada de incubare) poate sa fie confirmat daca are sau nu covid. Poate dura de la 2 pana la 14 zile sa apara semne ... deci sunt oameni la care perioada de incubare a virusului este f mica si la altele mai mare ... in functie de imunitate. Deci calitatea de "sanatos" se poate confirma doar dupa cateva zile ... de aceea sunt izolati.
  • 0 (10 voturi)    
    Nimeni nu stă de bună voie în carantină. (Marţi, 7 iulie 2020, 8:36)

    asavreau [utilizator]

    De aia trebuie găsită posibilitatea de ai obliga pe cei infectați să stea în carantină.
  • +3 (7 voturi)    
    Actiuni... (Marţi, 7 iulie 2020, 10:12)

    sergiutales [utilizator]

    Actiuni criminale, indreptate impotriva romanilor, de catre ciolaci, avocati "zisi" ai nu-stiu-cui, ccr, sub pretextul respectarii legilor si a "democratiei" care le convine, in situatia pandemiei. Actiuni criminale!
  • +1 (5 voturi)    
    Parghii? (Marţi, 7 iulie 2020, 15:37)

    blacksheep [utilizator]

    Cu toate ca majoritatea focarelor de infectie apar in spitale si institutii controlate de stat nu aveti destule parghii. Testari cat mai multe si anchete epidemiologige nu se fac. In afara de izolare, amenzi, "vor raspunde penal"(cetatenii, nu incompetentii care ar trebui sa gestioneze criza) si portul mastilor mai stiti altceva?
    Despre mastile necomforme pe care sunt obligati cetatenii sa le cumpere si sa le poarte ce spuneti?
    Afaceri bune pentru potentatii locali si creste economia Chinei


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by