​DOCUMENT Noile definiții ale carantinei și izolării / Cum arată proiectul de lege adoptat de Guvern / Este definită și "carantina bunurilor"

de C.P.     HotNews.ro
Luni, 6 iulie 2020, 14:03 Actualitate | Coronavirus


Masuri de carantina
Foto: Pixabay
 documente
(06 Iul 2020) PDF, 303KB
(06 Iul 2020) PDF, 396KB
​Guvernul a aprobat proiectul care va reprezenta baza legală pentru aplicarea măsurilor de carantină și izolare, urmând ca acesta să fie discutat de Parlament în regim de urgență. Prin acest proiect au fost definiți termenii de "carantină" și "izolare". Potrivit proiectului, vor putea intra în carantină persoanele suspecte de a fi infectate sau purtătoare ale unui agent patogen. Izolarea se poate dispune doar pentru persoanele purtătoare de agenți patogeni ai bolilor infecto-contagioase.

Vezi aici


Cum sunt definiți termenii "carantină" și "izolare"

  • a) „carantina persoanelor” reprezintă o măsură de prevenire a răspândirii bolilor infecto-contagioase, constând în separarea fizică a persoanelor sănătoase, suspecte de a fi infectate sau purtătoare ale unui agent patogen, de alte persoane, în spații special desemnate de către autorități, la domiciliu sau în locația declarată de către persoana carantinată.
  • b) „carantina bunurilor” reprezintă o măsură de prevenire a răspândirii bolilor infecto-contagioase, prin care se urmărește separarea bagajelor, containerelor, mijloacelor de transport sau altor bunuri suspecte de contaminare.
  • c) „carantina zonala” reprezintă o măsură de prevenire a răspândirii bolilor infectocontagioase, prin care se urmărește separarea fizică a persoanelor și activităților, inclusiv limitarea circulației, dintr-un perimetru afectat de o boala infecto-contagioase, de perimetrele învecinate, astfel încât să se prevină răspândirea infecției sau contaminării în afara acestui perimetru.
  • d) „izolarea” reprezintă o măsura care constă în separarea fizică a persoanelor bolnave cu o boala infecto-contagioasă sau a persoanelor purtătoare ale unui agent patogen în vederea monitorizării stării de sănătate, aplicării unui tratament adecvat în scopul vindecării și reducerii gradului de contagiozitate;

Carantina in spatii special desemnate de către autoritățile competente se realizează în următoarele situații:
  • a) în situația în care persoanele pentru care se instituie măsura de carantina declară că nu își pot asigura condițiile de separarea fizică la domiciliu sau locația declarată.
  • b) în situația nerespectării măsurii de carantina la domiciliu sau în locația declarată.

Cheltuielile ocazionate de carantina în spațiile special desemnate se suporta din bugetul Ministerului Sănătății.

Persoanele care nu au respectat măsura de carantina la domiciliu sau în locația declarată au obligația de a suporta cheltuielile ocazionate de carantina în spațiile special desemnate.

Normele metodologice pentru stabilirea cheltuielilor prevăzute se aprobă prin hotărâre a Guvernului, în termen de maxim 45 de zile de intrarea în vigoare a legii.

Situațiile de risc epidemiologic si biologic pentru care se instituie măsurile de carantinare sunt următoarele:
  • a) epidemie declarata prin ordin al Ministrului Sănătății;
  • b) urgența de sănătate publica de importanta internaționala declarată de Directorul General al Organizației Mondiale a Sănătății;
  • c) pandemie declarată de Directorul General al Organizației Mondiale a Sănătății.
  • d) eveniment neobișnuit sau neașteptat identificat și constatat de structurile aflate în coordonarea Departamentului pentru Situații de Urgență sau de către instituțiile aflate în subordinea Ministerului Sănătății.

În cazul în care, într-un caz individual, un medic constată riscul de transmitere a unei boli infecto contagioase cu risc de transmitere comunitară, acesta poate decide
izolarea în unitatea sanitară și informează direcția de sănătate publică județeană sau a municipiului București.


Cine intră în carantină și cine în izolare



Carantina persoanelor în spații special desemnate, la domiciliu sau la o locație declarată se instituie pentru o durată stabilită conform datelor științifice oficiale disponibile,
cu privire la persoanele sănătoase, suspecte de a fi infectate sau purtătoare ale unui agent patogen, care:

  • a) sosesc din zone în care riscul epidemiologic este ridicat, conform datelor epidemiologice transmise la nivel național, european și internațional de către organismele competente în domeniu;
  • b) au venit în contact cu persoane confirmate cu o boala infecto-contagioasă.

