Direcţia de Sănătate Publică (DSP) Botoşani acuză compania de curierat Urgent Cargus că ar fi provocat compromiterea unei probe pentru COVID de la un pacient decedat, probă care ar fi fost expediată către Institutul Naţional de Cercetare- Dezvoltare Medico-Militară "Cantacuzino" din Bucureşti şi nu ar fi ajuns la timp la destinaţie.

Testare coronavirusFoto: Xinhua / Zuma Press / Profimedia

Directorul DSP, medicul Monica Adăscăliţei, susţine că autorităţile sanitare din Botoşani ar fi transmis, pe 10 iunie, către Institutul "Cantacuzino" din Bucureşti proba necroptică prelevată de la un pacient din Dorohoi care a decedat şi care trebuia supusă testării COVID-19, potrivit Agerpres.

Prin intermediul firmei de curierat, proba ar fi trebuit să ajungă la laborator pe 11 iunie, însă coletul nu ar fi fost expediat. Oficialul DSP Botoşani susţine că livrarea coletului s-a făcut în baza unui contract cu prestatorul de serviciu şi că nu ar fi fost primul pachet de acest gen trimis la Bucureşti. În plus, Monica Adăscăliţei susţine că modalitatea de lucru este foarte uzuală, fiind aplicată şi de alte direcţii de sănătate publică din ţară.

"Noi am primit proba de la Dorohoi şi, după ce am făcut ancheta internă, prin laboratorul DSP şi medicul epidemiolog, s-a trimis la Cantacuzino în măsurile cele mai sigure posibile. Era temperatura optimă, era sigilată, decontaminată şi nu avea ce să păţească nimeni nimic. Greşeala a fost a celor de la Cargus, pentru că acest colet nu a ajuns la destinatar, la Institutul Cantacuzino. Trebuia să ajungă pe 11 iunie. Nu ne-a anunţat nimeni că acest colet nu a ajuns şi abia marţi s-au uitat pe acel AWB şi scria că coletul se află în depozitul de la Bucureşti", a afirmat Adăscăliţei.

Şefa DSP Botoşani susţine că pachetul a ajuns la "Cantacuzino" abia miercuri, după ce i-a contactat personal pe reprezentanţii firmei de curierat. Ea afirmă că "proba este viciată", iar din acest motiv ia în calcul depunerea unei plângeri faţă de firma respectivă.