Carantina bunurilor se instituie pentru bunurile suspecte de contaminare, mijloacele de transport sau alte bunuri suspecte, până la decontaminare sau distrugere, după caz. Procedura de decontaminare sau distrugere se stabilește prin ordin al ministrului sănătății.

Carantina zonala se instituie pentru persoanele aflate și activitățile derulate în perimetrul afectat de situațiile de risc epidemiologic sau biologic, pentru o durata conform datelor științifice disponibile la nivel internațional.

Izolarea în unitatea sanitara sau locațiile în care personalul unităților sanitare desfășoară activitate medicală specifică, se instituie pentru persoanele cu semnele și simptomele sugestive pentru bolile infecto-contagioase stabilite prin hotărâre a Guvernului sau persoanele purtătoare de agenți patogeni ai acestor boli, pentru care se impune internarea
obligatorie, conform reglementarilor în vigoare, pentru o durată conform datelor științifice oficiale și în funcție de evoluția patologiei respective pentru fiecare pacient.

Izolarea la domiciliu sau locația declarată, se poate dispune doar pentru persoanele purtătoare de agenți patogeni ai bolilor infecto-contagioase stabilite prin hotărâre a Guvernului, în funcție de rata de transmisibilitate și contagiozitate și capacitatea unităților sanitare, conform reglementarilor în vigoare, pentru o durata conform datelor științifice oficiale și în funcție de evoluția patologiei respective pentru fiecare pacient.

Autoritățile administrației publice centrale și locale pot pune la dispoziție spații special desemnate pentru persoanele aflate în carantina.

Autoritățile administrației publice centrale și locale pot încheia contracte de închiriere pentru spații destinate carantinării persoanelor.

Carantina pentru persoanele sănătoase care sosesc în România din zone cu risc epidemiologic ridicat, persoanele suspecte de a fi infectate sau persoanele care au venit in contact cu persoane confirmate de îmbolnăvire, in situațiile de risc epidemiologic, se decide prin hotărârea Comitetului National pentru Situații de Urgenta, la propunerea grupului de suport tehnico – științific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României, stabilit în baza hotărârii Comitetului National pentru Situații de Urgenta nr. 3/2016. Măsura se pune în aplicare de către Ministerul Sănătății și unitățile subordonate MS prin ordin al ministrului sănătății.

În cazul în care măsurile vizează un număr estimat mai mare de 50.000 de persoane, acestea trebuie validate în termen de maximum 48 de ore de către Comitetul National pentru Situații de Urgență.

Carantina zonala se instituie prin ordin al Comandantului acțiunii la nivel național, în baza hotărârii Comitetului Județean pentru Situații de Urgenta, la propunerea Direcției de Sănătate Publica teritoriala și cu avizul Institutului Național de Sănătate Publica.

Prin excepție, în situația în care măsura vizează 2 sau mai multe județe învecinate, carantina zonala se instituie prin ordin al Comandantului acțiunii la nivel național, la propunerea Institutului Național de Sănătate Publica și cu validarea în termen de maximum 48 de ore de către Comitetul National pentru Situații de Urgenta.

Spațiile special destinate carantinei, precum și locațiile de izolare se asigură prin măsuri de ordine publică, atât în exteriorul cât și în interiorul acestora, de către poliția locală. În situația în care poliția locală nu este constituită sau efectivele acesteia nu sunt suficiente, măsurile de ordine publică se asigură de către Jandarmeria Română sau Poliția Română.

Ordinele Comandantului acțiunii la nivel național, emise în temeiul prezentei legi, se aplica de îndată de autoritățile competente și se publica pe site-urile oficiale ale Ministerului Afacerilor Interne, Departamentului pentru Situații de Urgenta și Inspectoratul General pentru Situații de Urgenta.

Ordinele Comandantului acțiunii la nivel național, emise în temeiul prezentei legi, cu caracter normativ, se publică în Monitorul Oficial.

Ordinele Comandantului acțiunii la nivel național pot fi contestate, de către orice persoană care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim și se poate adresa instanței de contencios administrativ competente pentru anularea actului. Contestația poate fi formulata în termen de 5 zile de la data intrării sub incidența măsurii de către persoana în cauză.

Orice persoană care intră sub incidența unui act emis potrivit dispozițiilor prezentei legi, prin care s-a dispus una dintre măsuri, poate introduce, pe toată durata instituirii acesteia, acțiune la judecătoria în a cărei circumscripție domiciliază sau își are reședința ori la judecătoria în a cărei circumscripție este situată unitatea sanitară în care este internată, solicitând revizuirea măsurii sau încetarea acesteia. Cererile sunt scutite de plata taxei judiciare de timbru.

Judecarea cererilor se face de urgență și cu precădere. Pronunțarea se poate amâna cu cel mult 24 de ore, iar motivarea hotărârii se face în cel mult 48 de ore de la pronunțare. Hotărârea primei instanțe este executorie și poate fi atacată cu apel, în termen de 2 zile de la comunicare.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10009 vizualizari

  • -3 (39 voturi)    
    Toata planeta merge diferit (Luni, 6 iulie 2020, 14:06)

    Luk [utilizator]

    Noi continuam cu arestarile pe caz de boala.
    Arafat si Nelutu ar putea sa ingroape orice partid, nu doar pe asta.
    • +3 (17 voturi)    
      . (Luni, 6 iulie 2020, 14:32)

      zigzag [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Tu est cu capul? Dar ai senzatia ca in vreo tara civilizata ai voie sa umbli cu TBC pe strada sau acasa? Crezi ca in vreo tara normala sunt trimisi copiii cu varicela la scoala? Pai, daca nu le implementeaza si pentru Covid, am sa contest eu procedura pentru toate bolile pentru care e obligatorie izolarea la domiciliu, incepand cu cele pentru copii. De ce imi tin astia copilul cu varicela arestat la domiciliu 21 de zile cand el nu mai are simptome?
      • +1 (19 voturi)    
        Care-i legatura cu TBC-ul? (Luni, 6 iulie 2020, 15:38)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui zigzag

        Eu vorbeam despre Covid. Nicaieri in lume nu te iau de acasa pentru 15 zile pentru doar pentru ca esti pozitiv. NICAIERI IN LUMEA CIVILIZATA.

        Una e sa stai izolat acasa, alta e sa te ia pe sus si sa te duca la spital.
        Eu sunt de acord cu izolarea, nu sunt de acord cu IZOLAREA OBLIGATORIE LA SPITAL. Citeste propunerea de lege si te astept cu opinii noi.
        Carantina se poate face si la domiciliu, izolarea se face doar la spital.
      • +4 (10 voturi)    
        da, dar ... (Luni, 6 iulie 2020, 16:33)

        brightids [utilizator] i-a raspuns lui zigzag

        de izolarea celor sanatosi doar pe motiva ca vin din alta parte?
      • +4 (10 voturi)    
        Şi cu cei infectaţi cu Hiv ce fac? (Luni, 6 iulie 2020, 18:08)

        MIKI@ [utilizator] i-a raspuns lui zigzag

        Îi izolează pe viaţă?
        din categoria retrovirusurilor, HIV-1 și HIV-2, care cauzează la om sindromul imunodeficienței dobândite (SIDA). Aparținând retrovirusurilor, nu poate fi îndepărtat complet din organism pentru că acest tip de virusuri are capacitatea de a-și înscrie codul în codul genetic al celulei gazdă. O infectare cu HIV duce după o perioadă lungă de incubare, de ani, chiar zeci de ani, la declanșarea bolii SIDA.
    • +1 (23 voturi)    
      arest!? (Luni, 6 iulie 2020, 14:49)

      uxh75588 [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Daca o persoana e bolnava trebuie sa stea izolata.
      Eu care sunt o persoana sanatoasa, inca, am drepturi. Drept la sanatate, drept de a nu fi infectat, etc.
      Daca cel care e bolnav nu vrea sa stea izolat, inseamna ca drepturile mele nu mai exista.

      Drepturile mele nu conteaza !!??
      • +4 (14 voturi)    
        Sigur ca trebuie sa stea izolata (Luni, 6 iulie 2020, 15:39)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui uxh75588

        De ce trebuie sa stea izolata la spital?
        De ce?
        • 0 (0 voturi)    
          pentru ca (Marţi, 7 iulie 2020, 15:51)

          uxh75588 [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          acasa nu stau.
          Vor spune doar pana la paine, 5 minute etc.
      • +1 (9 voturi)    
        E suficient sa fie izolat, asa-i? (Luni, 6 iulie 2020, 18:34)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui uxh75588

        Dumneata nu ceri sa fie izolat la spital, la Faurei in gara sau Bolintin Deal. Doar sa nu circule pe strada si sa imprastie virusul. Daca nu ai incredere in el, atunci sa ai incredere in politie si DSP ca-l pazesc sa nu iasa din casa si-l verifica.
        Despre asta vorbim, nimeni nu scrie aici si nu spune ca cei care-s pozitivi ar trebui sa participe la hore si sa mearga in multime cata vreme sunt purtatori.
        Va rog sa fiti un pic atent, altfel mai scriu de 20 de ori acelasi lucru (pare sa fie o problema cu atentia):
        E normal sa ne izolam cand suntem purtatorii unui virus care a declansat o pandemie.
        Nu e normal sa ne izoleze cu forta la spital. NU este normal, indiferent ce spune punctajul de partid sau ne dicteaza fricile noastre.

        Eu cred ca nu va intereseaza daca persoanele respective stau in casa lor, in pestera sau sub un pod. Dumneavoastre vreti sa fie izolate cate vreme sunt purtatoare. Nu cred ca pretindeti ca aveti mai multe drepturi decat cineva care e pozitiv la covid19. Starea de purtator e o secventa din viata unui individ care are exact aceleasi drepturi ca si dumneavoastra si nu e decazut din ele din ordinul unui medic sau ale lui Arafat +Nelu. Sa nu uitati ca poate aveti (sau am) virusul asta chiar in timp ce scrieti aici. Imaginati-va 14 zile de puscarie-spital din minuntul asta. Fara drept de apel. Dupa asta reveniti sa discutam, bine?
        • 0 (0 voturi)    
          mda (Marţi, 7 iulie 2020, 15:55)

          uxh75588 [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          atunci sa le dam drumul la toti bolnavii sa umble printre noi. TBC, cu probleme psihice.
          De ce sa ii tinem in puscarie-spital !?

          Nu am mai multe drepturi, dar am dreptul de a nu fi infectat pentru ca unora nu le place izolarea , la spital sau acasa.
    • -1 (23 voturi)    
      Exact (Luni, 6 iulie 2020, 14:59)

      Constantin7 [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Si merita sa ne intrebam de ce??!!

      Cine beneficiaza de fapt de aceste masuri ale statului care tind sa semene din ce in ce mai mult cu ale unui nucleu dictatorial.
      • -1 (5 voturi)    
        uite cine! (Luni, 6 iulie 2020, 21:47)

        ber [utilizator] i-a raspuns lui Constantin7

        De ele beneficiaza oamenii sanatosi, cu scaun la cap si care nu vor sa se imbolnaveasca din prostia altora!
    • 0 (14 voturi)    
      Nuuuu... (Luni, 6 iulie 2020, 15:39)

      Brutus2 [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      E mai bine sa ne primbam prin magazine! pe Sistemul ... sa moara si ma.... capra vecinului..... Si asa virusu' asta nu exista, e doar o inventie a cuiva (nu se stie cine) care sigur castiga ceva (nu se stie ce)... Pana nu va moare cineva apropiat nu va potoliti!
      • +3 (11 voturi)    
        Nici vorba (Luni, 6 iulie 2020, 18:00)

        Putinel [utilizator] i-a raspuns lui Brutus2

        Cei asimtomatici TREBUIE sa fie izolati, dar nu in spital unde sansele de agravare a bolii sunt exponentiale ca urmare a unei expuneri masive la virus. Ca de obicei, "ganditorii" nostri in drept si sanatate aplica shortcut-uri si clisee medievale atunci cand trebuie sa vina cu solutii adaptate mileniului III. Nu ar fi mai indicat ptr asimtomatici sa dea o declaratie pe proprie raspundere privind respectarea conditiilor de izolare la domiciliu, sa fie chiar monitorizati cu bratari, sa fie subiect al anchetelor DSP care sa constate conditiile proprii sau improprii de izolare la domiciliu? DE CE NE GANDIM IMEDIAT LA INTERNARE CA SOLUTIA SUPREMA? Desteptii de la Min Sanatatii au idee cati oameni au anxietate doar la ideea internarii in spital? Pai sti ce inseamna aceasta anxietate: scaderea imunitatii, depresie si imbolnavire rapida, adica in final deces. Dar ce conteaza pentru optuzitatea unor indivzii care s-au trezit peste noapte cu puterea in brate!?
  • -1 (23 voturi)    
    Parlamentul (Luni, 6 iulie 2020, 14:27)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Pare evident că aberațiile „specialiștilor” Tătaru & Ara*at nu pot trece de nici un parlament din lume. Din nou puscarie, amenzi aberante aplicate dupa pofta inimii de niste militieni incompetenti si corupti, plus o diktatura sanitara care nu are ce cauta nici macar intr-o tara africana din lumea a treia.
  • -2 (20 voturi)    
    catuse (Luni, 6 iulie 2020, 15:18)

    MartaPop [anonim]

    PNL are dictatura in sange. Au o obsesie pentru catuse.
  • -5 (11 voturi)    
    Morcovii sunt buni contra corona virusului (Luni, 6 iulie 2020, 15:21)

    Lucian Ilea [utilizator]

    in mareata limba romulana chiar asa se si numesc:
    Mor Cov
    adica covul sau covii mor din cauza morcovilor
    hihihi
    acuma mi-am dat seama
    scria pe un suc de la mine din ap
    am fost tratat cu morcovi cat timp am fost la nebuni 62 de zile si de 2 ori m-am imbolnavit de corona virus
    am avut perfuzii,etc
  • +4 (20 voturi)    
    „carantina bunurilor” (Luni, 6 iulie 2020, 15:28)

    blacksheep [utilizator]

    Serios - „carantina bunurilor”, asta de unde a mai aparut?
    Aveti un studiu stiintific, ceva cu care sa se poata dovedi ca bagajele sunt contagioase. Deci sa inteleg ca vor fi incinerate, de preferat sa fie si ceva bani prin bagaje, sa nu munceasca oamenii aia degeaba.
    Deocamdata focarele care apar cele mai multe sunt in spitale si alte institutii coordinate de stat.
    Daca intr-un spital unde sunt oameni calificati, nu se pot izola bolnavii infectati de acest virus, mai bine ne ascundem in pesteri.
    E timpul sa va recunoasteti esecul, incapabili de a gestiona aceasta criza.
  • +1 (23 voturi)    
    De ce ne vrea guvernul in arest? (Luni, 6 iulie 2020, 15:29)

    Constantin7 [utilizator]

    Nici tarile cu economii de clasa AAA nu si-au mai permis sa muste povestea cu coronavirusul. Noi suntem mai speciali??

    Daca acest virus era ceea ce massmedia sustine ca este, pana acum erau zeci de milioane de morti pe bune. Nu asa cum s-a facut si pe la noi, ca oricine mergea la spital cu vreo problema era trecut la infectat covid si oricine a decedat in perioada martie - mai a fost trecut la decese covid. Si nici asa nu s-a reusit depasirea numarului de morti care apare in mod natural in acea perioada a anului, din cauza gripei sau a altor probelme mai grave - nu ca asta ar fi bine, pt ca intr-un sistem de sanatate care vrea binele oamenilor nu e normal nici sa ai trimestrial mii de morti din cauze cardiovasculare de ex. Insa na.. asta este rezultatul cand nu ne mai producem propria hrana printre altele.

    Cunosc personal oameni carora le-a fost oferit un 'bonus' de minim 2 mii de lei pt a accepta sa treaca la cauze covid pe certificatul de deces al rudei decedate in spital. Au actionat in instanta deja.

    Mergeti oameni buni si vedeti cu ochii vostri (eu unul am fost) ca spitalele nu sunt pline de 'ciumosi' cu covid. Dar nici de oameni care chiar ar avea nevoie!!!
    • -3 (13 voturi)    
      Ce diliu (Luni, 6 iulie 2020, 15:33)

      mitg [utilizator] i-a raspuns lui Constantin7

      ¨Nici tarile cu economii de clasa AAA nu si-au mai permis sa muste povestea cu coronavirusul¨

      Care ar fi tarilea alea?
    • +2 (12 voturi)    
      cum de ce (Luni, 6 iulie 2020, 16:13)

      MartaPop [anonim] i-a raspuns lui Constantin7

      ca sa nu fie alegeri sau sa fie campanie online cu votul desfasurat pe cate zile e necesar sa castige PNL. Plus sa fure fara oprelisti si sa existe Comandantul Actiunii in MInisterul de Interne,.....adica Arafat care fara starea de alerta isi pierde puterea discretionara.
    • +3 (5 voturi)    
      Eu am primit 2000 €. (Luni, 6 iulie 2020, 18:45)

      alibaba_zeul_meu [utilizator] i-a raspuns lui Constantin7

      .
    • 0 (0 voturi)    
      Oare (Marţi, 7 iulie 2020, 8:44)

      Ccoto [utilizator] i-a raspuns lui Constantin7

      Oare pe ce lume traiesti?
      Citeste doar articolul asta, de pe HN:
      https://www.hotnews.ro/stiri-coronavirus-24157018-italia-veneto-pedeapsa-inchisoarea-pentru-persoanele-infectate-care-ies-din-casa.htm
      Legat de bonusul de 2000 lei, adreseaza-te procuraturii, daca ai curaj, nu posta baliverne de-astea aici.
  • +6 (12 voturi)    
    Inchiziţia medicală se instaurează (Luni, 6 iulie 2020, 17:51)

    MIKI@ [utilizator]

    "într-un caz individual, un medic constată riscul de transmitere a unei boli infecto contagioase cu risc de transmitere comunitară, acesta poate decide
    izolarea în unitatea sanitară și informează direcția de sănătate publică județeană sau a municipiului București."
    Poate are medicul ceva cu tine sau e puţin dus cu capul, sau într-un caz individual, nu îi eşti prea drag, ori nu a fost mulţumit de şpaga primită, ori are nişte bucurii la o femeie şi îi refuză avansurile, atunci să vă văd, internaţi şi cum dovediţi că nu sunteţi infectaţi.... Ehe... începe să fie ca pe vremea inchiziţiei, numai că în prezent avem de a face cu o inchiziţie medicală!
    • +1 (11 voturi)    
      Sancţiuni pentru medici, în lege nu există? (Luni, 6 iulie 2020, 18:32)

      MIKI@ [utilizator] i-a raspuns lui MIKI@

      Dacă ţi se pune un diagnostic greşit? Cum s-a întâmplat cu pacienţii testaţi fals pozitiv sau fals negativ cu covid !
      Dacă ţi se aplică un tratament dezastruos pentru organism, cu efecte negative pe termen imediat, mediu, lung? Legea prevede şi aplicarea unui tratament "adecvat" în scopul vindecării și reducerii gradului de contagiozitate; Şi tu nu ai nimic?
      Dacă eşti declarat "suspect de a fi infectat" şi se dovedeşte apoi contrariul? Ce sancţiuni civile, penale se aplică pentru medici, despăgubiri etc, în lege nu există nimic? Şi de ce doar în Ro o astfel de lege, nu suntem aliniaţi la legislaţia UE, sau suntem de capul nostru? Constituţia ce spune?
  • +1 (7 voturi)    
    @Hotnews- nu pentru publicare (Luni, 6 iulie 2020, 18:20)

    Luk [utilizator]

    Am dificultati mari cand incerc sa incarc pagina, aveti o problema cu serverul sau ISP. A inceput pe la 13-14 si inca tot asa o tine. Uneori imi da ca nu-i pagina disponibila, alteori se incarca dupa 2-3 minute.
    Asta nu-i o reclamatie, vreau sa fiu de ajutor.
  • 0 (2 voturi)    
    carantina ...carantina (Luni, 6 iulie 2020, 21:43)

    ber [utilizator]

    Tovarasul Dorneanu are nevoie de o definitie a carantinei. Ce e intampla tovarasul Dorneanu, voi juristii folositi cuvintele numai dupa ce le dati voi o definitie?
    De aia nu va intelegeti cu populatia pentru ca vreti sa vorbiti pasareasca justitiei. Uite aici defintia carantinei!
    https://dexonline.ro/definitie/carantin%C4%83
  • -1 (5 voturi)    
    carantina (Luni, 6 iulie 2020, 23:15)

    gurka [utilizator]

    cei care refuza carantina sa nu mai fie primiti in spital in caz de de boala,sa se trateze la ccr.
    • 0 (2 voturi)    
      Unde semnez? (Marţi, 7 iulie 2020, 3:44)

      marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui gurka

      Nu, serios, unde semnez?

      Vreau să renunț fără drept de apel la ”dreptul la sănătate” oferit de Statul Român. Nu doar în privința covidelui - ci la tot.

      Evident, asta să atragă după sine și scutirea de la plata CASS.
      De chinavirus nu mă tem absolut deloc. De PNL și de dictatura medicală însă, da.

      Să se aplice regimul lui Tătaru și compania doar celor care fac pe ei de frica covidelui. Do we have a deal?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by